Tekintsünk el a valóságtól, mert ez a játék nem erről szól. Ha valóság és történelemhez hű élményeket szeretnénk magunkba tuszkolni, akkor játsszunk a Brothers In Arms-szal, vagy esetleg a fikción alapuló, de meglehetősen valószerű Splinter Cell játékokkal. A 187 Ride Or Die-jal kicsit skizofrén állapotba kerültem, mert csak két szemszögből tudom nézni az egészet: az első álláspont szerint ezt az egész miliőt a fejlesztők komolyan gondolták, és akkor az elég vicces. A másik nézőpontom alapján a dizájnercsapat csak a mostanság divatos ’West Coast” gettós, afro-amerikai hangulatvilágot akarják megfejni kicsit, ezt a változatot szívesebben fogadnám.

Akármelyik verzió igaz, most lecsaptunk a 187-re, és kivesézzük őt, méghozzá jó részletesen. A Guide elolvasása után nem lesz olyan küldetés, ahol nehézségeink akadnának, tudni fogunk mindent a játékban szereplő autókról, és a felvonultatott fegyverekkel is közeli ismeretséget alakítunk majd ki. Ki tudja, talán ezeken kívül is ragad majd ránk valami. Mondjuk egy kis gengszter-szleng: Yo’ G, lets sweep the hood, save some homies! Twist their wigs back their head. (Ami körülbelül annyit tesz: „Héhaver, tisztíccsad meg a ’zuccáinkat, mencsé meg pár tesót! Skalpoljad szét a búrájukat!”)

Mindenek előtt a sztori módon fogunk szépen körbeballagni oda-vissza, így a legnagyobb meglepetések sem okoznak majd nagyobb fejtörést annál, mint, hogy mit rejt a polcról levett kindertojás. 

1. Western – Whip Race
Pislantsuk meg az egész szépen összerakott intro-t, majd indítsuk útjára gyönyörű –ámde alapfelszereltséggel rendelkező- automobilunkat az utcai versenyek rögös világában. Egy sima, natúr versennyel indítjuk gengszterkarrierünket, pont ideális az irányítás elsajátításához, valamint ahhoz, hogy átérezzük a hangulatot. Sportkocsit terelgetve fussunk be elsőnek, és lőjünk ki annyi ellenséges autót, amennyit csak lehetséges.

2. Western Payback – Whip Race
Ha az előbb túl magabiztosnak éreztük magunkat a nyert futam miatt, akkor gyorsan vegyünk lejjebb az egónkból, mert most ugyanott, -szinte- ugyanúgy kell bizonyítanunk rátermettségünket. Visszavágó verseny következik, ám most Muscle Car volánja mögül zúzva. Az előbb már megismertük a pályát, kitapasztaltunk néhány kanyarvételi technikát (fékezni, minek?) és szétlőttünk pár gengsztermobilt. Nosza, nyomjuk le őket megint!

3. Western – DeathRace
Alakul a molekula, bár még sehol sem vagyunk a ranglétrán. Még mindig kis zsebpiszkok vagyunk a nagyokhoz képest, de amíg lépkedünk egyre feljebb és feljebb, addig itt van egy új kategória, és egy új versenyszám! Most SUV-k vezetőüléséből csapunk neki a viadalnak, ám vigyázat: Aki az aktuális kör végén az utolsó helyen van, annak felrobban az autója, és kiesik a versenyből! 5 kör, 6 versenyző, 1 győztes.

4. Western Payback – Minefield
Ismét Muscle Car-t kell választanunk, na nem mintha nagy lenne a felhozatal (egyelőre). A Minefield versenyek első hírnökénél járunk, ezek általában a legjobb futamok. Minden fegyver akna, amit Buck a kocsi mögé dob le. Ezek addig a helyükön maradnak, amíg valaki (akárki) rá nem hajt. Érintkezéskor robban, és amellett, hogy szép szeletet lehúz az életünkből, még egy kis irányítási zavart is okoz. Legyünk elsők, és próbáljunk meg minél kevesebbszer a levegőbe repülni.

5. The Jungle – Survivor
Ideje, hogy megismerkedjünk a Pickup verdákkal. Ezek az autók jók, mert a platón kényelmesen felállhatunk, és onnan oszthatjuk az áldást a golyószóróból. Vigyázat, mert ha Buck élete túl alacsony lesz, akkor onnantól nem hajlandó lőni, tehát azonnal életet kell keresnünk. Kritikus helyzetben ezt mutatja is a radar, csak érjünk oda időben. Ez lesz az első komolyabb kihívás, a feladat egyszerű: 4 riválist kell megpörkölni, és egyedül nekünk szabad elhagynunk az arénát élve.

6. Grave Digga Payback – DeathRace
Noha ez ismét csak egy DeathRace lesz, (ismét SUV-kkel) a környék új, ezért ez okozhat néminemű fejtörést. Igaz eléggé hasonló az előző pályákhoz a helyszín, de lesznek meglepő kanyarok és akadályok. Vegyük elő legszebb hobbiterepjárónkat, és szóljunk Buck-nak, hogy lyuggassa ki az ellenségek atlétáját.

7.  The Coast – Escort
Aki eddig azt hitte, hogy vámpírszimulátort játszik az örök éjszaka miatt, az most megkönnyebbülhet, mivel most hétágra süt a nap, padlógázzal száguldozunk a tengerparton, és semmi sem állhatja az utunk. Kivéve a sok ganxsta, aki az általunk kísért furgont szeretné minél lyukacsosabban látni. Vigyázzunk, nehogy felrobbanjon az autó, ami felett gyámkodunk. Aktívan lőjünk ki mindenkit, aki a közelébe merészkedik. Nem olyan hosszú ez a partszakasz.

8. Grave Digga – Whip Race
Az előző napos intermezzo után visszatérünk a gettó sötét éjszakájába, ahol ismét egy laza, natúr versennyel zárhatjuk ezt a napot. A szabályok ismertek: nincsenek szabályok. Aki kapja, marja. Lőjünk ki mindent, ami előttünk van, és nyerjük meg a futamot.

9. Grave Digga Payback – Whip Race
Muscle Car-ok közül válogathatunk (már amennyit unlock-oltunk idáig), és az előző megmozdulás visszavágóját azonnal le is játszhatjuk. Túl sok minden nem változott, kivéve, hogy kicsit felpaprikáztuk az előbb az ellenfeleket, így jobban viszket az ujjuk a ravaszon.

10. Western Payback – DeathRace
Válasszuk ki a nekünk tetsző SUV-t, és húzzunk vissza a Western környékre, ahol kezdtük az egész játékot. Az Ubisoft-os fiúk nem erőltették meg magukat túlzottan, így ne csodálkozzunk, ha párszor még visszatérünk ide, vagy a többi (majdan) jól ismert helyszínre. Vigyázzunk, hogy egyik körben se legyünk utolsó ganxsták.

11. The Lot – Domination
Már épp ránk fért valami változatosság, pont jó időben adagolták ezt a Domination játszmát. Egy parkolóház tetején vagyunk, innen kell szintenként leküzdenünk magunkat a mélygarázsba, majd erről a szintről kijutni az épületből. Emeletenként 2-3-4 gengszter vár ránk a felspécizett járgányával, de ha ügyesen csináljuk, sosem kell kettővel egyszerre megküzdenünk. Próbáljuk meg lőszert nem kímélve minél gyorsabban megölni az elsőt, hogy mire jön a második, már fel tudjunk rá készülni, és így tovább. Mikor zöld lámpát kapunk, és elindulhatnánk egy szinttel lejjebbre, ne rohanjunk azonnal. Először vegyük fel a nekünk tetsző fegyvereket, és az újratermő, elszórt elsősegély ládákat. Feltöltődve mehetünk is a következő emeletre. Minden szinten ismételjük meg ugyanezt, rázzuk, keverjük, adjunk hozzá forró vizet, és már fogyaszthatjuk is.

12. Grave Digga – DeathRace
A változatosság kedvéért visszatérünk a Grave Digga környékre, ahol most egy túlélő show keretein belül kell megnyernünk a versenyt. SUV-ba pattanva végigautózunk, sosem a legutolsó helyen, majd megnyerjük a viadalt.

13. The Jungle – Deathmatch Warefare
Jó kis Deathmatch arénaküzdelem lesz a Jungle pályán most! Aki játszott már akármilyen multiplayer játékot jól tudja, hogy mi a szabály: Öljünk mindent, ami mozog, és ha lejár az idő, nekünk legyen a legtöbb gyilok a számlánkon. 4 perc alatt kell a lehető legtöbb ganxstát átjuttatni a másvilágra. Bandaháború van, nincs kegyelem!

14. The Sticks – Whip Race
Pattanjunk be kedvenc sportkocsinkba, és készüljünk fel egy új környék felfedezésére. Az átvezető animáció után azonnal a volán mögött találjuk magunkat, kezdődhet is a menet. Hiába az új helyszín, ettől még a feladat ugyanaz marad, mint a többi Whip Race esetében: győzzük le a riválisokat. Most van rá 4 körünk.

15. Rip Ville – Deathmatch
Teljesen ugyanaz a szituáció, mint a Jungle nevezetű arénában. Ezúttal is nekünk kell a legtöbb gyilokkal rendelkeznünk a négy perc leteltével. A helyszín egy nagyon helyes konténer raktár.

16. The Sticks Payback – Whip Race
A 187 Ride Or Die esetében sajnos rá kell jönnünk arra, hogy ha a helyszín neve mögé oda van biggyesztve, hogy Payback, az azt jelenti, hogy szinte 100%-ban az alapverseny megismétlése fog következni. Most is ez a helyzet.

17. The Sticks – DeathRace
Egyelőre még nem mozdulunk erről a környékről, mivel még ezt a halálfutamot sikeresen le kellene nyomnunk ahhoz, hogy továbbléphessünk. Ez kicsit kemény lesz talán, ez a pálya nem épp a legkényelmesebb DeathRace-hez, de a Turbót okosan adagolva nagy bajunk nem eshet.

18. Boondocks Payback – Minefield
Új környék, de máris Payback-kel kezdünk. Oda se neki, már úgyis rég volt aknafutam. Legszebb Muscle Car-unk kiválasztása után már izzíthatjuk is az aknadobáló izmainkat. A rakodóállomást érintve végig kell bombáznunk magunkat a négykörös versenyen, természetesen úgy, hogy végül az első helyre kerüljünk.

19. Rip Ville – Survivor
Ismét a Rip Ville-i aréna királyává kell avatnunk magunkat, mert az előző itteni teljesítményünk nem nyűgözte le a skacokat. A Deathmathc-csel ellentétben, most egyszer sem szabad meghalnunk. Azonnal győzünk, amint lenyomtuk a hat darab ellenséget.

20. Boondocks Payback – DeathRace
A halálfutam nagymenői lehetünk ezúttal is, mindössze annyi a teendőnk, hogy a kis pelyhes állú ganxstafiókákat jó modorra tanítjuk egy laza, ötkörös halálfutam segítségével. Nem szeretem ismételni magam (de a 187 rákényszerít): 5 kör, 6 versenyző, 1 győztes. Nem szeretnétek hátul végezni, higgyétek el.

21. The Coast – Bomb
Végre! Már annyira szükségem volt erre a kis változatosságra, mint Almássy Grófnak egy csepp vízre a sivatagban (Az Angol Beteg). Több feladatunk is van: Az első, és legfontosabb, hogy ne hagyjuk kinyíratni magunkat. Tudom klisé, és elcsépelt dolog, de ez így legyen. Másodszor: Egy szép kis bomba van az autóra erősítve, ami felrobban, ahogy a sebességünk 105 Mérföld/óra alá esik le, tehát gyorshajtás padlógázzal! Az utolsó dolgunk egyszerű: érjünk át a tengerpart északi felére.

22. Boondocks – Whip Race
„Nem, Mr. Kigyúrt Gengszter, nem én loptam el a Kojak-nyalókát a kesztyűtartójából.” Akár hasonló jelmondata is lehetne ennek a versenynek, ami ismételten csak a kikötőn visz minket keresztül. Semmi cifrázás, csak egy szimpla „üsd, ahol éred”, négykörös verseny. Ez már nem lesz probléma.

23. Rip Ville – Deathmatch Warefare
Visszatérünk a jó öreg Rip Ville-i teherterminálba. Konténerek között cikázva, újra négy perc áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy a nagy bagázsból egyedül mi kerüljünk fel a gyiloktrónra. Szerintem mostanra az ilyen ütközetek már rutinmunkává váltak az ilyen kőkemény „megfejellek, itt alszol” gengszterek számára, mint mi.

24. Boondocks Payback – Whip Race
Az Ubisoft kóderei helyett is én érzem magam kellemetlenül, hogy ismét a kikötőben, ismét egy natúr verseny következik. Persze míg az előbb sportautókkal, addig most Muscle Car-okat terelgetve kell befutnunk az első helyre. A rosszabb irányíthatóság még megfűszerezheti ezt a versenyt, de sok nehézségre ne számítsunk.

25. Boondocks – DeathRace
Gyönyörű, fényesre polírozott SUV-kkel kell lenyomnunk ezt a halálfutamot. Ezek a nagy dögök nem olyan mozgékonyak, mint például a sportkocsik, így a nagyon éles, kicentizett fordulóknál lehet, hogy ér majd minket némi meglepetés. Erre a tényezőre nem árt odafigyelnünk.

26. The Sticks Payback – Minefield
Ki hiányolta már ezt a környéket? Nem látok túl sok kezet a levegőben, de sebaj, azért mi szépen megmásszuk az elénk tornyosuló aknahegyet. Szerencse, és egyben szerencsétlenség, hogy a pályán nincs túl sok menekülési útvonal, így tudunk olyan helyekre robbanószereket szórni, ahol valaki biztosan rájuk hajt. Sajnos ez azt jelenti, hogy óhatatlanul mi is rá fogunk hajtani ezekre a szerkezetekre. Valamit, valamiért.

27. Rip Ville – Survivor Bulletproof
A Survivor módozat ezen inkarnációjában nem kevesebb, mint hét darab ellenséget kell romhalmazzá változtatnunk a teherterminálban. Ez egyáltalán nem lesz könnyű, mert általában ketten-hárman is körülöttünk fognak zümmögni, úgyhogy egy nyugodt pillanatunk nem lesz. Ha baj van, meglógáshoz használjuk a turbót!

28. The Sticks Payback – DeathRace
Ismét itt vagyunk, úgy látszik a kódereknek nagyon bejön ez a kis környék. Sebaj, bepattanunk a SUV volánja mögé, és már nyomhatjuk is ezt a halálfutamot. Különleges lesz, mert ahogyan a Minefield versenynél említettem, igen kevés a menekülési útvonal, és most még SUV-ban is leszünk, tehát ezekkel a böhömnagy autókkal nem lesz könnyű manőverezni.

29. The Lot – Gun Play
Ez már kicsit nehezebb lesz. Szinte teljesen megegyezik a szituáció az előző parkolóházas küldetéssel, ám itt egy kicsit variálódtak az események. Nem lesz többé „egyszerre egy autó jön rám”. Nem ám, ezúttal a szinten található összes ellenség egyazon időben kezd el a nyakunkba lihegni. Tartsuk észben, merre vannak az elsősegély ládák, különben kellemetlen meglepetések érhetnek minket. Igyekezzünk leszedni azt az autót, amelyik le van szakadva a csoporttól, és egyedül kószál.

30. Po-Po Chase – Going All Out
Gondolom, mindenki látott már a TV-ben, filmekben, vagy egyéb médián keresztül közvetített autós üldözést. Ezen küldetés alkalmával hús-vér részesei lehetünk a jól ismert, helikopterből nyomon követett eseményeknek, vagyis menekülnünk kell a rendőrség elől. Nem szabad, hogy leszorítsanak, és vigyáznunk kell, nehogy megöljenek minket. A legfontosabb, hogy ha látjuk, ahogyan egy rendőrautó orra a mi verdánk nózija elé ér, azonnal nyomjuk meg a turbót. Ha elénk kerülnek, onnan már játszi könnyedséggel tudnak minket megállásra kényszeríteni.

31. Grand City – Whip Race
Az intrikától tüzesre fűtött átvezető animációt, valamint egy töltést követően azonnal Grand Ctiy-ben találjuk magunkat. Ez a hely egy Need For Speed Underground utóízű sötét, nyirkos pálya, de elég hangulatos, sokkal jobb, mint az eddigiek. Sima Whip Race, nem lesz vele probléma. Fedezzük fel, és használjuk ki a pályarövidítéseket, itt van belőlük rengeteg.

32. Dillinger Ville – Deathmatch
Ez az, pont erre van szükségünk. Egy kis feszültség levezetés 187 módra. Mivel közel vagyunk Grand City-hez, ezért az aréna kinézete is hasonló, tulajdonképpen egy hat háztömbből álló városrész. Az ellenfelek most már sokkal gyorsabbak, pontosabban lőnek, és egyetlen másodpercet sem vesztegetnek el. Kemény csata, de győznünk kell.

33. Grand City Payback – Whip Race
Muscle Car volánja mögül csúszhatunk végig ezen a versenyen, ahol semmi különleges nem fog történni. A helyszínt már ismerjük, az autókat is megtanultuk kezelni, tehát ez csak egy ujjgyakorlat lesz. Az előbb említett pályarövidítéseket ismét felhozom, mert ritka, és erős fegyvereket találhatunk a szűk mellékutakon.

34. Clip City Payback – DeathRace
Új helyszínen vagyunk, egy laza DeathRace-re látogattunk el Clip City-be. Ennek a placcnak is igencsak Need For Speed Underground-os hangulatvilága van, bár ez nem is baj. SUV-kkel kell mennünk, ez pedig az ilyen szűk helyeken átívelő pályán nem a legszerencsésebb. Vigyázzunk a gyors kanyarkombinációkkal! A ganxstákat üssétek agyon!

35. Clip City Payback – Minefield
Az előbb említettem, hogy itt bizony sok az éles forduló, és nagyon szűk útszakasz. Na ennek most fogjuk csak igazán meginni a levét, mivel aknaszórós futam áll előttünk. Szerencsétlenségünk annyira mégsem súlyos, mert a többi versenyző is ugyanezen tényező miatt fog nyűglődni.

36. Dillinger Ville – Survivor
Az előbb vívtunk itt egy pezsgő kis Deathmatch csatát, most azonban a túlélésre kell maximálisan koncentrálnunk. Egyre keményednek a feladatok, ennek megfelelően nyolc darab kisganxstát kell meggyőznünk arról, hogy nem csak a két szép szemünk hozott el minket idáig. A házak jó fedezéket nyújthatnak, emellett állandóan figyeljük a radart, hátha valaki közelebbről is meg szeretne ismerkedni a golyószórónkkal.

37. Grand City Payback – DeathRace
Pattanjunk be kedvenc SUV-nkbe, majd csapjunk oda a több száz lónak. Grand City-ben jó a DeathRace, mert a sok pályarövidítés miatt komoly pozíciókat ugorhatunk előre. Nehéz őket felfedezni, de ha látjuk, hogy egy ellenség irreális helyen bekanyarodik, majd csak jóval később tűnik fel előttünk, akkor ő levágta a pályát. Kövessük a példáját, vagy fedezzünk fel saját rejtett utakat.

38. The Coast – The Hit
Na, most már nincs mese, a sztrádán meg kell ölnünk Cortez-t. Három autóval kísérteti magát, rajtuk kell keresztülverekednünk magunkat, hogy eljussunk a rivális nagyvezérig. Lesz bőven elszórva fegyver az autópályán, mi csak szépen vegyük fel őket, és lőjük az ellenséget. Árgus szemekkel figyeljük az életünket, mert a lövöldözés hevében hajlamosak lehetünk megfeledkezni róla.

39. Clip City – Whip Race
Ismét Clip City-ben találjuk magunkat, mert az előző fószer a főnök autójában mégsem Cortez volt, hanem csak egy elterelés. Megesik az ilyen néha, viszont a bossz elég pipa, megsürgetett minket, hogy szerezzünk neki eredményeket. Nosza, nyomjuk le ezt a kis laza ujjgyakorlatot, hogy közelebb kerüljünk az igazi Cortez-hez!

40. Dillinger Ville – Deathmatch Warefare
Bandaháború az autók kényelmes utasfülkéjéből. Addig kényelmes, míg az acéllemezt át nem viszi néhány golyó, szóval azon legyünk, hogy a mi lövedékünk szaggassa darabokra az ellenfelek járgányait, és ne fordítva legyen így. Azok a tanácsok még érvényesek, amiket a 36-os küldetésnél adtam!

41. Clip City Payback – Whip Race
Erre mit is mondhatnék?! Biztos fogyóban volt a szingli játékrészért felelős egyének ötlettára, így előhozták a kettővel ezelőtti versenyt újra, nehogy elfelejtsük. Ennek érdekében nyomjuk végig még egyszer, immáron egy másik autókategória, másik példányának kényelmes kagylóüléséből.

42. Grand City – DeathRace
Már megint, és megint. Ismét Grand City, ismét DeathRace. Persze, élvezetes volt ez az előbb is, de most már nem sok ez egy kicsit?! Sebaj, annyi előnye van, hogy itt már profik vagyunk a pályarövidítésekben, no meg az egész terep alaprajza is a fejünkben lehet mostanra. Erősebbek az ellenfelek, de a fent említettek miatt nem is jöhet más szóba, csak a győzelem.

43. Grand City Payback – Miefield
Már csak rezignáltan hallgatok, hátha jön még valami új helyszín a játék közelgő végéig, addig is toljunk még egy futamot Grand City-ben, most egy aknaszórós verziót. Nem lesz könnyű feladatunk, mivel a sok rövidítés miatt igen csekély esélye lesz annak, hogy valaki ráfut egy vaktában ledobott aknának. Azt tanácsolom, hogy célzottan szórjuk a bombákat: ha valaki a hátunk mögé kerül, robbantsuk fel.

44. Dillinger Ville – Survivor Bulletproof
Mivel már jártunk ezen a pályán korábban is, ezért gondolom mindenki számára nyilvánvaló, hogy ezúttal nem nyolc, hanem kilenc darab ellenséget kell szétszednünk úgy, hogy nekünk közben egy karcolásunk sem esik. Egészen aranyos elgondolás, ám elméletben ez sokkal könnyebb, mint gyakorlatban. Piszok nehéz dolgunk lesz, de legalább már tudjuk, hogy merre vannak az elsősegély ládák. Ezeknek mindig maradjuk a környékén, hátha vészhelyzet alakul ki.

45. Clip City – DeathRace
Ismét Clip City, ismét DeathRace, ismét SUV-k. Ez az összeállítás már az előbb sem volt túl könnyű, és most, hogy izmosodtak az ellenségek is, még nehezebb dolgunk lesz. Megmaradtak a szűk helyek, és a széles autók, de itt vannak a szép egyenesek is még mindig. Ezek tökéletes helynek bizonyulnak egy kis turbóhasználathoz. Ne sajnáljuk, inkább aktívan használjuk ezt a kis gyorsítót, amikor csak tehetjük.

46. The Lot – Predator
Nem csak mi fejlődünk, hanem az ellenségeink is. Az rendben van, hogy szépen, krómosan csillogó fegyvereket fognak ránk, de, hogy ők is megkapják a legújabb verdákat, már igen halálosnak is bizonyulhat. Ki kell jutnunk ebből a parkolóházból is, anélkül, hogy egyszer is meghalnánk. Kemény dió, mert, mint említettem az ellenfelek felkészültek a találkozóra.

47. The Hills – Whip Race
Ahogy a hely neve is mutatja, valamint ahogyan a környező házakból is megítélhetjük, most éppen Beverly Hills utcáit kell kicsit bepiszkítanunk néhány olaj- és vértócsával. Már éppen ideje volt egy új helyszínnek, amit most meg is kaptunk. Napnyugtában gépfegyverrel lövöldözni az ellenségre, némi rap-et hallgatva igazán jó móka, ám vigyázat: Nagyon-nagyon agresszívek lettek az ellenfelek. Nem csak lőnek, de löknek, és szorítanak is! Ne engedjük őket közel!

48. Rolling Heights – Deathmatch
Kerek négy percünk van arra, hogy a luxusvilla környékén masszív vérfürdőt rendezzünk. Hiába, a nagymenők otthona sem maradhat biztonságban előttünk. Természetesen csak akkor nyerünk, ha miénk a legtöbb gyilok az idő leteltével, már megoldás nincs. Ez durva lesz, mert a pálya nagy, kevés az átjárhatóság, és az ellenfelek a kemények, mint a szikla.

49. The Hills Payback – Whip Race
A változatosság kedvéért ismét Whip Race jön a dombok között, a gyönyörű környéken. A rengeteg csúcsfegyver elszórva akár meg is könnyíthetné a dolgunkat, de ne felejtsük el, hogy amivel mi osztjuk az áldást, ugyanazzal lőnek ránk ők is. Senki sincs biztonságban.

50. The Hills – DeathRace
A hangulat, a látvány és az összhatás miatt ez egy nagyon szuper versenynek ígérkezik. A dolog pikantériáját a DeathRace adja, mert ez a pálya tökéletes az ilyen futamoknak. Megvan itt minden, ami ehhez kell: Sok lehetőség turbóra, széles utak, agresszív ellenfelek, szinte tökéletes.

51. Rolling Heights – Survivor
Itt három pillanat alatt meghalhatunk, ha nem cselekszünk gyorsan, de átgondoltan. Tíz darab ellenséget kell megölnünk anélkül, hogy akár egyszer is meghalnánk. Ez eddig rendben is volna, de ez nem lesz könnyű. Az ellenfelek villámgyorsak, kiválóan fordulnak, és halálpontosan lőnek. A rövid bíztatás után csak azt tudom mondani, mint a többi Survivor meccs esetében: jegyezzük meg, hol vannak az elsősegély ládák. Itt rengetegszer lesz szükség rájuk.

52. The Hills Payback – DeathRace
Természetesen megint egy DeathRace, ugyanott, ahol két versennyel ezelőtt is hasonló indokkal jártunk. Kicsit pofátlan a játék-dizájnerektől ez a fajta történetnyújtás, van aki a harmadik ismétlődő pályáig nyeli csak le az ilyesmit, aztán tovább áll. Legyünk türelmesek, közeleg a végjáték. Legyünk az ellenséghez hasonlóan maximális agresszivitási fokon.

53. The Lot – The Hard Way
A parkolóházból kell meglógnunk úgy, hogy ne essen komolyabb bajunk (értsd: elhalálozás nélkül). A mélygarázsban, vagyis a -1 szinten duruzsol Cortez autójának motorja, így nyilvánvalóvá válik, hogy hozzá kell eljutnunk. Itt már nincs mese, most tényleg elkapjuk a pali grabancát. A tendenciának megfelelően, ezúttal irreálisan nehéz dolgunk lesz. Mindenhonnan ellenségek áramlanak, lőnek ránk, emellett pedig ugyanannyi elsősegély láda lesz jelen, mint az első parkolóházas küldetésnél. Szép dolog mondhatom.

54. Po-Po Chase – Ride Or Die
Ahogyan a küldetés címe is mutatja, a rendőrség a nyakunkban liheg Cortez likvidálása miatt, és vagy menekülünk, vagy meghalunk. El kell jutnunk a nagyfőnök házába, lerázva a rendőrséget. Nem mondok mást, nem is tanácsolok mást, mindenki meglátja, mi fog történni. Ezután jön a játékot záró végső animáció!

A játékot végigjátszottuk, most rátérhetünk a Guide másik fontos részére, a gyönyörű autókra.
Osztályzatokkal fogok dobálózni, mindegyik verdát 4 kategóriában (Sebesség, Turbó, Irányíthatóság, Páncélozottság), 4 fokozatban (Rossz, Átlagos, Kiemelkedő, Szuper) fogom elbírálni.

Sports Cars
Just Blaze
A sportkocsi osztály első versenyzője igen impozáns darab önmagában is, bár ez még csak a kezdet. Sebessége és turbója kiemelkedő, irányíthatósága átlagos, a páncélozottsága viszont borzalmas. Alapautónak tökéletes, de ahogy szerzünk jobbat, le is cserélhetjük gyorsan.

Bad Boy
A kicsit az előző generációs Mitsubishi Eclipse-re hasonlító Rosszfiúnak nevezett autó bizony megállja a helyét a keményebb ütközetek során is. Sebessége és irányítása kiemelkedő, Turbója kis híján Szuper besorolást kapott. Ezzel nem lesz gond a DeathRace-eken való lavírozás. Irányíthatósága átlagosnak mondható, páncélozottsága szörnyen rossz.

Ice
A jéghideg gyönyörűség hanyag eleganciával, és ritmusos rap zenével ötvözve az igazi. Sebessége, irányíthatósága és turbója kiemelkedő, nagyon megy a gép, ezt ellensúlyozandó a páncélzata olyan rossz, mintha ott se lenne.

Crunk
Kicsit a Toyota Supra-ra hajaz a járgány, ami hatalmas pluszpont, tekintve, hogy az egy gyönyörű sportgép. A pofás kinézethez kiemelkedő végsebesség, félszuper turbó, az átlagosnál picit jobb irányíthatóság, és átlagon aluli páncélzat párosul.

Gd’Up
A stílusos, szép alufelniken guruló ganxstamobil nem nevezhető kuriózumnak, igazából semmivel sem lóg ki a sorból. A turbója „félszuper”, sebessége kiemelkedő, csakúgy, mint az irányíthatósága, a páncélzata pedig rossz. Kicsit unalmas gép.

Murda
A gyilkos. Bár ha egy gyilkos ilyen arccal nézne rám, lehet, hogy egy adag kávéval kedveskednék neki: nagyon álmos tekintete van a járgánynak. Ezt ellensúlyozza a szuper turbó, a kiemelkedő végsebesség és irányíthatóság, valamint visszadob minket a realitás rögös talajára a szörnyű páncélzat.

Mafioso
A Viper-es, versenyfeelinget kölcsönző fehér csíkok iszonyat jól mutatnak az autón, a felnijét pedig imádom. Tulajdonságaiban hasonlít a Murda-hoz: Kiemelkedő végsebesség és irányítás, szuper turbó, viszont itt már Átlagos páncélzat figyel a karosszérián.

Ghetto Superstar
A gettó szupersztárja. Ok… Az autó jól néz ki van egy kis honda S2000-es beütés a frontján, de összességében véve pikáns kis gép. Tulajdonságai impersszívek: Szuper turbó, félszuper sebesség, kiemelkedő irányíthatóság, rossz páncélzat.

Fo Shizzle
Gyönyörű autó! Megvan benne a Cadillac Sixteen furcsa eleganciája, ezzel igazán stílusosan oszthatjuk az észt a gettó utcáin. A turbója szuper, a végsebessége majdnem szuper, az irányíthatósága kiemelkedő, és a páncélzata sem rossz: félúton van az átlagos és a kiemelkedő között!

Gangsta Boogie
Aranyos gép, szerintem egész jól nézne ki, ha nem lenne ilyen furcsa törtfehér színnel megáldva. Ez legyen a legnagyobb baj, mert a tulajdonságai szuperek: maximálisan szuper turbó, több mint kiemelkedő végsebesség, átlagon felüli irányíthatóság és páncélzat jellemzi. Ezzel meg is érkezünk a Muscle Car kategóriába.

Muscle Cars
Corrupt
Szép nagy kivágás a motorháztetőn, ez azt jelenti, hogy egy kifejezetten hatalmas hemi motor lapul alatta! Ennek ellenére, mivel ez a kategória alapautója, a tulajdonságai szerények: átlagos sebesség, átlagon felüli turbó, rossz irányítás, és rosszabbnál is rosszabb páncélzat.

Urban Legend
Fekete-fehér, villámokkal tarkított, bőrülésekkel felvértezett gyönyörűség lapul a Városi legenda név alatt. Kár, hogy a teljesítménye annyira nem legendás: Átlagon felüli végsebesség, kiemelkedő turbó, átlagos irányíthatóság, szörnyen rossz páncélzat.

Old Skool
Mint ahogyan az autó nevéből is kitűnik, igazi kis retro csodával van dolgunk. Kinézetre leginkább a hatvanas években készült Batman filmsorozat Batmobiljához tudnám hasonlítani, bár a bőregér annyira nem lenne vele boldog: Átlagon felül végsebesség és irányíthatóság, majdnem kiemelkedő turbó, és rossz páncélzat. Ezekkel rendelkezik mr. Old Skool.

Steadi Mobbin
Fejlődik ez a kategória is, lassacskán elérünk odáig, hogy élmény lesz vezetni egy ilyen autót is. A Steadi Mobbin már majdnem ebbe a kategóriába esik, de csak majdnem: Kiemelkedő turbó és irányíthatóság, átlagon felüli végsebesség, valamint rossz páncélzat jellemzi az autót.

Whip
Fekete Ford Mustang hibriddel van dolgunk, külleme nagyon hasonlít a Shelby formavilágára. Turbója, sebessége, irányíthatósága mind-mind kiemelkedő, viszont a páncélzat még mindig csak rossz besorolást kaphat.

G Funk
Szép, hetvenes évekbeli amerikai formatervezés, fikción alapuló kivitelezés, és maximumra hangolt gengszterküllem az autó ismertetőjegyei. Végsebessége és turbója kiemelkedő, irányíthatósága átlagos, páncélzata pedig csak kevéssel marad el ettől az érdemjegytől.

Ballin
Ez a szépség a hatvanas évekbeli Ford Mustang-gal mutat ijesztő mértékű hasonlóságot, és egy gyönyörű vörös árnyalatú színben tündököl. Végsebessége kiemelkedő, turbója valamivel jobb ennél, az irányíthatóság, valamint a páncélzat átlagon aluli.

Groupie Luv
Ez igen. Impozáns látványt nyújt a fekete Cadillac beütésű luxusautó az aranyszínre fújt karosszériaelemek és alufelnik társaságában. Sebessége kiemelkedő, turbója úgyszintén. Míg az irányíthatóság „csak” átlagon aluli, addig a páncélzat már átlagos besorolást kapott.

Street Sweepa
Ha tükörfordításban szeretném magyarosítani az autó nevét, akkor csak „utcaseprőnek” titulálnám, azonban nem hiszem, hogy a ganxsta rap-től felfűtött dizájnerek erre gondoltak volna. Kiemelkedő sebesség, félszuper turbó, átlagon felüli páncélzat, és átlagon aluli irányíthatóság jellemzi az autót.

Dime Piece
A Muscle Cars kategória királya ez a kis hotrod. Nagyon jól néz ki, ám ez nem biztos, hogy elég lesz az utcák sötét, sűrű füsttel átjárt berkeibe. A kiemelkedő végsebesség, turbó és páncélzat triójához egy átlagon aluli irányíthatóság párosul. Nagy kár.

SUV Cars
Big Pimpin
Ezek a játék dizájnerek olyan kreatív neveket adnak az autóknak, hogy már fáj a rekeszizmom a röhögéstől, de szerintem ezt komolyan gondolták. A Big Pimpin-t nem fordítom le, inkább nézzük a tulajdonságait a gépnek. Kiemelkedő páncélzat, átlagon felüli turbó, szörnyű irányítás, és átlagos végsebesség, ez a Big Pimpin. (ígérem többször nem írom le)

Thuggin
Újabb névválasztási csoda, ami kinézetre úgy néz ki, mint egy ezerötös kockalada terepjáró köntösbe bújtatva. Átlagon felüli végsebesség és turbó, borzasztó irányítás, és kiemelkedőnél is jobb páncélzat írja le az autó főbb jellemzőit.

Gangsta Clic
A szerencsétlen elnevezést valamennyire kihúzza a pácból az egész pofás karosszéria. Szívesen elvinnék egy ilyen ébenfekete példányt egy körre jómagam is, persze gépfegyveres gettómókusok nélkül. Átlagon felüli végsebesség és turbó, szuper páncélzat, és borzalmas irányítás jellemzi a legjobban ezt a terepjárót.

Bangin
Leültetett, késő nyolcvanas évek Mercedes-eit idéző, terepjárósított formavilág, hatalmas felnik. Minden, ami egy igazi pimpolt ganxsta-autóhoz kellhet. Szuper páncélzat védi, átlagon felüli végsebességet képes elérni, kiemelkedő turbóval megtámogatva. Az irányíthatósága sajnos átlagon aluli.

OG
Azért kinézetre sem gyenge ez a járgány, nemde?! A G osztályú Mercedes-re hajazó külsőséget feldobja egy hatalmas, 26 colos, dollárjel mintával díszített alufelni. Aranyos. Páncélzata egyszerűen csúcsszuper, turbója kiemelkedő, végsebessége átlagon felüli, irányíthatósága pedig csak egy hajszállal jobb a rossztól.

Pickup Cars
Big Kat
Avagy a nagymacska. Bizony, ha egy párduc hirtelen autóvá változna, pontosan így nézne ki. Mérges front, óriási, díszes felnik, minden, ami kell. Illetve majdnem minden: Sebessége, páncélzata átlagon aluli, turbója átlagos, de az irányíthatósága átlagon felüli. Alapautó.

Damager
A lezúzó! Legjobban a Ford F250-es szériájához hasonlít ez az óriási bestia, ezzel a közutakon akárkit letörölnénk a Föld színéről, azonban a legdurvább Deatmatch arénákban tudás és szerencse is kell a győzelemhez ezen autó volánja mögött. Páncélzata és turbója átlagon felüli, sebessége átlagos, irányíthatósága kis híján kiemelkedő.

Ruff Rida
Már megint egy szörnyű elnevezés. Nem tehetek róla, angolból helyesírás mániám van. Ez olyan, mintha magyarul leírnánk: „Kiccsávó”.  Átlagos sebesség, turbó és páncélzat jellemzik, az irányíthatósága ezzel szemben több, mint kiemelkedő.

Wreck Shop
Durvulat ez az autó úgy, ahogy van. Szélesített karosszéria a platónál, figyelemfelkeltő élénksárga szín, motorházán látványos lángocskákkal. Szuper irányíthatóság, kiemelkedő páncélzat, átlagon felüli turbó és végsebesség. Ez a Wreck Shop.

Crusher
A Pickup kategória királyát mutathatom be önöknek leánykori nevén Mozsár, de ma már csak Őrlőnek hívják őkelmét. Csúcsszuper irányíthatóság, kiemelkedő páncélzat, átlagon felüli turbó és végsebesség írja le ezt az ébenfekete szépséget!

Ezzel végére is értünk a 187 Ride Or Die kivesézésének, mindenkinek jó játékot kívánok. Akinek bejön ez a ganxstás, bandaháborús stílus az talán jól fog szórakozni, azonban a stílus utálói kerüljék el a stuffot, méghozzá jó messzire!
Dante

Doboz#1
187 Gengszer rap
Tuning verda koptatja a követ,
Pisztoly puska, minden jöhet.
Szóljon be a ganxsta, lőjed szét,
Égjen a verdája még, még, még.

Melletted a csaj már lövöldöz,
Azon van hogy egyedül csak te győzz.
Égesd a nitrót, ne sajnáld,
Lenyomod mindjárt a bandát.

Cortez hallgass, ne szólj be,
Kapsz két golyót fejedbe!
Jól hallottam, beszóltál?!
Testedbe ürül, azonnal a tár.

Miénk a terület, miénk az utca,
Ültessünk babarózsát minden parkba.
Nincs több háború, nincs több verseny,
Az utca boldog, hisz Cortez nincsen.

Doboz2#
Mi van a csomagtartóban?
Számos eszköz áll rendelkezésünkre a rivális gengszterek helyretételéhez. Az alapvető, hogy lőhetünk, de eltér a lőfegyverek sebzése, kifejtett hatása, hatósugara, valamint bevethetőségi szögük is. Ez annyit tesz, hogy egyes puskákkal csak előre, míg a többivel akár 360 fokos szögben is lövöldözhetünk. Az alap pisztolyt nem említeném meg, az szinte semmire sem jó, inkább evezzünk a raftingosabb vizekre.
Glock replica
Ez a kis gyönyörűség hasonlít az eredeti Glock-ra, de ezt bizony eszes gengszterek átszabták az utca szájízére. Buck sokkal pontosabban képes ezzel a fegyverrel lőni, mint például a szériaváltozattal. Három, egymást követő lövedék hagyja el egyszerre a tárat, ezek minimális értékkel lassítják az ellenfél autóját, Egy szép sorozat, ha talál, 15 egységnyi életet von le a rivális ganxstától, valamint 360 fokban tüzelhetünk ezzel a drágasággal, mindenre, ami 40m-en belül található.

Desert Eagle Replica
Bivalyerős, módosított Desert Eagle-ről van most szó. Habár csak 12 töltény fér el a tárban, ezek egyenként 20 egység életet szívnak le ellenségünk életerejéből, és bizony 10 százalékkal lassítja az autóját is. Az szinte magától értetődik, hogy 360 fokon, és 60 méteren belül mindent szét tud lőni.

AK-47 Replica
Bizony, ezt a fegyvert is teljesen átalakították, méghozzá kifejezetten bandaháborús tevékenységekre. Ez a szépség természetesen sorozatlövő, a 30 töltényes tárat igen hamar képes kiüríteni teljesen, továbbá 22 egységnyi életerőt szív le találatonként az ellenségtől. Amellett, hogy 100 méter a hatótávolsága, még 15 százalékban lassítja a riválist.

Mafia gépkarabély
Rejtélyes fegyver, senki nem tudja honnan jött, hogy került az utcákra, de ha egyszer már elszabadult, akkor használjuk jóra: foglaljuk vissza segítségével a gettót. A szépség fajtájához méltó módon sorozatlövő, a harmincas tár egyetlen lövedéke 30 egységet sebez az ellenségen, hogyha az 110 méteren belül tartózkodik. Az már csak hab a tortán, hogy 20 százaléknyi sebességvesztéssel is számolnia kell az ellennek.

Uzi Replica
Ez a kis szörnyeteg rendkívül gyorsan köpködi magából a töltényeket, így a 25 férőhelyes tár igen hamar képes kiürülni. Töltényenként 22 egységnyi sebzést ajándékoz az ellenség irányába, valamint 10 százaléknyi sebességvesztést okoz.

HK MP5 Replica
Ez a kis picúr ne tévesszen meg senkit, mivel egy igazi kis mini-halálosztóról van szó jelenesetben. Huszonöt töltény a tárban, amik egyenként 25 egységnyi sebzést hordoznak, mindezt 100 méteres körzetben teszik. Akit ez eltalál, az 15 százalékot veszít sebességéből.

Doboz#3
Mi van még a csomagtartóban?
Folytassuk szépen a fegyvermustrát, mivel a java még hátra van.

Shotgun
A sörétes puska szinte kötelező eleme minden olyan játéknak, ahol a fegyverek akár csak említés szinten köszönnek vissza. Ez a csodabogár öt töltényt bír raktározni, azonban lövedékenként öt darab sörét szóródik az ellenség irányába, így egy jól célzott lövés akár 40 egységet is sebezhet. Hatótávolsága 50 méter, továbbá 20% sebességvesztést, és némi irányítási zavart is okoz a riválisunknak.

Jackhammer Replica
Ezt a szépséget is láttuk már jó pár játékban, most egy módosított másolata/változata kerülhet kezünk közé. Ez a sorozatlövő shotgun 3 repeszt szór szét lövésenként, összesen pedig 8 darab töltény fér a tárba. Hatótávolsága 80 méter, találatonként pedig ötvenet sebez, és ha ez még nem lenne elég, 25% lassulást eredményez az ellenség számára.

Gatling Gun
A jó öreg golyószóró szintén visszatérő vendég rengeteg lövöldözős játékba, így a 187-ből sem maradhatott ki. Deathmatch és Survivor játékok során a legmegbízhatóbb társunk lesz. Tölténytáskánk sosem ürül ki, de néhány másodperc folyamatos tüzelés után túlmelegszik, és pihennie kell kicsit. Járműveken 40-et, embereken 5-öt sebez. 100 méteres hatótávolságon képes eltalálni pontosan az ellenséget, továbbá meg is pörgetheti a verdájukat.

Gépágyú
Szintén a Deathmach és Sruvivor játszmák során kapjuk meg ezt a szépséget gyönyörű pickup-unk platójára, de nem csak díszítés gyanánt. Szintén kifogyhatatlan a tölténytáska, és szintén túlmelegszik, akárcsak a Gatling gun. Sebzése, hatósugara, hatása megegyezik a fenti fegyverrel.

Rocket Launcher
Igen, ő a nehézfiú. Egyetlen lőszert kapunk hozzá felvételkor, de ez az egyetlen rakéta is elég ahhoz, hogy a levegőbe repítsen azonnal akármilyen ellenséges járművet. A gigászi hatás ritkasággal párosul, igen kevésszer találjuk majd az utakon elszórva ezt a szépséget.

Molotov Cocktail
Ebből is csak egyet lehet egyszerre felvenni, de tulajdonképpen nincs is rá nagy szükség, úgyhogy egyre megy. Hatótávolsága, és a sebességre semmilyen hatása nincsen, mivel az autó mögé dobjuk le, ahol tűztócsa keletkezik a becsapódás helyén. Aki belehajt, az tíz egységnyit sebződik.

Mine
Ezt a jóféle kis aknát csak a Minefield futamokon használhatjuk majd, de ne csüggedjünk, még talán meg is fogjuk unni. Hatótávolsága ugyan nincs, de ezt is az autó mögé kell lepakolnunk, csakúgy, mint a Molotov-ot. Aki belehajt, az 30 egységnyit sebződik, továbbá elveszti rövid időre a járműve fölötti irányítást.

Érdekességek:
– A 187 Ride Or Die eredetileg kijött volna GameCube platformra is, ám a fejlesztést tisztázatlan okok miatt befagyasztották. Így már csak PS2-n és Xbox-on gengszterkedhetünk.
– Buck hangja Lorenz Tate, Dupree-é Guerilla Black, Cortez pedig Noel Gugliemi hangján szólal meg. Impozáns casting, aki nem ismerné őket, az nyugodtan keresse fel az IMDB mozis adatbázist, és rájön kikről is van szó.
– A játékot tavaly nyáron még Notorious: Die To Drive címen szólították, azonban idén már csak jelen nevére hallgat.
– A játék megítélése vegyes: a sajtó nagyobb része lehúzta, de akadtak, akik 80% körüli osztályzatot adtak neki. Tanulság: aki nincs benne ebben a West Coast-os hangulatú gengsztertémában messzire kerülje el a 187-et.
– A 187 Ride Or Die soundtrack-jén a jól ismert rap számok mellett 15 darab, kifejezetten a játékhoz írt nóta is felcsendül. Előadó: Guerilla Black.
– Azt tanácsolom, hogy még a ganxsta életérzés rajongói is csak akkor fektessenek a 187-be, ha már legalább a felére esett az ára. Ezzel rengeteg hajszálat spórolhatunk meg. Ha ismertek egy jó konzoljáték kölcsönzőt, az is megteszi
– Az Ubisoft az utóbbi időben egytől-egyig mesteri játékokat hozott ki, már szinte készen volt a kisebb fajta oltár a hálószoba egyik sarkában, amikor jött a 187. Ez nem méltó a francia kiadó utóbbi időben mutatott színvonalához.
– A játékban teljesen öncélúan és feleslegesen használják a nyugati part utcai szlengjét. Állítom, hogy nincs olyan mondat, amiben kettőnél több normális szó fordulna elő. A szövegkönyvet mintha egy gengszter rap rajongó ovis írta volna.
– A 187 Ride Or Die elkészítése igazi világméretű projekt volt: francia kóderek, amerikai 3D modellezők, román tesztelők, és még sorolhatnám.
– Ha ilyen lenne az igazi Los Angeles, mint amilyennek a játékban festik, valószínűleg már régen teljes karantént rendelt volna el az Egyesül Államok nemzeti gárdája.