Amikor múlt héten kiderült, hogy az ausztrál és európai PlayStation 3 gépek kevésbé lesznek visszafelé kompatibilisek amerikai és japán társaikhoz képest, sokan úgy gondolták, ez a lépés a Sony következő generációs konzoljának költségcsökkentését szolgálja.

Amikor múlt héten kiderült, hogy az ausztrál és európai PlayStation 3 gépek kevésbé lesznek visszafelé kompatibilisek amerikai és japán társaikhoz képest, sokan úgy gondolták, ez a lépés a Sony következő generációs konzoljának költségcsökkentését szolgálja. A Sony Computer Entertainment Australia ügyvezető igazgatója, Michael Ephraim (kép) szerint viszont a PlayStation 2-es játékok szoftveres emulációja lett volna az olcsóbb megoldás.

Ephraim szerint a különböző kompatibilitások elsődleges oka az, hogy az Ausztráliában és Európában megjelenő PS3-akban nem lesz Emotion Engine chip. Az Emotion Engine alatt a PS2 központi feldolgozó egysége értendő. Míg a PS3 megjelenésekor emulálható PS / PS2 játékok száma behatárolható lesz, a Sony rendszeresen kiad majd frissítéseket a lista bővítése céljából.

“Világos, hogy a költségek fontos szempontot képeznek. Amennyiben a szoftver olcsóbb, mint a chip, miért választanánk mást?” – mondta Ephraim. – “Szoftveres emulációval szeretnénk megvalósítani a visszafele kompatibilitást. A szoftver emulációs lista folyamatosan fog bővülni, melyet a tematikus weboldalon lehet nyomon követni.” Bár Ephraim szerint nem lesz akkora jelentősége a PS3 visszafele kompatibilitásának, következő generációs, forradalmi tulajdonságainak hála.

A Sony egyelőre nem erősítette meg az ausztrál és európai PS3 megjelenésekor elérhető, teljesen kompatibilis játékok listáját, ám azok március 23-án biztosan megtekinthetőek lesznek a Sony regionális weboldalán.

A PS3 európai weboldala