Világok összeütközése várható az Armies of Exigo munkacímen készülő fantasy-RTS-ben, ahol a csataterek határai kitolódnak: már nem csak a felszínen, hanem az alatt, illetve felett is folytatódhatnak. A túlélésért folytatott harcban elfek, vadállatok, lovagok és a sötétség legkülönbözőbb teremtményei fognak megvívni egymással, mely minden kétséget kizáróan egy magasabb szintre emeli majd a stratégiai játékok – eddig sem alacsony – színvonalát. Exigo világában (ahol a béke és jómód fogalma évek óta ismeretlennek számít), az emberiség eddigi legnagyobb fenyegetésével számolhat egy baljós, eleddig letűnt faj képében – akik onnan támadnak, ahonnan a legkevésbé sem számítanának rájuk: a föld alól. A játékos feladata, hogy hatalmas csapatokat megmozgatva felvegye a harcot a betolakodó erőkkel; a réteken és folyóvölgyeken keresztül elindulva a barlangok, majd földalatti járatokba hatolva kiirtsa a gonosz utolsó írmagját is …

A Budapesten született – ám Amerikában élő – producer, Andrew G. Vajna filmjeiről nem lehet nem tudomást venni. A többek között a Rambo-trilógia, a Die Hard 3, a Dredd bíró, valamint Az Emlékmás produceri munkálataival elhíresült, idén 60-ik születésnapját ünneplő mogul, Cinergi Pictures Entertainment cégének révén legutóbb a Terminator 3 lélegzetelállító jeleneteivel sokkolta a világ vizuálisabb típusú embereit, ám egy hirtelen ötlettől vezéreltetve Cinergi Interactive néven – a szintén magyar származású, és a Titanic speciális effektjeinek elkészítésével elhíresült Alex Rabb vezetésével – játékfejlesztői vállalkozást alapított. Kitüntetett figyelmünket azért is vonzhatja ez a tény, mert rajtuk keresztül kaphatott lehetőséget a Clever’s, hogy elkészítse az Atari számára a Terminator 3: War of the Machines című FPS programot, ám az ő pártfogolásuknak köszönhető az is, hogy a tőlük függetlenül, 2001 elején alakult Black Hole Games, és ezzel együtt a lassan 3 és fél éve fejlesztett Armies of Exigo olyan pozícióba került, hogy az Electronic Arts kiadói istápolása mellett idén ősszel a játékosok polcára kerülhet. A trendek tehát egyértelműnek látszanak: Hollywood a játékiparral összefonódva képzeli el a jövőt – és legyünk kicsit rosszmájúak is: a még több bevételt…

Visszatérve azonban a Black Hole Games-hez, és a hozzájuk kapcsolódó Armies of Exigo-hoz, nézzük meg, mit is kell, és lehet tudni jelen pillanatban a február végén leleplezett játékukról. A 2001 óta fejlesztés alatt álló RTS-program alapjait egy akkoriban tucatnyi lelkes, ám korántsem tapasztalatlan csapattag fektette le, akik az évek során még nagyobb és még tapasztaltabb nevekkel egészültek ki, hogy a bedolgozó Boros-Szikszai párosról, vagy az az óta külön dolgozó Digic Pictures tagjairól már ne is beszéljünk. No, de fejtsük ki kicsit részletesebben is ezeket az alapokat, hiszen a 2002-ben már nagy nyilvánosság előtt is prezentált átvezető jelenetek több számítógépes kiállításon is hangos sikert arattak. A Marinov „Gaborca” Gábor vezetésével elkülönített részleg, közel egy éven keresztül dolgozott azon a nagyjából 3 perces nyitó animáción, amelyet többek között a legelismertebb Siggraph kiállítás szakmai zsűrije is a legjobbak közé választott. Ez adta a kezdő löketet ahhoz, hogy a szintén Vajna érdekeltségébe tartozó Terminator 3 speciális effektjein ezután Digic Pictures néven, egy különálló csapatként dolgozzanak tovább. A soha vissza nem térő lehetőséget tökéletesen kihasználva a csapat visszatért az Armies of Exigo újabb filmjeinek kidolgozásához, hogy jó pár lélegzetelállító jelenettel fűszerezzék meg a minden kétséget kizáróan lenyűgöző játékmenetet is. Akik hozzám hasonlóan abban a szerencsés helyzetben részesülhettek, hogy végigcsodálhatták a lenyűgöző hangulatú és káprázatosan kivitelezett CGI mozit, azt hiszem, talán méltán emlegethetik úgy, hogy a világ elitjéhez tartozó Blizzard, illetve Square szakemberei által előállított mozikkal vetekedő minőséget láttak. A hősök, világok, illetve egységek végső formájukat a Boros Zoltán és Szikszai Gábor illusztrátormesterek által megálmodott vázlatrajzok alapján nyerték el – őket számos fantasy, és sci-fi regény borítójáról ismert grafikáik alapján azonosíthatjuk a nagyfokú minőséggel.

Az Armies of Exigo konkrét számokban, illetve tényekben a következőképpen néz ki: 3 választható faj (The Empire – lovagokkal, varázslókkal és elfekkel; The Beast – ogrékkal, és trolokkal; The Fallen – bukott hősökkel, sötételfekkel, és szörnyű, gnómszerű teremtményekkel), egyedülállóan szemet gyönyörködtető vizuális megjelenítés (valós, 3D-s környezetben), melyet kiegészít a szintezés, szintén nem megszokott megvalósítása (egy teremben akár a felszín alatt, illetve hatalmas buckák tetején is folyhat ádáz csatározás) – hogy a felrobbantható hidakról, és ezáltal alakítható felszíni kitüremkedésekről ne is beszéljünk. A grafikai motor teljesítménye mellett tanúskodik az a tény, hogy egyszerre akár 400 egység is mozoghat a képernyőn, valamint hogy olyan aprólékos kidolgozottságot láthatunk majd viszont, amelyet RTS-programban talán még sohasem (ne lepődjünk meg a fény és árnyék, valamint időjárási viszonyok álomszerű változásán, valamint hogy ha elszáll egy pillangó a rét felett). Meg kell említeni a multiplayer módokat is, hiszen az ilyen stílusú játékok nagy vonzereje az akár belső hálóban, akár interneten keresztül játszható módokban is rejlik, így természetesen most sem maradhat ki a nyolcan is bevehető Melee, Arena, Mission és Free For All játékmódozat-csoport. A részünkről nagyon drukkolunk, és minden tekintetben izgatottan várjuk a kész terméket – hiszen a legbiztatóbb előjelekkel találkoztunk, mikor belepillanthattunk a játék jelenlegi állapotába!