A másik INFOGRAMES stuff már nem olyan túl idei, de megér egy leírást. Asterix szintén nem túl ismeretlen, hiszen volt már papíron, celluloidszalagon és természetesen rajzolta elektronsugár is (bocs). Most, ez utóbbit tudjuk újra időtlenné tenni és beégetni apánk SONY TV-jének képcsövét, ha megvesszük az ASTERIX-et.

A másik INFOGRAMES stuff már nem olyan túl idei, de megér egy leírást. Asterix szintén nem túl ismeretlen, hiszen volt már papíron, celluloidszalagon és természetesen rajzolta elektronsugár is (bocs). Most, ez utóbbit tudjuk újra időtlenné tenni és beégetni apánk SONY TV-jének képcsövét, ha megvesszük az ASTERIX-et.
A játék természetesen a címszereplő és társai kalandjait öleli fel. Ha megvárjuk az intrót, akkor megtudhatjuk, hogy úri barátunkat, OBELIX-et fogságba ejtették a rómaiak. Persze nem éber állapotban – hiszen akkor még egy hadosztály is kevés lett volna –, hanem amikor az igazak álmát aludta a természet lágy ölén. Ezután a falu vezetője minket bíz meg azzal, hogy keressük meg és szabadítsuk ki termetes barátunkat. (Egyébként OBELIX pofátlanságára jellemző, hogy mikor az utolsó pályán megtaláljuk, még mindig alszik.) A játékban ASTERIX-et irányítva kell földön, víz(b)en, levegőben keresztülvergődnünk az erdők és barlangok útvesztőjén, a havas hegyek szorosain és a sivatag dűnéin, hogy eljussunk Rómába. Utunk során segítségünkre lesz a – Obelix után – legjobb barátunk, a jobb öklünk, amivel a legtöbb ellenfélre igen erélyesen tudunk hatni. A pályákon elvétve különféle dolgokat találhatunk, ezek megintcsak szükségesek a továbbjutáshoz. Nézzük sorban ezeket:
Pulykacomb – az életerőnket növeli egy kis szívvel (max. 5-re). 
Pénz – ezeket gyűjtögetve – ha elértük a 100 db-ot – kapunk egy plusz életet.
Sarló(?) – ez 10 db aranypénznek felel meg.
Babérfüzér – ez plusz egy életet ad. Kis kocka, rajta egy propellerre hasonlító izé(?) – ezt szét kell bokszolni, és sokféle dolog lehet benne.
A fent leírtak közül bármelyik, de lehet üres is. A legfontosabb szerepe viszont az, hogy kapcsolóként is funkcionál (ilyenkor másmilyen hangot hallunk). Így kapcsolhatunk be pl. olyan helyen felhőket, ahol egyébként e nélkül lehetetlen lenne átjutni. 
Ezeknek az izéknek tartalma nem változik, tehát érdemes megjegyezni, hogy melyikben mi van, és később csak a fontosakért kockáztatni az életünket. Van még egy extra tárgy, amitől nem beszéltem, ez pedig a varázsüst. Ez elvétve található a pályákon, és ráadásul ez is kétféle lehet. Az egyik esetben csak sérthetetlenek és gyorsabbak leszünk tőle egy kis ideig (valamint ad egy kis szívet is), míg a másik esetben repülni tudunk tőle, de nem leszünk sérthetetlenek. Vannak olyan üstök, amelyek csak egyszer jelennek meg a pályán, de vannak olyanok is, amelyek mindig visszanőnek. Repülés közben vigyázzunk, hogy nehogy talajt fogjunk, mert akkor nehéz újra szárnyra kapni. A legritkább tárgyról pedig még tényleg nem szóltam. Ez egy lant, melynek felvétele megidézi rendkívül nem szeretett zenész barátunkat. A megidézett látomás az összes – a pálya látható részén levő – ellenfelünket megbénítja néhány pillanatra (annyira megdöbbennek, hogy mozdulni sem tudnak).
A kisebb méretű ellenfeleket (varnyú, denevér) egy ütéssel átküldhetjük a másvilágra, míg a nagyobbaknak több maflás kell. Ha az erdőben egy vaddisznót megborítunk, akkor az felfordul, mégpedig megnyúzva és megsülve. Ezt elfogyasztva szintén növelhetjük életerőnket. Vigyázat, van olyan vaddisznó, amelyiket utazási célra kell kihasználnunk. Ha ráugrunk a hátára, akkor sérülés nélkül átcsörtet velünk a tüskés bokrokon az erdőben. Ha egy katonát megborítunk, akkor a pálya végén külön bonuszt kapunk a sisakjáért. Az irányítás kicsit nehézkes, de ha valaki megszokja a kétgombos ugrást, akkor már minden megy magától. A végére egy kis cheat. Vannak olyan pályák, ahol könnyen felszedhető szabad életet találunk. Ilyenkor a következőket kell tenni: bemegyünk és felszedjük az életet, valamint annyi aranyat, amennyit csak bírunk. Utána meghalunk. Így szépen lassan feltölthetjük életeink számát (100 arany=1 élet). Hát ennyi lett volna az ASTERIX.