3 kis autós program ismertetése Amigára.

Powerdrive
U.S.GOLD

Ha valaki hirtelen csöppen bele a játékba, úgy gondolhatja, hogy a híres KGST futamba került, hiszen szegény autó bizony eléggé Trabant Comby-szerû jelleget öltött. De nem csak maga az autó kinézete ilyen, hanem a pályán való viselkedése is, ahol is töfög-pöfög és csavarok esnek ki belõle. Mielõtt azonban nekiállnánk „hajrá, Ványadt Bácsi!“-t kiabálni, érdemes közelebbrõl is megnézni a játékot.

Ha a fõmenüben Practicét választunk, akkor rögvest négy autó között nyílik lehetõségünk válogatni, melyek a következõk: Mini Cooper S, Fiat Cinquecento Turbo, Renault Clio Williams (ezt külön neked ajánlom, Gabi!) és egy Wauxhall Astra GSI 16V nevezetû csodagép. A formája sajnos az 1999. V. 3-án bevezetett Uniformizálási Törvény miatt mindegyiknek egyforma, de ez ne zavarjon senkit. Az autók átfestését a joy fel-le ráncigálásával érhetjük el. Említésre méltó még az, hogy az Optionsban kétféle (rotational & directional) irányítási mód is beállítható.

A játék felülrõl-oldalról nézõpontos megoldású, ami azért némileg jobb térélményt és pálya-áttekinthetõséget nyújt, mint a csak felülnézetes megoldások. Igaz, ezt is meg kell szokni, de tíz perc után már biztonsággal lehet száguldozni mindenfelé (a falnak, az ellenfélnek…). Csak azt sajnáltam, hogy a nézõk közé nem lehet behajtani egy jó kis futóverseny elõidézése céljából, mindenesetre az útjelzõ pöcköket nyugodtan elsodorhatjuk. Az nagyon tetszett, hogy kanyarodásnál fordul az elsõ kerék! A játék megunási idõintervallumát kitolja az, hogy nagyon sokféle pálya van,és mindegyik tartogat némi meglepetést.

Természetesen kedvenc autónk sérülhet is, és ezt a versenyeken összeharácsolt pénzünkbõl ki is kell javítanunk, ugyanis ha egy rész (motor, kerekek, váltómû…) felmondja a szolgálatot, az végzetes következményeket vonhat maga után. (Nekem nem volt pénzem megjavíttatni 100 %-ra a lámpákat, és pont egy esti verseny következett, ahol is mindössze egy ovális részt látsz a pályából. Nos, pár ütközés után bizony töksötétbe maradtam!) Verseny közben felszedhetünk még természetesen ajándékokat is, ezekkel növelve túlélési esélyünket. Erre a játékra a %:68.

High Octane
Fry-Up

Kedvenc és zseniális programnyelvemen (AMOS) kódolták ezt a reMc kis játékot, ami alapvetõen két emberes küzdelemre épül (persze ember/computer felállás is lehetséges). Az introban megtekinthetjük a legújabb Oszmán-Török embercsempész automatát, amint egy szerencsétlen naiv fickót egyszerûen eltüntet. Ezekután már maga a játékképernyõ látványa borzolja fel gyenge idegrendszerünket. Itt ha nem nyúlunk semmihez, a program elkezd Demozni, de gondolom sokan játszani is fognak vele. A verseny 1-9 körön keresztül folyhat két egymás melletti ablakban a képernyõ tetején, teljesen felülnézeti megoldással. Az autók engem inkább csiborka bogarakra emlékeztetnek, de ez illik is a pályák hangulatához. Nekem tetszett ez a program is, jól irányítható és játszható és figyeltek olyasmire is, hogy pl. az autó kereke nyomot hagy a homokban. A játékképernyõk mellett még kijelzésre kerül a térkép, benzin mennyisége és a sérülés mértéke is. Ez a program számomra
60%.

Roadkill
Vision

Ez a darab bizony magasan veri az elõzõ két alkotást, de ezt könnyen teheti AGA-s létére. Mind a körítést, mind pedig magát a versenyt profi módon csinálták meg, 3D-s grafikákkal és egyebekkel körítve (így indokolt a 3 lemeznyi méret). A hangulat teljesen jövõbeli, csak a kocsik (6 féle) különbözhetnének egymástól másban is, nem csak a színükben. A küzdelem dual-playfieldes képernyõkön zajlik, igencsak látványosan kivitelezve gyilkolhatjuk halálra a többieket (vagy éppen magunkat). Persze fegyvert is szerezhetünk autónkhoz, és ezzel sportszerûbbé tehetjük a versenyt. Nem hiányzik a többi ajándék (gyorsító, stb.) sem. Minden verseny elején kapunk tippeket (kill kill kill!) és infot a pályán fellelhetõ ajándékokról. Ez egy igen kultúráltan megtervezett és megcsinált felülnézetes autóverseny, minden AGA-man-nak beszerzendõ!
%:80

Jon

Jon