Az “éjfél ura” 1951 született Angliában. Átlagos srác volt, bár akkor még nem
voltak, olyan “hülyék”, mint mi, ezért nem valami érdekes számunkra a
fiatalkora. Felnőttként általános iskolai angoltanár lett belőle, bár egyetemi
évei alatt írt novellákat is. Csak ezután lett vérbeli “hülye”, mert egy
bizonyos (még szőrtelen) Clive Sinclair megépítette a ZX80-ast és elkapta őt is
a gépszíj. Elkezdett rá kisebb akciójátékokat irogatni, de közben rájött, hogy a
Commodore házikedvencét (PET) többen fogyasztják, ezért átírta arra a géptípusra
is a peogramjait. Meglepően zsonglőrködött a rendelkezésére álló 750 bájttal.
Ötleteivel fel is kereste azt a bizonyos szőrtelen sátánt is, aki rengeteg brit
megrontásáért felelt gépeivel. Beutalót kapott Cambridge-be, ahol többedmagával
elkészíthette ZX81-re a Game Pack One “csomagot”. Mivel a játék(ok) úgy 90000
példányban keltek el, Mike 6000 fonthoz jutott, ami már akkor se volt kis
pénz. 

A monda szerint ebből a pénzből vette Singleton a megjelenés idején első
Spectrumját, amire rögvest sikerült is pár egyszerűbb játékot összedobnia, mint
a Shadowfax és a Siege. Az előbbiben egy fehér lovon vágtató Gandalfot
alakítottunk, aki nagymerészen nazgulokra vadászott, míg utóbbiban, a játék
nevéhez méltóan, ostromolni kellett. A Shadowfax paripája meglehetősen élethű
animációval rendelkezett, amire Mike azt mondta, hogy Eadward Muybridge híres
századfordulós lovas mozgóképe ihlette. Nem ezek a játékok hozták meg az igazi
hírnevet számára, Mike fejében egy sokkal monumentálisabb játék körvonalazódott,
ahol egyesíthette a stratégiai-, kaland- és szerepjátékokat.

Singleton első igazi nagy dobása a Lords of Midnight, ami már megjelenésének
évében (1984) kultjáték lett a Speccysek között. A Crash folyóiratnak adott
interjúja szerint a játék egy újfajta “ál-3D-s” térábrázolási technikán alapult,
amit ő Landscaping-nek nevezett. Ennek a technológiának köszönhetően több mint
négyezer helyszínt hozhatott létre. A grandiózusos tájhoz ugyanilyen kaliberű
sztori dukált, ezért Mike a hozzá oly’ közel álló Tolkien műveiből vett ihletet.
A játékban szabad lordokból hatalmas sereget kellett toboroznunk, hogy
legyőzhessük Doomdark boszorkánykirály seregeit. Míg a várakkal, tavakkal,
dolmenekkel teli tájban barangoltunk váltakoztak a nappalok és éjszakák.
Doomdark seregei éjjel aktivizálták magukat és ekkor minden katonát lebénított a
boszorkánykirályból áradó jeges félelem. Programozói részről a legnagyobb
feladat volt a játék beletuszkolása a kis gumibillentyűs memóriájába. A szabad
bájtokért való harc keserves volt és Mike el is árulta a Retrogamer 4. számában,
hogy el kellett távolítania a térkép alsó 3 sorát, hogy az így nyert 384 bájtot
értelmesebb célokra fordíthassa. Egy évvel később el is készült a játék
folytatása a Doomdark’s Revenge, ami monumentálisabb lett az elődjénél. Immáron
száz karaktert irányíthattunk, a lordok pedig fel-alá járkáltak a birodalomban
ügyes-bajos dolgaikat intézve és egymással csatázva. A trilógia utolsó része, az
Eye of the Moon, a rajongók bánatára sosem készült el. 

 Mike még három
érdemleges játékot írt az aranykorban. A Dark Spectre-ben, mely nagyban hajazott
a Lords of Midnightra, a Nyugati Szigetek urát kellett legyőznünk a Sötét Jogar
hatalmi szimbólum megsemmisítésével. Ehhez ismét nagy csapatokat kellett
toboroznunk, valamint különféle küdletéseket elvállalnunk. A játék érdekessége
az volt, hogy lehetett ún. play by mail módszerrel is játszani: a játékosok
lépéseiket ZX Microdrive cartridge-on beküldték a Beyond céghez, Mike pedig
visszaküldte nekik a történések eredményeit. 

 A következő alkotás a
J.R.R. Tolkien’s War in Middle Earth, melyet már a Melbourne House adott ki
’88-ban, mert a Beyond addigra megszűnt. Ebben az alkotásban végre kiélhette
magát Mike. A játékban a karaktereket, hadegységeket egy térképen irányítottuk
(stratégia), miközben a Mordor felé vonuló Frodót és csapatát gyönyörű
digitalizált hátterek előtt mozgattuk (kalandjáték). Igaz, a gyömyörű jelző a
Spectrumos verzióra nem feltétlenül volt igaz.

Végül a Midwinter következett, ami egy posztapokaliptikus jövőben játszódott
ahol egy becsapódott aszteroida okozott nukleáris telet. John Stark kapitány
szerepében kellett tevékenykednünk, hogy egy despota főhadiszállását
felrobbantsuk. Ehhez egy óriási, fagyott világot kellett bejárnunk sílécen,
gyalog, vagy más eszközökön. Feladatainkhoz hozzátartozott az újoncok toborzása
és különböző gerillaakciók végrehajtása.

 Hogy a cikk végére belekeverjek pár magyar “sztárt” is, idézek pár sort Kiss
Laci (alias CoVboy) Beregi Tamásnak (Berrr) adott interjújából mikor szóba
került a Lords of Midnight: “Hogy volt az a játék felépítve! Real-Time
Stratégia, kaland- és szerepjáték 48kbyte-ban. Egy Gyűrűk ura-történet volt az
egész. És egyetlen ember írta, egyetlen ember! Azt gondoltad: ez egy ufó. Ilyet
ember nem tud megcsinálni…”

Forrás: Pause Break