A Merry Men-ek voltak a galaxis legboldogabb lényei, és ebben nagy szerepet játszott a csodálatos Szivárványgép, melyet ők építettek. Egy nap azonban látogatók érkeztek a szomszédos fejlődő orszá – izé, bolygóról. A Merry Man-ek – mivel alapvetően barátságos nép volt – megmutatták nekik többek között csodálatos gépezetüket is.

Bár ne tették volna! De megtették. Az éjszaka ellopták a gépet és eltűntek az őrzői is! (Ez biztosan abból adódott, hogy a Merry Man-ek nyelvén a „szivárvány“ és a „szalámi“ szóképe közel azonos – a fordító.) Ám a volt őrzők közül néhányan meg tudtak lépni egy kis hajón, és űrmorzén S.O.S. jeleket (Save Our Sywarvan) adtak le. Ezt fogta készülékén a szektorban bóklászó Ben E. Factor is, ki az ügyeletes SpaceHero szerepét játssza. A megszökött Merry-k elmondták, hogy a gépet az idegenek a holdukra vitték a többi Merry-őrrel egyetemben és a kedvenc háziállatkáikkal őriztetik. Természetesen Ben nem ijed meg ettől a feladattól és már száguld is a hold felé…

Ez lenne a Benefactor nevű csoda előtörténete, melyet persze némi képi aláfestés is kísér az introban. Ugye mindenki ismeri a Lemmingset? És ugye nem gondoltátok volna, hogy hasonló stílusban ki tudnak adni újat és hasonlóképpen játszható programot? Pedig itt van az élő példa erre! Hasonlóan kis figurákkal hasonlóan nagy logikai/ügyességi feladatok megoldása a cél itt is. A kis Merry Man-eket el kell juttatni a kijáratot jelző teleportig, ehhez meg kell szerezni börtönük kulcsát, viszont ehhez nélkülözhetetlen az ő segítségük is! Vannak ugyanis olyan helyek, kapcsolók, ahova csak ők tudnak eljutni (sok helyen fel kell dobni őket az aktuális helyre). A piros színű Man-ek a barátaink, ők minden esetben segítenek nekünk (ha szükséges), de vannak depresszióba esett, gonosz kék színűek is! Ezek nevetés helyett gonosz kacajt hallatnak kiszabadulásukkor és általában öngyilkosok is lesznek (mennek az orruk után). Ez azért kínos, mivel egyetlen lény elvesztése egyenlő a game over-rel. Azonban a gonosz kékeket át tudjuk festeni pirosra, mégpedig a Nagy Átfestőgép segítségével, amibe előbb a tintát kell beletölteni. A gép automatikus rendszere érzékeli az alatta áthaladó Kék Merry-t, és az átfestés azonnal megtörténik. Az ily módon létrehozott piros már barátként viselkedik. Ez azonban csak egy a sok logikai fejzúzó közül (egy pályán például az eltörött létrát kell megjavítani egy piros és egy valami segítségével).

A gépet és a Man-eket őrző háziállatok említésekor Ben biztosan nem gondolt oly kreatúrákra, amikkel küldetése során találkozik. Van itt Mászó-Böfögő, Óriáspók, Mayom (hasonló a földi majmokhoz), Tűzokádó, Földygiliszta, Múmya (nem az SPéter) és még sokféle ebenguba lény, kik az életére törnek majd. Szerencsére legtöbbjük elől el lehet bújni falmélyedésekben, illetve valamilyen módozattal el lehet kerülni őket (azokat?). Találhatunk még gyémántokat (pontszám) és vöröskeresztes ládákat (egészség – az alsó csík jelzi) is a felhasználható tárgyakon kívül.

A pályák különféle világokra vannak osztva, (pl. egyiptomi…) és minden sikeres küldetés után kapunk egy passwordot (szerencsére). A megoldásokhoz elengedhetetlenül szükséges agyi kapacitás mellett bizony a reflexeinkre és az ügyességünkre is szükség van, hogy az összes Merry Man-t kijuttassuk börtönéből. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e a végefelé olyan hatalmas pálya, amit a scrollozható térkép nagysága sejtet…

Összefoglalva: szuper! Sőt, teljesen jó! (A legjobb!) Cool˛ stb… Akinek Amigája (vagy Amiga-klónja) van, annak Benefactor nélkül nem teljes az élete!

Jon