Raymond E. Feist Riftwar novellái nagy népszerûségnek örvendenek Amerika szerte, így nem meglepõ, hogy a novelláin alapuló kaland/szerepjátéktól is sokat várnak. Az író is közremûködött a játék megalkotásában, végülis az õ novelláiról van szó. A játék nem “másolja” az eddig megjelent regények történéseit, hanem új kihívást jelent majd a világot ismerõ emberek számára is. Hatalmas 3D világ és egy jól kidolgozott stratégiai harc jellemzi a játékot, nem beszélve a videodigitalizálásokról.

A program készítõi a Dynamix csapat, aki már oly híres programokkal rukkoltak elõ, mint pl. az Aces Of The Pacific. A világot mágia, varázslók és illuzionisták, sárkányok és élõholtak népesítik, színesítik. A helyszín, Midkemia, amit a Tsuraniak özönlenek el (ez egy olyan faj, amely más bolygóról származik, és titokzatosan teleportálnak át a bolygónkra).  A karakterednek elõre beállított személyiségei vannak, érzésekkel és ízléssel, elõnyökkel és gyengéikkel: velük kell kilenc különálló fejezetet “teljesítenünk”. Ezek mellett még az is elõfordulhat, hogy a játékosoknak kifejlett személyiségüknél fogva, titkos ambícióikat és motivációjukat elrejtik elõled! Krondor világa sajnos igen “picinyre” sikeredett. Ahhoz, hogy minden helyszínt legalább egyszer meglátogass, egy millió lépést kell megtenned. (Új sorozat is készül: Egymillió lépés Midkémiában, az MTV részére.) Nem elég, hogy a játékos tövig lejárja a lábát, nagyon sok megoldandó feladat is vár rá. A tiszta játékidõ minimum 100 óra lesz. A fejezeteken belül több kis feladatot is kapunk, amolyan bónuszként – hátha sikerül a megfelelõ idõ alatt megoldani azokat is. Természetesen lehetetlenség lenne a játékot automap nélkül végigjátszani, így az is rendelkezésre áll. A 3D külvilág vektor megoldású, ami az animációk kidolgozottságát csökkenti, viszont nem foglal sok memóriát és sokkal “szabadabb” az érzésünk a világban, amit folyók, vízesések, fák és hidak tesznek gyönyörûvé. A stratégiai harc jól átgondolt – felülnézetbõl láthatjuk embereinket (max. hármat). Õket egy behatárolt négyzetes területen mozgathatjuk. Minden körben meghatározhatjuk a támadás formáját és a varázslatainkat is. A bárdunk, pl. ha még nem teljesen “kiforrott” technikával nyúl hangszeréhez, nem tud olyan hatást elérni, és a SoundBlasterbõl elõkúszó zenei élmény sem hordozza az “élvezetek tárházát”! Ha már a hangról van szó, ez lesz az elsõ olyan Fantasy Role Play Game, amely kihasználja a General MIDI standard- ot, így a zenék és effektek egyenesen a szintetizátorunkból szólalhatnak meg. Milyen lesz hát a grafika? kérdezhetik sokan joggal. Három jellemzõt sorolhatnék: vektoros 3D környezet, digitalizált szereplõk és animációk, valamint gyönyörû, festett állóképek. Látogassunk el ebbe a világba, egy utazási irodával, melynek neve: Midkemian Convention and Visitor’s Bureau.
Mac Mordain Cadall: LaMut városától délre található ez a titokzatos törp bánya, amelyet a Dolgan család birtokol, a Szürke Tornyok Királyai. Az õsi idõben ez volt a törpök gazdagságának forrása. Mára már kimerültek a forrásai, s nagy ritkán a törpök átengedik az utazókat, hogy gyorsabban eljuthassanak Elvandarba.
Maiden’s Leap Vízesés: Egy helyi legenda szerint a gyönyörû vízesés, egy fiatal szolgálólányról kapta a nevét, aki bánatában, hogy megölték szerelmesét, levetette magát a sziklákról. A nyughatatlan lélek még mindig bosszúért szomjazik, keresi a szeretõje gyilkosát.
Lims-Kragma Temploma: A Malac Cross várostól északkeletre található ez a templom, amit a Halál Istennõjének szenteltek fel. Alig akad vándor aki betéved ide, még kevesebben mernek tanácsot kérni az Istennõ papjaitól. Javasoljuk, kerülje el ezt a helyet.