A Föld veszélybe került: ismeretlen erők ismeretlen, de bizonyára gonosz terven törik a fejüket. Ki más állhatna eme gonosz tervek útjába, mint a már jól ismert, dögös-vörös, Rayne?! A kemény lány ezúttal visszatért, hogy ezúttal még több túlvilági hátsót rúgjon kockásra, mint első eljövetelekor. Hűséges társa, Severin, az állandó hang a fülben, most sem hagy minket cserben, így tényleg csakis rajtunk múlik, hogy a Föld Vámpírpokollá változik  e, vagy sem.

Már majdnem három év telt el azóta, hogy először megpillantottuk kedvenc konzolunkon Ms. Rayne-t, ahogy legyilkolja a fekete mágia lelkes használóit az 1930-as évek mocsaras Louisianájában. A félvámpír főhősnő megmutatta, hogy teljesen lineáris játékmenet is nyújthat kellemes játékélményt, még akkor is, ha megvoltak a maga kisebb-nagyobb problémái.
Teltek-múltak az évek, és a Terminal Reality le is szállította tavaly év végén az Egyesült Államok boltjaiba a Bloodrayne második részét. Az, hogy Európába miért érkezett kilenc hónapos késéssel a program, még mindig hatalmas enigma a számomra. Az eset már csak azért is furcsa, mert egy fia új feature sincs az öreg kontinens piacaira szánt verzióban, sőt, byte-ra pontosan megegyezik a US változattal.

A rövid történeti áttekintést követően evezzünk nyugodtabb vizekre. Miket beszélek? Hol nyugodtak a Bloodrayne 2 vizei?! Hol van egyáltalán itt víz?! Fogalmazzunk inkább úgy, hogy kecmeregjünk át a morajló vértengerek legdurvább hullámai közé, és vegyük át, hogy Rayne hogyan is küzdötte át magát legújabb kalandján, amelyet most mindenki átélhet!

I. Felvonás
Mindenki készüljön fel, mert ez aztán nem lesz egy laza séta a ligetben! Nem kell megijedni, nem lesz olyan nehéz, mint például a hírhedt Ninja Gaiden, viszont cserébe legalább ugyanannyira pörgős játékmenetet kapunk!
Rayne kisasszony ugyanolyan akrobatikus, mint az első részben. Ugyan kapott némi frissítést a mozdulatai közé, ez korántsem akkora mértékű újítás, amire azt mondanám, hogy „ejha”. A legelső pálya a gyakorlás színhelye, ahol szembesülhetünk a vadiúj mozgáskombinációk kezdetleges tárházával, támadásaink hatékonyságával, valamint a félvámpír lét alapjaival. Ismét nyugtatlak titeket: mint ahogy az általában lenni szokott, a játék elején most sem kapunk kézhez minden extra kombót, fegyvert és képességet. Ezeket majd a sztorin végighaladva, szépen-lassan fogjuk unlockolni, de róluk a cikk egy másik fejezete értekezik.
Mint, ahogyan azt egy ismerősöm komor arccal tanácsolta, a Bloodrayne 2 végigjátszását nem úgy írom meg, hogy: „ellenfeleket megölni, következő helyszín, ellenfeleket megölni, következő helyszín”, és így tovább a végtelenségig. Ehelyett kevésbé monoton stílust választottam.
Tehát, toporzékoljunk egyből, ahogy a kezünk közé helyezik Rayne finom mozdulatainak irányítását. Persze ne úgy, mint Elemérke, a tatai ideggondozó hófehércsempés padlóján, inkább csak kecsesen, akaratunkat Rayne által megvalósítva tegyük mindezt. Nyomkodjunk meg minden gombot, így észre is vesszük, hogy a nyakunk megharapdálására érkező ellenségek élettelenül terülnek el a padlón, ahogy érintkeznek a karcsú vasököllel. Laza lendülettel kapcsoljuk be az Aura-Vision nevű képességet, hogy jobban eligazodjunk az amúgy a végtelenül lineáris hadszíntéren. Így egy sokkalta kifinomultabb érzékszervével látja Rayne a körülötte lévő világot, úgyhogy nekünk jóformán csak a zöld jel irányába kell mindig eljutnunk. Haladjunk csak egyenesen, közben minden pokolfajzatot küldjünk át a másvilág másvilágára. Egészen addig rohanjunk, míg el nem érünk egy olyan szobáig, ahol a kandallóban békésen ropogó tűz ég, és mintha végtelen számú ellenség törne az életünkre.
A Bloodrayne 2-ben ez mindig jelzésértékű! Amennyiben csak úgy szüntelenül áramlanak felénk a rosszarcú teremtmények, eltekintve attól, hogy már megöltünk százat, akkor mindig egy gyilokrejtvényt kell megoldanunk! Számos ilyen kis fejtörő tarkítja Rayne kalandozását, a végén már rutinosan kezeljük ezeket a helyzeteket is. Jelen esetben elő kell vennünk hősnőnk csáklyáját, majd három ellenséget betaszajtani a segedelmével a közeli kandallóba. Erre az összeomlik, és mi vígan leugorhatunk a lyukon!
Az Aura-Vision legyen még mindig bekapcsolva, így nem tévedünk el. (Na nem mintha nélküle olyan nehéz lenne megtalálni a helyes utat, de jobb biztosra menni.) Szépen faragott ajtókon, ízlésesen berendezett szobákon, valamint temérdek mennyiségű ellenfélen keresztül kijutunk az egyik belső udvarra. A falakon láthatjuk a – speciális érzékelésnek köszönhetően – sárgás oszlopokat, csöveket. Mikor ilyenekkel találkozunk, Rayne mindig valami akrobatikus dologra képes a segítségükkel. Sajnos a repertoárjában nincs benne az oszloptánc, de így is figyelemreméltó a koordinációs készsége a lánykának. Egy szó, mint száz: ugorjunk fel az egyetlen elérhető alkalmatosságra, majd gyakoroljuk a felemás korlátot, és a rúdmászást. Mindezek után –ha minden jól megy-, akkor az egyik erkélyen landolunk.
Néhány ellenség nem nézi jó szemmel, hogy betörtünk az épület keleti szárnyába, így megpróbálnak minket finoman kitessékelni. Mondanom sem kell, hogy ne adjuk be a derekunkat. Némi kóborlás után kiérünk egy nagyobb, nyílt térségre. Néhány új akrobatikus képességünket is kipróbálhatjuk, de a legfőbb dolgunk az áramellátás kiiktatása. Aura-Vision-ben láthatjuk, merre kell mennünk, így nincs is más dolgunk, mint eljutni odáig. Kaszaboljuk szét a biztosítéktáblát (rögtön meg is kapjuk a „Kárpátok Sárkányai” elnevezésű pisztolyszettet!), majd rohanjunk be a frissen kinyílt ajtón!
Szokjuk meg, hogy immáron lőfegyvereink is vannak, lőjünk mindenkire, akit már egyszer fejbe rúgtunk. Kisvártatva elérkezik egy újabb felemáskorlátos, akrobatikus pályarész, de ezen már gond nélkül túljutunk. Már csak pár terem, és egy kis korlátcsiszolás van hátra, míg megérkezünk a főellenségig.
Furcsa ilyen módon megköszönni a vendéglátást, de személyesen a házigazdát, Zerenskit kell jobblétre szenderítenünk. A harc színtere ugyanaz a háztető, ahol az elektromos biztosítéktáblákat vagdostuk apró darabokra nemrég, szóval mindenki otthonosan navigálhat a helyszínen. Aura-Vision bekapcs, és rock’n roll!
Nevetségesen könnyű főellenség ez a pali: odasomfordálunk hozzá, okozunk neki egy kis sérülést, mire ő átváltozik denevérrajjá. Ekkor egy-két lövés, és leszáll valahova. Ezt a procedúrát háromszor elismételjük, és már meg is nyertük a csatát!

II. Felvonás
Az előző felvonás csak bemelegítés volt – legalábbis azokhoz képest, amelyek még ránk várnak.
Szóljunk Rayne kisasszonynak, hogy mássza meg az előtte tornyosuló lépcsőket! Fent megint végeláthatatlan rohamban jönnek az ellenségek, ha csak simán harcolunk velük. Na mit jelent ez? Bizony, gyilokrejtvényt! Hat darab rosszlelkű enemy-t kell bevágni a levegőt kavaró ventillátorba, mire az szépen felrobban, aranyos animáció kíséretében. Huppanjunk le a berendezés helyén keletkezett lyukon, majd induljunk el harctól feltüzelve! Ugrálás, gyilkolás, némi életerőt adó vérszívás, és el is érünk egy látszólag olyan helyre, ahonnan nem vezet út tovább. Aura-Vision bekapcs, és már látjuk is, hogy a falat tartó két gerendát kell kiiktatnunk. A csáklyával pár másodperc alatt meg is oldjuk ezt a kis feladatot, így a fal hangos robajjal összedől.
A következő területen szintén téblábolhatunk egy kicsit, de elárulom, hogy ha a levegőben rostokoló konténert megcsáklyázzuk, azonnal feltűnik a helyes út: másszunk fel a karzatra, és ott futkorásszunk át a következő helyszínre. Rayne hamar észreveszi, hogy egy újabb rejtvénybe botlott. Ezt nevezem, nem csak szép, okos is a lányka! Az ellenségek tehát özönlenek, és egy újabb fejtörő vár megoldásra. Csáklyát elővenni, majd hat darab ellenséget berántani a kukásautóba! Hiába a strapabíró felépítmény, a kocsi simán felrobban a terheléstől. Mögötte azonban feltűnik a továbbvezető járat!
Ahogy átlépünk a sikátoron, találkozunk az első Kestrellel. Először nyomjuk le a kíséretét, majd pattanjunk fel a tetőre, ahol végre konfrontálódhatunk a lénnyel. Aktiváljuk a Blood Rage nevezetű képességet, ezt követően pedig küzdjük le a mini-főellenséget. Hamar a gonoszság inába száll a bátorság, és menekülőre veszi a figurát! Az utunkba kerülő antennákat vágjuk le, csusszanjunk a bossz után, majd a hajszát követően végleg vessünk véget szánalmas utó-életének. Megkapjuk a fegyverünk következő módozatát, a Blood-Stream Gunt!

III. Felvonás
Bizony egyre jobban felgyorsult a tempó, olyannyira, mintha állandóan bekapcsolva lenne Rayne Superspeed képessége. A rövid belvárosi, sikátoros megpróbáltatásokat követően most a központi pályaudvaron találjuk magunkat. Nem tűnik túl barátságosnak a környezet, és persze, hogy mindent ellepnek a gonoszabbnál-gonoszabb, vérszomjasabbnál-vérszomjasabb, valamint a butábbnál-butább ellenségek.
Robogjunk fel a lépcsőkön, de most még ne induljunk el a jól megszokott Auralátásban megjelenő zöld szimbólum felé, hanem a vele ellentétes irányba kezdjük kalandunkat a vonat mentén. Addig rohanjunk, míg be nem mászhatunk az egyik kocsiba! Itt bent most már nekiiramodhatunk a zöld jelecskének. Haladjunk kérem, nincs semmi látnivaló! Kiérve a szerelvényről megtaláljuk azt, aki miatt idekerültünk: a Kestrel újból az életünkre tör. Blood-Rage-ben üssük-vágjuk addig, míg le nem szedjük az életerejének kb. 90 százalékát! Ekkor ismét menekülőre veszi a figurát a fickó.
Nekünk persze ismét üldözőbe kell vennünk a túlvilági gonosztevőt. Alapvetően át kell pattognunk az állomás túlfelére, szét kell gyilkolnunk rengeteg ellenséget, végezetül még a vízzel is vigyáznunk kell, mert nagyon fáj, ha hozzánk ér. Az, hogy szenteltvíz –e, vagy csak áram van belevezetve örök rejtély marad számomra. A ládákon átugrálva azonban semmi bajunk nem eshet, úgyhogy kövessük csak nyugodtan ezt a metódust.
Most egy jó adag rohangálás következik, némi harciaskodással. Egy pár helyszínen kell csak átverekednünk magunkat, és el is érünk az átvezetőig. Itt látjuk, hogy leszakad a lépcső egy része. Na ezzel nekünk egyáltalán nem kell törődnünk, inkább készüljük fel egy kis akrobatikára. Izzítsuk be az Auralátást, és uccu neki!
Láthatjuk magunkkal szemben a felemáskorlátot. Ágról-ágra lendülve kell átröppenni a túloldalra, ahol már csak egy kis erőfeszítés vár ránk: a szellőzőbe pottyanunk, és jön is a következő átvezető.
Egy látszólag üres teremben vagyunk, ahol csak úgy ömlenek az ellenségek a nyakunkba. Rengetegen vannak, akárhányat ölünk meg, helyükre új gonoszságok lépnek. Bizony, itt megint valami fejtörő lehet!
Keressük meg szemünkkel a rácsos kaput. A két oldalán egy-egy kapcsoló található, melyek feltehetőleg a masszív szerkezet mozgatásáért felelősek, de sajnos szikráznak, és vért köhögnek. Nincs más hátra, mint előre: ahhoz, hogy kiegészítsük az áramköröket két-két ellenséges lelkületű egyént kell bevágnunk a csáklya segítségével. Mindezt elég gyorsan kell megtennünk, mivel ha sokat totojázunk, „eltűnnek” a már beizzított szerves alkatrészek!
Sikerült kijutni az előbbi helyszínről, ugye? Mehetünk is tovább. Célozzuk meg a felvezető lépcsőt, valahol szemben. Caplassunk fel szaporán. Vágjuk keresztül magunkat az ellenfelek tömött sorain, míg el nem jutunk egy újabb lépcsőig. Ezt szintén meg kell másznunk. Az átvezető után harcoljunk, majd haladjunk tovább addig, míg újabb átvezető animációt nem látunk.
A klub bejáratánál öljünk meg mindenkit, aki az életünkre tör (tehát mindenkit), majd egy ügyes célzást követően a csáklya segítségével omlasszuk le a bejárat fölött díszelgő neonreklámot! Innen egyenes út vezet a táncparkettig. Sajnos Rayne most sem hajlandó bemutatni tudását, pedig biztos vagyok benne, hogy ő a parkett vámpír ördöge. Az ördög vigye el… Sebaj, táncikálás helyett kapunk viszont egy újabb gyilkosrejtvényt!
A parkett négy sarkában, körülbelül négy méter magasan négy darab hangfal található! Csak akkor mehetünk tovább, hogyha mindegyik hangkibocsátó berendezést egyszerre sikerült rövidre zárnunk. Ehhez ismét a jól bevált csáklyás módszert kell alkalmaznunk! Vigyázat, mert gyakran megesik, hogy a negyedik fickó rossz ütemben érkezik meg, vagy egyszerűen csak nem repül a megfelelő helyre. Csakúgy, mint az ajtós fejtörőnél, itt sincs korlátlan időnk, mert előbb-utóbb eltűnnek az ellenfelek, és a hangfalak visszaállnak normál állapotba. Eltölthettek itt fél percet is, de megtörténhet az is, hogy csak fél óra múlva sikerül mindenkit a helyére dobni!
Az átvezető animáció tudatja velünk, hogy mindent jól csináltunk, és megmutatja az utat, ahol tovább folytathatjuk a kalandunkat! A lépcsőkön caplassunk fel a második szintre. Itt azonban álljunk meg egy pillanatra. Aura-Vision-ben láthatjuk, hogy merre kell menni, ám itt egy olyan hiba maradt a programban, amely egyszerre kínozza a PS2-es és Xbox-os verziót is! A gond az, hogy ha odarohanunk a zöld jelhez és kinyírjuk a két jómadarat előtte, akkor nem tudjuk megcsáklyázni és beomlasztani a plafont, ami a továbbjutás egyetlen lehetséges útvonalát jelenti! Azt tanácsolom, hogy szaladjunk be a helyiségbe, villámgyorsan intézzük el a mennyezetet, ezután már nyugodtan elláthatjuk a két rosszfiú baját is! Amennyiben elrontottuk, úgy a legutolsó Checkpointot kell betölteni.
A törmeléket használva jussunk ki a tetőre! Itt némi unalmas állványzatmászás után felérünk az óratoronyba. Kicsit egyhangú a tipegés ide-oda, fel-le, de ez van. Elakadni nem lehet.
Mire leküzdöttük az álmosságot és néhány lényt, már meg is érkezünk a felső szintre, ahol a következő főellenség vár reánk! Az igazság az, hogy szétüthetjük az egóját ennek a rosszarcú lénynek, de sokat nem érünk vele, mert teleportál, utána pedig feltöltődve tér vissza a mi dimenziónkba. Azt tanácsolom inkább, hogy kerüljük ki ügyesen a támadásait, míg be nem következik a pálya végét jelentő átvezető animáció! (Ezt követően hozzájutunk a Ghost Feed képességhez!)

IV. Felvonás
Elérkeztünk a csatornákba! Na, ez egy igazán nehéz pálya, amelynek a végén egy kimondottan gusztustalan főellenséget kell még gusztustalanabbul átküldenünk a másvilágra. De elég is ennyi a jövendőmondásból, inkább foglalkozzunk azzal, ami éppen előttünk van! (Nem bámulni Rayne fenekét!)
Induljunk el ezen a látszólag nem túl stabil függőfolyosón, csak óvatosan lépkedjünk, nehogy… leszakadjon. De bizony, hogy omlik a felépítmény! Ugráljunk el balra, majd onnan fel a rúdra, ahonnan átlendülhetünk a fenti függőfolyosóra. Innen egy hatalmas ugrással huppanjunk át a szemközti platformra, végül még egy ugrás a következő állványzatra, és már meg is érkeztünk! Miután mindenkit kinyírtunk, kinyílik az ajtó. Jé! Pont erre kell mennünk! Lőjük szét azon nyomban a fagerendát, amely egy rakat vascsövet tart(ott) a helyén, hogy ennek segítségével is minél nagyobb pusztítást tudjunk véghez vinni! Futás le a lépcsőn, gyilkolásszunk, végül pattanjunk be a géppuskafészekbe, és vegyük igénybe az itt található technikát. Aktiváljuk Aura-Vision-t, ezt követően lőjük ripityára a sárga fényben derengő tartályokat. Ez egy szép kis robbanást idéz elő, ami után új út nyílik előttünk. A maradék ellent még aprítsuk fel ezzel a jó kis géppuskával, utána irány a frissen leomlott fal. Küszködjük fel magunkat a magasba, át a következő helyiségbe, a checkpoint után pedig daráljuk le az összes ellenséget. Szaladgáljunk addig, míg le nem omlik ez a függőfolyosó. Lent tisztítsuk meg a géppuskafészket, és úgy általában az egész terepet. Haladjunk szépen, komótosan tovább, míg az átvezető képsorait meg nem pillantjuk. Ismét csak azt tudom mondani, hogy kaszaboljunk le minden ellenséget, pattanjunk a géppuskafészekbe, végül lőjük szét a sárga tartályokat. Huppanjunk le a lyukon, de mire földet érünk, már el is kezdünk csúszkálni. Ügyesen kerüljük ki az elénk gördülő akadályokat, majd pont akkor, mikor már elfogy a cső, nyomjuk meg az ugrás gombot, nehogy a mélybe zuhanjunk.
Igyekezzünk biztosan talajt fogni, ezt követően nézzük meg a friss átvezetőt. Jussunk le az alsó szintre, de csak óvatosan küzdjünk, mert az itt kóborló ellenfelek szeretnének minél hamarabb Allah közelébe jutni: ha a közelünkbe érnek, azonnal felrobbantják a testükön elhelyezett robbanószerkezetet! Ezután új átvezető, de nem mutat semmi újdonságot. Illetve csak egy dolgot: fussunk át a karzaton a West Water Pump Room feliratú helyiségbe. Itt keressük meg a kapcsolót, sózzunk rá egyet a karddal, így már nyugodt szívvel elhagyhatjuk a helyiséget.
Kint megint egy Kestrel vár ránk. Ezek soha nem tanulnak a ballépéseikből. A taktika tökéletesen ugyanaz, mint eddig mindig ellenük: beizzítani a Blood Rage-et, majd alaposan elfenekelni a gonosz csajszit! Miután elvertük, megkapjuk a Blood-Spray Gunt!
A következő feladatunk az, hogy leállítsuk az East Water Pumpot! Fussunk át abba a helyiségbe, ahol ez a szerkezet leledzik, majd készüljünk fel egy jó kis gyilokrejtvényre!
Három díszes pumpáló berendezés ékeskedik a csatatéren, de a kapcsolójuk „eltörött”. A dolgunk tulajdonképpen a szokásos: ellenségeket kell becsáklyáznunk a berendezésekbe. Normál ellenfélből mindegyikbe hármat kell bevágni, viszont az öngyilkos merénylő fajtából a rajta lévő bomba miatt egy is elég!
A füstölgést követően hagyjuk el a helyiséget, menjünk vissza, ki az „előtérbe”. A padlón most már egy óriási lyuk tátong. Mire valók a lyukak? Hát persze, hogy arra, hogy beléjük másszunk! Nosza! Itt egy óriási szennyvízhullám készül a nyakunkba zúdulni, amit csak képességeink aktív és helyes használatával tudunk elkerülni. A birtokunkban van már ekkor egy bizonyos szintű időlassítás, úgyhogy ezt vegyük igénybe, és csak rohanjunk a víz elől!
Szaladjunk csak előre, had omoljanak a függőfolyosók! Pattogjunk, csúszkáljunk, majd érjünk el a kis fémhídig. Az átvezető után hagyjuk el a hidat, és figyeljük az öngyilkos merénylők hosszú sorát, ahogy ránk támadnak! Áhá, megint egy fejtörő! Ragadjuk meg a kirobbanó formában lévő egyén grabancát a csáklyával, ezután lóbáljuk meg a gazfickót a balra található, megrepedt fal irányába. Ezt a rituálét összesen hatszor kell elvégezni, és már át is lyukad az öt méter vastag fal!
Szökkenjünk át a szomszédos helyiségbe a szokatlan átjárón keresztül. Kill everyone here! Üljünk be a kényelmes géppuskafészek mögé, kapcsoljuk be az Aura-Vision-t, és lőjük ki, amit ki kell lőni. Ezt követően vetődjünk át a szemközti platformra, pattanjunk fel a csőre, végül csusszanjunk rajta egy kellemeset!
Ahogy átérünk, lazsálhatunk egy kicsikét. Várjuk meg, amíg a generátorok felrobbannak, majd elsüllyednek. Ekkor simán átjuthatunk a szennyvíztárolón. El is érkezünk a főellenséghez.
Igen, ez a hatalmas gusztustalanság elég érdekes egy lény. Mindenesetre nem olyan nehéz megölni, mint amekkora. Nem követ túl sok támadási mintát, csak kettőt: az első során két darab szennygömböt lő felénk, a második pedig abból áll, hogy elkap egy-egy, a környéken rohangáló öngyilkos merénylőt, majd felénk hajítja. Az a szerencsénk, hogy az utóbbit ellene tudjuk fordítani! Ahogy repül felénk az ellenség, csak kapjuk el a csáklyával, és hajítsuk vissza a főellenség hatalmas hasa felé. Alaphelyzetben mindkét „kezével” védi a gyenge pontját, de ezt is könnyen ki tudjuk iktatni: sózzunk egyet a felső szinten lévő karra, minek hatására víz fröcsköl a szörnyre. Ezt megpróbálja elhessegetni karjaival, és ekkor szabad a pocakja. Háromszor kell eltalálni a hasát, mire az kilyukad. A kegyelemdöfés annyiból áll, hogy be kell másznunk a gonoszság testébe, végül egy jól irányzott kardcsapással ki kell vágnunk a szívét! Győztünk, valamint megkaptuk ajándékba a Blood Fury képességet!

V. Felvonás
Nagy-nagy elővigyázatossággal korzózzunk a pálya legelején. Rayne képes elviselni a nappalt, viszont Pengével ellentétben a direkt napfényen pontosan ugyanaz történik vele, mint akármelyik másik, átlagos vámpírral: szénné ég. Az első, és legfontosabb szabály ezúttal: maradjunk az árnyékban.
Menjünk be a túlvégen lévő házikóba, ahol már nyugodtan mozoghatunk, illetve amennyire a szűk folyosók engedik. Öljünk meg mindenkit a járatokban, és menjünk egészen addig előre, amíg már csak az nem tűnik jó ötletnek, hogy visszaforduljunk a zsákutca miatt. Na itt figyeljünk a rács túloldalára: amikor jön az ellenség, lőjük rá a csáklyát, majd rángassuk be az elektromos kapcsolótáblába. Ekkor kinyílik egy ajtó, amelyen keresztül folytathatjuk utunkat!
Gyilkoljunk le mindenkit egészen addig, míg el nem kezdődik az átvezető animáció. Ekkor jön egy hatalmas ellenség, aki ugyan nem bossz, de saját életerő-csíkja van. Hatalmas, nagydarab bestia ez, de ha a megfelelő módon kezeljük, egyáltalán nem nehéz vele elbánni. Menjünk tőle minél messzebb. Ekkor felénk fordul, és nekünk ront. Az utolsó pillanatban térjünk ki az útjából, erre ő jó eséllyel lefejeli a falat. Ettől pár másodpercre lelassul, ami pontosan a megfelelő alkalom arra, hogy a Blood-Fury-t beizzítva hátulról megtámadjuk. Ezt ismételjük el párszor, így a lehető legkevesebb életerő-veszteséggel megúszhatjuk a harcot.
Folytassuk göröngyös utunk, fel a lépcsőn, csusszanjunk a csöveken, majd újabb lépcsők következnek. Ezután végre elérünk pár felemáskorláthoz, amelyeken keresztüllendülve átjuthatunk az irányítóterembe.
Láthatjuk a hatalmas generátort. Annyi a feladatunk, hogy egy-egy jól irányzott csáklyázással ellenségeket röpítünk az elektromos sugárba. Ez meghibásodáshoz vezet, ami nekünk pont kapóra jön. Ezt követően csoszogjunk át a második generátorhoz, és ismételjük el pontosan ugyanazt, mint amit az elsővel tettünk! Irány a lift!
Újból kint vagyunk a napfényen, szóval nagyon vigyázzunk! Át kell jutnunk a következő épületbe. Aura-Vision-ben láthatjuk, hogy mely oszlopokat kell használnunk az alapszintű útvesztőn való átjutáshoz. Ahogy beértünk a következő épületbe, robbantsuk fel a gázpalackot, amely egy halk pukkanással adja tudtunkra majd, hogy sikerrel jártunk. Nyírjunk ki mindenkit, hogy kinyíljon az ajtó, ezt követően újabb mini-bossz következik.
Ez is egy hatalmas, groteszk szörny, ámde ennek a karjára egy másfélmázsás pöröly van erősítve! (Vagy az a karja?!) Néhány új támadás, de tulajdonképpen úgy öljük meg, ahogyan a legelső nagydarabot is hidegre tettük.
Folytassuk utunkat, míg el nem érünk még egy albosszig. Ez csak egy sima félvámpír, könnyű megölni, nem okozhat problémát.
Menjünk csak tovább, egyenesen, amerre visz az orrunk. De beleütközünk egy hatalmas-kalapácsosba ismét. Öljük meg a szokásos módon, majd haladhatunk.
Spuri egészen a bezárt ajtóig, amely természetesen be van zárva. Ahogy sejtitek, ellenségeket kell hajigálni a tartályba, hogy kitáruljon előttünk a továbbjutást jelképező nyílászáró.
Robogjunk tovább, egészen addig sima utunk lesz, míg el nem érünk a sokadik böhömnagy, kalapácskezű monszterig. Gyilkoljuk le, menjünk le a lépcsőn, mire egy második rondasággal is meg kell majd birkóznunk.
Nyomás fel a lifttel, csak azért, hogy egy újabb albosszal találkozhassunk! A legyőzése után megkapjuk a Blood-Bomb Gun módozatot.
Ezt követően át kell jutnunk néhány préselőgépen. Ez nem nehéz, tekintve, hogy van időlassító képesség a tarsolyunkban. Csak aktiváljuk, és minden simán megy majd. A második futószalag után ugorjunk le. Keressük meg a liftet, emelkedjünk vele pár szintet!
Száguldjunk a bezárt biztonsági-ajtóig. A környékén hat gázlángocska pislákol. Mindegyikbe egy-egy ellenséget kell hajítanunk ahhoz, hogy kirobbanjon a kapu a helyéről! Kisvártatva elérünk pár csőhöz, amelyeken csúszkálhatunk egy keveset.
Nyomás kifele az épületből. Itt két böhöm vár ránk, és egyszerre szeretnének velünk megküzdeni. Csodálatos, gondolhatnánk. De az egyik sarokban egy pötty harc után a miénk lehet a géppuskafészek. Ezzel könnyűszerrel lenyomhatjuk mindkét drabális gonoszságot!
A közeli ajtón sipirc be, futás fel az emeletre, majd át a következő épületbe! Gyorsan vegyük célba a felső emeletet, ahol felszállhatunk egy afféle „mozgatható magaslatra”. Kövessük az ösztöneinket, így pillanatok alatt eljutunk egy futószalagszerűségre. Vigyázat, nehogy ledaráljon minket, az oszlop segítségével megúszhatjuk! Jó néhány átvezető animáció következik. Ez még hagyján, de most jön a játék legunalmasabb, legfrusztrálóbb része: a torony tetejére kell feljutni, megmászva vagy tíz emeletet, melyek egyformák. Ezt most nem részletezném, mivel annyira egysíkú, hogy elaludnék, amíg leírnám!
Akárhogy is, egy idő után felérünk egy jobban elkülönült szintre, ahol két légszivattyút kéne tönkretennünk. Természetesen a leghatékonyabb módja ennek az, hogy ellenségeket hajigálunk beléjük!
Ezt követően ismét rémizgalmas rész következik: még feljebb kell jutni a toronyban… Na, végre elérkeztünk egy terembe, ahol egy böhömnagy kalapácskezű dühöng. Ne öljük meg, mert úgyis újratermelődik. Ez azt jelenti, hogy valamihez kezdeni kéne vele. Álljunk a beburkolt elektromos berendezések elé, és amikor a gonoszság éppen lecsapni készül a kalapácsával, ugorjunk el. Ez felnyitja a szerkezetek biztonsági páncélját. Ismételjük el ezt mindegyikkel, majd a védtelen bendőjükbe dobjunk be egy-egy ellenséget. Ez elég nehéz lesz, mivel a kalapácskezű állandóan a nyakunkon liheg.
Végre folytathatjuk az utunkat! Nem sokkal később újabb pörölyös áll elénk. Ezt már nyugodtan lenyomhatjuk. További emelkedés, liftezés, ugrálás, ezután jön a főellenség!
Ezt a lényt nem kell megölnünk. Nem is tudjuk, mivel nincs életerő-csíkja. A helyzet az, hogy a nagy tetőtér négy sarkában lévő négy darab Shroud pumpát kell lekardoznunk. Nincs különösebb taktika, csak annyi, hogy ne menjünk ölre Ferrillel. A harc után megkapjuk a Freeze Time képességet.

VI. Felvonás
Most kezd el igazán magas fordulatszámon pörögni a játék! Igazság szerint eszméletlen nehéz ez a pályacsoport. Erős ellenfelek, akikből alig lehet táplálkozni, erős ellenfelek, akik ellen nehéz harcolni. Nagyjából ennyi a buktató.
Egészen óvatosan, ugyanakkor vehemensen törjünk utat magunknak a parkban. Szokjunk hozzá az újfajta ellenségekhez, tanuljuk meg, hogy kell velük elbánni. Hamarosan egy átvezető szakítja meg játékunkat, ezután újabb gyilokrejtvény következik.
A lezuhant helikopter pörgő rotorjaiba ellenségeket kell hajigáljunk, hogy az a megnövelt terheléstől lerepüljön a helyéről. Négy rosszfiú elég is lesz. Ezt követően ugorjunk át a roncsokon, és folytassuk az utunk.
Kisvártatva elérünk egy új mini-bosszig. Csaljuk őket a robbanó tartályokhoz, majd amikor elég közel vannak, idézzünk elő egy jókora robbanást!
Haladjunk tovább, hogy szembetalálkozzunk a bogárlényekkel! Ne is próbáljunk meg harcolni velük, mert egyelőre még ehhez nincs meg a megfelelő eszközünk. Ehelyett figyeljük meg, ahogy két másik ellenség irányába indulnak el, majd párbajba elegyednek! Úgy kell nekik! Induljunk el feléjük, míg fel nem tűnik az újabb mini-bossz. A legyőzésükhöz próbáljuk meg aktívan használni a környezetet, kell lennie valahol valami robbanós dolognak! Nyomás tovább. Ugorjunk le a harcoló felekhez, ahol újabb albossz áll elénk. Nyomjuk le őt és a kompániáját!
Ezt követően ismét egy mini-bossz következik, egy női félvámpír! Nagyon óvatosak legyünk, mert valószínűleg a megpróbáltatásokat követően már nem lesz túl sok életerőnk ehhez a nőcihez. A kivégzése után megkapjuk a Blood-Flame Gunt. Ezzel végre porrá égethetjük a bogárszörnyeket. (Valamint önmagunkat is, ha nem figyelünk!)
Szaladjunk egészen a következő gyilokrejtvényig. Egy faaprítóba kell begyömöszölnünk három ellenséget! Ez annyira nem is lesz egyszerű, mert jönnek a bogárdolgok, olyan ellenfelek, akiket nem lehet megcsáklyázni, valamint kevés olyan, akit meg lehet. Csak ügyesen, mert ez bizony nehéz lesz! A robbanás után hagyjuk magunk mögött a roncsokat, és igyekezzünk továbbhaladni.
Nemsokára elérkezünk egy újabb adag albosszhoz, szám szerint hárman várnak ránk… Nem lesz problémánk velük, mert a faaprítós fejtörő során feltankoltunk vérből, ugye?! Miután lenyomtuk őket, megérkezünk a bálnarejtvényhez. Körülbelül annyira bonyolult, mint egy általános elsős matekpélda: ha elvágjuk az összes dróttartót, akkor hogy marad fent a bálna? Sehogy. Mindemellett még egy lyukat is üt a padlóba a drágaság.
Kövessük az alagutat, egészen a végéig, míg ki nem érünk a csillagos ég alá. A felüljáró ott van velünk szemben. Látjuk a kamiont? A csáklyával célozzuk be, majd rántsuk le! A robbanás ajtót tár fel! Menjünk be, öljünk meg minden ellenséget, végül irány a folyosó. A végén főellenség következik!
Ephemera egy olyan lény, akit ha megsebzünk, teleportál, és gyógyulva tér vissza. Aura-Vision-ben láthatjuk, hogy a kis kínai kertet körbeveszik az ő árnyékkeltő totemei. Ezeket el kell pusztítanunk ahhoz, hogy megakadályozzuk a „nőt” a villámgyors helyváltoztatásban, valamint a regenerálódásban! Rúgással, karddal, csáklyával, mindennel azon kell lennünk, hogy ezek a sziklák mihamarabb romba dőljenek! Ezek után könnyűszerrel likvidálhatjuk a főellenséget. Legyőzéséért jutalmul az Enthrall képességet kapjuk.

VII. Felvonás
Ez már a végjáték. Ennek megfelelően minden szélsebesen pörög, megállás nélkül újabb és újabb kegyetlen történések tarkítják a tévéképernyőt. Mivel bejutottunk Kagan toronyházába, itt már ne számítsunk semmi jóra!
A pálya mindjárt egy igazi főellenséggel kezdődik! A Xerxész nevű tudós napsugár-ágyúkkal hadonászik, amelyek, mondanom sem kell, igen fájdalmas hatással bírnak! Fő feladatunk az, hogy elpusztítsuk ezeket a csúnya lövegeket. Ez nem lesz piskóta, mert a szerkezetek folyamatosan pásztázzák a terepet, így akarva-akaratlanul belesétálhatunk a sugarakba. Tulajdonképpen nem nagy ördöngösség lenyomni az ágyúkat, csak jó ritmusban kell ugrálni. Egy-két rúgás mindegyikbe, és adios. Ajándékba megkapjuk a Blood-Hammer Gunt.
Ugorjunk be a liftaknába, kezdjünk el csúszni a csövön, de félúton ugorjunk fel. Akrobatikus képességeinket kihasználva jussunk fel jó magasba, amíg csak lehet! Sétáljunk be az irodákba, itt nyomjuk le a böhömszörnyet, majd folytassuk utunk arra, ahol néhány hullajelölt bejött. Fel a lépcsőkön, fedezzük fel a környéket, keressük meg az újabb felvezető lépcsősort, ezt is másszuk meg, végül a megjelölt ajtón keresztül távozzunk.
El is érkezünk egy újabb bossz-harchoz. Nagyon hasonlít a lény a böhömökhöz, de ez mégsem böhöm! Ez valami egészen más, de hátulról ez is pontosan ugyanolyan sebezhető, mint a másik drabális szörnyeteg.
Az irány: felfele. Egészen az irodákig, ahol az egyik ablakon ki tudunk mászni a párkányokra, és némi akrobatika után bejuthatunk ismét az épületbe. Itt egy harcos vár ránk, akit könnyűszerrel elintézhetünk. Újból ugorjunk ki az ablakon, csúszkáljunk kicsit, végül újfent kerüljünk vissza a házba.
Hamarosan elérkezünk az új helyszínre, ahol mini-bossz garmada vár ránk. Nem áltatok senkit: összesen hat darab böhömszörny vár arra, hogy kilyuggassa a bőrünket. Ha már egy legyőzésével is gondok akadtak, akkor itt bizony vért fogunk izzadni! A lényeg az, hogy van géppuskafészek a közelben, ami hatalmas segítség lehet számunkra! Miután lenyomtuk a kisebb csapatot, kinyílik egy ajtó, ami egy új helyszínre vezet minket.
Naná, hogy egy újabb bossz következik! Ez még böhömebb, mint a legböhömebb böhöm! A harc titka, hogy megsebezni nem nagyon lehet, kivéve egy módon: a testén sárgás zárványok helyezkednek el. Nos, pozícióba kell kerülnünk, majd ezeket le kell tépnünk a csáklyával a szörnyeteg testéről. A harc után megkapjuk a Blood-Stormot.
Nyomuljunk tovább, egyre beljebb és feljebb Kagan tornyában! Eljutunk a nyomdagépig. Ezt először kapcsoljuk be, utána a három fő komponensbe kezdjünk ellenségeket hajigálni, hogy szoruljon, majd felrobbanjon a gép.
Folytathatjuk a menetelést. Hamar belebotlunk egy női félvámpírba, valamint két újabb albosszba. Nincs mit tenni, le kell nyomni őket kegyetlenül. Már sokszor akadt velük dolgunk, úgyhogy nem okozhatnak különösebb fejfájást!
Mindjárt elérkezünk egy újabb rejtvényhez. Egy kis medence áll középen, amelyet négy darab földgömb díszít a sarkainál. Üssük szét a glóbuszok talapzatait, amire azok a kacsaúsztató aljára gördülnek, és átszakítják a látványpadlót! Ugorjunk le a lyukon!
Meneteljünk egyenesen a végzetünk felé, néhány kisebb harchelyzet kialakulhat, de most már semmi nem okoz nekünk meglepetéseket, hiszen tapasztaltabbak vagyunk a legtöbb vámpírnál!
Igen ám, de elérkezünk a tetőre, ahol Xerxésszel kell megküzdenünk. Nem olyan nehéz, mint elsőre tűnik: első fordulóban a jól látható pontokat kell rommá lőni a Blood-Hammerrel, a másodikban pedig szintén a csáklyát kell aktivizálni az elkülönülő pontok ellen.
Ezek után megérkezünk Kagan tróntermébe. Ő a játék fő-főellensége, ám annyira nem nagy kihívás legyőzni őt. Ami nagyon fontos, hogy a teremben van egy vérrel teli kút, amely regenerál minket és a főgonoszt is! Tartsuk távol ettől a helytől. Minél messzebbre csalogatjuk, annál nagyon az esélyünk arra, hogy csúnyán helyben hagyjuk.
Azt hiszem nincs is más hátra, minthogy gratuláljak a Bloodrayne 2 sikeres végigjátszásához!

#1 Armory
Harpoon
Ki ne emlékezne az örökzöld Mortal Kombat Scorpionjának a klasszikus támadására?! Gondolom, most is a fületekben cseng a SNES által hallatott „Get Over Here” felkiáltás. Rayne kisasszony kisajátította magának ezt a támadást. Segítségével lefegyverezheti az ellenségeket, ide-oda hajigálhatja a rosszfiúkat, valamint különféle tereptárgyakat mozgathatunk.
Blades
Ezek a gyönyörűen kimunkált pengék Rayne elsődleges támadóeszközei! Mindent elvágnak, mindenbe beleszúrhatjuk őket. Sajnos semmi fejlesztést nem kapunk hozzájuk az egész játék során.
Carpathian Dragons
Ez a két szépséges pisztoly a Kárpátok Sárkányai nevet kapták. Talán még valaha magának Drakulának is köze volt hozzá! A fegyvereket vér táplálja, amennyiben kifogy a nafta, úgy Rayne életerejét dézsmálják.
Különféle tüzelési módokkal rendelkezik:
– Bloodshot: Sima, félautomata lövések sorozatát adja le.
– Bloodstream: Ez jóval hasznosabb, mint az alapváltozat, ugyanis ez már teljesen automata, így szélsebesen köpködi a „golyókat”.
– Bloodspray: A shotgun helyi megfelelője!
– Blood Bomb: Ezt a fegyvert körülbelül kétszer használtam az egész játék során. Túl sok funkciója nincs, mivel ezt hamar leváltja egy kifinomultabb tüzelési mód!
– Blood Flame: Na igen, ez már valami. Rakétákhoz hasonló lövedékeket ont magából ez a drágaság, amelyek nem robbannak fel, hanem lángtengerbe borítják a környezetüket!
– Blood Hammer: A rocket launcher helyi megfelelője. Azt hiszem erről nem is kell többet mondani.

Mit is tud egy félvámpír?
Aura Vision
Ez az egyik legtöbbet használt képesség az egész játék során. Ennek segítségével olyan dolgokat is érzékelhetünk, melyeket halandó szeme és tudata fel nem foghat! Második fokozata a Ghost Feed. Ez egy olyan képesség, amelynek segítségével saját testünket elhagyva szívhatjuk az ellenség vérét. Harmadik változata az Ethrall nevet viseli. Ezzel egy rövid ideig irányíthatjuk az ellenség egy-egy harcosát. Sok haszna nincs.

Blood Rage
Eme képesség aktiválása során Rayne sokkal erősebb és ütőképesebb lesz a közelharc során. A második fokozat az első felerősítése, míg a harmadik egy vérvihart kavar a főhősnő körül, melyet igen kevés ellenség él csak túl!

Dilated Perception
…avagy a kitágult érzékelés. Alapjáraton Rayne kis mértékben képes lelassítani magát, valamint a környező világot. Második szintje a Super Speed. Ekkor rajtunk kívül minden lassabb lesz! Harmadik fokozata a Freeze Time. Ha ezt aktiváljuk, akkor körülöttünk megfagy minden és mindenki, míg a mi karakterünk zavartalanul mozoghat!

Cheat kódok
Szerencsére a PS2-es, valamint az Xbox-os verzió csalásai megegyeznek. Ezeket a Cheat menüben kell beírni, úgy, hogy az utolsó szó legyen kiválasztva. Végezetül a Start gombbal érvényesíthetjük a kódsort.

Want This Dark Reality Taint Qweef   Mesterkód
Whack Lick Erotic Cunningly     Az összes jelmez unlockolva
Dodge This Moist Pimp     Csonkolás mindenhol!
Rayne Rules       Rejtett üzenet
Majesco Rules      Rejtett üzenet
Terminal Reality Rules     Rejtett üzenet

– Tudtad –e, hogy a játékban fellelhető számos extra rejtett ruhácska Rayne kisasszony számára? A schoolgirl-jelmez a legjobb!
– A Bloodrayne 2-ben 12 különböző kivégzés, rengeteg kombó, és még ezernyi más, gyönyörűen kivitelezett mozdulatsor szerepel!
– A játék első része 1935-ben játszódott, amikor is Rayne aktívan falatozott a náci katonák sűrű seregeiből.
– Aki játszott a Bloodrayne 1-gyel, az tudja, aki nem próbálta, annak pedig elárulom, hogy Kagan Rayne apja!
– A PC-s verzió megjelenése nagyjából egybeesik a konzolos változatok európai debütálásával. Az előzetes hírek szerint egy csupasz, egyszerű portot kapnak a számítógépesek!
– Rayne folyamatosan fejlődik! Ha sokat használunk egy képességet vagy fegyvert, akkor annak látványos módon megnő a hatásfoka!