Hídról lerepülő autók, villamossal való frontális ütközés, az ellenfelek válogatott akadályozása, – a Burnout széria immáron harmadik alkalommal helyezi egészen új alapokra az arcade autós játékok stílusát…

Karambol-mód

Nem véletlenül lett a hatalmas karambolokról híres-hírhedt a Burnout-sorozat, hiszen egyre jobban kidolgozottabb és szórakoztatóbb lett a játéknak ez a része, a harmadik fejezetben immár 100 különböző szituációban törekedhetünk a minél nagyobb rombolásra. Újdonság, hogy ezúttal már a pályaszakaszokon fellelhető különböző érméket is igénybe vehetjük a minél magasabb pontszám elérése érdekében. Ennek köszönhetően kicsit könnyebbé vált az aranyéremhez szükséges pontszám elérése, hiszen míg az eddigi részekben semmi segítséget nem kaptunk, hogy melyik autót kell elsőként telibe kapnunk (pl. egy teljes útkereszteződés leblokkolásához), addig itt mindig a négyszeres szorzót fogjuk a szemünkkel keresni, és arra törekszünk, hogy ezt mindenképpen elérje az autónk – a közben okozott baleset pedig valahogy majd úgyis bekövetkezik. Segítségünkre lesz az úgynevezett „Crashbreaker” opció is, melyet akkor használhatunk, ha az adott szakaszon adott számú koccanás történt már (az, hogy mennyi, az pályánként változó). Ekkor felrobbanthatjuk autónkat, aminek több haszna is van: egyrészt újabb baleseteket okozhatunk a segítségével, másrészt „repülés” közben a lassítást használva tudjuk irányítani a kocsit, és így elérhetetlennek hitt helyekre is eljuthatunk.

Az alábbi érméket tudjuk száguldásunk közben felvenni:

Bronz, ezüst és aranyérme – a pontszámhoz 5000, 10000 vagy 20000 pontot adnak hozzá. Nagy pozitívum, hogy ha szorzót is felszedünk, akkor nem a sokszorozott eredményekhez adódik hozzá ez a pontszám, hanem még a többszörözés előtt kerül beszámításra.
Gyorsító – nevében rejti funkcióját, sok esetben nagyon fontos, hogy megfelelő sebességgel érkezzünk a fontos találkozásokra.
Kétszerező és négyszerező – a végső pontszámot tudjuk megnövelni velük, sajnos ha többet szedünk fel, akkor is csak a nagyobb fejti ki hatását.
Heartbreaker – a végső pontszámot felezi meg, ha véletlenül felszedünk egyet, akkor tovább se menjünk, kezdjük újra a pályát. Hiába szedünk fel valamilyen pozitív szorzót mellé, nem semlegesítik egymást, mindig a Heartbreaker hatása érvényesül.
Crashbreaker – a fent már említett funkció úgy is elérhető, ha hozzáérünk egy ilyen éremhez, de emellett használhatjuk az autó „saját” Crashbreaker-ét is, így akár többszörös szaltókat is bemutathatunk a robbantások sorozatával.

Összességében elmondható, hogy a pályákon a bronz és ezüst fokozat megszerzése senkinek nem okozhat nehézséget, ugyanakkor az aranyért gyakran meg kell szenvedni (és egyáltalán nem a doppinglaborban, az nem szerepel ebben a játékban). Természetesen sokféleképpen el lehet érni magas pontszámot, ugyanakkor szeretnénk segítséget nyújtani azoknak, akik valamiért mégis elakadnak valamelyik karambol-pályán. A mi megoldásunk egyáltalán nem biztos, hogy a legjobb, ugyanakkor az aranyérem megszerzéséhez minden esetben elegendő. Kezdődjék hát a száz szakaszon keresztülívelő büntetőhadjárat az összes antipatikus buszvezető, drogcsempész kamionsofőr és túl lassan vezető autós ellen.

1. Trailer trash ($140.000)

Vegyük fel a gyorsítót (sárga alapon fekete villám), majd balra hajtsunk rá az ugratóra. Repülés közben szedjük fel az érméket, majd zuhanjunk bele a kereszteződésbe. A többiek elintézik a maradékot, de ha akarunk, akkor még Crashbreakerrel (a továbbiakban: CB) a gyanútlanul várakozó buszok közé is beugorhatunk.

2. Cross traffic ($200.000)

A két oldal bármelyikén haladva megcsinálható, gyorsítót és érméket is találunk mindkét helyen. Az első kereszteződést túl kell élni, itt ne okozzunk karambolt! A másodikba viszont a tömeggyilkosok tiszta lelkiismeretével hajtsunk bele bárhová.

3. Marina Mayhem ($295.000)

Nagyon egyszerű pálya, csak nyomni kell a gázt és egyenesben tartani az autót. Indulás után szedjünk fel mindent, majd a kereszteződésben célozzuk meg az első kamion orrát. Jó eséllyel a levegőbe repülünk, itt vegyük az irányt a távolabbi sáv felé, ahol éppen érkeznek az autók.

4. Twister ($180.000)

A gyorsítóval mindenképpen a jobb oldali rámpára hajtsunk fel, amely megcsavar minket a levegőben. Eközben próbáljuk elérni az ezüst érmét, majd sodródjunk a kereszteződésig, ahol kb. pont a két sáv között állunk meg, ezzel mindkét irányban akadályozva a forgalmat. Ha tudjuk használni a CB-t, repüljünk be vele a buszok között található arany érméért, ellenkező esetben nem biztos, hogy elegendő a pontszámunk.

5. Demolition ($190.000)

Az első kereszteződésben ismét kegyelmezzünk meg az áthaladóknak (a jobb sávban haladva könnyebb őket kikerülni), ezek után viszont ész nélkül belehajthatunk a másodikba, ahol ügyeskedve még érméket is felszedhetünk. Utóbbiakra lehet, hogy szükség is lesz, ha beragadunk, robbantsuk ki magunkat CB-rel.

6. Shut up and jump ($235.000)

A gyorsító és a bronz érme felvétele után szálljunk fel az ugratóról, a levegőben kapjunk el mindent, de legalább a kétszerezőt. Érkezzünk a bal oldali sávba, előbb-utóbb szembejön valaki, amitől akkorát fogunk koccanni, hogy vagy mi, vagy a forgalom erőteljes befolyást fog gyakorolni a másik sávra is. Teljes a káosz, és a kétszerezővel a pontoknak is elégnek kell lennie.

7. Slip and slide ($350.000)

Néhány érme és a gyorsító a padok között van eldugva, szerencsére ezeken keresztül tudunk gázolni. A kereszteződésnél egy erős jobbkanyart kell vennünk, és a szemben lévő sávban el kell érnünk a kétszerezőt (ha közben még az aranyérmét is sikerül, akkor tökéletes a farolás).

8. Grand slam ($300.000)

Nem lesz nehéz dolgunk, hiszen már az első szembejövő autóval is ütközhetünk frontálisan. A feladatunk itt az lesz, hogy a levegőben ügyesen irányítsuk járgányunkat. Első repülésünkkel próbáljunk ráesni a kétszerezőre, majd ha tudjuk használni a CB-t, akkor az érméket irányozzuk be.

9. Roadblock ($370.000)

A gyorsító után több érme is található, ezeket szedjük fel. A forgalom szembejön velünk, próbáljuk az első néhány autót elkerülni, majd ha sikerült a kétszerezőig elérnünk, akkor már karambolozzunk bátran, lehetőleg úgy, hogy vagy mi, vagy valamelyik másik autó átsodródjon a másik sávba – csak akkor lesz elég pontunk, ha őket is „megállítjuk”.

10. Grapes of wrath ($285.000)

A bevezetőben jól nézzük meg, merre van a kétszeres szorzó: ennek kell majd nekihajtanunk. Ha ez megvan, akkor a nagy kavarodásban próbáljuk elérni a fel nem szedett érméket, ehhez a CB segítségét vehetjük igénybe.

11. Pump up the tram ($500.000)

Végig a bal oldalon haladjunk. Vegyünk fel mindent, amit elérünk (amit nem, azt hagyjuk, nem ezen fog múlni), majd a kereszteződésbe úgy hajtsunk bele, hogy valaminek (villamos vagy teherautó) éppen az orrát kapjuk telibe, és a négyszerező felé sodródjunk tovább. Ha nem sikerül elérni, akkor CB-el próbáljunk odarepülni. Ha ügyesek vagyunk, egy lerakott CB-rel még a távolabb várakozó buszokat is felrobbanthatjuk.

12. Get bent ($350.000)

Begyorsulva más dolgunk nincs, minthogy eljussunk a pálya végéig, ahol a CB és a négyszerező van. Kerüljünk ki minden autót, ha az érméket a nagy sebesség miatt nem sikerül begyűjteni, az se baj. Hajtsunk bele a pálya végén a „szorzóba”, majd kapjuk telibe az első autót. Ha elsőként a CB-t találjuk el, még nagyobb pusztítást végezhetünk, csak ne felejtsünk el a négyszerezőre lebegni.

13. Corner Chaos ($450.000)

Három balkanyar lesz egymás után, ezeket vegyük be, majd hajtsunk bele a kereszteződésbe, lehetőleg úgy, hogy a szorzót elérjük. Ha útközben felszedtünk minden érmét, akkor a szorzóval bizonyára elég pontot gyűjtünk. Ha nem sikerül felszedni a szorzót, akkor a CB-t használjuk el arra, hogy odarepüljünk.

14. Jack knife city ($450.000)

Ha nem sikerül elérni a négyszeres szorzót, akkor a kétszeressel is simán megcsinálhatjuk a pályát. Az ugratóról essünk a tömegbe, majd a CB-rel irányítsuk magunkat a másik sáv és a zöld szorzó irányába.

15. Neon nightmare ($400.000)

Nagyon kell figyelnünk, hogy ne karambolozzunk az utolsó kereszteződésig, ebben elég sokan próbálnak megakadályozni. Mindenképpen szedjük fel az érméket, majd nagy sebességgel hajtsunk bele egyenesen a közlekedésbe az út végén. Van arrafelé egy négyes szorzó, ha azt sikerül megszerezni, akkor tulajdonképpen készen vagyunk.

16. Paradise peril ($400.000)

Hosszan kell vezetnünk. Egy jobbkanyar után maradjunk a jobbszélen és célozzuk be a CB-t. Ha sikerül eltalálni, akkor egyrészt az autók repülnek el minden irányba, másrészt mi érhetjük el a szorzót.

17. Rock around the dock (400.000)

A körforgalomig jussunk el valahogy, ott pedig vegyünk egy éles balkanyart. Próbáljuk az egyik balra kanyarodó autót hátulról elkapni, így ő lefoglalja a bal oldali sávot, mi pedig a jobb oldaliba átsodródva felvehetjük a négyszerezőt. Ha tudjuk, robbantsuk el magunkat a körforgalom túloldalán elhelyezkedő arany érméig is, hiszen e nélkül viszonylag kevés pontot szerezhetünk csak.

18. Ruined holiday ($450.000)

Könnyen lehet, hogy sokszor kell próbálkoznunk ezzel, ugyanis nagyon ki kell centizni az ugratóról való leérkezésünket. A levegőben szedjük fel az érméket, és érkezzünk nagyjából a CB-re. Az a gond, hogy a szorzó és e között van egy felező is, azt vagy felülről, vagy oldalról ki kell kerülni – például egy másik CB felhasználásával.

19. Tuk down ($400.000)

Itt is az fogja a legnagyobb gondot okozni, hogy a pálya végére eljussunk, ugyanis rengeteg az akadályozó tereptárgy. A balkanyar után vegyük fel a gyorsítót, majd hajtsunk tovább. Van egy alig látható ugrató, ha rámegyünk, akkor nagy nehezen tudunk csak a végéig elevickélni, de legalább pont egy CB-be érkezünk, amely „továbbít” minket a forgalomba és a szorzóba. Ha sikerül kikerülni az ugratót, akkor is ugyanezt kell csinálnunk, csak repülés helyett vezetve.

20. Handle with care ($550.000)

Rövid szakasz után rögtön jön a keresztforgalom. Itt kanyarodjunk kicsit jobbra, hiszen szemben egy felező van. Vagy egyenesen a jobbra elhelyezkedő négyszerezőre hajtsunk rá, vagy a Heartbreaker melletti CB-re, amellyel elrepülhetünk odáig.

21. Showdown ($520.000)

A harmadik kereszteződés a cél, az első kettőn jussunk át gyorsan (ha ideális íven haladunk, és az elejétől nyomjuk a gázt, akkor simán átférünk). Három ugrató lesz egymás után, válasszuk a jobb oldalit, ez egy kis csavart visz az ugrásunkba, és a levegőben minden fontosat összeszedve – no meg a Heartbreakert kihagyva – pont a négyszeres szorzóra esünk.

22. Leap of faith ($600.000)

Minden jel arra mutat, hogy az ugratót kell használnunk a jobb oldalon. De ne higgyünk ezeknek a jeleknek, nem így van. Haladjunk a bal sávban, majd az első szembejövő autóval ütközzünk frontálisan. Az ütközés közben elkapunk egy ezüstérmét, valamint belehajtunk egy CB-be. A robbanás után essünk le a felüljáró bal oldalán, és próbáljunk úgy lepottyanni, hogy a négyszeres szorzóhoz minél közelebb essünk le! Pontosan nem tudunk ráérkezni, de ahogy tudjuk használni a saját CB-t, robbanjunk fel, majd a levegőben addig ügyeskedjünk, amíg el nem érjük a zöld szorzót!

23. Dead end ($500.000)

Folyamatosan hajtsunk a jobb oldalon. Az alagútból kiérve lesz egy gyorsító, kerüljük ki a szembejövő autókat, majd a jobb sávban gyűjtsük be az érméket (ha mind a három megvan, akkor tökéletes)! Egy kereszteződésbe érkezünk hamarosan, balra farolva kanyarodjunk, hiszen itt lesz a négyszerező. Közben lehet, hogy karambolozunk (előbb-utóbb biztosan), de ha sok érmét felszedtünk, akkor sikerülni fog.

24. Ticket to collide ($390.000)

Azon kevés pálya egyike, amelyet kétszeres szorzóval is simán le lehet tudni. Kerüljük ki a velünk egy irányba haladó autókat, majd a szemközti sávban rohanjunk bele egy CB-be – nagyjából pont akkor találkozhatunk ezzel, amikor az első kocsik megérkeznek. Hatalmas repülés lesz az eredménye tevékenykedésünknek, ennek során amit elérünk, azt tegyük el, ha nem megy a leghátul lévő négyszeres szorzó, érjük be a könnyebben elérhető kisebbel.

25. Wrecks city ($450.000)

Klasszikus, elsőre megcsinálható pálya. Semmi más dolgunk nincs, minthogy az ugratóra felhajtva a levegőben összeszedjük a szorzót és az érméket, majd a felezőt kikerülve belezuhanjunk a forgalom kellős közepébe.

26. Danger zone ($600.000)

Jobb oldalról ugrassunk a magasba, majd az aranyérme levadászása után húzódjunk balra. Középen találkoznunk kell a négyszerezővel, majd továbbesve bármelyik irányba egy CB-el. Csupán arra kell figyelnünk, hogy jó ívben repüljünk fel az ugratóról, és esés közben nehogy véletlenül lefelezzük a pontszámunkat.

27. Riviera rampage ($500.000)

Végig haladjunk a bal oldalon. Szedjük fel az érméket, majd középen találunk egy szorzót. Rántsuk arra a kormányt, majd fékezzünk bele, és ha felszedtük, forduljunk szembe a forgalommal. CB-rel a másik sávba is berepülhetünk.

28. Riverside wreck ($690.000)

A főútra rákanyarodva haladjunk pontosan a kétirányú forgalom között, egészen addig, amíg bele nem ütközünk a CB-be (nem lesz könnyű, a szembejövő autók alattomos módon mindig belénk akarnak hajtani). Ha sikerült a robbantás, akkor a kart húzzuk fölfelé, így az arany érme és a négyszeres szorzó is a miénk lesz. Utóbbit mindenképpen el kell érnünk!

29. Grape fear ($650.000)

Jobb oldalra húzódjunk ki a kanyar előtt, ott a gyorsító. A főút közepén szépen egy sorban helyezkednek el a felvehető dolgok. Közvetlenül a felező előtt rántsuk jobbra a kormányt, ezzel egy CB kellős közepébe érkezünk. A lendülettel szálljunk tovább, majd vegyük fel a négyszeres szorzót.

30. Don’t look down ($500.000)

Újabb villámfeladat: a csavart ugratóról úgy kell elugrani, hogy a felezőt ne érintsük, de minden más lényeges dolgot felszedjünk. A kamion tetejére érkezzünk, és a négyszeres szorzó felé zuhanjunk tovább!

31. Spin the wheel ($450.000)

A hosszú egyenes után lépjünk a fékbe és vegyük be élesen a kanyart. A tér közepén egy szobor van, annak a jobb oldalára kell érkeznünk, hiszen itt van a szorzó, és a CB. Ha ezeket elértük, gyakorlatilag az összes autó koccanni fog jó eséllyel.

32. Field of screams ($800.000)

A gyorsító ezúttal nagyon rossz helyen van, felesleges felvenni. Eredjünk a kocsik nyomába, majd balról előzzük meg őket. Ha meglátjuk a szembejövő forgalmat, akkor kanyarodjunk balra, ha jó időben tesszük, akkor az arany érme és egy CB után a négyszeres szorzó is meglesz. Ha tudunk, sodródjunk vissza a jobb oldali sávba.

33. Snow joke ($500.000)

Ezzel a kissé ötletszegény feladattal többször is találkozhatunk a játék során különböző verziókban: az első kereszteződést sértetlenül át kell vészelnünk, hogy aztán a gyorsítóval felhajtsunk a bal oldali ugratóra. A levegőben ki kell kerülni a felezőt, a négyszerezőt pedig felszedni.

34. Chilly crash ($800.000)

Fontos, hogy út közben minden érmét és a gyorsítót is felszedjük. Az autók közti kanyargás után ütközzünk a szembejövő forgalommal (ekkor már felvettük a szorzót!), de úgy, hogy vagy mi, vagy egy másik autó átsodródjon a másik sávba is.

35. Turn & burn ($800.000)

A kanyar után próbáljuk begyűjteni mind a három érmét, majd hajtsunk rá az ugratóra. A hosszú repülés közben is gyűjtögethetünk, de a felezőt kerüljük el. Békés autók közé esünk (motorháztetejükön négyszerezőt melengetnek), de hamar vége szakad az idilli hangulatnak.

36. Exit the dragon (750.000)

Gyakorlatilag bárkivel ütközhetünk, de ajánljuk a szembejövő autók közül az elsőt, ezzel is képes vagyunk akkora balesetet okozni, hogy használhassuk a CB-ünket. Ha ez sikerült, akkor szálljunk a szorzók irányába. Kis szerencsével még akár a duplázó is elég lehet.

37. Tropical storm ($650.000)

Van egy kis ugrató a pályán, csak meg kell találni. Húzódjunk le teljesen a jobbszélre, és haladjunk egyenesen. A gyorsító felvétele után rögtön ott van az ugrató, ha felértünk rá, rögtön húzzuk jobbra a kart. Ettől a levegőben nem előre kezdünk el szállni (ott a felező van), hanem keresztbe, egészen a négyszeres szorzóig. Ezután intézzük úgy a dolgainkat, hogy mindkét sáv tele legyen pakolva.

38. Crossing crush ($750.000)

A középső ugratót kell választanunk, amelyről elég furcsa szögben fogunk a földre érkezni, de néhány szaltó után találkoznunk kell a CB-rel, amely pontosan a négyszeres szorzóba lök fel minket. Nem utolsósorban a közlekedést is átrendezi a robbanás.

39. Freeway thunder (600.000)

Balról kerüljük meg az autókat, akik velünk egy irányba haladnak. Nincs más dolgunk, mint jobbra kanyarodni, és sorban felszedni a két szorzót és a CB-t felrobbantani. Ha közben karambolozunk egy kamionnal, az se zavarjon, a levegőben is össze tudjuk ezeket gyűjteni.

40. Drive angry ($600.000)

Valóban dühösen kell vezetnünk: miután kikerültük a felezőt, haladjunk a jobb oldalon, de a kereszteződésnél kezdjük el balra húzni a kormányt. Ezzel jó eséllyel beleszállunk egy kamionba, amely felrobban, mi pedig olyan gyorsak vagyunk, hogy keresztülrepülünk rajta, egészen a szorzókig.

41. Hate to be late ($600.000)

Az agresszív, gyors vezetés ezúttal is célravezető. A gyorsítóval menjünk végig egyenesen (ne foglalkozzunk a forgalommal), majd az elágazásnál üssük el a kamiont. Közvetlenül mögötte ott van a négyszerező és egy CB, ezeket mindenképpen próbáljuk elérni.

42. 3 ways to fly ($450.000)

Ismét a harmadik kereszteződésben lesz a banzáj, az első kettőt gyorsan hagyjuk el. Három ugrató közül ezúttal a középsőt ajánljuk, bár a másik kettővel sem lehetetlen a küldetés. A levegőben láthatjuk, hogy a Heartbreaker és négyszeres szorzó egyvonalban van. Semmi gond, repülés közben is tudjuk irányítani magunkat, húzzuk balra a kocsit, majd a felező után azonnal jobbra. Így egyenesen belerepülünk egy kamionba és a többszörös pontszám is garantált.

43. Bay-side blitz ($500.000)

Húzódjunk balra a gyorsítóért, majd jobbra, hogy elérjük az ugratót. Innen szinte semmi dolgunk nem lesz, a levegőből egy CB-re érkezünk, amely újra feldob minket, ezután a négyszeres szorzóra kell érkeznünk. Vállalkozó kedvűek megpróbálhatják az érmék összegyűjtését is saját CB-ünk felhasználásával.

44. Hold tight ($500.000)

Az első kereszteződést hagyjuk a hátunk mögött. Ezután háromfajta módon érkezhetünk meg a következőbe. A legvadabb, ha beleszaladva egy CB-be odáig robbantjuk magunkat, de a hagyományos gurulós módszer mellett ugratóról is érkezhetünk. A lényeg, hogy az éppen áthaladó kamiont forgassuk kicsit meg, sok mindenki el fog akadni benne. Mi is, de a saját CB-rel jussunk még el a szorzóig (természetesen közvetlenül egy felező mellé tették).

45. Bridge too far ($500.000)

A gyorsító felvétele után válasszuk a bal oldali ugratót. Repülés közben húzzuk jobbra az autónkat, így az aranyérme felvétele után a jobb oldali CB-ben kötünk ki, ami felrobban, és ismét a levegőbe hajít minket. Ekkor irányítsuk magunkat a négyszeres szorzó felé (ott van a CB mögött), majd ha elértük, várjunk a nagy karambolra.

46. Traffic jammed ($450.000)

Nem nehéz feladat, csak begyorsulva el kell jutni az ugratóig. Az megtekeri az autót a levegőben, és közvetlenül egy négyszerezőre ejt rá, ha jól csináltunk mindent. Innen már nem lesz semmi dolgunk.

47. Exact change ($550.000)

Tiszta erőből hajtsunk neki az ezüstérme-szorzó-CB hármas vonalának, majd miután az utolsóval belerobbantottuk magunkat a szembejövők közé, próbáljunk meg átszállni a másik sávba is, ne maradjanak ők sem baleset nélkül.

48. Country chaos ($500.000)

A balkanyar előtt van a gyorsító, azzal hajtsunk az ugratóra. A levegőben kerüljük ki a Heartbreakert, majd essünk a kocsik közé (vagy a kamion tetejére). Ha ügyesen sodródunk tovább, akkor elérhetjük a CB-t, és azzal a négyszerezőt. Próbáljunk a másik sávot is meglátogatni, ha még van lendület.

49. Cliff hanger ($400.000)

A meglehetősen hosszú szakaszon végig a bal oldalon kell haladnunk, hiszen ott lesz, közvetlenül a fal mellett egy ugrató. Erről, ha jól érünk földet, akkor egy-két nagyobb járgányt is sikerül keresztbeforgatni, valamint felvehetjük a szorzót. Ha sikerül még tovább csúszni, egymás után a három érmét is megtalálhatjuk.

50. Market crash ($500.000)

Kikerülve a kereszteződésben haladó autókat, válasszuk a három út közül a jobbszélsőt. Itt találunk egy bronz érmét és egy gyorsítót. A második kereszteződésben kicsit kanyarodjunk jobbra, és próbáljunk úgy ütközni, hogy a karambol során a négyszeres szorzóhoz sodródjunk. Ha mind a két sávot megforgattuk, nem lehet gond, bár sokkal még így sem lehet túllépni a kért pontszámot.

51. Winter wipe-out ($450.000)

Nagy dilemma: ha nagy balesetet okozunk, nagyon nehezen érhetjük el a szorzót, ha hamar el akarjuk érni, akkor pedig a karambol lesz kevés. Válasszuk a bal oldali ugratót, majd érkezzünk valamelyik teherautóra (a legjobb, ha az elsőről „pattanunk” tovább a másodikra). Ha ez sikerül, akkor ketten megfogják a forgalmat, mi pedig a CB-rel el tudunk jutni a buszok között megbúvó szorzóhoz.

52. High roller ($500.000)

Egy sokszor látott pálya, kissé átalakítva: az ugratóról úgy kell a négyszerezőre esni, hogy a lendület ne a felező felé vigyen tovább. Ez nagyon nehéz, éppen ezért lehet jobb megoldás az, ha megpróbálunk máshova leesni, és a szorzót CB-rel elérni.

53. Haul A$$ ($630.000)

Hamar megleszünk ezzel is: a gyorsító felvétele után kerüljük ki a teherautót, majd hajtsunk bele a CB-be. Az olyan magasra dob, hogy pont át tudunk jutni a felező fölött, a négyszeres szorzóra érkezve. Ezután csak belénk jön majd valaki.

54. Lanes lunacy ($430.000)

Térjünk át a bal oldali sávba, majd ott hajtsunk bele a CB-be. Irányítsuk magunkat a négyszerező felé, majd ütközzünk a szembejövő forgalommal. Hamarosan érkezik a másik sávban is a forgalom, használjuk saját CB-nket, hogy meglátogathassuk őket is.

55. Road to ruin ($600.000)

Előzzük meg a velünk együtt haladókat, majd a másik sávban szembejövő első autónak menjünk neki oldalról úgy, hogy továbbpattanjunk róla. Ő a saját sávját elintézi, mi pedig szépen lassan araszolunk a négyszeres szorzó felé. Ha nem érjük el, használjuk a CB-t.

56. Jungle rumble ($600.000)

Ezen a szakaszon sem kell bekapcsolni az agyat: teljes sebességgel a jobbszélre húzódva kell keresztülvágtatni a kereszteződésen, az érmék és a négyszeres szorzó vonalában. Mi ugyan elszállunk messzire, ütközés nélkül, de a többiek nem hagyják annyiban.

57. Reiko-chet ($500.000)

Az ugratóra lendületesen kell felhajtani, különben nem érjük el a négyszeres szorzót. Persze ha akarjuk, akkor a másik irányt is becélozhatjuk, akár kétszeressel is meglesz a pálya. Ha mégis az első utat választjuk, leesésnél figyeljünk arra, hogy az előttünk haladó kamiont hátulról meglökjük.

58. Airstrike ($350.000)

Ezt sem könnyű elrontani. Csak fel kell gyorsítani, rámenni az ugratóra, majd a levegőből lenézve megállapítani, hogy a szorzóra való érkezés a legjövedelmezőbb részünkre. Ennél már csak a megvalósítás könnyebb.

59. Trash smash ($800.000)

A legnehezebb dolog az lesz, hogy a szemétszállító mögül kilássunk. Hajtsunk fel az ugratóra, majd leérkezéskor a CB adta lendületet felhasználva érjük el a szorzót. Az a legszebb megoldás, ha a saját CB-ünket felhasználva át tudunk repülni a másik sávba is rombolni.

60. Whirlwind ($500.000)

A bal sávban teremtsünk kapcsolatot a sorban utolsóként haladó kocsival. Ő feldob minket a levegőbe, ahol egyenes irányban haladva egy CB-re esünk. Ha lehetséges, akkor az újabb légi bemutatóval próbáljuk felszedni a középen elhelyezkedő zöld szorzót, de ha nem megy, akkor várjunk, míg nyugalom lesz, majd használjuk a saját CB-t.

61. Out of control ($400.000)

Minden attól függ, hogy az ugratóról hogyan sikerül „felszállni”. Próbáljunk a jobb oldalán felugrani, és a levegőben úgy ügyeskedni, hogy a szorzót és az arany érmét is elkapjuk, majd az úttestre lehuppanva lehetőleg egy kocsi tetejére érkezzünk. Ehhez egymás után jobbra és balra is kell kanyarodni a levegőben, de ha ez megvan, biztos a siker.

62. Bus blockade ($600.000)

Az első kereszteződésben rengeteg busz között kell átjutnunk. A jobb oldalt javasoljuk erre, bár némi gyakorlásra lesz szükség. Az ugratóra nem kötelező felmenni, elég az is, ha a földön hajtunk bele a második kereszteződésbe. Ha sikerül elérnünk a négyszeres szorzót, mindenképpen meglesz az elegendő pontszám – erről a teherautók gondoskodnak.

63. Falling down ($400.000)

Rengeteg szép megoldása létezik a pályának, mi ezúttal a kétszerező használatát javasoljuk. A legutolsó, harmadik ugratóról kell elrugaszkodni jobbra, és ráesni a szorzóra, valamint a kamionok tetejére. Ha lehetőségünk van CB-re, akkor küldjük át magunkat a másik sávba, hiszen ott zavartalan a forgalom – ezidáig.

64. Fear factor ($400.000)

Az első két elágazás elhagyása után a középen elhelyezkedő ugratóra kell felhajtanunk. A levegőben szokás szerint össze-vissza kell kanyarognunk, a felező pont útba esik, így azt ki kell kerülnünk mindenképpen. Esés közben irányozzuk be a négyszeres szorzót, de ha cifrázni akarjuk, akkor előtte a CB-re is ráesünk.

65. T-boned ($850.000)

Sokkal nehezebb szakasz, mint amilyennek tűnik, hiszen nagyon sok pontot kell elérnünk. A gyorsítóval hajtsunk fel az ugratóra (vigyázzunk, gonosz autósok „védik”), majd kicsit jobbra tartva célozzuk be az érkező kamion orrát. Erről olyan szögben kell lepattannunk, hogy átsodródjunk a másik sávba, lehetőleg minél közelebb a négyszeres szorzóhoz. Ha kell, akkor robbantsuk magunkat oda hozzá. Csak akkor járhatunk sikerrel, ha az ugratás után mindkét sávot megakasztottuk!

66. Sunshine smash ($800.000)

Nagyon könnyű 700.000 pont felett teljesíteni, de a 800-as határhoz nagyon gyorsnak kell lennünk! A balkanyart úgy vegyük be, hogy a sebességünkből ne veszítsünk semmit, és közben az arany érmét se hagyjuk ott. A gyorsító felvétele után kerüljük ki a felezőt, majd a kereszteződésben oldalról kapjuk telibe a villamost. Ha már elment mindkettő, akkor nem tudjuk megszerezni az elegendő pontszámot! Miután lepattantunk a viliről, sodródjunk a négyszerező felé.

67. Snow plough ($380.000)

Gyönyörű látványt fogunk itt nyújtani! Haladjunk egyenesen előre, a Heartbreakert kerüljük ki, majd ugorjunk el. Össze-vissza pörgünk a levegőben, míg át nem érünk a túlsó hídra. Közben vegyük fel a szorzót, az érméket, és ne feledjünk el pontosan a CB-re érkezni!

68. Crash landing ($390.000)

A második kereszteződésbe a három közül a jobb oldali ugratóval jussunk el, de itt (is) rengeteg jó megoldás létezik. Ez pont egy szorzóra és egy teherautóra ejt rá.

69. Break the bank ($700.000)

A velünk egy irányban haladó autókat hagyjuk, menjünk át a másik sávba. Ott teljes gázzal hajtsunk bele a forgalomba, de úgy, hogy közben a zöld szorzót elkapjuk. Ha jól csináljuk, akkor a négyszerező felvétele és az első karambol ugyanabban a pillanatban történik.

70. Bale out ($600.000)

Középen haladjunk, majd ahogy a bal oldalunkon megjelenik a forgalom, oldalról koccanjunk valamelyik kocsival. Úgy oldjuk meg, hogy ezután előrefelé csússzunk tovább, egyenesen a CB-be. Ez sajnos még nem elég, a négyszeres szorzót is el kell érnünk. Ha sikerül lendületből, akkor szedjük fel, de ha nem, akkor saját CB-nket használjuk el erre a célra.

71. Go for broke ($400.000)

Ez a pálya is nagyon könnyű, semmi mást nem kell tenni, mint az ugratót jól használni, majd a megfelelő helyre szállni a segítségével (rá a szorzóra).

72. Medieval mash ($600.000)

Újabb egyértelmű feladat: ugrató, a levegőben érme és négyszerező a beérkezéskor. Hogy miért nehéz (már ha az)? Mert nagyon könnyen belecsúszhatunk a felezőbe érkezés után.

73. Run for the bus ($600.000)

A busznak köszönhetően nagyon látványos és könnyű pálya. A jobb oldali sávból csak a gyorsító kedvéért térjünk le. Az első autók hátába akár nyugodtan bele is mehetünk, hiszen a lendület tovább fog sodorni minket, és ebben a sávban minden lényegeset magunkkal fogunk rántani.

74. Corkscrewed ($400.000)

Az út levágásának alternatív módjaival fogunk megismerkedni ezen a pályán. Az ugratóra való pontos érkezés a legfontosabb, hiszen ezután sok időt fogunk a levegőben tölteni (az arany érme és a négyszerező itt található), mígnem megérkezünk a túlsó oldalra, ahol igyekezzünk a CB-rel kapcsolatba kerülni.

75. Look both ways ($360.000)

Vezessünk a két sáv között középen. Ha utolértük a bal oldali forgalmat, akkor az első kamionnak oldalról csapódjunk neki. Mivel lejtő következik, így a lendület lesodor minket. Itt komolyan kell irányítani az autót, ugyanis először a bal oldali szorzót kell felvenni, majd – még mindig a levegőben – átérkezni a másik sávba, hogy ott is blokkoljuk a továbbhaladást.

76. Heavy hitter (400.000)

Ne zavarjon, hogy nem látunk semmit magunk előtt, csak nyomni kell a gázt és egyenesben tartani a kormányt. Ha ügyesek vagyunk, akár három CB-t is használhatunk ezen a szakaszon. Az elsőt észre sem vesszük és már a levegőben is vagyunk, a másodikra innen tudunk megérkezni, míg a harmadik a sajátunk lesz, és a jobb oldalon eldugott négyszeres szorzóhoz való eljutásban segít, de könnyedén el tudjuk érni kétszeres szorzóval is a kért pontszámot.

77. Steel tsunami ($480.000)

A jobb oldali ugratóra kell felhajtani, vigyázzunk, rögtön elrugaszkodás után fel kell vennünk a zöld szorzót! A levegőben tartsunk jobbra, így leérkezés előtt még egy CB-rel is találkozhatunk. Ezután már lebucskázhatunk a mélybe.

78. Buckle up ($500.000)

Jópofa ügyességi pálya, hiszen az elugrás után hiába látjuk magunk előtt a négyszeres szorzót, egy kamion mindig odapofátlankodik közénk. A levegőben balról érkezünk, de próbáljunk a kamion vonaláig jobbra haladni, és érkezzünk le úgy, hogy pont beszoruljunk a jármű oldala és a sávokat elválasztó betontömb közé, így csak egy szűk folyosón tudunk továbbsodródni, és szerencsés esetben a szorzót is megkaparinthatjuk.

79. Uphill struggle ($600.000)

Nincs más dolgunk, mint egyenesen ráhajtani az ugratóra, majd beesni az autók közé. Némi színt azért visz a pályába, hogy az úton több CB is található, így egyiktől a másikig tudunk pattogni.

80. Eastern block ($550.000)

Az ugratóig kell eljutni, de elég komoly forgalom akadályoz minket ebben. Ha nem sikerül a gyorsítót felvenni, az sem komoly probléma, maximum nem fogunk olyan nagyot repülni. Valamilyen módon el kell érnünk a CB-t, ez egyrészt átrendezi a forgalmat, másrészt lehetőséget ad, hogy elrepüljünk a messzi távolban lévő szorzóig.

81. Pick up the pieces ($530.000)

A bal oldali ugrató jobb választásnak tűnik ezúttal, próbáljuk meg azt. Ahol földet érünk, hemzsegnek az érmék. Van itt CB, négyszerező, de felező is. Legnagyobb eséllyel ezek közül a CB-rel fogunk először találkozni, így már csak arra kell vigyáznunk, hogy a másik kettő közül a felezőt mindenképpen el kell kerülni, míg a másikat fel kell szedni.

82. Grid locked ($600.000)

Az egyik legkönnyebb pálya, hiszen a gyorsító felvétele után csak középre kell húzódnunk, és menni előre. Előbb-utóbb találkozunk egy CB-rel, némi közlekedéssel, valamint egy négyszeres szorzóval. Szinte észre sem vesszük, de máris készen vagyunk, és kapunk vagy másfélmillió pontot.

83. Air rage ($500.000)

Egy jobbkanyarral vegyük fel a gyorsítót, majd használjuk az ugratót. Ha jól csináltuk, akkor földet érve az autó hátsó része még éppen elkapja a négyszeres szorzót, és a lendülettel egészen a második kereszteződésig csúszunk, ahol hatalmas autóstalálkozó kezdődik ezután (ha nem értük el az ugratással a szorzót, kezdjük újra)!

84. Hit and run ($500.000)

Mire ide eljutunk, ezzel sem lehet különösebb gondunk. A kereszteződés után a szokásos bal oldali ugratóra hajtsunk fel, szedjünk össze mindent a levegőben, majd érkezzünk egy CB-re (van belőle kettő is), ami átdob minket a szorzóra (bár természetesen erre is érkezhetünk alapból, ha nem szeretjük a flipperezést).

85. Look then leap ($400.000)

Rengeteg megoldása létezik. A legegyszerűbb talán az, hogy felhajtunk az ugratóra, repülés közben minden érmét felszedünk, majd egy CB-négyszerező páros kellős közepébe esünk. A robbanástól alig néhány kocsi megy egymásnak, de még ez is elég. Ha szerencsések vagyunk, és valahogy átügyeskedjük magunkat a másik sávba, hatalmas karambolt okozhatunk ott is.

86. Tram-pulled ($800.000)

A 66-os nagytestvére, gonoszabb kivitelben. Ugyanaz a szakasz, csak itt két ugratóval a végén. A jobb oldalira hajtsunk fel (előtte ideális íven fel kell szedni a gyorsítót), majd kicsit balra repülve érjük el a villamos legvégét. Amikor lepattanunk, próbáljunk a szorzó felé orientálódni, de még ez is kevés lesz. CB-el repüljünk a levegőbe, és a kereszteződés közepén lévő arany érmét gyűjtsük be (magasan van)!

87. On rampage ($800.000)

Térjünk át a bal oldali sávba, és ott teljes sebességgel hajtsunk bele az elsőként érkezőkbe. A nagy kavarodásban jó eséllyel fel tudjuk szedni a szorzót, majd irányítsuk magunkat a másik sávba – kapjanak ők is a jóból!

88. Jump the toll ($800.000)

A bal oldalon vezetve rá kell hajtani az ugratóra, majd jobbra húzva az autót, levadászni a négyszeres szorzót. Ezek után érkezhetünk szinte bárhova, biztosak lehetünk a hatalmas karambolban.

89. Jumping jam ($520.000)

Gyorsítás, ugrató, CB, szorzó – unalmas már? Pedig itt is ezt kell csinálni…

90. Crash au van ($385.000)

Ilyet is láttunk már sokat: nagy sebességgel addig haladjunk középen, amíg CB-be nem ütközünk. Ez természetesen – ha ügyesek vagyunk – egy zöld szorzóra repít.

91. Cool for crash ($800.000)

Annyira könnyű szakasz, hogy még a gyorsítót sem kell feltétlenül felvenni. Egyszerűen hajtsunk be a nagy kereszteződésbe, és kapjuk el azt a kamiont, amelyik robban. Persze a szorzót keressük meg, ott lesz a közelben.

92. Ship wrecked ($600.000)

Vagy a bal oldali sávban, vagy a jobb oldali legszélén haladjunk egészen addig, amíg a szembejövő fogalom meg nem érkezik. Közülük nézzünk ki egy olyan autót, amelynek nem szimpatikus a gazdája, és oldalról menjünk bele úgy, hogy aztán tovább tudjunk sodródni (az eddigi menet irányába). Sajnos jó sokáig kell csúsznunk, mert az áhított szorzó a pálya legvégén van.

93. Gate crasher ($800.000)

Ha ideálisan érkezünk az első ugratóra, akkor átrepülünk a négyszeres szorzó felett, és nem tudjuk elérni a kért pontszámot. Éppen ezért ügyeskednünk kell – kísérletezzük ki, hogy mennyire kell az ugrató széléről elugrani, hogy ne szálljunk maximális magasságba, és elérjük a többszörözőt. Leérkezés után már nem lesz gondunk.

94. Highway to hell ($700.000)

A már megszokott ugratóról ezúttal egyenesen egy CB-be érkezünk még a levegőben, ami továbbdob minket a szembejövő autók közé (itt lesz a szorzó is). Ha tudunk ismét használni CB-t, próbáljunk segítségével a másik sávba átjutni.

95. Crash fu ($600.000)

Az éles jobbkanyar bevétele nem is olyan nehéz, hiszen le tudjuk vágni. Tegyük ezt, majd keressük meg azt az autóst, aki a feleségünk szeretője, és törjük össze a szívét. Bármit tehetünk, hatalmas karambol lesz, arra figyeljünk, hogy a már korán is elérhető négyszerezőt vegyük fel.

96. The crate escape ($800.000)

A már sokszor látott „levegőben kanyarodós” pálya újabb verziója. Az ugratóról elszállva kerüljük ki a felezőt, szedjük fel a szorzót, majd úgy essünk bele a jobb oldalon haladókba, hogy lehetőleg a másik sávba is sodródjon autó (akár mi).

97. Tourist trap ($500.000)

És ismét szabadságra ment a kreatív osztály: megint fel a jobb oldali ugratóra, a levegőben egy kis irányítgatás, majd a négyszeres szorzóra való érkezés. Írtam már ilyet? Rémlik valami…

98. Pure scores ($600.000)

Az ugratóval nagyon könnyű túlugrani a szorzót, így ezúttal kerüljük ki. Menjünk el tőle jobbra, így hamarosan frontálisan fogunk ütközni, de olyan szerencsésen szállunk a levegőben, hogy így sokkal könnyebb elérni a vágyott többszörözőt. Ha mégsem megy, akkor használjuk saját CB-ünket ehhez.

99. Lost luggage ($450.000)

Irreálisan alacsony az elérendő pontszám, szinte szorzó nélkül megcsinálható! A jobb oldali ugratót kell választani, majd becélozni a zöld szorzót. Sok kamion jár arra, könnyen keresztbe lehet forgatni őket, és akkor mindkét sáv el lesz zárva.

100. Crashed out ($700.000)

Utolsó, századik pálya! Na, mondom magamban, itt bizonyára fél órán keresztül kell a megoldáson agyalni, annyira magas és teljesíthetetlen pontszámot kérnek majd tőlünk. Sajnos hamarosan csalódnom kellett, mert ez is csak a tizenkettő-egy-tucat szakaszok egyike. Gondolkodni csak azon kell, hogy a három ugrató közül melyiket válasszuk (a bal szélsőt), ügyességre pedig nem lesz túl sok szükség, csak egyenesen kell repülni, majd a robbanás után összeszedni a négyszeres szorzót. Már többször leírtam, de megismétlem magamat: a játék végére nagyon elfáradhattak a készítők, ugyanis az utolsó pályák alig különböznek a korábbiaktól. A negyedik részben inkább ismét 50 karambolt kérünk, de azok legyenek változatosabbak!

World tour játékmódok:

Crash: a Burnout játékok lelke, a karambolozás. Meghatározott szituációban kell minél nagyobb kalamajkát okoznunk.

Race: öt ellenfél ellen kell néhány kört tennünk egy pályán, közben természetesen a közlekedéssel is (le)számolhatunk.

Grand Prix: egymást követő versenyek sorozata, ahol végül az összesített pontszám alapján hirdetnek győztest.

Eliminator: minden kör végén kiesik az utolsó helyen álló versenyző (látványosan darabokra robban).

Burning lap / Preview lap / Special event: egy kört ill. szakaszt kell időre megtennünk ellenfelek nélkül, ugyanakkor a városi közlekedés akadályoz minket.

Face-Off: egy ellenféllel kell megküzdenünk, ha sikerül nyerni, akkor elnyerhetjük a kocsiját, ha azonban vesztünk, semmi nem jár nekünk.

Road Rage: az ellenfeleinket meghatározott alkalommal kell eliminálnunk, de a forgalmat érdemes békén hagyni, hiszen rengeteg versenyző között garázdálkodhatunk.

Trófeák:

A trófeák elnyeréséhez különböző feladatokat kell teljesítenünk. Ezeket bármikor megtehetjük, nem szükséges egy verseny alatt, akár még a Single event módot is felhasználhatjuk a teljesítésükhöz. Akkor kapunk meg egy trófeát, ha az adott szint mind az öt feladatát elvégeztük.

Easy takedowns:
• 2 falhoz csapás (wall takedown) egy verseny alatt. Elég könnyű kivitelezni, csak csapjuk neki az ellenfelet a falnak, előbb-utóbb gyengébbnek találtatik annál.
• Az első (bármilyen) kiütés (takedown) kivitelezése egy versenyen.
• Az első utólagos kiütés (aftertouch takedown) kivitelezése egy versenyen (ezt úgy tudjuk megtenni, hogy miután karamboloztunk, belassítva tudjuk még irányítani az autónkat. Ha úgy ügyeskedünk, hogy ezek után a mögöttünk haladók belénk fussanak, akkor sikeresen megcsinálunk egy aftertouch takedownt.
• 5 kiütés egy verseny alatt.
• Az első takedown rampage elérése egy versenyen – akkor kapjuk meg a megtisztelő „rampage” címet (őrjöngés), ha egymás után ötször ütjük ki ellenfeleinket, de mi egyszer sem karambolozunk.

Advanced takedowns:
• Az első bosszú: ha kiütnek minket, akkor próbáljuk rögtön utána azt megbüntetni, aki ezt elkövette. Ha sikerrel járunk, akkor ezt „revenge takedown”-nak könyveli el a játék.
• Első „psyche out takedown” – ha sokáig az ellenfél mögött haladunk, az elveszti a türelmét, és magától is képes nekimenni bárminek.
• Első „big rig takedown” – ha sikerül az égbe felküldeni az opponenseket, akkor érhetjük el.
• Kétszer intézzük el úgy ellenfelünket, hogy buszhoz csapjuk hozzá. A legnagyobb akadálya az lehet csupán, hogy buszt találjunk.
• 10 kiütés egy verseny alatt.

Expert takedown:
• Az első dupla kiütést nekünk kell produkálni. Elsőre nehéznek tűnhet, de versenytársaink néha hajlamosak maguktól is párosával elszállni, tehát nem lesz nehéz összehoznunk.
• Kétszer kell villamoshoz illesztenünk a konkurencia autóit. Gondot itt is csupán a villamosok alulreprezentáltsága okozhat.
• A változatosság kedvéért a buszok és villamosok után trélert is kell találnunk, majd két darab autót ajándékozni neki.
• Három aftertouch takedown bemutatása egy verseny alatt. Ez ugyebár azt is feltételezi, hogy mi is gyakran karambolozunk vezető pozícióban – legalábbis így a legkönnyebb.
• Egy Road rage versenyen 20 kiütés elérése. Ez nem könnyű feladat, hiszen ezeken a versenyeken – ellentétben a többivel – befejezzük az ámokfutást, ha túl sokszor (általában 4 és 8 közötti alkalommal) karambolozunk.

Champion takedown:
• Tripla kiütést kérnek tőlünk, ráadásul a versenyben elsőként produkálva ezt (nyugodjunk meg, ez olyan ritka, hogy más sem fog megelőzni benne). Tanácsot nehéz adni, rengeteget kell próbálkozni, ha együtt mennek az ellenfelek.
• Összesen 1500 kiütés elérése – csak viszonyításképp: ha minden versenyt arannyal fejezünk be, még a felénél sem biztos, hogy fogunk tartani. Sok Road rage versenyen kell részt venni, ott viszonylag gyorsan növelhető ez a statisztikánk.
• 15 kiütés egy verseny alatt – sima versenyben ez nagyon soknak tűnik, a Road rage pedig nem számít bele. Persze a megoldás egyszerű, állítsunk be nagyon hosszú versenyt, és akár elsőre teljesíthetjük a feladatot.
• 40 kiütés egy Road rage versenyen – válasszunk egy nagyon masszív autót, és azzal essünk neki a kihívásnak, így hosszabb idő alatt esik szét darabokra járgányunk.
• Összesen 2000 kiütés – itt már jól láthatólag elfogytak a készítők ötletei, ezért az 1500-ra még rátettek egy lapáttal.

Megnyitható autók és feltételeik:

Compact Series:
Compact Type 1, 2, 3 – alapból elérhetők az első Compact versenytől
Tuned Compact – aranyérem a Downtown Race 1-en
Modified Compact – a Waterfron Face-Off versenyben nyerhetjük el ellenfelünktől
Custom Compact – 10.000 Burnout pont összegyűjtése
Assassin Compact – 15 kiütés kivitelezése
Compact Prototype – a Lakeside Getaway első Face-Off versenyén nyerhetjük el ellenfelünktől
Compact DX – 4 bármilyen arany érem
Dominator Compact – a Kings of the road Face-Off versenyben nyerhetjük el ellenfelünktől

Muscle Series:
Muscle Type 1, 2, 3 – alapból elérhetők az első Muscle versenytől
Tuned Muscle – arany érem a Kings of the road versenyen
Modified Muscle – a Mountain Parkway első Face-Off versenyén nyerhetjük el ellenfelünktől
Custom Muscle – 25.000 pont összegyűjtése
Assassin Muscle – 30 kiütés kivitelezése
Muscle Prototype – a Mountain Parkway második Face-Off versenyén nyerhetjük el ellenfelünktől
Muscle DX – 10 bármilyen arany érem
Dominator Muscle – a Lakeside Getaway második Face-Off versenyén nyerhetjük el ellenfelünktől

Coupe Series:
Coupe Type 1, 2, 3 – alapból elérhetők az első Coupe versenytől
Tuned Coupe – a Vinayard Face-Off versenyén nyerhetjük el ellenfelünktől
Modified Coupe – aranyérem az Alpine Race-en
Custom Coupe – 50.000 Burnout pont összegyűjtése
Assassin Coupe – 60 kiütés kivitelezése
Coupe Prototype – a Continental Run első Face-Off versenyén nyerhetjük el ellenfelünktől
Coupe DX – 18 bármilyen arany érem
Dominator Coupe – A Frozen Peak első Face-Off versenyén nyerhetjük el ellenfelünktől

Sports Series:
Sports Type 1, 2, 3 – alapból elérhetők az első Sports versenytől
Tuned Sports – arany érem a Continental Run második versenyén
Modified Sports – a Continental Run második Face-Off versenyén nyerhetjük el ellenfelünktől
Custom Sports – 100.000 Burnout pont összegyűjtése
Assassin sports – 100 kiütés kivitelezése
Sports Prototype – Frozen Peak második Face-Off versenyén nyerhetjük el ellenfelünktől
Sports DX – 25 bármilyen aranyérem
Dominator Sports – az Alpine Face-Off versenyén nyerhetjük el ellenfelünktől

Super Series:
Super Type 1, 2, 3 – alapból elérhetők az első Super versenytől
Tuned Super – az Island Paradise Face-Off versenyén nyerhetjük el ellenfelünktől
Modified Super – a Golden City Face-Off versenyén nyerhetjük el ellenfelünktől
Custom Super – 200.000 Burnout pont összegyűjtése
Assassin Super – 150 kiütés kivitelezése
Super Prototype – aranyérem a Gold Medal GP versenyen
Super DX – 32 bármilyen arany érem
Dominator Super – a Dockside Face-Off versenyén nyerhetjük el ellenfelünktől

Special Series:
Oval Racer Special – az összes aláírás (signature takedown) összegyűjtése
Custom Coupe Ultimate – arany érem az összes karambolban
Euro Circuit Racer – az összes trófea összegyűjtése
Classic Hotrod – az összes képeslap (special events postcard) összegyűjtése
US Circuit Racer – arany érem a Super GP-n
World Circuit Racer – az összes arany érem összegyűjtése a versenyeken

Heavyweights:
Heavy Pick-up – 1 millió pont elérése Karambol módban
4WD Racer – 2 millió pont elérése Karambol módban
SUV Deluxe – 5 millió pont elérése Karambol módban
4WD Heavy Duty – 10 millió pont elérése Karambol módban
B-Team Van – 15 millió pont elérése Karambol módban
Delivery Truck – 20 millió pont elérése Karambol módban
Tractor Cab – 50 millió pont elérése Karambol módban
Longnose Cab – 100 millió pont elérése Karambol módban
City Bus – 250 millió pont elérése Karambol módban
Trash Truck – 500 millió pont elérése Karambol módban
Fire Truck – az összes karambol főcím (Crash headline) összegyűjtése

Érdekességek:

Párban szép az élet – ketten nem, csak egymás ellen versenyezve lehet játszani, hanem a karambol módban egymást segítve is kialakíthatunk hatalmas baleseteket.

A legszebb, egyedi mozdulatokat is díjazza a játék, mint pl. azt, ha ellenfelünket lelökjük a hídról, vagy ha saját tengelye körül pörögve száll el a messzeségben.

A „csúcsragadozó” a Burnout 3-ban a tűzoltó autó, nagy sebességének és súlyának köszönhetően a kisebb autók szinte lepattannak róla.

Az ellenfelek gyakran csalnak – néha behozhatatlan hátrányból jönnek föl, de az is előfordul, hogy 20 másodperces előnnyel bevárnak minket a cél előtt.

Ha időre kell teljesítenünk egy kört, a legtöbb esetben csak akkor tudjuk megszerezni az aranyérmet, ha egyszer sem ütközünk ezalatt.

Az újságokba akkor kerülhetünk bele karambolunkkal, ha egy adott helyszínen különlegesen magas (800 ezer – 1 millió) pontszámot érünk el.

Ütközések után mindig érdemes használni a lassítás-gombot: ilyenkor bármilyen helyzetben tudjuk irányítani autónkat, és a pontokat érő kombinációk kivitelezése mellett akár érkező ellenfeleinket is kiüthetjük.