A ‘PlanetCallofDuty’ lelkes ifjoncai nemrég abban a kiváltságban
részesültek, hogy az új Call of Duty-t fejlesztő Treyarch stúdiójában
járhattak megtekinteni a készülő játékot.

Ahogy azt már mindenki tudja, a Csendes-óceáni hadszíntér kapja a főszerepet, ám emellett ismét belebújhatunk egy szovjet katona bőrébe, akivel végcélunk Berlin ismételt bevétele lesz. A srácok csak az előbbi kampányból láthatták az első pályát, melyről némi élménybeszámolóval emlékeztek meg.
A történelmi tényeket is ismertető eligazítás után egy vallatás kellős közepén térünk magunkhoz, kínzónk pedig egy japán katona. Mellettünk egy térdelő, hátrakötött kezű amerikai bakára leszünk figyelmesek, akinek a keleti vallató hamarosan nagyobb figyelmet szentel. Előbb egy cigarettával kiégeti a szemét, majd később elvágja a torkát, beterítve vérrel a környezetet (íme a beígért brutalitások egyik első jele). Már épp valami hasonló kedvességre készülne ellenünk, mikor megérkeznek az amerikai bajtársak, és kimenekítenek minket. Ezután csöndes osonás következik a dzsungelben – itt a beszámoló írója megjegyzi, hogy nem hallani semmiféle zenét, csak a baljósló csendet, melyet csak a környezet zajai törnek meg. Ezután egy holdfényes patakhoz ért a csapat, ahol nem is kellett sokat várni a japán rajtaütésre, és mire feleszméltek, a főszereplő már heves kézitusa közben találta magát a japán katonákkal – és itt ért véget a bemutató.
Néhány további érdekességet is sikerült még begyűjteniük. Az első az, hogy lesz lángszóró, és azt a szokásos módozaton túl kreatívan is lehet majd használni. Ugyanis a környezet felgyújtható, így pl. ha már nagyon szorul a hurok, tűzfalat képezhetünk magunk mögött, szusszanásnyi időt nyerve. A tűz ráadásul szélirányban terjed, így pl. a beszámoló szerint láthattak olyat, hogy egy, az előbbi céllal létrehozott lángtenger elkezdte felgyújtani a szél irányában lévő fákat. Utóbbi a fejlesztők elmondása szerint nem haszontalan feature, pl. ha egy olyan fa gyullad meg, melyen megbújó mesterlövész lapul, ezzel kifüstölhetjük onnan.
A következő érdekesség a hangokkal kapcsolatos. A megszokott scriptelt hangok helyett állítólag egy MI alapú került bevezetésre, mely érdekes effekteket produkálhat. Példának hozták azt az esetet, hogy ha tűzharcba kerülünk, és hirtelen elbújunk egy vastag fal mögé, akkor a fegyverropogás halkabbá válik.
A harmadik újdonság a cooperatív játék lehetősége, melyre a sorozat történetében először lesz lehetőség. Ezzel kapcsolatban annyi konkrétum derült ki, hogy a fejlesztők megpróbálnak minél több egyjátékos küldetést játszhatóvá tenni ezen módozatban, és azokat némi extra kihívással fűszerezni. Továbbá ez a lehetőség elérhető lesz PC és konzolok alól is.
Végül a hagyományos többjátékos lehetőségekről is szó került. A beszámoló szerint ez eléggé CoD 4 szerű lett, de a Treyarch fejlesztői bevallásuk szerint megpróbálják minél jobban rajtahagyni majd a kézjegyüket. Lesz csapatmenedzselés, klán lehetőségek, és jópár járművet is kipróbálhatunk majd. A fegyver upgrade-ek itt is elérhetőek maradnak, és a légi csapás, illetve a helikopter opciókat is implementálják majd valamilyen formában.