Kicsit szerencsétlen időpontban érkezett meg kontinensünkre is a PC-n már nagy sikereket elért, háborús FPS-sorozat konzolos inkarnációja, a Call of Duty: Finest Hour. Szerencsétlen, mert a december eleji felhozatal a nagy karácso-nyi készülődés közepette már nem igazán izgatott senkit, és a legnagyobb konzolos nagyágyúk, a Halo 2, a San Andreas, a Killzone, vagy a Metroid Prime 2 addigra kel-lőképpen előtérbe kerültek, hogy másoknak már ne maradjon (túl sok) hely, és esély a boldogulásra. Ennek ellenére a PlayZone stábja nem felejtette el a játékot, s igen vi-dám perceket töltött el vele a két ünnep között – mert hát azért adrenalint fokozó há-borús hangulatot, és ebből következően kellemes játékélményt nyújtottak a Call of Duty konzolos verziói is – ha még kicsit néha betegeskedett is a megírt kód (apró ter-vezési- és szkripthibák, hektikusan váltakozó nehézségi szint, durva fagyások).

Mielőtt belekezdenénk a három kampány 19 pályájának megoldásába, egy általános jellegű tanács-csokorral kezdeném. Igyekezzünk a feladatainkat komolyan venni! Ez egy háborús játék, két cipelhető kézifegyverrel, és hajítható eszközzel (a gyűjtögethe-tő arzenál ennél értelemszerűen több, de egyszerre csak ennyi lehet nálunk), mely azt jelenti, hogy nem szabad meggondolatlanul randalíroznunk. Általában csapatban fo-gunk dolgozni, ami azt jelenti, hogy társainkkal összehangolt, jól átgondolt támadáso-kat kell vezetnünk. A lerohanás nem minden esetben célravezető megoldás, hiszen lehet hogy sikeres, de energiapazarló ütközeteket vívunk. Célszerűbb biztosra menni, kivárni, figyelni, és átgondoltan cselekedni. A fegyverek korlátozott cipelhetősége miatt igyekezzünk megválogatni az adott pályán két leginkább használható puskát – no meg persze az sem elhanyagolandó, hogy rendelkeznünk kell hozzá elegendő töl-ténnyel… A kezelés megfelelő elsajátítása életmentő lehet, úgyhogy az első pár pályán ne szégyelljük átvenni a gombkiosztást, akár többször is. A menüből elérhető többfaj-ta beállítás közül biztosan megtalálhatjuk a számunkra megfelelőt. Fontos lesz a célra tartás, az újratárazás, és a gránáthajítás csípőből, és csukott szemmel való végrehajtá-sa. Az egyértelműnek tűnő útvonalak mellett igyekezzünk a pálya minden más részét is felderíteni, hiszen nem egyszer bukkanhatunk értékes energia-, vagy fegyverután-pótlásra, ami jócskán megkönnyítheti a dolgunkat. A meggondolatlan, több esetben elsietett lépések meghozzák a maguk böjtjét – nehezebb fokozaton egyre nagyobb mértékű a golyók ütötte sérülés, és kisebb a cipelhető elsősegélycsomagok száma is.

EASTERN FRONT

1. Not One Step Back

A tulajdonképpeni felvezető misszióban a kezelés alapjait fogjuk elsajátítani. Mint a sztálingrádi csata aktív résztvevői, a csónakból a stéghez érve máris állhatunk sorba a jussunkét – balszerencsénkre azonban fegyver helyett nekünk már csak lőszer jut. El-keseredni azonban nem kell, a későbbiek során lesz majd honnan pusztító eszközt vé-teleznünk. Innen a lövészárkok és fedezékek rejtekében maradva, felettesünket, Puskov őrmestert kell követnünk. A feladat nem lesz túl bonyolult, az út is viszonylag lineáris – hagyjuk bekapcsolva a játék automatikus segítségét, így viszonylag hamar belerázódhatunk a kezelésbe (guggolva araszolás a lőárkokban, stb.). Puskov közvet-len közelében maradva (és utasításait haladéktalanul betartva) nem eshet bántódásunk (ha mégis, a lépten nyomon elszórt elsősegélycsomagokból mindig helyreállíthatjuk megtépázott egészségügyi értékünket). Az első Checkpoint után rögtön fel is vehetjük az első flintánkat, amelyet be is kalibrálhatunk pár nácin a szemközti épületből. Miu-tán ez megtörtént, kövessük Puskovot, és irtsuk ki a többi szembejövő német katonát is. A tér elfoglalása helyett folytassuk inkább alternatív kerülő úton, hogy megállít-hassuk az ellenséges géppuskások tüzelését az épületből.

2. The Flag Must Fall

Az épületbe való behatolással viszonylag hamar eltelik a pálya első fele – csak be kell rúgni pár ajtót, és leszedni a fedezékbe bújt németeket. Az igazán izgalmas feladat a géppuskaállás kezelésekor veszi kezdetét: először meg kell akadályoznunk a német előretörést, majd miután az őrmestert egy sajnálatos véletlen folytán kilövi a németek mesterlövésze, Pavelovna hadnagy képében új felettest kapunk. Az új felettessel új feladat is jár: kifüstölni a nácikat a városra néző toronyból. Ehhez három alfeladat is társul: a bunkert védő három lőállás likvidálása is a mi feladatunk lesz. Induljunk el a lefelé vezető lépcsőn, majd az árkokba vetve magunkat, szisztematikusan keressük fel mindhárom lőállást, balról-jobbra. Óvakodjunk a folyamatosan lesben álló németek eltévedt lövedékeitől, de közben azért haladjunk is előrefelé, ne csak lapítsunk nap-hosszat… A három lőállás elbukása után másszuk meg a hegytetőt, és tépjük le a né-metek zászlaját a bunkerből.

3. Dead in Her Sights

Most az előző küldetésben megismert Tanya szerepébe bújhatunk egy rövid ideig, úgyhogy a távcsöves puskát kedvelők már előre dörzsölhetik a tenyerüket. Egy épület ablakából nyolc német katonát kell kiiktatnunk, akik folyamatosan változtatják helyü-ket, és ráadásul még rejtőzködnek is. Ennek ellenére viszonylag hamar teljesíthető a feladat. Az ezután megérkező tankról le kell lőnünk a három kísérő tisztet, hogy akná-szunk zavartalanul csapdába csalhassa a német páncélost. Az akciónk sikerrel jár ugyan, de a németek nem hagyják ennyiben: támadást indítanak a bázisunk ellen! Ezt nem nézhetjük ölbe tett kézzel, úgyhogy kövessük Kirelenko közlegényt, aki elvezet bennünket a gyárhoz vezető csatornanyílásig (az utunkat keresztező német tanknál várjuk ki, míg utántölt, így biztonságosan átkelhetünk előtte). A csatornában először forduljunk jobbra, majd lőjük le a sarkoknál ólálkodó fegyvereseket. Az aulán átvág-va kerüljünk át a törmelék mögötti járatokba, ahol az iránytű szerint haladjunk mindig a megadott irányba. A kereszteződéseknél jóformán lényegtelen, mely irányt választ-juk – a járatok többsége egymásba nyílik, s ugyanoda vezetnek (amelyek nem, ott pe-dig csak lőszert, vagy energiát találunk majd). Miután átkúsztunk egy szűkösebb alagúton, fussunk át a fahídon, és forduljunk be jobbra. Erre azért lesz szükség, hogy a társainkat lekaszaboló szemközti gépfegyveres oldalába kerüljünk, s minél kevesebb sérülést beszedve hatástalanítsuk. Folytassuk tovább utunkat a még feltáratlan alag-úton – a szembejövő németeknek továbbra se kegyelmezzünk. Másszunk fel a lép-csőn, tegyünk meg 1-2 métert, majd létrázzunk le a gyárhoz vezető bal oldali feljáró-hoz.

4. Defeat the Factory

Fejünket behúzva maradjunk Sokolov közlegény nyomában, aki elvezet minket a gyárban tartózkodó parancsnokhoz. Felmenőnk itt nem egyszerű feladat elé állít min-ket: védjük meg a traktorgyárban tartózkodó páncélosunkat, amíg meg nem érkezik az erősítés. Ez pedig nem kevesebb, mint 10 percet vesz igénybe. Észnél kell lennünk, mert folyamatosan igen akkurátus tűzerőt kell felszámolnunk az ablakokból, és ha csak kis ideig is lankad a figyelmünk, buktuk az egész küldetést. Figyeljük társaink kiáltásait – ha „left”, akkor a bal, ha „right” szavakat hallunk, akkor a jobb oldal irá-nyából várható támadás. Két egységet kell minden körülmények között megállíta-nunk: a páncélököllel szambázó német gyalogságot, és a géppuskaállványát cipelő két jómadarat. A két oldal között rohangálva, és az ablakok lőrésein kilőve, előbb utóbb letelik a 10 perc. Jelentve a parancsnoknak kinyílik az oldalsó hangárajtó, ahonnan rálátunk a tankot vezérlő egységeink megtámadóira. A dobozok mögött bújó három németet pillanatok alatt lekaphatjuk a távcsöves puskánkkal. Szedjünk össze egy első-segélycsomagot a sarokból, és gyógyítsuk fel vele a megsebesült bajtársunkat.

5. Breakdown

Ismét szereplőt váltunk: az imént megismert Badanov tankirányító szerepét vehetjük fel. Amíg bajtársunk az időközben meghibásodott lánctalpast javítja, mi a környező ház rejtekéből vehetjük fel a harcot a ránk rontó németekkel. Főleg a tank felőli oldalt védjük, hiszen ha az sérül, ugrik az egész küldetés. Hamarosan kijavítódik a hiba, mi pedig a monstrumba pattanva már düböröghetünk is tovább. Első alkalom, hogy be-lülről is irányíthatjuk a szerkezetet, így érdemes jól kitapasztalnunk az alkalmazható gombkombinációkat. Eredjünk az előttünk haladó tank nyomába, és pörköljünk oda bátran a házak ablakaiban felállított német lőállásoknak. Természetesen a földön kóri-cáló páncélöklösöket se kíméljük! Egy-két sarok után szembetalálhatjuk magunkat a pálya legveszedelmesebb ellenfeleivel: pár német tankkal… Próbáljuk őket még az-előtt kilőni, hogy észrevennének minket. A bázis már nincs messze: újabb bal- és jobbkanyar-kombinációk után már csak a bejáratot támadó egységek eliminálása van hátra.

6. Into Red Square

Az ezredes már adja is az ukázt: vigyük el a rádiót a Vörös tér mögötti bázisállomás-ra, hogy az onnan érkező adatokkal segíthessük a rakétáink célra irányítását. A vonat-állomás nincs messze: mindössze az előttünk haladó tank nyomában kell maradnunk, hogy a szűk utcákon odaérjünk. Közben beiktathatunk egy Vörös teret is, melyet visz-sza kell foglalnunk a németek elől, de utána már gyerekjáték lesz a célépület megtalá-lása. Azonban feltétlenül vigyázzunk a házakból lépten-nyomon előbukkanó páncél-öklösökre! Az állomás előterében tartózkodó tankok likvidálása után rontsunk be az épületbe, majd lőjük le az emeletről rakétázó németeket. Szálljunk ki a tankból, és a két közlegény után haladva, ajtóról-ajtóra közelítsük meg az emeleten lévő adótor-nyot.

7. Op. Little Saturn

Kezdéskor lőjünk ki hat Stukát, majd induljunk meg az ellenfél bázisa felé. Mikor a hátország megkezdi a rakétázást, nyomuljunk rá mi is a bejáratot védő egységekre. Lőjük a mozgó és álló osztagokat egyaránt, majd ezek kifüstölése után araszoljunk egyre beljebb. A táboron hamar átverekedhetjük magunkat ha résen vagyunk, és tud-juk hová kell lőni. Vigyázzunk a telepített őrtornyokra és lőállásokra, de a néha fel-bukkanó tankokat sem árt időben hatástalanítani. A raktárban segítsünk levakarni a bajtársainkra akaszkodó németeket, majd tovább haladva a keleti kapu felé, lőjük ki a három páncélos osztagot. Ezek után már csak a hangárba kell beállnunk, ahol a to-vábbhaladáshoz négy, a felső szinten megbúvó páncélöklöst kell leszednünk.

8. Airfield Ambush

Tankunkba visszaülve kövessük szorosan társainkat a síneken túlra, ahonnan egy kis közjáték után a repülőtéren találhatjuk magunkat. Vegyük kezelésbe az itt parkírozó kilenc légi járművet, majd gördüljünk tovább északi irányba. Haladjunk át az ellen-ségtől hemzsegő raktárépületen, majd folytassuk egyenesen a kitaposott úton. A fel-szállópálya mellé érkezvén ügyeljünk a folyamatos német utánpótlásra, mert nem sok nyugtunk lesz a rakétázó és gördülő egységeiktől. Hogy mindez ne legyen elég – új feladatot is kapunk: meg kell akadályoznunk az innen startoló repülőgépek felszállá-sát. Húzódjunk le a felszállópályáról, majd célra állva próbáljuk időben felrobbantani az előttünk elhaladó vasmadarakat. Miután jó párral végeztünk, megnyílik előttünk az út a hegyekbe – ehhez csak észak felé, az emelkedőhöz kell vennünk az irányt. A fel-állított blokádok miatt azonban nem jutunk messzire: gyalogszerrel kell továbbhalad-nunk. A sziklák és felállított szögesdrótok rejtekéből próbáljuk megsemmisíteni a ne-künk szentelt fogadóbizottságot, majd az út jobb oldalán található árokba huppanva osonjunk el a végében található kőtömbig. Innen a második teherautóig kell kúsz-nunk, hogy a páncélököllel kifüstölhessük a két, szemközti géppuskaállványt. Az im-máron védtelen épület bevétele gyerekjáték lesz: a lézengő németek lefegyverzése pillanatok alatt végrehajtható, a másodikon található könyv segítségével pedig a misz-szió is befejezhető.

NORTH AFRICA

9. Mission: Matmata

Az Afrikában állomásozó német erőket fifikásan kell ám legyőznünk, úgyhogy csak módjával rontsunk nekik első felindulásból… Inkább próbáljuk meg becserkészni az északnyugatra fekvő magaslatot, amelynek tetején egy nagyon kezes kis gépfegyver vár. A völgybe célozva hamar leszüretelhetjük a három német lőállást, utána már csak az ottmaradt páncélost kell likvidálni valahogy. A piszkos bombákat ráhajigálva óva-tosan közelítsük meg a horogkeresztes épületet, ugyanis az ablakaiból előbukkanó lövészek komoly sebeket ejthetnek rajtunk. Miután a házból kifüstöltük őket, araszol-junk fel az oldalsó ajtó mögötti domboldalra, és vegyük be a kommunikációs közpon-tot. A radarállomás felrobbantása után szálljunk alá a város következő részébe, és ke-ressük meg a géppuskafészkes épületet. Másszuk meg a tetejét, és vegyük kezelésbe a rögzített lőállásban található fegyvert. Tisztítsuk meg a kapu túloldalán lévő területet, majd keressük fel magunk is a generátort.

10. Depot Saboteurs

Miután a levegőbe repítettük a szerkezetet, nem titok, hogy a területen tartózkodunk, úgyhogy valószínűleg a környék összes németje a mi nyakunkban fog loholni. Marad-junk Starkey őrmester nyomában, és vegyük fel a szomszédos épület tetejéről az ottfe-lejtett tányéraknákat. Ezt helyezzük le a szomszédos épület mellett elfutó út közepére, és várjuk az érkező tankokat. Három darabot kell elintéznünk, hogy továbbhaladhas-sunk az üzemanyagraktár felé. A nehéztüzérség után (ha lehet mondani) még embert próbálóbb feladatot kell megoldanunk: a beágyazott gépágyúsok ellen, csak utántöl-tésükkor, és oldalsó irányból közelítve lehet esélyünk. Hamar megláthatjuk célállo-másunkat, az üzemanyagos hordókat. Öt darabra kell időzítőt szerelnünk, hogy a kijá-ratnál várakozó dzsippel tovaszáguldhassunk.

11. A Desert Ride

A hegytetőn álló mesterlövész eliminálása után vegyük kézbe a flintánkat, és céloz-zunk a dzsip háta mögül érkező ellenállásra. Mire a tankra kerülne a sor, Starkey őr-mester szerencsésen újraéleszti a járművünket, úgyhogy beszállhatunk a géppuskafé-szekbe. Haladási irányba állítva a célkeresztet, igyekezzünk megfékezni a blokádok-nál kialakuló csetepatékat, és lőjünk a benzines tartályokra, vagy a robbanékony au-tókra. Emígyen viszonylag hamar, és kevés bekapott sérüléssel juthatunk túl az akadá-lyoztató pontokon. A cél: a szerpentin tetején álló erőd megrohamozása, és a bent tar-tózkodó bajtársaink kisegítése.

12. Raiding the Fortress

A hihetetlenül elbaltázott súlyozásnak köszönhetően ezen pálya nehézsége nagyság-rendekkel nagyobb lesz mint az előzőeké, és hogy valami jó hírrel is szolgálhassak: ez a játék végéig csak nőni fog. Szóval itt állunk a németek kereszttüzének közepén, és meg kéne állítanunk valahogy őket. A dzsip rejtekében maradva célozzuk be a szem-közti két gépágyúst, majd miután kifüstöltük őket, koncentráljunk a dél felől beözönlő ellenség-áradatra. A hordó berobbantásával lélegzetvételnyi szünethez juthatunk, ami alatt gond nélkül felszerelhetjük robbanóanyagunkat a bejáratra. A robbanás után menjünk fel Dehart őrmesterért a toronyba, majd induljunk meg vele az északi kapu irányába. Tegyünk egy kis kitérőt nyugatra, és a kupola alól kilesve lőjünk bele a hor-dóba, illetve az elbújt fegyveresekbe. Ez pillanatokon belül nagy hasznunkra lesz majd. Keletről vegyük fel az elsősegélycsomagokat, majd maradjunk Dehart nyomá-ban, hiszen a küldetés az ő életén áll vagy bukik. Miután az északi kapun átjutó néme-teket megállítottuk, forduljunk nyugatra, és telepítsünk robbanószerkezetet az utat el-álló páncélosra. A ciszternához nyíló lejárat megtalálása innen már gyerekjáték lesz – a küldetés sikeres teljesítéséhez ide kell Dehartot élve lekísérnünk.

WESTERN FRONT

13. First City to Fall

A német erők megfékezésének kulcsfontosságú városához érkezünk, amely nem más, mint Aachen. A Shermanok védőgyűrűjében kell eljuttatnunk az M12-t a város főteré-re, hogy bevégezve dolgát, lerombolja az utolsó germán védőbástyát is. Maradjunk a tankok fedezékében, és forduljunk rá a főutcára. Nyomuljunk be a kisvártatva kirob-bantott jobb oldali házba, és szedjük le az emeleten megbúvó páncélöklöst. Térjünk vissza az útra, és folytassuk vadászatunkat a meg-megjelenő német aknavetősökre. Miután áthaladtunk az árkád alatt, újabb páncélöklösök várnak az utcán, majd ismét egy épület teljes átfésülése lesz a feladatunk a sarok után. Semmisítsük meg a néme-teket a harmadikon, majd spurizzunk a pincébe, ami egyben a pálya első Checkpointja is lesz. Innentől kezdve rádöbbenhetünk, hogy a németek a házak alatt összekötött alagutakon keresztül kommunikálnak és közlekednek egymás között, úgyhogy éppen ideje lesz véget vetnünk az arany életüknek. Lőjük végig magunkat a járaton, majd lépcsőzzünk fel az emeletre. Az ablakból már láthatjuk tankjaink megérkezését a tér-re, úgyhogy kapjuk el az itt pihenő géppuskát, és adjunk a rakétavetősöknek. Miután a veszély elmúlt, lépcsőzzünk le az utcára, és csatlakozzunk a társainkhoz. Legyünk azonban résen – alig hogy elindulunk, három páncélöklös német jelenik meg a hátunk mögötti csatornalejáróban! Intézzük el őket, majd eredjünk újra a föld alá.

14., Underground Passage

Öt felszínre vezető létra felrobbantása lesz a feladatunk ebben a felszín alatti misszió-ban, amit rögtön a mellettünk lévővel meg is kezdhetünk. Induljunk lefelé a csigalép-csőn, és füstöljük ki a német ellenállókat. Az egyenesen fekvő járatba felrohanva a karzaton találhatjuk magunkat, ahol nem kell mást tennünk, mint leamortizálni az itt lévő létrát. Ereszkedjünk vissza a csatornaszintre, és bal kéz irányában megindulva rábukkanhatunk a harmadik felrobbantható létrára – araszoljunk oda fedezékről-fedezékre (a felüljárón ólálkodó lövészekre ne felejtsünk el odafigyelni). Miután ezt is a múlt időbe tettük, induljunk el visszafelé, és lépjünk be a jobbra nyíló átjáróba. Az élesen jobbra ívelő kanyarban fokozott figyelemmel haladjunk előrefelé, ugyanis a járat végi emelvényen egy géppuskafészekben ülő német vár. Próbáljuk az oszlopok mögül megfelelő időzítéssel, a lehető legkisebb energiaveszteség mellett kiiktatni. Ha sikeres volt az akciónk, rohanjunk fel a lépcsőn, és robbantsuk fel a negyedik létrát is. A lépcsőkön keresztül megközelíthetjük bajba került bajtársainkat, majd az alagutas rész után létrán felmászva megtalálhatjuk az ötödik felrobbantásra váró feljárót. Miu-tán a németeket elvágtuk a csatornarendszertől, már csak a kiásott járaton kell végigvergődnünk, hogy újra megleljük a mieinket.

15. Surrender at Aachen

Lépcsőzzünk fel a pincéből a házba, és ártalmatlanítsuk a németeket. Az ablakból lő-jük ki a tankjainkra támadó gránátvetősöket, majd haladjunk tovább a romos épület-ben. Lefelé lépcsőzve szaporázzuk meg lépteinket, ugyanis az alsóbb szintekről pán-célöklös egységek próbálják megsemmisíteni az M12-ünket. A teljes szintet megpu-colva a földszinten keresztül csatlakozhatunk páncélos egységeinkhez. A tankok mel-lett araszolva folyamatosan figyeljünk a felbukkanó ellenséges gyalogságra, és ne ke-gyelmezzünk nekik! Hogy ne legyen minden ilyen egyszerű, kisvártatva ellenséges tankokba ütközünk. Nem kell fejjel rohanni a falnak – egy alternatív útvonalon a há-tukba tudunk kerülni. Ezt az egyik kapualjon keresztül tehetjük meg, amelyen a házak mögött araszolhatunk előre. Ügyeljünk az emeleti ablakokból gránátokat hajigáló, és a géppuskaállásba befészkelődött germánokra. Ha elérünk a sarokig, már csak a ház emeletéig kell eljutnunk, hogy az itt lévő páncéltörőkkel megsemmisítsük az ellenál-lás lánctalpasait.

16. Come Out Fighting

A küldetés viszonylag könnyű feladatokkal indul: füstöljük fel az ellenséges tankokat a közeli hómezőn. Miután megtörtént, hajtsunk fel az emelkedőre, és célozzuk be Tillet városát. Útközben lesz pár Flak88-as ágyú, meg páncélöklös – a további fejfá-jások megelőzése végett ezeket még időben lőjük ki. Tillet előterében három lőállás megsemmisítése vár ránk, majd az egyik házban lévő páncéltörő kollégák felderítése és eliminálása a cél. Ehhez be kell parkolnunk az épület mögötti udvarba, és gyalog-szerrel folytatnunk az utunkat. Miután a három emeleti germán elhalálozott, szálljunk vissza a tankunkba, és folytassuk a város elfoglalását. Útközben a már szokásos ágyú + páncélököl kombó köszönt, és a város második blokádjánál is újfent három Flak88 kifüstölése a cél. A történet mintha ezúttal is ismételné önmagát: tankunkkal a közeli ház hátsó udvarába parkolva fel kell számolnunk az emeletről lődöző páncéltörős osz-tagot. A mókának azonban ezzel még nincs vége: a pusztító eszközöket kezünkbe vé-ve saját fegyverükkel kell legyőznünk a megjelenő német tankokat. 10-15 darab fel-robbantása után alábbhagy a támadókedvük, így mi is nyugodtan folytathatjuk az utunkat. Tankunkkal hamarost Tillet harmadik részében találjuk magunkat, ahol két-szer négy tank kiiktatása lesz a feladatunk. A járőröző páncélosok likvidálására meg-érkezik a német erősítés: két percig kell kitartanunk a templomot övező gyűrűben, és máris miénk a város. Gyerekjáték lesz, ha nem cövekelünk le egy helyben.

17. Road to Remagen

A pálya első szakaszában a Rajnán átívelő híd meglétét kell visszaigazolnunk. Ehhez azonban át kell vágnunk az egész városon… Az eleje még viszonylag sétagalopp lesz: a házak kiszögellései mögé bújva játszi könnyedséggel hámozhatjuk át magunkat a német ellenálláson. Dél felé haladva igyekezzünk oldalról megközelíteni a lőálláso-kat, így kevesebb vérveszteséggel juthatunk túl rajtuk. A híd meglétét hamarosan saját szemünkkel is megtapasztalhatjuk, majd egy téren átvágva magunkat egy alagútban folytathatjuk. A cél: bebiztosítani és átvenni a híd ellenőrzését. Az alagút végéből ki-jönni nem lesz túlságosan egyszerű, hiszen mind balról, mind jobbról, és még szem-ből is ellenséges katonák várnak ránk. A fedezékeik mögül viszonylag védve tudják ránk zúdítani ólomzuhatagaikat, úgyhogy csak szemünk kiváló célzóképessége ment-heti meg az irhánkat. Folytassuk a templom felé, ám jobb irány helyett balra igyekez-zünk menetelni, hiszen így hátába kerülhetünk egy amúgy könnyen halálossá is válha-tó gépfegyveresnek. A templom mögül már rálátunk arra az utcára, amely a küldetés végső helyszíne lesz – bár még végig kell küzdenünk magunkat rajta. A kis beugrók segítenek ebben, ám a beteljesülés nem jön ilyen könnyen: meg kell hódítanunk az utca végében álló házat is. Az emeletig kell felhatolnunk, hogy minden németet elri-asszunk, és felvehessük páncélökleiket. Az ablakon kinézve kilőhetjük az idegördült páncélos erősítést, és a mieinket bevárva már eredhetünk is a következő küldetés nyomába.

18. Last Bridge Standing

A változatosság kedvéért ismét egy kis tankpatronálás következik: Remagen szűk ut-cácskáin kell végigkalauzolnunk a nehéztüzérségünket. Az első térig viszonylag egy-szerű lesz a menet, s itt is csak azért kell várakoznunk néhány másodpercet, hogy fel-szedjük az út közepére pakolt aknákat. Miután mind az ötöt eltávolítottuk, haladha-tunk tovább a híd irányába. Néha persze fel-feltűnik a német ellenállás is, de számot-tevő tűzerőt nem tud kiállítani ellenünk … Az utcákon továbbhaladva jobb kéz felől a felső szinten lévő ablakok lesznek a kritikus pontok, majd a bal oldalon álló géppus-kafészek. Mivel a tankok az út végén megakadnak, most egy ideig nélkülük kell to-vábbhaladnunk. Stílusosan egy temető mellett, illetve azon keresztül kell átvágnunk nyugati irányba, hogy folytathassuk akciónkat a híd irányában. A Checkpoint után létrázzunk le a tüzelőállások mellett, és csatlakozzunk páncélosainkhoz. A Tigrist pil-lanatok alatt kifüstölik ők is, egyetlen nehézséget az út végén álló raktár jelent nekik. Segítsünk megtisztítani nekik a terepet, majd szépen át kell kísérnünk őket a gyártele-pen. A helyiségek mindegyikében megbúvik pár német, úgyhogy csak óvatosan! Fő-leg a plafonra és a felénk hajított gránátokra érdemes odafigyelnünk. Ha áthámoztuk magunkat a raktáron, már csak egy kanyargós földút túlélése van hátra, hogy megér-kezzünk a hőn áhított hídfőhöz.

19. Into the Heartland

Avagy ahogyan egy utolsó pályának ki kell néznie. A híddal farkasszemet nézve már kezdhetjük sulykolni magunkba: át kell verekednünk magunkat rajta, át kell vereked-nünk magunkat rajta… A sejtelmesen szembehömpölygő ködben megbúvó németek, és a folyóvölgy visszhangja megfelelően drámaivá, és feszültté teszi majd az átkelést. Vegyünk egy mély levegőt, és kezdjünk meg átmasírozni rajta! Fedezékről-fedezékre, és pillérről-pillérre haladva próbáljuk tizedelni az ellenfél sorait, majd miután átértünk a túloldalra, vadásszuk le a géppuskafészekben ülő nácikat. Egy-egy lesz bal, illetve jobb oldalt, viszont szemből egyenesen négy lőállás is nehezíti a dolgunkat. Próbál-junk meg kúszásból, oszlopok mögül kilőni úgy, hogy végleg elhallgasson a fegyve-rek zaja. Miután a terepet megtisztítottuk, hatoljunk be a balra fekvő toronyba. Lefelé indulva hajítsunk be pár gránátot, hogy mire leérkezünk, már viszonylag csendesebb társaságra akadjunk. A bolyongásunk lényege: átsurranni a szemközti toronyba, hogy annak tetején likvidáljuk a géppuskaállványt, és hogy felfüggesszük az amerikai zász-lót az erődítmény oldalára. A misszió innentől kezdve tulajdonképpen sétagalopp: csak fel kell szambáznunk a torony tetejére, lelőnünk az itt lévő német egységeket, beülni a fegyver mögé, és levadászni pár vasmadarat. Megvertük, megnyertük, elver-tük. Gratulálunk!

Fegyverarzenál #1: USA

Név: M1 Garand
Típus: Félautomata flinta
Tár: 8
Hatótávolság: Nagy
Tüzelési sebesség: Közepes
Okozott sérülés: Magas

Név: Thompson
Típus: Gépkarabély
Tár: 30
Hatótávolság: Rövid
Tüzelési sebesség: Gyors
Okozott sérülés: Magas

Név: Browning Automatic Rifle (BAR)
Típus: Gépfegyver
Tár: 20
Hatótávolság: Nagy
Tüzelési sebesség: Gyors
Okozott sérülés: Magas

Név: Browning .30 Caliber
Típus: Gépfegyver
Tár: 100
Hatótávolság: Közepes
Tüzelési sebesség: Nagyon gyors
Okozott sérülés: Magas

Név: Springfield M1903
Típus: Vadászpuska
Tár: 5
Hatótávolság: Nagyon nagy
Tüzelési sebesség: Lassú
Okozott sérülés: Nagyon magas

Név: M3A1 “Grease Gun”
Típus: Gépkarabély
Tár: 30
Hatótávolság: Rövid
Tüzelési sebesség: Közepes
Okozott sérülés: Közepes

Név: M2 Fragmentation Grenade
Típus: Robbanóanyag
Tár: –
Hatótávolság: Közepes
Okozott sérülés: Nagyon magas

Fegyverarzenál #2: Oroszország

Név: DPM
Típus: Gépfegyver
Tár: 47
Hatótávolság: Közepes
Tüzelési sebesség: Nagyon gyors
Okozott sérülés: Magas

Név: PPSh
Típus: Gépkarabély
Tár: 71
Hatótávolság: Rövid
Tüzelési sebesség: Nagyon gyors
Okozott sérülés: Alacsony

Név: Mosin Nagant
Típus: Reteszes vadászpuska
Tár: 5
Hatótávolság: Nagy
Tüzelési sebesség: Lassú
Okozott sérülés: Nagyon magas

Név: Scoped Mosin Nagant
Típus: Vadászpuska
Tár: 5
Hatótávolság: Nagyon nagy
Tüzelési sebesség: Lassú
Okozott sérülés: Nagyon magas

RGD-33 Stick Grenade
Típus: Robbanóanyag
Tár: –
Hatótávolság: Közepes
Okozott sérülés: Nagyon magas

Fegyverarzenál #3: Nagy-Britannia

Név: Lee-Enfield
Típus: Reteszes vadászpuska
Tár: 10
Hatótávolság: Nagy
Tüzelési sebesség: Lassú
Okozott sérülés: Nagyon magas

Név: Sten Mark 2
Típus: Gépkarabély
Tár: 32
Hatótávolság: Közepes
Tüzelési sebesség: Gyors
Okozott sérülés: Alacsony

Név: Bren LMG
Típus: Gépfegyver
Tár: 30
Hatótávolság: Nagy
Tüzelési sebesség: Gyors
Okozott sérülés: Magas

Név: M2 Fragmentation Grenade
Típus: Robbanóanyag
Tár: –
Hatótávolság: Közepes
Okozott sérülés: Nagyon magas

Név: Springfield M1903
Típus: Vadászpuska
Tár: 5
Hatótávolság: Nagyon nagy
Tüzelési sebesség: Lassú
Okozott sérülés: Nagyon magas

Fegyverarzenál #4: Németország

Név: MP40
Típus: Gépkarabély
Tár: 32
Hatótávolság: Közepes
Tüzelési sebesség: Gyors
Okozott sérülés: Alacsony

Név: Gewehr 43
Típus: Félautomata flinta
Tár: 10
Hatótávolság: Nagyon nagy
Tüzelési sebesség: Közepes
Okozott sérülés: Magas

Név: MG42
Típus: Gépfegyver
Tár: 57
Hatótávolság: Közepes
Tüzelési sebesség: Gyors
Okozott sérülés: Magas

Név: Karabiner 98k
Típus: Reteszes vadászpuska
Tár: 5
Hatótávolság: Nagy
Tüzelési sebesség: Lassú
Okozott sérülés: Magas

Név: Panzershreck
Típus: Páncélököl
Tár: 1
Hatótávolság: Rövid
Tüzelési sebesség: Nagyon lassú
Okozott sérülés: Nagyon magas

Név: Stielhandgranate
Típus: Robbanóanyag
Tár: –
Hatótávolság: Közepes
Okozott sérülés: Nagyon magas