Végre megtudhatjuk, milyen nehézségekkel jár egy Lamborgini-t, vagy egy Ford Mustang-ot gyártani
Azt hiszem, nem sokan akadnak olyanok, akik ne ismernék a Tycoon játékokat. Ki csak hallott róla, ki pedig játszott is az élvezetesebb részekkel. Az utóbbi időben egymás után jöttek ki a Tycoon részek, volt jobb és rosszabb próbálkozás, ám most a VectorCom jóvoltából talán ismét egy régi hangulatú, remek résszel lesz dolgunk. Mint azt már megszokhattuk, egy eléggé sajátos stratégiai játékkal van dolgunk, ezúttal az autógyártásban kell kamatoztatnunk üzleti érzékünket. A Car Tycoon-ban mindenre lehetőségünk van, amit egy ilyen témájú játéktól elvárhat az ember: új modellek tervezése, gyárak vétele, reklámfogások, szabotázs és kémkedés. E két utóbbi szinte állandó visszatérői a Tycoon játékoknak.

Tehát a CT-ben végre kipróbálhatjuk, milyen lehet egy autógyár-monopólium fejeként tevékenykedni, kényelmes bőrfotelben hátradőlve szivarozni és élvezni, ahogy dől a lé a zsebünkbe. Kezdésként egyjátékos módban két lehetőségünk akad, az egyik a küldetésszerű pályák, ahol különböző dolgok kellenek a pályák teljesítéséhez: 150 eladott autó, 2 millió $ bevétel stb., míg a másik módban csak el kell adnunk az autókat évtizedről-évtizedre. Az idő szintén meghatározó tényező, mivel a játék egészen az ’50-es évektől az ezredfordulóig vonultatja fel a különböző korok autócsodáit. A küldetéseknél eleinte egy-egy pálya teljesítésére egy-két évet kapunk, míg később akár már egy egész évtizedet is. Ez alatt az idő alatt ki kell építenünk a gyártási és eladási hálózatot, valamint ha esetleg kölcsönt vettünk fel egy-egy banktól, akkor azt vissza kell fizetnünk, mivel adóssággal a nyakunkon nem fejezhetjük be győztesen a pályákat.
A gyakorlópályának köszönhetően azok is elsajátíthatják a játék kezelését, aki még egyetlen Tycoon játékkal sem játszottak. Igaz, ez tényleg csak a kezelést tanítja meg, a gazdaságos és nyereséges játékot nem, azt a játékosnak kell elsajátítania. Kezdetben mindig egy gyárral és egy bemutatóteremmel kezdünk, valamint némi tőkével. Városról városra és évről évre három ellenfelünk akad, legyen az a számítógép által irányított, vagy néhány haver. Első gyárunkban indulásként csupán két típusú járgányt tudunk gyártani, amelyeket a négy összetevőnek (karosszéria, belső kialakítás, motor, és futómű) köszönhetően különféleképpen variálhatunk. Egy gyárban egyszerre csak egy típust gyárthatunk, így ha azt szeretnénk, hogy a bemutatóteremben minél nagyobb legyen a választék, vagy vennünk kell egy aukción néhány újabb gyárat, vagy váltogatnunk kell a termelést. A bemutatóteremben méretétől függően kettő-négy modell fér el egyszerre, és itt állíthatjuk be azt is, hogy milyen áron kívánjuk eladni az új autót a közönségnek. Valamint különböző akciós hónapokat is szervezhetünk, hogy jobb ajánlatainkkal magunkhoz csalogassuk a vevőket. 
A két alapépület mellett van még egy pár, ami meghatározó lehet sikerünk érdekében. Ezek a garázs, ahol különböző dolgokat adhatunk az eladott autók mellé, amilyen az ingyenes olajcsere, egy éves garancia a motorra stb. Vagy a bankok, ahol változó értékű kölcsönöket vehetünk fel meghatározott futamidőre és kamatra, ám ügyeljünk rá, hogy a kecsegtető milliós nagyságrendű kölcsönök közel havi félmilliós visszafizetéssel járnak. A városházán pedig jelentkezhetünk a különböző épületek (gyár, bemutatóterem, garázs) aukcióira, amikről aztán értesítve leszünk, ha akad egy eladni való gyár vagy garázs. Sajnos a konkurens cégek szintén szívesen lecsapnak egy-egy kecsegtető épületre, így akár a kezdeti 200 ezres indulási árból több milliós is lehet, ha meg akarjuk szerezni. Ezután ott van még a fejlesztési részleg, ahol új modelleket (összesen hét típus van, a kisautótól, a sportkocsin keresztül a teherautóig), motorokat stb. fejleszthetünk ki, ami eléggé időigényes dolog. Ezért lehetőség van különböző gyárakban ezeket a dolgokat készen megvenni. Reklámfogásokra is lehetőségünk nyílik az arra megfelelő épületekben. Ha elegendő pénz áll rendelkezésünkre, akkor hirdethetjük új típusainkat az újságban, a tv-ben, rádióban és az út melletti hirdetőtáblákon. Emellett vehetünk akár más autógyárak és cégek részvényeiből, vagy jól megfizetett kémeket vethetünk be a konkurencia kifürkészése érdekében, illetve szabotálhatjuk azok munkáját.
Így aztán csak rajtunk múlik, miképp válik belőlünk autómágnás, becsületes módon, piackutatással és a vevők igényeinek kielégítésével, vagy pedig törvénytelenül, keresztbetéve a többi autógyárnak. Minden év végén kapunk egy jelentést, amiben megtaláljuk a költségeinket, bevételeinket, tartozásainkat, és hogy melyik modellből mennyit adtunk el. Év közben is kapunk jelentéseket egy diszpécsertől, egy kedves hölgy személyében. Ő hívja fel a figyelmünket, ha valami nem megy jól a vállalkozásunkban, esetleg túl kevés autót adunk el és hasonlók.  
Tehát ahhoz, hogy sikeresek legyünk, mindenre oda kell figyelnünk. Hogyha résen vagyunk, van türelmünk és időnk, akkor a Car Tycoon remek szórakozást nyújthat hosszú heteken át. Egy-egy tíz évig tartó pályával akár napokig elvagyunk, igaz lehetőség van az idő felgyorsítására is, amikor már úgy érezzük, hogy megfelelően ki van alakítva a piacunk. Ahhoz, hogy ezt elérjük, minden évben elő kell rukkolnunk egy-egy új modellel, vagy a régieket új motorral és felszereléssel kell ellátnunk. A 20 küldetés során a különböző korok autócsodáiból közel százfélével ismerkedhetünk meg, és gyárthatunk a városok lakóinak. Az utolsó küldetésben még egy kicsit a jövőbe is bepillanthatunk, a 2000-2006-ig terjedő időszakban megismerkedtünk a játékkészítők „álombéli” járgányaival. Az autók változatosságában igazából csak a fantáziánk szab határt, hisz a négy alkotóelemből összerakott modellek száma igen sokra rúghat, ha már egy csomó fajta motort, futóművet stb. kifejlesztettünk. 
Megjelenésében a Car Tycoon, gyökeres változást nem hozott, ezzel is őrizve a jól bevált hagyományokat. Továbbra is izometrikus nézetben láthatjuk az elénk táruló világot, ezúttal is részletesen kidolgozott, szépen megrajzolt és életteli környezetben tevékenykedhetünk. Emberek mászkálnak az utcán, gyerekek játszanak a játszótéren, uszodában úsznak az emberek, és minél több modellt adunk el, annál többet láthatunk az utakon belőlük, így aztán vizuálisan is érzékelhetjük, mennyire vagyunk sikeresek. Gyáraink munkásai pedig a szemünk láttára rakják össze a kocsikat, majd onnan a bemutatóterembe kerülve várják a kedves vásárlót. Mindezen tevékenységünket pedig kellemes muzsika kíséri, amely korhoz hűen adja meg a hangulatot. 
Összességében véve a Car Tycoon egy méltó darabja a sorozatnak, és habár a komolyabb kategóriába tartozik, mint a Railroad, így is remek szórakozást nyújthat. Igaz, talán csak az idősebb korosztály fog foglalkozni vele, éppen a komolysága miatt. Szerintem hűen visszaadja az autógyártás előnyeit és hátrányait, valamint az összes velejáró dolgot, még ha egy kis fantáziával megfűszerezve is. Megtudhatjuk, milyen nehéz is egy-egy új modellt a piacra dobni, illetve talpon maradni az autóiparban úgy, hogy még nyereségesek is legyünk. Amit lehetett, azt betettek a programba, ami pedig kimaradt, az úgysem fog nagyon hiányozni. Egyedüli hátránya lehet a programnak, hogy egy idő után kissé egyhangúvá és unalmassá válhat.