A gyengébbik nem képviselőinek rendszeres elcsábításáról méltán híres Casanovát azt hiszem, senkinek nem kell bemutatni. Bár eleddig csupán könyvek hasábjain, valamint megannyi filmadaptáció során a vásznakon (illetve a képernyőn) találkozhattunk vele, mindenkiben kialakul egy kép ezt a nevet olvasva. Most, hogy a számítógépünket sem kímélte, kiderül, hogy az Arxel Tribe nevű csapatban milyen szellemiség lapul, ők vajon milyennek képzelték a nagy hódítót. 

Sajnos valószínűleg a nagy csábító forogna a sírjában, hogyha megtudná, nevét egy ilyen játékhoz használták fel alapul; a rossznyelvek szerint talán csak azért, hogy el tudják adni a projektjüket. De ne ítéljünk elsőre, nézzünk a színfalak mögé, és derítsük ki, mit rejtenek a női szívek!
  A játékban – a nevéből adódóan – Casanova bőrébe bújva kell kalandoznunk utcákról utcákra, és nőket elcsábítva növelni hírnevünket. Körülbelül ennyi az egyetlen pozitívumként felhozható érv a játék mellett. Egyébként egy akció/kaland egyveleget rejt e hírhedt név, ami valójában nem takar mást, mint unalmas mászkálásokat egyik helyről a másikra, szinte felesleges beszélgetéseket mellékszereplőkkel, és borzalmasan irányíthatatlan vívásokat ellenfeleinkkel. 
  Már az intróból kiderülhet a szegény kalandra vágyó játékosoknak, hogy egy elég alternatív világban kell főhősünkkel meghódítani a szíveket. De pár órányi játék után már megszokhatja az ember a Velence egén repkedő gondolákat, és mivel ez az egyetlen közlekedési eszköz, hogy eljussunk egyik helyről a másikra, sajnos szükségünk is lesz igénybe venni őket. 
  Maga a város viszont elég szépre sikeredett: még ha köze sincs Velencéhez, akkor is szép látványt nyújt. Igaz, a hasonló kalandjátékokban már megszokott álló, rajzolt hátterek között kell mászkálnunk, ami nem is volna baj, ha nem volna ekkora a program gépigénye. Ugyanis engem roppantul idegesített, hogy egy teljesen 3D-s környezetben játszódó program kevésbé terhelte le szerencsétlen gépemet, mint a Casanova. 
  Karakterünket külső nézetből láthatjuk, rögzített kameraállásokkal, amiknek kezelése, azaz a képváltás, szintén nem erőssége a fiúknak, mert összevissza vált a nézet, ha mászkálunk az utcán. A karakterek mozgása is kissé ügyetlenre sikerült szerintem, ami addig nem is tűnik fel, amíg harcra nem kerül a sor. Igaz, egy kalandjáték ne a harcról szóljon, de ha már van benne, akkor az legyen használható, és ne emiatt kelljen állandóan visszatölteni az állást, mert a karakterünk nem azt csinálja, amit mi akarunk. Pedig megörültem, amikor első vívóleckéimet vettem, hogy nem csak egyféle szúrás és hárítás létezik, hanem mindegyikből három, egy fent, egy középen, egy pedig lent. Már alig vártam, hogy jóízűt vívhassak, amikor pedig arra került a sor, rá kellett jönnöm, hogy hiába próbálnék egy szép kombinációt összehozni, Casanovám egyáltalán nem azt akarta csinálni. Így a végén egy kaotikus gombnyomogatás-sorozat után hamar elvéreztem. 
  A játék kalandrészét elnézve is lehet okunk panaszra, hiszen pár óra játék után már nagyon unalmassá válik az egyik helyről a másikra való mászkálás, miközben lassan már a motivációnk is elfogy, hogy ezt tegyük. Hosszadalmas beszélgetések várnak ránk, amiknek sokszor se vége, se hossza, de mégis szükség van rájuk, ha meg akarjuk érteni a történetet, és tovább akarunk jutni a játékban. Egyedüli felemelő dolgot Casanova-mivoltunk jelent, azaz hogy elcsábíthatjuk a járókelő hölgyeket. Ennek négyféle módja van, és azok helyes kiválasztásával tudjuk az adott dáma szívét rabul ejteni, aminek fizikai következménye is van, ugyanis életerőnk pontjai mellett vannak csábítási pontok is. Egy jól sikerült csábítás után ez az érték bizony növekszik. Nekem, bevallom őszintén, nem túl sok szerencsém volt, mert egyik alkalommal egy kissé molett olasz dámát, másik alkalommal pedig egy rongyos öregasszonyt csábítottam el sikeresen, ami közel sem okozott olyan örömet, mintha a Casanova alakjától elvárható fiatal hölgyek szívét tudhattam volna magaménak (persze csak virtuálisan). 
  Tulajdonképpen lehet, hogy nem lett volna egy rossz játék a Casanova, hogyha kicsit több időt fordítanak rá a fejlesztők, és egy pár dolgot másképp csinálnak. Így viszont néhány órán belül valószínűleg a játék uninstallálása mellett fogunk dönteni.