Némi kiegészítés a végigjátszáshoz.

Japán

A legvizesebb ország büszke cím birtokosa ezúttal Japán, ahol a hat szakaszpálya közül négy esetében szakad az égi áldás. Az uralkodóan aszfaltpályás versenyek talán a legtechnikásabbak a játékban, a síkosság és a rendkívül sok kanyar miatt. Itt senki ne számítson őrült tempóra, a kilencvenfokos forduló Japánban alapértelmezett lesz.

Stage 1. TACHIKAWA, Nehézségi szint: 3.

A japán kupa 4,9 kilométer hosszú első szakaszán ugyan még nem fog esni az eső, azonban az aszfaltos úton szinte állni fog a víz, amitől az csúszós és síkos. Az első stage alatt egy hegyről kell leautóznunk, amitől a pálya viszonylag dinamikus, azonban annyi éles kanyar van rajta, hogy az állandó fékezések miatt mégis nehézkes, töredezett a verseny. A pálya végén már csak egy kocsi a szélesség, itt szó sem lehet padlógázról. A pályán a két híd közül a másodikra egy balos 90 fokos kanyar vezet rá.
Tipp: Ültessük le a kocsit, a váltót vegyük rövidre, a rugózás lehet kemény.

Stage 2. YUZAWA, Nehézségi szint: 2.

A szigetország legkönnyebb és leggyorsabb szakaszpályája a második, 5,2 kilométeres stage. A viszonylagos könnyebbség és gyorsaság ellenére azért itt is nagyon sok a forduló, az eső még mindig nem esik, de az utak változatlanul vizesek. A pálya felénél a tavak mellett nincs korlát, itt könnyen becsúszhatunk a vízbe. A második stage jobbára sík, egy folyót követve kanyarog.
Tipp: Használjuk gyakran a kéziféket, a felfüggesztéseket állítsuk keményre.

Stage 3. TOKAMACHI Nehézségi szint: 5.

A versenysorozat legnehezebb pályája az 5,5 kilométer hosszú harmadik. Ezen a versenyen már zuhog az eső végig, az utak még jobban csúsznak, mint eddig. A sok esőzés miatt a pályán megannyi a vízátfolyás: szám szerint hét esetben kell átmennünk kisebb-nagyobb állóvízen, ahol a ralikocsi minden esetben szépen le fog lassulni.
Tipp: Használjuk az első stage beállításait, a fékeket vegyük rövid fékútra.
 
Stage 4. CHICHIBU, Nehézségi szint: 3.

Az 5,3 kilométeres szakaszon tovább esik az eső, csak az intenzitása mérséklődik kissé a gyakori villámlások közepette. A szakaszpálya végig hegymenet. A sok kanyar változatlanul megkeseríti az életünket, a pálya végén a hídra egy jobbos kilencvenfokos forduló vezet, itt fékezzünk szinte állóra.
Tipp: A felfüggesztéseket állítsuk középállásra, a kormányt is állítsuk puhábbra egy fokozattal.

Stage 5. MUIKAMASHI, nehézségi szint: 4.

Szinte sík a negyedik pálya első fele, amely egyébiránt a japán verseny legrövidebb stage-e, mindössze 4,6 kilométer. A verseny alatt tovább esik, a szakasz akár a leggyorsabb is lehetett volna, ám 4-5 helyen is az a helyzet, hogy az aszfalt ugyan folytatódik tovább, de reklámzászlókkal el van zárva; az ilyen helyeken nekünk szinte minden esetben kilencvenfokos fordulót kell venni, a versenypálya ugyan is itt másfelé folytatódik. A szakasz első felében újra lesznek vízátfolyások.
Tipp: Használjuk az első stage beállításait, a fékeket vegyük normál fékútra.

Stage 6. OME, Nehézségi szint: 4.

A japán kupa utolsó, 5,2 kilométeres szakaszán ismét esik az eső, így az aszfalt továbbra is csúszik szépen. A szakasz nem tűnik olyan nehéznek, azonban a pálya közepén az erdőben meglehetősen szűknek bizonyul majd az út, itt hiányzik számos helyen a korlát is. A stage végén két vízesés felett is el kell haladnunk.
Tipp: A fékeken rövidítsünk, ezen felül a már eddig bevált opciók szerint állítsuk be raliautónkat.

Tudtad-e?

1. Hogy Colin McRae a rali világbajnoki címét 9 évvel ezelőtt 1995-ben szerezte?
2. Hogy a rákbetegsége miatt az aktív versenyzéstől orvosai tanácsára lemondó Richard Burns helyére azért nem szerződtette a Subaru Team Colin McRaet, mert sokallták a brit pilóta által kért tiszteletdíjat?
3. Hogy a CMR4 Championshipjében az Expert módban csak belsőnézetben lehet versenyezni?
4. Hogy a Citroen Team mindössze két éve lépett be a rali világbajnokság gyári csapatainak versenyébe, és mindjárt a második évben meg is szerezte a csapatbajnoki első helyet?
5. Hogy Colin McRae nem is indult a 2004. évi FIA WRC-n, mert a Citroen csapat nem hosszabbította meg a szerződését Colin 2003. évi rossz teljesítményére hivatkozva?
6. Hogy a valódi rali világbajnokság 16 országa között nem is szerepel az Amerikai Egyesült Államok?
7. Hogy a CMR4-ben mindössze három nézet közül (egy külső és két belső) lehet választani?