A képernyőről egyenesen a monitorra! A vérszegény első rész után, a frissen megjelent CSI Dark Motives igazi kényeztetés a sorozat rajongóinak. Akik pedig még nem megszállotjai a szériának, a játékot végigtolva biztosan azzá válnak majd! Elő a gumikesztyűt és az UV lám-pát, nyomozzunk!

Case 1: Daredevil Disaster
Legelső esetünk egy kaszinó területére visz. Egy kaszkadőrshow „kicsit” rosszul sült el. A Terv szerint a motorosnak rámpáról elugratva egy kamion alá becsúszva kellett volna megér-keznie. Náluk ez rutin munka. Ehelyett azonban az történt, hogy érkezéskor a motoros isme-retlen okokból a védőfalnak csapódott, és komoly sérüléseket szenvedett. Ki kell vizsgálnunk az ügyet és rá kell jönnünk, pontosan mi is történt a motorral. Baleset vagy gyilkossági kísér-let?

Miután bemutatták a teamet, rögtön vegyük az irányt a baleset helyszínére. Pillantsunk a ke-réknyomokra, ezután vizsgáljuk meg az egyik hordó alatti talajt. Kiderül, hogy itt már takarí-tottak. Közelítsük meg a motorkerékpárt. A tamponnal vegyünk mintát a sárgás folyadékból, majd terelődjön a figyelmünk az első kerékre. Használjuk az „Adhesive Lifter-t”, hogy rögzít-sük a keréknyomot. Vizsgáljuk meg a kormányt, utána a gumikesztyű segítségével szedjük le a sárga szervizmatricát. Ha ezzel megvagyunk, nem árt (értsd: kötelező!) ránéznünk a moci motorjára. Keressük meg a (törött) rugót, amelyet a csipesz segítségével csapjunk a többi bi-zonyítékhoz. Lejjebb lesz kicsivel egy kábel, rajta kenőanyag, erről is vegyünk mintát. A mo-tor felső részét vizsgálgatva feltűnhet (tűnjön fel!) rajta egy picivel sötétebb rész. Ez egy ujj-lenyomat, amelyet a por segítségével rögzítsünk. Térjünk vissza a kiindulási ponthoz, néz-zünk körbe, és a kamion előtt egy tócsát láthatunk. Kapjuk elő a tampont, és vegyünk mintát belőle! Most a landolórámpán lévő keréknyomot nézzük meg. Miután rögzítettük a nyomokat a helyszínen, szólítsuk meg a helyszínen álldogáló fickót. Ő David McLadden. Beszélges-sünk el vele! Felvettük a gyanúsítottak listájára.

Loholjunk át a kórházba, ahol kikérdezhetjük Ace Dillingert, a kaszkadőrt. A csevegést köve-tően az aktákba bekerül egy új gyanúsított neve. Ő Cory Muzotti, a show producere. Irány McLadden lakókocsija. Bemennünk még nem lehet, de azért megnéztük magunknak. Irány a laboratórium! Greg analizálja nekünk az eddig összegyűjtött nyomokat. Mutassuk meg neki a következőket: “Yellow Liquid Substance”, “Motorcycle Tire Tread”, “Throttle Cable Substance”, “Engine Fingerprint”, “Chemical Substance”, “Service Sticker”, “Broken Return Spring”. Ezután üljünk le a számítógép elé, és keressünk rá a motorblokkon talált ujjlenyo-matra, majd a keréknyomra. Ezt hasonlítsuk össze a 10244-es kódszámúval.

Brass irodájában érdeklődjünk a „Vegas Motorcycles” és a producer irodájának címe után. Menjünk vissza a kaszinóhoz, és kérdezgessük McLaddent az új fejlemények tükrében, majd vissza a főnökhöz, és igényeljünk házkutatási engedélyt McLadden lakókocsijához. Azonnal rohanjunk is oda. Vessünk egy pillantást a seprűre, utána a papír kávéspoharat vizsgáljuk meg, és mágneses módszerrel vegyünk róla ujjlenyomatot, a tárgyat pedig tegyük el. Az egyik fiók kicsit kijjebb van húzva, vegyük ki belőle a szerszámot. A szemetesben egy elég meg-gyötört videokazetta van, ezt is foglaljuk le.  A a földön hulladék mellett a lapát egy fémdara-bot is rejteget, ezt gyűjtsük be.

Robogjunk át a Vegas Motorcycles-hez, és pillantsunk a keréknyomra.. Menjünk be a boltba, és kérdezzük ki a lányt. Új gyanúsítottunk neve Leslie Handleman. Az üvegpultról vegyük le az ujjlenyomatot. Utunkban kifele rögzítsük az elektrosztatikus kütyüvel a jobb oldalon, a garázsajtó előtt található keréknyomot. Itt az idő, hogy meglátogassuk a nagymenő producer barátunkat. Beszélgessünk is el vele. Vizsgáljuk meg a bejárati ajtó kilincsét, és rögzítsük a rajta található ujjlenyomatot. Cory Muzotti falán van egy sötétebb folt, erről is vegyünk min-tát a tampon segítségével.

Irány a labor, ahol Greg nyakába zúdíthatjuk a frissen összegyűjtött nyomokat: “Smashed Video Tape”, “Coffee Cup Print”, “Doorway Prints”, “Styrofoam Coffee Cup”, “Counter Fingerprint”, “Tire Tread”, “Dark Stain Sample”, “Wire Stripping Tool”, “Spring Fragment”. (Ahol több mindent kell odaadnunk, ott az eredeti neveket fogom használni, így ha egy dolog miatt nem megy tovább a nyomozás, akkor könnyebb rájönnötök, mi hiányzik.) Most a bizo-nyítékok közül keressük ki a rugót, kattintsuk rá kétszer, ezután a szemeteslapáton talált fém-darabot jelöljük ki az egérrel, és húzzuk rá. Ezt mutassuk meg Gregnek. Kattintsunk kétszer az összerakott alkatrészre, és a nagyítót vegyük kézbe. Klikkeljünk oda ahol eltört a rugó.  Hoppá, ezt elvágták! Üljünk a számítógéphez, és a motorbolt pultján talált ujjlenyomatra fut-tassunk egy keresést. Cory Muzottié, priuszos a producerünk. Válasszuk ki a kilincsen talált ujjlenyomatot, és hasonlítsuk össze a motorblokkon lévővel, majd válasszuk ki az utóbbit, és hasonlítsuk össze a kávéspoháron talált ujjlenyomattal.  Ezek után a garázs elől levett kerék-nyomra keresünk rá, és összevetjük az adatbázis 91321 kódszámú nyomatával. Ace motorjá-nak keréklenyomatával hasonlítsuk össze az előbb elemzett „garázsnyomot”. Miután ezzel megvagyunk, nézzük meg a négy képet a mikroszkóp lencséi alatt.

Az új fejlemények tükrében kérdezgessük ki a kaszinónál Davidet, utána az irodában Cory-t, ezután a motorboltban Lisát, végül a kórházban Ace-t. Brass-tól kérjünk házkutatási engedélyt a producer irodájához. Az asztalról vegyük fel a levelet, üljünk a számítógéphez, és a kimenő üzenetek mappából mentsük el lemezre a titkosított anyagot. A laborban elemeztessük Greggel, és a PC elé huppanva nézzük meg, mit rejt az e-mail. Vissza a producerhez, és fag-gassuk. Irány a Vegas Motorcycles, és beszéljünk Leslie-vel. Brass-tól igényelnünk kell megint egy házkutatásit a motorbolthoz. A pult mögött kutakodjunk, vegyük fel a lottószel-vényt, a pénzzel teli borítékról először vegyünk le ujjlenyomatot, majd tegyük el a többi bizo-nyíték közé. A számítógép bejövő üzenetek mappája érdekes dolgokat tartogathat számunkra. A kis szekrényke tetején egy rakat 0 $-os számlát találunk Ace nevére, ezeket is csapjuk a többihez. A jobb oldali polcokat vizsgálgatva rögzítsük a szerszám nyelén található ujjlenyo-matot, majd tegyük el.

Vissza a laborba! Greg újabb ajándékesőt kap tőlünk: “Lottery Ticket”, “Wire Stripping Tool”, “Komawa Tool”, “Envelope Fingerprint”, “Komawa Tool Fingerprint”. Az adatbázis-ban kutakodjunk egy kicsit! A borítékon található ujjnyomot hasonlítsuk össze Cory-éval, ezt pedig a pulton lévővel. Keressünk rá a szerszámon található ujjlenyomatra.

A kórházban kérdezzük Ace-t. Vissza Brass irodájába, és kéressük be kihallgatásra Leslie Handlemant. A beszélgetés végén vegyünk tőle ujjlenyomatot. A laborban mutassuk meg Gregnek, utána hasonlítsuk össze a Komawa szerszámon talált nyommal. Hívassuk be megint a lányt, és kérdezzük meg a 100 $-os kérdést. Cory Muzottit hívjuk be kihallgatásra, faggas-suk, míg rá nem tudjuk húzni a vizes lepedőt. Minden ügy után egy kihívás jön, amelyben kérdéseket tesznek fel az adott fejezetről. Ezekre a választ nem árulom el, lássuk, ki mennyire figyelt!

Case 2: Prints and Pauper
Második ügyünk egy hajléktalan férfi halála körül bonyolódik. Kezdetnek poroszkáljunk el a hullaházba. Itt kapunk egy áldozatot és egy DNS-mintát. Kérdezgessük a Dokit, majd vizsgál-juk meg a nadrágot az áldozat jobb kezénél. A foltról vegyünk mintát a tamponnal. Vizsgáljuk meg a bal kezét, a gyomor környékét, a mellkasát, és a horzsolást a bal vállánál. Andalogjunk a laborba. Mutassuk meg Gregnek a foltról vett mintát, és az áldozat DNS-ét. A számítógép-nél hasonlítsuk össze a hulla genetikai kódját és a hányásmintából nyert DNS-t.

Brass irodájában kérdezzük meg, hol találták meg a tetemet, és, hogy hol szolgálják fel a gyomorban talált drága és ritka ínyencséget. Menjünk azonnal az elhagyatott elmegyógyinté-zetbe (Abandoned Asylum). Nézzük meg a vérfoltot az ajtótól balra. A repedésre kattintsunk kétszer, majd a csipesszel szedjük fel a légylárvát. A szoba jobboldalán van egy lábnyom, ezt rögzítsük (Adhesive Lifter). E körül lesz egy folyadéktócsa, ebből mintát kell vennünk a tam-ponnal. Nézzünk csak a festékre a pocsolya fölött! Ebből is kell minta. A helyiség túlsó végé-ben van egy asztal, ezen egy darab üveg. A porral fedjük fel egy ujjlenyomat részletét, majd tegyük el a nagydarab szilánkot. Warrick mögött, a földön ennek meglesz a párja. Tegyünk ugyanígy. Nyom rögzítése, tárgy zsebre rakása. Illesszük össze a két üvegdarabot (ahogy az előző ügyünkben a törött rugót), majd a két ujjnyom-részletet, így kapunk 2/3 ujjlenyomatot. Menjünk a tolószék felé. Félúton van egy halovány lábnyom, ezt is tegyük el télire. Másszunk a tolókocsihoz, a fogantyújáról egész szép ujjlenyomatot lehet leszedni. A támlájáról, az UV lámpa segítségével le lehet olvasni a származási helyét. Az alatt, ahonnan az előbb vettünk le egy ujjnyomot, van még egy vizsgálható rész. Itt a szék szériaszáma lenne leolvasható, ha az idő vasfoga nem rágta volna le. De pánikra semmi ok, van nálunk erre alkalmas eszköz (Mikrosil).

Ugrás a Le Figaro étteremhez. Új gyanúsítottat kapunk, Marcus Hellen tulajdonost. Faggas-suk ki. Menjünk a sikátorhoz, a kukában nézzünk szét. Vegyük ki a három számlát, és nézzük meg nagyítóval az ételmaradékot. A porgyűjtővel vegyünk mintát, és rakjuk el a húst is. A szögesdrótról még egy darab szövetet is leszedhetünk a csipesszel.

A laborban Greg kapjon bizonyítékzuhanyt: “Muddy Footprint”, “Serial Number Impression”, “Liquid Sample”, “Blowfly Larva”, “Spraypaint Sample”, “Assembled Bottle Fragments”, “Partial Fingerprint”, “Dusty Footprint”, “Fingerprint”, “Powdery Substance”, “Truffle, Asparagus Receipt”, “Truffle, Eggplant Receipt”, “Truffle, Baked Alaska Receipt”, “Discarded Food”, “Snagged Cloth Fragment”. Ugorjunk a mikroszkóp elé, vegyük szemügy-re a légylárvát, és hasonlítsuk össze a 28 órás állapotú lárvával, az adatbázisból. A halál ideje megvan. Üljünk a számítógéphez, a tolószékes ujjlenyomatra keressünk rá, majd vizsgálgas-suk a lábnyomokat. A Dusty footprintre is futtassunk egy keresést, és a Muddy Footprintre is. Utóbbit hasonlítsuk össze az 5923-as kódszámúval. Ezután keressünk rá a Bloody Cloth DNS-re.

Menjünk át a hullaházba, és kérdezgessük a dokit. Innen át Brass irodájába, és faggassuk őt is, majd kérjünk tőle engedélyt, hogy a Le Figaróból elhozhassuk a hitelkártya-bizonylatot, ami-vel azt az ételt vásárolták, amely az áldozat gyomrában volt. Menjünk el érte az étterembe. Adjuk oda Gregnek a laborban a bizonylatot. Üljünk a PC elé, és nyomozzuk ki, kié a kártya. Irány a graffitisek fészke (Hangout). A jegyzettömböt emeljük el az asztalról, ezután a festék-szóró flakonról vegyünk ujjlenyomatot, majd tegyük zsebre. A törött üvegekről vett részleges nyomokat kombináljuk a frissen levettel, és voilá, összeraktunk egy egész ujjlenyomatot. A biliárdasztalon található hamutálból vegyük ki a csikket a csipesszel.

Menjünk ki a hitelkártya tulaj címére (Meadows Condo). Kérdezzük ki az új gyanúsítottat, Claire Thomas-t. Vissza a Le Figaróba, faggassuk a tulajt, majd át a hullaházba, és a dokit is kérdezzük meg. Sétáljunk át a laborba. Gregnek kis meló: “Combined Fingerprint”, “Page of Paper”, “Spray Can”, “Cigarette Butt”. A számítógépben keressünk rá az összeillesztett ujjle-nyomatra, hasonlítsuk össze Lane Jacksonéval. Még egy gyanúsított. A csikken talált DNS-re is futtassunk keresést.

Irány a zaci (Pawn shop). Az ajtón lévő táblát pillantsuk meg, majd a földön lévő csikket csipeszeljük fel. A jobboldalon lévő kukából szedjük ki az összegyűrt papírlapot. A laborba visszatérve mutassuk meg a csikket és a gyűrt lapot Greg barátunknak. A Zaci előtti csikken talált DNS-t hasonlítsuk össze a graffitisek fészkében találttal. Ugyanaz a személy szívta őket. Vissza a zálogházhoz. A kukától jobbra vegyük fel a gyűrűt, majd vizsgáljuk meg a dzsekit. A hajszálakat nagyítóval jobban látjuk, csipesszel pedig vegyük fel őket, és a kabátot is rakjuk el. Megint a laborba vezessen utunk, ahol a hajszálakat, a gyűrűt, és a kabátot is mutassuk meg. A mikroszkópnál keressünk rá a talált hajszálakra, majd a kapott eredményekből hason-lítsuk össze a Singapura macskafajta szőrszálával.

A hullaházban kérdezzük a dokit, majd Brass-tól kérjünk információt, utána a Meadows Condóban kérdezzük a lányt. Vissza a zacihoz, is faggassuk a gyanús alakot. A főnöktől kér-jünk házkutatási engedélyt Claire Thomas lakásához. Itt nézzünk bele a kanapén található dobozba, majd a falon függő képre terelődjön figyelmünk. Vizsgáljuk meg a nagyítóval a nyakkendőt. A kandallóból vegyük ki a légylárvát és az égett papírdarabot. A macskadoboz-ból pedig vegyünk macskaszőr mintát. A laborban mutassuk meg a frissen szerzett zsák-mányt. A mikroszkóp elé ülve hasonlítsuk össze a kabáton talált szőrt a lakásban találttal. A kandallói lárván talált DNS-t pedig az áldozatéval.

Brass-szal hívassuk be kihallgatásra az étteremtulajdonost, és kérdezzük ki. Ezután vegyünk tőle DNS-mintát és ujjlenyomatot. Ezeket mutassuk Meg Gregnek, és az utóbbi bizonyítékot vessük össze a tolókocsin talált ujjnyommal. Idézzük be Claire Thomas-t is egy kis faggatás-ra. Tőle is vegyünk DNS-mintát és ujjlenyomatot. A laborban ezeket adjuk oda Gregnek. A nő DNS-ét hasonlítsuk össze az áldozat nadrágján talált foltból származóval, az ujjlenyomatát pedig a tolószék fogantyúján levővel. Hívjuk be megint Claire-t. Faggassuk, míg minden ki nem derül. Ügy megoldva, megint megfigyelési kihívás jön.

Case 3: Diggin’ it
Harmadik nyomozásunk igen érdekes lesz. Egy építkezésen találtak egy csontvázat. Ki kell derítenünk, hogy régészeti lelet vagy egy gyilkosság áldozatának maradványa.

Irány az építkezés. Beszélgessünk az ott álldogáló főnökkel. Új gyanúsított: Elliot Lansdown. Menjünk oda, ahol kiásták a csotvázat. Tőle jobbra sötétebb a talaj, vegyünk mintát belőle (Adhesive Specimen Mount). A csontváz csuklóját tisztítsuk meg az ecset segítségével. Vizs-gáljuk meg a fejet; a száját és a jobb szemgödrét. A csipesszel távolítsuk el az üvegszilánkot. A bejárattól jobbra van egy fa, ezt nézzük meg, és a fészket is. A környéken keréknyom talál-ható, vegyünk róla gipszmintát (Casting plaster and frame). Kicsit feljebb a nyomtól, találha-tunk egy régi nyílhegyet.

A laborban Gregnek mutassuk meg a következőket: “Soil Sample”, “Dried tire tread”, “Glass from Skull”, “Arrowhead Artifact”. A mikroszkóp alatt vizsgáljuk meg az üvegdarabot, rájö-vünk, hogy az egy szemüveglencse darabja. A számítógépnél analizáljuk a keréknyomot. Brass irodájában kérdezősködjünk az ügyről, és kérjünk egy régészeti szakértőt.

Az építkezésen már ott is van egy új fickó, beszélgessünk el vele. Az új gyanúsított neve Joe Montana. Kérdezgessük Elliotot. A régész melletti dobozt kutassuk át. A nagyítóval majd az UV lámpával is vizsgáljuk meg a baseballütőt. A sportszer felső részét is nézzük meg, és a csipesszel szedjük ki az üvegszilánkot belőle, majd rakjuk el az ütőt is. A dobozban van még egy karóra is, ezt is tegyük a többi nyom mellé.

A laborban pakoljuk Greg asztalára ezeket: “Speck of Glass”, “Burnt Baseball Bat”, “Damaged Wrist Watch”. Huppanjunk le a mikroszkóp elé, és hasonlítsuk össze a baseball-ütőben és a koponyán talált üvegdarabokat.

A hullaházban kérjük meg a dokit, hogy hozza be a csontvázat és vizsgálja meg. Közelítsünk a jobb kezére, majd használjuk rajta a nagyítót. A csipesszel szedjük fel az anyagfoszlányt. Nézzük meg közelről a fejet, a szájat és a szemgödröt újra. A laborba visszatérve vegyük elő a csontokból nyert DNS-t, a textildarabot és a röntgenfelvételt. A számítógépnél keressünk rá a DNS-mintára és a röntgenfelvételre. Megvan az áldozatunk neve (meg a rakat álneve).

Irány Brass irodája, ahol kapunk két új gyanúsítottat: Madame Lazora és Adam Killborn.  Menjünk a jósdába, és beszélgessünk el a látnokkal. Ezután vizsgáljuk át a balra lévő polcot, a kristálygömböt és a szőnyeget. A rojtokból vegyük anyagmintát. Ha itt végeztünk, menjünk Vista Courtba, a másik gyanúsított címére. Dumáljunk az emberrel, majd vissza a főnökhöz. Kérjünk házkutatási parancsot Adam Killborn lakásához. Térjünk oda vissza. Tekintsünk a szoborra a földön. Spricceljük le Luminollal, így előtűnik egy vérfolt. Vegyünk mintát róla, a tárgyat pedig rakjuk el. A dobozokon találunk egy visszautasító levelet, ezt is foglaljuk le. A PC mellől markoljuk fel az adatkazettát, az ettől jobbra lévő polcról pedig a tomahawkot.

Ennyi bizonyítékkal ugorjunk be a laborba. Amiket Gregnek kell adnunk: “Carpet Fiber”, “Rejection Letter”, “Chinese Statue”, “Computer Datatape”, “Hand Axe”. Használjuk a számí-tógépet. A szoborról vett vérmintáról futtassunk le egy keresést. Az adatkazettát is nézzük át, és találtunk egy használható fotót. A visszautasító levélre is keressünk rá. Ezután a mikro-szkóp alatt nézzük meg ezt a fényképet, és a látnoknál zsákmányolt rojtfoszlányt. A hullaház-ban kérdezzük a dokit.

Menjünk át a látnokhoz, és beszélgessünk el vele, majd szaladjunk Brass irodájába, és kér-dezzük ki. Ha megvagyunk, akkor vissza kell térnünk az építkezésre. Faggassuk a régészt, ezután a főnökkel hozassuk be Adam Killbornt kihallgatásra. Izzasszuk meg a fickót, és ve-gyünk tőle DNS-mintát. A laborban ezt vessük össze azzal a DNS-sel, amelyet a szobron ta-lálható vérből nyertünk.

Brass-tól kérjünk engedélyt a régész lakóbuszának átkutatására. Ott először vegyünk kerék-mintát a járműről (Adhesive Lifter), majd az ablak fölötti foltból vegyünk mintát. Menjünk be a lakókocsiba. Nézzük meg a szekrényt, utána a szőnyeget. A csipesszel szedjünk ki egy kis darabot elemzésre. Vizsgáljuk meg az ásót, és a rajta levő vérből is vigyünk magunkkal egy kicsit. A szekrény mellett a falra spricceljünk Luminolt, és egy egészen nagy vérfolt tárul sze-münk elé. Ebből is vegyünk mintát.

Vissza a laborba. Greg kapja meg ezeket: “Trailer Office Tread”, “Dried Substance”, “Trailer Wall Blood”, “Shovel Blood”, “Old Carpet Fiber”, “New Carpet Fiber”. A mikroszkóp alatt nézzük meg az új és a régi szőnyegdarabokat. A régit hasonlítsuk össze azzal az anyagdarab-bal, amelyet a csontvázon találtunk. Üljünk a számítógéphez, keressünk rá a lakóbusz kerék-nyomára, és vessük össze a 85208-as kódszámúval, majd azzal, amelyet az építkezésen talál-tunk. Ezután a lakókocsi falán talált vér DNS-ét hasonlítsuk össze az áldozat genetikai kódjá-val.

Az építkezésen kérdezzük Johnt, és az elején megnézett madárfészket szedjük le. A laborban mutassuk meg Gregnek. Brass-szel hívassuk be kihallgatásra John Montanát. Váratlan dolgo-kat közölt a vallomásában, ezért Adam Killbornt is hozassuk be. Göngyölítsük fel az ügyet!

Case 4: Miss Direction
Egy színésznő meghalt a színházi próbán, miután elsütötték irányába a kellékfegyvert. Mi történt pontosan? Mindjárt kinyomozzuk.

Legelőször menjünk át a Colossus színházba, és beszéljünk a nővel. Első gyanúsítottunk neve Heather Colby, a másodiké Gus Harrison. Beszélgessünk a közelben álldogáló férfival. Új gyanúsítottunk neve Clayton Regis, az áldozat, Meryl Regis férje. Vizsgáljuk meg a holttest mellkasát, itt pedig a középső sebet. Vegyünk mintát a vérből. A szív fölötti sebet is nézzük meg, innen a csipesszel vegyük ki a festékpatront, amelyet a próbán használtak. Nézzük meg a halott fejét, és UV fénnyel a kezünkben figyeljük meg az arc jobb oldalát. Az ágy melletti asztalon lévő fegyver csövéről vegyünk mintát, majd foglaljuk le a fegyvert. Ne kerülje el a figyelmünket a földön található X. Beszéljünk Heatherrel.

Menjünk a kellékraktárba. A vízadagoló mellett egy tócsa található, vegyünk mintát a folya-dékból. A szekrényben nézzük meg a fotókat, majd rakjunk el egyet. Tegyük ugyanezt az itt-lévő edzőcipőkkel. Az asztalon vizsgáljuk meg az alsó tölténydobozt, és foglaljunk le egy vaktöltényt. A felső lőszertartó oldaláról vegyük le az ujjlenyomatot. Vizslassuk át a szer-számtartót a munkapad fölött, és a fegyverállványt a szoba jobboldalán.

A hullaházban faggassuk kicsit a dokit, majd irány a labor. Greg-nek mutassuk meg a követ-kezőket: “Blood”, “Prop Gun Barrel Powder”, “Water Puddle”, “Fingerprint”, “Photos”, “Squib Prop”, “Prop Gun”, “Cross Trainer Shoes”, “Blank Round”, “Bullet Fragments”. A mikroszkóp alatt vegyük szemügyre az áldozatról készült fényképet, majd a számítógépen keressünk rá a kellékraktárban talált ujjlenyomatra, ezután tegyük ugyanezt az edzőcipő le-nyomatával, és a kapott találatok közül vessük össze a 28541 kódszámúval. Meryl DNS-ére is futtassunk egy keresést, majd a vízmintát elemezzük.

Nyomás Brass-hez, majd vissza a színházba, szólítsuk meg Heathert. Át a kellékszobába, és az asztalon található felső tölténydobozból vegyünk el egy lőszert. Ezt mutassuk meg a labo-ros srácnak, majd nagyítóval a lőszertörmeléket vizsgáljuk át, ezt is nézessük meg Greggel. A hullaházban Mikrosil segítségével vegyük le a seb „lenyomatát”, ezt mutassuk meg rögtön Gregnek. Megint a Colossus Theatre-be visz utunk. A színpadon vessünk egy pillantást a bá-bura, kapcsoljuk be a lézert. Vizsgáljuk meg a széket a kütyüvel. Erről a szerkezetről, mielőtt lefoglalnánk, vegyünk le ujjlenyomatot. Beszéljünk Heahterhez újból.

A laborban adjuk oda Gregnek a  ”Detonator fingerprint”-et és a ”Detonator”-t. A PC-n keres-sünk rá az új ujjlenyomatra, és vessük össze Gus Harrisonéval. Brass-szel hozassuk be ezt a fickót kihallgatásra, és kérdezzük ki alaposan. Gregnek meg kell kapnia a Gus-tól szerzett szerszámot. Brass-től szerezzük meg Heather Colby és Clayton Regis címét. Először a nőhöz menjünk el beszélgetni, utána a férfihoz. Vissza a főnökhöz, és Colby lakásához szerezzünk egy házkutatási engedélyt. A lakásban nézzük meg a diplomát a falon, az asztalon lévő levél-ről pedig vegyünk ujjlenyomatot, mielőtt elraknánk. A kanapétól jobbra hajoljunk le a tangáért, majd UV fénnyel vizsgáljuk meg. Találunk egy szép foltot (nem magyarázom, mit).

Megint a laborba kell mennünk. Mutassuk meg az ujjlenyomatot, a tangát és a levelet a labo-rosnak. A számítógépben keressünk rá a fenyegető levélen talált nyomra, majd vessük össze a kellékraktár lőszeres dobozán megtalálttal. A bugyin talált DNS-t hasonlítsuk össze a Merylével.

Brass irodájában cseverésszünk, majd hivassuk be Heather Colby-t kihallgatásra. Kérdezzük ki alaposan, majd vegyük le az ujjlenyomatát. Ezt rögtön mutassuk meg Gregnek. A főnöktől kérjünk házkutatási parancsot Regis lakásához. Beszéljünk Claytonnal, majd tudassuk vele, hogy parancsunk van körülnézni. A cipőkre vessünk egy pillantást, a férfisurranókat foglaljuk le. A felettük lévő polcot is vegyük szemügyre, és még a mosogatót is. A mellette lévő szap-pant foglaljuk le. Tegyük ugyanezt a közelben leledző termosszal is. Nyissuk ki a kijjebb lévő fiókot, és vegyük ki belőle a szerszámot. A laborban adjuk Greg kezébe ezeket: “Size 10 Loafers”, “Bar of Soap with Holes Drilled into it”, “Drink Thermos”, “Pliers Tool”. A számí-tógép segítségével keressünk rá a barna cipő lenyomatára, és hasonlítsuk össze a 14149 kód-számú termékkel. Elemezzük a termoszban lévő vizet is.

Vegyük az irányt a Colossus színház felé. Vizsgáljuk meg a bábut, és kapcsoljuk be a lézert. Fel a páholyba. A jobboldali lábnyomokat rögzítsük, majd tegyük ugyanezt a baloldaliakkal is. Vételezzük szemügyre a korlátot, és vegyünk mintát a lövésnyomból. A nedves foltból is tegyünk el egy kicsit, elemzésre.

Greg kapja meg ezeket: “Loafer Shoe Print”, “Sneaker Shoe Print”, “Balcony Dark Powder”, “Balcony Water Stain”. A számítógéppel keressünk rá a baloldali lábnyomra, és vessük össze a 14149-es kódjelűvel, majd a barna cipővel. A baloldali nyomra (edzőcipő) is futtassunk ke-resést, és hasonlítsuk össze a 28541-es kódszámúval, utána az edzőcipővel. Ha ezzel megva-gyunk, elemezzük a víztócsából szerzett mintát.

Brass-szel hozassuk be megint Gus Harrisont, és kérdezzük ki megint. Menjünk át a Regis lakásba, beszéljünk a férfivel, majd Claytont is invitáljuk be az őrszobára a főnök segedelmé-vel. Faggassuk ki, és vegyünk tőle ujjlenyomatot. Ezt mutassuk meg gyorsan Gregnek. Keres-sünk rá Clayton nyomatára, ezután vessük össze a kelléktárban talált nyommal. Hozzuk be megint a fickót, és tegyük fel a pontot az I-re.

Case 5: Dragon and Dropping
Ebben az esetben egy ellopott komodói sárkányt kell felkutatnunk. Legalábbis még az elején.

Menjünk a Cirque de Lizards-ba. Beszéljünk az emberhez. A neve Arnold Ziegler. Első szóba kerülő gyanúsítottunk neve Ernie Rowntree, a másodiké Victor Kaufman. Csekkoljuk a sár-kány ”celláját”, és a vért közel a kövekhez. Találunk egy emberi lábujjat, tegyük el. Ezután vegyük szemügyre a terrárium bal oldalát. Nézzük meg közelről a fát, utána nagyítóval még közelebbről. A hajszálat vegyük fel a csipesszel, majd az ágat is rakjuk el. A sárkány fekhelye mellett keréknyomok vannak. Öntsük ki gipsszel. Pillantsunk a kaktuszra, mégpedig a növény jobboldalára. Vegyük fel a tüskéről az anyagmintát. A kobra terráriumát is kukkoljuk meg, ezután beszéljük megint Zieglerrel.

Irány a temetkezési vállalkozó irodája. Kérdezzük ki Victor Kaufmant, majd vessünk egy pillantást a koporsókra. Futás a laborba, és Greg nyakába szórjunk ilyeneket: “Small Hair”, “Narrow Tread Marks”, “Vinyl Flake”, “Human Toe”, “Driftwood”. A mikroszkóp alatt néz-zük meg a fán talált hajszálat, és a kaktuszon fellelt anyagmintát. A számítógéppel keressünk rá a lábujjlenyomatra, és a kapott találatok közül vessük össze Dominic Petrenkóéval. Futtas-sunk egy keresést a gipsszel kiöntött keréknyomra is, ezután tegyük ugyanezt a hajszál és a lábujj DNS-ére.

Menjünk át a temetkezési irodába, kérdezgessük a fickót, majd térjünk vissza Brass-hez. Vele is csevegjünk, érdeklődjünk két új cím után. Vegyük az irányt a Red Curtain Imports felé. Nézzük meg az akváriumot Grissom mellett, ezután a kalitkát tőle jobbra. Nyissuk ki, és vizs-gáljuk meg a sárkány fejét. A zsúrkocsinak vegyük le a keréknyomát. A fotel mellett is van valamilyen nyom, erre, ha Luminolt spriccelünk, kiderül, hogy valamikor vér volt. Vegyünk belőle mintát. Vegyük fel a bizonylatot az asztalról, utána a szoba jobboldalán lévő ketrecből vegyük ki az újságot. Fussunk Dr. Julius Rivelli rendelőjébe, és kérdezzük.

A laborban dörgöljük Greg orra alá ezeket: “Cart Track Marks”, “Wiped Blood”, “Deposit Slip”, “Newspaper Lining”. A számítógépben keressünk rá erre a frissen talált vérnyomra, és vessük össze a lábujj DNS-ével. Brass irodájában érdeklődjünk a bizonylat felől, majd ezt mutassuk meg Gregnek. Menjünk át a Cirque Offices-be, beszéljünk Zieglerrel, ezután irány a hullaház. A doki tud felvilágosítást adni. Térjünk vissza a főnökhöz, és kérjünk házkutatási parancsot a Cirque Offices-hez. Szálljunk is ki oda, és közöljük a tulajjal, hogy mi az állás.

A dokumentumkupacon van egy polaroid kép, erről vegyünk ujjlenyomatot, mielőtt eltennénk a bizonyítékok közé. Pillantsunk a kabátra, utána a nagyító segítségével közelebbről is nézzük meg. A csipesszel vegyünk anyagmintát, és foglaljuk le a dzsekit is. Csekkoljuk az asztalt, és a polcot. A mappa mellett, balra van egy könyv, beletűzve egy cetli. Ezt tegyük el. Menjünk a telefonhoz, és nyomjuk meg az újrahívás gombot. Beszéljünk Zieglerrel.

A laborba visszatérve adjuk oda Gregnek a ”Polaroid Fingerprint”-et, a ”Polaroid of Snake”-et és a ”Vinyl Sleeve Flake”-et. A mikroszkóp alatt vegyük szemügyre az utolsó kettőt. A számítógépben futtassunk keresést a fényképen talált ujjlenyomatról, majd vessük össze Dominic Petrenkóéval. Hozassuk be Arnold Zieglert kihallgatásra, faggassuk ki. Automatiku-san visszakerülünk Brass irodájába, kérdezzük meg tőle, hogy ki a meglepetésvendég. A ki-hallgatóba visszakerülve kérdezzük meg, hogy ki ő? Dominic Petrenko. Na, ez furcsa. Hall-gassuk ki. Menjünk a hullaházba, és kérjük meg a dokit, hogy hozza be, és boncolja fel a sár-kány tetemét. Vizsgáljuk meg a gyomor tájékát, és vegyünk mintát a gyomrából. A laborban mutassuk meg ezt Gregnek. Két emberi DNS-minta is van rajta! Még furcsább az eset, mint tíz perce. A számítógép segítségével futtassunk keresést az egyes számú DNS-re, majd hason-lítsuk össze a faágon talált hajszállal. A kettesszámú mintára is keressünk rá, majd a kapott eredmények közül az 54200-as kódszámúval vessük össze.

Irány Brass irodája, és érdeklődjünk az imént kapott eredmény felől. Menjünk Julius Rivelli rendelőjébe, és kérdezzük ki. Innen vissza a főnökhöz, egy röpke kérdésre. Rohanjunk a te-metkezési irodába. Kérdezősködjünk, és menjünk be az ajtón.  Az asztalról vegyük fel az USB drive-ot, majd a polcon nyissuk ki a mappát, és foglaljuk le a jegyzetet. Húzzuk ki a fiókot, és tegyük el a kézzel írt lapot. Csekkoljuk le a diplomát, majd a szemetest. Itt a hulla-zsák jobb oldalát vizsgáljuk meg a nagyítóval, a csipesszel pedig vegyünk anyagmintát belőle. A zsák bal oldalát fújjuk be Luminollal, és vegyünk mintát a vérből. Nézzünk a kerekes asz-talra, vegyük le a keréklenyomatát.

Gyerünk vissza a laborba. Greg megkapja ezeket: “Vinyl Fragment”, “Blood Sample”, “Operating Table Skid Mark”, “Ledger Note”, “Keychain Drive”, “Handwritten Page”. A mik-roszkóp alatt hasonlítsuk össze a hullazsákból vett mintát a kaktuszon talált foszlánnyal. A számítógép segítségével keressünk rá a temetkezési irodában levett nyomra, majd vessük ösz-sze a sárkány terráriuma mellett találttal. Most a hullazsákos vérmintából nyert DNS-re keres-sünk, és hasonlítsuk össze a faágon talált hajszál genetikai kódjával, és az egyes számú sár-kány-gyomortartalomból nyert mintával. Elemezzük a kézzel írt jegyzetet (Hand written page 2), majd mutassuk meg a Ledger Note-ot Gregnek. Használjuk megint a gépet, és elemezzük a Ledgerpapert.

Irány a temetkezési iroda, kérdezzük ki Victort, majd menjünk át Julius rendelőjébe. Innen vissza Kaufmanhoz, és szegezzünk neki egy kérdést. Brass-től kérjünk házkutatási parancsot a Temetkezési irodához. Menjünk is oda, ott be az ajtón, majd sétáljunk be az előkészítő szobá-ba. Nyissuk ki a hűtőt, majd nézzünk bele a fémkoporsóba. Kukkantsunk a hulla alá!

Brass-től kérjünk elfogatási parancsot Victor Kaufman ellen. Nincs a temetkezési irodában, úgyhogy siessünk át Julius Rivelli rendelőjébe. Nézzük végig a finálét! Most jön az utolsó megfigyelési kihívás. Ha minden ügyben Master minősítést kaptunk, akkor megnyílik előt-tünk egy Bonus opció is. Sikerült végigjátszanunk a Helyszínelők játékot, mit ne mondjak izzasztó darab volt, de megérte begyűjteni a rengeteg nyomot! Gratulálok!

Tudtad e…
– hogy a játék készítésében tanácsadóként részt vett egy igazi CSI is?
– hogy a játékban felhasznált nyomrögzítő eszközöket használják az igazi CSI-k is?
– hogy egy DNS minta elemzése nem egy percbe, hanem akár hónapokba is kerülhet?
– hogy a játék sikeres végigjátszásához összesen 143 bizonyítékot kell begyűjtened?
– hogy a játék sikeres végigjátszásához összesen 282 kérdést kell feltenned?
– hogy nyáron, a szabadban hagyott holttest akár kilenc nap alatt lebomolhat a csupasz cson-tig?

Vegas igazi helyszínelői
A való világban a las vegas-i CSI (vagy CSA) három csapata nem ugyanabban az épületben van. A CSA irodája és a Törvényszéki Orvostan van egy helyen, míg a bizonyítékraktár a város túlsó felén van. A CSI tagjai mennek ki a terepre állandóan, ott rögzítik a nyomokat, egy papírboltnyi jegyzetfüzetet használnak el évente, és egy nap átlagosan 100 tekercs filmet használnak el. (Persze most már ők is áttérőben vannak a digitális fotótechnikára.) A meg-szerzett bizonyíték tőlük a fehérköpenyesekhez kerül, a törvényszéki tudósokhoz, akik anali-zálják az anyagokat. Miután elvégezték a szükséges vizsgálatokat, innen a bizonyítékraktárba kerül minden, amíg további szükség nem lesz rájuk. Általában rögtön a terep biztosítása után megjelennek a CSI-k, és míg a nyomozók a szemtanúkat hallgatják ki, addig ők rögzítenek minden egyes nyomot. A LVPD-nek (Las Vegas rendőrsége) összesen 36 CSI dolgozik, de állításuk szerint akár még egy tucat is elkelne… Ajánlom ezt a rajongói oldalt: http://members.aol.com/JRD203/csi.htm

A csapat
Gil Grissom
Ő a vezető törvényszéki tudós, a CSI éjszakai műszakaiban. Ha tehetné, mindig a terepen dol-gozna, nyomokat kutatva ahelyett, hogy állandóan papírmunkát végezzen, és a bürokráciával harcoljon. Az igazság megszállottja, és épp annyira kedveli a legújabb módszereket, mint a legrégibb trükköket.
Catherine Willows
Egyedülálló anya, egykor táncosnő, most elhivatott CSI. A munkát illetően pont annyira szenvedélyes, mint amennyire Grissom bogaras. Próbál anyaként és helyszínelőként is maxi-málisan megfelelni.
Warrick Brown
Nagyszerű CSI, bár a szerencsejáték majdnem tönkretette a karrierjét. Szerencsére Grissom bízik benne. Nickkel állandóan verseng, persze csak barátian.
Nick Stokes
Tipikus nőcsábász. Lefegyverző viselkedése, és a videojátékok iránti szeretete közismert. Most lett előléptetve harmadik szintű nyomozóvá, de még mindig tanul.
Sara Sidle
Imádja a csontokkal kapcsolatos ügyeket. Mindig nyíltan beszél, ez hagyhat maga után hege-ket másokban. Egyszer-egyszer saját érzései is bezavarnak a munkájába. Grissom kényes ügyeket is rá mer bízni.
Jim Brass
Egykor Grissom posztján volt, most a gyilkossági csoport kapitánya. Nyers modora olykor súrlódásokat eredményez egyes osztályok között. Szoros kapcsolatban dolgozik a CSI-egységgel.
Greg Sanders
A mindentudó laboros.
Dr. Robbins
Az őrs halottkémje.