Nagy fába vágta a fejszéjét öt norvég fiatalember: elhatározták, hogy betörnek az MMORPG-k világába, méghozzá nem is akárhogy! A nulláról indulva, saját grafikus motorral és szerver-kliens technológiával kívánnak előrukkolni. Hogy aztán az online szerepjátékok egyre telítettebb piacából mekkora szeletet tud majd kihasítani a Darkfall?

Ezt nem tudom megmondani, de a kezdetek mindenesetre bíztatóak.
A Razorwax fejlesztői klasszikus fantasy-világ létrehozásán fáradoznak. Az egy nagyobb és három kisebb kontinensből, valamint rengeteg apró szigetből álló világot a hat játszható faj uralja. Lehetünk majd emberek, elfek, törpék, orkok, vagy belebújhatunk egy kutyafejű mahirim, esetleg egy minden más nép által gyűlölt, sok tekintetben Salvatore drowjaira hasonlító alfar bőrébe. Karakterosztályok nincsenek, a fejlődést teljesen skill-alapon akarják megoldani a készítők, ami jó ötletnek tűnik (gondoljunk csak a Falloutra). Képzettségekből viszont nem lesz hiány: az ígéretek szerint legalább 500 található majd végső változatban. Ezeket megszerezhetjük NPC-tanítóktól némi pénz ellenében, de akár játékostársainktól is tanulhatunk. A skillek később használattal fejleszthetők, tehát ha teszem azt, sokat vagdalkozunk, egyre jobban bánunk majd a karddal. Így lehetőségünk nyílik a minimális faji megkötéseket szem előtt tartva (egy törpe természetesen sosem lesz a varázslás mestere) saját szájízünknek megfelelően fejleszteni karakterünket. A harci készségek mellett – vagy helyett – helyezhetjük a hangsúlyt rengeteg mesterségbeli tudás elsajátítására is, így akár kovácsként, szabóként, vagy bőrdíszművesként is tengethetjük virtuális napjainkat – azt mondjuk, nem hiszem, hogy valaki 8 óra munka után belépve egy online RPG univerzumába nekifog varrodája üzemeltetésének, bár ki tudja?! Mindenesetre a kalandvágyóbb játékosok is megtalálják számításukat: a Darkfall világát nem csak a fajok közötti ellentétek, hanem a játékosok által irányított klánok viszályai is színesítik. Minden kis királyságot egy klán kormányoz saját törvényei szerint, melyek betartatását NPC-őrök is vigyázzák majd – így például ki lehet tiltani a gonosz beállítottságú játékosokat a klán területéről, vagy meg lehet tiltani a lopást és a gyilkolást. Aki vét a törvény ellen, azt egyrészt az NPC őrök rövid úton elteszik láb alól, másrészt szabad préda lesz mindenki számára, mert a bűnözők legyilkolása – csakúgy, mint ahogy az ellenségeké – nem változtat a karakter beállítottságán. Igen, az online szerepjátékoktól kissé szokatlan módon megtalálható a játékban az AD&D-ből jól ismert ’alignment’, ami itt cselekedeteinktől függően dinamikusan változhat. A készítők célja ezzel az, hogy megnehezítsék az öncélú öldöklők dolgát, hiszen a városok így kiszűrhetik a nemkívánatos elemeket.
Egy valamirevaló RPG-ből sem hiányozhat a mágia. Bár a készítők kissé szűkszavúak ezzel kapcsolatban, annyit mindenesetre tudni lehet, hogy legalább 500, különféle osztályokra osztott varázslatot kívánnak majd beépíteni a végső változatba, valamint az egyes fajoknak is lesznek egyedi spell-jei.
A megjelenítésről annyit, hogy egy full 3D világban bolyonghatunk majd az Arena-hoz, vagy a Might & Magic sorozathoz hasonló első személyű nézet mellett. A képek alapján kellemesnek ígérkezik a grafikus környezet, bár ezzel érdemesebb megvárni a tesztverzió szeptember végére tervezett kiadását. Addig is bízzunk benne, hogy találnak a fiúk támogatót, és hogy Claus, a játék designere le tud szokni a dohányzásról, hiszen a pre-alfa verzió munkálatai mellett ez a legnagyobb gondja.