Az eredetileg Nintendo GameCube címet felváltja a mindenki által kedvelt Wii platform, így ha te mozgásérzékelővel jobban szeretsz majmokkal hordókat robbantani, itt a helyed!

A Donkey Kong Barrel Blast eredetileg egy Nintendo GameCube címnak volt
felfogható, míg tavaly Januárban a Nintendo úgy nem gondolta, hogy
átköltözteti az újszerű, mozgásérzékelős technológiával megáldott
nagytesóra, egyszóval Nintendo Wii-re.

Az alap elképzelés az volt, hogy egy DK Bongo dob kiegészítővel
történne az irányítás, ám a készítők ezt elvetették szólván, hogy mégis
csak Nintendo Wii-ről van szó, saját perifériákkal, és saját
technológiával, így megalkották a tökéletes Wii Remote és Nunchuk
támogató verziót. Természetesen a két kontrollerrel is ugyanazokat a
mozdulatokat kell követnünk, mintha egy dobon alkotnánk: fel és le kell
mozgatni a Wii kiegészítői eszközeit megfelelő időben, ütemre, ahogy
jónak látjuk.

Néhány média szerint a Donkey Kong Barrel Blast nem tudja visszahozni a
régi Donkey Kong franchise igazi érzését, és azt pletykálják, hogy
lényegében a Mario Kart szériát szerették volna vele leutánozni ,de
balul sült el a dolog. Az én véleményem, és a legtöbb média véleménye
azonban az, hogy igenis megérdemli a játék a bemutatást, és a Wii-re
való adaptálást, ugyanis méltó utódja lett a GameCube-os részeknek.

Ha igaz is, hogy a Donkey Kong Barrel Blast megpróbálta utánozni a
Mario Kart Wii sorozatot, akkor csupán a jót leste el, hiszen a Wii
Remote és Nunchuk segítéségével történő irányítás, valamint maga a
majmommal való játékmenet stílusa mind-mind az említett profi munkára
hajaz.

Érdemes figyelni a különböző elénk táruló akadályokra is, ugyanis ha
nem reagálunk gyorsan, és nem kezdjük el rázni az ugráshoz megfelelő
kontrollert, akkor bizony buktuk az adott szakaszt, a versenyt, vagy
legjobb esetben maximum lelassulunk, bár némely értelemben ez is
végzetes lehet.

A hordókkal való küzdelem, illetve interakciók sem sikerültek
nehézkesre, hiszen egy gombot kell csak szüntelenül csépelnünk (nehogy,
csak vicc volt!!!), és már terülnek is szét ellenfeleink, mint a Nagy
Alföld. Összesen tizenhat játszható karakterrel találkozhatunk a játék
során, de kezdésként csupán hat elérhetőt kapunk, melyek segítségével
folyamat közben szerezhetjük meg az addig zároltakat. Ha ez mind nem
lenne elég, tizenhat versenypályát tárnak elénk a fejlesztők, amelyeket
megspékelnek hét különböző világgal.

A Donkey Kong Barrel Blast-ben lehetőségünk adódik banánok gyűjtésére
is, mely sárga gyümölcsökből ha összegyűjtünk ötven darabot, szert
tehetünk egy sebességnövelő italra, amely akkor jön a legjobban, ha egy
elfuserált ugrás vagy pályaszakasz után lassú a tempónk.

A játék azt nyújtja, amit a felhasználók csak elvárhatnak: tisztességes
animációkat, látványos modelleket, 16:9-es felbontást, 480-as képpont
arányt,  élénk és lendületes grafikát, valamint Mii támogatást, és
hangulfokozó zenei anyagokat. Nem maradhat ki természetesen a
multiplayer rész sem, amelyet akár négyen is élvezhetünk, a  szívünknek
legkedvesebb személyekkel együtt. Donkey Kong Wii-n tért vissza, és
győztesen távozik…