Jó látni, hogy még a legidősebb játékhősök is képesek lehetnek a megújulásra. Donkey Kong karaktere, a legendás 1981-es játéktermi gép óta minden Nintendo platformon tiszteletét tette, és már több GBA játékban is főszerepet kapott. Ezúttal azonban minden eddig látottól eltérő, egészen újszerű kalandba vághatunk bele kedvenc gorillánkkal: a King of Swing ugyanis nem más, mint egy vérbeli majomszimulátor!

Bizony, nem sikerült ennél jobb meghatározást találnom a játék stílusára. A nagyon eltalált irányításnak köszönhetően valóban egy, a fák ágain lengedező majom bőrében érezhetjük magunkat. A kezelés nem ördöngösség: a talajon állva a jobb- és bal oldali ravaszokkal, vagy alternatív lehetőségként a D-paddal mozoghatunk oldalirányba. Felugrani az L és R egyidejű lenyomásával, majd felengedésével tudunk. A levegőben a két ravasszal módosíthatjuk némileg majmunk röptének irányát. A pályákon színes, sárga közepű karikák jelzik a kapaszkodókat. Ezeket a ravaszok lenyomásával kaphatjuk el, a jobb oldali gomb Donkey Kong jobb kezét, a bal oldali bal kezét irányítja. Ha egyik kezünkkel sikerül megkapaszkodni, majmunk körbe-körbe lengedezik a kapaszkodó körül mindaddig, míg másik mancsunkkal is sikerül megragadnunk egy ágat – vagy míg el nem engedjük az elsőt -, így lőve ki magunkat a kívánt irányba. Eleinte meglehetősen sűrűn helyezkednek el fogódzkodók, ám később nagyon jó reflexekre és ritmusérzékre lesz szükség a légi-akrobatikához. Különösen, hogy az egyre nehezedő pályákon idővel a kapaszkodók sem jelentenek biztos pontot: sokszor mozognak, sőt, leszakadnak súlyunk alatt, így nem gondolkozhatunk sokat az ugrások között. Az egyszerű ágak mellett síneken mozgó fogaskereket, kapcsolókat, köveket is elkaphatunk: ezek mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy ügyességünk mellett kombinációs készségünket, logikánkat is próbára tegye a játék.

A pályákon ellenségek is feltűnnek, akiket legegyszerűbben a szuperugrás képességgel intézhetünk el: a két ravasz hosszú nyomvatartásával Donkey extra nagyot ugrik, elpusztítva az útjába kerülő bestiákat, és széttörve a banánt rejtő hordókat. A banángyűjtögetés fontos részét képezi a játéknak, a gyümölcstől nyerhetjük ugyanis vissza az életerőnket. Egészségi állapotunkat a képernyő alján lévő három szív jelzi. Minden sérülés egy szív elvesztésével jár, ám 10 banán feláldozásával ezt vissza is szerezhetjük (B gomb). A szintek végén található főellenségekhez érdemes komolyabb mennyiségű majomcsemegét tartalékolni. Húsz banán egyidejű elfogyasztásával (A gomb) túladagolhatjuk hősünket, aminek rövid ideig tartó sérthetetlenség, megnövekedett erő, sebesség és ugróképesség a hatása. A komoly ár miatt használata csak különösen indokolt esetben ajánlott.

A játék kalandmódjában összesen öt világot kell bejárnunk, egyenként 4-4 pályával (plusz az elmaradhatatlan főellenségekkel). Egyes pályák végén egy ágyú vár minket, amelybe beleülve majmunk banánnal teli, ámde időlimites bonusz szintekre repítheti magát. A végcél 8-8 bronz-, ezüst- illetve aranymedál összegyűjtése, melyeket a sztori szerint Donkey nemezise, a gaz krokodil King K. Rool rabolt el. A fő egyjátékos mód mellett négyféle minijátékot is kapunk, amelyekben akár négyen is megmérkőzhetünk egymással – ez még inkább kitolhatja az amúgy is jónak mondható szavatosságot. Engem nagyon megfogott a King of Swing, csak ajánlani tudom minden GBA tulajnak, aki friss, ötletes, igényes játékra vágyik.

Extrák
Tima Attack mód A játék megnyerésével érhető el.
Diddy Kong a kaland-módba Szerezz meg minden medált Donkey-val!
Jugle Jam játékok megnyitása Minden bronz-ezüst-arany medál hármas egy új versenyszámot nyit meg.
Wrinkly Kong a Jungle Jam-be Szerezd meg mind a húsz kristály-kókuszdiót
Kremling a Jungle Jam-be Hat Jungle Jam versenyszám megnyerése az ár.
King K. Rool a Jungle Jam-be Szerezz aranyérmet minden Jungle Jam versenyszámban!
Bubbles a Jungle Jam-be Vidd végig az Adventure módot Diddy-vel, és szerezz meg minden medált!