Xen’drik egykor virágzó gyönyörű földjére emberöltőkkel ezelőtt egy titokzatos, kékesen csillogó fényű óriási kristály hullott, mely szörnyű katasztrófa hatására az elf városok a föld mélyébe süllyedtek. A felszínen azóta különös lények jelentek meg, akik istenként tisztelik, és Siberys szívének hívják ezt a titokzatos kristályt. Ki tudja miért, de a katasztrófa óta a felszíni világ teljesen megváltozott. A magas hegyekkel körülvett Eberron tájait néhol hófödte lankák, néhol forró és kopár sivatagok, néhol pedig sűrű átjárhatatlan dzsungel borítja. Mindezek tetejébe, teljesen kiszámíthatatlan időközönként heves vihar rázza meg a földet, a titokzatos kristályhoz hasonló szilánkok csapódnak be a földbe, elpusztítva mindent, ami az útjukba kerül.

A mélyben sem az a világ uralkodik már mint régen, mert bár a városok nagyrészt fennmaradtak, de az egykori utcákon, és sikátorokban különös szörnyek telepedtek le, akik az elfek ősi kincseit és talizmánjait őrzik, melyekben fellelhető a hatalmas elődök minden tudománya. A legenda azt tartja, hogy aki birtokolja Siberys szívét, azé a teljes hatalom, a mélyben és a felszínen egyaránt. Hosszú évekig ez a legenda csak szájról szájra terjedt, de mindenki hitt benne, de mégsem akarta egyik nép sem magáénak a hatalmat, hiszen béke honolt szerte a vidéken, míg egy nap meg nem jelentek a messzi földről jött Umbragenek, hogy elfoglalják a területet, és az övék legyen a titokzatos kristály minden ereje és hatalma. Nem nézhetik ezt tétlenül az itt élők, és megkezdődik a kétségbeesett harc a betolakodók ellen.

Order of the Flame

1. The History of Eberron

Ha kiválasztottad a hősöd, kapsz mellé három „Barbarian”-t, és az első dolgod a közelben lévő város megszabadítása az ostromlóitól, majd az innen DK-re lévő „Outpost”-ot, ahol néhány aranyrakás vár rád, ami az induló tőkéd lesz. Ha a terület tiszta, menj vissza a városhoz, és beszélj megint a vezetővel. Ezután már fel tudsz húzni néhány épületet, melyekben egységeket tudsz gyártani. A város körül még ólálkodik néhány ellenséges egység, őket is intézd el, majd menj a „Dungeon” bejáratához, és beszélj az őrökkel, hogy beengedjenek, ugyanis erre visz tovább az utad az északi területre. A föld alatt, egy elf varázsló fogja egy darabig mutatni az utat. Le kell győznöd a zselés, masszaszerű szörnyet, mivel nála van a tűz gyűrűje, amellyel fel tudod égetni a kijáratot elzáró tüskés bokrot. Ha kijutottál a felszínre, keresd meg az óriásokat, szabadítsd ki a három „Ranger”-t, és gyógyítsd meg a vezetőjüket, ahogy kérik, hogy csatlakozzanak hozzád. Az utad kelet felé folytasd, amíg el nem éred a jégbarlang bejáratát. A barlangból rád támadó szörnyet kell már csak legyőznöd, és vége az első küldetésnek.

2. Order of the Flame

A kiválasztott hősöd és a kezdő csapat feladata most az lesz, hogy szedjenek össze 1000 aranyat, és találják meg a kijáratot a barlangból. Az út természetesen nem lesz zavartalan, de menet közben találsz egy kijáratot a felszínre, amely egyelőre még csak egy békés völgybe vezet, ahol felépíthetsz egy „Expansion place”-t, melyen felhúzhatsz néhány épületet, hogy gyarapítsd a csapatod. Szükség is lesz rá, mert a pálya további részén egyre többen próbálják meg majd elállni az utad. Dragonshardból nem lesz hiány, de az aranyad hamar el fog fogyni, így kénytelen leszel visszamenni a föld alá, összeszedni némi utánpótlást. Ha ismét teljes létszámú a csapatod, folytasd az utad, és keresd meg a „Titan Forge” három elveszett részét, majd az udvart, ahol egy páncélos lovag áll kővé meredve. Ha a négy sarokban lévő hatszögletű kövekre ráállítasz egy-egy katonát, a lovag megszabadul az átoktól, és csatlakozik hozzád. Innen indulj el délre, keresd meg az elf varázslót, aki egy udvarba van bezárva. Nyisd ki az udvarral szemben lévő kaput, győzd le az ott lévő szörnyet, hogy kiszabaduljon a varázsló, aki ezután beenged a titkos könyvtárba, ahol megtalálod a „Tortured Spirit” kulcsát. Ezután indulj vissza keletre. Egy átjáróban csatlakozik hozzád két „Rogue” akikre jó lesz, ha vigyázol, mert csak ők tudják a csapdákat hatástalanítani, melyek ezután az utadba kerülnek. Hamarosan találkozol három varázslóval, akik közül a DNy-i sarokban lévőnek kell odaadni a megszerzett kulcsot, amiért cserébe megkapod a „Scroll of Banishment”-et, mely a „Grave Keeper” a pálya fő szörnyének legyőzéséhez kell. Amint ezzel végeztél, az egyik varázsló szabaddá teszi a kijáratot a felszínre.

3. The Warforged

A barlangból kiérve, az erdei úton Lady Marryn eltűnik, így ő most nem lesz választható hős a pálya indulásakor. Természetesen az egyik fő feladat a Lady megkeresése lesz. Induláskor szedd össze a környéken található összes Dragonshardot, és gyárts annyi egységet, amennyit csak tudsz az induló aranyadból. Ezután indulj el keletre, győzd le az óriást, és a kapott XP-ből fejleszd valamelyik egységed, és szedd össze az aranyat, melyet találtál. Gyárts további épületeket, és egészítsd ki a csapatod. A hídon nem tudsz átmenni a területre, amerre haladnod kellene, így megint a dungeonban kötsz ki, amelynek a bejáratát a hídtól északra egy domboldalon találod. Útközben találsz egy emlékművet, rajta egy kódex, melybe ha beleolvasol, két gyalogos katona lép az emlékműhöz, átváltoznak paladinná, és csatlakoznak hozzád (ettől kezdve ilyen egységet is gyárthatsz). A föld alatt találsz egy oldaljáratot, ahol feljuthatsz a híd túloldalára. Ez már a „Lizardfolk”-ok területe, úgyhogy amint felértél, egy rövid ideig haladj kelet felé, amíg meg nem találod a következő szent helyet. Itt két „Flame Archon” csatlakozik hozzád (ez is gyártható ettől kezdve), és az így kiegészült csapattal innen fordulj északra a híd felé. Nyisd fel a hidat, és gyűjts egy kis erőt, mielőtt kelet felé indulsz az úton, mivel a hídtól nem messze találsz egy Lizardfolk Outpostot, melyet egy nem túl nagy, de agresszív csapat őriz. Ha odaértél, foglald el, és az egyik őrnél megtalálod a kulcsát az Outpost mögött lévő ketrecnek, amelybe Lady Marryn van bezárva. Ez az a pont, ahonnan ne mozdulj tovább egész addig, amíg nem sikerült maximális létszámra felduzzasztanod a létszámod, mert innen délre nem túl nagy távolságra van a Lizardfolkok városa, amely körül erős és nagy létszámú csapat táborozik. Néha ijessz rájuk, csatázz kicsit, hogy legyen XP, melyből a parancsnokaid fejleszted minél magasabb szintre. Ha úgy érzed, elég erős vagy, ments egyet, és indulj meg dél felé. Ha sikerül a várost lerombolnod, haladj kicsit tovább DNY-ra, és megtalálod az első Seal of Lightot.

4. Allies of the Flame

Eddigre kiderült, hogy a Seal of Light három darabjának az összegyűjtése a csapat legfőbb célja, így most a második darab felkutatása következik. Mindenekelőtt azonban a városfalat kell helyreállítanod, és visszaverni a kisebb-nagyobb csapatokat, melyek a várost támadják. Az építkezéshez szükséges aranyat természetesen a dungeonban találsz csak, így amint teheted, azonnal küldj le egy csapatot, és kezdd el felderíteni a terület alatt húzódó föld alatti világot. Először menj el a nyugati szélére, és ott menj fel minden feljárón, mert mindenütt lesz valami, amit meg kell semmisíteni a felszínen, a feljáró közelében. Így találsz rá például egy fogságba ejtett „Duergar” csapatra, akiket az őket körülzáró tüskés bokrok felégetésével szabadíthatsz ki. Kiszabadításuk fejében csatlakozni fognak hozzád. A városod mellett lévő teleportkapu egyelőre nem használható, csak miután eljutottál a terület nyugati széléhez, ahol a másik végét találod, amelynél szét kell lőnöd, az azt beborító gyökérzetet, hogy használható legyen. Menj vissza a városodhoz, és a teleporton keresztül menj át a szigetre, ahol egy újabb lejárót találsz a föld alá. Itt lejutva haladj nyugatra, amíg el nem jutsz a dungeon közepére, itt találsz egy újabb oltárt, melyet elérve ismét egy újabb egységgel gyarapodik a csapatod, mégpedig a „Deathless Guardiannal”. Ha már a dungeon minden bejárható részét felderítetted, menj vissza a felszínre. Indulj el északra, majd az ÉNy-i sarokba. Útközben figyelj a gyilkos békákra, melyek a feneketlen tóból jönnek ki a partra. Ellenük az íjászok a legalkalmasabb harcosok, mivel őket nem érik el a köpéseikkel. Ezután fordulj nyugat felé, ahol le kell rombolnod a Lizardfolk citadellát. Mögötte találod a titkos lejárót a dungeon északi részébe. Ha lejutottál, számíts néhány újabb trükkös csapdára, így ne felejts el magaddal vinni legalább két „Rogue”-ot. Találkozni fogsz néhány vámpírral, és a fő ellenséggel, egy jégsárkánnyal. Ha mindezen túljutottál, megtalálod a második Seal of Lightot.

5. Wasteland of Xen’drik

Mint az várható, ezúttal a harmadik Seal of Light felkutatása lesz a cél. Ez lesz az első igazán húzós pálya, amelyhez már nem árt kicsit trükközni, és többféle megoldás is lehetséges. Elsősorban azért nehezebb, mert ezen a pályán megjelennek a felszínen is az Umbragenek, azaz Illithi csapatai, akik meglehetősen veszélyes harcosok, mivel szinte csupa boszorkányból és varázslóból áll a csapatuk. Természetesen a Lizardfolk csapatok sem hiányoznak, azonban szerencse a káoszban, hogy nem mind a két csapat fog rád vadászni, hanem egymásnak is halálos ellenségei. Ezt kihasználva kezdésnek jó taktika lehet, ha azonnal elindulsz az ÉNy-i sarokba, hogy minél nagyobb kárt tegyél az Umbragen citadellában, mivel Illithi fő erői épp a városuktól keletre húzódó szűk völgyben csatározik a Lizardfolkokkal, akiknek a völgy túloldalán van egy Outpostjuk, a maradék csapatukkal, akikkel pedig te fogsz találkozni menet közben, amint épp egy hatalmas skorpióval viaskodnak. Rájuk se hederíts, sőt nagyívben kerüld ki őket, és te csak menj a városhoz. Addig lődd és pusztítsd az épületeket és a falakat, amíg csak meg nem jelennek a városnál az Umbragenek. Ha feleszméltek, hogy te épp mit művelsz, azonnal indulj vissza a saját városodhoz, de ne hagyd, hogy a megmaradt egységeid megálljanak viaskodni a skorpióval, mert semmi esélyük. Közben, ha legalább egy embered volt a város körül, vélhetően vele felszedetted az összes Dragonshardot, így már csak arany-utánpótlás után kell nézned ahhoz, hogy elkezdhess egy ütőképes csapatot összedobni. Mivel Illithi csapatai egyelőre a sebeiket nyalogatják, és a citadellájuk újjáépítésével vannak elfoglalva, ők egy darabig békén fognak hagyni. Nem úgy a Lizardfolkok, aki ott ólálkodnak a bázisodtól keletre lévő völgyben, az egyik Dragonshard lelőhelynél. Támadd meg őket nyugodtan, így lesz némi további XP-d és egy kis aranyad. Beszélj a völgyben várakozó elf varázslóval, akitől megtudhatod, hogy élesztheted fel az elvarázsolt Főnixmadarat: a föld alatti városban három fáklyát kell megtalálnod. Fordítsd a csapataid észak felé, ahol találsz egy lejárót a dungeonba. Kezdd el lassan felderíteni, és szedd össze az összes aranyat. Ne feledkezz meg arról, hogy minden csetepaté után táboroztasd le a csapatod, hogy erőre kapjanak. Először indulj kelet felé, ott mentsd ki a kínpadról a „Tortured Spirit”-et, majd fordulj délnek, és a DNy-i sarokban megtalálod a „Warden’s Key” egyik felét, melyet egy újabb hatalmas skorpió őriz. Miközben a csapataid nagyobbik fele a föld alatt gyűjtögeti az aranyat, folyamatosan bővítsd a városod, és fejleszd az egységeid minél magasabb szintre. A Dungeonban közben fordulj kelet felé, de még ne menj be a középen található csarnokba, hacsak nincs már eddigre sok egységed. Útközben vedd le az egyik épület faláról az első fáklyát, és ha elérted a folyosó végét, fordulj északra, ott megtalálod a második fáklyát egy varázslattal lezárt ajtó mellett. Ide még nem tudsz bemenni, így menj tovább, és hamarosan ráakadsz a harmadik fáklyára. Innen fordulj délre, kiálts bele a hatalmas tölcsérbe, amitől felébrednek a temetőben kővé meredt harcosok. Ha legyőzted őket, és elvetted az aranyukat, menj vissza középre, az átjáróhoz. A felszínen a szerzett aranyakból és az XP-vel gyárts minél több minél erősebb egységet. Legjobb, ha „Deathless Guardian”-okból áll a csapatod nagyobb része. Most már bemehetsz a csarnokba, ahol egy hatalmas „Beholder” őrzi a Warden’s Key másik felét és Thri-Kreen aranyát. Ha felszedted a zsákmányt, menj vissza Warden kincstárához, ahová immár szabad a bejárásod. Ezzel teljesítetted is a dungeon összes feladatát, és most jött el az ideje, hogy felmenj a keleti falnál lévő feljárón. Amint felértél, egy jó nagy Lizardfolk csapatba ütközöl, úgyhogy készülj egy alapos csetepatéra. Aranyad persze már van bőven, és ha jól osztottad be a csapataid, könnyedén legyőzöd őket. Amint sikerült, kinyithatod a teleportkaput, és szabad bejárásod van a fennsíkon lévő dungeon lejáratába. Ide csak akkor merészkedj le, ha kipótoltad a létszámod, mert a mélyben Illithi maradék boszorkánycsapata várja a betolakodókat, mivel ők őrzik a Seal of Light harmadik darabját.

6. The Umbragen

A feladat ismét tovább nehezedik, mivel már nem csak az Umbragenekkel és a Lizardfolkokkal kell megbirkóznod, hanem a környéken nagy létszámban tanyázó kétfejű óriásokkal is, akik bár nem túl nehéz ellenfelek, de kellő létszámú csapat nélkül elég nagy falatok, cserébe viszont arany a jutalom a legyőzésükért. Ezen a pályán elég kevés lesz a Dragonshard, úgyhogy nagyon be kell osztani, ráadásul azt a kevés lelőhelyet akarják kiaknázni a többiek is, úgyhogy nagyon észnél kell lenned, hogy elhalászd előlük a készleteket. Ha az előző pályán megszerezted a három fáklyát, akkor mostanra tudsz hívni a főépületedben egy főnixmadarat, mely bár elég sokba kerül, de félelmetes fegyver lesz a kezedben. Ezen a pályán egy kapun kell átjutnod, melyet az Umbragenek által épített pajzs véd, amihez az energiát egy a Dungeonban lévő generátor termeli. A fő cél tehát megtalálni, és megsemmisíteni először a generátort, majd a kaput. Induláskor azonnal kezdd el összeszedni a környéken lévő kristályokat. Menj bátran az északi terület felé, és egy darabig keletre. Igyekezz, mert hamarosan megjelennek a területeden bányászni az Umbragen egységek. Ha nem bántod őket, békén hagynak, de ebből is látszik, hogy csak a te területeden van elegendő kristály. Ha van elegendő katonád, menj le a városodtól északra lévő lejárón a föld alatti városba. Rögtön a lejáróban találkozol Efreetivel, aki magas jutalom fejében megkér, hogy szerezd vissza neki a város északi részén tanyázó láncos ördögtől az elátkozott kardját. Ha megölted a szörnyet, menj vissza Efreetihez, és cserébe a kardért kapsz egy csomó pénzt és XP-t, valamint a hősöd egy nyakláncot, amely visszaveri a támadóvarázslatokat. Ezután visszamehetsz északra, és az ott lévő kijáraton feljutsz egy völgybe, ahol egy jégszörny és a farkasai őriznek egy kristálylelőhelyet. Ide később is visszajöhetsz bányászgatni egy kicsit. Vagy fordulj délfelé, ott egy feljáróról elérhető udvaron kőszörnyek őriznek egy szellemet, aki mikor hírét veszi, hogy megölted az ördögöt, megajándékoz egy kürttel, amellyel tíz alkalommal kelthetsz életre az északon lévő temetőben egy csontvázcsapatot. Innen indulj kelet felé, ahol találsz egy teleportkaput, melyet egy csapat Umbragen harcos őriz. Szorítsd vissza őket a kapu túloldalára, és pihentesd, illetve egészítsd ki a csapatod. Ha teljes a létszám, menj át a kapun, és indulj észak felé. Ott találod Orobus-t az Amatort, aki őrzi a Seal of Light utolsó darabját. Innen már csak egy feladatod maradt a föld alatt: megsemmisíteni a generátort, mely az Orobus-hoz vezető úton van, attól kicsit nyugatra. A generátort őrző fegyverek ellen egyszerre legalább öt Artificert küldj, mert egyébként két lövés között megjavítják magukat, és csak elvesztegeted az embereid. Egyenként rombold le a generátor körül lévő fegyvereket, és utána a generátort. Ha végeztél, gyere fel a felszínre, és már csak a kaput kell elérned, viszont a java még csak ezután jön, mivel az Umbragenek már várnak a kijáratnál, hogy megakadályozzák, hogy eljuss a kapuhoz. Amíg a csapataid a dungeonban munkálkodtak, indulj el kelet felé, és ha szerencséd van, az Umbragenek már átvonultak nyugatra a dungeon kijáratához, és le tudsz menni az itt található lejárón a föld alá, ahol bőséges aranylelőhelyet találsz, és ki tudod aknázni az előtte lévő Dragonshard mezőt. Így fel tudsz szerelni egy újabb csapatot, akik a segítségére tudnak sietni a Dungeonból feljövő csapatnak. Ha sikerül visszaszorítani Illithi csapatát, akkor már csak a kaput kell szétlőnöd, és szabad az átjáró a „Heart of the Siberys”-hez.

7. Heart of the Siberys

Eljött a végső összecsapás ideje, szabad az átjáró a helyhez, ahol Siberys szívét rejti a föld. A helyhez, mely minden gonosz varázslat szülőhelye. A tét nem kevesebb, mint eldönteni, ki fogja uralni a területet, kié lesz Siberys szíve. Ezen a pályán mind a négy hősöd jelen lesz egyszerre, és a feladatuk a három Seal of Light elhelyezése a területen lévő három oltáron, és az Umbragen, valamint a Lizardfolk város elpusztítása, nehezítésként pedig a városfaladnak épnek kell maradnia mindvégig. Ha eddig kevés volt a Dragonshard, most még kevesebb lesz, az aranyról nem is beszélve, mely természetesen ezúttal is csak a föld alatt lesz található. A lejárót a Dungeonba az ÉNy-i sarokban találod, de készülj, hogy a másik két faj is őrült versenyfutásba kezd a szűkös arany- és Dragonshard-készlet összegyűjtéséért. És még egy kis nehezítés: nem szabad engedni, hogy ellopják tőled a három Seal of Lightot, amit úgy tudsz legegyszerűbben megelőzni, hogy gyorsan gyártasz három harcost, velük felveteted, és lekíséred őket a Dungeonba. Ott vidd őket az ÉNy-i sarokba, melyet kobrák őriznek. Ha nem mész a közelükbe, és a katonáidat beparancsolod egy sarokba, békén fognak hagyni, a Seal of Lightok pedig biztonságban lesznek. Az utolsó nehezítő tényező pedig az, hogy az Umbragenek egy idő után elkezdik lecsapolni az energiát Siberys szívéből. Ha belefognak, akkor néhány perc alatt végeznek, és máris vesztettél. Ezt úgy tudod megakadályozni, hogy a dungeon északi oldalának közepén lévő terembe leviszel egy pár íjászt, akikkel lelöveted a kút körül bűbájoskodó boszorkányokat. Ha végeztél velük, egy félreeső zugba dugd el a katonáidat, hogy bármikor visszamehessenek. Ha sok aranyat akarsz összeszedni, akkor térj be az északra vezető út közepén lévő oldalterembe, ahol három Amator pöffeszkedik, viszont nagyon sok arany van a teremben. A leghatékonyabb olyan harcos leküldése ellenük, akik ellenállnak a villámcsapásnak, de még véletlenül se Warforged Titan legyen, mert azokat átállítják a saját oldalukra. Mire erre a pályára érsz, már nagyjából ismered az ellenség csapatait, és tudod, milyen varázstudománnyal rendelkező harcosok a leghatékonyabbak ellenük. Őket fejleszd fel minél hamarabb ötös szintre, és ha van módod, akkor sorban a többi egységed is. Sok lesz az ellenség, nehéz a pálya, de nem reménytelen a dolog. A legfontosabb, hogy bányászó egységet ne támadj, hanem állj be te is melléjük, és ha kifogy a lelőhely, azonnal pucolj onnan. Ezen a pályán az győz, aki elhappolja a többi elől az aranyat, és a Dragonshard-készletet. Ha sikerült megtisztítanod a terepet, hozd fel a Seal of Lightokat a rejtekhelyről, és helyezd el az oltárokon.

Lizardfolk

1. History of Eberron

Indulj el a hősöddel északra. Találkozol két harcossal, akik egymást püfölik. Segíts kideríteni, hogy ki ölte meg a mesterüket. A félkörben elhelyezkedő korsók közül az egyikben két „Rogue” rejtőzik, ők a gyilkosok. Miután elintézted őket, a két harcos melléd áll, és velük együtt menj tovább a hídhoz. Segíts az íjászoknak a hídon legyőzni a betolakodókat, majd menj át a hídon a városodhoz. Upgrade-eld az egyik egységed, és menj le a lejárón. Ahogy leértél, fordulj balra, mentsd meg a „Nightshink”-et, és ő is csatlakozik hozzád. Menj délre, ott találsz egy utat egy felsőbb szintre Az odavezető utat és a termet egy rakás „Minotaur” őrzi, egy kaszással együtt. Győzd le őket, és egy csomó aranyat tudsz összeszedni. Menj le vissza az útra, fordulj kelet felé, amíg nem találkozol a sámánokkal. Ők megkérnek, hogy keresd meg a „Darroc” emlékműből hiányzó jobb és bal szemet. Innen menj észak felé, még utoléred a tolvajt, akinél az egyik szem van. Az emlékmű mellett lévő feljárón menj fel a faluba, engedd le a hidat, hogy gyorsan tudj utánpótlást kérni, és öld meg a faluban lévő „Minotaur”-okat. Ezután menj a kapuhoz, és verd vissza a támadókat, náluk lesz a másik szem.

2. Gathering of the Tribes

Rögtön az elején csatlakozik hozzád egy kaméleon, aki hasonló képességekkel bír, mint az eddig megismert „Rogue”, amiből sejtheted, hogy ezentúl csapdákkal is találkozni fogsz. Nézz körül a városod környékén, mert északon és nyugaton találsz néhány „Troglodyte Survivor” egységet, akik szívesen csatlakoznak hozzád. Ők képesek meglátni a láthatatlan ellenséget, amelyből lesz is bőven „Rogue”-ok személyében. A felszínen haladj észak felé, ott találod az „Ettins” népet, akik megkérnek, hogy segíts visszaverni a támadóikat. Ha segítettél nekik, viszonzásképpen ők is a segítségedre lesznek, de siess haladéktalanul vissza a városodhoz, mert az „Ettin”-ek már elindultak, és a segítséged nélkül elveszíted őket a harcban, melyet a városodat ostromlókkal vívnak, viszont nagy hasznukat veszed az elkövetkező néhány ütközetben. Ha a csata lezajlott, menj le a föld alá, és ha aranyra van szükséged, menj az ÉK-i sarokba. Igaz, lesz egy rakás „Minotaur”, meg egy boszorkány, de ha győztél, alaposan feltöltheted a kincstárad. Közben gyárts kaméleont is, mert a továbbiakban lesz néhány csapdával védett hely, és természetesen vigyél a Dungeonba néhány „Troglodyte”-ot is mert tele lesz a föld alatti város láthatatlan „Rogue” egységekkel. Ha bebarangoltad az egész területet, sikerült minden aranyat összeszedned, és közben elegendő kristályt is gyűjtöttél, állíts fel egy erős csapatot, és rohamozd meg a felszínen az ÉNy-i sarokban lévő várost, majd a várostól keletre lévő hidat, hogy ne tudjon a területre több betolakodó átjönni.

3 Darroc’s Tomb

A fő cél ezúttal a területen lévő három sárkányemlékmű, a vörös, a fekete és zöld környékének megtisztítása az ellenségtől. A Dungeonok lejáratai varázslattal vannak lezárva, így oda egyelőre nem jutsz le. Az első lejáró kinyitásához a városodtól nyugatra lévő boszorkánytanyát kell elpusztítanod. Útközben szabadítsd ki a fogságban tartott teknősöket, és így egy újabb típusú egységgel gyarapodtál. Ha megsemmisítetted a boszorkánytanyát, vagyis tiéd az Outpost területe, menj a DK-i sarokba, ott találod a kék sárkány szobrát. Ezután indulj el az ÉNy-i sarokba, ott fog csatlakozni hozzád az első repülő egységed, a „Pteranodon Rider”. Az odavezető úton masszaszerű valamik fognak rád lőni, de felesleges megállni és megtámadni őket, mert előbb a föld alatt pont alattuk lévő ugyanilyen köpködőket kell megsemmisítened. A föld alá az egyetlen már kinyílt lejárat onnan délre van, ahol a „Pteranodonok” vártak rád. A föld alá lejutva fordulj észak felé, ott találod a fekete sárkányt, melyet elérve kinyílik a felszínen az ÉK-i sarokban lévő lejáró, viszont oda csak egy teleportkapun keresztül lehet feljutni, amelynek a kinyitásához a fennsíkon lévő kaput borító gyökérzetet kell szétlőni. Ehhez lesz szükséged a „Pteranodon” egységedre. Miután kinyílt a teleportkapu felőled lévő oldala, menj fel oda a többi egységeddel, rombold le az ott lévő Outpostot, és ezzel felszabadítottad a zöld sárkányt, aki kinyitja neked a terület közepén lévő lejárót. De mielőtt visszamész az alsó területre, a fennsíkon lévő dungeon bejáraton menj le a föld alatti városba, hogy összegyűjts egy kis aranyat. Vigyázz a lent rád leső zselékockákra, mert sok lesz belőlük. Ha itt végeztél, egészítsd ki a csapatod, használd fel az XP-ket, ami összegyűlt, és menj le a lejárón a föld alá, melyet a zöld sárkány kinyitott. Kaméleont feltétlenül vigyél magaddal, mert lesz jó néhány csapda. Itt fogod megtalálni „Darroc” sírját, hogy feltámaszd a hőst.

4. War Felldrakes

Minden azzal kezdődik, hogy a területen lévő piros orrszarvúkból minden ötödik percben megölnek egyet az Umbragenek a föld alatt lévő búvóhelyükről. Minél többet sikerül megmentened, annál több lesz a segítségedre ezen a pályán, mivel belőlük lesznek a „War Felldrake” egységek, amelyek nagy tűzerővel és jó nagy rombolóerővel egészítik ki a csapataidat. Ahhoz, hogy megmentsd az orrszarvúkat, le kell menned a terület nyugati szélén lévő lejárón a föld alá, ott fordulj egyből észak felé, és öld meg a vörös boszorkányt, aki az egész varázslatot műveli. Nem lesz egyedül, úgyhogy vigyél magaddal minél több harcost. Ha ez sikeres volt, folytasd a föld alatti barangolást, hogy elegendő aranyat tudj összegyűjteni. Indulj el észak felé, de amint belépsz egy nagy terembe, két hatalmas kőszobor életre kel, és utad állják. Ha őket legyőzted, ebből a teremből két út vezet tovább. Az ÉNy-i sarokban egy hatalmas pókot kell megölnöd, az ÉK-i sarokban pedig egy sámán kér meg, hogy a tőle északra lévő teremben öld meg a hatalmas csúszómászót. Ha a földalatti terület tiszta, menj fel ismét a felszínre, de vigyázz a mérges darazsakra, és indulj el az ÉK-i sarokba. Ott rombold le az Outpostot, majd indulj el a DNy-i sarok felé, ahol egy elhagyatott várost találsz. Csak az őrtornyok tüzével kell megbirkóznod, utána szabad a pálya. Ha leromboltad a várost, már győztél is.

5. Descendants of the Dragon Fathers

Ezen a pályán „Drake” szellemét kell megkeresned, és lerombolni az Umbragen várost. Amint látod, ezen az oldalon is az ötödik küldetésben jelennek meg először a felszínen Illithi csapatai. A városod mellett lévő lejárón csak akkor menj le a dungeonba, ha már van egy ütőképes csapatod, mert a lejáró közelében néhány bivalyerős „Minotaur” kószál. A kicsit északabbra lévő lejárót néhány „Thri-Kreen Warrior” védi, akik nem igazán erős ellenfelek. Ha ezen a lejárón mész le, akkor egy kapun kell bemenned, amely mögött három szörnnyel, a „Trial of Strenght”-tel kell megküzdened, és addig nem nyílik újból a kapu, amíg nem győzted le őket. Mindenesetre itt fogod megkapni a megbízódtól, „Spirit of the Dark” egyik felét. A felszínen, középen találsz egy nomád csoportot, akitől ellopták a navigációs eszközüket, ráadásul útjukat állja egy „Minotaur” csoport. A navigációs eszközt az ÉK-i sarokban találod a „Thri-Kreen” varázslóknál, a nomádok pedig az ÉNy-i sarok felé akarnak továbbmenni, úgyhogy menj oda, és tisztítsd meg a terepet, utána menj vissza a vezetőjükhöz. Ő fogja neked kinyitni a középen lévő lejárót. Ha itt lementél, ezen a területen találod a feljárót az Umbragenek fennsíkjára, de addig véletlenül se menj fel hozzájuk, amíg nincs elég erős csapatod, mert ha felfedeznek, nem szállnak le rólad, és folyamatosan téged fognak üldözni, és a városod ostromolni. Tehát kezdd meg a középső lejáróból elérhető terület felfedezését. Rögtön a lejárótól keletre találsz egy bezárt kaput, amelynek kinyitásához egy versben elmondott rejtvényt kell megérteni. Ennek az a lényege, hogy a kapu mellett lévő két kar közül először a bal, majd a jobb oldalit kell meghúzni, majd ugyanebben a sorrendben felengedni, és a kapu kinyílik. Ha ide bejutottál, kapsz egy feladatot, miszerint egy teleportkaput kell megsemmisítened, melyet csak akkor tudsz sebezni, ha épp nincs ezen az oldalon egyetlen Umbragen sem. Ha sikerült a kaput megsemmisítened, „Yuan-Ti” kapitány átadja neked a kulcsot, amely a tőle nyugatra lévő vasrácsos kaput nyitja. Az innen továbbvezető úton ismét elérsz egy terembe, ahol most három talizmánt kell áthelyezned az áldozati asztalokra. Ha elvégezted a feladatot, a megbízódtól megkapod a „Spirit of the Dark” másik felét. Már csak annyi a dolgod, hogy a két részt felvidd a hegytetőn lévő szoborhoz, és feléled a három sárkány, akinek a segítségével, és természetesen a te maximálisra felduzzasztott csapataiddal már nyugodtan megtámadhatod az Umbragen citadellát.

6. The Umbragen

Illithi egy újabb gonosz meglepetéssel szolgál neked. Egy varázslattal elzárta a városod kapuját, hogy ne juthass be. Ráadásul a hírek szerint az egész városra sötét átkot akar szórni, hogy elpusztítsa a néped. A föld mélyén a boszorkányai már mormolják a bűvigéket, és ha ezt nem sikerül időben megállítanod, az Umbragenek elsöprik a színről a Lizardfolkokat. Az egyetlen út észak felé vezet, egy dungeon bejáróhoz, melyet tüskés bokrok zárnak el. Lődd szét az akadályt, és lépj be a föld alatti városba. Ha egyenesen nyugatra fordulsz, találsz egy kisebb aranylelőhelyet, de az út el van zárva, így gyere vissza a lejárathoz, és fordulj délnek. Menj egyenesen a folyosó végéig. Útközben számíthatsz néhány láthatatlan harcosra, de semmi komoly ellenállás. Az Umbragenek éppen a folyosó végén lévő „Qabalrin” oltár körül lévő „Tomb Warrior”-okkal viaskodnak. Mentsd meg őket, és ettől fogva ők is a te oldaladra állnak, bár utánpótlást csak erről a helyről kapsz majd belőlük, de az folyamatos lesz. Velük együtt folytasd az utad kelet felé. Ha a déli folyosón haladsz, akkor a DK-i sarokban találsz egy pókfészket, ahonnan folyamatosan özönlenek a pókok, egész addig, amíg az óriás pókot meg nem ölöd. Ez a hely remek XP és arany szerzésre, melyekre szükséged is lesz, hogy kellő szintre tudd emelni a harcosaidat. Innen indulj tovább északra, de az ÉK-i sarokban lévő feljárón még ne menj fel, hanem fordulj vissza nyugat felé. Hamarosan ráakadsz a négy átoktermelő szerkezet közül az elsőre, melyet nem túl nagy erőkkel védenek, és ha innen továbbhaladsz, megtalálod a „Beholder”-t, amelynek a megsemmisítése az egyik cél. Ha elérted, először rombold le a négy póznát, ahonnan az energiáját kapja és utána már nem lesz nehéz dolgod. Innen haladj tovább nyugatra, a következő boszorkánykúthoz, majd ugyanígy a déli területen lévő két további gonoszgyárhoz. Ha végeztél, menj fel a felszínre, és pusztítsd el a városodban garázdálkodó Umbragen egységeket. A meglévő egységeiddel azonnal kezdj el kiaknázni minden felszabadult Dragonshard-lelőhelyet, és a faluban lévő épületekben annyi egységet, amennyi csak az aranyadból futja. A falutól északra van egy híd, az előtt táborozik Illithi maradék csapata. Már csak őket kell legyőznöd.

7. The Heart of Siberys

Ismét eljött a végső összecsapás, a harc Siberys szívének birtoklásáért, ugyanazon a pályán, mint amelyen a másik oldalt játszva küzdöttél. A fő cél az Umbragen citadella elpusztítása, de meg kell akadályozni azt is, hogy az emberek elhelyezzék a három oltáron a Seal of Lightokat. Ami feladat megegyezik a másik oldalon kapottal, az a Heart of the Syberis teljes kiaknázásának megakadályozása. Ha ez nem sikerül, azonnal vesztettél. Mivel mindenki ellened lesz ezen a pályán, a dolgod egyáltalán nem lesz egyszerű, sőt mondhatom, hogy ez a legnehezebb pálya. Kristály ugyan van bőven a felszínen, de arany egy darab sem, csakis a föld alatti városban. Indulás után hamarosan számíthatsz az első súlyos rohamra a városod ellen, melyet ha sikerül átvészelned, egy kis szusszanásnyi időd lesz erőre kapni. Ha sikerül a citadellád falát maximális szintre emelni, van esélyed, hogy túléled az első rohamokat, de később egyszerre fognak támadni az emberek és az Umbragenek. Ahhoz, hogy kifogd a vitorlájukból a szelet, el kell happolni előlük a föld alatt minél több aranyat, és a felszínen a lehető legtöbb Dragonshardot. Ahhoz hogy megakadályozd Siberys szívének kiaknázását, ismét a földalatti város északi részének közepén lévő teremben kell az ott gyülekező boszorkányokat megsemmisítened. Ugyan a másik oldalnak is ez a célja, de amint nincs közös ellenség, te fogsz előlépni azzá, így nem hagyhatsz hátra őrséget a teremben, legfeljebb egy a közelben lévő nyugodt sarokban. Hosszú, aprólékos küldetés vár rád, amely során éppúgy nagy szükséged lesz a sárkányaidra, mint a maximális tudású varázslókra, a brutális erejű harcosok mellett.

Sok türelmet, és jó szórakozást mindenkinek, és ha tanácsolhatom, ne használjátok a cheat kódokat, csak a legvégső esetben, mert elvész a játék összes izgalma. Nekem sikerült csalás nélkül végigjátszanom, mindössze négy este, egy hétvége alatt. A küldetések végén a gép pontozni fogja a teljesítményeteket, amivel ha nem vagytok megelégedve, nyugodtan újra lehet játszani bármelyik pályát, sőt akár úgy is, hogy változtatjátok a nehézségi szintet. Nekem arra sajnos nem volt időm, hogy egy-egy küldetést végignyomjak más-más nehézségi szinten, így erről nem tudok nyilatkozni. Természetesen mivel ez alapjában véve stratégiai játék, minden feladatot többféle módon meg lehet oldani, így amit leírtam, az csak egy lehetséges változat a sok közül, bár a konkrét feladatok megoldása mindig ugyanaz, legfeljebb a megközelítése, és a sorrend változhat.