Alant következik a szólómód inkább átfogó jellegű teljes végigjátszása.

A küldetések nevei mellett zárójelben feltüntettem a nyitókorszakot, mellette pedig azt, hogy maximum hányadik érába lehet lépni, az (1/2) tehát azt jelzi, hogy az első korban indulsz, és a másodikig fejlődhetsz fel. Érdemes tanulmányozni a cikkhez mellékelt táblázatokat, ahol civilizációkra lebontva feltüntettem a speciális erőket, a megépíthető csodákat, illetve az egyes népek előnyeit, hiszen ezek használata és ismerete nagyban befolyásolja, megkönnyíti a játékot – tippeket én is fogok adni a leírásban. A cím alatt azt is feltüntettem, hogy ha van vezér a küldetésben, annak mi a különleges ereje – ha ez később ismétlődik, csak a nevére fogok hivatkozni. Természetesen, ahol nincs ilyen főember, a koronák megszerzésével teremthetsz, ezek erejének leírásától sajnos el kellett tekintenem.

A. CAMPAIGN
Háromszor nyolc küldetés, három néppel, három korszakban…

I. KOREA      
A koreaiaknál a nehézlovasok sebzése 25%-kal magasabb, tehát érdemes ezen egységeket favorizálni.

I./1. Land of the Morning Calm (1/1)
Vezér: Endeavor – a kijelölt városközpont vagy csoda építését felgyorsítja
Indulj jobbra, kis harc után eljutsz egy placcra, itt építsd fel városod, és küldj szét pár felderítőt. Hamarosan befut egy bácsi, őt meg kell védened. Az északi falu elöljárója ő, népének át kell utalnod október végéig 400 egység kaját (galamb > Kunsan > Tribute > kukorica; ha eltűnik a hónapkijelzés: CTRL+ [Backspace melletti „Ó”]). Addigra állíts fel egy sereget is, íjászokat, két-három kőhajítót ajánlok. Ha elment a cucc, a pirosak lerohanják a narancsokat, úgyhogy fel kell rohannod, és elkenni a szájukat, Kunsan központja és temploma nem pusztulhat el. Ha ez oké, menj keletnek, és pusztítsd el a pirosak központját.

I./2. Ancient Chosun (1/2)
Vezér: Rally – minden közelben lévő baráti egységet gyógyít
Küldj szét felderítőket jól. Három népet kell megtalálnod, és „magadévá tenned”. Vagy szövetséget kötsz, vagy lenyomod mindet. Érdemes kettővel – például a kékekkel és pirosakkal – kiegyezni (és ha megvan, elkezdeni velük a kereskedést), a harmadikat mindenképp meg kell majd támadnod. Ha az ő központjukat lenyomod, és a másik kettő barát, vagy mindenkit leigázol jól, győztél.

I./3. The Yen (2/3)
Vezér: Rally
Kína támad, lenyomni őt nem tudod. Tarts ki addig, míg az Inchonból érkező menekültek közül 10 eléri Kwangjút (a számláló a minitérkép felett van). Ezután a Taejon területet 7 percig tartanod kell, de közben a jobb alsó sarokban, Pusanban meg kell kezdened egy új város építését. Érdemes Ulsanból ide vinni mindenkit. Taegu, Ulsan és Kwangju piacáról ekkor elkezd kirohanni csomó kereskedő, közülük tíznek el kell érnie Pusant (míg áll a három város piaca, addig jönnek a fickók). A baj az, hogy csak ők hoznak követ, és addig nagyon építkezni sem tudsz, míg nem futnak be. Ha minden baba, 10 percig kell tartanod Pusant. Fal tornyokkal segít, a két hídnál egy-egy erőd, őrtorony, ilyenek.
Tipp: Ne feledd védekezéskor jó időben bekapcsolni a speciális erőt (Citadel), ez kis időre sebezhetetlenné teszi a falakat, kapukat!

I./4. Overthrow (3/4)
Három terület sarcol. Rendszeresen bejelentkeznek, és kérnek valamit, ha nem teljesíted, a második alkalomra ellenségnek kiáltanak ki, és megtámadnak. Azt javaslom, hogy ne fizess! Szedj össze pár jó polgárt, és irány észak, odafent találsz egy kis zugot, amelyet elkerülnek a járőrök, itt építs egy bázist, íjászokkal, lovasokkal, pár pappal. A világoskékeket nem nehéz lenyomni, ott meg tudod vetni a lábad és erősödhetsz, aztán jöhetnek délen a lilák, végül jobbra fent a pirosak.

I./5. The Three Kingdoms (4/4)
Vezér: Rally
Köss hamar szövetséget a szomszédos sárgákkal. Ha megvan, először piacot építs, és küldj 4-5 kereskedőt oda, polgárt ne! Ha megjelenik a felirat: „Kaya is now allied with you!”, mehetnek a munkások bányászni. A legjobb a bal alsó sarokban lévő területet elfoglalni, ennek közelében, a sárgák területén van egy ónlelőhely, ezt kiaknázva tudsz hadsereget állítani. Két ostromtorony, Skorpiók, lovasság, íjászok, és mehetsz hódítani. A cél egy rózsaszín és egy lila terület bekebelezése.

I./6. Unlikely Allies (4/5)
Vezér: Endeavor
El kell küldened hamar egy kémet Kínába, a bal felső sarokba. Küldj szét felderítőket, képezz két-három spiont, és állíts melléjük néhány jó lovast. Mellékesként képezhetsz öt speckó Hwarangot is (bár lovas, mégis a kaszárnyában képezhető), ezek jó hatásúak a katonáidra. Velük és a bázison lévőkkel ki kell tartanod – kőfal, tornyokkal jó megoldás (speciális erő!), követ tudsz bányászni. Meg fog jelenni egy stopper a térkép felett, a kémednek el kell érnie Kínát, míg ez le nem jár. Próbálj meg átrohanni az ellenségen, kikerülve a tornyokat, erődöket. Ha sikeresen eljut egy kémed a kínai központhoz, megjelenik egy diplomata, őt vissza kell juttatnod a bázisodra. Ha elért a saját centeredhez, az utolsó feladat lenyomni a japánokat, a két sárga szigetet alul – képezz sok csatahajót, dobj velük partra pár jó egységet ott, és hajrá!

I./7. Deception (5/5)
Vezér: Rally
Kínai nekiindul, hogy elfoglalja Paekche és Koguryo városközpontját. Ha sikerül nekik, vesztettél. A cél, hogy te tedd meg ezt előbb. Ehhez hamar sok katona kell, és gyorsan át kell rohannod a bal oldali sziget felső felébe, ez az első cél (tehát nem Ulsan, a közvetlen szomszédod!). A másik a bal felső sarokban van, az alatta lévő terület elfoglalásával tudsz egy bázist kiépíteni itt, aztán hajrá. Ha mindez megvan, Kína zabos lesz, úgyhogy jöhet a pirosak lenyomása…

I./8. Korea United (6/7)
Vezér: Fire and Maneuver – a közeli baráti egységek sebessége 50%-kal nő, a közeli ellenségek 30 másodpercig nem tudnak mozogni
Két megoldás van: vagy meghódítasz 10 territóriumot, vagy lenyomod/elfoglalod a kínaiak fővárosát, Shenyangot. Én inkább az előbbit javaslom, bár ha Sinuijúból átmész nyugatnak, majd fel északnak, hamar eljutsz a fővároshoz, de ide erős sereg kell. Ha bármelyik kínai egyetemet elfoglalod, és fellépsz a VII. érába, ütős lőporos egységeid lesznek.

II. GERMAN      
Fontos: a kereszteslovagok (Crusaders) gyorsan és olcsón képesek átkonvertálni egységeket, ez jelentősen megkönnyíti a küldetéseket! Ne feledd, a németeknél a nehézgyalogság HP-ja 25%-kal magasabb, és központ, egyetem, templom elfoglalása plusz technológiai pontot ad, a speciális erő pedig megfelezi a kutatási időt!

II./1. Crusade in Prussia (6/6)
Vezér: Fire and Maneuver
Az alapsereged elég arra, hogy az északra lévő Thorn tartományt megszerezd. Ha ott öt Livóniai (sárga) egységet átkonvertálsz, tiéd a sárgák támogatása, ami sokat segít. Thornban rombold le a templomot, ekkor érkezik pár munkás, mindegyik hoz magával nyersanyagot; építs ott központot, erődöt, barakkot, templomot. Közben nyomd le a délre lévő másik lila territóriumot is, elfoglalásához ide is kell erőd, majd jöhet a jobb alsó kék terület is, hogy megnöveld a létszámlimitet. Ha van egy sereged, Thornból menj koppanóig keletnek, itt fel észak felé, a felső kék terület innen védtelenebb, cél az ott álló nagydarab vezér lenyomása. Ő berohan az erődbe, le kell rombolnod azt, majd az újra kirohanó vezért is.

II./2. The Hanseatic League (6/6)
Vezér: Foreign Investment – a semleges vagy ellenséges épületeket azonnal átkonvertálja a sajátoddá, az eredeti bekerülési költség kétszereséért; kivételt képez a városközpont, az erőd, az őrtorony és a csoda
A cél öt kereskedelmi útvonalat felállítani a kék Hansa-szövetséggel. Sajnos aranyad nincs, és a túlnépesedés miatt tartományaid lázonganak, így mindháromba kell építened egy-egy egyetemet és templomot, ha ezt megteszed, kapsz katonai erősítést, ez legyen az első cél, és a megszerzett koronákért is jár plusz haderő. Közben a lengyelek lezárják Pomerániát, ezt majd el kell foglalnod. Célszerű előbb egy mellékküldetést lenyomni – építs egy kereskedőhajót, ekkor kapod meg: kell készítened öt hadihajót (a legolcsóbb is jó) és elvinni őket a térképen jelölt helyre (Copenhagen-Rostock közötti torkolat), blokádot képezve. Ekkor a svédek sarcot kínálnak; ha megjelenik a minitérkép felett a stopper („Lift the naval blocade”), vidd el a hajókat, és kapsz 1000 aranyat, ebből már építkezhetsz. Ezután rohand le és foglald el Pomerániát, és míg tartod, építs öt-hat kereskedőt, majd küldd el őket a kék piacra (a tengeren is kereskedhetsz Rostockkal, de nem egyszerű).

II./3. Defending the Order (6/6)
Vezér: Fire and Maneuver
A lengyelek támadnak. Marienburgot kell megvédened, de minél előbb próbálj meg a külországokból összeszedni 1000 követ (Liebstadt), ónt és vasat. Ha ez sikerül, mielőtt az első terület elesik, mindegyikért 1000 arany és pár lovag a jutalom. Ezután mindenkit szedj össze, és nyomás haza, a várba. Itt a városfalra építs tornyokat – csak hetet tudsz, tehát válaszd ki a legjobb pontokat, egyenletesen szétszórva. Fejleszd fel embereid, főleg a nehéztüzérséget, ezekből állíts még a sáncok mögé. Kutass az egyetemen, hogy elnyerd a koronákat (Fire Support, Firing Ranges), ne feledd, ezt a régiós erő gyorsítja! Ha elkezdődik a tánc, 250 lengyelt kell kinyírnod, a számláló alul. Fentről fog érkezni egy kis sereg zöld, három mozsárágyúval, ezeket konvertáld át a lovagokkal, és szintén állítsd a sáncok mögé. A támadás hullámokban, kettő között foltozd a kerítést, balra fent pedig egy-egy csapat erősítés esik be ilyenkor, őket tereld haza. Ha a negyedezer hulla megvan, jön a fővezér, ki kell nyírnod, és vége.

II./4. The Reformation (7/7)
Vezér: Fast Tracking – a kiválasztott, építés alatt álló objektum azonnal elkészül, kivéve a városközpont és a csoda
A négy állam közül ki kell választanod egy szövetségest, a többit lenyomni, mindezt április végéig. A választott haver egy-egy bónuszt hoz magával:
– Friedland: gazdasági korona
– Marianwerder: katonai korona
– Tilsit: birodalmi korona
– Lyck: kitolja a határidőt

Ha döntöttél (én a sárga Tilsitet ajánlom, és onnan elindulni le, majd balra), a választott terület központjához küldd át vezéredet, megköttetik az üzlet. Ekkor befut pár lila nemes, őket meg kell védeni három percig, a jutalom 500 arany. Ezután a játék adott: a többi állam központját el kell foglalnod (más épülettel ne törődj), ezután az hozzád kerül, majd jön a pár óvandó bácsi. Azt nem szabad engedned, hogy a már elfoglalt területet visszaszerezzék tőled, de ez nem lesz nagy gond. Ha mindhárom territórium a tiéd, a vezéredet át kell terelned a zöldekhez, erős védőkísérettel.

II./5. Brandenburg Prussia (8/8)
Vezér: Fire and Maneuver
Alapszabály: kéket, zöldet nem bántunk! Első feladatod legyen egyetemet építeni, templomot megtölteni, koronát megszerezni, jól fizet. Aztán gyűjtögetni kell (állomásoztass polgárt a központban, raktárban), és hadsereget felállítani. Keletre Königsburgot jó leigázni hamar; hogy ne legyen gond (keresztülvágni a lengyeleken), építs hidat közvetlenül oda, majd jöhet az elfoglalás. Csak a központot konvertáld át, ha az megvan, minden épület és ember a tiéd, plusz 500 egység sokfajta cucc. Ezzel már tudsz jó sereget építeni. Itt állíts fel egy kisebb flottát is, 5-8 hadihajó elég, ezzel az északi part (Stockholm) kikötőit nyomd le, megvédve Danzig partvidékét. Ha közben sikerül 10 svédet átkonvertálni (polgár is jó, vagy felderítő), kapsz egy kis támadási bónuszt, úgyhogy állíts a határokhoz papokat, automatára állítva a mókát. Cél a két középső sárga terület (West-, East Pomerania) leigázása.

II./6. The Seven Years War (9/9)
Vezér: Fire and Maneuver
Térdre kell kényszeríteni négy országot. Rögtön a játék elején a szomszédos Anglia egyezséget ajánl, fogadd el (galamb, England melletti pergamen, Accept); rendszeresen sarcot küldenek, ennek fejében Hannovert kell megvédened, azaz küldj pár csapatot a Berlinnel szomszédos terület központjához. Közben építs védelmet: őrtornyokat Breslauban lent, az osztrákokkal határos részen, Kolbergben az oroszok felé vezető hídhoz, Berlin és Kolberg partvidékéhez; a dokkot támogasd meg ütegekkel, képezz erős flottát, ha megvan, pucold le a svédek partját. Mindezeket erős, tüzérséggel megtámasztott sereggel béleld ki, ha van elég anyagod, akár egy falat is felhúzhatsz a partra.

Tartsd fel a ruszkikat, miközben hamarosan feladatot kapsz: védd meg Breslau várát (két percig). Ha ez sikeres, 20 nehézgyalogost kapsz, akiket az erődből tudsz előhívni. Ezekkel és itteni seregeddel azonnal nyomd le Bécset (lent a sárgák, Vienna). Ha ők elestek, nemsokára változik az orosz helyzet, az új cár békét ajánl, és nyersanyagot ad, így őket sem kell már bántanod. Ekkor fog Svédország minden erővel megtámadni, úgyhogy jön a parti csata. Ha két hullámot lenyomsz, kapitulálnak. Ezután rendezd a sorokat, irány Hannover alá, és az ő seregükkel együtt nyomd le Párizst.

II./7. Resisting Napoleon (9/9)
A küldetés első felében nem szabad katonai erőket termelni (ha 10 egységet legyártasz, azonnal támadnak a franciák, és véged). Állj rá a nyersanyaggyűjtésre és a technológiai fejlesztésre ezerrel. Ha megjelenik a felirat: „The Grand Army has returned…”, azonnal indítsd be a gépezetet. Berlin alá kell két torony, és legjobb, ha végtelen termelésre állítod a „katonagyárakat”, én a könnyűtüzérség, nehézlovasság és nehézgyalogság hármast választottam. Ha 150 franciát kinyírsz, a kékek ellenállása csökken. Berlin alá nagy sereg fog érkezni, nagyon oda kell figyelned. Ha a nyugati három tartományt megpucoltad a kékektől, szedd össze a csapatokat, állj rá határvédelemre, majd módszeresen kezdd el visszafoglalni a kék területeket – összesen hatot kell megszerezned; mindegyiken van erőd, tehát vigyél ostromágyút, és ha valahol a központot lerombolod (vagy a szövetségesek teszik ezt), azt újjá kell építened majd. Ha hat territórium elvörösödik, győztél. (Megjegyzés: mellékküldetésként megépítheted a Brandenburgi Kaput, bár sok jelentősége nincs.)

II./8. Blood and Iron (9/10)
Vezér: Fast Tracking
Az első feladatod: elfoglalni a Hannover feletti dán területet (Schleswig-Holstein). Ezt hamar meg kell tenned, mert előbb-utóbb az osztrákok rájönnek, mire készülsz, és szövetkeznek a dánokkal. Jó, ha építesz egy kisebb flottát, és ezzel, valamint a seregeddel lerohanod a narancsokat (ALT+bal klikk a kényszerített támadás!). Közben állíts védelmet és sereget az osztrák határhoz, Breslau alá. A soros cél a bécsi (Vienna) városközpont lerombolása. Ha ez sikerül, Ausztria kapitulál, és átadja Velencét neked. Irány a diplomácia menü, és Olaszországnak ajánld ezt fel (Tribute > Territories > Italy kijelölése > bal klikk a kis térképen, az alsó barna terület a narancs és a sárga között > Send). Ekkor az olaszok melléd állnak. Most építs egy erős sereget (érdemes átlépni a X. érába, jobb haderőért). Jön Németország egyesítése; két megoldás van: vagy elfoglalod a két lila területet középen, vagy Strassbourgot (Saarbrucken alatt), és átadod azt a liláknak. Vigyázz, ha Franciaország területére lépsz, hadat üzennek neked a kékek, tehát talán egyszerűbb az első megoldás. Végül a franciákat is térde kell kényszeríteni; vagy megölöd a vezérüket, Lajos Napóleont, vagy elfoglalod Versailles-t.
 
III. AMERICAN       
A jenkikre is érvényes a németeknél említett technológiai pont „lopás”. Érdemes kereskedni, mivel nagyobb a bevétel; e népnél a vadászrepülők, bombázók sebzése nő 25%-kal, ezért minden esetben ajánlom erős légierő felállítását. Ne feledd: az ebben a korszakban elérhető speciális erővel egy erődben állomásozó sereget a pálya bármely felderített pontjára átdobhatsz, ez sok esetben életmentő lesz! A Pentagon megépítése növeli városaid védelmét.

III./1. San Juan Hill (11/12)
Vezér: Fire and Maneuver és Rally
Építkezés nincs, csata van. Elsődleges célod elfoglalni Kettle Hillt, amely nagyjából középen, északra van. Előtte mellékesként felszabadíthatod a jobb felső sarokban lévő várost (az erőd lerombolásával, majd a központ elfoglalásával), ez erősítést generál. A következő mellékes a kubaiakhoz a megjelölt helyre (bal felső sarok) legalább 5 egység állítása (pontosan oda, ahová a térkép mutat), ekkor a karibiak besegítenek, és újabb seregeket kapsz (küldj oda úgy 10 gyalogost, futva). Ha Kettle Hill tetején lenyomtad az erődöt, a mérnökökkel építs sajátot a helyébe. Ezután a szemben (alatta) lévő dombot kell elfoglalni. Ha megvan, érkezik jó pár ostromágyú, velük meg lehet kezdeni Santiago ostromát erről a dombtetőről. Cél a városközpont elfoglalása vagy elpusztítása.

III./2. The Meuse-Argonne Offensive (11/11)
Vezér: Diversion – a kijelölt helyen egy fantomcsapatot teremt, melyet normál módon irányíthatsz; figyelemelterelésre, ellenség elcsalogatására kiváló
Építs a bázison egy repteret (Airport) itt képezz 4-5 háromfedelest (Triplane), plusz két kétszárnyút ezek védelmére (Guard Unit). Kell olajfúrótorony is, bele 6 polgár, plusz sok fa, ezekkel majd jól fel tudod spécizni a gépeket. Közben balra az erdőbe küldj egy szakasz géppuskást, majd felfelé, találsz egy kisebb csapat jó legényt. Az első feladat a bázis előtti géppuskafészkekből ötöt szétkapni, ez a repcsikkel könnyen megy. A következő cél Montfaucon, jobbra, az elkerített részben, nyomd le a légelhárítókat, majd a templomot (plusz az erődöt is, nem árt). Jön fent Romagne, itt is pucolj le mindent repcsikkel, a városközpont nem sebezhető, ezt el kell foglalnod. Közben készíts tankokat, ostromágyút, gyalogságot sokat. A következő cél Cunel, Dijon felett, ha öt perc alatt elfoglalod a központot, pár ezer egység cuccot kapsz mindenből. Dijonnál, a hegy túloldalán van egy francia bázis, ezt tucat ostromágyú fogja támadni, ha lenyomod őket, és beviszel valakit a táborba, kapsz 30 gyalogost. A repcsikkel közben nyomd le a bunkereket (Pillbox) a folyóparton, minimum ötöt, de inkább mindet. Ha kész, jöhetnek a nagy híd két oldalán az őrtornyok, a fő cél a túlparton, a hídtól balra lévő Command Post elfoglalása. Míg a gyalogság ezt bűvöli, repülőkkel (most már két kétmotoros nehézbombázó is segíthet) pucold le a terepet. Ha a parancsnoki épület a tiéd, öt percig kell tartanod, a jobbszélről jön sok tank és gyalogos, minimum egy szakasz gépfegyverest állíts az objektum védelmére (ha elmész onnan, leáll a stopper!). Ha letelt az idő, győztél.

III/3. WWII – North Africa and Sicily (12/12)
Az első feladat a lent található Tebessa elfoglalása. Vigyél le mindenkit, nem lesz gond, a központot foglald el, és vigyázz az épületekre, mert minden a tiéd lesz. Ha megvan, lesz sok munkásod. Építs központokat fent és lent, a semleges részeken, később, ahogy előrenyomulsz, minden területre, hogy a létszámlimitet kitold. Nyersanyag van bőven, termelj, fejlessz, és építs repteret.
15 perced van, hogy áttörd Rommel védelmét, amely középtájon van, jobbra lent van egy átjáró, itt mehetsz át, aztán tüzérséggel, nehézgyalogsággal morzsold fel a védvonalat (a betonsáncos rész). Ha sikerül negyedóra alatt végezni, jobbra lent érkezik egy szakasznyi erősítés. Most ne kapkodj! Tartsd itt a védelmet, építsd a központokat és fejlessz. A következő cél Tunisz elfoglalása, de ha ezt megteszed, 25 perced marad, hogy lecsapj Messinára, tehát csak erős sereggel vágj bele a hódításba. Ha sikerül, hamar építs a dokkokban csapatszállítót (Merchant Marine, 24 férőhelyes), és ezek védelmére pár tengeralattjárót. Közben bombázókkal kezdd el pucolni Szicília partvédelmét, mivel a megszállásra a legjobb módszer, ha megkerülöd a szigetet, és hátul, közvetlenül Messina központjánál dobod partra a sereged. Persze lenyomhatod Palermót is előtte, sok bombázóval nem lehet gond. Ha Messina a tiéd, győztél.

III./4. WWII – The Liberation of France (12/12)
A fő cél a középső „szigeten” lévő három nyugati terület – Sedan, Bastogne, Malmedy – elfoglalása, elsőnek azonban a bázis közelében lévő Charleroi kell, hogy a kezedbe kerüljön. Ha ezek mellett még hat territóriumra ráteszed a mancsod, jelentős nyersanyag-bónuszt kapsz. Célszerű módszeresen haladni, és az egész nyugati placcot bekékíteni, fokozatosan keletre tolva a frontvonalat, és mindig a keleti széleket védve egy „hátvédsorral”, természetesen erős légierővel megtámogatva mindezt. Ahhoz, hogy a lezárt technológiákhoz – és így a koronákhoz – hozzájuss, el kell foglalnod Sedan egyetemét. Fent középen, Antwerpen szívében van egy bekerített rész, öt gyárral. Ha ezeket lenyomod, lelassítod a náci hadigépezetet – ha viszont elfoglalod őket, speciális német tankokhoz jutsz.
Ha a négy fő terület megvan, irány a Rhone, a keleti oldalon lévő híd. Ennek mindkét oldalára kell építened egy-egy őrtornyot és AA-löveget (tehát egy torony, egy löveg az egyik oldalon, ugyanígy a másik parton), ha ezek megvannak, elindul egy stopper, 6 percig kell kitartanod. Jó, ha előtte elfoglalod Kreuznach városát, a központ alá építesz egy erődöt, és némi védelmet fent és lent, plusz fent lepucolod a terepet. Erős támadásra számíts mindkét irányból!

III./5. The Cold War – A Divided Germany (12/12)
Érdekes küldetés, a kémeké a főszerep – képezni ilyeneket nem tudsz, de időről időre érkeznek a bázisra. Öt német város, München (Munich), Stuttgart, Hamburg, Bonn és Hannover épületeit kell megvédeni, melyeket kémek próbálnak szabotálni. Épp ezért a játék elején megkapott spionokból küldj mindegyik központ magasságába egyet-egyet, nagyjából az utakhoz, ahol átjöhetnek vörösök, plusz érdemes stratégiai helyekre egy-két őrtornyot is felhúzni (idegen területen építkezel, tehát lassú lesz az építés), és mindenhova egy szakasznyi géppuskást állítani, hogy a felfedezett ellent lenyomd. Ha 3 sikeres kémakció végbemegy bármely városban, elveszíted annak szövetséget, és sok nyersanyagtól esel el. A cél, hogy az öt városból a küldetés végéig legalább hármat megóvj.
A másik feladat információgyűjtés. Érdemes egy háromfős spioncsapatot készíteni, és őket útnak indítani. Az első cél a térképen, jobbszél-közép (Spartak Barracks), el tudsz jutni oda észrevétlen, aztán „Gather Intelligence”. A következő kicsivel lejjebb egy gyár, itt sajnos le fogsz bukni, úgyhogy amint visszanyerték erejüket a kémek, vond ki őket (Extraction), és készíts új csapatot. A harmadik objektum is egy gyár, nem nehéz, viszont az utolsó a berlini egyetem, védett területen (északon, a kerítésen van egy lyuk, rohanj be, kémlelj, majd iszkiri haza). Ha mind megvan, a ruszkik támadást fognak indítani a Stuttgart melletti rész felől (itt van egy határszakasz, szögesdrótos), gondoskodj erős védelemről. Ha visszavered őket, győztél.
Megjegyzés: plusz kémeket és jó erőket szerezhetsz két mellékküldetésben. Egy másik 3 fős kémcsapattal fel kell menned a jobb felső sarokban lévő épülethez, innen kirohan 3 brit kommandós, őket el kell juttatni a bal felső sarokban lévő angol bázisra (Hessen, türkiz). Ezután ismét fent, középtájt egy erőd alatti egyetemről egy tudóst kell kiszabadítani, és levinni a bal alsóba, a franciákhoz (Malmedy, narancs).

III./6. The Cold War – Doomsday Countdown (13/13)
Vezér: Imperialism – a kijelölt saját épületet sebezhetetlenné és átkonvertálhatatlanná teszi a hatás ideje alatt
Ismét kémkedni kell. A minitérkép felett látható a „Doomsday Clock”, konyhanyelven ez azt jelenti, hány percre van a világ a III. világháborútól (1953-ban két percre voltunk tőle…). 60-ról indul, ha lenullázódik, vesztettél. Az alábbi módosító tényezők vannak:
• Ha a szovjet haditengerészet elsüllyeszti egy hajódat, 10 másodperc levonásra kerül.
• Ha te küldesz tengerfenékre egy vörös bárkát, 10 mp. jutalmat kapsz.
• Büntetést kapsz, ha szovjet vizekről (vörös bóják által határolt terület) elpusztítasz egy dokkot vagy más parti épületet, erre figyelj oda.
• Ha repülőgéppel megsérted a ruszkik légterét, vagy katonai csapatot dobsz partra, ugyancsak csökken az idő, ezzel se próbálkozz.

Ruszki kémek rendszeresen megpróbálnak szabotálni, ezért a fontos helyekre (központ, egyetem, dokk) állíts kémeket, őrtornyokat, melléjük katonákat. Az alsó fertályon lévő Anchorage nagy kommunikációs központja különösen értékes, ha elpusztul, véged (érdemes ideküldeni a vezéredet, a biztonság kedvéért). Fontos, hogy nekiállj a fa- és urántermelésnek, nagy szükség lesz rá (a „civiltérképen” nézd meg utóbbiak lelőhelyét). Jó, ha rástartolsz a birodalmi koronára, a Super Spy móka igen hasznos lesz a küldetés során!

Középtájon fogsz kapni egy (majd később több) pici kémtengeralattjárót (Spy Submarine), ebbe tudsz kémeket pakolni, és az alant felsorolt feladatok végrehajtásához átdobni a túloldalra.
1. Novaya Workshop – információgyűjtés (alsó csücsök – küldj ide valakit, majd hagyd a közelben)
2. Gruziya Hangar – szabotázs (fent, középen – ezt egy másik kémmel)
3. Sovyet Tech Center – információgyűjtés (középen – fő feladat!)

Ha az első megvan, kapsz négy OH-56 felderítő helikoptert, a fő bázis alatti reptéren. Ezekkel érdemes a partvonalat őrjáratozva lefedni, feltárják a kémeket csempésző hajókat.

Ha a 2. ponton túl vagy, kapsz egy újabb feladatot, mellékesnek: Ostrova Market, szabotázs. Ez megint lent van, így érdemes az 1. pontban jelzett módon, azt otthagyott emberkével elintézni, közben a felső kémmel elindulni a főcsapásra, a hátsó úton, a sziklaszorosban, így hátulról bejuthatsz a jókora központba.

A következő etap rázósabb: a 3. ponttól jobbra van egy zárt bázis, melyet alulról tudsz megközelíteni, az ott lévő reptér előtt parkol egy lopakodó bombázó. A feladat a következő: le kell állítani a repteret (szabotázs), ekkor a gép automatikusan elindul Alaszka felé. Ám az útvonalon van jó pár AA-löveg, ha lelövik a gépet, mielőtt hazaér, vége a dalnak. Ezért összehangolt akció kell: a középső partszakaszon ki kell rakni egy nyaláb kémet, és szabotálni a repülő útjába eső ütegeket (4-6 kém kell a feladatra). A repcsit parkold be valamelyik bázisra. Más dolgod nincs, mint legyártani belőle 4-5 darabot, és a nagy kutatóbázist velük lebombázni.

III./7. Cyborg Insurrection of 2058 (13/14)
A legsürgősebb feladat a jobb alsó sarokban lévő Fehér Házhoz átdobni egy nyaláb tankot, géppuskást, esetleg a helikoptereket, egy cyborgtámadást kell visszaverni. Ha sikerül, az elnöki dzsipet el kell terelned a bázisodra. Itt fejlessz, építkezz. A következő cél a bal felső sarokban lévő támaszpont repterének és hangárjának elfoglalása – vagy elpusztítása, de ez esetben kell egy-egy ilyen épületet felhúznod ide. Ha sikerül, vezesd ide az elnöki autót, és kimenekítik a jóembert.
A soros feladat az északon lévő nagy vörös bázison található parancsnoki épület (felhőkarcoló) elfoglalása vagy eliminálása. Pluszként az itteni egyetemet is szabotálhatod, ekkor leállnak a HERC-ek, és a Fehér ház fölötti területen lévő egyetemet is elfoglalhatod, ezzel feloldhatod az eddig lezárt technológiákat. Ha gondolod, átléphetsz az új érába, ez jó pár egységedet fejleszti, például a bombázókat vagy a nehézgyalogosokat. A központba legjobb jobbról bejutni, azaz a jobb felső sarkon kigyengíteni a védelmet, lenyomni a falat és hajrá. Innen bedobhatsz szállítóhelikopterrel kémet a szabotázshoz, vagy az elfoglaláshoz deszantosokat. Szerintem a lerombolás az egyszerűbb metódus.

Megjegyzés: bár van nukleáris bombázó, én nem ajánlom. 6 Strike Bomber simán lenyom egy repteret, míg nálam két atomcsapó három forduló alatt 10% sebzést okozott…

III./8. Cyborg Cataclysm (14/15)
A helyzet a következő: a bal felső sarokban van a piros bázis, ezt majd fel kell fedezned, előtte azonban viszonylag tempósan le kell nyomnod vagy el kell foglalnod négy atomsilót. Az első rögtön a bázisod alatt van, ezzel érdemes kezdeni; van itt egy nagy radarközpont is, ha lenyomod, kis előnyhöz jutsz, plusz a hangárodban tudsz felderítő műholdat építeni. Közben persze építkezz és termelj, ezt az alsó csücsköt érdemes belakni, három részből áll, központokat építve ide kitolhatod a létszámhatárt. Építs erős légierőt, vadászokkal és bombázókkal vegyesen, plusz sereget. Védd a bázisod erősen.
A következő siló a bal alsó sarokban van, viszonylag könnyen lenyomható, de egy szállítóhelikopterrel átdobhatsz egy foglalós csapatot is. A harmadik a jobb felső narancsszínű terület zöldekhez közeli sarkában van, egyenesen, a kék terület felett, légi úton könnyen odajutsz. Az utolsó ettől nyugatra van, szintén repülve érdemes innen becserkészni, én a bombázást ajánlom, mert közel a piros bázis (vagy a már elfoglalt silókból az atomcsapást).
Most nagyon oda kell figyelni! A megölendő tábornok egy villámgyors, 8000 HP-s lépegetőben csücsül, amint megtalálod a bázisa közepén, elindul lefelé, nagyjából a bal alsó siló körül próbál meg lelépni, ha eléri az alsó szélt, vesztettél. A mozgása miatt mindenképp érdemes nagyon erős, felspécizett légvédelemmel megtámadni, esetleg szárazföldi erőkkel az itteni két hídfőt elbarikádozni.

B. TURNING POINTS
Kétszer két küldetés, mindkettőt lejátszhatod mindkét szembenálló fél nézetéből – így akár meg is változtathatod a történelmet.

1. Normandy – The Allies (12/13)
Normandia, a szövetségesek szemszögéből, azaz a partraszállás. Célod az öt terület (melyek most egy-egy várost jelképeznek) közül négyet visszafoglalni. Termelés nincs, nyersanyagokat rendszeresen kapsz, minél több tartomány van a kezedben, annál többet. Az első város visszavételére negyedórád van – ne feledd: a városközpont bekékítése után az első territóriumra még egy erődöt is építened kell! Pakold be az egységeket a szállítóhajókba, ha pár gyalogos kimarad, nem gond, de a bázison lévő mérnököket vidd magaddal. Érdemes a támadóhajókat felfejleszteni legalább veteránra, hogy nőjön a HP-juk, hiszen a partvédelmet velük kell fellazítanod. Egyenesen menj le, az első terület célszerűen St. Mere Eglise legyen. Forgasd meg a pályát, hogy lásd, hol lejt a part, hol tudsz majd felkaptatni. Ha a védelem meggyengült, dobd partra egységeidet, varrd el a szálakat, majd hamar foglald el a városközpontot, és a mérnökökkel építs mellé erődöt. A következő legyen St. Lo, itt vannak ugyanis a nácik hadigyárai, ha ezeket elfoglalod, jelentősen könnyebb a dolgod. Fejlessz, építkezz, szedd össze a sereget, és nyomulj tovább a győzelem felé.

2. Normandy – The German (12/13)
A fenti megfordítva, azaz a cél az, hogy a támadók rendelkezésére álló 15 perc leteltével mind az öt tartomány továbbra is a kezedben legyen. Ha a piros területek közül már csak kettő a tiéd, egy stopper is megjelenik, ennek leteltéig kell legalább egyet visszahódítanod. Fontos: Eisenhower folyamatosan birtokolja a birodalmi koronát, ami ugye azt jelenti, hogy elég csak elfoglalniuk egy központot a város bekebelezéséhez, erődöt nem kell építeniük. Az előző küldetés alapján is nagyon fontos tartani St. Lo városát, hisz itt képezheted a tankokat. Ahogy tudod, meg kell próbálnod a parton tartani az ellenséget. Rendszeresen kapsz haderőt is, St. Lo alá, a sarokba, erre az „Armored Reinforcements have arrived” felirat tájékoztat. Én azt javaslom, építs egy erődöt a városközpont alá, majd ezen erősítést és a városban termelt erőket gyűjtsd oda, és amikor nagyon forró a szitu, a speciális erővel (Rapid Deployment) dobd őket pozícióba. Ugyanezt persze más városok erődjeivel is eljátszhatod. Építkezni sokat nem tudsz, a hangárban csak megfigyelő léghajót gyárthatsz, esetleg egy-két őrtornyot és erődöt érdemes telepíteni, aztán gyártani, egységeket fejleszteni folyamatosan.

3. Three Kingdoms – Wei (5/5)
Elég érdekes pite. Opciók, mint fent, azaz nincs termelés, a cuccokat időnként, az elfoglalt területek arányában kapod. A célod a zöld és a piros főváros elfoglalása. Azért érdekes ez, mert a zöldek elfoglalandó területe veled szomszédos, így ha a fő (elkerített) erődödben lévő erőkkel lerohanod, simán elfoglalhatod. A pirosakhoz a keleti kék tartomány hídján tudsz átcsorogni, egyetlen őrtornyot lenyomva, és a központ mellé egy erődöt ácsolva. Mialatt ezzel foglalkoztam, az összes piros a fővárosomhoz vezető hídon gruppenszexelt, egyetlen hatalmas gombócban. De lehet, hogy csak a könnyű nehézségi fokozat miatt…

4. Three Kingdoms – Wu (5/5)
A fenti megfordítva. Most a pirosakkal vagy, el kell foglalnod a kékek körbefalazott városát (egy központ + egy erőd kell ott), miközben sem a saját fővárosod, sem a zöldeké nem juthat az ő kezükre. Ugyanúgy automatikusan kapod a nyersanyagot, csak a fejlesztéssel és seregkészítéssel kell foglalkoznod. Védd a fővárost, a víz felől is, és ha kell, küldj csapatokat a zöldek támogatására. Ha gondolod, a narancsokat és/vagy a lilákat szövetségessé teheted, ez kis segítséget jelent.