Hosszú sorozatunk végére érünk – az EE utolsó kampányának leírása következik. Amint a hozzám küldött levelekből is kiderült, ez a küldetéssor okozta a legtöbb fejtörést a játékosoknak – lássuk hát, mit is kell tennünk, hogy végre feltehessük a polcra eme kitűnő terméket…

Az oroszok (Russian Campaign)

1.: The Crocodile (A krokodil)
Az orosz kampányban elszakadunk az ismert történelmi tényektől, és a fejlesztők által elképzelt jövőt élhetjük meg – elég érdekes lesz, azt garantálom…

Az első küldetés egy összetett, ám bemelegítő feladat: Voronyezs felderítése, Volvográd megszerzése, majd Voronyezs elpusztítása.

Szálljunk be először Pjotr, majd Grigor barátunkkal az autóba, és kocsikázzuk körbe a várost. Voronyezs ebben a pillanatban még szövetségesünk, így itt a soha vissza nem térő alkalom a város feltérképezésére – de vigyázzunk, ne tartson a dolog sokáig, és nehogy megpróbáljunk Pjotr autójával kihajtani a városból, mert felismernek minket és vége a dalnak! Menjünk jobbra, a búzaföldekre, ahol találunk egy ott veszteglő krumpliszállító teherautót. Pattanjunk bele, ezzel nyugodtan kihajthatunk Voronyezsből, az őrök nem fognak megállítani. Ezután padlógázzal Volvográdba! Ha minden jól megy, simán elérhetjük a várost, és amint beértünk, átvehetjük az irányítást.

Ezen a ponton van egy lehetőségünk: szövetséget kötni Ukrajnával, Rosztovval és Szeratovval. Túl sok hezitálást nem igényel a dolog, mivel ezen szövetségesek nélkül a küldetés végrehajtása a már sokszor emlegetett mazochistáknak való… Tehát: amint megérkezünk, és lefut a kis mozi, rögtön gyártsunk három diplomatát. Közben a meglévő városiakkal rohammunkában kezdjünk a Voronyezs felőli oldalon őrtornyokat és AA lövegeket telepíteni. A meglévő nyersanyag elegendő legalább 4 torony, és melléjük 1-1 löveg építésére. Menet közben megszületnek a diplomaták, őket jelöljük ki, majd klikk a három városra. Nem kell félni, mindhárman meg fognak érkezni épségben! Amíg úton vannak, folyamatosan támadnak majd minket, de az új tornyokkal sikeresen visszaverhetjük ezeket. Ha valamelyik löveg megsemmisül, építsük újra, és természetesen fejlesszünk: tornyokon és lövegeken lőtávot, sebzést, HP-t.

Most nekiállhatunk a gazdaság kiépítésének – szükség lesz rá. Először is építsünk egy malmot, a házaktól nyugatra van megfelelő terület, és az összes farmot vegyük munkába! Amint lehet, termeljünk ezerrel munkásokat, ezekkel kezdjük meg a fakitermelést és a bányászkodást. Építsünk a bányák mellé településeket, ha ügyesen helyezzük el őket, folyamatos lesz a kitermelés.

A diplomaták közben célba érnek, és megszületik a döntés: Rosztov csatlakozik hozzánk, ha adunk 1000 egység vasat nekik, Szeratov ugyanennyi aranyért cserébe áll mellénk, Ukrajna pedig rögtön a miénk, ha a két előző város már a szövetségesünk. Nosza: klikk a bal felső sarokban a „kézfogó” ikonon, majd a megfelelő város neve mellett, a megfelelő nyersanyagnál állítsuk be a kívánt értéket, és OK – pikk-pakk létrejön a „nagykoalíció”. 😉 Innentől kezdve hátradőlhetünk – hamarosan özönlik  Volvográdba a segítő erő…

Ezek után nekiállhatunk a támadóerő megszervezésének. Mivel Voronyezs elpusztítása a cél, azt csak bombázással tudjuk majd elérni, és ehhez jól jöhet némi erős nukleáris arzenál – úgyhogy érdemes korszakot lépni, ehhez csak elegendő kaja, vas és arany kell, amit könnyen összehozhatunk (fogjunk termelésbe egy-két tökföldet is!). Építsünk közben repteret, majd amint létrejött a látványos szintlépés, a B-52-es bombázót Titán bombázóvá alakíthatjuk – ezekből úgy 7-8-10 darabot gyártsunk le! (Ezekhez és az upgrade-hez vasra és rengeteg aranyra lesz szükség, úgyhogy ha kell, menjünk szövetségeseink városaiba is bányászkodni!) Mellettük legyen a seregben jó adag tank, pár tankelhárító löveg (AT Gun), szép számban Flak Halftracks, és pár Heavy Mortars.

Ha felállt a sereg, indulhat a támadás. Amint Voronyezs közelébe értünk, hívjuk segítségül szövetségeseinket (Flare gomb, és klikk oda, ahova szánjuk erőinket.) Bár a város elfoglalását ránk hagyják, kitűnő zárótüzet és „hátvédsort” biztosítanak részünkre. A kulcslépés az, hogy a földi erőkkel annyi AA lőtornyot romboljunk le, amennyit tudunk, ezután ráküldhetjük a városra a Titánokat, a központ megsemmisítésére. (A külső részek és az ellátó bázisok, laktanyák eliminálására is felhasználhatjuk őket, megkapó látvány…) Pár gépünk oda fog veszni a központot körülvevő tornyok áldásai miatt, de a többiek elérik kitűzött céljukat. Amint elpusztul a célpontunk, pakolhatunk – irány életünk izmos, kövér szívása!

Civilizációs pontok: a hármas szövetség összehozása – 10 pont, a főváros elfoglalása – 15 pont

2.: Novaya Russia (Új Oroszország)
Valószínűleg ez a misszió az egész játék legnehezebb küldetése, így csak akkor vágjunk bele, ha kellően kipihentek és nyugodtak vagyunk – tartsuk észben, hogy a drága technika, a billentyű és a monitor semmiről nem tehet…  Én magam is jó párszor nekifutottam, amire valahogy összejött a dolog.
Haladéktalanul építsünk valahol biztonságos helyen egy repteret, majd az összes városlakót állítsuk tornyok és AA guns építésére – az összes induló követ használjuk fel erre a célra, építsünk jó párat főleg a nyugati és északi oldalra! Ha a nyersanyag elfogyott, irány a kő- és aranybányák! A fővárosban építsünk további polgárokat, párral elkezdhetjük az élelemtermelést, a többiekkel az arany- és vastermelést indítsuk be ezerrel!

Amint elkészült a reptér, építsünk két Titánt! Ezek lesznek a főerőink. Amint az első kész, upgradeljük a HP-ját jól, majd küldjük lefele, délre. Ha felfedezzük a lázadók táborát, dobjuk rá a szeretetcsomagunkat. Ne sírjunk, ha a sikeres támadás után elvesztjük a gépet – feladatát végrehajtotta, a lázadás leverve! Építsük helyette egy újabb masinát a közben elkészült másik mellé. Közben pár támadást át fogunk élni. Nem ez lesz az utolsó… Amint van rá nyersanyag, upgradeljük a tornyokat és a légvédelmi lövegeket is, és javítsuk őket a támadások között. Ha szükséges, állítsunk még több munkást a kőkitermelésre!

Ha elkészült a második Titán, jöhet Ukrajna támadása. A két gépet küldjük a fővárosra (a nagy épület sok-sok légvédelmi üteggel körülvéve :)), jól felturbózva a HP-jukat, és ha van rá nyersanyag, érdemes a sebességet is felhúzni! Amint elvégezték feladatukat, Dr. Alexi Septimus kifejezi együttműködési szándékát. Remek! Építsünk egy vagy két kibergyárat, és lássunk neki a Zeus kiberkatonák képzésének! Segítségükkel táborunk védelme lényegesen könnyebbé válik – ez kulcsfontosságú lépés! Borzalmas mennyiségű vasat és aranyat kell bányásznunk, és ebből annyi Titánt építeni, amennyit csak tudunk! (Ezekkel vigyázzunk, állítsuk a gyűjtőpontot a városon kívülre, nehogy úgy járjatok, mint én: a Titánok ráugrottak a várost támadó erőkre, és egy bájos atomvillanás után Moszkva gyakorlatilag megsemmisült…)

Ha van már kb. 8-10 bombázónk, küldjük őket Oslo fővárosára (a térképen a sárga paca a messzi északon – megint csak az ütegekkel körülvett épületre kell koncentrálni). Út közben birtokunkba kerül egy vízi város, de ha van elég bombázónk a levegőben, ennek segítségére nem lesz szükségünk. Ha 2-3 gépnek sikerül eljutnia a svéd főváros fölé, miénk a győzelem!

Civilizációs pontok: a lázadás leverése – 15 pont, a két főváros lerombolása – 10 pont

3,: The Changing of the Guard (Őrségváltás)
Ez a küldetés egy kis levezető az előbbi vérhólyagzás után – lehet pihizni, ejtőzni, billentyűt cserélni.

Ugrunk egy kicsit az időben. 25 éve, hogy Grigornak sikerült egyesítenie Új Oroszország erőit, ám a lázadásoknak még mindig nincs vége. Hősünk ereje fogytán, így kinevezi Septimus robotját saját utódjának, Grigor II néven. Ezután össze kell szednie a hozzá hű erőket, és elpusztítani a lázadók főhadiszállását Moszkva közepén, benne a három vezetővel.

A térképen körben látunk kis kék pontokat, ezek a kormányhű erők laktanyái és fegyvergyárai, ezeket kell végiglátogatnunk a két Grigorral. (Nem szakadhatnak el egymástól, GII mindig visszatér GI-et őrizni.) Szedjünk össze egy kis csapatot (út közben szórványos támadások fognak érni minket, de ezeket Grigor II-vel könnyen lenyomhatjuk, a többieket ne pazaroljuk el!). Induljunk el északra, egy kis közjáték után hamar kiderül, Grigor haldoklik, segítséget a központi kórházban kaphat. Ez egy mellékküldetés, de mivel a kórház úgyis útba esik, meg fogjuk csinálni.

Amint elérünk egy laktanyát, Grigor szólítja híveit, és máris rendelkezésre áll egy újabb kis csapat. Őket küldjük vissza oda, ahonnan indultunk, legyen ez a gyűjtőpont. Az óramutató járásával ellentétes irányban kezdjük el körbejárni a kék pontokat! Ne aggódjunk, hogy Grigor csak fél életerővel rendelkezik: a bal alsó sarokban van az emlegetett kórház, ahol találkozunk Septimussal, aki egy műszívet készít – és ajándékoz vezetőnknek, ezzel kibírja a küldetés végéig. Menjünk tovább, gyűjtsük a sereget. Ne törődjünk azzal, hogy valahol 2/3 távnál Grigor támadásra buzdít, minden katonai tábort járjunk körbe!

Ha a kis körjárat végére értünk, indulhat a támadás. Tartsuk észben, hogy Grigor II és Molotov harcosok, és jól meg tudják magukat védeni – szemben Grigorral, így őt tartsuk messze a csata hevétől, de közel a hadsereghez! Szintén létfontosságú, hogy az ostromgépeinket és a kiberkatonákat védjük, gyógyítsuk. Gyalogságból szinte korlátlan készlettel rendelkezünk, ám a Feketeköpenyes Gyalogság (Black Robe Infantry) nem túl hatékony a falak és tornyok ellen, mindenképp szükség lesz a nehézgépekre! És ami a legfontosabb: tartsuk egyben, jól szervezetten a haderőt! Ha elkolbászolnak az embereink, könnyen beleszaladhatnak ellenséges erőkbe, és odavesznek. Ez akkor is igaz, amikor a lázadókat attakoljuk a város közepén. Ha a gyalogság magára hagyja a kiberkatonákat vagy az ostromgépeinket, könnyen szemben találhatják magukat egyedül egy tank, vagy ami még rosszabb, egy torony ellenében – és ez súlyos következményekkel járhat! A tornyok ellen egyébként Grigor II ideális…

Ha a fentieket betartjuk, a misszió gyaloggalopp lesz. Aki idáig eljutott, az már sejtheti, hogy a fejlesztők nem véletlenül iktattak be egy ilyen fáklyásmenetet – kell a rápihenés az újabb haddelhadd elé!

Civilizációs pontok: mind a 11 katonai objektum végiglátogatása – 10  pont, az árulók megölése – 15 pont

4.: Jewel in the East (Kelet ékszerei)
Bevallom, számomra ez a küldetés okozta a legtöbb fejfájást – Mr. Goodman és a teljes Stainless Steel alkotógárdája fel- és lemenőinek gyakori és profán emlegetésével…

Fő feladatunk 8 kibergyár átállítása a mi oldalunkra, és ezek megvédése pár mellékszál mellett.

Amint elkezdődik a küldetés, jelöljük ki az összes emberünket, és állítsuk a viselkedésüket Stand Ground-ra! Ez nagyon fontos! Menjünk le a legközelebbi kínai városig, Batouig, de álljunk meg a városon kívül, olyan messze, hogy embereink még véletlenül se kezdjenek el lövöldözni senkire és semmire! Grigor II-vel menjünk be a városba, az első templomig. Ekkor ráugranak sokan, csaljuk őket ki a seregünk elé! Amint ez a kis véderő felmorzsolódott, vigyük vezérünket az előbbi templom mellé, ami ekkor „átáll” a mi oldalunkra. Feladatunk, hogy képezzünk 2-3 papot. Ez nem lesz könnyű, hiszen a véderő közben elkezdi lőni a templomot és a „megszülető” papokat. Ezért egy kisebb, könnyen kontrollálható csapattal kezdjük meg az egyetemek (ezek ugye gátolják a konvertálást) és laktanyák (a pagodák is azok!) lerombolását, de vigyázzunk, semmi másnak ne essék baja, főleg ne bántsuk a földeken kapálgató parasztokat! Nem lesz egyszerű a feladat, mentsünk gyakran! Ha van már 1-2 pap, és feltápolódtak, ahogy kell, kezdjük meg a három kibergyár átkonvertálását! Egy pappal menjünk a földekre, és konvertáljuk át a parasztokat saját emberré, akiket tereljünk egybe, megfelelő védelem gyűrűjébe! Amint egy kisebb csoport összegyűlt, vigyük őket a város alá, és kezdjünk tornyokat és légvédelmi lövegeket építeni, de nagyon óvjuk őket! Közben a papokkal, ha végeztünk a három gyárral, a kórházakat is érdemes átalakítani. Ez így olvasva egyszerűnek hangzik, de próbáljuk csak ki… rémálom! (Főleg Grigor II és Molotov miatt, akik esztelenül lőnek mindenre és mindenkire, aki nem a mi oldalunkon áll…)

Mivel városlakót nem termelhetünk, papjainkra vár a munkásosztály kiépítése. Táborunktól nyugatra szép darab agrártelepülés terpeszkedik – vigyük oda a papokat, és konvertáljunk át annyi lakost, amennyit tudunk. Új embereinkkel azonnal építsünk egy fővárost valahol a bázisunk területén. Sajnos, városlakó képzése ezután se lehetséges, így papjainknak lesz dolga bőven – legalább 20 emberre kell szert tennünk segítségükkel! (De több sem árt…) Amint „megszületnek”, mehetnek aranyat és vasat termelni, néhányukkal az élelemtermelést is biztosítsuk – és ne hagyjuk abba a tornyok és lövegek építését sem!

Miután sem repteret, és ezzel együtt Titánt sem tudunk építeni, keressünk más kedvencet – javaslom az Ares-t! A kiberfajta Ares helikopterként lebeg a föld felett, és a közönséges tornyok hatástalanok ellenük (az AA lövegek természetesen ártanak nekik). Nagy tömegben ezek az egységek szinte megsemmisíthetetlenek – gyártsunk belőlük úgy 15-20 darabot!

Ha megvan az Ares-sereg, válasszunk ki egy szimpatikus kínai várost (ne a fővárost, hanem a „sápadtabb sárga” kis településeket, ott van ugyanis bőven kibergyár), és rohanjuk le jól. Földi támadásra számíthatunk, de ekkora had ellen sokra nem mennek. A tornyokat lendületből lenullázzuk, az emlegetett AA tornyok kisebb fennakadást okozhatnak, de ha elég emberrel támadunk, túl nagy kárt nem tesznek bennünk: egy torony erősen megsebez egy Arest, de nem halálosan – ráadásul kiberünk hatásosan és gyorsan gyógyítja magát, így annyi a dolgunk, hogy a sebesült példányt kivonjuk a frontvonalból a felépülés idejére. Ezzel a taktikával minden lézertornyot elpusztíthatunk – de vigyázzunk, nehogy megsemmisítsünk egyetlen kibergyárat is! Azokat konvertáljuk át a papokkal, amint biztonságosan megtehetjük – ha szükséges, más, számunkra fontos épületre is sort keríthetünk. Közben a folyamatosan szinten tartott Ares-haddal látogassuk végig a városokat – megfelelő létszámmal nem fog soká tartani!

Vigyázzunk, ha 8 kibergyárat átkonvertálunk, vége a küldetésnek, így előtte érdemes felgöngyölítenünk a mellékszálat – álljunk le 6 gyár átállítása után! Vigyük Molotovot az egyetemkomplexumhoz (bal alsó sarok, lila terület). Remélhetőleg eddigre az Ares sereg megsemmisítette a tornyos védelmi rendszert a város körül. Ha Molotov besétál az egyetemhez, újabb küldetést kapunk: a kínaiak egy időgép összeeszkábálásán dolgoznak, ennek tervét kell ellopnunk – időre! Az időgép (nekem legalábbis, bár más leírások ezt másképp mondták, de én annak hiszek, amit látok :)) a hetedik épület átkonvertálása után jelenik meg Pekingben, ám ezután időre kell dolgoznunk. Tehát: az összes Ares-t (legalább 15-20!) indítsuk meg Peking felé, és valamelyik főkaput bombázzuk le, majd tisztítsunk meg egy utat kb. a városközpont felé. Ha ez megvan, jöhet a hetedik épület átkonvertálása. Ekkor megjelenik az időgép, jelöljük ki Molotovot, és az Ares-ek fedezetében nyomuljunk be vele az időgéphez! Ha eléri, megnyugodhatunk – kis mozi, Molotov meghal (ez a dolga, ne aggódjunk…). Semmi más dolgunk nincs, mint a maradék kibergyár átkonvertálása – a nyolcadik után hátra lehet dőlni…

Civilizációs pontok: időgép elpusztítása – 10 pont, 8 gyár átkonvertálása – 15 pont

5.: A Change of Heart (Szívcsere)
Nos, mint kiderül, Molotov nem halt meg, csak átalakult – valami elcseszett Robocop-szerűséggé: félig gép, félig ember, egészében olyan csúf, hogy elmehetne a kalendáriumba adomának.

Feladatunk, hogy az „SP1” Molotovot és csapásmérő erejét Havanna, Kuba és a vele szövetséges (!!!) USA ellen vezessük. (Hmm, érdekesen gondolkodnak a rozsdaálló fiúk a jövőnkről…) Összetett, igen nehéz, sokat mentős 😉 feladat – rágós falat, annyi szent.
A játék elején egy szűk kis földnyelvre érkezünk, épp annyi katonával, hogy megvédhessük táborunkat. A városlakókkal építsünk városközpontot (én a két kőbánya mellé javaslom, egyszerűbb lesz az életünk), majd ott képezzünk még több városit, jó sokat! Velük először is építsünk a karibi főkapu felé két-három tornyot, és a partra se árt egy-kettő. A véderőinket vigyük a tornyok közelébe – nagyon hamar megkezdődik a támadás. A városiakkal építsünk egy farmot, mellé egy kibergyárat és egy repteret – ha ügyesen helyezzük el őket, ki fog férni mind. Ha állnak az épületek, mehetnek munkásaink fát, aranyat és vasat bányászni, és vegyük termelésbe a földeket is. Folytassuk a városlakó-termelést, amíg egy jól kiépített gazdaságunk lesz.
Ha beindult az élet, építsünk a reptéren egy Titánt, a kibergyárban kisebb csapat kiberharcost ízlésünk szerint – jómagam a kedvenc Ares-eket ajánlom, és felhívnám a figyelmet az olcsó, ám kitűnő Hyperion egységekre, amelyek nagy tűzerejük mellett képesek a víz alatt is járni, hegyeken átkelni – nélkülözhetetlenek lesznek! Amint a Titán elkészült, küldjük rá a kapura. Nem fogja elpusztítani, de a kiberegységekkel befejezhetjük a művét (ha gondoljuk, megvárhatjuk, míg repcsinket újratöltik, a második bomba után könnyebb lesz a dolgunk.) A kiborgokkal kezdjük meg az ellenséges légvédelmi ütegek eliminálását, majd a Titánnal a védtelenül maradt épületeket nullázzuk le! Folytassuk ezt addig, míg a földnyelvet megpucoltuk. Legyünk körültekintőek, ne pazaroljuk az embereket – ha túl sok a sebesülés, vonuljunk vissza, gyógyítsunk, pótoljuk a veszteséget!
Közben érdemes építeni egy dokkot és egy hajógyárat (Navy Yard), majd itt pár csatahajót, tengeralattjárót és fregattot. Nem kell nagy flotta, de elég legyen az elkövetkező szállításaink megvédésére!
Kuba megszállása sokkal nehezebb feladat, lesz dolgunk bőven. Először kis flottánkat vigyük a Kuba és a földnyelv közti vízi átjáróhoz. A vízből a tengeralattjárókkal elkezdhetjük leszedni a part menti légvédelmi ütegeket, miközben a fregattokkal elimináljuk az ellenséges víz alatti járműveket – mindebbe besegíthetnek az emlegetett kiberegységek is, meglátjuk, milyen hasznát vesszük a Hyperionnak! Amint tiszta a terep, a Titánnal, vagy ha volt elég nyersanyag, a Titánokkal besegíthetünk a tisztogatásba. Szép lassan, nyugodtan haladjunk előre, célunk a nagy barna placc lesöprése, és ott egy kisebb tábor kialakítása. Amint elég biztonságosnak ítéljük a helyzetet (órák kérdése…), építsünk egy szállítóhajót, és minimum öt városit, valamint a többi harcoló egységet hajózzuk be, és erős tengeri és szárazföldi védelem mellett dobjuk partra őket Kubában! Ha a munkások szerencsésen beértek, azonnal építsünk egy települést, és az öt városival fejlesszük fel városközponttá (Populate)! Termeljünk embereket, és a sziget nyugati fele felé építsünk légvédelmi ütegeket és tornyokat. Ezen a helyen 3 kibergyárat, 2 dokkot és egy hajógyárat kell felépíteni, ezzel a küldetés első fele teljesítve lészen.
A következő feladat a főváros, Havanna lerombolása. Gondolom, nem kell részleteznem a taktikát: kiborgokkal a légvédelmi ütegek legyalázása, majd egy kis nukleáris szeretetcsomag. Vigyázzunk, most már nagyon erős légvédelemmel találkozunk, érdemes a repterek elpusztításával kezdeni! Ha Kuba utolsó csücskét is lesöpörtük, a főváros helyére (a kék placc) építsünk egy városközpontot (település és Populate öt emberrel). Ezzel a második rész is kész.
Most egy kis mozi következik. Molotov ember-gép koktél jelenti Grigor II-nek, hogy készen állnak az USA leigázására. GII parancsot ad a 18 millió kubai lakos kiirtására, ám ekkor Molotovban feléled az emberi rész, és megtagadja a parancsot. Úgy dönt, felkeresi az amerikaiak vezérét, Molly Ryant, és alkut ajánl neki: mindent vissza lehet csinálni, ha megépítik az időgépet, visszamennek az időben, és elpusztítják a robot Grigort. Lehet kapaszkodni!
Amint a mozinak vége, az USA a miénk, ám a korábbi két településünk Kubában természetesen Grigorék kezében van. Mollyval, Molotovval, és 5 városival vissza kell hajózni az egykori Havanna helyére. Kapunk egy szállítóhajót, ám azt elég korán elkezdik támadni. Jó trükk, ha építünk egy másikat, és amíg az ellen a „csalihajóval” van elfoglalva, suttyomban átdzsalunk a szigetre. Amint megérkezünk, jön a szokásos városközpont-építés. Az újratermelt városiakkal, arccal az elsőnek épített településünknek, húzzunk fel legalább két-három tornyot, és egy valóságos erdőt légvédelmi ütegekből, ugyanis hamarosan Titáninvázió várható! Építsünk kibergyárat is, termeljünk Arest, Hyperiont. Amint elégségesnek ítéljük a védelmet, mentsünk egy jót, majd építsük meg az Időgépet! Ne aggódjunk, jutalmunk nem marad el: irtózatos támadáshullám veszi kezdetét, ráadásul a gépnek idő kell, míg feltöltődik, addig meg kell védeni. Nem könnyű feladat, de aki idáig eljutott…
Amint a gép készen áll a feladatra, vigyük Mollyt és Molotovot a közelébe, és dőljünk hátra, élvezzük a mozit. Gondoljunk arra, hogy már csak egy küldetés van hátra – és rettegjünk, mit találtak ki a fejlesztő urak végjátéknak. Elárulom: rettegésünk nem lesz alaptalan…
Civilizációs pontok: a főváros megépítése – 15 pont,  időgép használata  – 10 pont

6.: A Bad case of Deja Vu (Rosszfajta Deja Vu)

Nos: ha eddig nem tudtuk, mi az a kihívás, most szembesülhetünk vele… Feladatunk, hogy megöljük Grigor II-t, vigyük Molotovot az eredeti Grigorhoz, és beszélgessünk el vele. Hogy ez nem lesz zászlós felvonulás, azt az biztosítja, hogy ellenfeleink a Digitális/Nanotechnológiai korszakban vannak, míg mi az Atomkorban toporgunk. Szerencsére később tudunk fejlődni, de addig is…
Lássuk, miből élünk. A régi jó Voronyezsből startolunk. A várost megvédeni az egyik alapfeladat – nem lesz egyszerű eset. Délnyugatra van Ukrajna, velük érdemes szövetkezni, bár ez az ország elég hamar meg fog semmisülni, de addig is segíthet. Épp ezért amint elindul a buli, vigyük Mollyt az ukrán fővárosba, majd amikor csatlakoztak hozzánk, vissza városunkba – és Molotovval együtt védőőrizetben állítsuk egy jól eldugott sarokba őket!
Van három orosz város, a középsőben őrjáratozik Grigor II a főnökét rejtő bunker körül. Nos. Fejlődni úgy tudunk, hogy építünk egy kémközpontot (Espionage Center), ott képzünk egy kémet, őt erős véderővel egy ellenséges épület mellé visszük, majd bal klikk az épületen. Ekkor a kém beoson, és megszerzi az adott technológiát (mindegyikért jár civilizációs pont – lásd lent!). A központhoz követ, sok-sok követ kell bányásznunk, úgyhogy mindenekelőtt hadseregnyi munkást termeljünk, és kezdjük meg a nyersanyag-kitermelést. Ha a központ kész, azonnal kezdjünk tornyokat és légvédelmi ütegeket építeni a kapu elé (a barom pályatervezők a kapun kívülre raktak egy csomó laktanyát), amennyit csak bírunk. Közben gyártsunk tankokat, lövegeket, katonákat ízlésünk szerint, és ezek védelmében a kémet vigyük a keletre fekvő városhoz. Rögtön a kapu előtt van egy laktanya, klikk – máris termelhetjük a jobbfajta haderőt. Kezdjünk neki egy új kém legyártásának, közben a sereggel törjük be a kapun! Egy B52-es nehézbombázó pár F15-össel megtámogatva besegíthet! Amint a kapu ledőlt, remélhetőleg a kém is odaér, segítsük be a legközelebbi kibergyárba, lehet örülni, gyárat építeni Voronyezsben, és termelni Arest meg Hyperiont. Szép lassan felőrölhetjük a várost, érdemes az időkontrollert (a tornádótölcsér közepén) legyakni, mert ezen keresztül utánpótlás érkezik az ellenséghez! Sajnos reptér itt nincs, ahhoz a másik városban kell kémkednünk. Érdemes egy szállítóhajót építeni, és a kémet – légi, vízi és szárazföldi fedezet mellett – partra dobni közvetlenül a reptér mellett. Ha sikerül, máris építhetjük a Titánokat.
(Mindeközben hihetetlen mennyiségben támadja Voronyezst az ellen, folyamatosan kell javítani, pótolni az elpusztult védműveket – és az emberanyagot…)
Ha összegyűlt a kellő támadóerő, neki kell zuhannunk a sasfészeknek. Ne is próbáljuk légi előkészítés nélkül lerohanni a várost! Küldjük bombázóinkat a kapura, majd az Ares-eket/tankokat a légvédelmi lövegekre, közben a többiekkel csépeljük a talpasokat! Rohadt nehéz feladat, de egy délután-éjszaka alatt jelentős haladást érhetünk el… Én Grigor II-t szintén a Titánokkal gyengítettem meg, végül a kiberkülönítmény elintézte. Jó időzítéssel kb. eddigre idehozhatjuk két hősünket, bármelyikkel befejezhetjük a küldetést – mire megérkeznek, romboljuk le a bejárat előtti falat is.
Nincs más hátra, mint nézni a mozit – hősünk besétál, egyezkedik, a szerencsétlen Grigor nem alkuszik… három gyors pukkanás-dörrenés hallik, és vége a játéknak. Visszarepülünk a jövőbe, de hogy az mit hoz? Gondolom, az Empire Earth II-ben ez is kiderül… Jaj nekünk!
Civilizációs pontok: kibergyár kikémlelése – 5 pont, kiberlaboratórium kikémlelése – 5 pont, kaszárnya kikémlelése – 5 pont, reptér kikémlelése – 5 pont, dokk kikémlelése – 5 pont, hajógyár kikémlelése – 5 pont, hadigépgyár kikémlelése – 5 pont, tankgyár kikémlelése – 5 pont

Hát ennyi volt az EE. Kegyetlenül nehéz, stratégákat próbáló feladat, és akiknek ez is kevés, nyomuljanak multiplayerben, játszanak random map-on, töltsenek le újabb kampányokat a netről vagy csináljanak maguknak (és másoknak) újabbakat! Akinek elég volt, tegye fel szépen a polcra a játékot, elégedett mosollyal – ez is megvolt, végignyomtam. Jó mulatást, sok sikert!