A Mátrix-univerzumban játszódó játék elég vegyes képet mutat. Rajongói szemmel szerethető, a filmeket (főleg a másodikat) és az Animátrixot megnézve szinte kötelező is, hiszen sok háttérinformációhoz jutunk. Játékosi szemmel nézve viszont nem túl míves, itt-ott hibás, ráadásul erősen konzolszagú is. Mivel mindössze négy oldal állt rendelkezésemre, úgy döntöttem, ezt a hekkelés leírására szánom, úgyis ezzel volt a legtöbb játékosnak baja.

I. HEKKELÉSI KÉZIKÖNYV, V1.0
Ahhoz, hogy hekkelhess, rendelkezned kell egy játékmentéssel. Válaszd a főmenüben a ’Hacking’ pontot, majd kattints a megfelelő profilra, és indul a balhé, a töltögetés után ’press any key’, azaz nyomj meg egy gombot. (Aki gyorsan akar végigszaladni a leíráson, elég a kiemelt szöveget begépelnie, aztán, ha kell, az utána lévő magyarázatot elolvasni hozzá.)
Egy parancssoros felület előtt ülünk, persze a Windows-os ikonfesztiválhoz szokott felhasználóknak meglehetősen idegen lesz a környezet, de egyszer mindent ki kell próbálni… A játék szerint mi most egy távoli gépbe jutottunk be, melynek egyelőre az A: meghajtójához férünk hozzá. A DIR A: parancs kilistázza ennek tartalmát. Ezt fogod látni:

A:\SYSTEM
A:\TOOLS
A:\TEXT

Ezen könyvtárak tartalmát szintén a DIR paranccsal nézheted meg. Következzen ezek tartalma, magyarázatokkal:

DIR A:\SYSTEM
1) REBOOT.EXE: a rendszer újraindítása, minden eddigi munkánk törlése.
2) HELP.EXE: az egyes parancsok használatában segít, pl. HELP DIR
3) CLS.EXE: törli a képernyőt
4) LOGIN.EXE: belépés a B: meghajtóra, lásd lejjebb
5) DIR.EXE: ez már ismerős, kilistázza egy meghajtó vagy könyvtár tartalmát
6) EXIT.EXE: kilép a rendszerből
7) READ.EXE: szövegfájlok olvasására, lásd lejjebb
8) ECHO.EXE: kiír egy szöveget a képernyőre, pl.: ECHO HELLO WORLD; használható az ECHO ON ill. ECHO OFF parancs is

DIR A:\TOOLS
1) VIBRATION.EXE: ha erővisszahatós játékvezérlőd van, megtekerheted a motorját, 1-100-as erősséggel, pl.: VIBRATON 80
2) BEEP.EXE: megcsippantja a hangszórót, 1-8 értékkel, pl.: BEEP 5
3) CHEAT.EXE: ezzel lehet csalást bevinni a játékba, részletesen lásd külön

DIR A:\TEXT
A könyvtár tartalma a READ paranccsal olvasható, a teljes útvonal megadásával, pl:

READ A:\TEXT\NOTEZ.TXT

(Figyelj a „visszaperjel”, azaz a backslash használatára, és az angol és magyar billentyűzet különbségére, nálam a kettőspont a SHIFT+É, a backslash az ALT+Ű volt, a Z-Y fel van cserélve, a numerikus billentyűzet nem használható, a 0 az Ö!)

1) NOTEZ.TXT: A legfontosabb, ez tartalmazza a virtuális meghajtó belépési jelszavát: FROZENFISH
2) MANUAL1.TXT: nem fontos
3) MANUAL2.TXT: ez se…
4) PASSWORD.TXT: két URL, meg egy kód, meg lehet látogatni őket
 
Itt végeztünk, az egyetlen hasznos infó a virtuális meghajtó jelszava, a két igazán hasznos segédprogram a CHEAT, amelyet akár használhatsz is már, illetve a LOGIN, használjuk is mindjárt, tehát gépeld be a

LOGIN

parancsot, és ENTER. A gép jelszót kér, felajánlja a

GUEST

(látogató) használatát, ezt is megadhatod, illetve további mókához: FREEMIND – ekkor meghallgathatsz öt üzenetet Morpheus-tól, ezek nagyrészt az első filmből kiemelt mondatok (kapszulák, nyúl ürege, „Welcome in the real world”, „Free your mind”), illetve egy bölcsesség: az igazi csata a gondolataink legyőzése, az igazi nyertes, aki felszabadítja a tudatát.

Innentől kezdve elérhető a B:\ meghajtó. Nézzük, mi van rajta, DIR B:

B:\ID
            B:\GUNS
            B:\FMV
            B:\MAPS
            B:\CARS
            B:\TOOLS

Lássuk ezek tartalmát:
1) B:\ID – a játék szereplőinek személyi lapjai, azaz fényképük és adataik; megnézésükhöz a VIEW parancs kell, ismét csak teljes útvonallal, tehát pl.: VIEW B:\ID\POLICE.IMG
2) B:\GUNS – a játékban lévő fegyverek képei, használata, mint fent
3) B:\FMV – a játékban található „rendes” mozik, lejátszásuk a PLAY paranccsal
4) B:\MAPS – térképek, szintén a VIEW paranccsal nézhetőek meg, részletesebben lásd a DROP parancs leírásánál!
5) B:\CARS – a játékban található autók képei, VIEW, mint fent

Bármelyiket próbálod is meg, hibaüzenetet kapsz. Ennek magyarázata, hogy mind a VIEW, mind a PLAY parancs egy kódolt könyvtárban van, használatukhoz előbb ezt kell feltörnöd, egy Mastermind-féle játékkal. Ennek lényege, hogy egy ötdigites kódot kell kitalálni, azaz csak 1 és 0 található ebben, véletlenszerű sorrendben, ezt a játék generálja, egyértelmű megoldást ezért nem tudok adni. Gépeld be a

DIR B:\TOOLS

parancsot, ekkor várja a gép a találgatást. Írd be: 11111. Ezután kapsz egy üzenetet, valami ilyesmit: „Three digits correct. Three digits in their correct places.” Ami azt jelenti, hogy három digit jó, és ebből három a megfelelő helyén van. (Angolul egyáltalán nem beszélőknek, számolás egytől ötig: one, two, three, four, five.) Ebből látszik, hogy a kód három egyesből és két nullából áll, mivel három egyes a helyén van, a következő variációk lehetnek: 11100, 11001, 10011, 00111, 01011, 01101, 010101, 01110, 11010, 10110. Kísérletezz bátran, néha két próba elég, néha tíz is kell, csak türelem, a legjobb, ha egy papíron vezeted a próbálkozásaidat. Ha sikerült, a képernyőre kerül a B:\TOOLS könyvtár tartalma:

1) VIEW.EXE: ezzel tudod megnézni a fent leírt képeket
2) VIRTUAL.EXE: a virtuális meghajtó elérése, lásd lejjebb
3) TRACEKILL.EXE: a „nyomkövetés” megakadályozására, lásd lejjebb
4) DROP.EXE: fegyverek letöltése a Mátrixba, lásd külön részben, igen hasznos!
5) PLAY.EXE: az .FMV fájlok lejátszására, lásd fent
6) DECODE.EXE: dekódolás, lásd külön részbe!

Ezen a ponton álljunk meg egy pillanatra. Akik idáig eljutottak, biztos rávágják, hogy sem a VIEW, sem a PLAY parancs nem működik. Nos, működik, csak egy kis kerülővel – a fejlesztők sajátos észjárásával. A képernyő alsó részén található egy segédkonzol, jobb oldalán egy tasztatúrával, a balon pedig egy ablakkal, melyben a használható parancsokat és utasítássorokat láthatod. Próbáld ki a következőt: gépeld be a VIEW parancsot, nyomj egy szóközt – erre idelent máris megjelenik mindazon képek neve (a teljes elérési útvonallal), amelyeket megnézhetsz. Nyomd meg a „balra” kurzorbillentyűt addig, míg belépsz a bal oldali ablakba, itt a fel/le gombokkal mozoghatsz, amint ráálltál a téged érdeklő tételre, nyomj CTRL-t, és máris láthatod a képet! Kilépni ugyancsak CTRL-lal tudsz, ezután elég egy balra nyíl (VIEW), egy lefelé (következő kép) és egy CTRL ismét. A PLAY esetében ugyanez a játék. És még egy megjegyzés: ha közvetlenül a játék elején hekkelsz be, az összes kép és film zárolva van, ezt a nevük előtt lévő csillag jelzi. Amint haladsz előre a játékban, úgy válnak fokozatosan elérhetővé, az összeshez csak a végigjátszás után jutsz hozzá. Megnézni természetesen csak a szabad fájlokat tudod.

A legfontosabb természetesen a virtuális meghajtó elérése, add ki a

VIRTUAL

parancsot! A gép jelszót kér, ezt ugye már az A:\TEXT\NOTEZ.TXT-ből ismerjük:

FROZENFISH

(figyelj a Z-Y cserére!). Ezzel egy újabb játékot indítasz, egy puzzle összerakása a cél elég szűk időre. Háromféle japán írásjelet (kanji) rakhatsz ki:
1) BLACK: semmi nem történik, új keverés, próbálkozhatsz tovább.
2) BLUE: a kék pirula, Neo kioszt, nyomkövetés beindult, hogy megtaláljanak, amint visszakapod a kurzort, gépeld be a TRACEKILL parancsot és ENTER, majd add ki újra a VIRTUAL parancsot az új próbálkozásra. Ha nem vagy elég gyors, egy automatikus REBOOT kerül végrehajtásra, és kezdhetsz mindent elölről.
3) RED: ez a jó, a piros pirula, irány a nyúl ürege!

Azoknak, akik nem akarnak kísérletezni, közlöm a három jelet, a Black sajnos csonka, ennyire futotta a reakcióidőmből, hiszen a progi azonnal újrakeveri a lapokat, a két fontosabb jel azonban teljes.
<bbr.bmp vagy bbr_photo.bmp vagy black.bmp, blue.bmp, red.bmp>
Ha bejutottál, máris elérhető a V:\ virtuális meghajtó. A DIR V: parancsot kiadva találsz egy szokásos TOOLS alkönyvtárat, ebben két parancsfájlt. Most csak az egyiket használhatod, add is ki:

ROOTSEARCH

Ez végigtúrja a gyökérkönyvtárat, és megpróbálja dekódolni a rootjelszót, hasonlatosan ahhoz, amit Trinity az Újratöltve végén tett (áll is a botrány miatta, mivel létező hekkerprogit használt, amit azóta több ezren szippantottak le a netről, jaj a UNIX-hálózatoknak!). Működése sikeres, megkapjuk a jelszót (kb. olyan fantáziadús, mint az egyszeri LINUX-programozóé, aki a ROOT (ejtsd: rút) felhasználónévhez a KISKACSA jelszót rendelte…), és a hozzáférést a gyökérhez, azaz már van egy V:\ROOT könyvtárunk is, ebben szintén két parancsfájl, ismét egyetlen használhatóval, mellyel lekérhetjük a postaláda tartalmát, adjuk is ki:

MAIL

Ennek eléréséhez meg kell adni az imént megkapott jelszót, azaz:

THISISNOTREAL

(„ez nem a valóság”). Rögtön kiderül, hogy vár ránk egy levél, a program megkérdi, el akarjuk-e olvasni, naná, Y és ENTER. Imhol az üzenet:

DIAL:
001 – 949 – 555 – 0112
001 – 714 – 555 – 0187
001 – 213 – 555 – 0142
001 – 310 – 555 – 0111

Ezt a négy telefonszámot a DIAL paranccsal tudjuk tárcsázni, kötőjel nem kell. Az első kettő fals, a harmadik Morpheus üzenetét tartalmazza, a negyedik a jó, ezen magát Trinity-t tudjuk elérni, tehát:

DIAL 0013105550111

Mivel a vonal nem biztonságos, Trin egy privát csatorna portjának számát adja meg: 942. Amint tiéd a pálya, add ki a

PORTKEY 942

parancsot, és máris beszélgethetsz Carrie-Anne Moss kisasszonnyal. Első kérdése, hogy van-e problémánk a rendszerrel. Próbálkozz különféle válaszokkal – ha azt mondod, igen, azt mondja, nem, hiszen már eljutottál idáig, a nemre megerősít ebben, én próbálkoztam egy I LOVE YOU üzenettel is, mire a „Right back at ya :)” válasz érkezett, azaz ő is engem, igazán le voltam nyűgözve…
A következő egy újabb meghajtó, ezúttal egy RAM-drive elérésére vonatkozik, itt bármit is írsz, a válasz az, hogy nincs idő csevegni, Trin átküld egy crackerprogit a feltöréshez, majd bontja a vonalat.
Jöhet tehát az újabb menet:

CRACK 8RAM

Ez hozzáférést biztosít az új meghajtóhoz, lássuk tehát – DIR RAM:

RAM:\TRINITY
RAM:\PROG
RAM:\BIO

A TRINITY könyvtár ezúttal a TOOLS megfelelője, nézzük tehát a két másikat, ezek tartalmaznak érdekességeket. A BIO alkönyvtárban az adott karakter statisztikáját találod: név, teljes játékidő, lövések száma, találatok száma, találati pontosság százalékban, ütések / rúgások / dobások, végül az áldozatok száma. Használata:

READBIO RAM:\BIO\GHOST.BIO
vagy
READBIO RAM:\BIO\NIOBE.BIO.

A következő alkönyvtár még érdekesebb ugyanis letölthetsz Niobé számára egy kardot, a hozzá tartozó „használati utasítással”. Hogy miért csak a hölgy számára, abban én anyagi megfontolásokat és/vagy a szűk határidő miatti kapkodást érzek – főleg, hogy ugye „Szellemfi” (Ghost) a harcművész és fegyvermester. A megfelelő utasítássor:

TRAINING RAM:\PROG\SWORD.DSK

Teljesen mindegy tehát, melyik karakterednél használod ezt a parancsot, mindenképp Niobé vérteződik fel ezzel az új tudással. Ám ehhez két fontos megjegyzés:
• A kardot nem a fegyverek között találod. Ha ellenséggel állsz szemben, nyomd le egyszerre az ütés (elsődleges támadás) és a rúgás gombját (ez eddig a megragadás / eldobás volt), ekkor Niobé automatikusan előveszi és használja azt. A penge ezüstből van, így gyorsabban haladsz például a kastélyban előre, és főellenségek ellen is kellemes…
• Ezt az utasítást csak olyan mentett profilon használhatod, ami teljes végigjátszást tartalmaz! Kikerülni persze lehet, ugyanis ez a letöltés „minden Niobéra” vonatkozik – azaz ha végignyomtad Ghost bőrében az ő küldetését, indítsd el Niobé menetét, az első mentés után lépj ki a menübe, Ghost profilját választva juss el idáig, add ki a fenti parancsot, és visszalépve a menühöz (természetesen elmentve ezt a munkamenetet), elindítva Niobé küldetését, máris használhatod a kardot. Ez vonatkozik arra is, ha van még egy Niobé mentés a profilok között (például családod másik tagja is nyomul vele), ekkor ő is megkapja a kardot! Törölni a REBOOT paranccsal lehet.

Még egy mozzanat van hátra, a Logos fedélzetére kapcsolódva cseveghetsz Sparks barátunkkal, a

HANDSHAKE

utasítást kiadva. Lehet itt is próbálkozni válaszokkal, ő hozzáférést biztosít a légpárnás egyik meghajtójához, találó módon a LOGOS nevűhöz, itt igazából az ART alkönyvtár az érdekes, ahonnan koncepciórajzokat, vázlatokat nézhetsz meg a már ismert VIEW paranccsal. A beszélgetés során egyébként Sparks pánikolni kezd, és kéri, hogy tüzelj az EMP-vel, ekkor add ki az

EMP

parancsot, persze ez csak beugratás, semmi gáz nincs…

Ezzel tulajdonképpen vége a menetnek, a konzolosok még egy üzenetet kaptak Neótól, és a többjátékos üzemmód kódját, ami nekünk, PC-vel megverteknek „természetesen” nem jár…

I/a. FEGYVEREK LEDOBÁSA, AZAZ A DROP.EXE PARANCS
Mint fent leírtam, a B:\TOOLS dekódolása után válik elérhetővé a DROP parancs, mellyel fegyvereket tölthetünk fel a Mátrixba. Ez amolyan „kegyes csalás”, mellyel életünket segítő harceszközökhöz juthatunk hozzá – a sokak életét megkeserítő SWAT helikopter elleni csata előtt például egy M240 dobható le az azt megelőző pályára, ezzel a jószággal kb. két másodperc alatt végzünk a madárkával…
A parancs egyszerű, amint elérhetővé vált a fent említett könyvtár, bármikor, akár egy gyors „behekkelés” után is, máris küldhetjük a csomagot a DROP xxxxxxx paranccsal, ahol a sok x helyére a lenti kódok egyikét kell írnunk. Közlöm a hozzátartozó térképkódot is (ezt a VIEW paranccsal lehet megnézni a B:\MAP könyvtárból), a küldetést, a hely rövid leírását, hogy könnyebben megtaláld, illetve a ledobott fegyvereket, és javaslatot a felhasználáshoz.

B1AXXF2
Térképkód: B1PO
Küldetés: Mindkét hős, The Postoffice: Got It!
Hely: A terem jobb hátsó sarkában van a keresett postafiók, mellette egy asztal, rajta elsősegélycsomag – no és a fegyverek.
Fegyver: MP5 géppisztoly, Entry Shotgun (hogy igazi Mátrix-hangulata legyen a következő pályán az előcsarnok-jelenetnek!)

PNSRZ10
Térképkód: B5APN
Küldetés: Ghost, Airport: North Point
Hely: az E4-es területen (ahol már látszik a helikopter, és jönnek a kommandósok), az utolsó asztal mögött, egy elsősegélycsomag mellett.
Fegyver: Gránát, M240 nehézgépfegyver (Helikopter ellen verhetetlen!)

RKHMS10
Térképkód: B5APT
Küldetés: Niobé, Airport: Jackson In Stream
Hely: A csöves szakasz végén az elágazónál jobbra lesz egy lépcső, menj túl rajta, jobbra kis folyosó, ennek végében balra egy másik, itt találod őket.
Fegyver: Gránát, M16 géppisztoly (a következő pálya elején, a hangárban igen jól fog jönni!) MP5?

JXTRR10
Térképkód: B2SW
Küldetés: Mindkét hős, The Sewers: Waterway
Hely: Miután megmentetted Wurmot (a figura, aki integet és elrohan jobbra), mássz ki jobbra a piros létrán. Balra egy oszlopot látsz, ez mögött találod a fegyvereket
Fegyver: Gránát, SS Shotgun („dobtáras puska”)

JDZMT10
Térképkód: B3CW
Küldetés: Niobé, The Chateau: Persephone’s Bedroom
Hely: Miután legyőzted Vlad fővámpírt, átrombolsz a nyitott ajtón, majd a másikon, és balra végig a folyosón. A bal oldali utolsó ajtó rejti a kincseket, egy elsősegélycsomag társaságában.
Fegyver: 1911-es pisztoly, SS és Entry Shotgun, UMP géppisztoly.

ZKHBD10
Térképkód: B3CS
Küldetés: Ghost, The Chateau: Secret Passage 2
Hely: Amint megjelensz a pályán, jobbra
Fegyver: nyílpuska három tölténnyel, Entry Shotgun, UMP géppisztoly (Utóbbi kettő főleg a sztrádán jön majd jól, a nyilazás meg a kastély hátralévő részén.)

JDHQL10
Térképkód: B5PP
Küldetés: Mindkét hős, The Power Plant: Transformer Field
Hely: Amint megjelensz a pályán, előtted
Fegyver: SG-552 géppisztoly és 18C automata pisztoly

ZSZQH10
Térképkód: B6CT
Küldetés: Mindkét hős, Chinatown: Hard Line Pursuit
Hely: Amint megjelensz a pályán, előtted
Fegyver: 40mm-es gránátvető (bár egy ilyet később is találsz majd a pályán, a zsaruk ellen jó, és félreállítani az ügynököket ideiglenesen)

RHFTQ10
Térképkód: B6SK
Küldetés: Mindkét hős, The Skyscraper: Vertigo
Hely: Amint megjelensz a pályán, előtted
Fegyver:.50AE pisztoly.

I/b. CSALÁSOK, AZAZ A CHEATS.EXE PARANCS
Következzék a csalások felsorolása, legalábbis, amelyek működnek. Hozzáteszem, hogy ez minden profilra kiterjeszti hatását, bármelyiknél is használod – épp ezért, ha már mindenképp csalásra vetemedsz, inkább használj trénert, sokkal kíméletesebb. (Bár szerintem annyira nem vészes a játék hogy használni kelljen) Az egyetlen haszna Sparks bónuszpályájának elérése, ezt lásd külön fejezetben. Használatuk egyszerű: Hacking, majd a gombnyomás után CHEAT xxxxxxxx, kikapcsolásuk ugyanezen kód újragépelésével lehetséges.

0034AFFF – Minden fegyver elérhető
1DDF2556 – Végtelen lőszer
69E5D9E4 – Végtelen fókusz
7F4DF451 – Végtelen életerő
13D2C77F – Bónuszpálya megnyitása
FFFFFFF1 – Láthatatlanság
7867F443 – Gyorsabb Logos

I/c. A HASZONTALAN RÉSZ, AZAZ A DECODE.EXE PARANCS
A DECODE.EXE különféle, a hivatalos “strategy guide”-ban és a weboldalon elhelyezett kódok értelmezésére való, gyakorlatilag viszont semmi haszna, inkább ötleteket ad a hekkeléshez, amit fent leírtam. Ráadásul elég változó, hogy sikeres-e a dekódolás, a lenti kódok mind jók, de nekem öt hekkelésből egyszer sikerült dekódolnom egyiket-másikat.

IADYSFNYC
DCAYOE7VDSZZCKO
EABXMSXAMA7EUNGD
ECHUMXBIAOEF
HABXGWT7ZRZC7CIRS7KEZIRNL

I/d. A BÓNUSZPÁLYA: SPARKS’ TRAINING CONSTRUCT
Sparks mester tréningpályájára hekkelés útján juthatsz, a CHEAT 13D2C77Fparancs kiadása után. Lépj vissza a főmenübe, LOAD, és az adott karakter legutolsó választható pályája máris ez lesz, töltsd be bátran. A játékból is ismerős „szervizfolyosón” vagy. Sétálj el a jobboldali második barna ajtóhoz, és lépj be. Szemben két rajzot látsz a falon, a bal oldali alatt piros, a jobb oldali alatt pedig fehéren világító gombbal. Lépj a piros gombhoz, és nyomd meg.

Első terem, első tréning
Feladatod, hogy lelőj 20, vagy ennél több kommandóst, mielőtt elérik az asztalt. Ennek vonalán túl nem mehetsz, viszont ráállhatsz. Találsz rajta pisztolyt, ez persze nem sokat ér, a lényeg mögötted van: a fegyvertartón lévő puska, mesterlövészfegyver, MP5, és M16, melyek újratermelődnek. Ehhez a feladathoz az M16-ost ajánlom, sőt, nekem csak ezzel sikerült végrehajtanom. Épp ezért, mielőtt elindítanád a feladatot, nézd meg, hol van ez a fegyver, vedd fel, hátra arc, és menj az asztalhoz. Memorizáld a helyet – ugyanis arra nem sok időd lesz, hogy ide-oda rohangálj. A taktikám az volt, hogy beálltam erre a pontra, lőttem az ellent, amikor 1-2 skuló maradt, hátratolattam, míg hallottam a fegyver felvételét jelző kattanást, előrenyomultam, és lőttem a fickókat tovább. A lényeg 20 pont (felül, középen láthatod, zárójelben az eddigi rekordod), ezután elérhető a második tréning és a második pálya is.

Első terem, második tréning
Ha sikerült legalább 20 kommandóst ártalmatlanítani, a jobboldali piktogram (leeső figura) alatti gomb zöldre vált. Nyomd meg.
Kezedben egy mesterlövészkészséggel találod magad a két asztal között. Innen nem mozdulhatsz el, a feladat, hogy ismét 20, vagy ennél több rendőr lezuhanjon a függőfolyosóról. Ezt úgy érheted el, hogy közvetlenül a lábuk előtt vagy alatt meglövöd a platformot, mire az lenyílik, és a figura lezuhan. Két folyosó van, a felsőn rohannak, az alsón sétálnak a fickók. Legjobb beállítani magadat egy adott pontra, valahol középtájon, és csak fel-le mozgatni a fegyvert, amint megjelenik valaki – ha eltéveszted azt a lövést, nem sok esélyed marad, hogy összeszedd magad, úgyhogy elég kemény a feladat…

Második terem – túlélési meccs
Akár jobbra, akár balra indulhatsz, a következő barna ajtó mindenképp a második pályához vezet. Belépve rögtön találsz gránátot és fegyvert, előrenyomulva kiugrik egy kommandós balról, majd később egy másik jobbról. A következő szobában az asztalon pisztoly, ha ügyes vagy, átsétálhatsz az asztalon :). Tovább a nagyterembe. Itt egy ketrecet látsz, balra egy lyuk, pallóval, előtte némi gránátvető, jobbra egy félig leengedett redőny. Ha ez alatt átbújsz, jön egy kis túlélési meccs, csak a móka kedvéért. Előbb ebben a helyiségben 2×2 kommandós kóstolgat fentről, a gránátvető ideális ellenük, és találsz némi fegyverutánpótlást is. A következő teremben balra sétál egy kommandós, intézd el, ez generál egy kisebb hadsereget. Az oldalsó kis helyiségek, illetve a ládák fedezékében lehet gyakorolni a túlélést, jó móka. Jelentősége nincs, nem része a tréningnek, és folyamatos az utánpótlás ellenségből, így ha megunod, sétálj ki, egészen a ketreces első teremig, és át a jobboldali dupla fémajtóig – ez csak akkor nyílik ki, ha a 2. tréninget elvégezted!

Második terem, első tréning
Sétálj előre, egy nagy platóra jutsz, középen mindkét oldalon egy-egy gomb, most csak a jobboldali pirosat tudod használni, nyomd meg. A legkönnyebb meccs következik: intézz el legalább 21 ellenséget puszta kézzel-lábbal, mielőtt elfogy az életerőd (nem regenerálódik, mint a rendes játékban!). Nem lehet probléma…

Második terem, második tréning
Ez viszont kegyetlen – legalábbis nekünk, PC-seknek. A feladat, hogy három perc alatt dobj le a mélységbe minimum 21 ellenséget. Konzolon ez könnyű, hallottam 80 fölötti eredményről is. PC-n viszont… A mi bajunk az, hogy a „lock-on”, azaz az ellenség befogása automatikus, ilyenkor hősünk úgy forog a karakter körül, mintha hozzá lenne kötözve. Konzolon ez a lehetőség opcionális. Márpedig a siker titka az előrerohanás + rúgás, ettől a szélen levő ellen azonnal leesik, ha nem, a földre kerül, és egy rúgással simán le lehet taszítani. Próbáld ezt megjátszani, a repülős rúgás után azonnal tolass hátra, véletlenül se keveredj közelharcba! Ha hősöd befogja ellenfelét, helyzeted gyakorlatilag reménytelen, amit az elképesztően ostoba kamerakezelés még megfejel, nem beszélve arról, hogy egy rúgás után úgy csúszol egy lábon a semmi felé, mint valami elcseszett jégtáncos…

Ennyi volt a tréning, a konzolosok most nekiállhattak a többjátékos mókáknak, mi PC-sek meg elégedjünk meg ennyivel…