„Vajon miért van az, hogy a THQ nem hagyja pihenni a holtakat? A válasz egyszerű: a vérgőzös akciójelenetekkel tarkított, fekete mágiával megbolondított alkotásokra mindig vevő az igen tisztelt thriller-freak társadalom. Éppen ezért nem meglepő, hogy a démon- és zombikultúra egyik alappillérének számító, jelenleg már több mint két évtizedes múltra visszatekintő széria e hónapban újabb képviselővel gazdagodott. A korábbi részekkel szöges ellentétben a Cranky Pants-féle házon belüli fejlesztés viszont nem új keringőre hívja a nagyérdeműt, hanem az 1987-es Evil Dead II: Dead by Dawn történetét önti játékos formába…”

Még kiscserkész lehettem, mikor az első Evil Dead filmet műsorra tűzték a hazai mozik. Az 1981-ben kezdődő sztorit a celluloid szalagokra álmodó Sam Raimi pályafutása joggal viseli „bámulatos” jelzőt, hiszen olyan klasszisok díszítik a palettát, mint a Darkman, A Simple Plan, és jelenlegi Spider Man kasszasikerek. Annak idején bizony még más mércével mérték a siker ízét, de a hihetetlenül magas érdeklődés az Evil Dead epizódok iránt a mai napig nem csökkent. Talán ezért van az, hogy a sorozat tagjait [The Evil Dead (1981), Evil Dead II: Dead by Dawn (1987), Army of Darkness (1993)] mindmáig a stílus alapkövei közé sorolják a zombi thriller-rajongók. Természetesen a játékipar is követte a trendet, így nem meglepő, hogy már 1982-ben megszületett az első produktum, The Evil Dead címmel – méghozzá C64-re. Évek teltek el némán és csendben, mikor a THQ úgy döntött, feléleszti a sorozatot, és kihozta a csúfosat bukott Evil Dead: Hail to the Kinget PC-re, Dreamcastra és PS1-re. Habár a játék nem aratott osztatlan sikert (és ezen még a voice actor szerepét magára vállaló, a filmbéli főhőst alakító Bruce Campbell sem változtatott), a Fistful of Boomstick (2003) visszaállította a dicsfényt, megfelelő alapot szolgáltatva a most megjelent folytatásnak.

Történetünket tekintve közvetlenül az Evil Dead: A Fistful of Boomstick után járunk, amikoris Dr. Knowby és csapata újra felfedezik a Necronomicon ex Mortis-t, ismertebb nevén a Halottak Könyvét (Book of Dead). Miután az emberi vérrel íródott, a démonok eljöveteléről és feltámadásáról szóló kötet előkerült, Ash öreg barátja elzárkózott a világtól, hogy tanulmányozza és leírja tapasztalatait, amit hosszú évek során gyűjtött a démoni invázió eljöveteléről. Dr. Knowbynak azonban rejtélyes körülmények között nyoma veszett…

Fél év telt el a professzor eltűnése óta, így Ash néhány társával együtt az öreg keresésére indult. A szálak egy öreg viskóhoz (Cabin) vezettek, ahol meg is találták a Halál Könyvét, de Knowby-nak nyoma veszett. Az ott töltött éjszaka alkalmával azonban megmagyarázhatatlan dolog történt: élőhalottak özönlötték el az erdőt, rátámadva Ash-re és barátaira, akik közül csak a főhős élte túl a katasztrófát. A végkifejletben sajnos ő sem tudott ellenállni a démoni erők megszállásának, így egy ismeretlen erő megmérgezte elméjét, és ebben az állapotban lekaszabolta a rá törő élőhalott hordákat és fertőzött barátait is. Az önkívületi állapot csak rövid ideig tartott, de ez elég volt ahhoz, hogy Ash keze végzetes fertőzést kapjon, így a rendőrségi kihallgatást követően amputálni kellett azt. A rendőrség őrült ámokfutásnak tekintette a dolgot és mivel nem hittek a fiatal zombivadásznak, Ashley „Ash” J. Williams-et a Sunny Meadow-beli gyilkosok és bűnözők elmegyógyintézetébe záratták.

Az épület falai közt azonban újabb világfenyegető veszély lakozott… Az elmeháborodott Dr. Vingo Reinhard megszerezte Dr. Knowby kézzel írt naplóját és a Necronomicon ex Mortis-t, amelyből démonok egész hordáját akarta az irányítása alatt a világra zúdítani. A kísérlet balul sült el, ráadásul Reinhard későn vette észre, hogy a kulcsfontosságú támpontokat nyújtó napló, melyet Dr. Knowby írt kutatásai alatt, eltűnt a helyszínről. A tettet nem más, mint Ash ügyvédje, a bájos Sally Bowline követte el, aki még mindig hitt védence igazában. A jegyzetek természetesen hősünk kérésére tűntek el a prof irodájából. Az így hibásan elvégzett kísérlet következményeként az őrült tudóst elnyelte egy alternatív dimenzióba nyíló kapu, amelyen keresztül démoni lelkek érkeztek a földre, megtámadva és zombivá változtatva mindent, ami csak élt és mozgott. A végzet előtt azonban Ash előtt egy véletlen folytán megnyílt a szökés lehetősége, így nyomban neki is indult az újabb kalandoknak.

A kicsit hosszacskára sikerült bevezető néhány mozzanatát a betanító Tutorial szint tartalmazza, ami annyiból áll, hogy a program az erdőben levő viskóban elmagyarázza, hogyan veheted fel sikeresen a harcot a mindenhonnan rád törő zombikkal szemben. A felettébb rugalmas gombkiosztásban az X-el lövöldözhetsz elsődleges (Tutorialban shotgun), míg a B-vel kaszabolhatsz a kezedre erősített másodlagos (Tutorialban láncfűrész) fegyverrel. Több ellenfél esetén a jobb analóg karral váltogathatsz a kiszemelt célpontok között, míg a kellően megsebzett ellenfeleket (ezt a belőlük kiáramló szellemi matéria mutatja) az Y gomb segítségével végezheted ki. Kombókból, támadási formákból és fegyverekből tetemes mennyiség áll majd rendelkezésedre a játék során, elsajátításukhoz a Back gombbal előhozható menüből tájékozódhatsz. A gombkiosztás mellett két fontos jellemző maradt csak, melyeket a program HUD-ja minden alkalommal mutat: ezek közül az egyik az energiádat jelző mérce, másik pedig a Rage Meter, ami az Evil Ash (ördögi forma) energiaszintjét hivatott jelezni. Előbbit a piros, míg utóbbit a sárga színű bogyókkal tudod majd feltölteni. A bal trigger a védekezés, míg a D-Pad lefelé nyomása a Rage Metert fogyasztó Evil Ash átalakulásért felelős. A fehér gombbal tudod a jobb kezedre erősített elsődleges fegyvereket (láncfűrész, csáklyázó és lángszóró), míg a feketével a bal karodban levő másodlagos eszközöket (.45 mm-es pisztoly, Shotgun és rakétavető) változtatni. Röviden ennyit a bemelegítésről, essünk is neki a játéknak!

Sunny Meadows (Meadows elmegyógyintézet)
A Meadows klinika pokollá válása után azon kapod magad, hogy irtózatos hangok kúsznak át a falakon. Gyorsan eredj is a nyomukba, azaz haladj előre a szétrobbantott rácson addig, amíg egy éppen haláltusáját vívó őrbe nem botlasz. Vedd fel a fegyverét, és terítsd le a sikongató zombit (ha a lelke el akarja hagyni testét, használd az Y gombot a kivégzéshez) és vedd fel (manuális célzás jobb trigger (T), majd tűz) az információnál található gyógyító csomagot (HP). Az Exiten kilógni túl egyszerű lenne, ezért vedd az irányt jobbra, ahol a rács előtti ablakot kilőve bejuthatsz a zárszerkezetet működtető kapcsolóhoz. Nyisd ki a folyosón levő rácsot, majd a biztonsági monitort átnyálazva lődd le a mögötted feltámadó élőhalottat. A rácson átjutva az elágazásnál fordulj jobbra és az étkező felé haladva (nagy terem székekkel és asztalokkal) szedj le mindenkit, aki rád támad. Keresd meg az egyetlen kijáratot, (Save pozíció, S) és a szemközti ajtón bejutva hívd fel a felvonót az emeletre. Szedd le a repülő bútorokat, majd járd körbe a helyszínt (Unlock Extra 2, UE2) és a terem két mellékhelyisége közül nyíló lépcsőházban feljutva ismét nyomd meg a lifthívó gombot. A „vérfürdő” után szedd le a mennyezetről érkező randaságokat, majd az így kinyílt ajtón át szaladj el a nagyfeszültségű kapcsolószekrényig. A főkapcsoló áramtalanítása után sétálj vissza a lifthez és várd meg, míg lezuhansz vele. A hancúrozás és néhány mutáns patkány lepuffogtatása után S, majd keresd meg a közelben levő S szentélyt. Az elektromos szobában lődd szét az elektródákat, és az így már ártalmatlan vizes területen keresztül eljutsz a boncteremig, ahol az irodarészben megtalálod a hat hónappal ezelőtt elkobzott felszerelésed. Az „óda a láncfűrészhez” akció után (kis ujjgyakorlat néhány zombi ellen) haladj visszafelé a ledeszkázott átjáróig, amelyet az újonnan szerzett motoros fűrésszel már szét tudsz vágni (S). Most már lehetőséged van a vele szemközti ajtón átmenni, ahol egy kis mászást követően újra a főbejárathoz jutsz. Természetesen nem szabadulsz könnyen, így rendezz vérfürdőt és menj be az újonnan kinyílt ajtón, egyenesen Dr. Reinhard irodájáig, ahol a földgömb és a mellszobor elmozdítása után ki tudsz nyitni egy titkos alagutat a könyvespolc mögött. Odalenn az egyik mellékhelységben UE3, de a vízzel elárasztott területen átérve S-t találsz.

Kalandod máris elérkezett első Bossfight-jához, amelyben az elektródákkal sokkolt szerzettel kell megküzdened. Leghatásosabb ellene a láncfűrész – mikor nem elektrosokkol, férkőzz közel hozzá és aprítsd fel, ahogy csak tudod. A villámszórások alkalmával maradj mindig a száraz betonterületen, így kikerülve a charge boltokat.
Miután móresre tanítottad az amúgy igen randa teremtményt, humoros jelenet kíséretében először nézel szembe barátod, Dr. Knowby szellemével, aki elmondja, hogy Miss Bowline (az ügyvédnő) okosan járt el, mikor megszerezte a naplót, anélkül ugyanis Reinhard képtelen véghezvinni a világmegváltó terveit. A nyitva maradt portálokon azonban démonok özönlik el a földet, így mindenképp be kell zárnod azokat. Ehhez azonban szükséged lesz egy segítőre is a félig démon, félig ember Sam személyében, aki a kalandok végéig melléd szegődik. Szerencsétlen véletlen folytán az ügyvédnő autója lerobban az út szélén, és nem is sejti, hogy démonok egész hordái vadásznak rá…

The Cemetery (A temető)
Kicsit vicces, ahogy Sam-et különböző feladatokra rá tudod bírni: a megfelelő célpontot kijelölve felrúghatod bárhova, és bárkire – sosem hal meg, mivel démon, vagyis olyan dolgokat is véghez vihet, ami számodra halálos lenne. Lődd szét a ládákat és mássz be a szemközti épületbe, ahol megtalálod a hamvasztó kamrát. Kapcsold be, majd rúgd be a segítőd az égető szellőzőjébe. Kirobbantod a ház falát, így eljuthatsz a temetőbe. A kriptákból mik jöhetnének mások, mint csontik, így hát kaszabold le gyorsan őket és hagyd el a helyszínt. A két kripta között találsz egy átjárót, ahol a patakon végiggyalogolva UE4-et szedhetsz fel. Továbbsétálva a folyó szegletében UE5, az élő sövényt átvágva szedd le a zombikat. A védekező pozíció esetén Sam-et hívd segítségül a pusztításhoz (úgy már ki tudod végezni őket). A kapu természetesen zárva, de némi csevej után Ash észreveszi, hogy egy barlangbejárat nyílik nem messze a domboldalban. Állj rá a Possess (világító maszk egy szentély felett) pontra, ahol Sam-et megszállva be tudsz vele jutni a szűk járaton, ahol az X gombbal (gerjesztett bénítócsóvát küldhetsz ellenfeleidre, a B-vel pedig kombósorozatot adhatsz le. Bal oldalt találsz egy nyílást, ahol ráugorhatsz a Deadite hátára és őt irányítva szétzúzhatod a masszív fémrácsot. Ezek után elpusztíthatod a démont (folyamatosan dobáld Sam-et a nyakába, majd lődd, vágd és sebezd), amely elállja az utat. Keresd meg a barlangban a vörös rúnakövet, mely az energiacsíkod képes növelni. A lezárt, fáklyákkal megvilágított kaput ki tudod nyitni, ahol egy Soul Eater (SE) vár rád. Ezek az undorító, egyszemű lények őrzik a portálkapukhoz vezető utat – csak akkor tudod kinyitni, ha a közelben levő Eggekben (Alien-tojás szerű lélekzárkák) lakozó lelkeket Sam segítségével megeteted velük. A jobb oldali bejáraton átjutva S, majd keresd meg az egyik kapu mögött rejlő Egget és vágd szét. Az Y-nal kapd el a lelket, majd kísérd vissza Sam-et az SE-hez vigyázva, meg ne haljon, mert akkor kezdheted elölről az egészet. Ha eljutottál az SE-ig, akkor az összekuporodott Sam-et a jobb T-vel becélozva rúgd bele a lény szájába. Ilyenkor mindig megnyílik egy újabb útvonal, ahol végül megtalálod az újabb Egget (három van belőlük) Az utolsó esetében mindig sokkal többen támadnak rád (egy kör alakú téren egy egész hadsereg – repkedő démonok, stb.), de ha sikerül ezt is eljuttatnod az SE-hez, az átjáró kinyílik és lejuthatsz a katakombákba.

Mialatt te a továbbjutással vagy elfoglalva, Sally Dr. Knowby naplóját olvasgatja, ahonnan kiderül, hogy a Necronomicon ex Mortis legfőbb feladata, hogy elpusztítsa az emberiséget és új kort hozzon el a Föld vérrel átitatott világába. Ash öreg barátja tudta ezt, és mindent megtett annak érdekében, hogy ez ne történhessen meg.

The Catacombs (A katakombák)
Ash és Sam az SE-n keresztül lejut a katakombákba, ahol kicsiny segítőtársad már mutatja is az utat, amelyen haladnod kell. Keresd meg a Possess szentélyt (PS) és Sam-mel mássz át a szentélytől nem messze levő lyukon. A barlangban vedd fel az UE-t, majd a kapcsolóval nyisd ki az ajtót. Az energiacsík növelő szentély használata után a csapóajtón keresztül leesel egy alsóbb szintre. Szedd le az összes csontit, amíg Sam kinyitja a kaput. Az S –sel szembeni létrán felmászva újabb PS-t találhatsz, ahol Sam segítségével az újabb résen átkúszva (zombik, csontik, stb.) megintcsak egy ajtónyitás lesz a feladatod. A bedeszkázott átjárónál UE, balra indulva pedig a kijárat és S vár rád.

Megérkezel a második Bossfighthoz – a túlvilágról érkező démont a gázszívása közben Sam-mel tántoríthatod el szándékától, mialatt neked folyamatosan tűz alatt kell tartanod. Időközben a koponyaoszlopokkal, csontvázakkal, és egyebekkel is foglalkoznod kell (HP-t a csontik kivégzése után kaphatsz).
Miután sikeresen leterítetted a démont, némi színjáték után kiderül, hogy az Evil Ash átalakulásoddal (D-Pad lefelé irány) sokkal erősebb vagy, ám a másik dimenzióban levő Reinhardot ez nem érdekli, csak a napló visszaszerzése.

The Woods (Az erdő)
Kiérve a katakombákból az erdő sötétségébe érsz. A sárga bogyók az Essence Metered (ez szükséges az Evil Ash átváltozáshoz) tölti. Haladj a barlang felé, vedd fel a HP+E párost, majd balra indulva rövidesen eljutsz egy tisztásig, ahol négylábú fenevadak támadnak rád. (A hirtelen rád ugró ellenfeleket az A gomb egymás utáni gyors nyomkodásával terítheted le.) Szedj le mindenkit, amíg el nem érsz egy talicskás barlangbejáratig, majd ments egyet S. Használd a PS-t: mássz át a sérült kapun tátongó lyukon és a Deadite-re ráugorva zúzd szét a vasrácsot. A démont sok csonti és zombi védelmezi, így csak a helyszín kitakarítása után veheted fel új fegyvered, a csáklyázót, amellyel a távoli célpontokat tudod magadhoz rántani. A repkedő dögöket vadászd is le gyorsan és szaladj vissza az első tisztáshoz (a talicskás helyszínről tudsz felkapaszkodni a hozzá vezető úthoz), ahol a felhúzott fapallót már le tudod rántani a csáklyázó segítségével. A nyereményed (UE) után keresd meg ismét az aktuális helyszínt, a pallós függőátjárót lehúzva egy Rage Meter szentélyt rejt. Továbbmenve a szakadéknál repkedő szörnyetegek törnek rád, de a hely kitakarítása után rá kell jönnöd, hogy nem tudsz átjutni a leszakadt hídon, mely a szakadék túlsó barlangbejáratához vezet. A háznál levő dobozokon keresztül azonban eljuthatsz a szemközti épület tetején levő csilléhez, melyet elhúzva (használd az új fegyvered hozzá) újabb UE-t találhatsz. Ugorj le a lenti csilléhez és ott is cselekedj hasonlóan: használd a PS-t, majd Sam-mel csimpaszkodj fel a híd helyén megmaradt síndarabra és kússz át a szemközti oldalra. A létrán keresztül feljutva és a zombikat leszedve mozdítsd el a hatalmas sziklát, majd Ash-sel feljutva a szemközti ház tetejére, a párkányon átaraszolva már át is jutottál a túlsó oldalra. Irány a bánya!

Mialatt te a bányához vezető utat keresed, az út mellett lerobbant Sally-val a lehető legrosszabb történik. Az őrült, mellesleg egyre inkább zombivá váló Reinhard doki által küldött lidérc felfedezi a bájos ügyvédnőt és a naplóval együtt eltűnik vele a portálban. Egyre fogy az idő, pedig meg kellene találnod a következő kapuhoz vezető utat.

Forsaken Mines (Felhagyott bánya)
Átgyalogolva a bejáraton a Forsaken Mines útvesztőibe jutsz. Rögtön jobbra, a csillét megcsáklyázva találhatsz egy újabb UE-t, de ami fontosabb: továbbmenetelve néhány zombivá avanzsálódott bányász kivégzése után egy-két deszkán áttörve találsz S-t és energiát is. Vigyáznod kell: ez a hely eléggé híján van az energiatöltő bogyóknak, így okosan és fegyelmezetten kell harcolnod. Találsz egy piros fénnyel körülvett bányászcsillét, amiről egy gyors csáklyázás után kiderül, hogy Health Meter növelőt rejt maga mögött. Használd is fel gyorsan, majd vedd az irányt a bedeszkázott átjáró felé: vágd szét, szedd le az újabb ellenfeleket, majd ugrálj és fuss át a folyamatosan leszakadó pallókon. Hívd le a liftet az arra szolgáló kapcsolóval, majd a liftre ráállva csáklyázd meg azt – így feljuthatsz az eggyel feljebb levő szintre. A ládákat széttörve/szétlőve vedd fel a cuccokat, majd nyomd meg lifthez közeli kapcsolót, amellyel felkapcsolhatod a világítást. A garantált hatás nem marad el: ahogy várható volt, zombik özönlenek mindenfelől, de egy rövidebb kaszabolást követően már indulhatsz is a lezárt zsilipkapuhoz, amit kinyitva terítsd le a váratlanul rád rontó szörnyeteket, majd ments egyet; S.
Rövidesen egy hatalmas terembe érsz, amelynek előzetes jeleiből már látni lehet, hogy egy újabb SE és egy portál felé közeledsz (a mozgó, gusztustalan csápok erre utalnak a falakon). A technika ugyanaz, mint a korábbiakban: először a három lelket kell összegyűjtened az Eggekből aztán az SE-vel való megetetés után már mehetsz is a portálkapuhoz. Az első Egghez közvetlenül az SE melletti létrán juthatsz fel. A másodikat az első után megnyílt kapu mögött, a deszkák mögött rejtőző PS-sel szerezheted meg. Mielőtt azonban Sam-hez fordulnál segítségért, tisztítsd meg a terepet. A PS-t használva Sam be tud jutni az amúgy mérgező gázfelhőbe burkolódzott helységbe, ahol első feladata az lesz, hogy beindítsa a leállt szellőző berendezést. Végezd ki vele a zombikat, majd mássz fel a létrán és keresd meg a hídon átszaladva az újabb UE-t. Miután felvetted, fuss visszafelé és a kifüggesztett dróton átcsimpaszkodva (vigyázz a sérült drótrészekkel, mert megrázhatnak) aktiváld a ventillátorokat. A sikeres akció következtében feloszlok a mérgező gázfelhő, így már szét tudod kaszabolni Ashley-vel az Egget a lélek elkapásához. Kísérd vissza Sam-et az SE-hez, és kinyitod a harmadik lezárt folyosót is. Találsz egy Possession pontot tartalmazó csillét, így vedd is használatba. Sam-mel mássz át a barikádon levő keskeny résen, majd egy-két démoni kreatúra ártalmatlanná tétele után felmászhatsz a veled szembenéző létrán. Feljutva egy futószalagokkal teli helységbe jutsz, ahol óvatosan közlekedve eléred a barikádot felrobbantó gyújtószerkezetet. Értelemszerűen aktiválnod kell, következésképp el tudsz jutni az Egghez vezető út végéhez. Kísérd el Sam-et az SE-hez (megint nehéz dolgod lesz, a harmadiknál ugyanis folyamatosan kicsiny segítőtársad próbálják meg először eltenni láb alól.)

Ahogy az lenni szokott, ezt a portált is egy erősebb démon védi, ami egészen véletlenül egy szívósabb, kalapáccsal rendelkező zombibányász. Az így megnövekedett erejű Boss-t legegyszerűbben a láncfűrész-Evil Ash-Sam trióval pusztíthatod el, lényegében semmiféle technikát nem igénylő démonnal állsz szemben.
A szokás nagy úr: morbid humor közepette a folyton-folyvást magyarázó Sam bezárja a portálkaput, de az alternatív dimenzióban leledző őrült tudós megszerzi Dr. Knowby naplóját a fogva ejtett Sallytól és megkezdi a Necronomicon felélesztésének folyamatát. Nem sok időd maradt, tovább kell állnod: Miss Bowline egy darabig még életben maradhat, ha elkezdi szorgalmasan jegyzetelni az odaát történteket, így Ashley és társa még kaptak egy kis haladékot az élettől.

The Shipyard (A hajógyár)
Az SE-ből kirepülve a hajógyár területén találod magad. Kevés nézelődés után felfedezhetsz egy fellógatott, megcsáklyázható konténert, amelyen keresztül átjuthatsz a túlsó oldalra. Kevés gyaloglás után rengeteg ilyen konténer vesz körbe, ám ezek közül szinte majdnem mindegyik nyitható. Azokkal kezdd, amelyek egymásra vannak pakolva – ezekből rengeteg zombi ront rád, így szedd le őket jó gyorsan. Az egyik tároló fala igencsak sérült, így egy sima lövöldözés segít átjutni a következő helyszínre. Tisztítsd meg a terepet, és haladj tovább az egyetlen lehetséges úton, ahol mily’ meglepő, ismételten egy SE vár reád. A közelében találsz néhány egymásra pakolt hordót, melyekbe eressz bele párat, hogy felrobbanjanak. Az így ütött lyukon tovahaladva találhatsz energiát és S pozíciót is. A konténer végében levő kapcsolót használva kijuthatsz a dokk-szektorba, de vigyázz: a hulladékkal megrakott hajók mellől vízzel és gázzal telt dagadt hullák ugranak elő a vízből. Távolról szedd le őket, mert közelről felrobbannak és elég nagyot sebeznek. A likvidálásuk után ugorj át a második hulladékszállító csónakra, mire Ash kutatni kezd a szemét között és csodák csodájára egy újabb gyilkoló eszközzel gyarapítja fegyvertárát. A kézre szerelhető rakétavetőt még nagyon sokszor használni fogod, mint ahogy most is: üss vele lyukat a nagy hajótest falán, majd bejutva csáklyázd meg a ketrec ajtaját. A raktérbe bejutva szedd szét a rád támadó hájas szörnyeket, majd az egyik konténerben keresd meg az ott lapuló UE-t. Az út tovább a sérült hajótesten tátongó rozsdás lyukon keresztül vezet. A szárazföldre kijutva balra találod az Egget, amit egy Deadite és egy szétrobbantásra váró kapu őriz. Öld le a szokásos módon, majd szerezd meg a szellemet és lődd ki a rozsdás konténer ajtaját (Rage Meter upgrade). Kísérd el Sam-et az SE-hez és kövesd az újonnan megnyílt útvonalat. A kamionparkolóban egyedül rostokoló utánfutó mögötti kaput zombik védik. Irtsd ki mindet, robbantsd ki a kaput, de mielőtt átmennél rajta, vedd fel a 14-es UE-t a két utánfutó közül. Vadászd le a Deadite-ot, majd használd a PS szentélyt és Sam-mel a létrán felmászva, a kifeszített kötélen átmászva oldozd el az ott csüngő rakományt. A lezúduló csöveken keresztül átjuthatsz az E-hez, majd annak szétvágása után kísérd vissza Sam-et az általa kijelölt útvonalon az SE-hez. (Először mindig a hájas kreatúrákat szedd le, mert egyetlen robbanással elpusztíthatják kicsiny segítődet.) Végül megnyílik a harmadik tojáshoz vezető út: a PS szentélyt használva az adott útvonalon néhány zombi leterítésével eljutsz egy targoncáig, amin keresztül felmászhatsz a mellette levő ház párkányára. Szaladj el jobbra, és a kötélen átkúszva csimpaszkodj bele a Deadite nyakába, majd visszafelé haladva kirobbanthatod Ash-nek az útját álló betonfalat a mellette levő gáztartály elpusztításával. Szedd a lábad a nyitott ajtajú raktárépület belsejébe, ahol egy kisebb ujjgyakorlat után a liften levő ládák segítségével a felső szintre jutva menj ki az épület gangjára. Az Eggnél szabadítsd ki a harmadik, egyben utolsó lelket, és teljesítsd a minijáték-szerű lövöldözős mókát. (Sam-et fogságba ejti az idegen erő, és amíg ki nem szabadul, neked kell a felső párkányról – ahol egy UE-t is találsz egy beugróban – levadásznod a felé induló hájas, fel-felrobbanó idegen lényeket.) Sikeres teljesítés után kísérd Sam-et az SE-hez és az etetés után vedd az irányt a bejárat felé.

Elérkeztél az utolsó előtti Bossfighthoz: Ash és Sam döbbenten nézik, ahogy a raktárépület ablakain kiszűrődő portálkapu fényében egy óriási skorpiószerű monstrum támad rájuk. Első blikkre elpusztíthatatlannak tűnik, ámde könnyen kiismerhető a leterítéshez használt technika. Ha feléd ugrik, és a csápját a betonba fúrja, gyorsan kapd elő a láncfűrészt és vágj bele egy hatalmasat. Az undorító teremtmény ekkor a fájdalomtól felordít és kinyitja a száját, amit becélozva etess meg vele gyorsan néhány rakétát. Ennyi az egész, a fentebbi mozzanatsort kb. 3-4 alkalommal kell megismételned a lény elpusztításához.
Ash ettől a démontól is kap ajándékot, ám míg ezzel van elfoglalva, Sam gyorsan bezárja a fényesen kéklő portált. Dr. Knowby szelleme időközben az „odaát” történt fejleményekről beszámol: Reinhardnak sikerült megfejteni a varázsszavakat és már csak egy emberi áldozatra van szüksége a szörnyű terv beteljesítéséhez. Rövid szóváltás után Ash és Sam tovább indulnak, ugyanis a kicsiny figura szerint már csak egyetlen portál van nyitva a Földön.

Swamp (Mocsár)
A láncfűrésszel vágd szét a bedeszkázott ajtót és vedd az irányt az üzemanyag-tároló felé. A mocsárban mindenféle szerzet jön elő a lyukakból és járatokból, ám nyugodtan kaszabold le őket.  Az egyik csatornában találsz S-t, de mindenképp menj vissza a pocsolyához, ahol a létrán felmászhatsz a szivattyúhoz. A törött fémhídon átjutva az egyik dobozban PS szentélyt találsz. Sam-mel kússz át a sérült elektromos vezetéken a túlsó oldalra, szedd le a hájas kreatúrákat, majd keresd a Deadite-ot, ami egy kapu mögött rejtőzik. Szedd le a mutáns patkányokat, majd a faház jobb oldalán található nyíláson felmászva a párkányra ugorj a Deadite nyakába és zúzd szét az elektromos vezetéktől nem messze levő vaskaput. Ashley-vel keresd meg a széttört kaput, és átmászva rajta szedd le a démont a már megszokott módon. A mögötte levő járatban nyisd ki a szelepet, majd haladj tova az újonnan kinyílt zsilipen keresztül. Az alagutakban levő sérült betontömbök egyébként berobbanthatóak a rakétavetővel – az egyik mögött megtalálhatod a 16-os UE-t. A mentőhely melletti berobbantott tömb irányába indulva rövidesen egy lángszóróval leszel gazdagabb, amit Ash gyorsan összerak. Sam már sietne tovább, mutatja is az utat, de előbb próbáld ki az új fegyvered az úton-útfélen rád törő zombikkal szemben. A sikeres pirítósok elkészítése után használd a Save pointot ha akarod, majd a leszakadt hídnál levő lépcsőre felkapaszkodva szerezd meg az újabb Health Meter upgrade-et. Szépen sétálj ki a pálya legelejére, egyenesen a tó mellé, majd gyújtsd meg Sam-et és juttasd be (rúgd be) a szellőzőn keresztül a gáztartály-állomásra. Az acélajtó megsemmisül, te pedig továbbsétálhatsz a Port Turnham nevezetű kihalt városkába.

Port Turnham
Valami nagyon nem tiszta, az éjszaka leple alatt is túlságosan csendes ez az egyébként nyüzsgő kisváros. Gyorsan ki is deríted, mi a gond: haladj a kiégett járművek irányába, egészen addig, amíg egy Deadite nem állja az utad. Szedd le a már jól ismert módon, aminek következtében a játékban fellelhető utolsó SE –vel találod szembe magad. Pillanatok alatt megtalálod az első Egget, tehát a benne rejtőzködő lelket villámgyorsan elviheted az egyenesen előtted levő SE-hez. Miután az elsőt sikeresen megetetted a lénnyel, szaladj vissza a városka legelejére és a ház sarkán levő ajtón bejutva használd a PS szentélyt. A jobb oldali sikátorok egyikében az égő hordó melletti ládában megtalálod a 17-es UE-t, és mássz fel a falon található tűzlétrán a tetőre. Tépd le a zombik fejszerkezetét, majd a kifeszített reklámon átjutva, a fal melletti párkányon átaraszolva eljuthatsz a sérült nagyfeszültség-kapcsolóhoz. Iktasd ki és Ashley-vel keresd meg ezt a pontot, amelyen aztán átjutva megtalálod a második Egget is. A második etetés után keresd meg Joe, szintén a városka elején található műszaki üzletét és vedd fel álmaid netovábbját, a legújabb fejlesztésű automata gyilkológépet – a tuningolt láncfűrészt. Próbáld is ki gyorsan a rád támadó zombikon, majd szaladj fel a lépcső segítségével az emeletre, vágd szét a polcokat és használd a PS szentélyt. Sam-mel kússz át a telefonvezeték segítségével a túlsó oldalra, majd araszolj át a párkányon és ugorj rá a Deadite nyakára. A jól bevált mozzanattal keresd meg a gáztartályt és zúzd szét egyetlen csapással. Ashley-vel most már át tudsz jutni a földszinten levő eltorlaszolt ajtón a sikátorba. A térre kiérve szedd le a szörnyikéket, és keresd meg az egyik beugróban levő S helyet. A vele szemközti utcában keresd meg a létrát és a tetőre jutva használd a Rage Meter upgrade-t. Az elektromos árammal átjárt útkereszteződésben célozd be rakétavetővel a két transzformátordobozt és lődd ki őket. Így megszűnik nagyfeszültség a vízzel borított területen és elgyalogolhatsz a móló felé, ahol szándékosan sétálj bele a csapdába. A mólónál levő épület mögött UE-t találhatsz, azonban visszaérve lezáródik a kapu és elözönlik a helyszínt a különböző helyről érkező démonok. Szedd le őket és védd Sam-et, amíg ki nem nyitja a csarnok ajtaját. Ekkor gyorsan kaszabold le a Deadite-ot, vágd szét a belül levő Egget és irány vissza az SE-hez.

Furcsa módon ennél a portálnál nem találsz semmiféle démont, vagy ellenfelet, ám mikor Sam megpróbálja bezárni az átjárót, képtelen rá: a szélörvény beszippantja mindkettejüket és kezdetét veszi a dimenziók közötti utazás…

The Temple (A templom)
Hőseid egy alternatív dimenzióba kerülnek, amely egészen eddig Reinhard dokinak nyújtott menedéket a földi támadások ellen. Dr. Knowby szelleme itt már nagyon gyengének bizonyul, így csak pár mondatot oszt meg Ashley-vel: elárulja, hogy csak abban az esetben van visszaút, ha megtalálja az őrült tudóst és vele együtt elpusztítja a Necronomicont is. Indulj hát a végső csata helyszínére: jobbra menetelve a szakadék szélén felfedezheted az utolsó előtti UE-t, balra pedig a sziklapárkányon átjutva a főbejárat felé vezet az út. Az épület tipikus dark-gótikus építmény: mindenhol vér és tetemek, mágiával működő ajtók és rejtélyek várnak rád. A kapun átsétálva gyújtsd meg a lángszóróval a gázmécseseket, így átjuthatsz a következő nagy terembe, ahol tűzgolyóval dobálódzó csontikkal hoz össze a sors. A két oldalsó lépcsősorról csáklyázd meg a gázmécseseket, majd gyújtsd meg őket. Sétálj át a kapun, majd jobbra a túlsó oldalra. Sam-et meggyújtva juttasd fel a gázmécseshez, majd visszafelé az első bejárat felé vedd az irányt. A két gázmécses után aktiváld a terem közepén levőt is és szaladj fel az időlimites fém lépcsősoron. Az arénába érve a mókamester egész seregeket küld rád, de folyamatosan tüzelve, állandó mozgással lazán leszedhetsz mindenkit. Az utolsó extra a felső karzaton található, felvétele után ments egyet, S. A következő mentőhelyig nyílt egyenes az út, kaszabolás és gázmécsesek gyújtogatásával karöltve el sem lehet tévedni. Mikor az S-hez érsz, a lépcsőkön felszaladva, a kapun átérve bal irányban haladj tovább. Egy újabb időlimites megoldással találkozol: egyszerű teljesítése után (2x-es művelet) egy puzzle-elemmel kerülsz szembe. A párkányon innen és túl is van egy-egy sárkányszerű gázmécses egy időlimites lépcsősorral megfejelve: mindkét oldalon fel kell jutnod, majd az egyre jobban szaporodó démonok hordáit legyőzve meg kell csáklyáznod a magasban levő, meggyújtásra váró gázmécseseket. Ha mindkettő ég, ezt egy újabb lépcsősorral jutalmazza a program, amelyen keresztül a véres soron felgyalogolva eljutsz a végső összecsapás helyszínére.

A végső összecsapás
Ashley egykori ügyvédnője felett álló Dr Reinhard már nem ember – sokkal inkább egy felsőbb erő irányította gonosz test, akinek eltökélt terve, hogy pusztulást hozzon a világra. Főhősünk az utolsó utáni pillanatban lép közbe, de már nem tudja megállítani a végső fázist: az őrült tudós végül saját testét áldozza fel a szent cél érdekében és hatalmas erejű démonná, a Necronomiconná változva tör a többiek életére.

A Necronomicon elpusztítására egyetlen megoldás létezik csak: folyamatosan távol kell maradnod tőle (mialatt folyamatosan rakétavetővel támadod) és mikor elég sebzést elszenvedett már, megpróbál a könyv erejéből meríteni. Ebben a pillanatban kijelölve az ex Mortis-t, Sam-et dobd rá a könyvre – így meg tudod akadályozni az energiaszívást. Nincs más dolgod, mint messziről sorozni a démont és néhány ismétlés elég neki. A végső felvonásban Sally és Reinhard is elpusztul (előbbit sikerült a profnak megfertőznie), a dimenzió pedig instabillá válva ismét portált nyit az ismeretlenbe, ahová hőseinket beszippantva újabb kalandokkal várja a folytatásban résztvevő szerencsés játékost.

Rövidsége ellenére be kell vallanom, hogy az egész kellemes, ám észt egyáltalán nem igénylő alkotással mindvégig remekül szórakoztam. A helyszínek, a látványvilág, a játékmenet és a továbbfejlesztett kombó-, valamint kivégzési rendszer is tűrhetően lett megvalósítva, habár az unalomig elcsépelt kaszabolás néhol már-már a játékélmény rovására megy. Attól a néhány grafikai hibától eltekintve átlagos nehézségű játékkal lesz dolga mindenkinek, aki úgy dönt, hogy ad egy újabb esélyt az Evil Dead szériának. Egyedüli negatívumként talán a rövidséget hozhatnám fel, ugyanis az a röpke hét-nyolc óra igencsak kevés egy 2005-ös TPS akciójátéknál. Egy tipp: a megfelelő ráhangolódás érdekében szaladjatok el a legközelebbi videotékába és borzongjátok át az első két filmet baráti társaságban.

Tippek
Célszerű az összes fellelhető tereptárgyat szétszedni: gyakran energia és Rage mana is szedhető fel belőlük, és ezekre a játék során igencsak nagy szükség lehet.

Mindig haszáld  fel kicsiny segítődet. Habár Sam gyakran magától is likvidál egy-két ellenfelet, a nagyobbakkal az irányításod nélkül nem tud mit kezdeni.

A Soul Eaterhez vezető út nem mindig egyszerű: gyakran előre kell szaladnod, hogy időben leszedhesd a Sam-re törő szörnyetegek hadát.

Forgasd gyakran a Back gomb által előhozható HELP-et, míg nem tanulod meg őket: tizenhétféle speciális támadás, kombó és képesség közül választhatsz, amelyek igencsak hatásosak lehetnek egy-egy melegebb helyzetben.

Érdekességek:
Kevesen tudják, hogy valójában nem három, hanem négy Evil Dead mozifilm készült. 1978-ban ugyanis Sam Raimi ismerőse, Rob Tapert családi farmján leforgattak egy rövidfilmet Within the Woods címmel, amely előzményeként szolgált az 1981-es Evil Dead filmeposznak.

Tudtad-e, hogy
…az első Evil Dead filmet hetvenkilenc fős stábbal forgatták a Tennessee állambeli Morristown közelében levő elhagyatott hegyi viskóban?

… a http://www.deadites.net rajongói oldal az egyik legteljesebb Evil Dead szentély az interneten?