Az 1159-es év Japánját szörnyű klánháborúk dúlják fel. A Genji klán összetűzésbe keveredik a Heishi klánnal, a konfliktus végpontja pedig természetesen egy hatalmas csata lesz.

Ezt a Heishik elit tábornokok segítségével nyerik meg, akik különös, mágikus hatalmú köveket használnak, amelyeknek köszönhetően úgy mennek át a Genji teljes seregén minden megerőltetés nélkül, ahogy Szauron a tündéken és az embereken az első film csatajelenetében. A Heishi a győzelem után átveszi a térség fölött a hatalmat, és mivel politikájuk erősen a zsarnokság felé hajlik, a lakosság kifejezetten tudna örülni egy felszabadítónak. Természetesen ez a felszabadító egy eddig ismeretlen fiatal fiú, akit még természetesebb módon mi irányítunk.
 
Chapter 1
Heiankyo

Pár beképzelt Heishi szamuráj betör a házadba és kirángatnak onnan, és persze elég rosszul tűrik, hogy megtagadod a hódolatot, így azonnal kiadják a halálos ítéletet. Verd le őket, ekkor újabb adag érkezik, akiknek a legyőzésében a nálad lévő mágikus kő hatalma és egy titokzatos idegen segédkezik. A videó után ne kövesd azonnal az idegent, hanem indulj jobbra. Itt találsz két tárolóedényt cuccokkal, az egyikben mágusvíz található, ezt vedd föl és irtsd ki a rád támadó rosszarcúakat. Menj vissza és indulj el arra, amerre az idegen ment. Mínusz három pajtás. A vázában kurama gyógynövény. Menj tovább, rögtönzött harcművészeti bemutató kilenc komának, ha minden jól megy, a harc alatt megvan az első szintlépésed. Menj tovább, ismét feltűnik az idegen. Ugrálj le utána a hegyoldalról, ha ráugrasz a vázára, abban van mágusvíz. Odalent találsz egy fénysugarat, ahol a kört használva elmentheted a játékállást (ezt tedd is meg), és egy kidőlt farönk, amit szintén a körrel tolhatnál el, ha elég erős lennél hozzá. De mivel nem vagy az, ne törődj vele, hanem menj tovább. A tisztásnál egy elég szép csapat fog rádtámadni, élükön egy táposabb szamurájjal. Előbb végez a „picikkel”, őt hagyd a végére. A harc után az idegen (akinek végre megmondják a többiekéhez hasonlító, megjegyezhetetlen nevét) elvezet egy öreg mesterhez, aki közli veled, hogy te vagy az egyetlen, aki legyőzheti a gonosz Heishi klánt. (Nemá! Ti találkoztatok már ilyen váratlan fordulattal videojátékban??) A beszélgetés után mentsd el a játékot (a mester felajánlja neked a lehetőséget), majd a folyosón vedd ki a szekrényből az Amahagane kristályt. Az udvaron találkozhatsz a mester lányával, jelentősen jólinformált, így ha kérdésed van, fordulj hozzá bizalommal. Menj ki a kapun. Amikor kimész, egy szikla kezd el beszélni hozzád és megtanít a Kamui használatára. A gyakorlás befejezése után térj vissza a valódi világba, és a térképen válaszd ki a következő helyszínt. Ez egy sétálóutca, boltokkal, ahol vásárolhatsz és sok beszélgetős kedvű emberrel. Vásárolgass kedvedre, majd menj az istálló mögé, ahol egy ládában találsz egy Amahagane kristályt. Az istálló után is kanyarodj be, itt is van egy Amahagane kristály a madáretetőnél. Az utolsó kanyarnál egy fegyverbolt van, ahol vásárolhatsz és eladhatsz fegyvereket, de ha vannak alapanyagaid, akkor készíttethetsz magadnak egyedi fegyvert (az alapanyagokat az ellenfelek ejtik el, ha erősen megsebzed őket, és különböző kombinációkból különböző fegyverek készülnek). Ha kész vagy, menj tovább a következő helyszínre, Gojobába. Itt azonnal katonák fognak támadni rád, folyamatosan jönnek, de nem nehéz a legyőzésük. Miután legyőzöd őket, megtalálod a lányt, akiért a bátyja aggódott a Market Roadon. Ekkor egy nagy harcos támad rád kisebb katonákkal, akiket hiába ölsz meg, mert folyton újrateremnek, de megölésükért folyton kapod az xp-t. A nagy harcos legyőzése sem igényel túl nagy tudást, csak kapcsold be mindig a Kamuit, és ha látod, hogy furcsa, zöld köd jelenik meg a fegyvere körül, akkor kerüld ki, mert ilyenkor neked ront, nem kis életveszteséget okozva. A győzelmed után a drabális állatot egy különös erő elrepíti, te pedig visszatérsz a Market Roadra a lánnyal, ahol a bátyja már vár rátok. Beszélj a boltossal, aki elmondja, hogy a mester lánya keresett. A fegyverárus azt is elmondja, hogy mivel a lány nem talált meg, hazament. Menj el a mester házába és beszélj az öreggel. Utána menj ki a kapun, ekkor a lány figyelmeztet, hogy egy veszélyes harcos van Gojóban, így jobb, ha elkerülöd azt a helyet. Természetesen így a következő úti célpont Gojo. Kutasd át a hullákat, különböző cuccok vannak náluk. Az elágazásnál menj balra, majd az ösvényen térj le. A vázában gyógynövény. Kapcsold be a Kamuit és törd szét a világító gyöngyszerűséget. Jutalmad egy Amahagane kristály. Menj vissza a hídhoz és kelj át rajta (közben kutasd át a hullákat). A hídon ott vár a harcos, egy Genji, de nem hiszi el, hogy az ő oldalán állsz, úgyhogy megtámad. Nem gyenge fickó, az zicher, egy egész oszlopot lóbál, amivel ha sikerül eltalálnia, azt bizony megérzed, ezért mindig ugrásból üssed. Ha a fegyvere elkezd fényleni, akkor kerülj tőle minél messzebb, ilyenkor még erősebbet üt, mint alapból. Két életcsíkja van, de ha az előbbieket betartod, nem lesz nehéz legyőzni. A győzelmed után bebizonyítod neki, hogy te is Genji vagy és elviszed az öreg mesterhez meggyógyítani. Beszélj a mesterrel, utána Benkeivel, aki szeretne veled tartani. (Miután beszélsz az öreggel, kapsz egy új képességet, aminek köszönhetően duplára feltöltheted a Kamui csíkot, így kétszeres erőséggel használhatod.) Mostantól irányíthatod Benkeit. (Beszélj vele, és ha megkérdezi, hogy induljon-e, akkor válaszolj igennel. Ugyanígy visszaveheted az irányítást a főhős felett.) A térképen válaszd ki a következő helyszínt. A templomban a vázákban tárgyak vannak elrejtve. A lépcsőről lerohan pár ember, és természetesen rád támadnak. Verd szét őket. Indulj föl a lépcsőn, itt is utadat állja pár koma, persze teljesen esélytelenül. Odafent lesz még néhány próbálkozó és egy Amahagane kristály. (Ezt mindig ugyanúgy kell megszerezni. Ha a kontroller elkezd vibrálni és világít a fegyvered, akkor kapcsold be a Kamuit, ekkor egy kis világító gyémánt jelenik meg. Ezt széttörve tied a kristály.) Menj föl a következő lépcsőn, odafent törd szét a vázákat és a rád támadó katonákat. Menj be a kapun. A következő résznél is menj be a kapun, odabent olvasd el az idézetet, amely a falon lévő furcsa mintánál van. Menj föl a lépcsőn, vedd föl az Amahagane kristályt, és ha akarod, mentsd el a játékot. Menj ki, indulj el balra, föl a lépcsőn. Zúzz szét mindenkit, vázát, embert, kaput, és menj be az újonnan generált bejáraton. Törd szét a vázákat, nyisd ki a ládát és vedd föl a tartalmukat. Vedd föl az Amahagane kristályt, majd távozz. Ugorj le, és indulj tovább, ezzel újabb öt katona életére pontot téve. Bal oldalt üsd meg a harangot, ekkor kiesik belőle egy Amahagane kristály. Menj vissza, és a kapu előtt végezd ki az újabb három szerencsétlent, akik azt hiszik, legyőzhetnek. Menj be a kapun. Menj előre, a videó után végezz a három katonával. Menj be az oldalsó ajtón, menj folyamatosan előre, ölj meg mindenkit és vegyél föl mindent, végül elérsz egy szobába, melynek varázslat védi az ajtajait, szóval nem tudsz kimenni. Van itt egy oltár, melyen egy nagy állatfej-szobor van. Vizsgáld meg és olvasd el a hátulján a feliratot. Vedd föl a földről a borostyánkőfüzért és az Amahagane kristályt. Innen nem tudsz továbbmenni, úgyhogy menj vissza egészen a fő folyosóig. Menj végig a folyosón, öld meg a rád támadókat. Az egyiknél van egy Amahagane kristály. Menj ki a templomból, indulj el jobbra, ölj meg mindenkit, és ha végeztél, nyomj kört a kapun. Ekkor a karaktered automatikusan használja a borostyánkőfüzért az ajtón, így az kinyílik. Odabent egy nagy szörny vár rád. Legyőzése nem különösebben nehéz, csak mint mindig, most is be kell tartani a trükköket. Néha tüskéket vet rád, mini forgószeleket lő ki feléd, vagy a leheletével próbál sebesíteni, ilyenkor az ugrótámadással sebezd meg. Ha aranyszínű köd jelenik meg körülötte, kerülj ki az útjából, mert ilyenkor neked ront. Ha épp semmi spéci támadást nem használ, menj oda és üssed az erős támadással, három-négy bevitt találat után pedig védekezz, mert ilyenkor általában visszaüt. Ha végképp nem menne a legyőzése, akkor menj vissza, harcolj sokat, fejlődj, egy-két szintlépés után biztos sikerülni fog. A szörny egy gyereket tartott fogva, vele a harc után visszatérsz a Market Roadra. Már megérkezéskor látod, hogy valami nincs rendben, a bokrok közül előbújó boltos választ ad mindenre. A Heishik mindenkit elvittek magukkal és mindent leromboltak, és elárulja, hogy a Heishik a gojói hídon keresztül távoztak. Menj el Kiichi mester házához. Mostantól háromszorosan használhatod a Kamuit és megkapod az ukázt, hogy mentsd meg Kamanazurit. Indulj el Gojóba. A kiválasztott karakter mellett a másik is veled tart ezúttal, ő előre megy megtisztítani a terepet. Ahhoz képest, hogy megtisztítja, azonnal a távozása után egy egész banda rád támad, így legyőzésük a te feladatod lesz. Ha kész vagy, a másik karakter felett veszed át az irányítást, akivel meg kell tisztítanod a hidat. Ezután egy kisebb csoport támad rád, Benkei harcol velük. Miután kész vagy, egy igazi drabális állat támad rád. A harci stílusa olyan, mint Benkeié, lassú, de ha betalál, azt akárki megérzi. Ennek ellenére nem nehéz legyőzni, ütöd-elugrasz-ütöd, ezt párszor eljátszod és vége is. Utána megint a főhőst irányítod, akivel pár íjászt kell lenyomnod. Természetesen menet közben újabb pajtások csatlakoznak a mókába, gyakd le mind és indulj vissza. Itt is egy kisebb eliminálásra váró csapat. Miután mind megdöglöttek, Benkei is befut. Mentsd el az állást. Menj jobbra és vedd föl a ládából a Villámamulettet. Menj vissza a társadhoz, nyisd ki az ajtót és menj be. Vedd föl az Amahagane kristályt. Öld meg a támadóidat és menj végig ezen az úton. Az út végén a cellában lévő dobozból vedd föl a csodagyógyszert, a földről pedig az obszidiánfüzért. Indulj vissza, és az obszidiánfüzér segítségével nyisd ki a nagy ajtót. Odabent megtalálod Kamanazurit, de nincs idő örömködni, ugyanis egy nagydarab harcos megtámad. Két életcsíkja van, a legyőzésnek menete körülbelül ugyanaz, mint az eddigi nagyobb ellenfeleké. Magyarán amikor elektromosság vagy köd jelenik meg körülötte, akkor húzz el, mert vagy neked ront, vagy elektromos kisülést csinál maga körül, és az fáj. Elég nagy arca van, ami nem csoda, hiszen erős harcos, így ne verd a fejed a falba, ha még harmadszorra se sikerül legyőzni, inkább harcolj kisebb ellenfelekkel és fejlődj (ne feledd, hogy ha kimész egy épületből, és utána visszamész, minden ellenfél újratermelődik az objektumban). A legyőzése után visszaviszed a kislányt Hogan mesterhez, aki elmondja, hogy a helyet, ahol tartózkodtok, a Heishik nemsokára megtámadják, így jobb, ha elmenekülsz. Menj a Market Roadra, nézd meg a videót, utána indulás a következő helyszínre. Öld meg a hídon rád támadókat és az íjászt is. Menj át a következő hídon, egyik helyről a másikra ugrálva végezz az íjászokkal. A hídról leérve három katona támad rád, őket se hagyd ki a mókából. A következő hídon is jó pár katona támad rád, és hogy ne legyen olyan unalmas a harc, két íjász folyamatosan tüzel oldalról. A másik oldalon láda. Végre elérsz a templom kapujához, ahol két olyan drabális állat vár rád, amilyennel már küzdöttél Gojóban. Az ütésüket kerüld ki, mert nem picit sebeznek, ha pedig köd jelenik meg a fegyverek körül, akkor lapulás. Érdemes ugrásból támadni őket a háromszöggel. Lépj be a templomba. Odabent pár apró, izgő-mozgó, pattogó harcművész vár rájuk, két-három ütésből megdöglenek, őket is csak ugrásból vertem a háromszöggel, így semmi gond nem volt velük. A következő teremben is katonák várnak, elég gyengék, ráadásul csak hárman vannak, csukott szemmel is át lehet menni rajtuk. Indulj el jobbra, verd szét az újabb törpe harcművészeket, vedd föl az Amahagane kristályt, és odalent végez a katonákkal is. Menj be az ajtón, végezz mindenkivel, következő terem, gyilkolj le mindenkit. Ekkor csatlakozik hozzád a társad is. Menjetek be együtt a Heishi vezetőjéhez. Egy mágikus hatalmú Heishi elteleportál titeket az egyik legrettegettebb tábornokukhoz, így vele kell megküzdened. Kicsit nagyon nagy arca van, de már sok nagypofájú ellenfelet kellett már megölni a játék során, úgyhogy nem kell megijedni. Három életcsíkja van, ez az egyetlen, ami kemény ellenféllé teszi. Igaz, meglepően gyors, de Benkeivel hamar le lehet róla verni azt a három csíkot, főleg ha Kígyómérget használsz. Amikor látja, hogy rosszul áll a szénája, akkor elkezd lövöldözni, de ezt egyszerű ugrással ki lehet kerülni. Miután legyőzöd, egy varázslattal megsebez mindkettőtöket, ám ekkor megjelenik Hogan Mester. Yoshitsune és Benkei elmenekülnek, Hogan ott marad egyedül a félelmetes harcossal….

Chapter 2
Hiraizumi, Oushu

Yoshitsune és Benkei Hogan mester parancsára követik Shizukát és Kamanazurit. A város uralkodója megengedi, hogy addig maradjatok itt, ameddig csak akartok (bár nekem a tanácsadójával együtt nagyon furcsának tűnnek, nem igazán bízok bennük). A videó után járd be a várost, beszélj az emberekkel, vásárolgass, ha meguntad, a hegyi úton indulj el az Aranytemplomba. Megérkezésedkor különös, repülő arany lények támadnak rád. Verd le őket és rohanj el a templomig. Az óriási, arany építmény előtti teret díszítő szobrok megelevenednek, és természetesen rád támadnak. A lassúságukat kihasználva nagyon könnyen meg lehet őket ölni. A pusztulásuk után megnyílik a templom kapuja. Lépj be.
A videó kifejezetten rossz hírekről számol be. A Heishi tábornok egy emberével megtalálta hőseink búvóhelyét, és mivel ő él, nagy valószínűséggel legyőzte Hogant.
A templomban Benkei utolér, megkéri, hagy tartson veled. Ekkor egy hang szólal meg, mely felszólít, hogy lépjetek be a falon található átjárón. Menj végig a hídon. A fegyverkezés istene mindkettőtöknek megparancsolja, hogy menjetek át egy próbán. Lépj be a teleportba.
Yoshitsunének a sziklákon kell ugrálni, ha lezuhansz, egy csapat szörnnyel kell harcolnod, ha legyőzöd őket, elölről kezdheted a tesztet.
Útközben lesz egy kisebb főellenség. Röhejesen könnyű legyűrni, csak teleportálni tud, meg jégdarabokat teremteni, melyek ha a környékeden robbannak föl, sebeznek egy picit. Egyszerűen odamész hozzá, elkezded csapkodni, ha teleportál, utánamész, ha jeget csinál, akkor kikerülöd azokat (előre látszik, hogy hol fog a jég kinőni a földből). Utána menj tovább, még van egy-két harc és ugrálás, utána jön a feladat főellenfele. Yoshitsunénak egy óriási aranymadárral kell megküzdenie. Úgy kezdi a harcot, hogy dobbant egy nagyot a földre, utána pihen egy picit, ilyenkor kell ütni. Egy idő után felszáll, vagy tüzet fúj rád, vagy égő tollakat lő ki (vagy mindkettő). Néha leszáll dobbantani, ilyenkor menj egy picit közelebb, és amikor pihen, üssed. Amikor az első csíkjának körülbelül a felét leveszed, egy új trükköt mutat be: elszáll messzire, és irtózatos sebességgel beléd csapódik. Ha eltalál, nagyon sok életet vesz le. (Amikor elrepült messzire, én épp egy fedezék mögött álltam, de kíváncsi voltam, hova megy, így kimentem a pálya közepére körülnézni. Két másodperc múlva akkorát repültem, hogy nézni is fájt.) Ha tüzet, vagy tollat lő, esetleg neked repülne, állj fedezékbe, ha dobbant, üssed. Ettől egy idő után a túlvilágra száll a túlméretezett holló. Vedd föl a cuccot a dobozból és teleportálj el. 
Benkei: egy sötét kazamatában kell harcolnia rendkívül erős szörnyek ellen. A feladat teljesítése közben ismét harcolnod kell egy miniboss ellen. Két csík élete van, ha sok sebzést bekap, akkor leguggol pihenni, ilyenkor sorozd meg a gyors ütéssel mint állat; amikor egy csíkja lemegy, akkor pedig elkezd tűzzel kapcsolatos speciális képességeket használni. Ilyenkor mindig állj tőle picit messze, hogy ne találjon el, de amikor befejezi a támadást, akkor azonnal neki tudjál ugorni. Legkönnyebben úgy lehet legyőzni, hogy odaállsz mellé, vered a gyors támadással, amikor látod, hogy ütni készül nyomod a védekezést. Körülbelül ennyi, ha végképp nem menne, akkor erősítsd fel magad Ahamaganéval! Utána folytatnod kell a feladatot. Az elvégzése után visszatérsz az Aranytemplomba, ahol egy épülettel kell megküzdened! Eleinte közvetetten nem tudod megsebezni, hanem a négy, folyamatosan mozgásban végző oszlopát kell széttörnöd. Ezek néha elektromos kisülést csinálnak, ilyenkor jobb nem a közelükben lenni. Néha elmennek a helyükről, ilyenkor rohangálj, mint az őrült, különben rádesnek, utána visszatérnek eredeti helyükre. Az első szétzúzása után egy kis szerkezet vesz üldözőbe, ami „lézersugarat” lő rád. Nemsokára a három oszlop körbevesz, egy különös erőteret vonnak köréd, amelyből nem tudsz kijönni, így nehezebben tudsz elmenekülni a sugár elől. Ennek pár másodperc múlva vége, utána folytathatod az oszloptörést. Amikor már csak egy marad, körbeindul egy sugár, mely az egész termet beteríti, ez elől folyamatosan menekülj, amíg el nem múlik. Ha vége, törd szét az utolsó oszlopot, innentől kezdve ütheted magát az épületet, de hogy ne legyen olyan egyszerű a dolgod, négy lézersugarat lövellő cucc kezd el kergetni. Amikor az első életcsíkja majdnem elfogy, a ház visszaállítja az oszlopokat, ilyenkor az egész móka kezdődik elölről. Amikor a második csíkja is lemerülőben van, ismét visszaállítja az oszlopokat. Amikor az utolsó, harmadik csíkja már épphogy csak félig van, akkor az oszlopokat megint visszaállítja (kezd ez már egy picit unalmas lenni….). Miután az első oszlopot kidöntöd, a maradék három elektromosan túltöltött állapotban elkezd rohangálni a pályán, ha eltalálnak, akkor az elég kellemetlen következményekkel jár. A második kidöntése után három lézersugaras szikla kezd el üldözni. A legyőzése után vedd föl a földről a tárgyat, majd teleportálj el. Visszatérsz Hiraizumiba, ahol vendéglátód elmeséli, hogy Yoshitsune bátyja a Heishik elpusztítására készül. Persze Yoshitsune nem akarja, hogy a bátyja egyedül harcoljon, így úgy dönt, csatlakozik hozzá. Mostantól négyszeresen tudod használni a Kamuit. Mentsd el az állást, vásárolj be, és teleportálj vissza a templomba. Végezd el a másik emberrel is a feladatot.
Még rosszabb hírek. Szállásadód egy Amahagane kristályért megmutatja a Heishi tábornoknak a tartózkodási helyeteket. Menj az Aranytemplomba. A falon lépj be a teleportba és menj végig a hídon. A Fegyverkezés Istene megnyit nektek egy kaput. Lépj be. A játék legidegesítőbb része következik. Mind a két karakterednek meg kell küzdenie saját magával, méghozzá úgy, hogy be kell kapcsolnod a Kamuit, és amikor a karaktered lábánál megjelenik a négyzet gomb jele, akkor megnyomod a gombot, ilyenkor egy kis animáció keretében megsebzed. Három találat után meghal és jöhet a következő karakter. A győzedelmed után mindkét karaktered kap egy-egy isteni fegyvert. Amikor kimész a templomból, megjelenik Kagekiyo, a Heishi tábornok és Kichiji, az áruló. Persze Kagekiyo átverte Kichijit és a beígért Amahagane helyett megvágja. Válaszd ki az egyik karaktered és kezdődjön a harc! Kagekiyo túl sokat nem fejlődött az előző harc óta, csak másik fegyvert használ, egy duplapengéjű, mérgező kardot. Egyetlen spéci támadása van, egy mérgező lövés, ezt ugrással kerüld ki. A Kamui használatát nem ajánlom, mert Kagekiyo nagyon gyors. Szerintem Benkeivel harcolj és neki is csak a gyors ütését használd. Folyamatosan gyógyulj és védekezz, egyébként semmi extra (bár a Méregamulettet érdemes fölvenni!). Miután legyőzöd, elmenekül, és a Heishik átkot szórnak Heiankyóra, sok ember meghal, a túlélők egy barlangba menekülnek. Shizuka pedig eltűnt.

Chapter 3
Accursed City of Heiankyo

Járkáld körbe a barlangot, vásárolj, beszélgess, ha meguntad, indulj el. Shizukát a Heishi klán vezetője elé vitték, így hőseinknek minél hamarabb meg kell őt szöktetniük, mielőtt még valami borzalmasat művelnének a Heishik. A térképen menj el a templomba, ahol a felkiáltójel van. Menj előre, a farönkön ugorj át. A templom bejárata le van bontva, úgyhogy másik utat kell keresned. A földön ugorj rá a gerenda mellett a dobozra, arról a háztetőre és menj végig a háztetőn, hátra. Ugorj le a tetőtől, vedd föl az Amahagane kristályt és üss szét a katonák és harcművészek között. Menj föl a lépcsőn, itt is és fent, és ölj meg minden utadba állót. Menj fel a következő lépcsőn is, ölj meg mindenkit és lépj be a kapun. Shizuka nem hajlandó engedelmeskedni a Heishiknek, így azok egyre kevésbé bírják türelemmel. Menj előre és nyírd ki az ellenfeleket. Menj föl a lépcsőn, ott is zúzz szét mindenkit és menj be a házba. (Látszik az ellenfeleken, hogy ezek azok, akik megmaradtak az első fejezetből, semmi kihívás nincs a legyőzésükben.) Szedd föl a cuccokat, menj ki és ugorj le a falról. Menj föl a lépcsőn, közben végezz az öt ellenféllel. Ugrálj fel a sziklákon, odafent életet találsz. Lépj be a kapun. A társad ekkor csatlakozik hozzád, de nem sokáig maradtok együtt, ugyanis odabenn vár rátok a Heishi boszorkány. Gázt ereszt a szobába, aminek köszönhetően hőseink elájulnak és Yoshitsune egyedül kel fel. Vedd föl az Amahaganét. Menj balra és vedd föl a láda tartalmát. Ugorj fel a szekrényre és vedd föl a következőt is. Ugorj le és menj be az ajtón. Vegyél fel valami, ami véd a jégtől, ugyanis odabent olyan harcosok várnak rád, akik teleportálnak és jég alapú támadást használnak. Menj be a szembe lévő ajtón és egymás után suvickold ki az összes termet. A legutolsó szobában miután mindenkivel végeztél, megjelenik egy láda. Vedd föl belőle a zafírfüzért és menj vissza az első teremig. Menj be az oldalsó ajtón, vedd föl az Amahaganét és öld meg a teleportáló, de ezúttal áramos képességet használó harcosokat. Indulj tovább, végül eljutsz egy szobába, ahol el tudod menteni az állást. Itt van a kapu, melyet a zafírfüzérrel kell kinyitni. Állj rá a kék jelre a padlón. Yoshitsune rájön, hogy csak akkor tudja kinyitni az ajtót, ha Benkei is itt lesz.
Benkei fölkel egy másik szobában, egyedül. Mostantól őt irányítod. Vedd fel az Amahaganét és a ládából a Sárkánykígyót. Menj be a következő terembe, öld meg a két tüzes csókát, az azutániban pedig a két jeges fazont. A folyosón három áramot használó fickóba botlasz. A következő teremben minden fajtából képviselteti magát egy-két egyén, leverésükért jutalmad egy rubinfüzér. Menj ki a folyosóra. Egyből két jeges és két tüzes pasas állja utad, ha legyűrted őket, menj be a folyosó végén az ajtón. Yoshitsune és Benkei örömködnek egy picit, majd utóbbi rálép a piros jelre, így kinyílik az ajtó. Mentsd el az állást, és lépj be. A boszorkány odabent várt rátok. Egy varázslattal ártalmatlanítja Yoshitsunét. Persze nehogy már Benkei megüssön egy nőt, így a boszi előhívja a drágaságát, egy cirka ötméteres, emberi koponyákkal díszített szörnyeteget. (Ha a terembe belépéskor Benkeit irányítottad, akkor Yoshitsunét „lövi le” a boszorkány, ha pedig Yoshitsunét irányítottad a belépéskor, akkor Benkeit.) Tegyél róla, hogy ne a te koponyád legyen a következő dísze!  (Én Yoshitsune használatát ajánlom.) Félreértés ne essék: az életcsík nem a szörnyé, hanem a boszorkányé! A monsztát nem tudod sebezni, csak a boszit, „kis” haverja ezt próbálja megakadályozni mérgező sugarak lövellésével, toppantással, ésatöbbi. A boszorkány, hogy nehezítse dolgot, teleportál, „időzített bombákat” és elektromossággal támadó kis cuccokat teremt, de ő nem harcol. A legyőzése után a boszorka azt állítja, hogy Shizuka összeolvasztotta a Geishik összes Amahaganéját, majd elmenekül. Menj Gojóba. Természetesen a Heishi katonák azonnal támadnak, öld meg mind. Menj el balra, az út végefelé le a lejtőn. Konfrontálódás két harcművésszel, utána tárgygyűjtés. Menj vissza az útra és indulj el a hídhoz. Néhány katona az utadat állja, azt hiszik, megállíthatnak. Bolondok. A kereszteződésnél fordulj el és menj be a ledöntött kerítésnél. Persze a bejáratot páran védik, eredménytelenül. (Az gondolom jellemzi a Heishi közkatonák erősségét, hogy egy ütéssel négyet megöltem…) Menj folyamatosan előre, közben persze taposs mindenkit a porba és menj be a földalatti járatba, ahol régebben a városlakókat tartották fogva. Indulj el a mellékjáratban, de nagyon vigyázz a lezuhanó sziklákkal! Menj végig az összes termen, és mindet takarítsd ki. Egy idő után elérsz egy kapuhoz (ahol két szörny esik le a plafonról). Itt egy enyhén rosszkedvű, enyhén megbuherált szamuráj vár rád. A legyőzéséhez semmi különösebb nem kell. Ha neked ront, ugrasz, ha sziklák zuhannak, ugrasz, ha mérgező felhőt bocsát ki, ugrasz. Egyébként odaállsz mellé, gyors ütés, néha védekezés. Ha meghalt, akkor indulandusz a Heishik palotájába.
Menj előre a hídon, egészen addig, amíg az íjászokhoz nem érsz. Mássz föl hozzájuk, ekkor pár katona hátba támad. Csapj szét közöttük. Menj tovább, a híd hátralévő részében még sok íjász fogja a halálát lelni miattad. A híd végén menj át a tavon a másik oldalra, told el a körrel a szobrot és vedd föl a Kék Sárkányt. Menj vissza a másik oldalra. A két híd között is lesz négy támadód, a második hídon pedig jó sok. A kaput ismét őrzik egy páran, zúzd szét őket, majd lépj be. Odabent egy ideig nyugodt lesz az utad. A hosszú folyosó után jön egy lény, aki ahhoz képest, hogy még egy videóval is beharangozták, elég gyengus. Mentsd el az állást, ekkor csatlakozik hozzád a társad. Indulj vissza, menj le a lépcsőn, öld meg a két szumós szörnyet, a következő teremben pedig a harcművészhordát. Menj végig egyenesen, folyamatosan végezz mindenkivel, az utolsó terembe vedd föl az Amahaganét, utána indulj vissza oda, ahol elmentetted a játékot. Mássz föl a lépcsőn és menj folyamatosan előre. Az erkélynél törd ki a falat. Menj előre, közben ölj meg mindenkit. Ahol először megtámadnak, Benkei be tudja törni a falat, mely mögött láda van. A következő falat is be lehet törni, de először menj végig az erkélyen, mert a végén Amagahane kristály van. Utána menj be az általad készített bejáraton. Persze azonnal megtámadnak, de oda se neki, könnyen le lehet gyűrni őket. Menj tovább, utána le a lépcsőn. Öld meg a három szörnyet, indulj tovább. Ekkor megint találkozol a társaddal, aki nem találta meg Shizukát. Menj föl a lépcsőn, utána végig az erkélyen. Ha mindenkit megöltél, és mindent összegyűjtöttél, akkor menj vissza az első betörhető falhoz. Menj be és rohanj odabenn végig (közben persze gyilkolássz le mindenkit), végül elérsz egy ajtóhoz. Odabent egy kisebb hadsereg támad meg, nem baj, legalább kapsz egy kis xp-t. Ha mind holtan hevernek, menj tovább, föl a lépcsőn. Odafönt ismét találkozol a társaddal, együtt levonjátok a következtetést, hogy Shizuka csak erre lehet. Mentsd el az állást. (Azt ajánlom, hogy ha idáig eljutottál, menj vissza, ölj meg visszafelé mindenkit, menj el a Market Roadra, vegyél minden gyógyszerből annyit, amennyit lehet, és talán egy-két Spell of Summoningot. Így biztos, hogy legyőzöd a főellenfeleket és még talán egy szintlépés is beesik.)  Menj hátra, és lépj be a kapun. Sajnos Shizuka tényleg összeolvasztotta az összes Amahaganét, így a Heishik vezetője birtokában van az eddig ismert legerősebb hatalom, és neked ez ellen kell küzdened. Kiyomori pajzsot von maga köré, ezt kell addig ütni, amíg el nem tűnik. Persze ezt ő úgy próbálja megakadályozni, ahogy csak tudja, lángcsóvát lő rád, villámokat szór, jégfalakat készít. Ha eltűnt a pajzsa, üssed, amilyen gyorsan csak tudod, ugyanis egy idő után elrepít maga mellől és újra pajzsot generál. Ekkor már lézersugarakat is kezd lőni. A következő alkalommal már rövid lángszórás helyett lángcsóva-sorozatot lő rád és falakat is tud már generálni. Ilyen körülmények között kell ütnöd a pajzsát, amikor az eltűnik, akkor meg őt magát, egyszer csak elfogy az a három csík is (arra viszont nagyon ügyelj, hogy véletlenül se használd el az összes gyógyszered a harc alatt!). Miután legyőzöd, megjelenik Kagekiyo egy új Amahagannal. Shizuka ezt is beleolvasztja a többibe, ezzel egy még tökéletesebb fegyvert alkot. Kiyomori már épp el akarja tenni a követ, de Kagekiyónak más tervei vannak. Elveszi az Amagahant, és egy csapással megöli Kiyomorit. Eljött az utolsó harc ideje! Kagekiyóból szinte tökéletes harcos lett a legerősebb Amahagane segítségével, de neked muszáj legyőznöd. Túl sok különleges képességet nem fog használni, miután elveszti az első fél csíkját, csinál egy erőesőt, kerüld el az „esőcseppeket”, majd a végén a legnagyobbat is. Egyszer-kétszer felturbózza magát, és mérgező lövedéket lő ki, vagy energiakisülést generál, és amikor már csak egy életcsíkja van, akkor néha árnyék-üzemmódba vált, ilyenkor csak ő tud sebezni egy ideig téged. Ha már nagyon érzi a vesztét, akkor mérgező ködöt enged ki, de volt olyan alkalom, hogy az utóbbi két képességet egyáltalán nem használta. Öt (!) életcsíkja van, nagyon gyors és elég erőseket üt, a legyőzéséhez igazából annyi taktikát érdemes használni, hogy folyamatosan a gyors ütést használod, a Kamuit nem kapcsolod be, mert ilyenkor elmenekül, állandóan gyógyítsd magad és szlopáld az erősítő italokat. És persze próbálj counter-attackot csinálni, én úgy öltem meg, hogy több mint fél életcsíkja volt és ezt egyetlen counterrel levettem. Ha legyőzted, vége a játéknak, gratulálok! Kapsz extrákat jutalmul, és mostantól játszhatsz Hard nehézségi fokozaton, és ha új játékot indítasz, beállíthatod, hogy alapból megvannak azok a tárgyak és fegyverek, melyek az előző végigjátszásból megmaradtak (és természetesen olyan erős is vagy). Szóval van itt még felfedeznivaló bőven, további jó Genjizést! 

Tárgyak

#1 Mágusvíz (Wizard Water)
Elfogyasztása után ideiglenesen megnöveli a támadást.
#2 Kurama gyógynövény (Kurama Herb)
Egy, a Kurama hegyen termő gyógynövények közül. Visszatölt 80 életpontot.
#3 Amahagane kristály (Amahagane Crystals)
Az Amahagane erejével rendelkező kristály, ahhoz hogy használni tudd, három ilyen kristályt kell összegyűjtened. Ha megvan a három kristály, tetszés szerint növelheted vele az életed, a támadásod, vagy a védekezésed. (A kristályok alapból nem látszanak, de ha a Kamui be van kapcsolva, akkor észrevehetőek)
#4 Erőkő (Power Crystal)
Amíg hordod, öttel megnöveli a támadásod.
#5 Védekező kő (Defence Stone)
Amíg hordod, öttel megnöveli a védelmed.
#6 Csatakő (Battle Stone)
Amíg hordod, hárommal megnöveli a védelmed és a támadásod egyaránt.
#7 A mágus védelmező vize (Wizard Guard Water)
Elfogyasztása után ideiglenesen megnöveli a védelmet.
#8 Ördögűző víz (Exorcism Water)
Elfogyasztása után ideiglenesen ellenállóvá tesz a tűzzel, hideggel, villámokkal, méreggel szemben.
#9 Borostyánkőfüzér (Amber Beads)
Megtöri a Myogyoji templom ajtajain a lezáró pecsétet.
#10 Csodagyógyszer (Miracle Drug)
Visszatölt 300 életpontot.
#11 Villámamulett (Lightning Charm)
Megvéd a villámoktól és csökkenti az esélyét annak, hogy a játékost paralizálják.
#12 Obszidiánfüzér (Obsidian beeds)
Kinyitja az ajtókat a gojói cellában.
#13 Tengu fű (Tengu Grass)
Visszatölt 150 életpontot.
#14 Méregamulett (Poison Charm)
Csökkenti az esélyét a megmérgeződésnek.
#15 Kami Védővíz (Kami Guard Water)
Elfogyasztása után ideiglenesen megnöveli a védelmet.
#16 Lángamulett (Flame Charm)
Csökkenti az esélyét a meggyulladásnak.
#17 Jégamulett (Ice Charm)
Csökkenti a lefagyasztás esélyét.
#18 Villámékszer (Lighting Jewel)
Véd a villámok ellen, amíg hordod.
#19 Erőamulett (Power Charm)
Megnöveli a támadásod, amíg hordod.
#20 Védőamulett (Protection Charm)
Megnöveli a védelmed, amíg hordod.
#21 Lángékszer (Flame Jewel)
Véd a tűztől, ameddig hordod.
#22 Jégékszer (Ice Jewel)
Véd a jégtől, amíg hordod.
#23 Harci függő (Battle Pendant)
Erősíti a támadásod, amíg hordod.
#24 Védelmező függő (Defence Pendant)
Erősíti a védelmed, amíg hordod.
#25 Nyorai pirula (Nyorai pills)
Visszatölti az összes életed.
#26 Fényes ékszer (Bright Jewel)
Megvéd a tűztől és a villámoktól. A jéggel és méreggel szemben kevésbé leszel ellenállóbb.
#27 Sötét ékszer (Dark Jewel)
Megvéd a jégtől és a méregtől. A tűzzel és villámokkal szemben kevésbé leszel ellenállóbb.
#28 Zafírfüzér (Sapphyre Beads)
Megtöri a lezáró varázslatot a Myogyoji templom egyes ajtajain.
#29 Szentelt víz (Holy Water)
Ideiglenesen ellenállóvá tesz a jéggel, tűzzel, méreggel, villámokkal szemben.
#30 Rubinfüzér (Ruby Beads)
Megtöri a lezáró varázslatot a Myogyoji templom egyes ajtajain.
#31 Óriási csont (Gigantic Bone)
A kovácsnál lehet használni speciális rendeléshez.
#32 Méregékszer (Poison jewel)
Véd a méreg ellen, amíg hordod.
#33 Fukujin függő (Fukujin Pendant)
Amíg hordod, több pénzt szerzel.
#34 Kigyógyító varázslat (Spell of release)
Megszünteti minden betegséged.
#35 Lélekidéző varázslat (Spell of Summoning)
Visszahoz az életbe, amikor az életed eléri a nullát.

Fegyverek

#1 Névtelen Kard (Nameless Blade)
Az alapfegyver. Sebzés: 9.
#2 Vaskard (Iron Sword)
Általában a gyengébb harcosok fegyvere. Sebzés: 13.
#3 Vas Szépség (Iron Beauty)
Egy mester által készített kard, mely élesebb az alap kardnál. Sebzés: 16.
#4 Benkei „bunkósbotja” (Benkei’s Club)
Ezt a fegyvert csak Benkei tudja használni. Sebzés: 26.
#5 Tölgyfa Kalapács (Oak Wood Hammer)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 48.
#6 Acél Naginata (Steel Naginata)
Csak Benkei használhatja
#7 Hatoldalú bunkósbot (Hexagon Club)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 34.
#8 Acél hatoldalú bunkósbot (Steel Hex Club)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 50.
#9 Acéllándzsa (Steel Spear)
Sebzés: 48.
#10 Lángoló Naginata (Flame Naginata)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 64 + esély az ellenfél meggyújtására.
#11 Acéllándzsa (Steel Spear)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 58.
#12 Acéllándzsa + (Steel Spear)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 69.
#13 Vas Zúzó (Iron Crusher)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 69.
#14 Kígyóméreg (Snake Venom)
Csak Benkei használhatja. Elszívja az életet az ellenfelektől, ráadásul mérget is fecskendez a sebeikbe. Sebzés: 67.
#15 Drágakövekkel kirakott kard (Gem Sword)
Yoshitsune használhatja. Sebzés: 36.
#16 Félhold-hegyű lándzsa (Crescent Spear)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 76.
#17 Ékszerekkel díszített bunkósbot (Jewelled Club)
A kovácsnál lehet speciális rendeléshez használni.
#18 Aranypenge (Golden Blade)
A kovácsnál lehet speciális rendelésre használni.
#19 Nehéz Naginata (Heavy Naginata)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 98.
#20 Láva bunkósbot (Lava Club)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 79 + tűzsebzés.
#21 Sárkánykígyó (Dragon Snake)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 75 + mérgezés.
#22 A fény gyűrűje (Ring of Light)
Csak Yoshitsune használhatja. Sebzés: 50.
#23 Kővágó (Stone Cutter)
Csak Yoshitsune használhatja. Sebzés: 51.
#24 Sisakrepesztő (Helmet Splitter)
Csak Yoshitsune használhatja. Sebzés: 57.
#25 Acél bunkósbot (Steel Club)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 67.
 #26 Szegecselt bunkósbot (Studded Club)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 78.
#27 Farkasagyar (Wolf’s Fang)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 88.
#28 Félhold Kereszt (Crescent Cross)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 86.
#29 Oni végzete (Oni’s Destiny)
Csak Yoshitsune használhatja. Sebzés: 63.
#30 Farkasagyar „Deluxe” (Wolf Fang Deluxe)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 98.
#31 Nehéz Naginata+ (Heavy naginata +)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 100.
#32 Kék Sárkány (Blue Dragon)
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 124.
#33 Kiwani
Csak Benkei használhatja. Sebzés: 115.

Védelmi eszközök

#1 „Zöld Fű” Páncél (Green Grass)
Az alappajzs. Védelem: 10.
#2 Könnyű Acél (Light Steel)
Védelem: 18.
#3 Piros bőrkimonó (Red Leather)
Védelem: 24 + tűzimmunitás.
#4 Karmazsinvörös Vért (Crimson Armour)
Ezt a vértet használja Benkei. Védelem: 21.
#5 „Fehér Tigris” (White Tiger)
Ezt a ruhát csak Benkei hordhatja. Viselőjét felerősíti és megvédi a tűzzel szemben. Védelem: 48.
#6 Indigó „hivalkodó” vért (Indigo Pride)
Csak Benkei hordhatja. Védelem: 32.
#7 „Cseresznyevirág” (Cherry Blossom)
Csak Benkei hordhatja. Védelem: 56.
#8 Fekete Acél (Black Steel)
Csak Yoshitsune használhatja. Védelem: 38.
#9 „Fénylő Hold” (Shining Moon)
Csak Yoshitsune használhatja. Védelem: 30.
#10 Obszidián Fény (Obsidian Shine)
Csak Benkei használhatja. Védelem: 69.
#11 „Villámdörgés” (Roar of Thunder)
Csak Yoshitsune használhatja. Védelem: 49 + villám elleni védelem.
#12 „Bíbor Ragyogás” (Purple Brilliance)
Csak Benkei használhatja. Védelem: 83 + méregvédelem.
#13 „Fekete Teknős” (Black Tortoise)
Csak Benkei használhatja. Védelem: 103 + jégvédelem.

Tudtad-e:

A szamuráj szó a X. században alakult ki, a „szaburau” („szolgál valakit”) szóból ered, és a fegyveres szolgálatot teljesítő csatlósokra vonatkozott.

A Genji eredetileg egy női név, jelentése arany.

A játékot fejlesztő Game Republic vezetője Yoshiki Okamoto, aki a cég megalapítása előtt a Capcom sorait erősítette.