1998. Liberty City. Tony Cipriani, a Leone család megbízható, de névtelen embere egy meló után kénytelen volt meghúzni magát egy kis időre. Ám most visszatért, hogy beszálljon a Sindacco és Forelli családok ellen folytatott harcba, és hogy segítsen a Leone-oknak átvenni a hatalmat Liberty City-ben.

Grand Theft Auto. Nem hiszem, hogy van olyan játékos, akinek ez a cím nem dobbantja meg a szívét. A San Andreas-szal sikerült kihozni a maximumot a jelenlegi konzol generációból, a következő GTA már biztosan next-gen konzolra jelenik meg – gondoltuk ezt még nem is olyan régen. 2005. november 4-én azonban megjelent a Liberty City Stories, az első kézikonzolra megírt, teljes egészében 3D-s GTA játék, amely elképesztő módon szinte mindenben megegyezik a nagy elődökkel.

A játékban a GTA III-ban már megismert, New York City-re épülő szigeteket, Portland-et, Shoreside Vale-t, és Staunton Island-et járhatjuk be. Csak a játék indításakor kell a betöltés miatt várakoznunk, ezután már csak akkor szakad meg a játék, ha átvezető animációt nézünk, vagy, ha áthajtunk egyik szigetről a másikra. Ekkor várni kell néhány másodpercet, de ez szerintem bőven belefér, tekintve, hogy a GTA III komplett területét bejárhatjuk egy kézikonzolos játékban. A program teljes mértékben a szokásos sémákra építkezik, vannak fő-, és mellékküldetések, ezeken felül a 100%-os végigjátszáshoz további feladatokat is teljesíteni kell, ezek között megtaláljuk a hagyományosnak mondható autós összelopkodós küldetéseket, a rejtett csomagok megkeresését, végre kell hajtani az ugratásokat, és a rampage küldetéseket.

A játék első küldetései eléggé egyszerűek, és sablonosak, de ez ne szegje senki kedvét, később egyre izgalmasabb, és egyre látványosabb missziók következnek. Szokás szerint érdemes jó sokat autózni, vagy motorozni a városban, nem árt megismerni a környéket, mielőtt beleugranánk a sűrűjébe. Azoknak is érdemes menni néhány kört, akik a GTA III-t álmukból felébresztve is kívülről fújják, ugyanis még őket is érheti jó néhány meglepetés. A kocsik, teherautók, motorok, hajók kezelését is érdemes megtanulni, szokás szerint minden típus kezelhetősége teljesen különbözik a többitől. A vezetés élményét természetesen most feldobja, hogy 10 különböző stílusú – például raggae, hip-hop, dance, rock, és beszélgetős műsorokat közvetítő – rádió közül választhatunk, ha nem csupán a járgányunk motorjának hangját szeretnénk hallgatni. Külön öröm, hogy a legdurvább küldetéseink nem maradnak visszhang nélkül, a rádiókban által sugárzott műsorokban nyomon követhetjük saját ténykedésünket.

A Liberty City valamiben többet is nyújt, mint a nagy elődök, és ez nem más, mint a hét darab, egyszerre négy játékos által játszható multiplayer mód. Hihetetlen, de igaz, a kis konzol lett az első platform, ahol egymás ellen tolhatjuk a haverokkal, és nem csupán a játékterület lekorlátozott kis részein, hanem a három sziget teljes területén. Ha nem vagytok kíváncsiak, hogy milyen is lehet egy handheld GTA játék, csak a multiplayer módok miatt megéri kipróbálni a játékot. Ha mégsem próbáljátok ki, sosem tudjátok meg, miről maradtatok le…

Saját zenék

A játék megjelenése előtt egymásnak ellentmondó vélemények, tényként közölt pletykák kaptak szárnyra azzal kapcsolatban, hogy vajon a Memory Stick-re másolt zenéinket hallgathatjuk-e a játék közben. A megjelent játék megadta a választ, ami nemleges volt… legalábbis úgy tűnt. A Rockstar gyorsan kiadott ugyanis egy kis programot, amelyet a hivatalos oldalról lehet letölteni, és amellyel a gyári zenei CD-inkről tudjuk a játék által megkövetelt formátumba átkonvertálni muzsikáinkat.