Nem igazán tudok hangzatos bevezetõt teremteni ennek a játéknak, ugyanis nem találtam benne semmi egetrengetõ történetet. Annyi bizonyos, hogy a Hellbound a Black Dawn sorozat hatodik része és ez az elsõ olyan epizód, amely többrétegû szinteket is tartalmaz, szóval készüljetek fel a lyukakra, liftekre és egyebekre! Maga a játék célja nem más, mint minden gonosz teremtményt ki kell írtani. Azonban nem Doom-szerû formátumban, hanem amolyan techno-szerepjáték szinten. Ennek megfelelõen a kezdeti lépés a megfelelõ parti összeállítása.


KARAKTERGENERÁLÁS
A Hellbound-ban mindössze négy karakterosztály áll a rendelkezésünkre; harcos (fighter), kalandor (adventurer), gyógyító (medic) és tolvaj (thief). A harcos elsõdleges tulajdonsága az erõ. Emellett kiváló támadó, de nem túl jó a gyógyításban és egészségileg sem erõs (?!). Ennek okát nem igazán értem, hogyan lehet egy gyenge fizikumú ember brutális harcos. Mindenesetre tapasztalatom szerint valóban könnyen sebzõdnek. A kalandor karakter egy teljesen átlagos valaki, semmi különlegességgel, hacsak a kalandvágyat nem nevezzük annak. A gyógyítók elsõdleges tulajdonsága a constitution, tehát ezt érdemes minél magasabbra generálni. A medic osztály elõnye szokványosan a hatékony gyógyítás képessége. Ráadásul ebben a világban nehezebb a gyógyítókat megsebezni, mint a harcosokat, igaz rossz támadók. A tolvajok osztálya a Hellbound világában szintén teljesen átlagos(?!), de csak õk használhatnak álkulcsot! A karakterek osztályának kiválasztása után következik valamelyik portré kiválasztása a rosszabbnál rosszabb lehetõségek közül, majd a tulajdonságok értékeinek megválasztása. A Reroll segítségével lehet új variációt kérni, egészen addig, míg elégedett nem vagy az eredménnyel (accept). A karaktergenerálásnál mindössze négy értéket kell figyelembe venni: strength, dexterity, constitution és luck. Lehetõleg igyekezz olyan karatert generálni, amelyiknek az elsõdleges képességének értéke 80 fölött van. Ha viszont nincs kedved végigcsinálni a karaktergenerálás tortúráját, akkor indulj Quick Start-tal. Ez esetben viszont általában meglehetõsen gyengécske partit kapsz. Persze lehet szerencséd is.
IRÁNYÍTÁS
A játék felépítése maximálisan követi a régi stílusú, hagyományos szerepjátékok hagyományait. A legnagyobb ablakban található maga a játéktér és ez alatt helyezkednek el az irányításhoz szükséges ikonok. A parti üres kézzel áll az esõben szóval érdemes gyorsan felszerelni õket, ha nem a gyors elhalálozás a célod. (Mondjuk lehet, hogy jobban járnál.)
Az Invertory eléréséhez egyetlen jobb klikket kell elkövetned a választott karakter képén. Itt szintén a hagyományos RPG felállás szerint lehet pakolászni, öltözködni, stb. A kezedben bármi lehet, a testedre viszont csak ruhákat és páncélzatot tehetsz (jé!). Ennél a képernyõnél lehet falatozni és aludni is. Ez utóbbit csak akkor, ha nincs a közelben monster. A nálad lévõ tárgyak használata a kezedbõl történik. Pontosabban ha a játékképernyõ felsõ részébe klikkelsz vele, akkor eldobod, ha középtájra, akkor használod, ha pedig talajszintre, akkor leteszed az adott tárgyat. A fegyverek használatához a karakter kezébe kell adnod õket, majd bal klikk a fegyveren. Természetesen az energia- és lõfegyvereket idõrõl-idõre tölteni kell. A rövid hatótávúak (kardok, tõrök, korbács, pöröly) esetében pedig közvetlen támadás szükséges, viszont nincs szükség töltetre.
Ennyi tudás birtokában kezdõdhet is a kaland! Induláskor a felszínen találjuk magunkat, a hangulat kedvéért zuhogó esõben. A közelben zöldfülû, lógó nyelvû behemótok támadnak ránk, de aki akar szóba is elegyedhet velük, sõt esetleg vásárolhat is tõlük ezt-azt. Addig nem érdemes lemenni az alsó szintre, amíg fent nem szedted össze az összes credit-et, mert a csatornarendszer boltjában szükség lesz a pénzre! Az eladásra kínált áruk: kés, elektromos kard, plasma pöröly, ls egyéb felturbózott hagyományos fegyverek, továbbá különféle lõfegyverek; plazmaágyú, BH-10 pisztoly, rakétakilövõ, stb. Emellett a különbözõ fokozatú védettséget adó ruházatok, továbbá tápos élelmiszerek (space burger, croka cola) és kávé szerepel a listán. Amit hasznos rögtön megvenni az a térképezõ felszerelés (Mapper MKI vagy MKII), mert már a közelben lesz néhány fordító és teleport, ami eléggé összezavarja az embert ha maga próbál térképezni.
Miután a boltban felturbóztad a csapatot indulhat a móka! Már akinek, mert én körülbelül itt elkezdtem rosszul lenni az egésztõl. Semmi gondolkodás nem kell itt, hacsak nem töprengsz el azon, kit mivel írts ki. Elõbb-utóbb azonban meglesz az a fegyver, amit nem érdemes lecserélni és aztán nincs megállás, ölhetsz szintrõl szintre, ha úgy tetszik…
TIPPEK
A köpenyes alakokat talán ne lõdd szét azonnal, mert csak tõlük tudhatod meg, mi módon pusztíthatod el nem túlságosan népszerû mesterüket.
Az aktuális, kiválasztott karakter több tapasztalati pontot kap, mint a társai, még akkor is ha nem õ gyilkol a leghatékonyabban.
A játékmentés a Black Dawn sorozat történelmében elõször ingyenes, használd ki!
Összegzésül nem is tudom mit mondhatnék. A játék talán egyetlen pozitívuma az hogy létezik és Amigára fejlesztették. Na de kérem, ennél a Mi Amigánk sokkal többet tud. Könyörgöm, hát használja már ki valaki ismét! Én azt mondom, ha ölhetnékem van, akkor inkább elõveszem az ezeréves Shadow of the Beast sorozatot, ha pedig szerepjátékra vágyom, akkor újra végigjátszom a Black Crypt-et. Ha nagyon ráértek, unatkoztok vagy ilyesmi akkor vegyétek csak ezt elõ, de jobban jártok, ha nekiláttok rajzolni vagy zenét szerezni…