Bizonyára senkinek nem kell bemutatni a Baldur’s Gate és Icewind Dale neveket, hisz mindegyik megérte már a kiegészítő lemezt, és immáron az Icewind Dale is a második részt. Ezeket a játékokat vagy lehet szeretni, vagy nem, olyan nincs, hogy csak úgy játszunk vele.

Amióta megjelent a Dungeons&Dragons harmadik kiadása, a CRpg-s játékok többsége annak a rendszerét veszi alapul (Pool of Radiance 2, Neverwinter Nights). Nincs ez másképpen az ID 2 esetében sem. Eme nagy rendszerbeli előrelépés mellett számos más újítást is eszközöltek a készítők. A sokak számára nagyon várt – és eleddig hiányolt – faj, a sötét elf végre bekerült a programba. De emellett sok más új faj és kasztlehetőség közül választhatunk a karakterkészítésnél. Aki eddig ismerte a sorozat többi részeit, ennél a résznél bizonyára újfent el kell időznie, ha saját készítésű karakterekből álló csapatot akar. Viszont aki nem szándékozik bíbelődni ezzel, annak ott vannak az előre elkészített csapatok, melyek csak a kalandokra várnak. De az összképhez az is hozzátartozik, hogy a rendszeren kívül nem sokat újítottak a programon. A látványvilág ugyanaz, mint az előző részben, a kalandok néha már sablonosak, és a lehetetlenül erős ellenfelek használata elkedvetleníti az embert a játéktól. Ráadásul hiányoznak a véletlenszerű találkozások is, amit a hack&slash-szerű harcokkal próbáltak ellensúlyozni. 

NEGYEDIK RÉSZ

A monostor
Megérkezve a monostorhoz át kell kelnünk egy rozoga hídon. A tolvajjal keressük meg, hol nem biztonságos a híd, és hárítsuk el vele a problémát, majd a másik hídon átkelve a barlangnál intézzük el a jetiket. Ezután menjünk be a monostorba. El kell jutnunk a monostor pincéjébe, hogy be tudjunk menni mélysötétbe. A baj csak az, hogy a vezetőség nem enged, előtte meg kell oldanunk néhány feladatot a monostorban, amihez először beszéljünk Aruma Blade-del (majd ismét Salisam-mal).

Nonin eltűnt gyűrűje
Nonint a monostor északnyugati részében lévő konyhában találjuk meg. Elvesztette a gyűrűjét, amit keressünk meg. A déli bezárt szobában megtaláljuk Vent, a tolvajt. Győzzük meg, hogy adja vissza a gyűrűt, amit ezután vigyünk el Nonin-nak.

Salisam Harbash és Aruma Blade harca
Miután beszéltünk Arumával, majd pedig Salisam-mal, ő megkér, hogy segítsünk neki Arumát a vezetőség éléről elmozdítani. Menjünk az Aruma szobája melletti bezárt teremhez, és kinyitva az ajtót bent találunk egy levelet a ládában Dolon-tól. Ezután beszéljünk Arumával, és vonjuk felelősségre. Ekkor igen sietős iramban elhagyják a monostort.
Másik megoldás: mikor beszéltünk Salisam-mal, menjünk vissza Aruma-hoz, és mondjuk el neki Salisam tervét. Persze ha valaki jó karakterekkel van, akkor inkább az első megoldás az ajánlott.

A 8 terem
Miután Aruma elment, beszéljünk Salisam-mal, majd menjünk le a második szintre, ahol beszéljünk Morohem-mel. A 8 terem az egyik legnehezebb puzzle-s rész a játékban.

1. terem: kő
A terem északi falán találjuk a karokat, amiket helyes sorrendben kell meghúznunk. Minden meghúzásnál egy szerzetessel kell megküzdenünk, mindig eggyel többel. A sorrend: 1, 5, 3, 2, 4.
2. terem: árnyékok
A teremben mindkét falon három-három portál található. A helyes sorrendben kell a portálokba lépni: északnyugat, északkelet, délnyugat, délkelet.
3. terem: varázslat
Két kristályszerzetest kell elintéznünk, ezért vegyünk magunkhoz fegyvert. Bizonyos időközönként visszateleportálnak a körre, és villámot küldenek belénk.
4. terem: óra
Itt három szerzetessel kell megküzdenünk, lehetőleg minél gyorsabban. Arra ügyeljünk, hogy amikor megjelenik a számláló a szerzetes feje fölött, legyünk minél távolabb tőle, mivel felrobban, mikor a nullára ér.
5. terem: homok
Két szerzetes van a teremben, amelyeket fegyverekkel nem tudunk sebezni. Viszont van négy kapcsoló is, amelyek egy-egy sugárnyalábot hoznak működésbe. Csaljuk keresztül őket rajta, amíg meg nem halnak. Csak akkor tudunk újra használni egy kapcsolót, mikor mind a négyet használtuk már.
6. terem: selyem
Sok-sok pók, ja és még több pók. Nincs más dolgunk, mint elintézni ezt a rengeteg pókot, amíg már nem jön több.
7. terem: harc
Ebben a teremben két lezárt kapcsoló, egy forrás és egy szerzetes van. Amikor a forrásba lépünk, kinyitjuk a kapcsolót, viszont mikor lelépünk, ismét bezáródik. A trükk az, hogy a szerzetest a forráson állva kell az eszméletlenségbe verni, így használni tudjuk a kapcsolót. Ekkor kinyílik az ajtó, és bent két forrás található. Így mindkét szerzetest rá kell csalni, és eszméletlenné verni egy-egy forráson, majd használni a kapcsolót.
8. terem: tűzkitörés
A 8. terem a legnehezebb. Itt is két szerzetest kell legyőznünk, de közben ügyelnünk kell a tűzoszlopokra. Amikor meglátjuk a narancssárga kört a padlón, és közel van hozzánk, gyorsan nyomjuk meg a space-t (pause), és menjünk el onnan. Amikor sikerült elintéznünk mindkét szerzetest, sikerült végigmennünk a 8 termen.

Irány Mélysötét
Miután végeztünk a 8 teremmel, menjünk, és beszéljünk Salisam-mal, aki elmondja, hogy most már szabad az út Mélysötét felé. Menjünk le a második szintre, és ott le a lépcsőn. Itt találunk egy sírt, amit négy gólem őriz. Hogyha kifosztjuk a sírt, akkor a négy gólem ránktámad, és igencsak erős ellenfelek, ezért ne nagyon próbálkozzunk. A két varázstárgy, ami a koporsóban van, nem éri meg a kockázatot (+4-es csuklóvédő és +2 erőt adó +1-es buzogány). Menjünk fel a rámpán (elég nehéz észrevenni), és a kaput elérve a Duergarok támadnak meg. Idézzünk néhány lényt a rámpára, amíg mi foglalkozunk az előttünk lévőkkel (vagy cloudkill varázslat). Ha sikerült elintézni, indulhatunk tovább. 

Mélysötét
Megérkezve Mélysötétbe Malavon fogad minket, és beinvitál a falujukba.

Malavon és a Drider-ek
Malavonnal beszélgetve, kiderül, hogy a sötét elfek driderekké változnak, és szeretné, ha segítenénk megoldani ezt a problémát. Ehhez menjünk a driderekhez, beszéljünk a testvérével, Ginafae-vel, és győzzük meg, hogy térjen vissza a testvéréhez. A driderekhez kelet felé tudunk eljutni. Magát Ginafae-t északon találjuk meg a barlangban.

Oinchack’olp
Találkozunk Oinchack’olp-pal, aki elhagyta a kék kövét. Hogyha kelet felé továbbmentünk, délen a gombák között megtaláljuk a követ (alt).

Viciscamera elpusztítása
A viciscamera egy „szerkezet”, ami a sötét elfeket driderekké változtatja. Ez a terem keleten található, ahol egy csomó gubó van. De előtte menjünk a középen lévő laborba, és szedjük össze a cuccokat, amiket ott találunk. Az egyik asztalnál megjelenik a kérdőjel, és amikor megvizsgáljuk, az alkimista ránktámad. A ketrecekből is kijönnek a lények, az elsődleges dolgunk az alkimista elintézése legyen. Ha végeztünk velük, akkor egy olyan karakterrel, akinek van alkímiája, vizsgáljuk meg az asztalt, és készítsük el a mérget, amivel megölhetjük a viciscamera-t. Tehát menjünk a gubós terembe, és a barlang délkeleti részében beszélni tudunk a viciscamera-val – majd oda tudjuk adni neki a mérget.

A Gólem animálása
Az alkimista laborjában az egyik gólem nem mozdul. Először beszéljünk vele, majd készítsük el az animálásához szükséges italt (alkímia képzettség). Ekkor újra beszéljünk a gólemmel, és adjuk oda neki az italt. Most már csak némi elektromosságra van szükség, hogy megmozduljon (mondjuk villám varázslat).

A labirintus bejárata
Miután elpusztítottuk a viciscamera-t, térjünk vissza Malavon-hoz a jutalomért. Ezután elteleportál az egész kompánia, mi pedig menjünk északkeletre a két kör alakú bejárathoz. Mivel nem engednek át, támadjuk meg és intézzük el őket. Ha animáltuk a gólemet, akkor ő is segíthet a harcban. Végezetül menjünk be a lyukon, lehetőleg pihenés után.

Z’hinda citadella – avagy a labirintus
Amikor megérkezünk, rögtön megtámadnak minket. Ezután jön a labirintus rész, ahol északon van a kijárat. A nyugati oldalon nyugodtan végig tudunk menni, míg a keletin varázslók vannak. A labirintus közepén találjuk az idős agyat, amelyet intézzünk el (de nem szükséges). A labirintusban számtalan villám generátor „lény” van, amelyeket könnyedén elintézhetünk, ha kinyitjuk a mögötte lévő tárolót a falon egy tolvajjal. Tehát ha távozunk az északi kapunál, előtte pihenjünk, mert odakint ismét megtámadnak minket. Ha legyőztük őket, beszéljünk Oswalddal, és irány Kuldahar. 

ÖTÖDIK RÉSZ

Kuldahar-völgy
Megérkezve a léghajóval Kuldaharba ismét megtámadnak minket (ez már szokássá válik). A támadást egy Hiepherus nevű pap vezeti, idéz néhány élőholtat, aztán eltűnik.

Hiepherus elintézése
Északon találunk egy tornyot, nyissuk ki az ajtaját, és bent beszéljünk Jermsy-vel és Nathanial-lal. Ezután menjünk ki, és irány az északi kapu. Intézzünk el minden élőholtat a temetőben, majd érintsük meg a szobrot, hogy megszenteljen az istenünk. Ezután menjünk Hiepherus barlangjába, és mindenkit intézzünk el bent, beleértve Hiepherust is. Térjünk vissza Jermsy-hez a jutalomért (ne paplovaggal beszéljünk vele). 

Kuldahar városa
Kuldaharba kelet felé tudunk eljutni a folyó mellett. Megérkezve a városba láthatjuk, hogy ostrom alatt áll, és minket is megtámadnak a Yuan-ti harcosok.

A falusiak
Az északkeleten lévő házban találkozunk Gerbash-sal, akiért Jermsy küldött. Adjunk neki gyógyitalt, majd vigyük el a torony kulcsát Jermsy-nek. Vissza a városba, ahol északnyugaton a toronyban megtaláljuk Sheemish-t, aki megkér, hogy nézzünk utána az apjának. Conlan-t egy déli házban találjuk meg (varázstárgyakat vehetünk tőle). Ezután beszéljünk a délen lévő Iselore-ral, aki arra kér, hogy zárjuk be az északon található portált, amin keresztül a Yuan-tik jönnek át.

Yuan-Ti portál
Lépjünk be a fában lévő portálba. A templom bejáratát délnyugaton találjuk meg. Előtte találkozunk Sashkta-val és a tanítványaival. Hogyha van paplovagunk, akkor az felveheti a tanítványok köpenyét, amivel álcázza a csapatot.

Yuan-ti templom
Itt két teendőnk van. Az egyik megakadályozni a szertartást a térkép közepén, míg a másik elintézni a délnyugati teremben lévő Inhatrit.

A raktár
Keleten találjuk a raktárt, amelynek kinyitásához minden téglának lenyomva kell lennie. Próbálgassuk őket (nem túl nehéz), amíg sikerül, de a jobbra legszélsőt ne nyomjuk meg, mert az mindet alapállásba hozza vissza. Odabent jó cuccok várnak ránk.

Csapdák
A templom folyosóin óvatosan járjunk, mindig figyeljünk a tolvajjal, mert elég sok csapda található. Viszont van két terem, az egyik délnyugaton, a másik délkeleten, ahol az egész padló sebez. Ráadásul ilyenkor egy ideig nem tudunk kijönni onnan. Ezért ha megtaláljuk ezt a két termet (egy kar is van benne), akkor csak a tolvajjal menjünk le, és hatástalanítsuk a kart. Persze így is megsebződik egyszer.

Az oszlop megszerzése
Az ötödik oszlopot keleten találjuk meg a kör alakú teremben. Tegyük el, mert később még szükség lesz rá.

Chahopek megidézése
Miután kitisztítottuk a templomot, menjünk a vissza a felszínre. Az erdőben találunk négy oszlopot, amit el tudunk tenni. Ezeket a templom bejáratánál kell elhelyezni az üres helyekre a kör szélén (a templomban talált ötödikkel együtt). Ám mielőtt az utolsót a helyére tennénk, gyógyítsuk fel a csapatot, idézzünk meg mindent lényt, amit tudunk, minden védelmi varázslatot tegyünk fel, legjobb fegyverek elő, és harcra fel. Ugyanis amikor berakjuk az utolsó oszlopot, megjelenik Chahopek, aki egy hatalmas fekete sárkány (egy képernyőnyi). A lények csak arra jók, hogy lefoglalják, amíg mi sorozzuk a varázslatokkal. Amikor elintéztük, gyorsan gyógyítsuk fel a csapatot, amennyire tudjuk, és rohanjunk a portálhoz, mert bezáródik, és tölthetjük vissza a mentést.

Vissza Kuldahar-ba
Visszatérve Kuldahar-ba ismét egy csata elé nézünk, ráadásul több hullámban. Ha végeztünk, beszéljünk Iselore-ral, aki megmutatja, hol van a Sárkány szeme. Kelet felé távozzunk.

Dragon’s Eye

Gyűjtenivaló
Miközben mászkálunk, néhány dolgot össze kell szednünk, majd a későbbiekben szükség lesz rájuk: wyvern farok, achát kő (agate gem) és egy kötél. Az achátot rögtön a barlang bejáratánál Izbelah-tól meg tudjuk szerezni (össz. 5 kell), valamint a barlangban lévő lényektől. A kötelet a barlang déli részében egy ládában találjuk, vagy északon a hídról tudjuk levenni. A wyvern farok természetesen egy wyvern hullájától szerezhető meg (össz. 4 kell).

Szabadítsuk ki a rabokat
Keleten egy zárt ajtó mögött találunk rabokat, akik elmondják, hogy tudjuk kinyitni az ajtót. Innen kicsit északra a kínzószerkezeteknél, az asztalnál el tudjuk tekerni a kereket. Ezzel kinyitjuk az ajtót, és újabb gyíklények támadnak ránk. Szabadítsuk fel a rabokat, ám az egyik közülük rosszfiú. Ha beszélünk vele, akkor arrogánsan válaszol.

Nheero küldetése
Nheero szintén az egyik rab, ha beszélünk vele, kiderül, hogy szüksége van egy italra, amitől szörnnyé változhat. Tehát tegyük a következőket:
1. Beszéljünk Nheero-val.
2. Keressük meg Mandal Graye testét a második szinten. Először egészen kelet felé, majd délen megtaláljuk.
3. Menjünk vissza Nheero-hoz, és mondjuk el neki, hogy megtaláltuk a testet. Ezután találjuk meg a szellemét.
4. A szellemét ugyanott találjuk, ahol a teste volt. Ő a kedvenc kardját akarja visszakapni.
5. Szerezzük meg a kardot a harmadik szinten (délkeleten van a lejáró). A csapdákkal körülvett kis terem közepén találjuk meg.
6. Ismét beszéljünk Mandal szellemével, erre megmutat pár helyet.
7. Menjünk a wyvern barlangjába, és szerezzük meg a módosított mandrake gyökeret (alt). Ha korábban jártunk a barlangban, és nem volt ott, nem gond, most már ott van (a wyvern helyén).
8. Beszéljünk Nheero-val, és menjünk az alkimista laborba a második szinten (délen).
9. Cseréljük ki az asztalon a mandrake gyökeret.
10. Megjelenik egy alkimista, meghúzza a kart, és zöld lángok jelennek meg.
11. Vegyük magunkhoz az italt a padról.
12. Tegyük vissza az eredeti gyökeret a helyére.
13. Menjünk vissza Nheero-hoz.

A Wyvren barlangja
A második szint közepém van egy wyvern a barlangban. Miután visszaszereztük Mandal-nak a kardot, itt szerezhetjük meg a módosított mandrake gyökeret. A barlangba való lejutáshoz viszont szükség van egy kötélre, amit az első szint hídjánál szerezhetünk.

Lejutás a 2. szintre
A második szintre az északkeleten lévő kígyószobornál tudunk lemenni. A teremben öt tűztartó van, ami nem ég. Ha az egész barlangban összeszedtük a tűzachátokat (fire agate gem), akkor már csak meg kell érinteni a tűztartókat, hogy begyulladjanak. Ekkor kinyílik a lejárat.

Nathanial
Nathanial a második szint nyugati részében található. Tőle vásárolhatunk, illetve eladhatunk neki dolgokat, valamint gyógyítja is a csapatot.

Lejutás a 3. szintre
A második szint délkeleti részében a lejáró, de ügyeljünk a csapdára, mert így minden belépéskor lények jelennek meg.

Thorasskus terme/a felvonóhíd
Találunk egy felvonóhidat a harmadik szinten, ami fel van húzva. A nyugati részen (a nagy fémajtó után) megtaláljuk Sseth szemét, amitől minden karakterünk fejvesztve menekül. Menjünk vissza Nheero-hoz a második szint északnyugati részébe, aki ad egy adagot az italból, amitől egyik karakterünket át tudjuk változtatni Histachii-vé. Menjünk Sseth szeméhez, és az átváltoztatott karakterrel menjünk át a boltív alatt. A polcon találjuk a kapcsolót, amivel leereszthetjük a hidat. Átkelve a hídon, a teremben találkozunk Thorasskus-szal, akit megtámadtak az Efretik. Intézzük el őket, és beszéljünk a gyerekkel. Miután kinyomoztuk, hogy ki is az anyja, átváltozik, és nekünk támad. Ha elintéztük az idézett lényeket, a terem délkeleti sarkában egy titkos átjárón be tudunk menni a kincstárba.

Nheero kutatása
Miután találkoztunk Thorasskus-szal, ismét beszéljünk Nheero-val, aki segíthet a délkeleten lévő ajtó kinyitásában. Pár óra múlva ismét beszéljünk vele a könyvtárban, az alkimista labornál. Ezután újabb néhány óra múlva a harmadik szint északnyugati sarkában lévő teremben is beszéljünk vele.

A hidraulikus ajtó
A harmadik szint keleti részében találunk egy hidraulikus ajtót. Beszéljünk Nheero-val, hogy kell elkészíteni a wyvern mérget, majd a négy wyvern farokkal (jó, ha már előbb összeszedtük) együtt menjünk az alkimista laborba. Tegyük a három asztal közül (amelyik egymás mellett van) a középsőbe, és húzzuk meg a kart a kígyóemelvényes teremben (valamelyik a két kar közül működik). Ezzel elkészül a négy adag méreg, amelyeket vegyünk magunkhoz, és menjünk le a harmadik szintre. Itt van négy kis vizes tál, egy északnyugaton, egy északkeleten, egy délnyugaton és egy délkeleten a kincstárban. Öntsünk bele mindegyikbe egy-egy adag mérget, és már ki is nyílt az ajtó.

Távozás Dragon’s Eye-ból
Tehát a hidraulikus ajtón át távozzunk, majd a barlangban induljunk el kelet felé. Útközben csapdák vannak, ezért figyeljünk.

A híd megjavítása
Találunk egy sérült hidat, aminek a megjavításához négy kötélre van szükség. Ezeket ha útközben felvettük, akkor most már csak el kell helyeznünk a hídon, hogy megjavítsuk.

A barlang felfedezése
A nyugati részen találkozunk Archon-nal, a csónakossal. Miután beszéltünk vele, 300 arany/fő juttatásért elvisz Jasperhez. Beszéljünk vele is, majd kérjük meg Archon-t, hogy vigyen el a másik szigetre, Jasper követségére (embassy). Ezután kérjük meg, hogy vigyen el a Mészárlás Földjének kijáratához. Itt a kijáratot egy hatalmas beholder őrzi, őt kell elintéznünk, hogy elhagyhassuk a barlangot. 

A barlang: másodszor

Kiderül, hogy ugyanabba a barlangba kerülünk vissza, csak más időben. Itt még épen vannak az épületek és a híd is. Archon-t ismét ugyanott találjuk meg, és kérjük meg, hogy vigyen el az őrhelyre. Miután ott beszéltünk a királlyal, menjünk Jasper követségére a csónakkal. Beszéljünk Jasper-rel, amikor is kiderül, hogy tényleg másik időben, vagyis korábban vagyunk. Ezután már mehetünk Lord Pyros területére a csónakkal, ahol láthatjuk, hogyan végeznek vele. Térjünk vissza Jasper követségére, és hamarosan Lothar király támad az épületekre. Egy hatalmas harc kezdődik el, amit mi nem akarunk végignézni, ezért irány ismét a kijárat (slaughter exit).

A barlang: harmadszor

Izbelah ártatlansága
Ismét ugyanaz a barlang, csak más időpont. Siessünk Archon-hoz, hogy vigyen minket Pyros-hoz. Ezúttal időben érkezünk, így beszéljünk vele. Menjünk az őrhelyre következő állomásként, és beszéljünk Lothar-ral. Ezután irány Jasper követsége, és menjünk a ketrechez, majd beszéljünk az egyik Tűzjáróval. Térjünk vissza Pyros-hoz, és a beszélgetés után kövessük Venomint, mire egy különös párbeszéd fültanúi lehetünk Lothar és Pyros között.

Lothar árulása
Ezután menjünk az amfiteátrumba, és beszéljünk az egyik Tűzjáróval. Egyezzünk bele, hogy megnézzük egyik érdekfeszítő darabjukat. Órákkal később láthatjuk, ahogy Lothar megöli Izbelah-t. Ekkor megjelenik Venomin, akit kövessünk, de sajnos elteleportál. Kérjük meg Archont, hogy vigyen el Lothar citadellájához. Hamarosan megérkezik Venomin, és a beszélgetés kihallgatása után gyorsan lépjünk le a kijárathoz.

A barlang: negyedszer

Ez most egy rövid verzió. Archon-nal vitessük magunkat Pyros-hoz. Itt hallhatjuk a vádakat Izbelah ellen, majd beszéljünk Pyros-szal, aki semmit nem tud a beholderről. Ezután beszéljünk Lothar-ral és Izbelah-val, majd irány a kijárat. Ám előtte ne felejtsünk el menteni.

A barlang: ötödször

Izbelah megölése
A megérkezésünk után rögtön nyomjunk egy gyorsítást (improved haste) a csapatra, és induljunk meg nyugat felé. Igaz, hogy a szikla leszakad, de elég, ha csak egy emberünk átjut, és beszél Archon-nal, hogy vigyen a követségre (embassy). Gyorsan támadjuk meg Izbelaht. Hogyha sikerült elintézni, akkor irány végre a kijárat.

Jégkastély

Szívesség Nickademus-nak
Hát éppen ide akartunk kerülni, de hamarosan találkozunk Nickademus-szal, aki elmondja, hogy minden szörnyet el kell intéznünk a kastélyban. Tehát nincs más dolgunk, mint teljesen felfedezni a szintet, és elintézni minden lényt. Hogyha sikerült (üzenet jelzi), akkor ismét beszéljünk Nickademus-szal, majd távozzunk a keleti lépcsőnél.

A mészárlás földje

Elindulva az ösvényen egy másik csapat hősbe botlunk. Mivel ők a rossz oldalon állnak, intézzük el őket. A csontkaput elérve öljük meg a ránk támadókat, és Kratuukot is, majd vegyük el tőle a kulcsot.

Átjutás a falun: diplomácia
Bemenve a faluba beszéljünk az emberekkel – egy olyan karakterrel, akinek magas a diplomáciája. Győzzük meg őket, hogy mi vagyunk azok, akikre vártak. Beszéljünk a főnökkel, Gorggal, majd távozzunk északkelet felé.

Átjutás a falun: öljünk meg mindenkit
Hogyha a falusiak nem hinnének nekünk, akkor megtámadnak minket. Hamarosan az egész falu nekünk ront, és a főnöktől megszerezhetjük a kulcsot.

A nekromanta
Délen a sátraknál láthatjuk, ahogy egy nekromanta éppen megöl egy papot. Miután elintéztük a nekromantát és embereit, a pap hullájától vegyük el a szentelt vizet. Ekkor gyorsan rohanjunk tovább vele az ösvényen, míg a vízeséshez nem érünk. Öntsük a szentelt vizet a befagyott vízre, és az összes ellenfelünk meghal (a nekromanta is). Ezután észak felé távozzunk (előtte mentsünk és pihenjünk).

A végső harc
Megérkezve ismét harc vár ránk. Elsőként a varázslóval végezzünk, majd a gyengébb harcosokkal, míg végül az erőseket vegyük kezelésbe. Ha végeztünk velük, szedjük össze a cuccokat, és irány kelet, a Szigorú Kéz.

HATODIK RÉSZ

Szigorú kéz bejárat

A bejutás az épületbe most is két módon lehetséges: vagy diplomáciával meg tudjuk győzni az őröket, hogy a miniszterhez jöttünk, vagy marad a harc. Belépve az épületbe némi beszéd után viszont rájönnek, kik is vagyunk, úgyhogy őket is intézzük el. Ezután beszéljünk a Glabrezu démonnal, majd fedezzük fel az épületet, és beszéljünk az emberekkel:
– Vashti Zerran (ÉK): Azt hiszi, valaki ellopta az ételét. Ezért beszélnünk kell a szakáccsal a negyedik emeleten.
– Xavier Torsend (É): Tőle kapunk egy engedélyt, hogy nyugodtan tudjunk mászkálni a felsőbb szinteken. Később beszéljünk vele a rabszolgaságról, és elmegy.
– Jerre Stoh (DNY): Elmondja, hogy a démonok halhatatlanok, valamint megemlíti a rabszolgák helyzetét.
– Ysha (NY): Tőle kapjuk meg a terveket.

Irány a déli lépcső.

Második szint

Tárgyak, amiket meg kell itt találnunk: Ring of Nourishment (ÉNY), Virulent Agent (ÉNY), Tainted Demon Blood (az északi démontól szerezhetjük meg), Diary of Garuk (É).

A fogva tartott nő
Megérkezésünkkor beszéljünk Roga Thulc-kal, aki mesél az elementálok által irányított nőről. Őt északnyugaton találjuk meg a könyvtár mellett, de nem tudunk vele értelmesen beszélni. Ezért menjünk vissza Roga-hoz, aki megkér, hogy látogassuk meg a papot a negyedik emeleten. Hogyha megtettünk, és beszéltünk Ruinlord Eradru-val, ad nekünk egy gyógyitalt, amit vigyünk el a nőnek. Ezután beszéljünk vele, és Roga-val is. 

Egészítsük ki a terveket
Északon találkozunk Kav Lathram-mal, aki kiegészíti az Ysha által adott terveket. Ebben a teremben találjuk meg az Étel gyűrűjét és az erős vegyszert. Ezután menjünk vissza Ysha-hoz, és adjuk oda neki a terveket.

Az északi rész
Északon két démon nekünk támad, és ha elintéztük őket, tegyük el a romlott démonvért. Ezután beszéljünk a varázslókkal, majd az asztalról vegyük magunkhoz Garuk naplóját. Innen keletre látunk egy különös gömböt. Garuktól tudunk meg róla információkat. 

A portálok
Keleten találkozunk Vese Nejj-jel, a varázslóval, aki megkér, hogy találjunk megoldást a portálok rejtélyére. Csak úgy tudnak bemenni a mágustoronyba, ha a helyes sorrendben aktiváljuk a portálokat. Ld. még: A mágustorony.

Harmadik szint

Tárgyak, amiket meg kell találnunk: Bonding Agent (Ny), Iyachtu Xyim holy symbol (D), Ilmater holy symbol (D).

Nem túl sok teendő van ezen a szinten, csak fedezzük fel, és intézzük el az ellenfeleket. A tolvajjal hatástalanítsuk a trónteremnél (É) lévő csapdát, de minden ajtó előtt végezzünk keresést.

Negyedik szint

Találjuk meg az ételtolvajt!
Északnyugaton találkozunk Miram-mal, a szakáccsal, aki elmondja, hogy nem az ő gondja, hogy ételt loptak el. Ezt mondjuk el Vashti-nak az első emeleten (ÉK). Ekkor lesben állva láthatjuk, ki is valójában a tolvaj. Kövessük őt a keleti szobába, és beszéljünk vele. A gond az, hogy mindig éhes, ezért adjuk oda neki az Étel gyűrűjét. Térjünk vissza Vashti-hoz, és mondjuk el neki a jó hírt.

Információ a démonokról
Északkeleten találkozunk Hatemaster Drotham-mal, akinek mutassuk meg Garuk naplóját (2. szint), és ő mindent elmond a démonokról, amit tud. Azt is, hogyan lehet elpusztítatni őket.

A háború tornya

A negyedik szinten irány az északkeleti folyosó, ami a Háború tornyába vezet. Némi harc után találunk egy ládában egy kulcsot, ami a cellákat nyitja. A keletiben beszéljünk Toral-lal, aki elmondja, hogy a rituálé megakadályozásához el kell pusztítanunk a gömböt (2. szint). Ezután szabadítsuk ki Ormist, aki egy speciális ellenszert akar, majd végül Puddy-t is engedjük szabadon. Felmenve a lépcsőn a kínzóteremben eszközöljük ki a harcot, majd ha végeztünk velük, tegyük el a Hűség kötelét. Ezután menjünk vissza le, egészen az első szintig. Beszéljünk Jerre-vel a délnyugati teremben, hogy megkapjuk tőle a Szenvedés könnyeit.

A mágustorony

A negyedik emeletről a nyugati folyosónál menjünk a mágustoronyba. Öt portál van a teremben, amelyeket a következő sorrendben érintsünk meg: észak, délkelet, északnyugat, északkelet, délnyugat, észak. Ezután a legfelső emeleten beszéljünk Orrick-kal, ő segít nekünk, hogy Puddy kijuthasson (ezután beszéljünk vele). A könyvtár felső szintjén a könyvespolcon megtaláljuk Ilmater könyvét.

A paptorony

A rituálé elvégzése
Visszatérve a negyedik szintre válasszuk a keleti folyosót. Itt megtaláljuk Ilmater szobrát (balról a második), és végezzük el a rituálét. Ehhez szükség van a következő dolgokra: Symbol of Ilmater (3. szint), Bonds of Suffering (Háború tornya, kínzóterem, Tears of Suffering (1. szint, Jerre-től), Book of Ilmater (a mágustorony könyvtára). Ha minden megvan, akkor gond nélkül sikerül elvégezni a rituálét, és megjelenik Iyachtu Xvim szellemi valójában. Választhatunk, hogy teljesítjük az általa mondott feladatot (gonosz karakterek), vagy inkább a harcot választjuk. Ha a harccal végeztünk, folytassuk a rituálét, ami Xvim szobrának felrobbanásával jár. A sikeres rituálé eredményeként megkapjuk a szentelt vizet.

Az ellenszer Ormis-nak
A következő szinten ismét harc vár ránk, ahol szedjük össze Xvim szimbólumait (össz. hat kell). A harmadik szinten intézzük el a lényeket, majd itt is szedjük össze a szimbólumokat. Hogyha megvan hat, akkor adjunk minden karakternek egyet, és használjuk a teleportot a második szinten, középen. Ha nem volna elég szimbólum, akkor a korábban látott gömbnél (2. szint) az őröknél találunk. Amikor megérkezünk, rögtön megtámadnak, és az egyik támadónál ott van a szükséges ellenszer. Ezt vigyük el Ormis-nak a háború tornyába. Közben beszéljünk Toral-lal is, hogy sikerült a rituálé.

Szentelt víz
Menjünk vissza a harmadik szintre a keleti résznél lévő medencéhez. Öntsük a vízbe a szentelt vizet, amelyet a rituálé során kaptunk. Menjünk vissza Toral-hoz, és mondjuk el neki a történteket.

A gömb és a démon elpusztítása
Menjünk a második szintre, és pusztítsuk el a gömböt (északkelet). Majd menjünk le az első szintre, és öljük meg a démont, aki őrködik. Most már nincs esélye.

Riki
Menjünk fel a negyedik szintre, ahol északnyugaton találkozunk Rikivel. Beszéljünk vele, és megkér, hogy mérgezzük meg az őröket a barakkban (délkeleten).

Az őrök elintézése 1: mérgezés
Menjünk a második szintre, és a délkeleti részben megtaláljuk az alkímiai labort. Beszéljünk a tulajjal (ha nem öltük meg), és helyezzük az összetevőket az asztalra: Demon’s Blood (2. szint, északi démon), Virulent Agent (2. szint, észak-nyugati terem), Bonding Agent (3. szint, nyugati terem). Várjunk egy kicsit, és vizsgáljuk meg újra az asztalt, így megvan a méreg. Menjünk a negyedik szintre, és tegyük a mérget az őrök ételébe (a sarokban a zsákokhoz) az északnyugati konyhában. Miután minden őr meghalt, menjünk vissza Rikihez.

Az őrök elintézése 2: öljük meg őket
Egyszerűen menjünk a negyedik szinten a délkeleten lévő barakkhoz, és öljünk meg mindenkit, akit ott találunk. Ha végeztünk, térjünk vissza Rikihez.

A Kabal küldötte
Mikor beszélünk Rikivel, sajnos nem tud többet mondani a Kabalról, csak a küldött érkezését. Ezért menjünk a tiszti toronyba a negyedik szinten a déli folyosó felé. Menjünk fel a lépcsőkön a legfelső szintre, ahol hallhatjuk a beszélgetést Pudu és a lehetséges szövetségese között. Zavarjuk meg, majd intézzük el őket. Pudutól vegyük el a kulcsot.

A végső küzdelem
Mielőtt bármit is tennénk, pihenjük ki magunkat, szereljük fel a csapatot, és mentsünk. Ezután menjünk a Háború tornyának legfelső szintjére. Itt nyissuk ki a lépcső kapuját, és menjünk fel. Egy nehéz csata veszi kezdetét. Elsőként a varázslókra koncentráljunk, csak utána a harcosokra és démonokra. Miután vége a harcnak, gyógyítsuk fel a csapatot, és menjünk le a lépcsőn, ahol a varázsló elteleportál minket. Megérkezünk a trónterembe, ahol Isair és Madae vár ránk. Egy rövid beszélgetés után elkezdődik a végső harc. Szerencsére néhány szerzetes is a segítségünkre van, de így is elég nehéz csata lesz.