Jak és Daxter trilógiája ugyan már lezárult, de a világmegváltó hős, és menyétté változott barátja azért még átél néhány kalandot. Mint tette azt a Naughty Dog korábbi favoritja, Crash Bandicoot is, úgy Jak és Daxter karrierje szintén egy versenyjátékban folytatódik.

A történet ott kezdődik, ahol a Jak 3 abbamaradt. A világot már nem fenyegetik sötét erők, hála ugyebár Jak-nek, aki azóta idősebb lett (nőtt egy kicsit, és lenyíratta a séróját), Daxter pedig megmaradt menyét létformájában, mert mint utóbb kiderült, ez nem átok, hanem áldás – szóval úgy tűnt, jönnek az unalmas hétköznapok. A hájas maffiafőnök, Krew azonban felkavarja az állóvizet. Mint az a sorozat kedvelőinek emlékezetes: Krew éppenhogy Jak kezei – illetve hát puskája – által távozott az örök vadászmezőkre a Jak II-ben, de ezt a végrendelete írásakor nyilván még nem tudta előre, tudniillik bevette Jak-et és Daxtert is a testamentumába. Hőseink elutaznak hát Kras Citybe, ahol Krew végakaratát felolvassák, ahol meglepő módon ismerős arcok – Samos, Ashelin, Keira és Torn – is csatlakoznak hozzájuk. Halottakról vagy jót, vagy semmit, szokás mondani, ám Krew esetében ez nem állja meg a helyét, ugyanis a gazfickó még a túlvilágról is csak ártani tud: mint kiderül, a jelenlévők mindegyike – még Krew saját lánya, Rayn is – meg lett mérgezve, és az ellenszérumot csakis úgy kaphatják meg, ha megnyerik a következő Kras City Bajnokságot. Ez pedig nem akármilyen kihívás, hiszen Kras City az autóversenyzés Mekkája, ahol a világ legjobb versenyzői gyűlnek össze, hogy összemérjék tudásukat.
A játékot a Jak 3 továbbfejlesztett „motorja” fogja hajtani, aminek köszönhetően két dolog már biztos: kizárólag négy keréken folyik majd a verseny (a Jak & Daxter és a Jak II lebegő járgányai tehát nem szerepelnek), és a Naughty Dog ismét a maximumot fogja kihozni a PS2-ből. Húsz versenypálya, nyolc harci aréna, és több mint egy tucat – leginkább crossautókra hasonlító és úgy is viselkedő – járgány áll majd a játékosok rendelkezésére, amelyekkel persze nem csak előzgetni lehet a többieket, hanem erőszakosabb módszerekkel is élre lehet majd törni. A klasszikus Mario Kart szabályokat szépen átültették a Jak-univerzumba, így a versenyekben nagy szerepet kapnak a fegyverek, melyeket Eco (mágikus esszencia) fejében kapnak meg a versenyzők. Ahogy már Jak rajongói megszokhatták Ecoból különböző színűek léteznek. A sárgákért ezúttal támadó fegyverek, vagyis rakéták, gránátok, és puskák járnak. A pirosak védekezésre használhatók, mint például füstkibocsátásra, olajfolt kiöntésére, pajzs, vagy lángfal generálására. A kékek energiával töltik fel a járgányt, ez turbózásra alkalmas, végül pedig a zöldekkel hőseink életerejét lehet feltölteni. A sötét Eco ugyancsak jelen lesz a játékban: minden erőszakos cselekedetünkkel sötét esszenciát szippanthatunk fel, és bizonyos mennyiség begyűjtése után mindig egy fokkal ütősebb lesz az autó fegyverzete – ez hasonlóan fog működni, mint a Jak 3 fejleszthető mordálya.
A játék Adventure (azaz kalandos) módjában több mint 100 verseny izzasztja le a játékosokat, de ezen kívül lesznek más üzemmódok is, úgy, mint Time Trial, Arena Death Match (ezekhez nyilván nem szükséges magyarázat), vagy a Death Race, amelynek a lényege az lesz, hogy folyamatosan termelődik az ellenség, s a cél az, hogy minél tovább kihúzzuk. Lesz ezen kívül osztottképernyős kétjátékos mód is, valamint a neten keresztül multiplayer játék hat fő részére. Külön élvezet, hogy valamennyi versenyző egyéni járgányt rakhat össze magának: erről gondoskodik a számtalan apróság, mint extra autóelemek, különböző matricák, antennazászlók, vagy épp egy stílusos fényezés. Az efféle dolgok nagy része a nyílt pályák átkutatásával lesz fellelhető, de a franchise-t kihasználandó lesz olyan extra is, ami Daxter PSP-re készülő játékához (az ex-Naughty Dogosokból álló Ready at Dawn fejleszti) csatlakoztatva lesz előhívható. A Naughty Dognak szemlátomást nem kell a szomszédba menni azért, hogy miként lehet egy jól menő címből extra dollárokat kisajtolni.