Röviden a kerettörténet: Malcolm a gonosz udvari bolond, varázstudománya segítségével pusztítja a fákat. Ezzel felborítja a természet rendjét. Ránk vár az a feladat, hogy megkeressük és elpusztítsuk Malcolmot. Brandon szerepét fogjuk játszani, akinek a nagyapját Malcolm kővé változtatta.

A játék irányítása nagyon egyszerű, mindenki könnyen rá fog jönni. Hát akkor kezdődjön a leírás:

BRANDONS FOREST
Vegyük fel az asztalról a piros követ és a levelet, az asztal alól a fűrészt és a bödönből az almát. Menjünk el a templomba (4) Brynnhez és adjuk át neki a levelet, mire feloldja róla a varázst, és így már mi is elolvashatjuk. Megtudjuk a levélből, hogy egy rózsát kell megtalálnunk. Menjünk el az oltárhoz (5) és tépjük le a rózsát, majd vigyünk viszsza Brynnhez. Adjuk oda neki, mire ezüst rózsává varázsolja. Sétáljunk el a zokogó fához (2). Itt kapjunk el egy könnycseppet. Ezzel menjünk el az elpusztult fűzfához (3) és tegyük rá a kérgére. A fa életre kel, és előbukkan Merith, kövessük és már miénk is az oltárhoz tartozó golyó. Az oltárnál tegyük a helyére a golyót, és az oltárra az ezüst rózsát. Megkapjuk a varázstalizmánt, varázslatok nélkül /he-he-he/. A játék folyamán sok helyen találunk drágaköveket, mindig más és más helyeken. Ezeket szedjük össze. A leírásban külön nem térek ki rájuk. Mehetünk a barlanghoz (6). Itt Hermannal és egy leszakadt híddal találkozunk. Hermannak adjuk oda a fűrészt, mire hozzáfog kivágni egy fát. /Mondhatom szép dolog./ Egy idő után elkészül a híd, viszont a fűrésznek búcsút mondhatunk, mert Hermann nem adja vissza. Vegyük fel a tölgyfánál (9) a makkot, az erdőben a tobozt és a madárfészeknél (11) a mogyorót. Menjünk le a lyukhoz (14), dobáljuk bele a lyukba ezt a három tárgyat. A földből előbújik egy növény, megkapjuk tőle az első varázslatunkat, a :GYÓGYÍTÁS-t. A varázslatunkkal segítsünk a törött szárnyú madáron (11). Vegyük fel a tollat. Siessünk el a varázslóhoz (7) és adjuk oda neki a madártollat. Kapunk tőle egy varázstekercset, amin a :FAGYASZTÁS ige szerepel. Mehetünk a Rubin fához (8). Itt szakítsunk le a fáról egy rubint, de a kígyó megmar. Sebaj, használjuk a gyógyítás varázslatunkat. Most már levehetjük a fáról a rubint. A forrásnál (13) a vízből vegyük ki a napkövet és szakítsunk a sárga tulipánból. Keressük meg az oltárt (10). Itt sorba tegyük be a négy követ a tálba:Sunstone, Diamond, Opal, Ruby. Erre a tálból egy varázssíp lesz. Mehetünk a barlang bejáratához (15), ahol Malcolm elállja az utat. Dobjuk vissza neki a kését, mire visszamegy a barlangba. Használjuk a sípot. Most már mi is bemehetünk a barlangba.

CAVERN
A barlangban a fireberry (1) helyszínek érintésével közlekedjünk úgy, hogy tegyünk minden helyszínre ilyen világító bogyót. A csapdát (8) nem tudjuk kikerülni. Menjünk tovább. Jussunk el a (4) helyre, ahol szedjük fel a pénzt és a követ. A barlangban szedjük össze a köveket (2). Ha mind az öt követ megtaláltuk, menjünk vissza a csapdához. Itt dobáljuk rá a köveket a nyitószerkezetre. Újra szabad az út. Menjünk ki a barlangból, vissza a kúthoz (12) és dobjuk bele a pénzt. Megkapjuk a Moonstone-t. Menjünk vissza a barlangba a Pantheonhoz (3). Illesszük bele a Moonstone-t a lyukba. Erre megkapjuk a második varázslatunkat a :LEBEGÉS-t. Lebegjünk el a lávafolyamhoz (5) és használjuk a varázstekercset. Menjünk át ahídon, s egy kulcshoz jutunk. A (6) helyen még felvehetünk két smaragdot. Ha mindennel készen vagyunk, mehetünk a szakadékhoz (7). Átlebegve a szakadékon végre kijutunk a barlangból.

ZANTHIAS FOREST
A kijáratnál menjünk jobbra. Zanthia kunyhójában (1) térünk magunkhoz. Csak akkor segít nekünk egy varázsital elkészítésében, ha hozunk neki a szökőkútból vizet. Ennek semmi akadálya. A szökőkútnál (3) ismét találkozunk Malcolmmal, aki éppen a kutat rongálja és elviszi az egyik mágikus kristálygömböt. Keressük meg a lángoló fát (5). Újra használjuk a tekercset, mire kialszik a tűz és miénk a kristálygömb. Térjünk vissza a szökőkúthoz és tegyük a helyére a gömböt. A kút életre kel, így már meríthetünk belőle vizet. Igyuk meg a vizet. Megkapjuk a harmadik varázslatunkat a :VARÁZSKÉZ-et. Újra merítsünk vizet, de ezt már vigyük vissza Zanthia-nak. Ez még nem elég neki. Elküld áfonyát keresni. Áfonyát a vízesésnél (6) találunk. A kunyhóban a lánynak már csak a hült helyét találjuk és egy felgyűrt szőnyeget. A szőnyeg alatt viszont találunk egy titkos ajtót. Menjünk be rajta. Átjutunk a (7) helyre. Keressük meg a lagunát (9), ahol szedjünk egy orchideát. Sétáljunk vissza a házba a csapóajtón keresztül. Így már minden kellékünk megvan egy kis kotyvasztáshoz. Dobjunk egy kék követ és egy áfonyát az üstbe. Töltsük meg a keletkezett kék lével az üveget. Dobjunk egy piros követ és egy orchideát az üstbe. Töltsünk meg a piros lével két üveget. /Újabb üvegeket úgy tudunk szerezni, hogy kimegyünk a házból és vissza./ Dobjunk egy sárga követ és egy sárga tulipánt az üstbe. Végül töltsük meg a sárga lével az utolsó üveget. Másszunk át a csapóajtón. Keressük meg a nagy kristályt (8). Az egyik bemélyedésbe tegyük a kék, a másikba a piros üveget, mire egy lila varázsitalt kapunk. Ismételjük meg a piros és a sárga üveggel. Egy narancssárga varázsitalhoz jutottunk. Keressük meg a lebegő kelyhet (4). A varázskézzel lecsalogathatjuk a levegőből, de mielőtt felvennénk egy manó ellopja és elszalad. Menjünk utána az odújához (2). Itt igyuk meg a lila varázsitalt. Most már be tudunk menni hozzá. Bent az odúban adjuk neki az almát. Mehetünk is ki és felvehetjük a kelyhet az odú előtt. Irány a laguna. Itt újra tépjünk le egy orchideát. Igyuk meg a narancssárga italt. /A bátrabbak a lebegést is kipróbálhatják./ A szigeten, a kastélynál kötünk ki.

CASTLE
Menjünk a sírhoz (2) és tegyük rá az orchideát. Megkapjuk a negyedik, utolsó varázslatunkat a :LÁTHATATLANSÁG-ot. Siessünk a kastély bejáratához. Használjuk a láthatatlanságot és tegyük a zárba a kulcsot. Bejutottunk a kastélyba, ahol ismét Malcolm fogad minket. Miután elment, menjünk fel az emeletre a (10) folyosóra. Induljunk el balra, de Hermann (mint zombi) a fűrészünkkel a kezében elállja az utat. Használjuk a gyógyítást, mire elalszik. Bejutottunk egy hálószobába (11). A csengőket a következő sorrendben üssük meg: 4, 1, 2, 3. Kinyílik a falon egy titkos rekesz, ahonnét egy kulcsot vehetünk ki. Menjünk le a földszintre, a titkos ajtóhoz (5). Nyomjuk meg a szobor orrát. Keveredjünk el a mágikus ajtóhoz (8) és használjuk a varázskezet. Átjutva a (9) helyen, a követ elmozdítva a földön a második kulcshoz jutunk. Menjünk vissza a titkos ajtóhoz. A polcokon könyveket találunk, különböző betűkkel. Keressük meg és húzzuk ki az OPEN szó négy betűjének megfelelő könyveket. Felvehetjük a szobor szájából a koronát. A konyhában (7) megtaláljuk a jogart. A nagy teremben (6) van egy ajtó, ami be van zárva. Ezt nyissuk ki a két talált kulccsal. A királyi terem előcsarnokába (12) jutottunk. Itt a párnákra kell lerakni a következő tárgyakat, sorrendben: jogar, korona, kehely. Az ajtó kinyilik és megjelenik Malcolm. Miután jót nevettünk, a trónterembe kerülünk. Itt a végső harcot kell megvívnunk Malcolmmal. Használjuk a láthatatlanságot és álljunk a tükör elé, így Malcolm varázslata visszafelé sül el. Dőljünk hátra és nézzük végig az end-sequence-t.


A játék nagyon jó lett. Szép a grafika, sok benne a humor és jól játszható. De mindenki győződjön meg róla maga.

Dikó István

A cikk a GURU 93/1 számában jelent meg.