Bizonyára egyetlen akciójátékos számára sem cseng ismeretlenül a Metal Gear Solid című játék (igaz, inkább a konzolosok körében terjedt el). Egyedülálló hangulatával mindenkit megfogott, hisz nem a szokványos „megyek-és-halomra-lövök-mindenkit” stílust képviselte, inkább lopakodós, taktikázós, amolyan vérbeli kommandós játék volt. Azóta sem jelent meg nagyon hasonló játék, amiben falhoz lehetett volna lapulni, vagy pajzsként használni az ellenfeleket. Ám most betöltődni látszódik ez az űr, hisz itt a Tom Clancy (Rainbow Six) nevével fémjelzett Splinter Cell; végre a képernyőnkön pompázik teljes valójában. Hogyha valakinek tetszett a Metal Gear Solid, akkor az biztos odáig lesz a gyönyörtől a Splinter Cell láttán. Olyan lehetőségeink vannak, mint: fal melletti lopózás, kivallatás nyakszorítással, spárgában megtámaszkodni a folyosó falán és még sorolhatnám a sok fantasztikus ötletet, amelyek hiányoztak a mostani akciójátékokból. Emellett olyan felszereléseket vonultat fel még a játék, melyeknek köszönhetően a lehetőségek tárháza szinte végtelen. De nem csépelem tovább a szót, vegyük fel éjjellátó szemüvegünket, biztosítsuk ki fegyverünket, és irány az akció!  

Mission 1: Rendőri körzet
A raktár
Osonjunk el jobbra a lépcsőhöz, majd ugorjunk át a létrára. A tetőn nyissuk fel a padlásablakot, és lépjünk be a légaknába. A végére érve másszunk fel a csövön, és felérve használjuk magunkon a kötelet, hogy az égő raktárba csússzunk. Menjünk ki az ajtón, és induljunk tovább a folyosón, majd a végén menjünk be a balra lévő ajtón. A lépcsőházban ugorjunk át a korláton, és essünk le a következő szintre. A folyosón a fedél alatti csövön keresztül függeszkedjünk át a tűz felett. Ezután kövessük a rádió utasításait. Beszéljünk a sebesülttel, majd távozzunk a teremből a második ajtón keresztül. A kinyitott ajtóból lőjük szét a következő terem tetőablakát, hogy ezután sértetlenül keresztül tudjunk menni.
A lakosztály
Menjünk az erkélyen addig a pontig, amíg a leszakadt korláthoz nem érünk. Itt ugorjunk át a szemben lévő oldalra. Intézzük el a két őrt, mielőtt a lakosztályban meglelnénk a kép mögött elrejtett számítógépet. A kóddal (091772) nyissuk ki az erkélyajtót, majd a drótkötélen csússzunk át a túloldalra. A felvonóban a kötélen másszunk le, és nyissuk ki a csapóajtót. Induljunk tovább, és a következő ajtót a tolvajkulccsal nyissuk ki. 
A rendőrök
Lőjük ki a lépcső feletti lámpát, és osonjunk a lépcsőtől jobbra lévő falmélyedéshez. A szemetes konténernél találhatunk néhány tárgyat, amelyeket arra használjunk, hogy az őrök figyelmét eltereljük, majd leüssük őket. A következő őrjárathoz érkezve eljutunk a Morevi térre.
A Morevi tér 
Srégen szemben találhatunk egy cserjést, és a mögött pedig egy jól eldugott lyukat a falban. Ügyeljünk az első emeleti ablakban lévő fickókra, és surranjunk át a cserjéshez. Rakjuk el a cuccokat, majd használjuk a számítógépet. Ezzel ki tudjuk nyitni a piactéren lévő rácsos kaput. Persze egy őr is található most még a téren. Lőjük ki mindkét lámpát a kapu mellett, hogy észrevétlenül keresztül tudjuk menni. A következő utcában találkozunk egy civillel és egy őrrel. Egészen az utca végén, a fatető után intézzük el a rendőrt.
A falakon
A falon másszunk fel a sarokban lévő konténerre, majd ugorjunk át a szemben lévő házfalra, és onnan pedig rugaszkodjunk tovább a másik falra. A falon következik a következő fejezet.
A rendőri körzetben
Menjünk le a lépcsőn, és a számzáron használjuk a következő kombinációt: 5929. A folyosó kezdeténél várjuk meg, amíg a felügyelő be nem megy az őrszobába. Ezután osonjunk keresztül a folyosón, és két cella között használjuk a köteles ugrást. Várjuk meg idefent, amíg az őr közvetlenül alánk ér, majd ugorjunk a nyakába. Ezután rejtsük el a testet az őrszobában. 
A hullaház
A következő ajtót jobb, ha nem nyitjuk ki, mert egy őr található mögötte. Ezért osonjunk el a következő ablak alatt, majd menjünk be az utána lévő szobába. Ott lapuljunk a szekrénnyel szemben a falhoz, de közben ügyeljünk a kutatóra. Miután lenyugodott, kapjuk el a nyakfogással, és szedjünk ki belőle néhány információt. Ezután nyissuk ki a következő ajtót, és maradjunk guggolva az ajtókeretben, hogy a bal felső sarokban lévő kamerát észrevétlenül elintézhessük. Így már zavartalanul eljuthatunk a következő terembe. A rádióbeszélgetés után menjünk vissza a folyosóra, majd forduljunk balra.
Az őrterem
Várjunk addig a portásfülke mellett, amíg véget nem ér a beszélgetés. Ezután lapuljunk a jobboldali falhoz, és osonjunk körbe a teremben, amíg a második ajtóhoz nem érünk. Hagyjuk az íróasztalt úgy, ahogy van, és menjünk be a második szobába a jobb oldalon. Itt üssük le a fickót, majd használjuk a számítógépet. Ezután menjünk le a földszintre, majd pedig a duplaszárnyú ajtón távozzunk.
Mission 2: A Honvédelmi Minisztérium
A beszállás
Menjünk a kis kéményhez, és a kötél segítségével jussunk be a nyitott ablakon. Itt gondoskodjunk az őrről és a kameráról. Ezután lopózzunk árnyékról árnyékra, majd nyissuk ki a szemközti oldalon lévő ajtót, így a lépcsőházba jutunk. A lefelé vezető utunk során intézzünk el minden egyes kamerát. 
A sofőr
A kameráról ne vegyünk tudomást, hanem a bal oldalon az árnyékban addig menjünk, míg egy bekapcsolt lámpájú autóhoz nem érünk. A sarok mögül láthatjuk, ahogy a sofőr elmegy „könnyíteni magán”. Ekkor ragadjuk meg, majd pedig vallassuk ki. Miután ez megtörtént, menjünk vissza arrafelé, amerről jöttünk. A lépcsőház előtti őrt pedig üssük le. 
A folyosó
Intézzük el az őrt, majd pedig rejtsük el a testet egy sötét sarokban. A következő teremben intézzük el az ajtó feletti kamerát, mielőtt még belépnénk a terembe. Végezetül pedig törjük fel az ajtót a tolvajkulccsal. 
A konyha
Az erkélyen forduljunk balra, és másszunk fel a mellvédre. Onnan pedig ugorjunk fel a felettünk lévő esőcsatornára, és másszunk el a nyitott ablakig. A konyhában várjuk meg, amíg az őr elhagyja a szobát. Ezután vegyünk fel egy üveget, és dobjuk el balra. Erre mindkét szakács felfigyel, és utánanéznek, mi csapta a zajt, így az ajtóhoz tudunk közben lopózni.
A lámpa
Most mindent gyorsan kell csinálnunk. Miután elhagytuk a konyhát, egy katona lép a terembe, hogy felkapcsolja a lámpát. Várjuk meg, amíg a kapcsolóhoz nem ér, lopózzunk mögé, és egy jól mért ütéssel vágjuk tarkón. Az így eszméletlenné vált katonát pedig rejtsük el a söntés mögött. 
A lézerháló
Menjünk le a lépcsőn, és üssük le az első őrt. Ezután menjünk fel a bal oldali lépcsőn, majd pedig tovább balra keresztül az árnyékon. Az íróasztalnál lévő őrt rángassuk el egy sötét sarokba. Miután elintéztük, használjuk a számítógépet. Hamarosan megjelenik egy tiszt, aki leül a gép elé. Kapjuk el a nyakfogással, és vonszoljuk a retinavizsgálóhoz. 
A csendes támadás
Várjuk meg, amíg az ajtó feletti kamera balra néz, majd gyorsan fussunk el alatta. Az ajtó után az udvarra érkezünk. Ott vegyük a kezünkbe a mikrót, és célozzunk a felvonóra, majd menjünk vele fel egészen. Hogyha ez megvolt, három őr érkezik az udvarra. A szemben lévő oldalon jobbra, ahol a rács van, az ablakon keresztül kell bejutnunk a szobába. 
A felvonó
Fussunk be a kis kamrába, balra a lift ajtaja mellett, és vegyük magunkhoz a tolvajkulcsot. Ezután csúsztassuk át az optikát az ajtó alatt, de közben figyeljünk a két őrre. Mikor tiszta a levegő, hagyjuk el a kamrát, és osonjunk a lifthez. Induljunk tovább balra, és használjuk a talált tolvajkulcsot az ajtónál. Az irodában törjük fel a számítógépet, majd az aknán keresztül másszunk fel az íróasztal fölé. A másik oldalon intézzük el a kamerát a falon, és nyissuk ki a balra lévő ajtót. Másszunk fel az emelkedőn, majd pedig nyissuk ki a csapóajtót. 
A számítógép
Menjünk le a kürtőben a következő ablakig, majd a kötélről intézzük el az őrt egy fejlövéssel. Törjünk keresztül az ablakon a szobába, majd használjuk a számítógépet. Ezután intézzünk el mindenkit, aki bejön az ajtón. Végezetül ismét használjuk a számítógépet.
A menekülés
Induljunk el balra, majd lemenve a lépcsőn kijutunk – rohanjunk egyenesen a felvonóaknához. Ugorjunk a csőre, és csússzunk le rajta. A mélygarázsban már vár ránk a kapcsolatunk.
Mission 3: Az olajfinomító
A csővezeték
Másszunk fel a létrán, és a csövön függeszkedjünk keresztül a szögesdrót felett. A konténer előtt essünk le, és kapjuk el a szélét, majd másszunk végig a konténer alatt. A drótkötélen csússzunk át a másik oldalra, és kússzunk át a cső alatt. Felmászva a fémpóznán a csőre érkezünk. Mivel a fennmaradó utat a tűz eltorlaszolja, a lyukon keresztül kell beugranunk a büdös csővezetékbe. 
A technikus
Másszunk fel a létrán, és nyissuk fel a csapóajtót. Ezután a jobboldali létrát pallóként használjuk. Ugorjunk fel a fémszekrény fölötti csőre, és felhúzott lábakkal függeszkedjünk át a következő pallóig. Ott essünk az őr nyakába, majd menjünk fel a lépcsőn, csak közben arra ügyeljünk, hogy az őr ne vegyen észre. Ezért addig várjunk, amíg látótávolságon kívülre nem kerül. Kövessük a csapatot észrevétlenül, majd intézzük el a velünk szembejövő őrt. 
Vízkárok
Menjünk arra a helyre, ahol két őr posztol egy bejárat mellett. Mögöttünk találunk egy vízpumpát, amit az ezen az oldalon lévő kapcsolóval tudunk működésre bírni, és amivel el tudjuk zavarni az útból az őröket. Menjünk vissza az előző sarokra, és várjuk meg, amíg a zsenik a vörös cső mellé nem állnak. Ezután már csak rá kell lőnünk a csőre.
A kerülőút
A sarok után a konyhába érkezve rejtőzködjünk el. Miután a technikus bejött (nem a konyhaajtón keresztül), megérkezik a kíséret is. Várjunk az árnyékban, amíg a csatlósok kimennek az ajtón, és felrobban a platform. Ekkor menjünk ki keresztül a lángokon. A tűz mögött másszunk fel a generátorra, és ugorjunk át a csőre. Függeszkedjünk át a következő terembe, és intézzük el a katonákat. 
Tűzváltás
Lőjünk bele a hordókba, így egyúttal elintézzük az ellenfeleket is. Ezután még likvidálnunk kell a következő lépcső alatti őrt. Menjünk be a szobába, majd tovább a bal oldali ajtón keresztül. Kövessük a technikust, és ne aggódjunk, nem tud hova menekülni. 
Mission 4: CIA főhadiszállás
Beszivárgás
Kapcsoljuk be a készüléket, és kerüljük körbe a területet követve a kerítést a bal oldalon. A végén eljutunk egy körbekerített területhez. Másszunk fel a kerítésen, és középen találunk egy generátort. Másszunk fel rá, majd ugorjunk át a falon lévő kiszögellésre. Onnan elérjük a ventilátorok bal rácsát, amit jobb oldalról kell kinyitni.
A pince
Iktassuk ki a technikust, miközben ügyeljünk a kamerára, majd osonjunk fel a lépcsőn. Itt el kell távolítani az útból a CIA ügynököt, s miután elrejtettük a testet, kémleljünk ki a következő sarok mögül, hogy tiszta-e a levegő. Hogyha igen, akkor toljuk át a jobb oldali ajtó alatt az optikát. Csak akkor menjünk be a szobába, amikor az őrjárat elhagyta azt. Nyissuk ki óvatosan a következő ajtót, és figyeljünk a szemben található szobában lévő katonákra. Mikor elfordultak, osonjunk el jobbra keresztül a fémdetektoron, majd tovább a szobán. 
Az ezermester
Miután keresztüljutottunk a fémdetektoron, egy nagy hallba érkezünk. Várjuk meg, amíg az ezermester elhagyja a termet, és osonjunk el jobbra az árnyékban a második őrig. Az üdítős dobozt dobjuk az árnyékba, hogy ott le tudjuk ütni.
A szerver
Kövessük a folyosót, és várjunk, míg a jobb oldali ajtón keresztül kijön egy programozó. Mihelyt eltűnt a szemben lévő teremben, menjünk be abba a szobába, ahonnan kijött. A számítógépben elmentve megtaláljuk az ajtókódot. Távozzunk a szobából, és menjünk a T kereszteződéshez. Itt intézzük el az őröket, majd észrevétlenül el kell kapnunk a technikust, valamint az ügynököket az üveges irodában. 
Az archívum
A zárnál használjuk a következő kombinációt: 7687. Az optikával vessünk egy pillantást az ajtó mögötti terembe, és akkor nyissuk ki az ajtót, amikor a technikus a két állvány között van. Osonjunk el a technikus és az ügynökök mellett a következő terembe. Az ajtózárnál adjuk meg a következő kódot: 110598.
A tábor
Menjünk fel a lépcsőn, fussunk el az első munkás mellett, míg a másodikat üssük le, mivel őhozzá esik legközelebb a riasztó gombja. Ezután intézzük el a másik fickót is. A következő teremben találjuk a rohamfegyvert. 
A szerverterem
Először az italautomata előtt lévő fickót üssük le, majd a két őrt is vonjuk ki a forgalomból. Ezután menjünk a szerverterembe, és nyissuk ki a jobb oldali ajtót a kóddal (2019). Mindkét technikust észrevétlenül el kell intéznünk, majd törjük fel a központi számítógépet. 
A fémdetektorok
Hagyjuk el a szervertermet, és kövessük a folyosót balra. A folyosó végén fémdetektorok várnak ránk. Tegyük harcképtelenné a portást, majd másszunk ki az ablakon.
A csarnok
Osonjunk észrevétlenül keresztül a kamerával figyelt termen a szemben lévő folyosóig. Kerüljük el az őrjáratot, menjünk el a másolóterem mellett, amikor az ügynök másfelé figyel. Menjünk tovább a következő ajtón a bal oldalon, majd pedig a lépcső feléig irány fel. Várjuk meg, míg a kamera nem felénk figyel, és lőjük ki a lámpát. Nyissuk ki az ajtót a következő kombinációval: 110700. A következő ügynököt akkor intézzük el, amikor italt tart a kezében. Menjünk el az ágyú mellett, és használjuk a tolvajkulcsot az ajtónál. Szálljunk be a liftbe.
A hangstúdió
Lapuljunk jobbra a falhoz, és osonjunk el a fal mentén a következő ajtóig. Az ezután következő teremből szivárogjunk be Dougherty irodájába, és vizsgáljuk meg a számítógépét. Hagyjuk el az irodát, és folytassuk utunkat a folyosó bal oldalán. 
Az előadóterem
A folyosó bal oldalán lévő első ajtó mögött találjuk az előadótermet. Menjünk be, és osonjunk be a sorok közé. Várjuk meg, amíg szünet lesz, ekkor a két ügynök elhagyja a termet, az ajtónál lévő őr pedig a vetítőhöz megy. Ezután minden gond nélkül fel tudjuk törni az ajtót, és elhúzni a csíkot.
A közbelépés
Miután elhagytuk az előadótermet, Dougherty már vagy elment a balra lévő folyosón, vagy még a váróteremben tartózkodik. Osonjunk utána az ajtón keresztül, hogyha nem megy, akkor adjuk meg a következő ajtókódot: 0614. Dougherty-t a cigarettaszünet közben kapjuk el, de vigyázzunk, mert odakint egy őr rohangál. Miután az eszméletlen alakot elrejtettük, gondoskodjunk erről az őrről is, majd menjünk tovább a srégen szemben lévő pallón. A következő teremben két őrt kell még elintéznünk. 
Távozás
Odakint három őr állja el az utunk, s erről az akadályról miután gondoskodtunk, vigyük Dougherty-t a szállítókocsira.
Mission 5: A Kalinatek épület
A mélygarázs
Küzdjük nyugodtan keresztül magunkat a parkolóházon, majd a második szinten lévő nyíláson keresztül kijutunk a szabadba. Egy csúszás és egy ugrás után lehimbálózhatunk a tetőről. Lent a falról elrugaszkodva betörik az alattunk lévő üvegtábla. Egy kis idő múlva megjelenik egy őr a folyosón, és intézzük el az őrt az üveges folyosón is. Ezután irány tovább a 97531-es kód segítségével.
Cserepek
A következő teremben kapcsoljuk be a rádiót, majd másszunk fel a ládára, amit tőlünk jobbra találunk. Onnan elérjük a csövet, aminek a segítségével át tudunk jutni a cserepek felett, de arra ügyeljünk, hogy csendesen érjünk földet, amikor a másik oldalon leesünk. Ezután másszunk be a légaknába. 
Az aknarakó
Az akváriumos teremben menjünk a villanykapcsolóhoz, és a közjáték után kapcsoljuk le a villanyt. Ezután nyissuk ki a folyosóra nyíló ajtót, és intézzük el az őröket, majd irány a lift. A liftből lőjük szét a szemben lévő két fényreklámot. Másszunk ki az aknából, és intézzük el a két őrt. Továbbmenve a folyosón még két gazfickót kell hidegre tennünk, majd irány a lángoló terem. Hatástalanítsuk óvatosan az aknákat, majd használjuk a programot. 
A bomba
Fussunk le a folyosón, és nyissuk ki az ajtót a kóddal (33575). Ezután jó pár aknát robbantsunk fel egy-egy jól célzott lövéssel. Elérünk egy ajtóhoz, amit fel kell törnünk, majd a szekrény fölött megtaláljuk a bombát. Hagyjuk el a termet, és balra tovább a folyosón.
A nézőtér
Intézzük el a két őrt, majd a színpad mögötti lépcsőn menjünk le. Végezzünk a három ránk rohanó ellenséggel, majd a pincében kapcsoljuk ki az áramellátást. A visszaúton újabb őrök várnak ránk. A hulláknál megtaláljuk a jobbra lévő ajtó kódját (1250).
Az előcsarnok
Az ajtó mögött két ellenfelet kell elintéznünk, majd beszéljünk a sérült programozóval. Álljunk a következő sarokhoz, és hamarosan feltűnik egy őr, aki először felénk néz, majd hátat fordít nekünk, amikor kapjuk el. Helyezzük el a testét a betegszobán, majd hozzuk ide a programozót is. Most már beszélhetünk a sérülttel. 
Az égő ajtók
Ha követjük a folyosót, a bal oldalon láthatunk egy kék világítású termet. Osonjunk el a szerverek mögött, majd üssük le a számítógépnél lévő fickót. A következő teremben várjuk meg, amíg a két őr közül az egyik WC-re megy. Kövessük, majd üssük le, és jöhet a légakna. Lőjük le a terroristákat, és beszéljünk Ivannal. Végezetül szálljunk be a liftbe. 
A tetőn
Ezúttal keresztül kell magunkat küzdeni az építkezésen, amíg el nem jutunk a helikopterhez. Itt lelövik a kollégánkat, amiért fizessünk meg a gazfickóknak. 
Mission 6: Kínai követség
Az őrhelyek
Miután körbenéztünk, menjünk át a kis utcán. Másszunk fel a konténerre, majd pedig onnan fel a falra. Intézzük el a két őrt, majd irány tovább balra a tűz felé, és másszunk fel a létrán. Osonjunk el a gerenda felett, majd pedig a vezetéken függeszkedjünk át a szemben lévő épülethez.
A párkány
Lopózzunk el a párkány felett, majd nekifutásból ugorjunk át a másik falkiszögelésre. A végén ugorjunk le a biztos árnyékba a két konténer közé. Várjunk, amíg az őrök másik irányba figyelnek, majd rohanjunk keresztül a szemben található kerítés nyílásán. Balra tőlünk van egy szennyvízakna, amibe észrevétlenül le kell másznunk.
A csatornarendszer
Rögtön három őrbe ütközünk, akiket egy jól irányzott füstgránáttal egy csapásra el tudunk intézni. Kövessük a csatornát, amíg a takarásban lévő létrához nem érünk, ami által ismét a felszínre jutunk. De vigyázzunk, mert a csatornafedél fölött két őr várakozik, ezért észrevétlenül rohanjunk az állványzathoz, és másszunk fel a létrán. Fent egyensúlyozzunk végig a fapallókon, és menjünk be a nyitott ablakon. A balra lévő saroknál találunk egy acéltartót, amiről fel tudunk mászni. Az acélállványon lévő kötél segítségével át tudunk himbálózni az épületről.
A létra
Menjünk be az épületbe, és keressünk egy árnyékos helyet balra az ajtótól. Intézzük el az őrjáratot, majd menjünk ki, és lőjük ki a lámpát a szemben lévő falnál a zoom funkció segítségével. Miután az őr elfordult, osonjunk a szemben lévő házfalnál található létrához. Másszunk fel, majd tovább a másik létrán, és fent ugorjunk át a jobbra lévő fapallóra. Ügyeljünk arra, hogy a palló recseg a talpunk alatt, ezért nagyon lassan kell rajta közlekednünk. Az épület belsejében egy újabb ellenfél mászkál.
A fehér szállító
Lőjük ki az erkélyen lévő lámpát, majd másszunk fel a ládára, és onnan pedig fel a drótkötélre. Csússzunk át a másik utcaoldalon lévő kiszögellésre. Ugorjunk le az utcára, és maradjunk addig az árnyékban, amíg minden őr el nem tűnik a látóhatárról. Ezután menjünk jobbra, majd pedig forduljunk be a következő lehetőségnél balra. Az átjáró végén lévő rácsos ajtót őrzik, úgyhogy csak óvatosan.
A nagykövetség
Maradjunk a szállítókocsitól jobbra, majd rohanjunk az előttünk lévő árnyékba. A rádiónk segítségével felfedezhetjük a biztonságos és sötét útvonalat keresztül az utcán. Siessünk a falhoz, majd óvatosan menjünk a szekrény felé. Amíg a portás a tehergépkocsi papírjait ellenőrzi, észrevétlenül át tudunk osonni a kapun. Az átjáró után rögtön menjünk be a jobbra lévő árnyékba. A belső udvar hemzseg az őröktől és a kutyáktól, ezért halkan menjünk a teherautó pótkocsijához, és bújjunk el alatta. Figyeljünk az őrök útvonalára. Amikor a következő őr elment előttünk, siessünk a következő pótkocsihoz. Hogyha túl sokáig maradunk egy helyben, akkor a kutyák szagot fognak, és észrevesznek minket, ezért állandóan legyünk mozgásban. Próbáljunk meg észrevétlenül eljutni a falhoz, és várjuk meg, amíg az őrök eléggé eltávolodnak. Menjünk tovább a sarok után, és addig haladjunk, amíg el nem érünk a kis hídhoz. Most már csak a pavilon mögé kell eljutnunk, és keresztülgázolnunk a kis patakon.
A lehallgatott telefon
Menjünk a főbejárat irányába, és a közjátékban tanúi lehetünk egy telefonbeszélgetésnek. Válasszuk ki a lézermikrofont, és célozzuk be az ablakot. Miután megszereztük a kellő információkat, várjuk meg, amíg a limuzin behajt az udvarra. Ekkor célozzuk be a mikrofonnal a hátsó ablakot, hogy még több infóhoz jussunk. Ezután itt az ideje a menekülésnek. Várjuk meg, míg az őr az udvar irányába néz, és osonjunk el a főbejárat mellett. Az őrház mögött találunk egy csövet, amire másszunk fel, majd pedig onnan fel a falra.
Mission7: A csatatér
Ezen a pályán főleg a lőfegyvereinkre lesz szükség, és nem kell a lámpákat kilőnünk!
A kezdet
Rögtön három őrrel kerülünk szembe, akiket likvidálnunk kell. A kis házikón keresztül menve kijutunk az elaknásított udvarra. Itt egy újabb őr vár ránk.
Az elaknásított udvar
Az udvaron három veszély leselkedik ránk: pásztázó fényszórók, őrök és aknák. Az utóbbiakat könnyű észrevenni a hőképük alapján, mert azok pulzáló pontok a földön. Az erkélyen lévő őrök nem árthatnak nekünk addig, míg elkerüljük a fényszórókat, ám ha elintézzük a két katonát, szintén megszólal a riasztó. Ezért törekedjünk a hangtalanságra. 
Az átjutás
A kerítés bejáratánál kezdünk, és minden egyes lépés után álljunk meg, hogy a hőképet használva átvizsgáljuk a környéket aknák után. A bejárattól rohanjunk át a ládákhoz, amelyek mellett az edények vannak, és guggoljunk le. Miután a fényszóró fénye elment, másszunk fel a ládára, forduljunk balra 90 fokot, és ugorjunk ismét le, majd menjünk a srégen álló láda fedezékébe. Ismét várjuk meg a fényszórót, majd rohanjunk a kerítés mentén a konténerig. Háttal a kerítésnek állva kapcsoljuk be a hőlátást, és a nagy ajtó melletti lámpáig van egy aknamentes útvonal. Várjuk meg mindkét fényszórót, majd fussunk a konténerhez. A lámpa fénykúpja előtt egy kicsivel álljunk meg. Miután a fényszóró ismét elment, másszunk keresztül a konténeren. Most már csak gyorsan oda kell szaladnunk a falhoz, és már biztonságban vagyunk. Háttal a falnak nézzünk el jobbra, ahol látunk egy magas ládát és egy fehér cementtömböt. A tömb és a láda közötti saroknál van a következő biztonságos hely. Másszunk fel a magas ládára, és fussunk oda az előttünk lévő falhoz. Ne az ajtóhoz menjünk, hanem a nyíláson keresztül be a terembe, ahol két szemetes konténer van. Most már csak a konténerről fel kell ugranunk az aknába.
Az antenna
Csak egyszer csaphatunk zajt a tetőn! A légaknából egy rövid lépést előre, majd guggoljunk a második tartályra. Miután kialudt a fény, rohanjunk az első fenti világításhoz. A sín mentén másszunk el a következő tartályig. A második felső világításnál már kicsit nehezebb dolgunk lesz, keresztül a ládákon és deszkákon. Mint már mondtam, csak egyszer csaphatunk zajt.  A drótkötélen másszunk el a falig, majd zajmentesen fel a kerítésre. Használjuk az antennánál lévő dobozt. 
Riadó
Fussunk be a fapalló alá, és nézzünk ki a lépcsőfokok között. Az első ellenfelünk hamarosan lerohan a lépcsőn, akit lőjünk hátba. Guggoljunk a lépcsőre, a második őr az ajtóból jön ki, és másik irányba megy. A végén a katona áll a sötét sarokban. Éjjellátót bekapcsolni, zoomoljunk és egy fejlövés megoldja a problémát. A testeket rejtsük el a fapalló alatt, majd törjük fel az ajtót a tolvajkulccsal. 
Jó dolgok
Miután kinyitottuk az ajtót, menjünk le a falépcsőn. Itt hatástalanítani kell egy fali aknát. Fontos, hogy ezeket az aknákat magunkkal vigyük, mert a pálya végén megmenthetik a hátsónkat. Menjünk fel a lépcsőn, majd tovább a két ajtón. A WC-ben három őr vár arra, hogy elintézzük őket. Hogyha zajmentesen feljutunk a fölöttünk lévő csőre, akkor a kezet mosó őr nyakába ugorhatunk.
Az információ
Kövessük balra a folyosót, és az egyik ajtó mögött találunk egy számítógép mögött ülő katonát. Lopózzunk be a szobába, kapjuk el a fickót, és vallassuk ki. Ezután helyezzük el a testet egy sötét sarokban. Vegyük fel a lőszert, majd használjuk a számítógépet. Hagyjuk el a termet, és essünk le a nyitott aknába.
A fedél alatt
Kövessük az aknát, majd másszunk fel a csövön teljesen. Az ugrással fel tudunk húzódzkodni a széléről. Váltsunk át a hőlátásra, a keskeny fedélen keresztül láthatunk három őrt. Egy gránáttal vagy három jól célzott lövéssel megoldhatjuk a problémát. 
A hűtőház
A ködön keresztül kitűnően láthatunk a hőlátással, de ez persze nem jelenti azt, hogy az ellenfél sem lát minket. Öt hűtőtermen keresztül kell küzdenünk magunkat. Jobb csendesen, kevesebb erőszakkal megoldani a problémát. Nyissuk ki a fülünket, mert van itt két ágyú, amiket ki kell kapcsolni. Az ötödik teremben meneküljünk ki a padlón lévő lyukon keresztül.
Az istálló
Menjünk le a lépcsőn, intézzük el az őrt, s a jobbra lévő kapcsoló kinyit egy nyílást, amin másszunk keresztül.  Így egy istállóba jutunk, ahol öt őrt kell ártalmatlanná tennünk. Jó nézzünk körbe, mert sok jó dolgot találhatunk. Az ágyúk csak fáklyára reagálnak, így nyugodtan elmehetünk mellettük. A második függöny mögött bújjunk el az őr elől, majd a folyosó végén eljutunk a túszszobába. 
A túszszoba 
A két automata ágyút könnyedén elérhetjük, majd hatástalaníthatjuk őket. Továbbmenve balra amerikai, míg jobbra kínai túszokat találunk. A kínaiakkal ne beszéljünk addig, amíg a megfelelő óvintézkedéseket meg nem tettük (ld. lejjebb). Szedjük fel a muníciót az állványról és az elsősegélycsomagot az ágyúktól.
Előkészületek
Több fickó is megpróbálja lerohanni mindkét túszszobát, míg az automata ágyúk csak akkor jelentenek segítséget, ha kikötjük őket. Csak az amerikai oldal felőlit kapcsoljuk be, míg az IFF-t kapcsoljuk ki. Most használjuk a három tapadóaknát, amit még a küldetés elején szereztünk, hogy biztosítsuk az amerikaiak felé vezető utat. Távol helyezzük el őket egymástól, különben felrobbantják a többi aknát is. Hogyha mindennel kész vagyunk, vegyük kézbe a rohampuskát, és a gázgránátot is készítsük elő, majd beszéljünk a kínaiakkal. 
A túszkiszabadítás
Lőjünk le mindenkit, aki az ágyúknál lévő kereszteződéshez közelít. Használjunk sűrűn gránátot, míg az aknák is végzik a dolgukat. A tűzharc közepette kapjuk a jelentést, hogy Grinko őnagysága személyesen is lejön a pincébe. Küzdjük el magunkat a bejáratig, ahol Grinko jó fedezék mögött van. Nem lesz könnyű feladat, de amint elintéztük, vége a küldetésnek.
Mission 8: Kínai nagykövetség
A nagykövetség felé
Menjünk végig az utcán a szállítókocsi mellett, és lőjük ki az éles fényű lámpát az ajtó felett, majd nyissuk ki az ajtót. Rögtön mellettünk találjuk a villanykapcsolót, amit használjunk is, és rohanjunk egyenesen, majd az asztalnál forduljunk jobbra, és egy létrához jutunk. A tetőn irány egyenesen, ahol egy őr állja el az utunk. Egy erkélyre érkezünk, majd egy cső és egy kötél után a nagykövetségre. Himbálóddzunk el az ablakhoz. 
A nagykövetség
Vegyük magunkhoz az elsősegélycsomagot abból a szobából, ahol lyuk van a falban. Irány tovább a nyíláson át, miközben a fal mentén menjünk. A végén menjünk le a csövön.
A számítógép-romboló
Az elején ne ijedjünk meg, három katona azt a feladatot kapta, hogy elpusztítsa a számítógépet. Az első teremben még nincs probléma, de ha a fickók eljutnak a következő szobába a számítógéphez, akkor vesztettünk. Osonjunk előre, amíg le nem tudunk guggolni. Amikor a fickók elhagyják a termet, dobjunk egy gránátot keresztül az ajtón, így mind a hármat egy csapásra elintézhetjük. Ezután használjuk a számítógépet a következő szobában.
Keresztül a nagykövetségen
A következő ajtón kimenve egy lépcsőházba jutunk, fent két őr és egy kamera vár ránk. Intézzük el az őröket, de arra ügyeljünk, hogy a kamera egyetlen testet se vegyen észre. A következő folyosón menjünk jobbra két ajtót, mindkettő ugyanoda vezet, két alvó őrrel. A horkoló katonák mellől vegyük fel az elsősegélycsomagot, de nagyon lassan.
A nagy terem bejárata
Két őrt hallunk a folyosón, ezért nézzünk el az ajtó alatt. A tiszt megadja a kódot, és miután a két őr bement a hallba, gyorsan rohanjunk ki, és nézzük meg a számlapot a hőlátással. Így megszerezhetjük a kódot (1436). Üssük be, és nyissuk ki az ajtót, de ügyeljünk rá, hogy jobbra egy őr és egy automata ágyú van.
A hall
Intézzük el az őrt egy elhárító kamerával, majd jöhet az ágyú, ami még problémát jelent, mivel nem tudunk elmenni mellette anélkül, hogy ne lőne egyet, ami riaszt egy őrt, aki lejön. Kapcsoljuk át az IFF-t a számítógépen, és az ágyú elvégzi a dolgát.
Odafent
Másszunk fel a vázás állványra, ami az ágyú felett van. Lőjük ki a mellvéden lévő ágyú feletti lámpát, és másszunk fel az egyik vázára. Ezután ismételjük meg a két megjelenő őrnél a jól ismert IFF trükköt. 
Odaát
A nagy zászló mögötti teremben találunk egy csövet, amin másszunk el a második zászló mögé. Várjuk meg, amíg a tiszt elküldi a katonákat, majd húzzuk fel a lábunkat, és másszunk tovább, míg a tiszt mögé nem érünk. Halkan essünk le a háta mögé, és elkapva kényszerítsük rá, hogy kinyissa az ajtót. A teremben kapjuk még el a katonákat, majd távozzunk az ablakon keresztül. 
Keresztül az udvaron
Itt gyorsnak kell lennünk, mivel a nagy udvaron a kapualj mögött van egy őrkutya. Minél többet időzünk itt, annál nagyobb az esélye, hogy a kutya szagot fog. Lőjük ki mindkét lámpát a falon, majd irány tovább keresztül a kapualjon. Az őrt intézzük el egy fejlövéssel, majd futás át a kapun, jobbra el a híd mellett be a vízbe, és addig menjünk, amíg el nem érjük a rácsos kaput. Nyissuk ki, majd menjünk el az őr és a kamera mellett. 
A tábor
Másszunk át az előttünk lévő állványon, majd figyeljük meg, ahogy az őr megadja a kódot. Miután bement a fickó, ismét nézzük meg hőlátással a számlapot, hogy meglegyen a kód (9753).
A teherautó
Intézzük el a négy őrt és a két kamerát, majd egy duplaugrással az állványok között feljutunk a pallóra. Fussunk egyenesen, majd jobbra a sarkon, és egy célzott lövéssel felrobbanthatjuk a teherautót. Irány a lépcső, majd pedig a padlón lévő nyílás.
Az iroda
Tegyük ártalmatlanná a folyosón az őrt az árnyékban, majd induljunk tovább, és álljunk meg minden árnyékban. Kicsivel a folyosó vége előtt a sarok mögül megjelenik egy őr, vészesen közel hozzánk. A rádióbeszélgetés után megfordul.
Kódok
Kövessük észrevétlenül az őrt, aki útközben három számkódos zárat fog használni, amit nekünk is ki kell nyitnunk. A számokat, mint eddig, most is a hőlátással tudhatjuk meg. Az első kód: 1456, majd fel a lifttel, és a második: 1834, majd jobbra és az utolsó kód: 7921. Megérkezünk Feirong irodájába.
Feirong 
Kapjuk el az ittas Feirongot, majd kényszerítsük rá, hogy használja a számítógépet. Ezután meneküljünk el a lángokon keresztül. Menjünk ki az irodából a duplaszárnyú ajtón át, majd tovább a következő ajtón. A lépcsőházban lévő kirobbant lyukon keresztül ki, nyissuk ki az ablakot, és irány a helikopter.
Mission 9: Az elnöki palota
Tornagyakorlatok
A kezdeti ponttól egy duplaugrás a balra lévő falra. Innen úgy essünk le, hogy elkapjuk a szélét, majd fokozatosan esünk le. Egy normális ugrás után jön egy duplaugrás a csőre, és másszunk fel. Fent rugaszkodjunk el a csőtől, és kapaszkodjunk meg a szélen. Húzódzkodjunk fel, majd a végén essünk le, és kapaszkodjunk meg a következő hídon. Essünk le erről a hídról is, és kapjuk el a párkányt. Tovább a saroknál, majd a végén ismét kapjuk el a szélét. A következő két platformnál igencsak kiszámított ugrást alkalmazzunk. A következő mélységnél ismét essünk le, és az utolsó pillanatban kapaszkodjunk meg a szélében. Húzzuk fel magunkat, majd a csövön át ki az udvarra.
A nagy udvar
Előttünk egy sövény, és a mögött pedig egy ház. Egy nagy szökőkút van a ház előtt, és szedjünk le minden mesterlövészt, őrt és kutyát. A sövénynél is gondoskodnunk kell az őrről, majd nyissuk ki a kaput a kóddal (2126). Osonjunk el balra, majd előttünk fel a kis lépcsőn, s ott egy ajtó. Jobbra tőle megtaláljuk a nyílást, ami bevezet a palotába. 
A műgyűjtemény
Fel a lépcsőn, egyenesen, majd keresztül a műcsarnok közepén. A végén törjük fel a duplaszárnyú ajtón a zárat. Lőjük ki a lámpát, majd vegyük fel a tolvajkulcsot. Hagyjuk el a termet, és időközben megjelent két őr, akiket tisztítsunk el az útból anélkül, hogy beleérnénk a fénynyalábokba.
Lépcsők
A lépcsők lefelé és felfelé fénynyalábokkal vannak védve, ezért forduljunk a mellvéd szélénél lévő fűtés felé. Kapaszkodjunk meg a lépcsőn, és húzzuk fel magunkat kicsivel a fénynyaláb előtt a pihenőre.
Az előcsarnok
Tisztítsuk meg az utat a fenti ajtóig, majd nyissuk ki a következő kóddal: 70021. Itt négy őr található, majd addig menjünk egyenesen a folyosón, míg egészen hátul egy másik folyosó kanyarodik el balra. Osonjunk el a bal oldalon az őr mögött, s hogyha ismét visszajön, lapuljunk a falhoz, és nem vesz észre minket. A folyosón forduljunk balra, és ha a páncélozott kamerát elintéztük, törjük fel a folyosó végén lévő ajtót. 
A dolgozószoba
Kapcsoljuk be az éjjel- vagy hőlátást, hogy lássuk a fénynyalábokat. Az első alatt guggolva át tudunk menni, hogyha az alsó akadályt kikapcsoltuk. A következő résznél ugranunk kell, majd osonjunk el az akvárium körül, és bújjunk el az utolsó állvány kisebbik oldalán. Miután az őr abbahagyta a telefonálást, kapjuk el. Hagyjuk el a termet arra, amerről jöttünk.
Vissza a folyosóra
Várjuk meg az ajtóban, amíg az őr eltűnik jobbra a folyosón. Figyeljünk a kamerára, majd menjünk balra, és be a duplaszárnyú ajtón. A következő teremben lőjük szét a lámpát, hogy „megvakítsuk” a kamerát. A következő ajtónál adjuk meg a helyes kódot (66768), majd lőjük ki a lámpát. Vegyük fel a lőszert az asztalról, majd intézzük el a három őrt, és menjünk le lifttel a pincébe. 
A könyvtár
Keressünk fedezéket a jobbra lévő állvány mögött, majd intézzük el a négy ellenfelet. Egy a mellvéden van, egy a lépcsőfeljárónál, míg kettő ránk támad. A könyvtárból menjünk tovább a lépcső irányába, és minden oldalon van egy folyosó, ami levezet a pincébe. Ott megtaláljuk Nikoladze-t, akit kapjunk el, majd hallgassuk ki. Miután eleget hallottunk, vigyük a széf melletti szkennerhez. 
Rajtaütés
Várjuk meg a beszélgetés végét, majd amikor kialszik a fény, lőjük le a fickókat. Ezután menjünk el balra a ládák mögé fedezékbe. Miután elintéztük a katonákat, használjuk a számítógépet, majd hagyjuk el a könyvtárat a nyitott duplaszárnyú ajtón keresztül. 
Nikoladze
Egy udvarra érkezünk, három oldalán egy-egy erkéllyel. A célunk a szemben lévő oldal. Elsőre elég veszélyesnek tűnik a dolog, de csak egyszerűen keresztül kell rohannunk, mint a mérgezett egér. Kapjuk el a csövet, és másszunk fel az erkélyre.
A merénylet
Egy lövéssel elintézhetjük Nikoladze-t, majd jobbról az ajtóból jön egy katona, ami éppen a menekülési útvonalunkba esik. Osonjunk le a lépcsőn, majd maradjunk a sötét sarokban. Három őr jön erre, és hamarosan jelentik, hogy idelent nincs senki. Várjuk meg, míg kettő közülük teljesen eltűnik, majd a harmadikat, aki az étteremben balra áll háttal, intézzük el. Végül ugorjunk fel a szekrényről az erkélyre.
Az előcsarnok
A szemben lévő rácshoz kell eljutnunk. Lent négy őr csak arra vár, hogy leszedjük őket, csak most nem jó irányba néznek. Ezért másszunk fel csendben a rácsra, és a széléről essünk le. Végezetül menjünk ki az ajtón.
Crowie