Most, hogy már túl vagyok az utolsó harcok által okozott megemelkedett adrenalinszint leküzdésén, biztosan állíthatom, hogy NWN az utóbbi idők egyik legszebb és legjobb rpg-s játéka. Igaz, a vége kissé összecsapottnak tűnt, de szerintem ezt csak az utolsó fejezet rövidsége miatt érzem így. A történet teli volt fordulatokkal, amelyekbe néhol még mi is beleszólhattunk pozitív vagy negatív irányban.

Lehetne oldalakon keresztül még beszélni róla, de azt mostanra megtették helyettem már sokan mások. Csak arra tudok buzdítani mindenkit, ha végigvitte a játékot, akkor próbáljon ki más karaktert, biztosíthatom, más lesz a hangulat (nem beszélve a kasztfüggő küldetésekről). Vagy aki még bátrabb, az fogjon hozzá saját kalandmodult kreálni a beépített szerkesztővel. Ami megdobogtatta szívemet, az az volt, hogy a szerkesztő ismeri a magyar ékezetes betűket is, így akár egy mikrofonnal karöltve magyar kalandokat is gyárthatunk. Ha valamit nem tudnánk, hogy oldjunk meg, akkor csak nézzünk bele a játék alappályáiba, mert azok szinte a végletekig kihasználják a szerkesztő adottságait (hisz azok is ezzel készültek).

FEJEZET III

Beorunna’s well

Miután megérkeztünk a városba és beszéltünk Aarinnal, majd felfogadtuk ismét az egyik pribéket, menjünk ki a házból. A Drinking House nevű fogadóban beszéljünk Lillian Cambridge-dzsel a Hatalom szavairól, mire ad egy tekercset és egy küldetést. A tekerccsel tudunk majd bejutni annak a varázslónak a tornyába, aki ellopta a Hógömböt (Snow of Globe). A Trading Postban ha beszélünk a kováccsal, akkor ő is ad egy küldetést, neki egy zafírt kell visszaszereznünk. A Mercenary épületben ha beszélünk Rolkiddel, ad egy küldetést, miszerint az áruját fenyegető banditákat kell elintéznünk. Ezután irány észak felé a Coldwood. Itt megtaláljuk az első ork tábort. A délkeleti sarokban található a vezetőjük, Vaath. Miután legyőztük, tegyük el a fejét, és majd adjuk oda Rolkidnek. Induljunk tovább kelet felé, a Mágusok köréhez. Itt keleten lépjünk bele a vörös jelnél lévő fénybe (ha megvan a Hógömb küldetés). A tekercs segítségével átteleportálódunk a varázsló tornyába. Északon a folyosótól nyugatra találunk egy termet, benne négy gonggal. Megvizsgálva őket, nézzük meg milyen állatjelek vannak rajtuk, és a következő sorrendben szólaltassuk meg őket: puma, farkas, medve, sárkány. A most már nyitott ajtó mögötti teremben megtaláljuk a Hógömböt az oszlopon. A Tűzelementált idéző termekben először törjük szét az oszlopokat, majd a tűztartót. A délkeleti tömlöcben egy mágikus rács mögött megtaláljuk Naxot. Beszéljünk vele, és habár ő felajánlja a kiszabadításáért a Hógömböt, ez lehetetlen, mert nincs nála. Az egész épületet átkutatva találunk egy Slaad nyelvet, valamint egy Ring of Melf-et (én a felső folyosótól keletre lévő szobában egy hullánál és egy ládában találtam). Ha mindkettő megvan, menjünk a délen lévő terembe, ahol az idéző edénybe helyezzük el a nyelvet, majd a gyűrűt használva lőjünk rá egy savnyilat (Melf’s Acid Arrow). Ekkor megjelenik egy vízelementál, akit megkérhetünk, hogy szabadítsa ki Naxot (vagy kérhetünk tőle varázstárgyat is). Ezután visszatérve Coldwoodba észak felé induljunk tovább az ork tábor területéről. Itt keleten megtaláljuk a kripta bejáratát, ahová menjünk le. A két lichet elintézve a rács magától kinyílik, valamint a ládából vegyük ki a szukkubusz követ. A folyosó végén kelet felé menve találunk egy bebörtönzött szukkubuszt. Ha akarunk segíteni rajta, akkor itt a keleti oldalon innen északra az egyik teremben megtaláljuk a nyakláncot egy szarkofágban, amelyre szüksége van – az északi teremben pedig a gyűrűt. Ha három tárgyból (kő, nyaklánc, gyűrű) kettőt odaadunk, akkor az egyiknél kinyitja az összes ajtót, míg a másiknál ad egy varázstárgyat. Ám ha a harmadikat is odaadjuk, akkor már kiszabadul, és azonnal megtámad (elég gyenge). A kripta keleti oldalán húzódó termekben találunk két drágakövet (Gem of Duty, Gem of Honor), míg a nyugati oldalon is találunk kettőt (Gem of Misery, Gem of Pain). A lényeg, hogy mind a négy meglegyen. Ezután menjünk a déli terembe, ahol öt oszlop van. A négy sarkit meg tudjuk nézni, de a középsőt nem. Mindegyikben találunk egy különböző színű követ. A talált drágaköveket a következő oszlopokba rakjuk: White – Gem of Honor; Purple – Gem of Misery; Green – Gem of Duty; Blue – Gem of Pain. Így már meg tudjuk vizsgálni a középső oszlopot is, melyből vegyük ki a csillagzafírt, amely a városban a kovácsnak kell. Tehát térjünk vissza a városba, és adjuk oda a csillagzafírt a kovácsnak, míg a Hógömböt Lilliannek a Drinking House-ban. Ezután menjünk fel az emeletre, és a legnagyobb szobában találunk egy fénylő talapzatot. Megérintve beléphetünk a Hógömb világába. Kelet felé elindulva egy harcoló driádot és törpét láthatunk. Beszéljünk a driáddal, miután elintéztük a törpét, hogy mi folyik itt, majd keressük meg északkeleten Arwylt. Vele is beszéljünk, majd menjünk be a középen lévő barlangba (északról lehet odajutni). Rögtön a bejárattól balra találunk egy ládát, benne egy törött amulettel. Térjünk vissza Arwylhoz, és kérdezzük meg, ki tudja megjavítani az amulettet. Mivel csak a törpék, akik most éppen meg vannak őrülve, ezért menjünk ki a gömbből a való világba. Fordítsuk el a gömböt, majd menjünk vissza, így most a driádok az őrültek, és tudunk beszélni a törpékkel. Északnyugaton beszéljünk Hoddal, és kérjük meg, hogy javítsa meg az amulettet. Ezután ismét hagyjuk el a gömböt, és újra fogassuk el. A gömbben újfent beszéljünk Arwyllel, mert az amulettet még fel kell ruházni mágiával. Kérjük tehát meg rá, és menjünk be a barlangba. Vegyük fel az amulettet, és küzdjünk meg a sárkánnyal. Ha túl nehéznek találjuk, meneküljünk ki a barlangból (nem lehet használni a Stone of Recallt), majd amikor utánunk jött a sárkány, gyorsan vissza. Mivel nem tud visszajönni a barlangba, van időnk pihenni, feltölteni életerőnk stb. Miután legyőztük, kutassuk át a ládát a barlangban, ahol megtaláljuk az első Word of Powert. Ekkor megjelenik Headraline, aki a kő őrzői közé tartozik, és habár szintén gyíklény, ő is Maugrim ellen harcol, tehát eszerint válaszoljunk a kérdéseire. Térjünk vissza a városba, és beszéljünk Aarinnal, hogy megvan az első Word of Power. Ezután nyugaton beszéljünk Yusannal, a druidával, aki szintén ad nekünk egy küldetést. Irány dél, a Fort Ilkard.      

Fort Ilkard

Induljunk tovább egyenesen az úton dél felé. Ezután nyugaton találunk egy ork barlangot, amelyben megtaláljuk a második ork vezetőt, Gurudot. Az ő fejét is adjuk majd oda Rolkidnek. A kis szobában beszéljünk Uncasszal, amíg meg nem kapjuk a Feather of Peace-t. Követve az utat eljutunk az erődbe, amely éppen ostrom alatt áll. A parancsnoki barakkban beszéljünk Damasszal, hogy miben segíthetünk az ostrom leverésében. Majd a telepesek barakkjában beszéljünk Eckellel. Az ostrom leveréséhez menjünk a patak túloldalán lévő ostromgépekhez, és öljük meg a parancsnokokat, hogy utána szét tudjuk zúzni a gépeket. Miután mind megvan, északnyugaton intézzük el Arness kapitányt, és a fejét tegyük el. Az eddigi eredményeket jelentsük Damasnak, majd menjünk tovább északnyugat felé. Szintén északnyugaton megtaláljuk Eckel farmját, ahová bemenve mentsük meg Galiát a rátámadó katonától. Ekkor beszéljünk vele, és adjuk oda neki a férje által küldött levelet. Keleten megtaláljuk a jávorszarvas törzs (Elk Tribe) szállását, ahová beenged az őr, ha beszélünk vele. Középen megtaláljuk Zokant, a vezetőjüket. Most több dolgot is tehetünk a helyzet megoldására. Vagy megöljük, és elvisszük a fejét Damasnak, vagy hiszünk neki, hogy a járvánnyal Damas fertőzte meg az embereit. Ajánljuk fel, hogy megszerezzük a gyógyszert, ha felbontják a szövetséget Luskannal. Az épületben találunk három különleges könyvet, amelyek a délen lévő könyvespolcokba kellenek. Az egyik a legnagyobb teremben van egy szekrényben, a másik északon a kis szobában szintén szekrényben, míg a harmadik Zokan szobájából nyíló szobában található. Ha ezeket elhelyezzük a három polcon, akkor kinyílnak a rácsok. De sok értelme nincs, mert csak ládák vannak bent, és semmi értékes nincs bennük. Viszont északon egy kis szobában az urnában találunk hamvakat (Ashes of Running Wolf). Keleten találunk két rabot, akiket szabadítsunk ki (200 xp). Nos, miután nálunk van a fertőzött rongydarab, térjünk vissza Damashoz, és vonjuk felelősségre. Némi rábeszélés után valóban bevallja, hogy ő okozta a fertőzést, és hajlandó ideadni a gyógyszert elég borsos áron. Ezt még lealkudhatjuk, ha jó a meggyőzésünk. Ha megvan a gyógyszer, vigyük el Zokannak. Hálája jeléül ad néhány tárgyat, és egy Álomfogót (Dreamcatcher), melyet a városba visszatérve adjunk a Yusam nevű druidának. Ne feledjük az ork főnök fejét odaadni Rolkidnek. Menjünk vissza Fort Ilkardba, és irány dél – a romok. Itt délen találunk egy furcsa helyet, tele színes fényekkel és egy barlangbejárattal. A három kő közepéről vegyük ki a magokat, majd menjünk le a barlangba. Az egyik oltár szétzúzásával megszűnik a lények teleportálása. A barlangban a hullától vegyük el az amulettet és a papírt. A nagy teremből nyugatra induljunk tovább fel a lépcsőn. A kis kertben beszéljünk Sapphirával, aki megkér minket, hogy utazzunk vissza az időben, és ültessünk el egy magot. Ehhez kapunk egy időkristályt. Menjünk a napórához (Sun Dial), a villámos ajtón nyugodtan menjünk át – nem esik bántódásunk – és az időkristályt használjuk a napkristályon, így visszakerülünk a múltba. Itt menjünk fel a kertbe, és beszélve Moraggal, majd elintézve a lényeket ültessük el a magokat a növénynél. Még mindig a múltban vegyük fel a fordító amulettet (Translation Amulet), és beszéljünk Lokarral az északkeleti sarokban lévő teremben. Ő ad egy gyűrűt, majd beszéljünk mindhárom rabszolga munkással (Slave Worker), és a Lokar adta gyűrűre hivatkozva kérjük meg őket, hogy a gólemeket úgy készítsék el, hogy legyen egy gyenge pontjuk. Ezután válasszuk ki, mit szeretnénk, mi legyen az: tűz, fagy, zúzó- illetve vágófegyverek. Így visszatérve a jelenbe miután beszéltünk Sapphirával, menjünk és intézzük el a gólemeket. A kulcsokat mindig a gólemeknél találjuk. Délkeleten van a szín rejtvény, amely abból áll, hogy találunk öt vizes edényt. A középsőből vegyük ki a drágaköveket. A két elsődleges (primary) edénynél válasszunk ki két színt, mondjuk legyen az egyik piros, a másik kék. Ezután a két másodlagos (secondary) edénybe helyezzük el a lila drágaköveket. Egyébként ez egyszerű színkeverési művelet, ha a kék-sárgát választjuk, akkor zöldet kell, ha piros-sárgát, akkor a narancs drágakövet kell beletennünk. A második rejtvény a zene rejtvénye, amelynek szintén könnyű a megoldása. Menjünk vissza a múltba, és a gongos teremben szólítsuk meg a tündért, mire lejátszik egy dallamot. Jegyezzük meg, hogy milyen sorrendben kell megszólaltatni a gongokat, majd a jelenben ugyanebben a sorrendben használjuk őket. A harmadik rejtvény délkeleten van, a füstrejtvény. Az asztalból vegyük magunkhoz az összes port. Ezután a tűztartóba a következő sorrendbe tegyük őket: piros-sárga, piros-kék, kék-sárga. Mind a három rejtvény megoldva, így most már tovább tudunk menni a dél felé vezető kapun. Itt meg kell küzdenünk a Balor Lorddal, amely nem annyira könnyű feladat. Ha sikerült, vegyük fel a kulcsot, és az oltárról tegyük el a második Word of Powert. A Headraline-nal való beszélgetés után térjünk vissza a városba, és adjuk oda a követ Aarinnak. Irány Moonwood.    

Moonwood

Itt csak egyetlen helyre tudunk menni, a nyugaton lévő ork barlangba. A barlang közepén találkozunk sötét elfekkel, amelyek közül csak a mágusokra ügyeljünk. Az egyik kis teremben megtaláljuk Obouldot, az utolsót, akinek el kell vinni a fejét Rolkidnek. Tegyük meg, majd térjünk vissza Moonwoodba, és irány az északkeleti sarok. Ezen a területen két barlangot is találunk, valamint egy északra vezető utat. Először menjünk a középen lévő vízesés mögötti barlangba, ahol találunk egy Akulatraxas nevű zöld sárkányt. Elbeszélgetve vele megkér, hogy intézzük el a hegyi óriások főnökét. Vissza a felszínre, és a nyugatra lévő barlangba menjünk le. Itt középen van a lefelé vezető nyílás, és a második szinten nyugaton találunk két rabot, akiket szabadítsunk ki. Az óriások főnöke a délnyugati teremben van, miután elintéztük, vigyük el a fejét a sárkánynak. Tovább észak felé, ahol három barlangot is találunk. Elsőnek menjünk az északon található Tűzóriások barlangjába. Innen is két út van tovább, egy északra, egy pedig keletre. Az északinál néhány tárgyon és sok xp-n kívül nem sok minden van, viszont kelet felé menve a délnyugati teremben találkozunk Skrogg királlyal, akit ha legyőztünk, vegyük el az amulettjét. Ezzel már tovább tudunk menni a déli ajtón. Ezután találunk három barlangba vezető járatot. Az északiban el kell intéznünk egy csomó Slaad lényt, majd a Death Slaad Lordot. A keleti barlangban nekromanták várnak és egy kék sárkány. A forrásból vegyük ki az üres sárkánygömböt, és helyezzük az oszlopra (pedestal). Ekkor a kék sárkány bekerül a gömbbe – tegyük el. Ezután irány Klauth barlangja. Vele akár üzletet is köthetünk (ha gonosz a karakterünk), el kell hoznunk neki a két másik sárkány tojását. Ám ha meg akarjuk támadni, törjük össze a sárkánygömböt, és lehetőleg valami erős társunk legyen. Gyakran térjünk vissza a templomba gyógyítani, és szintén gyakran mentsünk. Ha sikerül elintézni, kutassuk át a tetemet, és tegyük el a kulcsot, valamint a fejet. Szintén ekkor megjelenik három láda, amelyekből szedjük ki a cuccokat. A kulccsal nyissuk ki a bezárt ajtót, és a ládából vegyük ki az utolsó Word of Powert. A teleporton keresztül menjünk vissza a felszínre, és a fejet vigyük el a középen lévő barlangba, s adjuk oda az aranysárkánynak. Hogyha a gonosz utat választottuk, akkor az ő, és a korábban talált zöld sárkány tojásait kell elvinnünk Klauthnak. Vissza a városba, adjuk oda a Word of Powert Aarinnak, és jöhet a negyedik fejezet. 

További küldetések:

Save the Supply Line

A barakkban ha beszélünk Rolkiddel, akkor ő adja ezt a küldetést. Az ork kapitányok támadják a szállítmányait. A két ork kapitány (Vaathis és Guzud) fejéért cserébe jutalmat kapunk tőle. A többit nem kell megölnünk, csak biztosítani, hogy soha többé ne térjenek vissza. Vaathist a coldwoodi ork táborban találjuk meg, Guzud pedig a barlangban található Fort Ilkardban. Ne feledjük a fejeket eltenni a hullák után, amiket vigyünk el Rolkidnek. Ezután informál minket az ork királyról, aki szövetségre lépett a kultistákkal. Őt abban a barlangban találjuk, amelybe a Moonwoodba érkezésünk után nem sokkal botlunk. Itt már kicsit nehezebb dolgunk akad, mert néhány sötét elf is van a barlangban. Miután elintéztük a királyt is, az ő fejét is vigyük el Rolkidnek.  

Rolgan’s Trial

Ezt a küldetést Tyr templomában kapjuk, és szinte lehetetlen tökéletesen teljesíteni. Kapunk egy könyvet a tanúk és az esküdtszék neveivel. Ahhoz, hogy a legjobb jutalmat kapjuk, a legjobb kérdéseket kell feltennünk. Kutassuk fel a küldetés összes tagját, amelyek a könyvben állnak. A következő kérdéseket tegyük fel:

Lodar

1) Ask him how Griff felt towards Rolgan. Then do the insight question (if no insight appears, you may have to raise your stats).
2) If it was true that Rolgan gave Griff a spiked drink.
3) If he saw who started the fight.

Zed

1) If he saw who started the fight.
2) Ask about the spiked drink.

Vanda

1) Why she sent Rolgan to see Griff.

Rolgan

1) What happened that night.

In closing

1) We all knew that Griff was a violent man.
2) He spiked Rolgan’s drink.

The Snow Globe

Miután beszéltünk Lilliannel, akkor kapjuk ezt a küldetést. A Hógömböt a varázsló tornyában találjuk, amit vigyünk vissza neki. A szobájában az oszlopra helyezve eljuthatunk egy másik világba. Itt le kell győznünk egy sárkányt és megszerezni a Word of Powert, hogy teljesítsük a küldetést. A részletek a végigjátszásban.

Deliver Eckel’s note

Beszéljünk Eckellel a barakkban, aki megkér, hogy vigyünk el egy levelet a feleségének. A farmokat nyugaton találjuk meg, és a feleség az egyik házban található. Adjuk oda neki a levelet, és be is fejeztük a küldetést.

Working for Akulatraxas

Ezt a küldetést a Moonwood második részének közepén lévő barlangban található sárkánytól kapjuk. Félti a tojásait, és megkér, hogy intézzük el az óriások vezérét. Induljunk el nyugat felé a barlangba, és küzdjük keresztül magunkat, míg meg nem találjuk a vezért, és a fejét vigyük el a sárkánynak.

Gorgotha, The golden dragon

Egy másik sárkány, akit ott találunk, mielőtt a tűzóriások barlangjába mennénk Moonwoodban. El kell neki hoznunk a Klauth nevű vörös sárkány fejét, miután megöltük a tűzóriások barlangjában. Mint Akulatraxasnál, itt is bemehetünk a tojásokhoz, miután teljesítettük a küldetést, hogy néhány varázstárgyat szerezzünk. De ha azt választjuk, hogy Klauthnak dolgozunk, akkor mindkét sárkány tojásait el kell vinnünk neki. 

FEJEZET IV

Felkészültünk az utolsó harcra? A negyedik fejezet ugyan elég rövidre sikerült, de annál nehezebb harcok várnak ránk. A kastélyban beszéljünk Nasherrel és Aarinnal, hogy mi folyik a városban. Ezután akár ki is mehetünk, és megnézhetjük az ostromlott várost, de itt nincs semmi tennivaló. Arra ügyeljünk, hogy a harmadik fejezetből melyik pribéket hozzuk magunkkal, mert itt nincs lehetőség a lecserélésre, ugyanazzal kell végignyomnunk ezt a fejezetet. Induljunk el a kastélyban a várbörtönbe, ahol a rács mögött megtaláljuk Headraline-t, akivel beszéljünk a Words of Powerről. Így kiderül, hogy négy volt belőle, nem három, és a legerősebbet megszerezte Maugrim. Ezután tényleg menjünk ki a városba (a barlangban megnézhetjük a Source Stone-t), ahol két küldetést kaphatunk, amelyek olyan szempontból jól jöhetnek, hogy a kapott xp-vel esetleg még szintet lépünk. Induljunk el dél felé, az ostromlott városrészbe. Itt jónéhány házba bemehetünk, de mindegyikben támadók várnak ránk, úgyhogy csak óvatosan. A gólemek sérthetetlenek, ezért ne is próbálkozzunk velük, inkább meneküljünk előlük. Csak úgy lehet őket megölni, ha megkeressük azt a két házat, melynek bejáratánál mágikus csillámlást látunk. Ezekben egy hatalmas démont, és a gólemeket irányító varázslókat találjuk. Ha megöltük a két varázslót, nincs több gondunk a gólemekre. Az elveszett Leesa-t is az egyik házban találhatjuk meg, ha felvettük ezt a küldetést. A város déli részében találunk néhány kapitányt, akik a katapultokra felügyelnek. Ha elintéztük őket, romboljuk szét a katapultokat. A délkeleti sarokban lévő házba bemenve egy varázslót, egy papot, egy bérgyilkost és egy szerzetest találunk. Jó, ha minél jobban feltornázzuk a mágiaellenállásunkat, majd a papot öljük meg először, hogy ne tudja a többieket gyógyítani, és mire végzünk vele, a varázslóról is lejön a mágikus aura, ami védi a támadások ellen. A másik ajtón kimenve a hátsó udvaron egy démon vár ránk, aki ha legyőztünk, egy portál jelenik meg. Menjünk bele, és elvisz Aribethhez. Egy rövid beszélgetés után megtámad, majd ha eléggé megsérült, ismét beszélhetünk vele. Ha sikerül meggyőznünk, hogy újra csatlakozzon hozzánk, akkor visszamegy a palotába, ám ha nem, tovább harcol. Amivel csak tudjuk, vértezzük fel magunkat (italok), és végezzünk vele. Különösebb trükkje nincs annak, hogy hogyan győzhetjük le: van, amikor egymás után ontja az erősebbnél erősebb varázslatokat, máskor meg csak egyszerűen harcol. Miután legyőztük, jön a következő rosszfiú, Maugrim. Ő már kicsit nehezebb dió, mert időfagyasztás varázslatot használ ránk, ilyenkor semmit nem tehetünk. A legyőzése után vegyük magunkhoz a ládából az utolsó Word of Powert. Ezután ismét beszéljünk a tömlöcben Headraline-nel, így újabb xp-t kapunk. Helyezzük a barlangban a helyére az utolsó Word of Powert. Bemenve a Source Stone-ba egy egyszerű barlangrendszerbe jutunk, ahol gyíklények táamdnak ránk. Itt találkozunk egy nővel, akitől kapunk egy amulettet igencsek komoly értkékekkel, ám használatához legalább 24. szintűnek kell lennünk (amit mostanra még biztos nem értünk el). A barlang végénél mentsünk, majd lépjünk be. Ezután egy sor erősebb ellenféllel kell megküzdenünk. Elsőként két sárkányt, egy ezüstöt és egy rezet kell a másvilágra küldenünk. Vegyük el mindkettőtől a kulcsot, ha elintéztük őket, és irány tovább az ajtókon keresztül. Ezután már nem tudunk visszatérni a városba, úgyhogy még most intézzük el a dolgokat, amiket akarunk (gyógyitalvásárlás, stb.). A barlangban láthatjuk, ahogy a gyíklények beszélgetnek Morag szellemalakjával, majd ha befejezték, megtámadnak minket. Mivel itt sem pihenni, sem visszatérni nem lehet, jól gondoljuk át a stratégiánkat, mielőtt belekezdünk a harcba. Elsőként a pappal végezzünk, mert mindig feltámasztja az elesett harcosokat. Ha őt sikerült elintéznünk, akkor a többi már nem jelenthet gondot. Vegyük el a kulcsot a paptól, és induljunk tovább. Végre elértünk az utolsó csata színhelyére. Elsőként törjük szét a szobrot, és a segítőit. Mivel Morag minden támadás ellen immúnis, más módot kell találnunk. A nagy szobor körül találunk imádkozó lényeket, és ha megvizsgáljuk őket, akkor észrevehetjük, hogy mindegyik képvisel valamit. Az egyik sor a fizikai támadásokat, míg a másik a mágikusakat. Miattuk nem tudjuk megsebezni Moragot. Válasszunk ki közülük egyet, amilyen támadást szeretnénk alkalmazni Moragon, és öljük meg azt a lényt. Ezután már meg tudjuk ölni Moragot. Ha végeztünk vele, lépjünk be a portálba, és beszéljünk Headraline-nel. Ha szeretnénk még ezzel a karakterünkkel játszani, akkor a beszélgetés előtt mentsük el.

További küldetések:

Rescue Leesa

Luce a Moonstone Maskban megkér minket, hogy keressük meg a testvérét, aki elveszett valahol a háborús övezetben. A lányt megtaláljuk a déli városrészben, az egyik házban. Jutalomként válaszhatjuk a cloak of protection +3-mat, amiért kapunk néhány jó pontot a jellemünkhöz.

Neverwinter Under Seige

A kapitány adja ezt a küldetést abban az épületben, ahol az első fejezetben a csatlósokat bérelhettük fel. A teljesítéséhez csak el kell intéznünk a háborús zónában a két varázslót, akik a gólemeket irányítják, illetve a katapultot védő kapitányok megölése után szét kell törnünk a katapultokat. Térjünk vissza hozzá a jutalomért.