Ryu Hayabusa egyik portyája után lefeküdt egy hatalmas cseresznyefa alá, majd gondolataiba mélyedt, és az asztrális síkon kalandozott tovább. Szelleme összefonódott az anyatermészettel, de a következő pillanatban felpattant a szeme: valami szörnyűség történt…

Az Xbox tulajok bizonyára jól ismerik a Tecmo és a Team Ninja neveket. Bizony, ők követték el a Dead or Alive 3-at, és a Dead Or Alive Xtreme Beach Volleyballt. Egy új játék faragására adták a fejüket, amelyből a különböző kiállításokon – a tőlük megszokott – kiváló minőségű képeket tettek közzé. Az állát természetesen mindenki igyekezett felkaparni a földről, amit a következő hullámban megjelenő ingame videók akadályoztak meg véglegesen. Azt tehát már lehetett tudni, hogy a grafikára szerényen csak a „tímnindzsa” jelzőt ragaszthattuk, azonban a megjelenés pillanatáig senki sem tudhatta, hogy ez elég lesz -e a sikerhez. Most, a megjelenés után kijelenthetjük, hogy jóval több van benne, mint néhány csilli-villi effekt. Az erősen közepes történet jelző tökéletesen illik a játékba, viszont a gameplay maximálisan kielégítő. Kielégítő, hogyha kihívásokat keresel. Ha úgy gondoltad, hogy neked a Prince Of Persia – Sands of time kaszabolós részei túl nehezek voltak, akkor azt ajánlom, messzire kerüld el a Ninja Gaident. A játék már normal fokozaton is tartogat BŐVEN olyan pillanatokat, hogy néha már lendült a kezem, hogy elhajítsam a joy-t, de hál’Istennek volt önuralmam. Ennek jutalmaképp pedig sikerült végigjátszani a játékot, és gazdagabb lettem az érzéssel, hogy „egy ilyen nehéz stuffot végigtoltam…”. Ebben fogok most nektek segíteni, hogy a gamma végeztével elégedetten dőlhessetek majd hátra a fotelben.

Először úgy voltam vele, hogy egy teljes végigjátszást fogok papírra vetni, de aztán rájöttem, hogy most az egyszer pozitívumként fogom felhozni egy game linearitását. A tökéletes akciókat, és az adrenalin szintünk tetőzését sosem fogja megszakítani egy olyan malőr, hogy nem találjuk, merre kell továbbmenni. Éppen ezért értelmetlen lenne a szátokba rágnom, hogy „balra-jobbra-ugroj fel-üssed őket”, ezt mindenki tökéletesen tudni fogja egymaga is. Inkább a legnehezebb feladatokhoz, a Főellenségek likvidálásához fogok segítséget nyújtani a következő oldalakon. Ezek betartásával rengeteg energiát és ősz hajszálat spórolhattok meg.

MURAI
Azt mondom, vágjunk is bele katanánkkal a közepébe. Pontosabban neve is van kardunknak, méghozzá ő a Dragon Sword. Az első főellenfél Murai, aki kivált a Hayabusa klánból, majd tanítványaival létrehozta a Shadow Ninja Clan-t, amelynek természetesen ő lett a vezetője. Mivel még nagyon az elején vagyunk, azért gondolom egyértelmű, hogy a legjobb fegyver ellene (az egyetlen, amink van), az a kardunk lesz. Ő egy könnyű főellenség a többihez képest, habár még nem rendelkezhetünk ekkor elég tapasztalattal, így néhány nekifutást igényelhet legyőzése. Murai hatalmassága ellenére félelmetesen gyorsan bánik a nuncsakuval, ne rohanjuk fejjel a falnak. Surikeneket tilos dobálni rá (amellett, hogy szinte alig sebez), mert néhány lendítéssel a mi irányunkba küldheti őket vissza, ez nekünk jobban fáj. Védekezésben igyekezzünk körbe-körbe gurulni, a támadásai között szünetet fog tartani. Ekkor jön el a mi időnk. Egy gyors kombóval kínáljuk meg, majd megint kapaszkodjunk bele a védekezés gombba, és guruljunk arrébb. Kipróbálhatjuk még, hogy felfutunk a falra, és onnan elrugaszkodva használjuk ki az ütései közti időt. Egyetlen dolog azonban nagyon fontos: ne hagyjuk magunkat védtelenül. Ha Murai belendül, és be tud vinni néhány találatot, annak nagyon hamar kárát fogjuk látni. Tehát védekezni, majd gyors kombókkal kell operálni. Elég levinni körülbelül a ¾-ig az életerejét, majd szóba elegyedünk vele.

Samurai Horseman
Na most kezdődik a kihívás! Ezzel a bosszal nagyon meggyűlt a bajom. Egyből a második pálya végén egy ilyen szintű főgonosz… Szükségünk lesz természetesen a Dragon Swordre, és az íjra is, hogy megszabaduljunk tőle. Igazán változatos támadásai vannak: tipor, gyötör, szúr, dob, és még sameszai is vannak. Két darab teleportáló mágus segíti, mintha nem lenne alapjáraton is nehéz dolgunk. Az meg se forduljon a fejünkben, hogy keménygyereket játszunk és rárontunk pacis barátunkra… Könnyen otthagyhatjuk a karmánk, mivel a két varázsló az erőlabdacsaival elég jól célba vesz minket, mielőtt még annyit mondanánk: katana. Első lépésben tehát a két bérencet kell eltennünk láb alól. Védekezzünk, az erőlabdák elől guruljunk el, majd adjunk nekik. Egy kombó simán végez a fajtájukkal. Igen ám, de hajlamosak újratermelődni. Mire egyet lenyomunk, már egy másik át is vette a helyét. Nem kell megijedni, nincs utánpótlásuk a végtelenségig, de olyan tizet ki kell nyírni, mire végleg elfogynak. Ja, a legszebb dolgot nem is mondtam: közben a lovas folyamatosan próbál téged eltiporni a hátasával. Mikor látjuk, hogy jön, guruljunk el előle, és ha visszafordul, rögtön támadjunk a mágusokra. Miután már csak a szamuráj maradt, alkalmazzunk hasonló taktikát. Vágtat felénk szélsebesen, de mi csak guruljunk arrébb az útjából, és kapjuk elő az íjunkat. Készenlét, és mikor meglátjuk a hátát, egyből eresszünk bele pár nyílvesszőt. Mivel nincs ALLAMMO cheatünk, ezért készletünk véges. Valószínű, hogy egyet-kettőt mellélövünk. Még mindig maradni fog élete, így váltsunk vissza a kardra. Védjük ki támadását a már megszokott elgurulással, majd villámgyorsan vágjuk hátba a penge élesebbik felével, majd vissza megint védekező állásba. Nagyon szükséges esetben használhatjuk az Art of inferno Ninpónkat, ez megpörköli kicsit a páncélját.  Ha jól időzítünk, a mágusok hiányában már gyerekjáték lesz legyőzni a szamurájt, és megkapjuk a Counter attack elnevezésű képességet, vagyis az ellentámadást.

Vigoorian Commando
Mire ideérünk, a kardunkat fejlesszük fel a második szintre, csak hogy biztosabbak lehessünk a dolgunkban. Ez a nagy konzervdoboz ijesztő? Naná, hogy az, viszont rém egyszerű a kiiktatása. A legnehezebb dolog azonban az, hogy egy fél pályával arrébb van az utolsó hely, ahol elmenthetjük a játékot, és így mindig át kéne verekednünk magunkat egy rakat ellenségen, mire odaérnénk a főgonoszhoz. A tippem a következő: gyakjunk le mindenkit, egészen a zsilipig, majd menjünk vissza a legutolsó mentési lehetőségig, és mentsük el az állást. Így, ha meghalunk, már csak oda kell szaladnunk, ellenállásba pedig nem fogunk ütközni. Térjük rá erre a kiborgszerűségre. Méreteiből következően borzasztó lassú a monszta. Közelről iszonyatos erejű csapásokkal operál, vagy elkapja a grabancunk és belénk lő egy energiásat. Na ez piszkosul fáj. Ha távol állunk tőle, akkor pedig egy sugárnyalábbal tüzel ránk, de ez elől is könnyű elgurulni. Minden a sebességünkön múlik. Mikor szünetet tart, rohanjunk oda, és kegyetlenül kaszaboljuk. Ebből elege lesz, és egy parasztlengővel kínál meg minket. Szerencsére lassú, úgyhogy nem okoz gondot ennek kikerülése. Miután elgurultunk, üssük még egy kicsit. Ha már kiismertük eléggé a harcrendszert, akkor nem jelenthet kihívást fémpofa. Jutalomként egy jó hírrel szolgálhatok: a negyedik fejezetnek nincsen főellesége.

Dragon Fiends
Na ennyit akkor a jó hírekről, ugyanis az ötödik részben egy al-főgonosz is szerepel, ez pedig nem más, mint három Dragon Fiend. Ez egy kicsit húzós „bosz-fájt”.  Azt ne nagyon gondoljuk, hogy tiszta küzdelemmel, trükk nélkül sok esélyünk lehet a sárkányok ellen… Igenis trükközni és taktikázni kell, mert így hárman félelmetes ellenségek. Erőteljes karomcsapásaikkal tetemes életerőt tudnak leszedni tőlünk. Tehát a kaszabolás helyett csináljuk azt, hogy elcsalogatunk egy sárkányt egy közeli falhoz, majd fussunk fel a falra, és az Y gomb megnyomásával egy erőteljes támadást vigyünk be. Hogyha szerencsések vagyunk, akár két sárkányt is sebezhetünk ezzel a taktikával (persze ahhoz egymás mögött kell lenniük). Ugyanezt ismételve már könnyen le lehet győzni a sárkányokat. Ezzel a taktikával jóformán sértetlenül nézhetünk szembe a pálya igazi főellenségével, aki RÖGTÖN ezután következik!

Tenticle Fiend
Szerencsére a Team Ninjás lánykák sem (végtelenül) szadisták, ezért a sárkánypárbaj után egy relatíve könnyű ellenfelet kapunk, a csupacsáp Tenticle Fiendet.  Nagyon egyszerű a szituáció, ugyanazt kell csinálni, mint az előbb: fel, utána Y gomb. Először a két csápját kell lekaszabolni, utána tudjuk sebezni magát a boszt. Tehát az adott taktikával felszeletelni a karjait, majd mikor megpróbál regenerálódni, akkor fussunk oda, és kegyetlenül, hidegvérrel, sebesen kezdjük el csépelni a Dragon Sworddel. Ugyanezt a folyamatot a szörnyella haláláig ismételve rájövünk, hogy nem is volt ez olyan nehéz. Ugye, hogy a lovacskás szamurájhoz képest ezek a mostani főellenfelek nem is olyan idegtépők?

Bone Dragon
Húú, a hatodik fejezet főellenfelének sokkal félelmetesebb a neve, mint önmaga. Maga a monszta nem jelent olyan nagy kihívást, sőt megkockáztatom, hogy egyenes könnyű legyőzni, abban az esetben, ha van nálad elég gyógyító lötty. A feladatunk mindössze annyi, hogy össze kell vagdosni a sárkányka lábait. Ez egyszerű, mivel a csata jó része alatt ezek egy helyben maradnak majd (kivéve azokat, amelyeket „rúgásra” emel fel). Legjobban akkor járunk, ha a „gyorsan odafutok, esztelenül csépelem a lábikóját, majd sebesen visszafutok, nehogy seggbe rúgjon” című taktikát alkalmazzuk, vagy bevethetünk egy két Ninpo varázslatot. Miközben ütjük, igyekszik majd ránk dobni néhány csontját, de egyrészt nem fáj annyira, ha eltalál, másrészt könnyen ki lehet őket kerülni. Miután kiiktattuk az egyik lábát, megpróbál majd minket a farkával agyoncsapni, ami rettenetesen fáj, viszont mi meg ügyesek vagyunk, és simán át tudjuk ugrani, mikor közeledik. Miután megállapodik egy helyben a sárkány, egyből ismételjük meg ugyanezeket a mozdulatsorokat ezen a lábán is. Nem egy észlény ez a csontsárkány, ezért nem is variálja túlságosan a támadásait, folyamatosan potyogtatja majd a csontokat, és próbál lecsapni a mancsával, de ezeket könnyen kikerüljük. Van viszont a tarsolyában egy mozdulat, melyet ha sikerül megcsinálnia mindenképpen a végünket jelenti. Egy jól irányzott harapással megebédel minket. Ki lehet ezt is védeni: a mozdulatsor elején hátrahajtja a fejét, majd előre lendül és támad. A jobboldalra ugorva könnyűszerrel hatástalanítható. Általában „meccsenként”egyszer-kétszer próbálkozik meg ezzel a harapással.

Tenticle Fiend
A hetedik fejezetben megint találkozunk e kellemetlen csápossal. A harci taktika totálisan ugyanaz, mint az ötödik rész végén. Tehát felugrani, majd Y gombbal ledarálni a karjait. Ebből körülbelül négy darab és lehullik egy csáp, majd ugyanezt csináljuk meg a másikkal is. Ezután üssük a monszert, akár Ninpót is aktivizálhatunk ellene, hogy gyorsabban végezzünk. Miután visszanő a két karja, ismételjük meg az előző mondatokban leírt mozdulatsort. Azonban vigyázzunk, mert lehet, hogy ugyanúgy néz ki a Tentacle Fiend, mint az előbbi satnya szörnyella, viszont az ütőereje megnőtt „kicsit”, éppen ezért gyógyítsuk magunkat, ha eltalál. Mivel ez ilyen könnyű volt, ezért van a hetedik fejezetnek egy IGAZI főellenfele is, aki nem más, mint…

Alma
Na igen. Mikor először szembeszállunk a lánnyal, jó eséllyel otthagyjuk a fogunk. Eltalálni valósággal lehetetlennek látszik. Mindaddig vért fogunk izzadni, amíg rá nem jövünk, hogy kell legyőzni őt. Ellene mindig csak és kizárólag tökéletesen időzített támadásokkal harcolva lesz esélyünk. Hatékony ellene az Art of  Inferno Ninpo. Rögtön aktivizáljuk is, ahogy elkezdődik a csata, pontos időzítéssel találjuk el egy jól megküldött tűzlabdával. Ez kicsit leblokkolja, ekkor adjunk neki pár mesterien kivitelezett kombót (Dragon Sword vagy nuncsaku. Mindkettő jó választás.) Mivel ez idáig ő a leggyorsabb főellenség, akivel konfrontálódunk, ezért nem győzöm hangsúlyozni a Ninpók időzítésének tökéletességét. Elmondom miért: ha elfogynak, mielőtt legyőzzük, akkor durvul majd be igazán az összecsapás. Guruljunk össze vissza, védjük ki a támadásait, majd ugorjunk fel a levegőbe, és az A gomb megnyomásával szerezzünk neki pár kellemetlen pillanatot. Le tudjuk így is győzni, azonban nekünk is legalább olyan gyorsnak kell lennünk, mint neki.

Helikopter, géppuskák és rakéták
A harc kezdetén jól megszórnak minket ólommal pár géppuskából. Mikor ezek a gépszörnyek újratöltenek, fussunk a lezárt kapuhoz, és a holttestnél vegyük fel a nyílvesszőket. Menjünk a kapu legvégébe, pont annyira, hogy még lássuk a lőtornyokat, de ők már ne találjanak el minket. Kapjuk kézbe az íjunkat, és FPS nézetből célozzuk be őket, majd tűz. Lőjük ki a fegyvereket működtető fickót is! Ezután egy támadóhelikopter érkezik, amely nem tölt újra, hanem egyszerűen tüzel rád a végtelenségig. Védekezzünk egyfolytában, majd előbb-utóbb megunja a helikopáter pilótája, és továbbáll. Ekkor keressük meg a kitört ablakot. Innen egy krapek rakétákat lődöz ránk, de ezt mi két nyílvesszővel megbosszulhatjuk. Ha ezt a csoportot legyőztük, keressük meg a kapu nyitógombját!

Katonaság
A kilencedik fejezetben nem egy bossz van, hanem sok kisebb. Ahhoz, hogy továbbjussunk a pályán, le kell nyomnunk két tankot, a támadóhelikoptert, és egy kisebb osztag katonát. Menjünk szépen sorjában, vegyül először a két tankot. Elég nagy megpróbáltatások árán fogjuk legyőzni ezeket a gépszörnyeket. Mindenekelőtt aktivizáljunk egy Inferno Ninpót, és lőjük oldalba a tankot. Ekkor a géppityus fazon eltűnik, egy gonddal kevesebb. Az íjunk segítségével szórjuk meg bőven a tankot az APPSDS nyílvesszőinkkel. Mire előbújik megint a géppuskás, addigra már alig marad a tank „életéből”. Ekkor még egy ninpo az  oldalába, mi pedig tűnjünk el gyorsan pár nyílért. Mégpedig azért, mert mikor végzünk ezzel a tankkal, a begördül a következő a színre. Ezt ugyanúgy győzzük le, mint az elsőt. Miután végeztünk mindkét tonnadonnával, egy lift érkezik. Menjünk fel vele, és induljunk le, ahol elmenthetjük a játékot, így ha meghalunk a helinél, nem kell majd újra szétszednünk a tankokat. Gyorsan szaladjunk fel, de vigyázzunk, mert a lépcsősor tetején két rakettás fazon vár majd ránk. A lövéseiket ugorjuk át, őket pedig precízen vagdossuk össze. Ezek után jön az előbbi fejezetből megismert helikopáter. A csata elején még nem mozdul, így használjuk ezt ki. APPSDS nyilainkkal célozzunk a narancssárga fényre, így szép mértékű energiát csapolhatunk le tőlük. Ezt egy idő után megunja, és géppityusorozattal viszonozza majd kedvességünk. Blokkoljunk, mást úgysem tehetünk. Megunja ezt is, és hőkövető rakétákat küld irányunkba. Amikor látjuk, hogy kilövi ezeket, szórjuk meg nyílvesszővel, és csak az utolsó előtti pillanatban ugorjunk félre a rakéták útjából. Ezt ismételjük addig, amíg le nem megy a feléig az energiája. Ekkor megállapodik egy helyben, elkezd négy rakétát „egyszerre” a nyakunkba varrni. Az előbbi taktika most semmit sem ér, mivel mire elugrunk az első elől, a második eltalál. Ehelyett folyamatosan pattogjunk, mint a nikkelbolha. Kétszer küldi meg ezt a négyes rakétapakkot, ezután lőjük nyíllal, és célozzunk pontosan. Ha kifogyunk, akkor a baloldalon lesz utánpótlás. Miután legyőztük a gépmadarat, már csak a gyalogság marad ellenfélnek. Az adótornyot kell elpusztítanunk. Az elején még csak a gépfegyveres katonák jönnek, akik nem hiszem, hogy problémát jelenthetnek, ha már idáig eljutottunk. Észrevesszük, hogy rakétákat lőnek ránk. A robbanó nyilak segítségével lőjük ki őket, de pontosan célozzunk ám! Miután kiiktattuk őket, célozzunk a világító részre, a torony jobb alja környékén.

Kukac
A tizedik fejezet első algonosza egy kukac. Mielőtt elérünk hozzá, töltsük fel készleteinket robbanó és APPSDS nyílvesszőkkel. Nem lesz sok helyünk a futkorászásra, és a víz, amiben ő pihen áram alatt van, ezért íj nélkül eléggé nehézkes lenne a legyőzése. A csata kezdetén szórjuk meg bőven a robbanó nyílvesszőinkkel, de nem FPS nézetből, mert úgy elég nehéz kivédeni a támadását. Ha beleeresztettünk pár nyilat, akkor visszavonul egy lyukba, hogy szusszanjon egyet, ekkor ne támadjuk, mert nem sokat ér (semmit). Mikor jön vissza, vigyázzunk vele, okozhat meglepetést. Ha kifogyunk a robbanó nyílvesszőkből, akkor váltsunk APPSDS-re, és azzal lőjük. Mire ezek is elfogynak, már valószínű, hogy az utolsókat fogja rúgni lábatlan barátunk. Ekkor vegyük elő a War Hammert, és mikor felénk suhint, ugorjuk át és szúrjunk-vágjunk. Nem is volt nehéz, hm?

Duplakukac
Nos, akkor próbáljuk meg az előzőt, két darab kukaccal. Most is legyen nálunk maximális számú robbanó és APPSDS nyílvessző, és menjünk balra, addig, amíg csak lehet. Mind a 15 APPSDS nyilat lőjük bele a bal oldali gilisztába. Ha akármelyikük ránk lő, legyünk készenlétben, hogy ki tudjuk őket kerülni. Folytassuk a baloldali megtorlását, most már a robbanó alkalmatosságokkal. Miután meghal, még maradnia kell pár nyílnak a tegezben. A jobb oldalon van még egy kukac, ezt a maradékkal kell megszórni (ez körülbelül leveszi a fél életét), majd a Dragon Sword-del fejezzük be a csatát. Mindenképpen teljesen feltöltött készletekkel kell belemennünk ebbe a csatába, mert nyilak nélkül LEHETETLEN legyőzni a kukacpárost.

Ancient Dragon
Még csak most jön a tizedik fejezet főellensége. Már idáig sem volt piskóta eljutni, ezért egy közepes nehézségű bosszal jutalmaztak meg minket a fejlesztők. Mindenképpen mentenünk kell előtte, különben hatalmasat káromkodunk majd, ha esetleg meghalunk. Az összecsapás kezdetekor rohanjunk a sárkány lábához, majd a levegőbe felugorva nyomjuk meg az Y gombot. A szárnycsapásait nem lesz nehéz elkerülni. Mikor eléggé fáj a lába, lehajtja a fejét. Kell nekünk jobb alkalom? Azonnal spuri oda, és kardozzuk meg a buksiját. Ezután rögtön kezdjünk el pattogni, mert egy olyan lézersugarat fog kilőni, amely legalább a fél életünket felemészti, ha eltalál. A bossz néha felugrik az oszlopra, hogy ne tudjuk megtámadni. Kövessük az ő elvét, és mi is menjünk pont az oszlop alá, így ő sem tud nekünk ártani. Addig ismételjük a „láb, majd fejvagdosós” mozdulatsort, amíg ki nem múlik a sárkányka.

Doku
Nem, ő nem Dooku gróf a Klónok támadása című Star Wars filmből. Rosszabb. Na jó, azért annyira nem erős ellenfél. Akkor okozhat csak fejtörést, ha nem vagyunk jártasak a közelharcban. Vigyáznunk kell, mert egyetlenegy rosszul kiszámított lépés, és lazán elbúcsúzhatunk életünk felétől. Ez az ellenfél is a közelharcra megy rá, nem hagy minket meglógni, mert utánunk jön. Hasonlatos taktika szükségeltetik a legyőzéséhez, mint amelyet Murainál használtunk. Próbáljuk meg a levegőből támadva kizökkenteni a védekezéséből (Y gomb). Mikor Doku kombózik, vagy guruljunk el az útjából, vagy ugráljunk hátrébb (simán ki tud minket ütni, miközben védekezünk), de ne hagyjuk, hogy eltaláljon minket, utána alkalmazzuk az előbb említett, fentről támadó technikát. Most aztán ebben az egy-egy elleni harcban kiderül, hogy mennyire vagyunk tisztában a Dragon Sword erejével.

Ice Fiend
Szerencsére ez az ellenség sem olyan nehéz, mint amilyen ijesztő lehet első látásra. Mindössze arra van szükség, hogy mögé kerüljünk, és hátulról támadjuk meg őt (a kombó végeztével kezdjünk azonnal mozogni). Ez azért nem lesz ilyen egyszerű, mert folyamatosan ugrál össze vissza (ilyenkor ugráljunk mi is, és a levegőből támadjunk). Igazából más taktika nincs is, mivel végig ezt a mozdulatsort csinálja. Egyáltalán nem nagy kunszt eltiporni.

Tüzeskukac
Már megint egy kukac… De semmi baj, hogy emlékszünk a taktikára az előző találkozásokból. Most egy adag láva van alatta, és tűzgolyókat lő a változatosság kedvéért. A támadásai tulajdonképp nem változtak, viszont karddal is ki lehet nyírni. A Dragon Sworddel úgy szabadultam meg tőle, hogy mindössze az energiám negyede látta kárát. Mikor támad, ugorjunk, és egy fincsi kombóval kápráztassuk el a kígyuszt.

Tűzsárkány
Mindenképp a legfölső platformon kell végigküzdenünk ezt a csatát. Itt viszont rendkívül gyors reflexekre lesz szükség, mert a sárkány mindig megpróbál majd harapni, ezért állandóan készenlétben kell lenni. Ugorjunk, vagy guruljunk el az útjából, majd mikor elhibáz minket, egy szaftos kombóval jutalmazzuk meg magunkat. A tűzfújásokat a már nagyon jól begyakorolt módszerekkel simán ki lehet védeni. Egy-két tüzeskedés után lehajtja a fejét, hogy bevihessünk néhány szúrást/vágást. A taktika hozzá ennyi lenne, ám nehezebb lesz ez a küzdelem, mint az innen látszik. Az időzítésen és a gyorsaságotokon lesz a hangsúly!

Alma
A tizenharmadik fejezetben megint találkozunk Almával. Mindig maradjunk a közelében, és folyamatosan próbálkozzunk valamelyik légből jövő támadásunkkal (Flying Swallow a kedvencem). Azért csak óvatosan, mert ha elkapja a grabancunkat, akkor azt bizony jócskán meg fogjuk érezni. A „lövései” önmagukban nem jelentenek túl nagy fejfájást, de amikor már sorozatban a harmadikat kapjuk be, az elég necces helyzetet idézhet elő. A harc többi elemét átvehetjük a legelső összecsapásból, azzal a kivétellel, hogy a Ninpót itt nem nagyon érdemes használni. Az előző konfrontálódásunk óta megtanulta ezt kiküszöbölni … A legjobb megoldás, az előbb említett légből kapott meglepetés-támadásokat használni. Még mindig nagyon gyors a lányka, ezért a legnagyobb óvatossággal küzdjünk meg vele.

Doku szelleme
Megint egy visszatérő játékost üdvözölhetünk a „ringben”. Doku szellemként sem nyugodott bele abba, hogy legyőztük őt, ezért bosszút lihegve visszatért. Nagyjából ugyanaz a felállás, mint az előző harcban, annyi kivétellel, hogy most gyorsabb, jóval erősebbek a támadásai, és képes regenerálni magát. Ugyanúgy mint az előbb próbáljuk elkerülni a támadásait, és utána bevinni egy szép szúrós-vágós kombinációt. Vigyázat! Doku egyetlen kombója képes megölni minket, ezért fokozott óvatossággal kerüljük el csapásait. Most ne próbálkozzunk a „felugrás, majd Y gomb” című történettel, mert jó eséllyel kivédi, és ellentámadásba lendül a bosz. Az Art of Inferno Ninpo remekül működik ellene, körülbelül az energiája negyedét képes leszívni. Már ha egyáltalán sikerül eltalálnunk, mert sajnos elég ügyesen képes elmozdulni a tűzgolyónk elől. Ez az a főellenség, akinek a legyőzéséhez legalább annyira szükségünk lesz a szerencsére, mint amennyire a tudásunkra.

Tenticle Fiend
Már megint ez a pimasz csápos jószág az egyik albosz? Bizony, a tizenötödik fejezetben megint összefutunk vele, immáron utoljára. A legfontosabb az, hogy a gyógyító italokból és a Ninpo-nafta löttyökből is a maximális mennyiség legyen nálunk, mert ezután még jópár főellenség következik majd! A taktika megint marad a szokásos, a Flying Swallow támadással intézzük el mindkét csápját. Néha azonban egy dögös húzással le tud minket csapni támadás közben, de szerencsére csak elenyésző sérülést tud okozni vele. Miután a csápokat kiiktattuk, ugorjunk oda, és helyezzünk el pár kombót rajta. Ismételjük, míg meg nem fekszik.

Ice Fiend
Nicsak, már megint egy régi ismerőssel van dolgunk. Hála a kóderek atyjának, nem gyúrt rá a harcra az utolsó találkozásunk óta, így pontosan ugyanolyan könnyű, mint azelőtt. Random módon pattog majd össze vissza a pályán, nekünk majd annyi lesz a feladatunk, hogy egy-egy támadással kedvét szegjük. Ha a közelébe merészkedünk, akkor egy könnyen kivédhető támadással fog válaszolni. Ezután egy pillanatig koncentrál, ez tökéletes alkalom arra, hogy megkombózzuk. Cukkold, hogy támadjon, majd kerüld ki, és adj neki. Piece of cake.

Lord of the fiends
Egy eléggé lezsírozott szisztéma szerint mozog a pályán, amit ha kiismerünk, simán megtámadhatjuk. Az idő nagy részét a fejünk fölött lebegve fogja eltölteni (ekkor nyugodt szívvel használjuk a Flying Swallow támadásunkat) tűzgolyókat szórva. Mikor nekünk akar rontani, egy picit hátrébb megy, hogy lendületet vegyen. Ekkor ugorjunk el az útjából, és szeleteljük fel. Mielőtt tűzgolyókat lőne, mindig röhög egyet, ezért kiszámítható, úgyhogy pattogjunk össze vissza, hogy kikerüljük. Legyünk tisztában a lehetőségeinkkel, így egész sorozatot ne akarjunk bevinni neki, inkább a „lassan de biztosan” elvet követve aprólékosan intézzük el.

Vigoorian Emperor
A „bótban” töltsük fel készleteinket, mindent maximumra: nyilakat, elixíreket, talizmánokat, fegyver upgrade-eket, mindent! Így felpakolva már szembenézhetünk a játék végével. Egy irányítható platformon nézünk szembe a császárral, ha bekapunk tőle egy ütést, akkor leesünk egy másik ugyanilyen platformra. Kerüljünk közel óvatosan a mellkasához, vagy fejéhez, és használjuk az Art of Inferno Ninpót rajta. Egy találat a tűzgolyóval 10-15%-ot levesz az életéből. Addig folytassuk, amíg egy moziba torkollik a küzdelem, amelyben láthatjuk őt szenvedni a fájdalomtól. Mivel a vége felé már immunis lesz a Ninpóra, ezért közelítsük meg az egyik karját, és pár kaszabolással végezzünk vele. A támadásaival ne foglalkozzunk, mert az Inferno Ninpo használata alatt sérthetetlenek vagyunk.

Mikor már azt hittük, hogy végeztünk a császármorzsával, akkor kapjuk a hideg zuhanyt. Visszatért még egy körre, de most már élőhalott státuszban. Feldíszítette magát egy rakat koponyával is, hogy kúlosabban nézzen ki. Mikor a lávában van, húzzuk ki a szatyorból a robbanó nyílvesszőket, és lőjünk bele, amennyit csak tudunk. Ha elkezd koponyákat szórni ránk, vegyük kézbe a Vigoorian Frails-t, és küldjük őket vissza a feladónak. A koponya-támadásokat még variálja egy párszor, de végül megint megy a lávába. Lőjük bele a maradék robbanós cuccot, majd az APPSDS nyilakat, sőt, minden távolsági fegyverünket ürítsük bele, így körülbelül lehúztuk a fél életét. Majd, ha a platformokra ugrál, akkor vágjuk, ha koponyákat küld, akkor vissza neki a VF-fel. Egy csomó elixírünk van, úgyhogy végigjátszhatjuk a császár játékát, és ebből ő fog kikerülni vesztesen.

Murai
Murai az első találkozásunk óta SOKKAL erősebb, gyorsabb lett, és nem elhanyagolható tényezőként, nála van a Dark Dragon Blade is. Ez a játék utolsó főellenfele, így gondolom mostanra már igazi nindzsává váltunk. Amennyiben nem, úgy elég rövid lesz ez a harc, és nem a mi dicsőségünkkel fog végződni. Iszonyat sebességgel és erővel képes pillanatok alatt leszipkázni minden erőnket. Szemtől szembe ne hacoljunk vele, mert erős ütései egyből semmissé teszik védekezésünket. Ehelyett csináljuk azt, mint a legelső küzdelmünkkor. Guruljunk ide-oda, majd a levegőből adjunk neki. A Flying Swallow taktika, mint a játék során már annyiszor, most is a leghasznosabbnak mutatkozik. Ha mégis kiüt minket védekezésünkből, akkor azon nyomban guruljunk hátra, hogy elkerüljük a további csapásait. Folytassuk csépelését a légből kapott taktikával, esetleg – ha nekünk ront és kivédjük – még egy csinos kombót is bevihetünk. Ez a harc sem jelenthet most már különösebb gondot, ha úgy tettetek, ahogy mondtam, és felvásároltátok a sok talizmánt és gyógyító elixíreket, még a Császármorzsák előtt. Miután kivégeztük, rakjuk magunk mellé a joy-t, dőljünk hátra, és nézzük meg a játék befejezését. Ha már idáig eljutottunk, jogosan lehetünk büszkék magunkra, ugyanis sikerült végigjátszanunk minden idők egyik legnehezebb, de ugyanakkor legjobb hentjátékát.