A Playboy magazin kiadásának 50. évfordulójára mi sem lehet ideálisabb, mint egy Sims-féle játék, mely bemutatja Hugh Hefner, a tulajdonos és „főplayboy” életét, és a magazin kiadása mögött álló folyamatot. Az elgondolás jó, a kivitelezés pocsék. Kár érte, ennél többet érdemelt volna mind a lap, mind Hef, a popkultúra egyik legkiemelkedőbb személyisége.

Tipp1: A menük
Az első menü a magaziné. Az alábbi oldalakat tartalmazza:
– Címlap. Itt láthatod, mit kell még összehoznod, milyen az eddig összeállított lap minősége, kiválaszthatod a középső oldalt (Centerfold), és beállíthatod a feliratok címlaphoz illő színét (Color).
– Tartalom. Itt állíthatod össze a magazint. Balra láthatod, mik vannak birtokodban, és ezek minőségét, jobbra a kiválasztott anyag demográfiai súlyozását, erről lásd a „Lapkészítés” tippet. A „Delete” gombbal törölhetsz, a „Select” gombbal berakhatod a lapba a cuccot.
– Piac. Beállíthatod a lap árát (kezdetben lehet alacsonyabbra venni), a hirdetések mennyiségét (minél több, annál több pénzt hoz a konyhára). Ezek állításánál figyeld meg, hogyan változnak a grafikon értékei – bővebben erről szintén a „Lapkészítés” tippnél.
– Archívum. Csak egy összefoglaló az eddigi lapokról.
– PMOY. Ha kiadtál 12 számot, itt kiválaszthatod, ki legyen az év playmate-je.

A második gomb a „Hef” menübe vezet, itt megtalálod a feladatok összefoglalását és leírását, Hef tulajdonságlapját, a magazin piaci helyzetét és egy súgót.

A harmadik menüben tudod a villát berendezni és alakítani, ez elég egyértelmű.

A negyedik igen fontos, az úgynevezett „Roster” menü. Az alábbiak tartoznak ide:
– In Mansion: a villában jelenleg tartózkodó személyek.
– Staff: itt láthatod a felvehető személyzetet. Fotós, újságíró, playmate és nyuszi alkot egy teljes stábot, utóbbi a partikhoz nélkülözhetetlen. Az első gombbal lehet valakit felvenni, illetve kirúgni.
– Celebrities: az elérhető hírességek, belőlük válogathatsz, ha címlapfotóra, esszére vagy interjúra akarsz megnyerni valakit, ilyenkor partit kell rendezni, és a megfelelő karaktert kijelölve megnyomni az első gombot (Invite), illetve ugyanezzel visszavonhatod a kijelölést.
– Inner Circle: a belső kör, lásd lejjebb, ha valaki bekerül ide, őt kiválasztva a „Call” gombbal áthívhatod a villába, „akciózni”

A „Throw Party” itt a legfontosabb gomb, ezt megnyomva rendezhetsz bulit, a meghívottak kiválasztását kolléganődre bízhatod, illetve magad intézheted mindezt. Sajnos mindennek kifejtésére nincs helyem.

Tipp 2: Hangulat és partik
Kissé zanzásítom a dolgokat; mivel a játék alfája és ómegája a sikeres partik lebonyolítása, és a megfelelő vendégek megnyerése bizonyos dolgokra, célszerű e két vetületet egyben tárgyalni.

Egy karaktert kiválasztva megjelenik a tulajdonságlapja. Baloldalon három kapcsolati mérce, fentről lefelé: személyes, üzleti és érzelmi. Jobbra két hármas csoportban az igényei; az első kék trió a különféle tevékenységekkel befolyásolhatóak:
– Koktélos pohár: közérzet; növelni ivással-evéssel lehet.
– Tudósföveg: fejlődés; növelése gondolkodtató tevékenységgel lehetséges (pl. backgammon).
– Szék: szórakozás és pihenés; bármilyen könnyed játék növeli, illetve ücsörgés egy kényelmes fotelben vagy rekamién.

A piros csoport a kapcsolati mércéhez köthetően megfelelő témájú beszélgetéssel növelhető, azaz személyes, üzleti és érzelmi/romantikus témával. E kettő között az illető átlagos hangulata. A „Mood Display” gombbal (ill. L2) kijelezheted bárki hangulatát, a feje felett megjelenő glória színe jelzi ezt, a zöld jó, a piros rossz; ha bárkit bármire rá akarsz venni, az csak zöld állapotban fog működni.

Ha egy sikeres partit akarsz adni, vendégeid hangulatát magasan kell tartanod. A metódus tehát az, hogy megnézed, ki hogy áll, és elkezded terelni őket. Ha valaki valamely aktivitásban (kék csoport) szenved hiányt, kijelölöd, ’Commands / Follow Me’, odamész a megfelelő tárgyhoz, és arra bökve ’Use’ (például ha valaki közérzete alacsony, vidd a bárpulthoz vagy a büféasztalhoz). A piros csoport, azaz a kapcsolat ugyanígy befolyásolható; az első lehetséges megoldás, ha Hef maga áll neki a megfelelő témáról csevegni, ám ez sok időt vesz el. Jobb, ha gyorsan megnézed, kinek hasonlóan alacsony az adott kapcsolati mércéje, ekkor ismét ’Follow Me’, odaviszed az illetőhöz a pácienst, és ’Make Introductions’, majd kiválasztod az alkalmas tematikát.

Mivel sajnos a játék ezen része is elég siralmasra sikerült, és a partik olyan rövidek, hogy mindenre úgysem lesz idő, az én általános tippem az, hogy ha valakit meg akarsz nyerni valamire, támadd le, és személyes dumával (Casual) tekerd fel az első mércét 75-80%-ra, majd ’Invite To Inner Circle’. Ha az illető elfogadja, bekerül a „Roster” menübe, és innen bármikor áthívhatod őt „akciózni”.

Tipp 3: A lapkészítés
A játék másik alapvetése egy újság összehozása. Ehhez hatféle dolgot kell organizálnod, melyekről hamarosan szót ejtek. Előtte azonban egy fontos tipp: a magazin-menü dollárjeles ablakában láthatsz egy grafikont. Ez mutatja meg, az adott pillanatban az olvasókat mely témák érdeklik. Ezek:

• kamera: mozi (Movies)
• teniszütő: sport (Sports)
• könyv: művészet, irodalom (Arts & Lit)
• színházi maszk: humor (Humor)
• napszemüveg: divat (Fashion)
• hangjegy: zene (Music)
• Capitolium: politika (Politics)
• szex-szimbólumok: szexualitás (Sexuality)
• PDA: technika, kütyük (Tech & Toys)

Nagyon fontos, hogy próbálj meg tematikus számot készíteni, azaz egy adott téma köré felfűzni a lapban megjelenő képeket és írásokat (ez a demográfiai súlyozás)! Célszerűen ez a téma az legyen, amelyre épp igény van, azaz amelyiknek a fekete oszlopa a legmagasabban áll. Ha a tartalmat összeállítod, itt mindig ellenőrizheted a folyamatot, az arany oszlop jelzi az adott szám súlyozását. A felső, második csúszkával (Ad Quantity, azaz a reklámok mennyisége) ezt finoman befolyásolhatod, próbáld ki ezt is!

1. Cover Shot: A címlap, erre női hírességet (Celebrity), illetve már publikált csajt (Published Playmate) kell felkérned, a kép ruhás legyen (max. bikinis, de félmeztelen semmi esetre sem). Amikor felkéred a csajt erre a szerepre, valamelyik kapcsolati mércének 80% körül kell lennie (legjobb az ’Inner Circle’ státusz), és legyen jelen fotós. Nagyon jó, ha a fotózás előtt a fényképészt és a modellt összehozod, magas üzleti kapcsolattal profibb képek készülnek, és persze mindkettőjük hangulata legyen maximumon. Nincs korlátozás, ki hányszor szerepelhet a címlapon. Természetesen jó, ha a tematikának megfelelő hírességet választasz, szexhez playmate, a többihez a megfelelő szakma űzője ideális.

2. Centerfold: A középső, kihajtogatható lap. Egy csaj csak egyszer szerepelhet itt, ha piacra került, utána már „published” státuszba kerül, és csak a címlapra tehető fel. A fotózás előtt jó, ha a leányzó fizikumát feltolod maximum közelébe, erre legjobb az ugróasztal, vagy a kondigép. A fotózás előtt úgy, mint fent, magas üzleti kapcsolatot alakíts ki a fényképésszel és a modellel, legyenek kiváló hangulatban, aztán mehet a móka, természetesen félmeztelenül.

3. Pictorial: Képsorozat, adott tematikával. Fotósod készíti, ezért az ő hangulatát növeld maximumra, és ezután fektesd neki a témának. Itt is persze a megfelelő toposzt válaszd, és természetesen az ideális az, ha az illető az adott témában otthon van (a Roster menüben a tulajdonságlapján a „Likes” alatt láthatod a fent felsorolt ikonokat, a „Dislikes” kerülendő, azaz ha valakinél itt a hangjegy szerepel, ne készíttess vele zenei szériát).

4. Interview: A Playboy híres interjúinak egyike. Celebrity kell hozzá, no meg egy újságíró. Előbbi csak akkor fog ráállni, ha jó kapcsolatban vagytok (Inner Circle, vagy akár barátnői státusz). Ideális, ha a lap tematikájának megfelelő az illető személye, és tökéletes, ha a zsurnaliszta is szereti ezt a témát. Természetesen itt is érdemes összehozni a riportert és alanyát, legjobb, ha mindhárom kapcsolati mérce magas, és persze legyen a hangulatuk a maximumon, amikor leülnek beszélgetni

5. Article: Egy cikk. Újságíród készíti, ráadásul ingyen, ezért itt az a jó megoldás, ha az adott témáról megíratsz vele egy dolgozatot, kihajítod, megrendeled a következőt, és csak a legjobbat publikálod. Többi, mint fent, azaz legyen maximumon a hangulata a komának, és szeresse azt a témát, amiről ír.

6. Essay: Egy híresség által írt esszé. Legyen az illetővel magas valamely kapcsolatod, legjobb, ha a belső kör tagja. A felkérés előtt emeld a hangulatát magasra (ha férfiról van szó, egy nyuszival romantikázva hamar felmegy a mérce!), aztán nekieshet az adott témának. További tanácsom ugyanaz, mint a fentiek esetében, azaz jó, ha az illető elkötelezettje annak, amiről elmélkedik.

Fentiek miatt egyébként jó megoldás, ha egy bizonyos ideig kirugdosod a személyzetet. Ahogy haladsz előre, egyre jobb emberanyag válik elérhetővé (a csillagok számát és „sárgaságuk mértékét” kell nézni), minél képzettebb, annál jobb anyagot készít, és persze ezen metódusnál érdemes két közel egyforma figura közül azt választani, aki a következő szám tematikájához passzol. Kerüld a Confrontational, Jealous, és Drinker tulajdonságú (Quirks) kollégákat is, mert velük csak gond lesz. Ideális a magas Charm tulajdonság, újságíróknál az intellektus, bár ez növelhető, ha sok cikket íratsz velük, és miközben írnak, bámulod őket. A csereberét teljes öt csillagos személyzetnél abba lehet hagyni – ilyenkor érdemes különféle érdeklődésű figurákat összeválogatni, hogy legyen az adott tematikára megfelelő embered.

Tipp: A 4. küldetésben, mielőtt Hillary részére speciális partit adnál, ments! Ha a parti sikeres, a Grotto elérhetővé válik, ám egy ismert bug miatt ahelyett, hogy ez megjelenne, eltűnik a medence. Ilyenkor csak e mentés visszaállítása segít…

Tipp: A rengeteg hiba és az elnagyolt játékmechanizmus miatt érdemes egy-egy küldetés előtt menteni, és a lap kiadása előtt is, így játszhatsz a tartalommal a példányszám és a bevétel emelése miatt, ha nem úgy sülne el a dolog, ahogy szeretnéd!

Hugh Hefner 1926. április 9-én született Chicagóban. Képregényeket, grafikákat rajzolt, majd az Esquire munkatársa lett. A Playboyt 1953 decemberében dobta piacra, a centerfold és a címlaplány Marilyn Monroe volt. Az első szám 50 ezer példányban kelt el – jelenleg 17 országban 15 millió olvasóhoz jut el a magazin. A világhírűvé vált csokornyakkendős nyuszifejet a lap munkatársa, Art Paul tervezte, Andy Warhol egyik skicce alapján.