Az idő homokja elszabadul, mindenki szörnyeteggé változik, és csak egyvalaki mentheti meg a birodalmat… A Herceg legújabb kalandjait feldolgozó játék az év egyik legnagyobb meglepetése. Gyönyörű grafika, elképesztő mozgások, és varázslatos hangulat jellemzi. A történet rengeteg csavart, meglepetést tartalmaz, rengeteg csapda, és feladvány megoldása után juthatunk el a végkifejletig.

A játékban egy-egy nehéz rész végigjátszása után mentési lehetőséghez jutunk, ezeket a mentési pontokat egy lángoszlop jelzi. A program eléggé lineáris, a nehézséget az ügyességi és logikai feladatok adják. A végigjátszást a mentési pontok felbukkanása szerint bontottam szét, a könnyebb átláthatóság kedvéért. Nem is húzom az időt, lássuk, mit kell tennünk, hogy megmenthessük a birodalmat.

A kalandok kezdete

Az átvezető megtekintése után kapaszkodjunk fel a jobbra található sziklákon, majd ugorjunk át a szemközti kiszögellésre. Ott fel kell szaladni a falra, a Herceg a tetején megkapaszkodik, onnan húzzuk fel magunkat. Egy katapult szétbombázza a hidat az orrunk előtt. Ugorjunk át a hasadékon, majd menjünk jobbra a falig, ott újra jobbra, mégpedig a falon futva. A túloldalon menjünk be balra az ajtón, ott jobbra, a kardunkkal zúzzuk porrá az utunkban álló hordókat és padot. Ezután essünk túl az első kardpárbajunkon.

A létrán másszunk fel, intézzük el a két őrt. A két őr hatástalanítása után menjünk balra. A teremben egy kis szökőkutat találunk, ahol a kardot eltéve inni tudunk. Ha vizet iszunk, visszanyerjük az elvesztett életerőnket, ezért innentől kezdve figyeljünk minden kútra, medencére, vízesésre, sosem árthat egy kis erőnlétjavítás. Az ivás után menjünk ki az ajtón, miután az utunkban álló tárgyakat felaprítottuk. Ereszkedjünk le a sziklákon, melyek aljában három marcona őr vár a megváltásra. Intézzük el őket, majd folytassuk utunkat.

Eljutunk egy hídig, nincs szerencsénk, ezt is lerombolja egy becsapódó lövedék. Fussunk a falon a kiszögellésig, majd újra futás, egészen addig, amíg a létrára fel nem kapaszkodunk. Azon másszunk fel, majd induljunk jobbra. Újabb négy őrt kell leterítenünk. Ezután menjünk a falhoz, és kapaszkodjunk fel a kiszögellésre. Araszoljunk balra, egészen addig, amíg egy szobor az utunkat nem állja. Ereszkedjünk le, és a párkányon lógva haladjunk tovább balra. Ezt a módszert követve haladjunk balra, amíg a falon egy találat okozta lukat nem találunk. Ott ereszkedjünk le, és másszunk be a terembe. Ott három őrrel kell gyorsan végezni. A szökőkúthoz legközelebbi oszlopon másszunk fel, egészen a tetejéig. Forogjunk úgy, hogy a szemközti (rövid) oszlop a hátunk mögé kerüljön, utána ugorjunk át oda. Onnan ugyanígy ugorjunk a legmagasabb oszlopra, onnan pedig az erkélyre, ahol fel kell kapaszkodnunk. A függönnyel letakart ajtón menjünk be.

A Maharadzsa kincseskamrája

Menjünk jobbra, és fussunk a jobb oldalon a túloldali párkányig. Utána újra fussunk a jobb oldali falon addig, amíg majdnem a fal végéig érünk, és onnan rugaszkodjunk el a falról, és ugorjunk a baloldalra, ahol egy újabb kiszögellésre érkezünk. Ezután újra a jobboldalon kell a falon futnunk. Itt faltól falig kell ugrálnunk (ugrás, majd ellenkező irány), amíg meg tudunk kapaszkodni a baloldali fal tetején. Ezután bejutunk egy terembe, ahol meglátjuk az idő tőrét. A teremben a falon kell futnunk egyik platformtól a másikig, majd keresztbe kell ugranunk egy újabb platformra. Itt meglátjuk a tőrt, de nem tudjuk megszerezni. Ezután újabb falon futások következnek, amíg egy ajtón ki nem jutunk. A következő folyosón ereszkedjünk le, és fussunk el a három mozgó tüskés oszlop között. Fussunk el baloldalon a szemközti kiszögellésig, utána ugorjunk kiszögelléstől kiszögellésig, amíg újabb két forgó oszlophoz érünk. Itt fussunk a baloldali falon, és ugorjunk a jobboldali párkányra. Ekkor egy hatalmas terembe, a kincseskamrába jutunk, és meglátjuk a tőrt egy hatalmas szobor tetején.

Balra kell araszolnunk a falon, hol lejjebb ereszkedve, hol feljebb kapaszkodva, attól függ, hol törik le egy-egy darab a kiszögellésből. A legvégén át kell ugranunk a legközelebbi oszlopra, amelye n aztán ereszkedjünk le. Menjünk a szoborhoz, ott kapaszkodjunk fel a kezétől jobbra, majd ugorjunk át a kezébe. Onnan a szobor fejének a baloldalára jutunk. Itt újra a faltól falig ugrálást kell használnunk, hogy feljussunk a szobor fejére, és végre a kezünkben tarthassuk az idő tőrét.

Fussunk a falon a szemközti folyosóra. Falon futás a baloldalon, majd ugorjunk elrugaszkodva a jobboldali platformra. Alattunk halálos karók, fussunk a jobboldali falon, és ugorjunk be a folyosóra, mely tele van tüskés-forgós oszlopokkal. Ezeket kerüljük ki, másszunk fel a kiszögellésre, menjünk a következő terembe. Az átvezető animáció után meg kell küzdenünk a homokszörnnyé változott őrökkel, Csak akkor halnak meg, ha a tőr segítségével kiszedjük belőlük az idő homokját. Ez igaz az összes homokzombivá vált őrre, katonára, de az állatokra szerencsére nem. Azokat „simán” meg lehet ölni. Most, hogy már összeszedtünk homokot, képesek vagyunk visszamenni az időben; például, ha elszámítunk egy ugrást és lezuhanunk, nem halunk meg még pár másodpercig. Ha van homok nálunk, akkor visszapörgethetjük az időt az ugrás előtti pillanatig. Miután megszabadultunk az ellenfeleinktől, megjelenik az első mentési pont. Nagyon fontos, hogy összeszedjük az idő homokját, mely nem csak az ellenfeleinkben található meg, hanem elszórva az egész palotában is. Ha látunk egy fényes – földre dobott fáklyához hasonló – dolgot, amely környékén ráadásul furcsa hangot is hallunk, akkor ne habozzunk, menjünk oda, és szedjük fel a tőr segítségével. Így a homoktartályok száma is növekedni fog a játék során.

Az idő homokja elszabadult…

Két kijáratot találunk a hatalmas teremből, az egyik a rengésektől megrongálódott, így egy kis résen át ki tudunk jutni. Kövessük a folyosót, ekkor meglátjuk Farah-t, az indiai hercegnőt. Kövessük, amíg lezuhanó sziklák torlaszolják el az utat. Menjünk be jobbra a terembe. Fussunk a falon, ameddig csak tudunk, ezután menjünk a lépcső mellett a terem másik végébe. Ugorjunk fel a vízszintes rúdra, és onnan ugorjunk a rudak segítségével egészen a falon található kiszögellésig. Ott oldalazzunk odáig, amíg fel tudunk mászni a platformra. Falon futás a következő platformig, majd újra falon futás, és elrugaszkodva ugrás a baloldalon található rúdra, majd onnan az erkélyre. Kövessük a folyosót, balra ugorjunk a legközelebbi rúdra, és ugráljunk egyik rúdtól a következőig. Figyeljünk oda, hogy néha oldalazni kell, hogy át tudjunk ugrani a következőre. Túloldalon irány jobbra, a következő terembe.

A teremben fussunk a falon az első rúdig. Rúdról rúdra ugrás jön a következő platformig. Ott újra falon futás következik, a rúdról ereszkedjünk le a földre, az alattunk található rudak segítségével. A terem másik oldalán egy újabb rudat találunk, a végén egy fáklyával. Fussunk fel a vele párhuzamos falra, szaltóval meg tudunk kapaszkodni a rúdon. Ugorjunk a fal felé, onnan rugaszkodjunk fel a lámpás rúd feletti sima rúdra. Onnan lendüljünk a falon található kiszögellésre, kapaszkodjunk fel, és másszunk be a falon található lukon.

Tényleg láttam őt?

Menjünk jobbra, egy folyosóra jutunk, a fejünk felett magasan egy rúddal. A falra felfutás után egy szaltóval elrugaszkodva meg tudunk kapaszkodni a rúdban. Onnan fel tudunk ugrani platformra. A sziklákon másszunk le, és menjünk be a baloldalon található lukon. Itt meglepetés vár ránk. Újra a sziklák tetején találjuk magunkat. Ereszkedjünk le a sziklákon, majd egy újabb folyosóra jutunk, ahol a padlón elég nagy lyuk tátong. Itt ereszkedjünk le. Ekkor találkozunk Farah-val.

Intézzük el a ránk támadó bogarakat, majd induljunk el visszafelé, amerről jöttünk. A terem ajtajából ugorjunk a közeli platformra, majd menjünk ki a jobboldali ajtón. Az átvezető animáció megtekintése után induljunk balra, a leszakadó padlót cselezzük ki a baloldali falon futva. Menjünk be az ajtón, és ugorjunk fel az oszlopra. Másszunk fel a legtetejére, és helyezkedjünk úgy, hogy a közeli oszlop pontosan a hátunk mögött legyen. Ugorjunk át, és kövessük ezt a módszert a negyedik oszlopig, ahonnan ugorjunk jobbra, itt a Herceg meg tud kapaszkodni a kiszögelléseken. Ereszkedjünk le a platformra, és utána fussunk a falon, addig, amíg elérjük a következő oszlop árnyékát. Ott rugaszkodjunk el, és kapaszkodjunk meg az oszlopban. Ereszkedjünk le, és tanítsuk móresre a ránk támadó bogarakat. Fussunk a falon, árnyéknál rugaszkodjunk el, és kapaszkodjunk meg az oszlopban. Innen oszloptól oszlopig ugrálás következik, majd landoljunk a következő platformon. A sarokban sziklákat találunk, azokon másszunk fel. Vízszintes rudakat látunk, de az első túl messze van ahhoz, hogy oda tudjunk ugrani. Fussunk fel a falra a rúdnak háttal, és egy szaltóval máris rúdtól rúdig lendülve tudunk haladni. Kapaszkodjunk fel a platformra, majd induljunk el visszafelé. Ugorjunk fel az oszlopra, majd haladjunk oszloptól oszlopig.  A falon futva egy újabb platformra jutunk, amely mellett nem tudunk a falon futni, mert onnan hiányzik egy jókora darab. Ereszkedjünk le, és a falon oldalazva ereszkedjünk kiszögelléstől kiszögellésig. Küzdjünk meg a bogarakkal. Fussunk a falon az első lámpás rúdig, majd lendüljünk rúdtól rúdig. A másik oldalon újabb bogarak várnak ránk. Ugorjunk át a korláton a legközelebbi oszlopra, és ereszkedjünk le. Rengeteg ellenféllel kell megküzdenünk, nem lesz egyszerű a dolgunk.
 
Egy titkos folyosó

Álljunk szembe az ággyal, és menjünk a baloldali szekrényhez. Húzzuk magunk felé, majd oldalra, így egy folyosóra jutunk. Menjünk le a lépcsőn, majd fussunk a baloldali falon, amíg tart a lendületünk, majd rugaszkodjunk el jobbra. Találunk egy kapcsolót a földön, álljunk rá, ezzel kinyitjuk a kaput. A híd leszakad előttünk, fussunk a jobboldali falon, majd rugaszkodjunk balra, így a leszakadt híd másik oldalára érkezünk. A ládát húzzuk a kapcsolóra, ezzel biztosítjuk, hogy a kapu nyitva marad.

Ekkor újabb olyan emberrel találkozunk, aki nem változott homokszörnyeteggé. Megkér, hogy segítsünk neki beindítani a palota védelmi rendszerét. A jobboldalon található kapcsolót húzzuk meg, és gyorsan szaladjunk át a hídon, mielőtt újra bezáródik. Két kart találunk egy kör alakú platform közepén, az egyik a szerkezetet jobbra-balra forgatja, a másik lefelé-fölfelé emeli. A segítségével négy tengelyt kell a megfelelő helyre. A tengelyeket a világító szimbólumokra (telihold, félhold, harmad hold, újhold) állva tudjuk megemelni.

A megoldás lépésről-lépésre:

– lépjünk a telihold szimbólumra
– fordítsuk a szerkezetet egyszer jobbra
– emeljük a szerkezetet egy szinttel feljebb
– fordítsuk a szerkezetet háromszor balra
– egy szinttel engedjük lejjebb
– lépjünk az újhold szimbólumra
– emeljük egy szinttel feljebb
– forgassuk a szerkezetet kétszer jobbra
– emeljük két szinttel feljebb
– lépjünk a félhold szimbólumra
– fordítsuk a szerkezetet egyszer jobbra
– engedjük egy szinttel lejjebb
– lépjünk a harmad hold szimbólumra
– forgassuk a szerkezetet kétszer jobbra
– emeljük a szerkezetet egy szinttel feljebb

Menjünk át a hídon, másszunk fel a létrán, és ugorjunk fel a fejünk fölött lévő rúdra, amely egy kapcsoló is egyben. Ekkor beindul a palota védelmi rendszere. Másszunk le a létrán, nyírjuk ki a homokszörnyeket, menjünk fel a lépcsőn.

A palota védelmi rendszere

Tüskés csapdát rejtő padlón, és tüskés-forgó oszlopok között kell haladnunk. A lukacsos mintázatú padlón lassan lépdeljünk, így elkerülhetjük, hogy a tüskék előugorjanak. A következő teremben húzzuk meg a kart, amellyel kinyitunk egy ajtót egy csapdával teli folyosó túloldalán. Az ajtó csak rövid ideig marad nyitva, sietnünk kell. Négy tüskés-forgó oszlop után menjünk balra. Fussunk a jobboldali falon és húzzuk fel magunkat a kiszögellésen. A fal két oldalán található kiszögelléseken kell haladni, egyikről a másikra ugrálva, és araszolva, illetve leereszkedve, úgy, hogy a mozgó fűrészlapok ne tudjanak megsebesíteni. Ugyanezeket a taktikákat kell követni a következő folyosón is, amíg egy lassan lecsukódó ajtóhoz érünk. Bukfencezzünk be alatta. Rengeteg ellenfél támad ránk, miután minddel végeztünk, újabb mentési pont jelenik meg.

A csapdákkal teli udvar

Az egyik falon egy kapcsolót találunk, melyet a falra felfutva tudunk aktiválni. Ekkor egy négyzet alakú platform emelkedik ki a földől, melyre szaladjunk fel, és onnan ugorjunk fel a rúdra. Onnan lendüljünk a romos platformra, majd jobbra ugorjunk át a folyosóra. Ekkor egy pengeéles karddal ellátott forgó alkalmatosság emelkedik ki a földből. Vagy fussunk el mellette a falon, vagy bukfencezzünk alatta. Ugorjunk a következő platformra, majd másszunk fel. Itt négy tüskés oszlop és az előbb megismert szeletelő állja utunkat. Találunk egy rudat, melyre felugorva kinyílik a kapu.

Egy létrát találunk, alatta mindenhol tüskét rejtő padlóval. A falon fussunk a létra vonaláig, utána elrugaszkodva kapaszkodjunk meg a létrában. Forduljunk át a létra másik oldalára, és másszunk fel. Menjünk jobbra, találunk egy lukat a falon, ahol bemászva újabb meglepetésben lesz részünk. Fussunk a jobboldali falon, és rugaszkodjunk el a kiszögellésig. Kapaszkodva araszoljunk jobbra, majd másszunk fel a jobb sarokban. Innen ugorjunk a következő platformra.

A következő szakaszon a falakon fűrészlapok mozognak fel-le. Fussunk a falon, majd ugorjunk a kiszögellésig. Húzzuk fel magunkat, araszoljunk jobbra, ugorjunk az oszlopig, másszunk fel. A baloldali falon kell futunk kétszer, figyelve a fűrészekre. A kaput a két platformmal odébb található karral tudjuk kinyitni, de a kapu csak rövid ideig marad nyitva, úgyhogy igencsak iparkodnunk kell vissza. Így visszajutunk a palota belsejébe.

Találunk egy kart, melyet meghúzva kinyílik az ajtó egy csapdákkal teli szakasz túloldalán. Emiatt ezt a szakaszon nagyon gyorsan túl kell jutnunk. Gördüljünk át a szeletelő alatt, fussunk fel a falra a baloldalon, így egy platform jelenik meg a jobbunkon, melyre egy lendülettel fel tudunk kapaszkodni. Gyorsan másszunk fel a párkányokon, majd ugorjunk balra. Újabb mászás következik, menjünk a kiszögellés bal sarkába, onnan ugorjunk a másik oldalra. A falon kell futnunk, mindegy, melyik oldalon, figyelve a fűrészek mozgására. Már csak gördüljünk át a lassan lecsukódó kapu alatt, és végre találkozunk a csodaszép indiai hercegnővel, Farah-val.

Farah éppen homokszörnyekkel küzd, az egyik nagyon ismerősnek tűnik. Nem véletlen, ugyanis a Herceg apja az. Nincs mit tenni, meg kell küzdenünk vele. A küzdelem közben, ha ügyesek vagyunk, némi életerőhöz juthatunk a terem túloldalán található víz segítségével.  Folyamatosan négy csatlós támad ránk, ha egyet megölünk, jön helyette másik. Amíg az összes csatlóst ki nem nyírjuk, maradjunk távol a Herceg apjától, félelmetes szablyájával könnyen végez velünk. Miután csak ketten maradtunk, már nem annyira nehéz a dolgunk, mindig akkor használjuk a kardunkat, amikor ő is támadásba lendül. A küzdelem jó darabig eltart, de végül sikerül az öreget a földre juttatni, ekkor használjuk a tőrt. Megjelenik egy újabb mentési pont, és innentől Farah velünk tart.
 
A homokkirály halála

Az átvezető animáció után menjünk jobbra. Platformtól platformig ugorva átjutunk a másik oldalra, ahol jelentős mennyiségű ellenséggel kell elbánnunk. Miután sikerült, újabb mentési pontot találunk.

”Megpróbálok egy bejáratot találni…”

Vissza kell jutnunk a palotába. Menjünk fel a lépcsőn, menjünk balra a kapuig. Fussunk a falon a következő kiszögellésig. A padló leomlik, de nem zuhanunk le, egy kisebb platformra esünk. Fussunk a falon, majd ugorjunk a közeli oszlopra. Oszloptól oszlopig ugrálás következik, a következő fatetőig. Innen fussunk visszafelé a kisebb fatetőre.  Innen ugorjunk a kapcsolóhoz, melyet fordítsunk jobbra, hogy a kapu kinyíljon. Ereszkedjünk le a kapuhoz, majd nyírjuk ki a megjelenő ellenfeleket.

Irány a torony teteje

Másszunk fel a sziklákon, fussunk fel a falra, és kapaszkodjunk meg a kiszögellésben.  Menjünk balra, amíg egy rudat találunk. A rúdról lendüljünk tovább, rúdtól rúdig. Itt jön a neheze, a következő rúd a fejünk felett van, a falra kell ugranunk, majd onnan elrugaszkodva a fenti oszlopra. Onnan újra rúdtól rúdig kell ugrálni, amíg egy létrához érünk. Balra van egy platform, ugorjunk oda, ha újabb meglepetésre vágyunk. Másszunk fel a létrán. Balra kell a falon futnunk platformtól platformig, vigyázva a fűrészlapokkal. A falon benyomunk egy kapcsolót, futás vissza, és menjünk be a kapun.

Fussunk a falon a karókkal teli verem felett, majd menjünk le a lépcsőn, ahol újra találkozunk a hercegnővel. Bemászik a zárt kapu melletti résen, és máris szabad az út. Egy terembe jutunk, melynek le kell jutnunk az aljáig. Rúdnak álcázott kapcsolókkal tudjuk elforgatni a hidakat, szaladjunk le, fordítsuk el a hidat, majd várjuk meg, amíg Farah elforgatja a következőt. Az első híd elforgatása után kell mennünk egy csapdákkal teli kört, hogy visszajussunk a legfelső hídhoz. Innentől egy hidat mi, egy hidat a hercegnő forgat el addig, amíg sikerül lejutnunk. Nyírjuk ki az ellenfeleinket.

A raktár

Két dobozt kell a földön található kapcsolókra tolni, hogy a magasban található rúdnak álcázott ajtónyitó szerkezetet elérjük. Az egyik mozgatható dobozt a többi doboz tetején találjuk, nyugodtan hajítsuk a földre. Miután a dobozok a helyére kerültek, ugorjunk a rúdra. A kapu kinyílik, menjünk tovább, végezzünk az ellenfeleinkkel.

A Szultán állatkertje

Másszunk fel a sziklákon, a mentési pont mellett. Másszunk fel a pálmafán, ugorjunk a következő szintre. Ereszkedjünk le a túloldalon, és ugorjunk a közeli pálmafa ágára, melyet rúdként használva tovább tudunk lendülni a kapu tetejére. Ereszkedjünk le, és a kapcsolóval nyissuk ki az ajtót, hogy Farah is be tudjon jönni.

Végezzünk a madarakkal, menjünk be jobbra, és húzzuk el a ládát a faltól. Farah bemászik a résen át. Kinyit egy ajtót nekünk. Menjünk be, és a szokásos módszerekkel haladjunk fölfelé. (Falról elrugaszkodás, rúdról rúdra ugrás, stb.) Találunk egy lukat a rácson, ezen keresztül ugorjunk a túloldalra, a pálma mellé. Fussunk fel a falon, és egy szaltóval ugorjunk a pálma ágára. Innen lendüljünk az épület tetejére, ahol egy kapcsolót találunk. Ezt forgassuk el, ugorjunk vissza a pálmához.

A kalitka tetején

Ereszkedjünk le a sziklákon, az utolsóról pont egy rúdra. Onnan lendüljünk a kapuhoz. A platform végén találunk egy rudat, amely egy létrát aktivál, ezen felmászik a hercegnő. Menjünk be a kapun. Nyírjuk ki a bogarakat, másszunk fel a hordók mellé, fussunk a falon az arany szimbólumig, majd elrugaszkodva kapaszkodjunk meg a rúdban. Kinyílik a kapu, menjünk be, húzzuk el a ládát a faltól. Farah bemászik, és megnyom egy kapcsolót.

Menjünk le a lejtőn, be a kapun, aprítsuk szét a hordókat, és húzzuk meg a kart. Ekkor kinyílik egy kapu, egy csapdákkal teli szakasz végén. Falon futás, ugrálás és bukfencezés után eljutunk a kapuig, gördüljünk át alatta. A hídon menjünk át.

Sziklák és vízesés

A mentést követően menjünk vissza Farah mellé, és fussunk a fal baloldalán. Innentől a szokásos módszereket követve (pálmafán mászás, átlendülés stb.) jussunk el a vízesésig. Ott végezzünk a ránk támadó madarakkal, ereszkedjünk le, ugorjunk át a hídon. A kapcsolót forgassuk el, így sikerül kinyitni a mentési ponttól nem messze található kaput. Menjünk vissza ugyanarra, amerről jöttünk, és menjünk be a kapun. Kövessük a folyosót, öljük meg a bogarakat. Egy zárt kapu mellett egy lukat találunk a falon, benézve rengeteg ellenséget látunk.

A fürdő

Menjünk fel a lépcsőn, a vázát tartó ládát húzzuk a kapcsolóra, hogy a kapu nyitva maradjon. A résen át Farah távozik. Egy tüskés rudat lengető szerkezet nehezíti a továbbjutásunkat, miután felénk lendült, fussunk a platform szélére. Ereszkedjünk le, egészen a legalsó szintig. Falra futásból kapaszkodjunk meg a rúdban, lendüljünk tovább. A túloldalon faltól falig kell ugrálni, hogy elérjük a kiszögellést, majd a felső platformot. Szaladjunk a terembe. Rengeteg ellenfél támad ránk, nyírjuk ki őket.

Egy fényes dolog van odafenn…

A mentési pont baloldalán lévő szobrot toljuk rá a kapcsolóra. A másik oldalon fussunk a falra, hogy aktiváljuk a kapcsolót, majd gyorsan szaladjunk a jobboldali kapuhoz. Menjünk be, és fordítsuk el az ott található kapcsolót. Ezzel leeresztettük a vizet a medencékben, ami azért fontos, mert vizes cipővel nem tudunk a falon futni. Menjünk a terem jobb oldalán a mentési ponttal szemközti sarokba, és fussunk fel a falon, ahol egy kiszögellésben meg tudunk kapaszkodni. Rudak, és oszlopok segítségével el kell jutnunk egy kapcsolóhoz. Ezt meg kell tennünk a terem baloldalán is. Amikor mindkét kapcsolót aktiváltuk, menjünk ahhoz az ajtóhoz, ahol bejöttünk, és balra mellette toljuk le a kőkockát a kapcsolók segítségével kinyitott csapóajtón. Menjünk arra, amerről jöttünk, keresztül a tüskés rudat lengető szerkezeteken. Megtaláljuk a kockát, dobjuk le a kis vízesésen, majd toljuk a létra aljához. Most már fel tudunk mászni a létrán. A lukon másszunk be, a túloldalon araszoljunk jobbra, és menjünk vissza abba a terembe, ahol a létrán felmásztunk. Menjünk balra, és ugorjunk át az oszlopra, majd onnan a falon található kiszögellésre. Araszoljunk jobbra, két kiszögellés fut egymás felett párhuzamosan, a leszakadó részeket a másikon kerüljük ki. Egy rúdra tudunk átugrani, onnan egy platformra, majd fussunk a falon a következő platformig. A következő teremben fussunk fel a falon, hogy a hátunk mögötti rudat egy szaltóval elérjük. Ugorjunk rúdtól rúdig, majd a kiszögellésre. Menjünk balra, zúzzuk szét a hordókat. A szeletelőknél bukfencezzünk, utána nyírjuk ki az ellenfeleinket.

A fürdő fölött

Menjünk fel a lépcsőn, a szekrényt toljuk a korláthoz, a rúd alá.  Másszunk a szekrényre, ugorjunk a rúdra. Onnan ugorjunk az oszlopra, majd jöhet az oszlopról oszlopra ugrálás. A terem másik oldalán ugorjunk a rúdra, majd át a platformra. Menjünk a végébe, és szaladjunk át a falon az erkélyre. Megvan az új kardunk! Szaladjunk vissza a platformra, és próbáljuk ki az új kardunkat a faajtón. Menjünk le a lépcsőn, az egyik falon átszűrődik egy kis fény. A falat zúzzuk szét, mögötte meglepetés vár minket.

Menjünk le a lépcsőn, kopogtassunk be a faajtón az új kardunkkal. A mentési pont baloldalán találunk még egy szétzúzható falat. Menjünk be, majd le a lépcsőn. A kőkockát húzzuk a falhoz (mögötte rés van, Farah bemászik), fussunk fel, majd lendüljünk át a rúdra, onnan a következő rúdra, majd platformra. Ugorjunk balra a kiszögelléshez. Menjünk jobbra, és ereszkedjünk le a legalsó kiszögellésig. Menjünk jobbra a falig, majd ugráljunk föl faltól falig, a jobboldali kiszögellésig. Menjünk jobbra és ugorjunk a következő platformra. Ereszkedjünk le a szélén, alatta találunk egy használható kiszögellést. Onnan ugorjunk jobbra, a következő platformra. Innen már gyerekjáték, utol is értük a hercegnőt. Tekerjük el a kart egy fordulattal, és így kinyílik az ajtó. Ha tovább tekerjük, akkor egy hatalmas meglepetés vár ránk.

Menjünk balra. Egy hosszú folyosóra érkezünk. Nyírjuk ki a bogarakat, majd húzzuk el a ládát a faltól. Farah bemegy, és a másik oldalon egy kapcsolót aktivál. Így a hatalmas szakadékban platformok jelennek meg, a szokásos módszerekkel jussunk át a túloldalra. Másszunk fel a létrán, menjünk a terembe, és küzdjünk meg a ránk törő ellenfelekkel.

Hajnal

A mentési ponttól jobbra találunk egy szétzúzható falat. Menjünk tovább, a folyosó végén, a hordók mögött találjuk meg a kapcsolót, amely az ajtót nyitja. Menjünk be az ajtón. Rengetegen támadnak ránk, leggyorsabban mindig a hercegnőre támadókkal bánjunk el.

A harcosok étkezője

Menjünk le a lépcsőn, a sziklákon másszunk fel, a legmagasabb pontról fussunk a falon a rúdig. Innen a szokásos módszerekkel jussunk fel a terem tetejére, ahol egy kapcsolót aktiválva bejutunk egy ajtón. Újra a szabadlevegőn találjuk magunkat. Menjünk jobbra, ugorjunk rúdról rúdra, a végén falon elrugaszkodással egy platformra. Másszunk fel balra, és jussunk túl a már megtanult módszerekkel a csapdákon. A túloldalon fussunk fel a falra az aranyszínű szimbólumnál, és kapaszkodjunk az ajtónyitó karra. Menjünk be az ajtón, menjünk le a lépcsőn, újabb karra ugorjunk fel. Ezzel aktiválunk egy létrát, melyen Farah is fel tud jönni. Menjünk vissza az ajtóhoz, Farah segít bejutni. Újabb kart kell meghúzni, így lecsukódik a felvonóhíd. Menjünk ki, majd jobbra, ahol le tudunk ereszkedni egy faállványon. Menjünk át a hídon, és küzdjünk meg az ellenséggel.

A felvonóhíd

Menjünk tovább, a baloldalon található ajtóig. Benn fordítsuk el a kart, hogy kinyissuk az ajtót. Újabb hídforgatós részhez értünk. Menjünk fel a lépcsőn, de a felénél szaladjunk visszafelé a falon, egészen a legközelebbi rúdig. Rúdtól rúdig kell lendülnünk, addig a platformig, ahol egy kapcsolót találunk. Ezt aktiválva a híd elfordul. Farah is aktiválja az ő kapcsolóját, így a híd még egyet fordul. Ezután bemegy a híd közepére, ekkor újra aktiváljuk a kapcsolót. Másszunk fel a sziklákon, majd a kiszögelléseken.  Ugorjunk a hídra. Forduljunk meg, és ugorjunk a falon keletkezett hasadékba. Ereszkedjünk le a fal másik oldalán, menjünk egyenesen, majd be az ajtón. Kapaszkodjunk meg a kapcsolóban, a híd felénk fordul. Menjünk be a közepére, Farah aktiválja a kapcsolóval. Ugorjunk a kiszögellésig, majd másszunk fel a létrán. Balra találunk még egy kapcsolót, aktiváljuk, így Farah is fel tud jönni hozzánk. Vissza a kapuhoz, Farah bemászik, és kinyitja nekünk. Gyűrjük le a madarakat, majd miután a híd összedől, mentsünk.

Az összeomlott híd

A mentési pontnál ereszkedjünk le. Menjünk jobbra, ugorjunk a fémoszlopra, majd másszunk lejjebb, és ugorjunk az alacsonyabb oszlopra. Onnan ugorjunk a közeli kiszögellésre, és araszoljunk balra. Menjünk, ameddig csak tudunk, utána kezdjünk el faltól falig ugrálni. Minden ugrással egy kicsit lejjebb kerülünk, csináljuk ezt addig, amíg a földre érünk. Ne álljunk túl sokáig egy helyben, a talaj elkezd mozogni, és egy idő után az egész leomlik. Gyorsan szaladjunk balra, fussunk fel a falra, onnan pedig kapaszkodjunk meg a rúdban. Lendüljünk a kiszögellésre. Menjünk balra, és ereszkedjünk le. Megkapaszkodunk egy újabb kiszögellésben, folytassuk az utunkat balra. Ugorjunk át a szemközti platformon található oszlopra, majd ereszkedjünk le. A másik oszlop tetejéről ugorjunk arrafelé, ahol az előtt Farah állt. Megkapaszkodunk egy kiszögellésben, menjünk balra. Eljutunk egy erkélyre, onnan egyensúlyozzunk át egy fal tetején a túloldalra. Ha kiesünk az egyensúlyból, akkor sincs nagy baj, a Herceg megkapaszkodik, és visszamászva folytatni tudjuk az utunkat. Menjünk a jobboldali platformra, menjünk be a kapun, és menjünk újra jobbra. Fussunk a falon az első rúdig, majd lendüljünk rúdról rúdra, a szemközti platformig, ahol egy mentési pont vár minket.

”Találkozzunk a fürdőben”

Ereszkedjünk le, egyensúlyozzunk a falon előre, majd ugorjunk át a következő falra. A kapunál ereszkedjünk le, majd ugorjunk a földre, ott, ahol széna van. Így megússzuk az esést minimális energiavesztéssel. Menjünk az udvar másik végébe, ahol egy arany szimbólumos ajtót találunk. Kezdjünk el a két fal között felfelé ugrálni, egészen a fal tetejéig. Onnan ugorjunk a fa gerendára, és azon egyensúlyozzunk be a kapcsolót rejtő szobába. A kapcsolót aktiváljuk, ekkor az alsó ajtók közül kinyílik az egyik, illetve egy létra jelenik meg a kapcsolós szoba egyik ajtajánál. Menjünk le a létrán. A kinyílt ajtó mögött hasonló kapcsolót találunk, amely kinyit egy újabb kaput. Öljük meg a bogarakat, és menjünk be a baloldalon kinyílt ajtón. Egy kart találunk, húzzuk meg. Innentől felgyorsulnak az események, gyorsan kell cselekednünk.

A kapu kinyílik, menjünk fel az előbb aktivált létrán, menjünk ki a fagerendára, és a végéről ugorjunk az udvar közepén található rövid gerendára. A madarakat nyírjuk ki, nem lesz könnyű. Menjünk vissza arra a platformra, ahonnan elindultunk, a mentési pont alá. Most át tudunk futni jobb oldalon, a falon, mivel a kaput felnyitottuk. A túloldalon találunk egy kapcsolót, amely a szemközti platformon aktivál egy létrát. Fussunk át a falon a túloldalra, és nyissuk ki az utunkban álló nagy kaput, de vigyázzunk, nagyon rövid ideig marad nyitva, csússzunk le gyorsan a létrán és fussunk be a kapun. A folyosó végén zúzzuk szét a falat a kardunkkal.

A következő szakaszon le kell jutnunk egy vízeséssel tarkított pálya aljára. Fa gerendákon kell egyensúlyoznunk, miközben denevérek támadnak ránk, lefelé kell ereszkedni kiszögelléseken, falon kell futnunk, és egyéb eddig használt technikákat kell bevetni.
 
Vízesés

Egyensúlyozzunk át a gerendán, majd zúzzuk szét az utunkban álló falat. Fa platformokon kell átszaladnunk, mégpedig minél gyorsabban, ugyanis a platformok leszakadnak a lábunk alatt. A túloldalon találunk egy töredezett falat. Ezen a kardunk segítségével könnyedén átjutunk.  További platformokon kell átjutnunk, az utolsón fussunk a legvégéig, majd kapaszkodjunk meg a kiszögellésben. Araszoljunk a kiszögellésen, a végén kapaszkodjunk feljebb a következőre, és onnan ugorjunk a cseppkőre, mintha egy oszlopra ugranánk. A cseppkő mozogni kezd, majd leomlik, mielőtt ez bekövetkezik, gyorsan ugorjunk a következő platformra. Fussunk a falon, és a következő cseppkőre a falról lendülve ugorjunk át. Ugorjunk egyik cseppkőtől a másikig, majd a platformra, ahol egy mentési pontot találunk.

A kötélhágcsók barlangja

Kapaszkodjunk fel a párkányra, és menjünk a jobb végéig. Ugorjunk a cseppkőre, és addig ugráljunk, amíg a következő platformot elérjük. Menjünk át a hídon, majd a platformokon. Az elsőig fussunk a falon, majd a másodiktól fussunk a falon a létráig. Ereszkedjünk le az aljára. Menjünk a hasadékhoz, és törjük szét a falat.  Menjünk egyenesen, amíg egy hatalmas, kötélhágcsókkal teli helyre nem érünk. Menjünk balra, és másszunk fel a sziklákon. Onnan ugorjunk a kötélre, és onnan lendüljünk a mentési ponthoz.

A földalatti tartály

Másszunk fel a kiszögellésre, és menjünk jobbra. Másszunk le, és a folytassuk utunkat a másik kiszögellésen. Egy „kereszteződéshez” érünk, ekkor forduljunk balra, és arra menjünk tovább. A végén másszunk fel a következő párkányra, majd menjünk a híd közepére. Ugorjunk a kötélre, és lendüljünk át a párkányra.  Onnan menjünk balra egészen a végéig. Menjünk át a hídon, és ugorjunk a kötélre. A kötélről a jobbra található kötélre ugorjunk, arról pedig a barlangba, ahol csapdák állják utunkat. A szokásos taktikákkal jussunk el a kapcsolóig, amely egy fa csapóajtót nyit. Ereszkedjünk le, amint leértünk menjünk be a hasadékon, és lökjük le a ládát a fürdőbe. Ott toljuk balra. Másszunk fel a kiszögellésre a jobb oldalon, és induljunk jobbra. Menjünk a híd közepéig, és lendüljünk egyik kötéltől a másikig, amíg meglátjuk a ránk váró csapdákat. A szeletelő mellett fussunk fel a falra, és kapaszkodjunk meg a felette lévő rúdban. Itt rúdtól rúdig lendüljünk, amíg elérjük a következő párkányt, ahol egy töredezett falat találunk. Ha itt bemegyünk, újabb meglepetésben lesz részünk. Másszunk vissza a kötélen, hogy kijussunk a kútból. Itt jó néhány ellenfél vár ránk.

A kúton túl

Menjünk be a bejáraton, és folytassuk utunkat, míg egy karóval borított padlójú terembe érünk. A közepén egy kötél van, ugorjunk rá, és hintázzunk a szürke szimbólum felé. Ugorjunk a kapcsolóra, és rögtön vissza a kötélre, majd gyorsan hintázzunk az arany szimbólum felé, ugorjunk a kapcsolóra, vissza a kötélre, majd a gyorsan ugorjunk be az ajtón. Húzzuk meg az időkapcsolót, és verekedjük át magunkat a csapdákkal teli szakaszon. Rengeteg ellenség tör ránk, végezzünk velük.

A Szultán háreme

Találunk egy töredezett falat, törjük át, majd a következőt is. Egy függöny mögött találunk egy szimbólumot a padlón, felette egy karral, melyre ugorjunk fel. Menjünk vissza a mentési ponthoz, és a bal sarokban található függöny mögé menjünk be. Menjünk balra, fussunk a falon, majd rugaszkodjunk el a túloldalra. Jussunk át a falon, majd a következőn, újabb harc következik.

Minek szólítottál?

Menjünk jobbra, toljuk odébb a szobrot. Mögötte hasadék, melyen keresztül Farah bebújik, hogy a túloldalról kinyissa nekünk az ajtót. Menjünk be, fordítsuk el a kart, egy terembe érünk, ahol rengeteg könyv és ellenfél van. Az ellenfelekkel végezzünk, majd mentsünk a sarokban megjelenő lángoszlopnál.

A tudás csarnoka

A mentési ponttól nem messze látunk egy márványkockát, rajta furcsa szimbólummal. A tükröket úgy kell állítani, hogy az utolsó ezt a pontot világítsa meg. Ekkor egy platform emelkedik ki a tetején. Másszunk fel a szimbólumnál, majd ugorjunk fel a párkányra. Onnan ugorjunk a baloldali párkányra, és balra haladva jussunk el az oszlopig, ahonnan a következő oszlopra kell lendülnünk. Innen a könyvespolchoz jutunk, Farah aktivál egy kapcsolót, megjelenik egy szimbólum, melyet meg kell világítanunk. Fussunk fel a falon, aktiváljuk a kapcsolót. Egy fal jelenik meg a könyvespolc bal oldalán. Ennek segítségével ugráljunk faltól falig, egészen a tetejéig. Fussunk balra a falon egy kis platformig, majd fussunk tovább, és ugorjunk a jobboldali létrára. Másszunk fel, és fussunk fel a falon a szeletelőnél, és ugorjunk a fa pallóra. Másszunk fel, és a többi fa platformon haladjunk tovább. Néhány denevér támad ránk. Másszunk le, és fussunk a falon, figyeljünk a négy fűrészlapra. A töredezett falon jussunk át, ha bemegyünk, újabb meglepetés vár ránk.

Látunk egy fényforrást, ez szolgáltatja a fényt a szimbólum megvilágításához. Fussunk vissza a négy fűrészre vigyázva, és ugorjunk a középső platformra. Egy palló vezet a legelső tükörhöz, a palló leszakad, amint átfutunk rajta. Fordítsuk el a tükröt jobbra, és menjünk arra, amerre a fény mutat. Haladjunk jobbra, amíg a rúdhoz érünk, onnan a falról lendületet véve ugorjunk a következő rúdra, majd lendüljünk a pallóra. Ugráljunk pallótól pallóig, amíg elérünk a következő tükörhöz. Újabb denevértámadás következik. A tükröt toljuk a fény elé, és irányítsuk a fényt a következő tükörre. A következő tükröt irányítsuk a fényforrás felé, így sikerül a fényt eljuttatni a lenti szimbólum elé. Fussunk a baloldali falon, az oszlopok alatti kiszögellésig. Ereszkedjünk le, menjünk jobbra, ugorjunk a kis platformra, és toljuk a tükröt a fény útjába, hogy megvilágítsuk a szimbólumot. Ekkor platformok jelennek meg. A platformok segítségével jussunk át a túloldalra. Ehhez a megszokott technikákat kell felhasználni. A platformon toljuk a tükröt a túloldalra. A fény lefelé kell, világítson, ekkor megvilágítja a szimbólumot, kinyílik a kapu. Jussunk le, és menjünk be a kapun. Újabb kardot szerzünk meg. Húzzuk meg a kart, és menjünk vissza a csarnok bejáratához. Haladjunk tovább, végezzünk az ellenségekkel.

Csillagvizsgáló

Farah talál egy rést, ahol be tud mászni. Menjünk vissza az U-alakú platformig, amely fel fog emelkedni, amint a hercegnő aktiválja a kapcsolót. Amint felemelkedtünk, ugorjunk a túloldalra, menjünk jobbra, és lendüljünk át a rudakon. Egy kapcsolót találunk, fordítsuk balra egyet. Ugorjunk a rúdra, lendüljünk rúdtól rúdig, ugorjunk a középső oszlopra, majd a következő platformra, ahol újabb kapcsolót találunk. Fordítsuk balra, ugorjunk a rúdra, utána az oszlopra, majd a baloldali rúdra. Onnan ugorjunk a kapcsolóra. Megjelenik egy platform, fussunk a falon az első kapcsolóig. Ugorjunk a rúdra, aztán az oszlopra, és ugorjunk jobbra, rúdtól rúdig, amíg elérjünk a kapcsolót, amely kinyitja a kaput.

Menjünk fel a hatalmas kábelekig, és csússzunk le. Kijutunk a planetáriumból, Farah meglép egy résen keresztül. Innen egy nehéz, csapdákkal teli rész következik. Amint átjutottunk, menjünk a medencéhez, ahol nagy harc vár ránk.

A tudás csarnokának udvara

Másszunk fel a mentési ponttól balra található létrán. Ugorjunk a kiszögellésre, öljük meg a madarakat. Menjünk el a párkány végéig, ugorjunk a kötélre, lendüljünk a rúdig. Másszunk fel a hídra, onnan fussunk a jobboldali falon, és lendüljünk rúdtól rúdig. Lendüljünk fel a tetőre, és végezzünk a madarakkal. Fussunk a jobboldali falon a kiszögellésig, másszunk fel és lendüljünk kötéltől kötélig, majd a következő tetőre. Fussunk a falon a következő platformig, másszunk le, fordítsuk el a kapcsolót. Farah megjelenik, jussunk el a kapuig. Néhány bogárral el kell bánnunk, majd menjünk tovább. Találkozunk Farah-val, menjünk fel a lépcsőn. Újabb bogarak, és csapdák állják utunkat. Miután túljutottunk, minden eddiginél nagyobb harc vár ránk. Megjelenik a mentési pont.

A bástyákon

A fal baloldalán araszoljunk és ugorjunk a párkányra. Másszunk fel, a baloldalon ugorjunk a párkányra. Menjünk tovább, a híd ekkor leszakad, és mi lezuhanunk. Másszunk le a baloldali létrán, a platformon fussunk a falon, aktiváljuk a kapcsolót. Újabb platform jelenik meg, jussunk el a rúdig, ahonnan egy létrára kell ugranunk. Ezt a sémát követve lejutunk a pálya aljára. Harc veszi kezdetét, melynek a végén mentsük el az állást.

A rab szökni próbál

A fém kalitkát toljuk a kapcsolóra, majd menjünk be a kapun. Menjünk tovább, kerüljük el a csapdákat, majd a kínzókamrában aktiváljuk a jobb- és baloldali kapcsolót. Ugráljunk fel faltól falig, de siessünk. Amikor felérünk, denevérekkel kell megküzdeni. Menjünk tovább, hatalmas ugrás következik. Onnan a két kapcsolót faltól falig ugrással aktiváljuk, utána faltól falig ugrással jussunk fel, ahol fussunk fel a falra, és ugorjunk a rúdra. Így haladjunk felfelé, egészen addig, amíg egy létrát találunk. Másszunk fel, ugorjunk a rúdra, majd a létrára, és végül sikerül kijutnunk. Harc veszi kezdetét, meg kell védenünk a hercegnőt is. Mentsünk.

Végre itt vagyunk!

Menjünk fel a lépcsőn, aktiváljuk a kapcsolót. Egy platform emelkedik ki a földből. Másszunk fel, fussunk a falon, majd újabb kapcsolót kell aktiválni, újabb platform jelenik meg. Másszunk fel, fussunk, majd lökjük le a ládát. A sárga kapcsoló aktiváljuk, menjünk be a kapun, majd át a hídon. A madarakat intézzük el, menjünk be a bejáraton. Menjünk balra, a terem bejárata előtt találunk egy töredezett falat, ott bejutva újabb meglepetés vár ránk. Menjünk be a szobába. Amint a lift megjelenik, elképesztő harc veszi kezdetét, nagyon vigyázni kell a hercegnőre. A tetőre érve menjünk be a kapun, és ugorjunk a kapcsolóra. Menjünk a kis lifthez. A Szultán kincseskamrájába jutunk.

A homokóra

Menjünk fel a homokóra tetejére, a szokásos módszerek segítségével. Menjünk lefelé, amerre vezet az út. Innen ki kell jutnunk, ezt csak egyféleképpen tudjuk megtenni, a következő lépések szerint (az ösvényeket a külső nézetben, és a bejárattól elindulva számoztam):

– a bejárattól menjünk a szobor mögé – 4. ajtó a bejárattól
– menjünk a 7., azaz az utolsó ösvényen
– menjünk a 3. ösvényen
– menjünk az 1. ösvényen így feljutunk a következő szintre
– a fenti szinten menjünk a negyedik ösvényen
– menjünk a 9., azaz utolsó ösvényen
– menjünk a 6. ösvényen.

Az átvezetők után nincsen nálunk egy fegyver sem, fussunk el, ha ellenfelet látunk, menjünk be a teremben, ahol találunk egy kardot. A trónuson van egy szimbólum, oda kell vezetni a fényt, hogy a kardot megszerezhessük. Ezzel a karddal minden homokszörnyet meg tudunk ölni egy jól irányzott vágással, tehát nincs szükség a tőrre, viszont nem tudjuk visszaforgatni az időt.

A sírkő

Menjünk, és törjük be a faajtót. Fussunk a baloldali falon, ugorjunk a rúdra, majd lendüljünk a fal felé, onnan ugorjunk a másik rúdra, és így tovább. Fenn nyírjunk ki minden szörnyet.

”Farah, gyere vissza!”

Fussunk fel a falra, és kapaszkodjunk meg a kiszögellésben. Másszunk balra, és felfelé, hogy elérjük a felső platformot. A tetőn másszunk a jobboldali oszlop tetejére, onnan ugorjunk a faoszlopra. Innen ugorjunk jobbra, onnan a rúdra, melynek araszoljunk ki a baloldalára, és ugorjunk a fagerendára. Denevérek jönnek. Másszunk le, majd menjünk be a bejáraton. Fussunk a falon – mindegy, hogy melyik oldalon – és ugráljunk fel faltól falig a kiszögellésig. Onnan fussunk fel a baloldali falon, és ugorjunk a másik oldalra. Harc következik.

Megmászni a Hajnal Tornyát

Fussunk fel jobb oldalon a falra, és ugorjunk a rúdra. Falra ugrással jussunk fel a fagerendára. Kövessük a szokásos módszereinket, hogy átjussunk ezen a szakaszon, amit denevérek megjelenése nehezít meg. Lépjünk a kapcsolóra, hogy kinyíljon a kapu, fussunk át a falon, és menjünk be. Ugorjunk a létrára, majd onnan a másikra. Denevérek jönnek, nyírjuk ki őket, és ugráljunk felfelé létráról létrára. Fenn ellenségek támadnak ránk. Menjünk balra, és másszunk le a mentési ponthoz.

A felkelő nap

Másszunk fel a sziklákon, majd ugorjunk az oszlopra. Lendüljünk át a rudakon, az egyik leszakad, és keletkezik egy hasadék a falon. Araszoljunk az oszlopon addig, amíg szembe nem helyezkedünk a hasadékkal, ugorjunk oda. Másszunk fel a legfelső kiszögellésig, és ugorjunk hátra, a gerendára. Egyensúlyozzunk el a baloldali kis platformig, majd fussunk a falon a következőig. Ott egyensúlyozzunk a gerendán a megsérült hatalmas oszlopig, annak a belsejében ugráljunk felfelé faltól falig. Menjünk balra, fussunk a falon, ott menjünk balra, egyensúlyozzunk át a gerendán. Fussunk a falon megint, és elrugaszkodva kapaszkodjunk meg az oszlopban. Azon másszunk fel, és ugorjunk át a tetőre, melyen másszunk fel az oszlopra. Arról ugorjunk a rúdra, majd menjünk tovább. Fussunk a falon, és ugorjunk a létrára, másszunk fel, onnan ugorjunk az oszlopra, és máris drámai eseményeknek lehetünk tanúi. Öljük meg a szörnyeket.

Büszkeség és dicsőség

Küzdjünk meg a Vezírrel. Először varázsol egy hasonmást, azt küldi ellenünk. Amint végeztünk vele, jöhet a Vezír. Élvezzük a befejező animációkat.

Extrák:

Ellenfelek:

Bogarak
Legyőzésük nem jelent különösebb nehézséget, egyszerre többen támadnak mindig, de elég mindegyiknek egy-két kardcsapás.
A leghatásosabb módszer ellene:
Bármilyen módszert használhatunk, ajánlott: Előre – Előre – Négyzet

Madarak
Többen köröznek a fejünk felett, de mindig csak egy támad ránk. Sokszor kihasználják, ha éppen szorult helyzetben vagyunk.
A leghatásosabb módszer ellene:
Egyetlen jól irányzott csapás

Denevérek
Mindig csapatban támadnak ránk, leginkább akkor, ha párkányon, kiszögellésen állunk. Érdemes stabil pozícióban megölni őket, mert hajlamosak a legrosszabb pillanatban támadni.
A leghatásosabb módszer ellene:
Egyetlen jól irányzott csapás

Női szörny
Két karddal kezükben támadnak, elég gyors ellenfelek. Védekezésben nem olyan jók, ha több ellenfél támad ránk, érdemes először velük végezni.
A leghatásosabb módszer ellene:
X, Négyzet, Négyzet, Háromszög

Szablyás szörny:
Ahogy a nevük is mutatja, szablyával támadnak ránk. Karddal nehéz legyőzni őket, inkább a tőrünket kell használni.
A leghatásosabb módszer ellene:
Leghatásosabb a tőr, ajánlott: X, Négyzet, Háromszög

Láncos szörny
Lánccal támadnak, és elég jól védekeznek. Elég nehéz ellenfélnek számítanak, ha többen támadnak ránk, érdemes elcsalogatni egyesével őket, és úgy végezni velük.
A leghatásosabb módszer ellene:
Leghatásosabb a tőr, ajánlott: X, Négyzet, Háromszög

Baltás szörny
Baltaszerű fegyverrel támadnak ránk, vékonyak, gyorsak, és elég jól védekeznek.
A leghatásosabb módszer ellene:
Leghatásosabb a tőr, ajánlott: X, Négyzet, Háromszög

Dupla lándzsás szörny
Nagyon nehéz ellenfelek, rendkívül jól védekeznek, nem tudjuk őket átugorva megsebezni.
A leghatásosabb módszer ellene:
Háromszög, Négyzet, Négyzet

Az idő tőrével elérhető trükkök:

Újraéledés – Az idő visszapörgetése
Segítségével visszapörgethetjük az időt, és meg nem történtté tehetjük a hibáinkat, még akkor is, ha azok végeredményeképpen meghalnánk.

Késleltetés – Lassítás
Ez a képesség főleg harc közben hasznos, az időt le tudjuk lassítani, és így előnyre tehetünk szert a homokszörnyekkel szemben.

Megfékezés – Fagyasztás
A tőrrel megszúrt ellenfél kiesik az időből néhány másodpercre, ez alatt az idő alatt védtelenné válik bármilyen támadással szemben.

Gyorsítás – Mega-Fagyasztás
Megáll az idő a környezet, ezáltal az összes ellenfelünk számára, ezt kihasználva elképesztően gyorsan tudunk végezni velük.

Sors – Látomások
Segítségével előre láthatunk jövőben megtörténő eseményeket.

Tippek – Trükkök:

Ha többen támadnak ránk, akkor az irányt megnyomva kiválaszthatjuk, hogy kinek osszunk ki egy-két pofont, rúgást, szúrást.

A mentések utáni víziókat érdemes jól megnézni, akár többször is, a következő rész feladatainak megoldásait látjuk ezekben.

Minden kútnál, medencénél, vízesésnél igyunk, többnyire rengeteg ellenfél támad egyszerre ránk, és nem biztos, hogy a harc közben sikerül pótolni az életerőt.

A palotában elszórtan megtalálható idő homokját szedjük mindenhol össze, bár e-nélkül is végig lehet vinni a játékot, sokkal egyszerűbb lesz, ha több mint négy /akár nyolc/ tartályba gyűjthetjük a homokot.

Ha falon kell futnunk, és onnan elrugaszkodni egy oszlopra, vagy létrára, esetleg cseppkőre, akkor célozzunk a falra vetődő árnyék segítségével.