„…Snow-blind: főnév. EMP-robbanás, vagy hasonló elektromos zavarás által, annak környezetében előidézett komplett rendszerleállás, amely a belső elektromos és külső bio-mechanikus egységeket éri. Leginkább a harctéren használt fogalom, mely az implantátumokkal felvértezett egységeket bénítja meg…”

Nem véletlen, hogy a Legacy of Kain szériát jegyző Crystal Dynamics várva várt, mellesleg a Deus Exre hajazó cyber-FPS-e ezt a címet kapta. A produktum először a 2004-es Electronic Entertainment Expón mutatkozott be a nagyközönség előtt, ám mindenki tudta, hogy egy az egyben a korábban ismert Deus ex: Clan Wars bújik meg a programkód mögött. A Deus Ex széria második epizódjának totális bukása után nem restellték átnevezni a játékot, amely így Snowblind címen futott tovább. A futurisztikus FPS a 2065-beli Hong Kongba kalauzolja a játékost, ahol a főhős Nathan Frost bio-implantátumokkal keményen megtűzdelt szuperkatona szerepében tetszeleg: a Liberális Koalíció oszlopos tagjaként, a frontvonalak mögött harcolva próbál rendet vágni a káoszban. Az ellenség a véres kezű diktátor-generális, aki a legfejlettebb technika segítségével próbálja az emberiséget a sötétségbe taszítani…
Vártuk a programot; annál is inkább, mert a Crystal Dynamics a TPS akció/fantasy játékai mellett végre más műfajban is megmérettetheti magát. A PC-verzió mellett természetesen Xbox és PS2 változat is várományos, lényegi különbség – a multiplayer móduszt kivéve – azonban nem várható közöttük.
Nézzük a végigjátszást!

1. Arrival

Miután kis csapatod megérkezett az ellenséges bázis központjába (s ahova a későbbiekben még többször visszatérsz), rögtön egy helikopter támad rád. Ha sikerült biztosítanod a területet, a következő célpont felé veheted az irányt, amely egy újabb puskaporos gócpontnak ígérkezik. Minden egyes helyszínen, ahol kétségeid vannak a továbbhaladást illetően, bátran pillants a radarra, amely 95%-os pontossággal jelöli ki a megfelelő irányt. Hagyatkozz a technikára és a megérzéseidre: kövesd a radart, szedj le mindenkit és a mentőhelyen (Save pointok: a kékkel jelzett ikonok, bármikor visszatérhetsz hozzájuk) pihenj egyet. Folyamatos össztűznek leszel kitéve, mígnem az ellenséges erők légicsapása le nem dönti az adótornyot  Jószerivel fel sem eszmélsz, tíz óránál egy AttackBot duó (mini-mech szerű robotok) okoz váratlan meglepetést, hát iktasd is ki őket. Haladj a templom irányába és szüntess meg minden ellenséges aktivitást, melyhez használhatod az ott elhelyezett földre telepített, nagy kaliberű gépágyút is. Ne kíméld a folyamatosan érkező War/AttackBotokat, mint ahogy az őket követő légierőt sem.

2. Rebirth

A Tutorial (betanító) szintű első misszió teljesítése után veszi csak kezdetét igazán a Project: Snowblind nevezetű kalandtúra. Mivel súlyos sérüléseket szenvedsz, az orvosok speciális addonokat és implantátumokat építenek a testedbe: ettől leszel különleges katona és ezek az ún. bio-modifikációk lesznek felelősek a későbbi speciális képességek elsajátításáért is. Miután magadhoz térsz, rögtön feladatot kapsz: a háború nem vár, irány a fegyvertár (Armory), pisztolyod vár, fel harcra hát! A szövevényes útvonal kitalálása azonban felesleges időpocsékolás, így hagyatkozz ismét a radarra. Rövidesen rájössz, hogy egy kivételével az összes ajtó zárva van: láss csodát, ott kell továbbhaladnod, melynek eredményeképp összefutsz a főorvossal és nem sokkal később a fegyvereidet is magadhoz veheted. Haladj visszafelé, mígnem két katonába botlasz: ne foglalkozz velük, kövesd inkább azt a bakát, aki épp melletted masíroz el. A főorvost említve máris ajándékot kapsz: a Vision képesség segítségével láthatod a fény nem látható spektrumaiban való tevékenykedést, az infravörös védelmi berendezéseket, és bizonyos esetekben átláthatsz a falakon is. Mint minden implantátum, ez is bioenergiát igényel, melynek állapotát a HUD-on a radar alatti kék csíkkal jelzi a program. Sétálj ki az épületből a bázisközpont felé. Ahhoz, hogy tovább haladhass, fel kell törnöd a biztonsági védelmet az ajtónál: a CPU hack műveletekhez mindig használj Icepicket, amelyet a hozzá való Launcherrel lőhetsz ki. Célozd be a terminált, majd használd a Use gombot. Így már képes vagy manuálisan irányítani a védelmi ágyúkat, tehát szétlőheted azt a Security Droidot, amely a szomszédos teremben rakoncátlankodik. Átsétálva a szabaddá vált reteszen tegyél jelentést a War Roomban (taktikai szoba) ténykedő Kazanawának – ám mielőtt ezt megtennéd, látogass el a Barakkba, ahol felveheted a Riot Wallt (a spec. tárgyakról és implantátumokról készült összefoglalót külön mellékletben találod). Az időt lassító Reflex Boost bioképesség kézhezvétele után feladatod, hogy csatlakozz ahhoz a speciális osztaghoz, mely a leszálló dokknál (Landing Pad) vár téged. A rohanó katonák segítenek megtalálni a célobjektumot, ahonnét aztán rögtön bevetésre indulsz.

3. Ambush

A poszt-apokaliptikus Hong-Kong szomorú képet fest; a helikopter földetérése után nyomulj előre a társaiddal a rommá lőtt városrészen. Szedd le az ellenséget, vedd fel a gránátot, majd az épületben heverő shotgunt is. Erre haladj tovább, ahol rövidesen egy kerítés állja utad. Csimpaszkodj fel rá és mássz át a szemközti utcába. A kommandósok után szállj be a Phoenix nevezetű járgányba és robogj el vele a tankig, amely épp szembe jön veled. Rohanj fel a szemben levő ház emeletére, ahol keresd meg a szellőzőt és mássz át rajta. Miután kibújtál, menj le a lépcsőn, és szedd szét a tankot (ha még nem tetted volna meg.) A Store Roomban már várnak rád, így nyílegyenesen suhanj végig azon az utcán, ahonnét a tank bukkant elő. Az egyik elesett katonától szerezhetsz egy Rocket Launchert, amely nagy segítségedre lesz a méretesebb szörnyetegek ellen. Az alagút jobb oldalán levő ajtónál találsz Save Pointot, így ments egyet. Menj fel a közeli lépcsőn, és csatlakozz a II. hadtesthez. Ha sikeresen túlvagy a feladaton, megkeresheted az egyik falon levő CPU-terminált, mely a közeli zárt ajtó kinyitásáért felelős. Az emeleten rábukkanhatsz még egy bio-energiacellára és egy Nanoboost addonra is: utóbbi felettébb fontos és hasznos eszköz, mindenképp vedd magadhoz. Kövesd a radart, és használd az emeleti rádióállomást. Rohanj le az utcára, kövesd a radarjelet (későbbiekben RJ) – a párkányon átsétálva megleled a CPU-terminált. Nyittasd ki vele a zárt kaput, és haladj a kijárat felé, ahol ismét egy felrobbantásra váró tankkal kerülsz szembe.

4. Interference

Chung tábornok, a békehadtest vezéregyénisége segítségedre lehet, így célszerű lenne felkutatnod. Szedd fel a muníciót és a Healthpackot  a romos épületben (emelet), majd sétálj be a katonák mellett levő bejáraton. Keresd meg Chungot, közben ellenséges katonák hadával kell szembeszegülnöd. Ha végeztél a piszkos munkával, nyomás az emelet, ahol Save Point és egy kevés ammo vár rád. Rövidesen újabb feladat érkezik a rádión: ki kellene jutni a körbezárt tűzfészekből, amely csak és kizárólag a csapóajtós földalatti szellőző- és szervizalagúton lehetséges. Kövesd az RJ-t, s cserébe Chung tábornoktól megszerezheted a Ballistic Shield addont – és egy rögtönzött bemutató kíséretében kis is próbálhatod. A kinyílt ajtó mögötti katonák likvidálása után igaz, elszenvedsz egy robbanást, de sebaj: használd a CPU-terminált (későbbiekben CPU), hogy kinyisd a Hatch-cset. A lépcsős helyiségből visszamenet kinyílik egy újabb zárt ajtó, menj hát be rajta. Gyalogolj le, de óvatosan, hogy ne vegyenek észre. Sétálj a Tamming CPU-hoz (RJ) a katona melletti járaton be, fel az emeletre, majd át az ablak melletti rácson. Szaladj le a CPU-hoz, és vedd használatba (Disable). Pitney, a tech. specialista szerint ez még nem elég az üdvösséghez, a kinyitáshoz le kell tiltani a második CPU-t is. Kövesd az RJ-t, vissza a rácson, amely kivezet az épületből. Közelítsd meg azt a helyet, ahol az RJ-t látod. Szivárogj be a bázisba a Hatch-csen keresztül. Vigyázz a WarBotokkal, aztán vedd ismét az irányt a Hatch felé.

5. Rampage

Ez a küldetés nem túlságosan hosszú, a lényeg, hogy beszivárogj a Köztársaság bázisának legbelső bugyraiba. A piros színű szobában vedd fel a Sniper Rifle-ot, majd nyisd ki a mellette levő ajtót. Kövesd a radart, szállj be a Phoenixbe. Egy hosszabb kocsikázás veszi kezdetét, de csak a Save Pointokat és az RJ-t kell követned. Több szinten keresztül vezet az út, mígnem a végállomásnál egyik oldalt találsz egy kisebb helységet, ahonnét egy lift indul az emeletre. Tipp: cserélj gyakran autót, és használd a lövedék képességét. Rendkívül hatásos a Botok ellen.

6. Destroy

Lelövik a nem túlságosan festői Hong-Kongban cirkáló békefenntartó helikoptert: a műveletért az ellenség Rail Cannonja felelős, melyből négy is akad, így hát gyorsan hatástalanítanod kell őket. Nyomulj előre a vörös csillaggal megjelölt bejáratig, majd ölj meg mindenkit a világító dobozokkal teli teremig. Rövidesen megleled az első Rail Cannont; az elpusztításához a szellőzőjáraton kell felmenned az emeletre, ahol a tárgyak és muníció felvétele után néhány katonával is le kell számolnod. Kapcsold ki a riasztót – ez egy roppant fontos dolog: ha a missziók során riasztásra leszel figyelmes, azt tudatja veled, hogy az ellenség bekapcsolta a védelmi mechanizmust: ágyúk, automata géppisztolyok, stb.; fontos, hogy ha lehet, először ezeket kapcsold ki. Lőj egy Icepicket a terminálba és nyittasd ki vele az Ionágyú hűtőberendezésének bukóajtaját. Célozd be és lődd szét. Az eredmény: már csak 3-at kell elpusztítanod. Kövesd az RJ-t: menj ki a teremből arra, ahonnét jöttél, majd át a folyosón, mígnem egy ablakokkal övezett területre érsz. A végén szaladj jobbra be, s keresd meg a szobából vezető kijáratot: ezzel átjuthatsz a lezárt terület másik oldalára. A Kicker felvétele után haladj tova a vitrinek irányába. Vigyázz a Spider botokkal – rohanj át és hatástalanítsd a falon levő terminált. A közeli bejáraton menj be, kapcsold ki a riasztókat, s nem sokkal később a korábbihoz hasonló módon likvidáld a Rail Cannon 2-t is. Az emeleti rácsról lefelé vezető lépcső mellett találsz Save Pointot. Haladj tovább, vigyázz a rád támadó helikopterre! Használhatod a szellőzőjáratot is, amelyekből kibújva balra, a pajzsnál találsz egy újabb nyitott járatot. Ha idáig eljutottál, hamarosan szembe találod magad a Rail Cannon 3-mal. A jól bevált módot kövesd a végső inaktiválásához, majd pillants rá az RJ-re az utolsó RC felderítéséhez. Rövidesen találsz egy újabb mentőhelyet, amelytől nem messze egy lézeres védelemmel nézhetsz farkasszemet. Ugorj a ládákra, majd kússz át a veszélyes területen, mígnem a 0231-es jelzéssel ellátott ajtóhoz nem érsz. Igen, itt találod a Rail Cannon 4-et, ahol az emeleten újfent katonák nehezítik az életed. Lődd szét a plafonon levő gépágyút, s a CPU segítségével a fentebbiekben leírt módon hatástalanítsd az ágyút. Miután teljesítetted a feladatot, haladj a felvonó felé (RJ). Némi liftezés után újabb feladatot kapsz: a lázadók központi számítógépe itt van a közelben, célszerű lenne meghackelni. A Security panelnél hatástalanítsd a lézervédelmet, de vigyázz a rövidesen rád törő helikopterrel (a rakéták ellen guggolj le és haladj az ablakok alatt). Az emeletre való feljutáshoz a terem másik végében megbújó lépcsőt kell használnod. Sétálj a CPU-terminálhoz, melyet egy kisebb cseverészés követ a rádión… Az eredmény: a láthatatlanná válás képessége, melynek birtokában indulhatsz is következő misszióra, amely a „kissé” átépített hong-kongi Operaházba kalauzol téged.

7. Freedom

Az előzőekben megszerzett képesség Cloak néven fut és rendkívül jól használható addonként van jelen Frost testében. Szedj fel minden felvehetőt, majd kövesd a sárga csíkot a lépcsőn; használj Ballistic Shieldet, mert sokan jönnek ellened. Elsődleges feladatod, hogy a bejuss a gyár/börtön fő biztonsági központjába és ott a rabokat felkelésre/szökésre buzdítsd – így hát fedezd fel a területet az A01-es blokkban: szedd fel a muníciót, majd haladj tova a sárga jelzés nyomvonalán. Érdemes szétlőni a kamerákat, mert képesek beriasztani és az elég kellemetlen dolog. Rövidesen egy ajtóhoz érsz, mellyel lejuthatsz a B02-es blokkba. Szaladj előre a kék csíkon és keresd meg a CPU-terminált, mellyel kinyithatod a börtönzárkákat. Ha ezzel kész vagy, vezesd az Echo alakulatot a lifthez. A CPU megtalálásához használd a szellőzőrendszert, de a radar mentőhelyet is jelezni fog. Tovahaladva találsz egy MedicalBotot (felgyógyít), illetve egy aknavetőt (Mine Launcher) is. Rövidesen egy fényárban úszó, fákkal teli nagy terembe érsz, ahol nagyon nehéz csatára számíts. Sokan jönnek, használj ellenük gránátokat, majd ha végeztél, rohanj a terem másik végében található lifthez.

8. Riot

Miután sikeres volt a lázítás, fel kell kutatnod Dr. Joseph Liawot, majd meg kell szöktetned a börtönből. A fogva tartottak információval tudnak szolgálni a prof helyzetét illetően, célszerű lesz őket meghallgatni. Miután katonáid kinyitották a rácsot, kövesd a sárga csíkot és közben öld meg a rád támadó ellenfeleket. Használd a létrákat a továbbjutáshoz, melyek átvezetnek a konténerek tetején. Később találsz egy ajtót, melyek mögött AttackBotok várnak rád. Láthatatlanná válva juss el a telepített gépágyúig és rendezd le őket. Ezek után nincs más út, ismét a konténerek tetejét kell igénybe venned. Egyik falán hatalmas lyuk tátong, mellyel átkerülhetsz a túloldalra. A lenti, mellesleg jól megbúvó „fémketrecben” meg fogod találni a CPU-terminált: kapcsold ki vele a biztonsági rendszert. Igaz, így már az ajtón nem tudsz kimenni, de használd a mögötted levő létrát és juss egy szinttel magasabbra. Bújj be a szellőzőbe és ess le: a szemközti, kinyitott rács mögött beszélj a dokival. A beszélgetés rövid lesz, a hátad mögött egész osztag érkezik a kivégzésedre, de ne hagyd meg nekik ezt az élvezetet. Öld meg őket és rohanj vissza a torony II. szintjére. Lám, egy helikopter érkezik, mely azon mesterkedik, hogy kimentsen benneteket. Az akció sikeres, így már elhagyhatod a vérengzés helyszínét.

9. Return

Földet érés után megkapod a játék egyik legjobb fegyverét a H.E.R.F „személyében”, amely képes az elektromechanikus eszközök hatástalanítására, emellett rendkívüli erővel támadja az élő szöveteket is. Elsődleges feladatod, hogy azonosítsd a bázis belsejébe vezető bejáratot – ehhez azonban őrök egész hadán kell átmenetelned. Vess be mindent, taktikázz, használd a spec. képességeid, mert ennek hiányában rettenetesen nehéz lesz az előrehaladás. Nyomulj előre, át az ajtókon, mígnem a másik szektorban el nem érsz a Save Pointhoz, amely mellett találsz egy létrát is, mellyel feljuthatsz a tetőre. A létrás megoldás mellett a földön járva is át lehet hatolni a védelmen, de ott sokkal macerásabb az előrehaladás (Cloak segítség lehet). Bizony, az első bevetésed helyszíne ez, csak most épp éjszaka van. A Warbotok ellen használd a HERF-et, majd kövesd az RJ-t.

10. Infiltrate

Miután sikeresen behatoltál a bázisra, kutasd fel a némiképp átszerveződött War Roomot és próbálj meg beszélni Kazanawával. Fedezd fel a területet: a szellőzőn át bejuthatsz az Armoryba, ahol aztán a főfolyosón menetelve találsz mentőhelyet is. A védelmi rendszert az orvosi szobában található CPU-terminálnál iktathatod ki. Ugyanitt találsz egy másik szellőzőjáratot, amelyen átkúszva a kertbe vezető zsilipkaput (Courtyard door) tudod kinyitni. Menj tova az eléd tárult új útvonalon és likvidáld az összes katonát, Warbotot, ellenséget. Rövidesen találni fogsz egy újabb kapcsolót, amellyel a belső templom ajtaját tudod kinyitni (Inner Temple door). Haladj is át rajta (RJ) majd a jobbra levő első ajtón menj be, fel a létrán, tovább az ott található szellőzőbe: így jutsz ki az álmennyezetre. Haladj át, majd ess le és keresd meg azt a szellőzőt, amelyik nyitva van. Átmászva rajta a teremben levő CPU-nál nyisd ki a War Room ajtaját. Kússz tovább a szellőzőn, vedd fel a CPU Spike-ot. Használd a Sec. Terminált, hogy inaktiváld a War Room folyosón levő biztonsági lézereket. Így már át tudsz mászni alattuk – egyenesen Kazanawa holttestéhez. Bizony, felettesünk halott, eltették láb alól az ellenséges erők. Üzenet azonban van, nem is akármilyen: meghallgatása után nyomban a szerverszoba felé kell venned az irányt, hogy felrobbantsd a központi számítógépet. Kövesd a hologramot, menj be az ajtón és keresd meg a CPU-t, majd írd be az önmegsemmisítési kódot, melyet a parancsnok mondott. A detonáció rövidesen bekövetkezik, te pedig a füstfelhőt magad mögött hagyva elmenekülsz a helyszínről.

11. Breakout

Miután sikeresen felrobbantottad a bázis központját menekülőre kell fognod a dolgot – nem is akárhogy. A feladat, hogy a rád rontó katonai osztagok ellenére kijuss a barakkból. Rengeteg gyalogos egységet meg tudsz ölni a gránátok használatával: nyomulj ki az udvarra, majd a ládák mögötti ajtón áthaladva szedd fel a vitrinből a muníciót. Vedd az irányt a szemközti bejárat felé: a rádión bejelentkező Pitney szerint csak a landoló állomás alatti vészjáraton keresztül hagyhatod el a helyszínt, így a radart segítségül hívva keresd meg a célobjektumot.  Mielőtt azonban elindulnál, haladj jobbra, ahol néhány katona kivégzése, egy szellőző járat felkutatása után találsz egy bejáratot mögötte egy létrával, amely bizony egy Save Pointot rejt. Pihenj egyet, és haladj a barikád felé. A program figyelmeztet, hogy erre bizony nem lehet továbbjutni, kénytelen vagy alternatív útvonalat választani. Vedd elő a radart és kövesd az RJ-t. Fuss vissza a kertkapuhoz, aztán haladj is el mellette: a felrobbantott szoba mellett öld le a katonákat, és kövesd az RJ-t. Lassan nyomulj előre, rengeteg ellenfél vár rád. Rövidesen egy újabb kerthez érsz, ahol először a gépágyús tagot szedd le. Két ajtón átmenetelve egy elegáns balra fordulással ismét Save Pointot találhatsz. Most már nincs más dolgod, mint követni az RJ-t, de Pitney szerint ejtsd útba az Armory Roomot is, ha fogytán van a lőszered.
Érdemes a kisebb szobákat is átkutatni, gyógyító csomagok egész sorát szedheted fel. Az egyik szobában elkapsz egy rádióbeszélgetést, melyben társaid azt ecsetelik, hogy a pajzs hatástalanításához elég nagy robbanótöltetre van szükség. Ez most ne érdekeljen, kövesd az RJ-t, mellyel rövidesen elérsz a Landing Pad-hez. Sniperrel szedd le a katonákat a lőállásokból, aztán vedd az irányt a leszállóhely alatti bejárathoz.

12. Rescue

Ahhoz, hogy a csatát tovább folytathasd, a megmaradt koalíciós egységhez kell csatlakoznod. Kiérve a szabadba rengetegen támadnak rád. Szedd le a gépágyúst (használj ballisztikus pajzsot.) Kövesd a radart a továbbjutáshoz, amellyel egy újabb kertbe érhetsz, ahol Save Pointot is találhatsz. Óvatos legyél, mögüled is érkezni fog szeretetcsomag. Haladj az RJ felé – húzd ki a következő Save pointig, amely a következő szektorban található. Rövidesen megtalálod Pitney-t, akivel a rádióhoz szaladtok, mivel feltétlen légi tisztogatást kell kérnetek. Kövesd a bunker mélyébe, ahol felveheted a Flechette-et, mely plazmát lövell ki magából és a HERF mellett az egyik leghatásosabb gyilkolóeszköz. Rövidesen azonban betör az ellenség, neked pedig valahogy ki kell jutnod, ugyanis a mentőosztag a Landing Pointra kell, hogy leszálljon. Iszonyatos vérengzés veszi kezdetét a felszínen: egészen addig kell tartanod a pozíciót, amíg meg nem érkezik a felmentő sereg. Végezetül elmenekültök a helyszínről, de a generális még mindig él és ez nem jó pont…

13. Descent

A találkozási pontnál rögtönzött taktikai megbeszélés eredménye: így vagy úgy, de a tábornoknak el kell pusztulnia. Sajnos segítség nélkül maradtatok, a NATO egységei sem tudnak elegendő erőforrást átcsoportosítani. Csupán azon a 19 katonán múlik, hogy a jelenleg a csatornarendszerben bujkáló tábornokot eliminálják. A speciális alakulatok, melyek az ellenség legfőbb harci vezetőjét védik, erős egységek: valószínűleg a legmodernebb álcázó berendezésekkel vannak ellátva, így katonáid nem könnyű harcnak néznek elébe.
Már az akció elején problémákba ütközöl: a csapat egy része eltűnik, így kénytelen-kelletlen ki kell derítened, mi történt velük. A felkutatásukhoz az RJ-t hívhatod segítségül: mássz fel a létrán, így át tudsz haladni az előtted levő rácson. Kutasd fel Sgt. Stilwellt, aki a radar szerint a csatornarendszerben tartózkodik. Mássz hát be és kövesd az RJ-t, így nem tévedhetsz el. Új ellenféltípussal találkozol: ők olyan láthatatlan katonák, mint te, amikor a Cloak képességed használod. Elég nehéz eltalálni őket, ezért célszerű lesből támadnod, amihez a Vision képességet kell használnod. Úgy tűnik, hogy az utoljára jelzett helyszínen nyomát sem találod a Bravo Squadnak, így az előtted levő útvonalon kell tovább folytatnod a felderítést (RJ). Habár a radarpontnál megtalálod az egyik katonát, az hamar kileheli a lelkét, de annyit még elárul, hogy láthatatlan katonák vitték el a többieket. Kövesd hát az RJ-t, rövidesen Save Pointhoz érsz. A feladat, hogy átjuss a védelmi rendszeren: ehhez folyamatosan a radar célobjektumát kell követned. Az ellenfelek könnyű likvidálásához a sniper-headshot a nyerő formáció. A védelmi mechanizmushoz érve a Kickerrel iktathatod ki a kapcsolót. Haladj fel a lépcsőkön, az ajtókon át az AttackBotig, majd a folyosó jobb végében található faládákat áthozva már át tudsz jutni a lézernyalábokon. A radar továbbra is követendő, de néhány katonát, ágyút és riasztót még likvidálnod kell. Kicsivel továbbhaladva azt a gyors feladatot kapod, hogy szivárogj be a Control Centerbe. Tedd is meg – némi előrenyomulással elérheted, ahol majd egy kis hacker-tevékenykedés eredményeként leállíthatod a központi számítógépet. Az előrenyomulás fázisai: a földszinten levő csöveken át eljutni a létráig, ott fel az emeletre – mindeközben le kell szedni a szemből vígan lövöldöző rémségeket. Mialatt te a továbbjutással szenvedsz, a többiek közlik rádión, hogy azonosították a tábornokot és megjelölték a radarodon. Hurrá, nincs más dolgod, minthogy kövesd a jelet, s ezzel ki is jutsz a feladatként megjelölt Control Centerből. Használd a falon levő CPU-terminált a CC ajtó kinyitásához: a művelet következtében katonák özönlenek be, így kénytelen vagy őket a másvilágra küldeni. Menj ki az ajtón, és haladj addig, míg meg nem találod a felmentő sereg első hadtestét. A továbbjutás csak karnyújtásnyira van, irány hát a következő szektor.

14. Vengeance

Már nem vagy messze az elsődleges célponttól. Mialatt azonban eléred a kulcsfontosságú szervizalagutat, fel kell derítened az ellenfél titkosan fejlesztgetett prototípus-fegyverét is. Pitney szerint egy speciális földi gyilokvető munkálatain fáradoznak, amely pusztítóbb lesz minden eddigi kézifegyvernél.
A következő teremben levő létrán mássz fel a csatornába: haladj előre, a létrák segítségével megkerülheted a lézeres védelmet. Néhány katona likvidálása után rádión figyelmeztetnek, hogy melletted levő teremből származó nagy energiaforrás valószínűleg a prototípust sejteti. Mássz le, be a terembe, és likvidálj mindenkit. Az asztalon levő, mellesleg Rail Laser nevezetű tárgyat szólítsd magadhoz, amely nem más, mint a Rail Cannon hordozható verziója. A kilövellt Laser Beam bármilyen kisebb objektumot megsemmisít, míg másodlagos funkciója, a Plasma Ball azonnali robbanást idéz elő. Eztán mássz fel a létrán át a csövekre és kövesd az RJ-t. Ki kell menned a folyosóra és ott felmászni a létrán a következő szintre. Miután elérted a Maintenance Tunnels-t, Dr. Liaw elmondása szerint valahogy be kell jutni a főbejáraton. Egyenesen nem lehet, így kénytelen vagy kerülő úton behatolni. Kövesd az RJ-t, egészen a mentőhelyig, majd egy oszlopokkal teli teremig: öld le a katonákat, és haladj tovább (ha nagyon muníció híján vagy, nézz be a szellőzőnyílásokba). Behatoltál a Control Centerbe: nincs más dolgod, mint megkeresni a Mainframe Roomot. Szaladj tovább, amíg egy újabb csatornába nem érsz: használj a távoli ellenfelek leszedéséhez Sniper Rifle-ot. A jobb oldalon találsz egy szellőzőnyílást: mássz át rajta és máris elmentheted a játékállást. A másik teremben levő ellenfelek elpusztítása után keresd meg a repedést a padlón és ess le. Ez a szerverszobába vezet, ahol többek közt a generálist is találod. Némi csevely után elkövetkezik az elkerülhetetlen harc: nem túlságosan nehéz ellenfél, a titok kulcsa a folyamatos mozgásban van. Néha Attack- és SpiderBotokat küld rád, ezeket likvidálnod kell, aztán ismételten a generálissal foglalkozhatsz. Tipp: használj Sniper, Flechette és Rail Laser lövedékeket.

15. Assault
Miután sikeresen térdre kényszerítetted a legfőbb ellenfelet, és kijutottál a csatornából, egy csapat kommandóssal találod szemben magad. Sebaj, ismét szerezhetsz egy speciális képességet, amely az Electrical Storm névre hallgat. Pitney bejelentkezése után új feladatot kapsz: a légitámaszpont irányítótornya felett kell átvenni a hatalmat. Itt nem tudok sokat segíteni, menetelni kell folyamatosan előre: a Botok ellen használd az újonnan megszerzett képességet, majd menj át a kapun, aztán az épület jobb oldalán levő létrán felmenve tegyél rendet az emeleten is. A lépcsőházban felfelé haladva egy látványos bemutatóval megérkezik Chung tábornok. A segítség nem tud leszállni a légelhárító lövegek ténykedése miatt, így hatástalanítani kell őket. A lépcsőházban a földszintre leérve találsz Save pointot – vedd is igénybe, szükség lesz rá. Menj ki az épület előtti térre, és likvidáld a rád törő sereget. Rohanj át a nagy kapun, és kövesd csapattagjaid irányát, miközben Pitney bejelentkezésére leszel figyelmes. Charlie osztagának mindenképpen tartani kellene a már megszerzett állásokat, de segítség nélkül nem megy, így neked kell odasietned.  Kövesd az RJ-t, menj be az ajtón és használd a CPU-t, hogy letiltsd a Sam Turret lövegeket. Az egyiket már sikerült, a másik inaktiválására is szükség van; RJ, majd némi harc után leomlik egy hatalmas gerenda, amelyen felmenetelve folytathatod tovább az öldöklést. Nyomulj előre, míg meg nem pillantod Chung tábornokot akció közben. Sajnos ő az ellenséges beavatkozást nem éli túl, neked azonban tovább kell menned. Menj be a bejáraton, és tiltsd le a másik lövegtornyot is. Mivel a tábornok meghalt, te lépsz a helyébe: nem erősséged a beszéd és a nagy szavak, de megkapod a végső missziót: meg kell semmisíteni a fő ellenállás irányítótornyát, hogy az emberiség végre szabadon élhessen…

16. Nightfall

Ahhoz, hogy bejuss a Republic Base-ra, hatástalanítanod kell a pajzsgenerátort, amely az erődítményt védi. Be kell szivárognod a létesítménybe, miközben el kell pusztítanod a Mortar ágyúkat is. Szedd le kétoldalt az ellenséges állásokat, majd a baloldali szellőzőnyílásán át megtalálhatod azt a CPU-terminált, mely ezeket a lövegeket kiiktatja. Ha ezzel megvagy, akkor a rácsok mögött raboskodó két szövetséges katonát is kiszabadíthatod, ez a másodlagos objektíva. A Botok ellen a csövekkel teli harcmezőn használd a szintén ott heverő Hydra járműveket. A radart követve találhatsz mentőhelyeket is: gyakran térj vissza, szükség lesz rájuk. Lassú előrenyomulással használd a Hydrák ágyúit és rövidesen megtalálod az egyik pajzsgenerátort. Az elpusztításához az energiatelepeit, a Node-okat kell kilőnöd, amelyek közvetlenül mellette találhatóak (4 db pirosan világító cella). Ugrass át a Hydrával a leszakadt hídon, majd haladj a radar irányába. Ha a generátort elpusztítottad, keresd meg az RJ segítségével a másodikat is, és a fentebb leírt módon semmisítsd meg.

17. Revenge

Miután a pajzsgenerátor elpusztult, úgy döntesz, egyedül indulsz a torony ellen. Ahhoz, hogy a szigorúan őrzött területre bejuss, meg kell szerezned a belépési kódokat. Menj a központba, a hologramos csarnokba, öld meg a katonákat (az emeleten is). A kinyílt bejáraton áthaladva rövidesen találsz Save Pointot. Menj tovább a folyosón: SpiderBotok inváziója után a jobb oldalt találsz egy szellőzőnyílást: alá kell vinned egy ládát, úgy már be tudsz mászni. Kússz át rajta, majd a kijáratnál szedd le az ágyús őrt. Az ajtó természetesen zárva van, úgyhogy a szemközti rácson keresztül ismét kúszás következik: kijutván térképezd fel a terepet és haladj a radar felé, mígnem elérsz egy újabb CPU-terminálhoz. Nyisd vele ki a Generator Acces Doort. Pitney elmondása szerint ha elpusztítod a Power Node-okat, felrobbanthatod az egész kócerájt, neked sem kell több, kövesd a radart a feladat elvégzéséhez. A botok ellen HERF, a katonák ellen a gránátok hatásosak. Az RJ-t követve sok SpiderBottal találkozol, de az imént említett fegyverrel eredményesen küzdhetsz ellenük. Utad során támpontként egy hatalmas ionágyúhoz is elérsz, de nincs más dolgod, mint követni a radarjelet. Az AttackBotokat, katonákat legyőzve egy újabb mentőhelyhez érkezel, s rövidesen megleled a generátort is. Szaladj gyorsan a pirosan világító helységbe, s használd a CPU-terminált. Kinyílnak a Node-okat védő szárnyak, és a sok gyalogos egység mellett ki kell lőnöd mindegyiket.

18. Escape

Nathan Frost  a bio-modjait felhasználva, a nagyobb robbanás érdekében megsemmisíti a generátort. El kell hagynia az objektumot, mielőtt az atomjaira robban. Ez nem más, mint egy time run: nincs más dolgod, mint rohanni, ahogy csak tudsz és minél több Healthpack-et felszedni. Ha sikerül, láthatod, ahogy a generális egykori birodalmának utolsó jelzőbástyája is felrobban és új időszámítás veszi kezdetét.

Tippek, trükkök:

Ügyelj a riasztásokra: ha veszélyes gócponthoz érkezel, mindig próbáld meg hatástalanítani, mert ilyenkor a mellékes szobákban tartózkodó ellenfelek is a többiek védelmére sietnek.

Használd gyakran a dobható gránátokat is: ha képtelenség továbbjutni az adott ponton, valószínűleg taktikát kell változtatnod és ezek segítségével ritkítani a célpontok sorát.

A Riot Wallok kezdetben nem, de későbbiekben nagyon hatásosak: megvédheted magad vele az ellenséges hordáktól.

Nem biztos, hogy mindig a lerohanás a jó megoldás: sokkal többet érsz, ha lassan, minden lépésed megfontolva, titokban lopódzol be a tűzfészkekbe. Tipp: váratlan támadás!

Az egyes fegyverek zoom képességei sokszor segítségedre lehetnek a távoli ellenfelek likvidálásakor.

Legyen mindig Nanoboost nálad: így ha elkerülhetetlen a vég, kapsz még egy lehetőséget. A NB implantátumaid révén feléleszt és feltölti a bio-energiádat is.

A Kickerrel a látszólag elérhetetlen ládákat is megszerezheted. Elsődleges gerjesztéskor taszító, másodlagosként pedig vonó hatást fejt ki, mellyel megszerezheted őket.

Tudtad-e?

…hogy ha Nathan Frost implantátumai megvalósíthatóak lennének, műtétjeinek ára jelenleg fél milliárd dollárhoz közelítene?

…hogy az implantátumok minden esetben fejlesztik a dolgozó képességeit? Általuk gyorsabban, hatékonyabban végeznek el minden tevékenységet.

…hogy már ma is megvalósítható a kibernetikus kéz, láb, szem, belsõ szervek, és idegi implantátumok egész sora ?

… a Data Sciences nevű cég a jövő évben egy forradalmian új vérnyomásmérő implantátum piacra dobását tervezi, amely akár az Interneten keresztül is képes lesz a szóban forgó diagnosztikai adatok kezelőorvoshoz történő eljuttatására ?

…hogy a Pentagon kutatást és fejlesztést koordináló részlege, a DARPA tavaly ötvenmillió dolláros programot indított olyan robotikus külső váz kifejlesztésére, amellyel a katonák védettsége és (tűz)ereje megsokszorozható a mobilitás csökkenése nélkül ?

…hogy a jövő pilóta nélküli repülőgépek prototípusainak ismertetését (X45 és 47) a http://www.arpa.mil/j-ucas/ linken találod?

…hogy a Future Force Warrior (FFW) az amerikai hadsereg jövőbeni legtitkosabb és legspeciálisabb bevetéseire felkészített, a legmodernebb technikai felszereltségekkel ellátott elit katonai alakulatát jelenti?

Fegyverek

Elsődleges fegyverek:

Carbine Assault Rifle: A játék első küldetéseiben sikerrel használhatod ezt a közönséges géppisztolyt, mely igazán csak közelről hatásos. Távolra a nagy szórási mutató miatt nem ajánlott; másodlagos funkciója gránátvető, amely kisebb, közel levő csoportok ellen javallott.

Rocket Launcher: A szövetséges erők standard, kézi rakétavetője. Méretéhez képest ereje nem túlságosan nagy: mini Attackbotok, gépágyúk ellen hatásos. Másodlagos üzemmódban befogórakétákat is tüzelhetsz vele.

Shotgun: Úgy tűnik, ez a régóta alkalmazott, nagy szórással rendelkező gyilokvető a jövőben sem tűnik el a feledés homályában. Gyalogos egységek ellen javallott, mechanikai ellenfelekben nem okoz sérülést. Másodlagos funkcióként Sticky Bombs-ot  lőhetsz ki vele, amely egy kis hatótávolságú, időzített robbanótöltet.

Sniper Rifle: kitűnően alkalmazható fegyver a spéci távcsöves puska, amely leginkább a problémás helyzetek megoldására való. Bármekkora távolságból elég egy lövés a fejre és a célpont inaktiválódik. Bárhol, bármikor használható a nem mechanikai célpontok ellen. Másodlagos üzemmódban sorozatlövést adhatsz le vele (5 lövés).

Rail Laser: az RL az egyik legerősebb lövedékkel megáldott speciális gyilokvető eszköz. Charge-olható (gerjeszthető) lövedéke bármilyen szerves célpontot azonnal likvidál, másodlagos Plazma Ballja pedig akár kisebb csoportok eliminálására is alkalmas. A Sniper után a második legpontosabban célzó eszköz.

Flechette: közelről nagyon hatásos, de a sorozatlövéseknél túlmelegszik, mikor kb. egy fél tárnyi lövedéket belepumpáltunk az ellenbe. Másodlagos funkciója az Attack Drones képesség, mely azon kívül, hogy megbénítja a célpont bio-implantátumait, a HUD-ját is inaktiválja néhány másodpercre.

Mine Launcher: az aknavető használatával apróbb aknát lőhetsz ki, amely a célpont egészségi állapotát ¾-ével csökkenti. Másodlagos funkciója a kilőtt aknák késleltetési idejének 0-ra csökkentése, azaz azonnal aktiválja őket.

Pistol: ha már minden muníciód elfogyott, akkor sem maradsz fegyver nélkül; a kézi pisztoly kis méretét megcáfolva meglehetősen hatásos közeli és közepes távolságra levő célpontok ellen is. Alternatív tüzelési metódusát használva robbanó lövedéket is képes kilőni.

H.E.R.F: elektrosokk fegyver; megbénítja a mechanikus gépezeteket, roncsolja a HUD-ot és leszívja a célpont bio-energiáját. Közelről hatásos – nem úgy, mint másodlagos képessége, az elektromágneses impulzus golyó (EMP Ball), mely funkcióját tekintve megegyezik az előbbivel.

Másodlagos fegyverek:

Gas Grenade: a füst v. gázbombák gyalogos egységek időszakos megbénításáért felelősek.

EMP Grenade: zavarja a célpont HUD-ját és bio-modifikációit. Megszűnteti a Riot Walls-okat is.

Flash Bang: fénybomba. Az ellenfél elvakítására szolgál.

Riot Wall: megvéd a golyózáporban; elektromos pajzs, amely barikádként is használható.

Bio-implantátumok:

Ballistic Shield: egy rendkívül jól használható elektromágneses védőpajzs, amely a legtöbb sebzési forma ellen hatásos védelmet nyújt.

Cloak: láthatatlanná levő implantátum. Bizonyos ideig, vagy az első sebzésedig rejt el a nagyvilágtól.

Infrared Vision: a láthatatlan ellenfeleket, védelmi berendezéseket feltárja és a sötét helységekben jön jól.

Electric Storm: feltöltött állapotban lightning-boltokkal felére sebzi a körülötted levő célpontokat. Áthatol a Riot Wallokon, de nem pusztítja el őket.