Meglehetősen régóta figyelemmel kísértem már a német csapat, a Nuclear Vision futurisztikus, az Apokalipszist elhozó Psychotoxic című lövöldés próbálkozását, de a várt produktum csak nem akart időben megjelenni. Közel három év telt el, mire Miss Prophet végre elkezdhette a gonosszal vívott harcát, s ez idő alatt a játék átesett egy grafikusmotor-cserén, számos változtatáson, és egy kiadóváltáson is. A tavalyi exkluzív németországi megjelenés után végre tiszteletét teheti a monitorainkon, így az előzetes internetes pletykákat sutba dobva vágtam neki az apokalipszis negyedik lovasának elpusztításához.

Nem tehetek róla, de a játék egész környezete, mondanivalója és megvalósítása egy korai, Half-Life 1-et idéző korszakot idéz fel bennem, ugyanis úgy ’98 környékén már volt szerencsém egy hasonló atmoszférájú próbálkozáshoz – az öreg FPS-rókák bizonyára igazat adnak nekem, amikor a Requiem: Avenging Angel képei villannak fel előttem. (Hogy nem ismered? Nosza, elő az internetet és nézz utána!) Az 1998-as Ubi Soft – 3DO próbálkozás sok területen jobban domborít, mint a Nuclear Vision-os alkotás, de már akkor is akadtak hiányosságok, melyeket a most megjelent Psychotoxic talán betömhet. Barátom, már túljutottál a telepítési fázison, pisztolyt és hitet szegezve felkészülten indulhatsz csatába.

1. Washington DC, 2002.12.19.

A történet Angie szerény lakosztályában kezdődik, amikoris a zavartalan tévénézést FBI-
ügynökök kopogtatása szakítja félbe. Hősnőnk a szívélyes beinvitálás után rögvest a Szövetségi Nyomozóiroda főhadiszállásán találja magát, miközben épp egy Dr. Saunders nevezetű figurával beszélget. A csevely rövid, ugyanis az egyébként a világ felfordulását hangoztató dokit egyetlen lövéssel leteríti az ajtón érkező illetéktelen behatoló. Az utolsó pillanatokban Angie tudomást szerez arról, hogy természetfeletti képességeivel csak ő mentheti meg a világot. A lázadó leányzó persze semmit nem hisz el az egészből, de hogy az öreg békében nyugodjon, úgy dönt: végére jár az idegen által csak Aaron Crowley próféciájának nevezett történetnek. Mielőtt azonban elindulnál, hogy felkeresd a Saunders által emlegetett New York-i Dr. Lindstromot, szólítsd magadhoz az öreg rozzant járgányának kulcsát, valamint az asztalon heverő Intercom Unitynek (IU – a továbbiakban mindig rövidítem a kapcsolókat, kulcsokat és egyéb felvehető tárgyakat) nevezett mesterségesintelligencia-dobozt és a kék mágneskártyát (KC) is. A beszélő Max egység sok helyzetben segítségedre lesz, kezdetnek mindjárt ki is nyitja az iroda bezárt ajtaját.
Furcsa módon az épületben mindenki megőrült és rád támad. Nem véletlen, a játék során alapos okod lesz feltételezni, hogy szegény városlakók vírustámadásnak vannak kitéve, így nyugodt szívvel lőheted halomra az összeset. Az ajtó kinyitása után első dolgod, hogy leállítsd a riasztót, így végigrohanva a folyósón, az annak végében levő szobában kapcsold is ki az ott heverő laptop segítségével. Irány vissza a karácsonyfát tartalmazó nagy hallig (Healthpack, HP a férfi WC-ben), ahonnét egyenes út nyílik a két emelettel feljebb levő szintre a liftek melletti lépcsőházon keresztül. Kicsiny futkározás után (jobbra, a lifteknél balra) találsz hangtompítós pisztolyt és egy HP-vel telített szobát is. Ugorj ki az üveg nélküli ablakon, sétálj végig a tetőn, majd bal oldalt ugorj le, és a földszinten tegyél rendet. Vedd fel a sárga KC-t, majd a sarokban levő létrán mássz vissza a tetőre. A túlsó oldalon levő nyílásba ess le, és nyisd ki a járatban levő sárga biztonsági zárat (SBZ). Nyomulj előre (balra, fel a folyósón, barikádokon át), amíg meg nem pillantod az öngyógyítás ikont (Force Health, FH). Visszafelé vedd a takarítószoba felé az irányt, az ott levő dobozokon átmászva kerülj be a szellőzőbe. A túlsó fertályon vedd fel a shotgunt és az időlassítást (Time Slow, TS) is. A szertár mellett használd az sárga KC-t, majd kövesd az útvonalat a lifteken át az aktarészlegbe. Ha végeztél az ellennel, a csarnok túlsó felében találsz HP-t és piros KC-t. Az ÉNY-i részből vezető lépcsőn leszaladva használd a piros KC-t, amivel egy újabb folyósóra érsz. (Bal szobában HP.) A barikádokat elhagyva és a szemközti ajtón áthaladva használd a TS-t és szedj le mindenkit. A liftek mellett át lehet jutni az A épület parkoló blokkjába, ahol keresd meg a piros KC foglalatot. Szedd le az ellent és jutalmul tied lesz a zöld KC. Szaladj vissza az előző helyszínre, az ott levő lépcsőnél pedig aktiváld a Parking Deckbe (PD) vezető zöld KC-t. Itt ismételten keresd meg a „zöld” védelmű ajtót és menj be rajta. Haladj folyamatosan a PD felé, ahol egy kábulatban levő biztonsági őrrel találkozol.
Max tippjére Angie életében először fogja használni azt a spec. képességét, amellyel képes belemászni más emberek tudatába és megszabadítani őket a rémálmoktól, vagy megszerezni egy, a továbbjutáshoz szükséges információt.

2. The Beginning Unknown! – The Catedral
Érdekes hely az alany rémálma. A gótikus motívumokkal díszített, omladozó, pokolbéli katedrális tipikus dark fantasy-helyszín: haladj át a pallókon, vigyázva arra, hogy nehogy leess, majd szivárogj be a főbejáraton. Vedd fel a démonok fegyverét a fénygyűrűből, és vedd balra az irányt. A leomló tartóoszlopokkal ne foglalkozz, a szükségesek úgysem esnek szét – ugrálj át a túloldalra, ahol megtörténik az első találkozás a pokol földi helytartójaként ismert Reverend Aaron Crowley-vel. Hősnőnknek be kell érni annyival, hogy ez a való világon kívüli univerzumot jelentő rémálmok birodalma, a sátán otthona, minden szenvedések helyszíne. A nevetve távozó Crowley mögött kitáruló kapu arra vár, hogy belépj, így tedd is meg. Szaladj le a sötétségbe, majd a jobb oldalt megbújó lépcsőn át az alsó szintre. Át kell jutnod a túlsó oldalra a pallók segítségével, de vigyázz: nehogy az oldalról előugró vasöklök letaszítsanak a mélybe. Szedd le a szellemeket, majd ahol az út véget ér, vesd magad a szakadékba.

3. The Deeper Unknown! – The Catedral II.
Felettébb érdekes rémálom: Angie sikítva érkezik a semmi felé, melytől csak egy fémháló menti meg. Az őr bomlott elméjében Jason-szerű figurák törnek rád, míg el nem jutsz a FH-t tartalmazó teremig. Az egész pálya arról szól, hogy menetelni kell előre és le kell szedni mindenkit. Az út abszolút lineáris, néhány helyen az ujjlenyomatot tartalmazó kapcsolóval (UK) lehet mozgatni a pályaelemeket a továbbjutás érdekében. A távoli célpontokhoz használd az ellentől elvett levegő-lövedékes pisztolyt, minek eredményeképp azok a nulla gravitációnak köszönhetően úgy szállnak fel a semmibe, mint annak a rendje. A kockatömbök és a pálya is átrendezhető a fegyver segítségével, ha belelősz: tedd meg, majd keresd meg az erőpajzsot (Force Shield, FS). A rámpákon felmászva vigyázz a pókokkal, és haladj az északi irányba. A továbbjutáshoz ismételten használd az UK-t, és a leereszkedett hídon haladj a szentély felé. Némi lövöldözés után egy csontokból álló rács állja az utad, melyet a tőle nem messze levő négy darab UK-val inaktiválhatsz. Szedj le mindenkit, mígnem egy kör alakú szentélybe nem érsz. A bal oldalt lépcsősor vezet az őrt leengedő mechanikus eszközhöz, így először a bal oldali, majd a jobb oldali kapcsolót kell aktiválnod. Ha leeresztetted a kábult lelket, a hasára kötözve megtalálod a garázsba vezető access kódot.

4. Unlocked! – The Underground Garage
Belépvén az alagsori garázsba, a doki járgányát az alsó szinten találod. Egy emeletet lejutva találsz egy narancssárga KC-t és egy ehhez tartozó foglalatot is. Helyezd bele, végezz az FBI-osokkal, majd szaladj le az előtted levő lépcsőn, és keresd meg az EXIT feliratot. A mögötte levő helyszín hemzseg az ügynököktől, ám rövidesen két HP-vel gyógyíthatod fel magad. A korlát mögötti aknán ne menj le, használd helyette inkább a tűzlépcsőt, majd vedd fel az ott található TS-t és a HP-ket is. Suhanj át az EXIT-en, és távolról lőj bele a szemközti gázpalackba. A robbanás eredménye egy rakat FBI-os, akiket leterítve (TS) vedd fel az FH-t. A jobb oldali kocsisor utolsó előtti autója egy lerobbant régi járgányt mutat – ez Sanders autója, így beszállás és irány a New Yorkba vivő repülő, vagyis a reptér.

5. Get your tickets ready! – At the Airport
A reptérre megérkezvén Angie kicsit kételkedik Max szavahihetőségében, de nem ér ezen rágódni, mivel káosz és félelem lett úrrá az utcákon. A kivetítő szövegéből úgy tűnik, evakuálták a repteret, de téged ez ne érdekeljen, és vedd az irányt a Departure Gates 19-33-as folyosó felé. Az épület megrázkódik és a jelekből olybá’ tűnik, hogy az apokalipszis negyedik lovasa igencsak elemében van – lezuhan egy gép, bele a terminálba. Vedd fel a shotgunt a hegedűtokból, majd menj át az üvegajtón és keresd meg a lezuhant gép maradványait. A szétzúzott terem egyik szegletében tovább tudsz jutni, ahol egy lépcső és annak végében az alagsor vár rád. A konténerek feletti nyílászárón átérve több ügynök is a halálod akarja, így végezz velük, majd a karácsonyfás eldugott szobán áthaladva, egy kis futkosás után (fel a lépcsőn, át az ajtón, ott jobbra fordulva, majd egy átjárón átrohanva) újabb épületszárnyba juthatsz. Az állványozott terület újabb öldöklést tartogat: az Airforce One gép hangárjáig csak egyetlen úton tudsz haladni. A falon csüngő reklámtáblák melletti ajtón áthaladva ismételten az alagsorba jutsz, ahol a bezúduló víz és az elektromos vezetékek forgatagában kell átugrálnod a dobozokon. A fémlépcsőn felszaladva használd az UK-t, így már átjuthatsz a földszinti időzáras kapun. Az ügynökök ismételt legyilkolása után a konténereknél használd a szellőzőrácsot a továbbjutáshoz, majd leugorva és az alagúton végigrohanva robbantsd fel a kijáratnál állomásozó tűzoltóautókat. Haladj felfelé a lépcsőn, folyosón, majd át az üvegajtón keresztül. A kerítés mellett végighaladva juss át a túlsó oldalra, ahol a lépcsősoron felhaladva nyomulj előre a rácsok melletti gázpalackokig. Robbantsd fel őket, majd a fapallókon tovajutva egy ismételt tűzijáték vár rád a barikádoknál. Keresd meg a lila KC-nyílást, nyittasd ki vele az ajtót, majd vigyázva, nehogy a kerítéshez érj (nagyfesz.) keresd meg az épület sarkán levő tűzlépcsőt. A tetőn átjutva találsz egy csapóajtót, ahol bejuthatsz az Airforce One hangárjába. A bejutás nem lesz könnyű: a nagy csarnokban használd az állványzatot és keresd meg az FI-t. Láthatatlanná válva mássz be a zölden világító konténerbe és kezdődhet is az utazás. Az utolsó pillanatban az ajtók bezáródnak és felkerülsz a gép rakterébe. Maxtól időközben megérkezik az információ, hogy a mi Aaron Crowley barátunk a hírhedt XX. századi sátánista, nevezett Aleister Crowley leszármazottja, aki anno hatalmas hívőbázist alakított ki maga körül. Az FBI becslései szerint kb. 35.000-en vannak világszerte, de a számuk jóval többre is rúg. Mivel magas beosztású politikusok is tagok, így igazi fenyegetést jelentenek a világra.

6. Fasten your Seatbelts! – Airforce One
Az elnöki gép konténeréből kiszállva azonnal meg kell lépned onnét, ugyanis a gép valószínűleg le fog zuhanni – Max legalábbis ezt veszi ki a navigációs rendszerből. Meg kell hackelned a navigációs központot, majd az elnök mentőkabinját használva katapultálnod magad a zuhanás előtt. Miután kiszálltál a konténerből, az étel-előkészítőn át (FS) keresd meg a felső szintre vezető lépcsőt, majd azon lesétálva haladj a át a Secret Area Service-en, hogy megkapd a narancs KC-t. Keresd meg az elnök szobáját, vedd fel a piros KC-t, és menj a hallban levő piros KC-foglalathoz. Nyisd ki az ajtót, majd használd az asztalon levő laptopot. Miután ezt megteszed, Max megsúgja, hogy Dr. Lindstrom valahol a Central Parkban lesz, így oda próbálja irányítani majd a katapultot. Menj a pilótafülkébe és indítsd be a laptopnál a mentőkabin-kilövési folyamatot. A szemközti szobán, majd annak szellőzőjén átjutva bejutsz a tetőtérbe, ahol egy TS-t találsz. Az újabb nyíláson át juss be az utastérbe, szedd le az FBI-osokat, majd az instabil gépen szaladj le a konténer felé. Sietned kell, ha nem érsz oda időben, a gép lezuhan.

7. Scavenger Hunt – Central Park
Miután földet érsz a parkban, őrült rendőrök és ügynökök hada lepi el a területet, de te a kommandósok megérkezése előtt hagyd el a helyszínt. Óvatosnak kell lenned, az egész park tömve van ellenséggel, de az útkereszteződéseknél levő tájékozódást segítő táblákkal le lehet rövidíteni ezt a meglehetősen unalmas pályát. Valószínű, hogy a doki az állatkertnél vár téged, így az északi oldalra átgyalogolva el kell jutnod annak bejáratáig. Nincs szerencséd, csak Dr. Lindstrom üzenetét találod meg, amelyben az áll, hogy a biztonság érdekében a Mayor Stone Statue-nél lesz a találkozási pont. Odaérve megint pórul jársz: a doki sehol, ellenség viszont annál többen. Irány a múzeum (a kijáratnál kommandósok várnak), majd onnét ismét a Zoo, ahol egy padon végre megleled a kábult célszemélyt. Mielőtt Angie ismételten megmentene egy arra érdemes lelket, Max megtudja, hogy Lindstrom és Saunders valaha egy titkos kormányzati projekten dolgozott és hogy az öreg hobbija a tündérmesék gyűjtögetése volt – valószínűleg ilyen indíttatású lesz az álma is.

8. Howling – Fairy Tale Forest
Lindstrom doki kiszabadítása csak a lengőórák elpusztításával lehetséges. Meg kell keresned a középkori városka eldugott zugaiban levő kattogó masinákat és így megmentheted a guillotin alatt a halálára várakozó öreget. Figyeld a kattogást, ebből kiderülhet az egyes órák helye. Ahogy egyre fogynak, úgy lassul a visszaszámlálás is. Tipp: egyet találni fogsz egy sötét, kerítés melletti eldugott helyen, egyet pedig a bedeszkázott helyszín mögött is. Miután végeztél, irány vissza az öreg. Lindstrom rövidesen bekattan, de annyit még elárul, hogy néhány titkos dokumentumot otthagyott a brooklyni Pussy Bárban annak tulajánál, Brad Allennél. Irány Brooklyn!

9. Hunter Hunted – In Brooklyn I.
A bárba betérve nyisd ki a széfet, amelyben csak egy értelmezhetetlen szöveget találsz, benne egy telefonszámmal. Max rááll az ügyre, de neked el kell hagynod a bárt a betérő FBI-osok miatt. Mivel Angie Julie nénje itt lakik a közelben, ott talán meghúzhatod maga, így hát elindulsz hozzá. Útközben gyakran gázpalackokat kell robbantanod – egy útvonal van csak, eltévedni nem lehet. Az Ode Warehouse-ban az egyik lépcső alatt egy jól használható géppisztolyt is találsz. Hasznos, másodlagos funkciója a távoli célpontok leszedésére alkalmas. A raktárépületből kiérve a csatornába kényszerülsz, ám azt elhagyva egy lakóépületben találod majd magad. A hóember mögötti gázpalackot kirobbantva haladj át az épület válaszfalán, szedd le a kommandósokat, majd menj be az ott található ajtón és már a célnál is vagy. Julie mami elmeséli, hogy csak azért nem beszélt unokájának természetfeletti képességéről, hogy Angie-t megvédje. Nem sok értelmes hangzik el a párbeszédben, de annyi kiderül belőle, hogy a Szentek templomának papja, Meloy atya több információval tud szolgálni ezekről a dolgokról.

10. A little prayer – In Brooklyn II.
A huligánok leterítése után a lenti lépcsőn kijuthatsz épületből. A szemközti házon átjutva (folyosók, EXIT, át a rácsokon) eljutsz egy kereszteződésig, ahol sárga KC-vel leszel gazdagabb. A mellette levő ajtó egy kommandósok által tarkított hallba vezet, de vedd az irányt a lift melletti folyosó felé. Használd a sárga KC foglalatot és felfelé haladva vedd fel az FS-t. A legfelső emeleten az ajtó mögött HP a jutalmad, de fel is kell használnod, míg átjutsz a folyosó túlsó felében levő üvegen. A tűzlépcsőn lemászva lépkedj át a pallókon (az ajtók mellett MP-k) ki a párkányra, és az ablakon bejutva szedd le a gengsztereket. A később talált pallón juss át a szemközti házra, és a Happy New York melletti reklámtábla mellett elhaladva a sötétben keresd meg az ott megbúvó létrát. Mássz le, és rohanj oda Meloy atyához, aki a templom kapujában vár téged. Az atya sajnos nem tud semmit mondani az erőkről, ám abban segít, hogyan tudj meg többet, hogyan ismerd meg önmagad. Angie saját buksijának mélyére néz, ahol Crowley várja őt – nem véletlenül. Mivel hősnőnk is csak ember, neki is vannak rémálmai.

11. Happy hour! – The Hotel
Angie legnagyobb félelme egy véres kezű hentes, aki sarlóval és egy halott babával a kezében mérgezi az elméjét. Megölni nem lehet, inkább haladj a hotel másik végében elterülő faajtóhoz. Lődd szét és üttesd ki a gyilkossal, mire találsz egy kulcsot. Végig kell masírozni az egész hotelen úgy, hogy ez az őrült a nyomodban van. Keresd meg a Find the Key feliratú ajtót és menj be rajta. Haladj át a „konyhán”, mígnem egy szobába nem érsz, ahol FH-t találsz. A lépcsőt használva juss fel egy szintet és indulj az elevátorral ellentétes irányba. Rövidesen találsz egy újabb kulcsot, amely az Upper Lobbyhoz tartozik. Irány vissza a kereszteződés irányába, keresd meg a felvonót és szállj be.

11b. Pain! – Level of Pain
Ez valószínűleg a játék egyik legelborultabb szintje. A szellemeket levadászva használd a szemközti UK-t, majd a mélybe ereszkedve juss el a következő UK-ig. Öld meg a lángszórós zombit, és haladj a piros UK-ig. Tovahaladva felvehetsz egy TS-t, valamint egy FS-t is, majd a piros UK-t használva és az ajtón átjutva vadászd le a zombikat. Menj a falon található fehér nyíl irányába, a lépcső alól szólítsd magadhoz az FH-t. Egy újabb piros KC-n áthaladva elérsz egy terembe, ahol igazi zombiirtást rendezhetsz a középen levő géppuska segítségével. Ha végeztél, a fehér futófények irányába haladj tovább, és lépj be a portálkapuba. Egy bejátszás keretében felfedezed önmagad és képességeid. A fény erejét csak a való világban tudod használni, az álmokban nem, de ha az út végére érsz, minden kérdésedre megtalálod a választ.
Az elmélkedés alatt Max megtalálja a telefonszámhoz rendelt címet és nevet: a privát telefonszám nem mást rejt, mint New York polgármesterét, aki mellesleg a hadsereg ex-parancsnoka titulust is birtokolja. Jelenleg a Manhattan-beli Penthouse-ban tartózkodik, így minden adott egy kellemes kis látogatásra.

12. Ups and downs! – Tenko Tower
A detektorkapun áthaladva megtalálod a zöld KC-t, a mozgólépcsőn felhaladva megleled a hozzá tartozó zárat is. A fürdőn túljutva kijutsz az erkélyre, ahol lődd szét az üveget. Haladj a Building Tech felé (zöld KC foglalat) és élesítsd a számítógép-terminált. Ezzel bekapcsoltad a lifteket, melyek az épületen kívül találhatóak. A nyitott ajtón és a mozgólépcsőn feljutva keresd meg az olvasószobát, majd az onnét nyíló lépcsőn keresztül szaladj ki a kék színű folyósóra. Rohanj végig az újonnan nyílt útvonalon, mire egy TS-t tartalmazó szökőkutas terembe nem érsz. Irány a felső szint, majd a lift, ami nem működik, így kénytelen vagy a liftaknában felmászni. A fentebb levő nyíláson ugorj be, és használd a zöld KC-t. A narancs KC-t megszerezve lődd ki az üveget, és mássz ki az állványzatra. A kezelőt használva juss fel a következő szintig, ahol keresd meg a narancs KC foglalatot. Keresd meg a CPU terminált, kapcsold ki a biztonságtechnikát. A termináltól balra levő ajtón keresztül lejuthatsz a ledobóba és az alagsori CPU-központot érintve visszajuthatsz a főhallban levő liftekhez. Liftezgess fel a legfelső szintre, majd az irodarészlegtől balra levő helységből kijuthatsz a tetőre. A téged Angela ONE-nak nevező Stone épp leugrani készül, ám Angie az utolsó pillanatban képes belelátni az agytekervényeibe, ahol egy bugyuta rémálomnak vethet véget.

12b. Bunny Honey! – Bunny level
Cél: az óriásnyúl leállítása, aki az öreg elméjét fertőzi. Lődd szét a hangszórókat, nyomd meg a helyükön maradó gombokat, de vigyázz a tojás-répa bombákra. Ha sikerül a tapsifülest leteríteni, a korábban a hadseregnél tanácsadóként dolgozó Stone elárulja, hogy a gonosz folyamatosan fertőzi az emberek elméjét, így ha valaki nem állítja le az apokalipszis negyedik lovasát, az emberiség elpusztítja önmagát. A beszélgetés során kiderül, hogy
nem ő volt az egyetlen tanácsadó: Colonel Sarah Jankins, a haditengerészet küldötte is jelen volt a kísérletnél, aki épp a dokkban levő hadihajó-múzeumban tevékenykedik. Meloy atya autójával nem jutsz át az utcai barikádokon, így a 9.-től a 125.-ig másik útvonalat kell keresni, amire a metró kiváló megoldást nyújt.

13a. Underground – In the Subway I.
Max aktiválta a 9-es vonal szerelvényét. Keresd meg a Columbus Circle állomást és juss át a túlsó oldalra. Keresd meg a katonát, akinél a forgótáras nagypapa lakozik és szerezd meg magadnak, mint ahogy a fekete KC-t is. Vedd fel a falon levő HP-t, és keresd meg a lépcsőtől nem messze levő fekete foglalatot. A rácsról ugorj be a rádiós központba ahol egy TS-t találsz. A zárt ajtón az állomásra érve juss át a túlsó oldalra és irány a metrókocsi.

13b. Take a Ride – In the Subway II.
Rohanj át a kocsikon, szedd le a kommandósokat, amíg el nem éred a szerelvény egy zárt kocsiját. Max időközben elveszti a kapcsolatot a számítógéppel, és nem tudja megállítani azt, így neked kell majd lekapcsolnod. Fel kell mászni a tetőre és guggolva elkúszni az egyik kocsi tetején tátongó lyukig. Nyomulj előre a CPU-hoz, amit nem tudsz leállítani, így a szerelvény vakvágányra fut és kisiklik.

14. The Harbor
Sérülés nélkül úszod meg a balesetet, és az is szerencséd, hogy ez nem messze a kikötőtől történt meg veled. Juss ki az alagútból, és menj a hajó felé (a rácsról le tudod lőni a lakatot). A hajó mellett FH-t találsz. A tartóállványon keresztül fel tudsz jutni a kabinba, ahol annak tetején kijutva átmászhatsz a túlsó oldalra. Itt lejutva keresd meg a két ház közötti tetőszerkezetet, majd a konténereken át feljuthatsz a tetőablakig és be az épületbe. Az egyik csarnokból átfutva a másikba a továbbhaladás a bal oldali konténeren keresztül lehetséges. Ezen átérve balra 2 HP-t találsz, jobbra pedig egy kettes ajtót, amelyen szintén át kell haladnod. A konténereken keresztül eljuthatsz egy újabb lelakatolt rácsig, amit szedj szét – így egy hatalmas konténerraktárba jutsz (egyikben FS). Szedj le mindenkit, és haladj végig az egyetlen lehetséges úton. Vedd fel az FI-t, és szaladj le a földszinten levő terminálhoz, amelyen átgázolva kijutsz a szabadba. A dokk végén a ládákon keresztül be tudsz kerülni a kerítés mögé, onnét a létrán és a nyitott ablakon keresztül pedig egy újabb helyszínre. Szerezhetsz egy újabb gépkarabélyt is, amely másodlagos funkciója robbanótöltetet képes zúdítani az ellen arcába. A betontorlaszokon áthaladva kövesd a kék fényt és a nyílászárókon átjutva húzd meg a kart a zsilipkapu mellett. Crowley áll veled szemben, méghozzá Meloy atyát szorongatva. Némi kekeckedés után megmérgezi a papot, mielőtt az bármit is elmondhatna nekünk az Angel ONE projektről. Szedd le gyorsan a kommandósokat a helyiségben (az emeletre az egyik sarokban megbúvó létrán keresztül juthatsz fel), és irány az atya elméje, mielőtt utolsót üt az órája.

15. Warfog! – Clouds of War
Az öreg gondolatai egy jövőbeni őrült háborúban játszódnak, ahol mindenféle kreatúrák és zombik gyilkolják egymást halálra. Ne foglalkozz semmivel, bejárni sem kell a pályát teljesen – a cél a katonai bázis megtalálása, ahol az elsősegélysátorban találod meg Meloy-t. Ehhez keresd meg a jobbra, majd egyenesen a leszakadt feljárót, ahol ismét jobbra indulva nemsokára elérheted a lerombolt vasúti szerelvényeket. A kocsik melletti szakadékot felfedezve ugorj át a megmaradt sziklatömbökön, hatolj át a háborús övezeten (szedd le a mutáns disznókat, zombikat és vedd fel a műprotkó-féle önjáró csapdát, valamint a tőgyszórót ), ahonnét egyenes út vezet az elsősegélysátorba. A pappal történő beszélgetésből kiderül, hogy téged Isten küldött a földre, hogy a fény katonájaként megállítsd az apokalipszis negyedik lovasát. Mikor ezt a mondatot kimondja, Meloy atya az örök vadászmezőkre távozik véglegesen, neked pedig folytatnod kell a hadihajó-múzeumba vezető utad.

16a. Marine Law! – Battleship

Max szerint óvatosnak kell lenned, Crowley jelenlétét érzi a hajó fedélzetén. A pallón keresztül ugorj át a szemben levő létrára, majd felmászva öld meg a katonákat és juss el a szemközti oldalról kinyúló peremre. Találsz egy FI-t, de inkább menj a főkabinba és használd a kapcsolót, amellyel elindíthatod a konténert a hajóra. Ugorj rá és liftezz le vele, majd keresd meg az egyik sarokban levő átjárót. A lépcsőn feljutva rövidesen egy TS-t, majd a sarokban FS-t is magadhoz szólíthatsz. Az étkezőn átrohanva gyalogolj ki a hajófelszínre, ahol jobbra tekintve FH-t, balra pedig TS-t találhatsz. A ládákon áthatolva haladj a helikopter felé, majd kerüld meg és a túlsó oldalon indulj visszafelé. Ezen az úton egy rakat kommandós vár rád, akiket legyőzve FS-sel leszel gazdagabb. Haladj balra (mindegy melyik oldalon), majd az eléd kerülő lépcsősoron felfutva és az ajtón áthatolva HP-t és FH-t is találhatsz. Bónuszként megtalálod a hadnagyot, akinek halála valószínűleg Crowley látogatásához fűződik. A nemzeti gárda is itt tartózkodott, mikor a sátán földi helytartója erre járt: a talált kulcs lehet a titok nyitja, amely a National Bank titkos dokumentumokat tartalmazó széfjét nyitja. Mindenképp meg kell tudnod, mi a dobozka a tartalma, így indulj vissza a hajó orrészén talált helikopter felé és Max segítségével repülj el a Bank épületéhez, amely az Empire State Building legfelső szintjén kapott helyet.

16b. And to the left… – Manhattan Island
A repülés nem lesz zökkenőmentes, társaságot kapsz vadászhelikopterek személyében, akiket a gépre telepített gépágyúval kell leszedned. Nem nehéz feladat, mialatt Max eljuttat az ESB tetejére, csupán egy kis célbalövési mókára kell felkészülnöd.

17. Bulls & Bears – Small Bank
Miután bejutottál az épületbe a liften keresztül, Max tájékoztat téged, hogy a Nemzeti Gárda elhagyta a várost és ha továbbra is rákapcsolódik a hálózatra, lebukhat. Ez meghiúsíthatja a küldetést, ám nincs idő ezen rágódni, az ajtó melletti kómában levő fertőzött őrtől meg kellene tudni a biztonsági zár kódját. Egy mód van erre, így irány a gonosz hatalmába kerített elme.

18a. Aquamarine – Deep Blue Sea
Az őr agytekervényeiben egy mélytengeri búvár lakozik (érdemes megtekinteni a mellette levő képeket): ahhoz, hogy megtaláld a kódot, le kell merülni a mélybe (az üregekből vérszomjas halak támadnak), majd megkeresni és körbejárni Nemo kapitány hajóját. Az Octopustól nem kell félned, nem fog bántani.

18b. Goldcage – Nautilus
Megtalálva a hajót, hősnőnknek fel kell derítenie a telepet. Itt a Zombtec Inc.-hez hasonlóan szintén a zombik változatos típusai támadnak rád, mialatt TS-t és FS-t is használhatsz ellenük. A zsilipkaput ugord át, mígnem egy búvárkészülékhez nem érsz. Haladj tovább az egyetlen útvonalon, amíg egy ablaküvegekkel teli, kör alakú kabinba nem érsz. Az egyik sarokban megkapod a kódot, melyet a zárba bepötyögve már be is léphetsz a Bank területére.

18c. Bulls & Bears, reprise!
Miután Angie bepötyögi a kódot, rövidesen megleli azt a bizonyos széfet. Némi számla, levél és 1000 USD mellett egy jegyzetfüzetre lesz figyelmes, amely a keresett titkos dokumentumot képezi. Felolvassa az ide vonatkozó részleteket, melyek választ adhatnak a kérdéseire.
Sarah Jankins feljegyzéseiből kiderül, hogy 1996 decemberében egy titkos kormányzati projekt, az Angel ONE tanácsadói állását töltötte be, amely egy, a New York-i metró felújítási munkálatai közben talált felfedezéssel kapcsolatos. A talált dobozka és az inaktív gépezet ősi eredetű, több ezer éves, így valószínűsíthető, hogy az emberi kultúra előtt létezett már egy fejlett civilizáció. A feljegyzések egy hatalmas, inaktív gépezetről is említést tesznek, amely az Apokalipszis negyedik lovasa nevet viselte. A barokk díszítéssel körbefuttatott dobozka akkora volt, mint egy nagyobb cipősdoboz, de ismeretlen fémötvözetből készült, a tartalma pedig egy könyv és egy hatalmas csiszolatlan gyémántot volt. 1997. július 15-ére sikerült lefordítani a sumér nyelvhez igencsak hasonlító szöveget, ami egy kétezer évig élő lény létrehozására adott segítséget. Az élő szervezethez szükséges DNS-t a gyémántban levő hajszál tartalmazta. A kormányzat úgy döntött, a Pearl Streeten felépítenek egy titkos kutató laboratóriumot, amely a számos nehézség és probléma ellenére eredményeket hozott. 1998 novemberében Sarah-t visszahívták a hadsereghez – úgy tűnt, hogy őket már nem érdekelte a dolog. Néhány évvel később összefutott Sam Stone-nal, aki másodtanácsadóként dolgozott a projekten. Tőle tudja, hogy financiális problémák miatt nem folytatták a kutatásokat.
Max azt tanácsolja, keresd meg a Pearl Street-i titkos laboratóriumot, amelynek a bejárata biztosan a környéken van. Kijutva a széfszobából vedd fel a TS-t, a szökőkúttól jobbra levő ajtón keresztül pedig indulj el a labor felé. Ez egy a Central Parkhoz nagyon hasonlító pálya lesz: eltévedni nem lehet, viszont rengeteg ellenféllel fogsz találkozni. A szemközti épületbe átérve a karácsonyfák alatt találsz TS-t, az FBI-osok iránya felé érve csak a csatornában tudsz továbbhaladni. A kijutást egy újabb TS segíti, a szétlőtt lakat után pedig az egyik lépcső alatt meglátsz egy fehér KC-t is. Keresd meg az egyik helységben levő lyukat a padlón, majd oda lepottyanva keresd meg az imént említett KC-t. Egy újabb használat után a géppuskás ellenféllel végezve ess le az alsó szintre, majd a jobb oldali ajtón elhagyva a terepet, a szemközti falon kell továbbrohannod. Az üveg szétlövése után vedd fel az FS-t, a robbanás okozta lyukon pedig haladj tovább. Rövidesen ismét a csatornába érsz, de mássz fel a létrán és robbantsd fel a kocsikat.

19. A matter of taste! – The Museum
Nagyon fura, hogy az épület ennyire védett – ki kell kapcsolni az automata védelmet, amit a lépcsőn levő gázpalackkal és a termináloknál levő jobb szélső géppel tudsz inaktiválni. Láss csodát, a múzeumból kommandósok törnek rád. Menj be valamelyik oldalon és a piros-lila kockákkal teli szobák közötti folyosón haladj tovább. Találsz FI-t, a jobb-bal oldali folyosókon eljutsz egy tenyér alakú szoborig, ahol az FS-t felvéve szaladj át a lila foglalatos ajtón. A Security Systemnél keresd meg az egyetlen aktív CPU-terminált, majd vissza a szobrokhoz és haladj át az emeleten levő, most már kikapcsolt lézerkapukon. Az információs központban (IKP) nyisd ki a lila ajtókat, hackeld meg a gépeket és irány vissza a szobros terem. A lépcsőkön felhaladva keresd meg a lila ajtókat és állítsd le teljesen a védelmi rendszert. Ha megvan, szaladj vissza az IKP-be és szállj be a liftbe – irány a mélység.
Valószínűleg itt lesz, amit keresel. A halottnak tűnt, ám megmenekült Dr. Saunders tűnik fel egy pillanatra, aki elárulja, hogy Angie, akit létrehoztak a DNS-ből, maga a Project ONE. Öt évig nevelték a laborban, mikor felismerték erejét és a benne rejlő lehetőséget. Egy baleset folytán azonban minden képességét elvesztette, így a kormányzatot többé már nem érdekelte. A projektet felszámolták, Angelát pedig Saunders titkárnője, Julie fogadta örökbe. Soha nem beszélt semmiről, jobbnak látta nem felhánytorgatni a múltat.
Nem sokkal később felbukkant Aaron Crowley és megtalálta a gépezetet, amellyel pusztulást és az ítélet napját hozhatja el a Földre. A DNS még az ősidőkből való, annak rendje és módja szerint képes fegyverként hatni a lovas ellen. Létrehozott egy védőangyalt a föld számára, aki Angie-ben öltött testet. A lovas tulajdonképp egy élő gépezet, amely nano-robotok előállítására (nem nagyobbak, mint egy átlagos vírus) és a levegőben való terjesztésükre képes. Aki egyszer belélegzi, annak eljutnak az agyába és megfertőzik, minek eredményeképpen az alanyon erős agresszivitás és testi elváltozások lesznek megfigyelhetőek. A tünetek változatosak, de végül halált hoznak. A csevegést az utolsó pillanatban megszakítják, te pedig rövidesen szembe találod magad a végzettel.

20. The 4th Horseman!
Sietni kell, már az elnök sem önmaga, elrendelte a nukleáris támadást. A nanobotok miatt eddig senkinek sem sikerült még robbantással sem elpusztítani a lovast, de a genetikai felépítésed miatt neked sikerülhet. A liftből kiérve haladj át a Biohazard zárakon (termekben, muníciók, fegyverek, és millió kommandós) amíg el nem érsz a gépezetig. A pallókon és dobozokon juss fel a lovas belsejébe, majd használd a csak te általad aktiválható ősi kapcsolót.

21. Duel – Death
A nagyképű, mindenre elszánt Crowley kicsit hergel, de végül be akarja teljesíteni a próféciát. A végső harcban először a játékteremtményét kell szétlőnöd (messziről próbálkozz), aztán az újabb sátáni masinát, amelyhez mindenféle démoni teremtmények társulnak. A fegyverek csak korlátozott ideig használhatóak, így ha elfogy a muníció,vagy lejár az idő, a pálya körül forgó tartópillérekről szerezhetsz be újabbat, ha megállnak. Le kell szedned a démoni gépezetet, mire az felveszi a végső formáját. A pálya felett található szemek kilövésével kezdjed, mivel pajzsként funkcionálnak – ha ez megvan, az arénában található fatörzs mögé bújva leszedheted a főgonoszt. A pusztítás sikeres, de a gép megsemmisül, így azonnal el kell hagyni a helyszínt. Crowley persze meglép…

21b. The Escape – Flight
Itt nincs más dolgod, mint az egyetlen lehetséges úton végig felfelé menetelni, közben leszedni a még megmaradt katonákat. Pallók, dobozok és az alulról folyamatosan felkapaszkodó víz, ami nehezíti a dolgod. Ha végzel, a létesítmény felrobban, örökké maga alá temetve az Apokalipszis negyedik lovasát.
A világ lassan visszaváltozik, de az ügyet természetesen eltussolják, a „mutálódott influenza vírus” magyarázat beválik majd. Angie szeretne Max-szel találkozni, de ez nem lehetséges, mert annak személye inkognitóban kell, hogy maradjon. Az idillnek az utolsó pillanatban Max sikítása vet véget: Crowley előkerült, és a szabadságszobornál fogságba ejtette a segítődet.

22. MAXimum Power! – Statue of Liberty!
Angie megérkezik a szoborhoz, de nincs ideje tétlenkedni. A levezető szintű pályán egy irányba haladhatsz csak, így szép lassan nyomulj előre. Vigyázz a droidokra és a helikopterre – fuss be a házba, keresd meg a liftaknát, mássz fel, majd az ott várakozó felvonóba. Szembekerülsz Crowley-val, akit meg is lősz, de az utolsó pillanatban, megjegyezvén, hogy még találkoztok, nevetve leugrik a mélységbe. Kiderül, hogy Max a neurális hálózat mintapéldánya, egy mesterséges intelligencia, amelynek csak test hiányzik. Egy apró csevegés után véget is érnek a kalandok és gyönyörködhetsz a stáblistában.

kiegészítések:

Szereplők:
Angie Prophet: A bájos és szexi Angie (Angela) Prophet egy teljesen hétköznapi lány, aki a Devil’s Inn pub alkalmazottja. Élete váratlan fordulatot vesz: a múlt árnyékaitól kísértve kutatja a származását, mikor a kormány rádöbbenti, hogy ő az egyetlen, aki képes megakadályozni az ördög eljövetelét, s az Apokalipszis negyedik lovasának gaztetteit.

Aaron Crowley:
Annak a szektának a feje, akik az Armageddon eljövetelét hivatottak előkészíteni. Világszerte rengeteg követője akad, akik Angie-t próbálják elpusztítani. Aaron szentül hiszi, hogy a XX. században ismert legnagyobb sátánista, Aleister Crowley egyenes ági leszármazottja.

SWAT kommandósok és a Nemzeti Gárdisták
Aaronnak elég ereje volt arra és eléggé közeli kapcsolatban áll a negyedik lovassal, hogy a haza védelmére felesketett katonákat maga mellé állítsa és Miss Prophetre zúdítsa. Nehéz
ellenfelek, gyakran kiváló fegyverarzenállal.

Zombik:
A Zombik a nanobotok tevékenységeinek korcs és mutálódott eredményei. Gyakran hordákban közelednek és emberi húsra vadásznak. Nem túlságosan intelligensek, de nagyon szívósak.

FBI-ügynökök:
A szövetségi nyomozóiroda beépült sátánista szektatagjai, illetve a nanobotok által fertőzött egyedek. Leleményes küzdők, de könnyen ki lehet ismerni a képességeiket.

Utcai bűnözők:
Nagyon sokféle söpredék él Brooklyn árnyékosabb felén. Csak arra várnak, hogy szexi, ártatlan lányokra vadászhassanak. Kedvenc fegyvereik között előkelő helyet foglal el a baseball-ütő és a különböző szedett-vedett, házilag tuningolt pisztolyok.

Psychokiller:
Angie legmélyebb, legsötétebb álmaiban fordul elő ez a könyörtelen gyilkos. Kedvence a fiatalok, elsősorban kisbabák húsa, amit sarlókezével kaszabol fel. A sötét oldal szuperhőse, senki sem állíthatja meg, mivel elpusztíthatatlan.

Őrültek (Freaks): A legrosszabb rémálmokban előforduló pokoli kreatúrák, a gyilkos nyúl és a tehenek. Míg egyik tojás-répa bombákkal lődöz, másik a tőgyeiből kialakított géppisztollyal (Udder Gun) gyilkol le minden élőt és holtat.

Vérfarkas:
A vérfarkasoknak a telihold a legjobb barátai: ekkor hatalmas erejük és pengeéles karmaik bármit szétszaggatnak, ami az útjukba kerül. Leghatásosabb fegyver ellene az ezüstgolyó, de bármivel leteríthető, ha sokat lőnek bele.

Fegyverek:

Assassin’s Knife: kis hatótávolságú kézifegyver. Használata csak munícióhiány esetén ajánlott.
Tonfa: A bérgyilkos kés alternatívája, ami tonfaként és egyszerű gumibotként is használható.
Tease Me Tazer: A védtelenebb ellenfelek likvidálására kiváló szerkentyű. Gerjesztésre is alkalmas, ekkor nagyobb sebzést produkál.
Silenced Pistol: Angie kalandjai során az elsők között megszerzett fegyver. Az FBI főhadiszállás alatt használatos, maximum 12 töltény tárazására képes.
Detective Pro Revolver: A vadnyugaton is használatos fegyver egyetlen fejlövéssel végez ellenfelével. Nagyot rúg, és lassú az utántöltése, így nehéz vele pontosan célozni. Hat golyó fér a tárjába.
Silver Six Revolver: A kalózok uralta vizeken volt elterjedt – egyidejűleg csak egyetlen golyót volt képes kilőni, ami behatárolta a sikerét.
Dual MC10: A két, Uzi-szerű fegyverbe összesen 50 töltényt lehet betárazni, ám hamar a fenekére verhetsz a mennyiségnek. Nagy tűzerő, kisebb találati arány jellemzi.
M16: Közelharcokra kiváló és a távcsöves/gránátvető képessége nagyon alkalmassá teszi a harcra. Távolról és közelről is hatásos, az egyik leghasználatosabb fegyver.
MP5: Tipikus mesterlövészpuska. Lassú, ámde nagy távolságokból is pontos és gyilkos.
Assassin’s Gun: Hasonlóan az MP5-höz, távcsöves puska, de hődetektorral ellátott – a sötét helyről is könnyen kiszedi az ellenfeleket.
Automatic Shotgun: A shotgun nem hiányozhat egyetlen FPS-ből sem. Klasszikus fegyver, amely közelharcokban sörétjei miatt többszörös sebzést visz be.
Blockbuster Chain Gun: A tökéletes gyilkológéppé válhatsz a forgótáras nagypapával. Rengeteg lőszert szór az ellenre rövid idő alatt, így akár darabokra szakíthatja a nagyobb hordákat is.
Spectre Eyes: Az Eye Ball Launcher csak a rémálmokban használható tűzlabdát, vagy sikoltást zúdító gyilokvető leginkább zombik és szellemek likvidálására alkalmas.
Udder Gun: Szintén egy képzeletbeli fegyver, amely a disznómutánsok tőgyeiből képzett vicces golyószóró. A zombik és démonok ellen használhatod, meglehetősen jó hatásfokkal.
Candle Light Dinner Flame Thrower: Szereted a lángoló zombikat? Ezzel gyárthatsz ilyeneket. Erős, bár széttartó lángcsóvája csak egyes helyzetekben nyújt segítséget.
Harpune: A műprotkóhoz hasonlító halál-csapda megsemmisülésekor robban, de a fogak közé kerülő célpontokat sem kíméli.

Angyali képességek:
Heal: Angie egyik legfontosabb képessége az öngyógyítás, amely mindig nagy segítségedre lehet.
Slow Time: Sok az ellen? Akrobatikus mutatvány kell, hogy átjuss ? Lassítsd le az időt, és máris a tied a győzelem. A Slow Time-mal manaértéked erejéig megállíthatod a másodperceket.
Shield: Tipikus erőpajzs, szintén nagyszámú célpont ellen.
Invisibility: Néhány küldetéshez elengedhetetlen, máskor pedig nagyon jól jön – az eltűnés művészetét Angie is ismeri.

Érdekességek 1:
Az apokalipszis lovasai már az ókorban írt evangéliumokban is feltűntek. Mindannyian a pusztulás, a gonoszság, a pokol és a sátán küldöttei, de a negyedik lovas rendelkezik a legnagyobb „végrehajtó” hatalommal. Az első íjjal a kezében, koronával a fején, fehér lovon érkezik: ő az Antikrisztus, a jelenések könyvében tűzként csap le a földre. A második, vörös lovas kardját kibontva a háborút hozza el, míg a harmadik fekete paripáján, kezében mérleget tartva a jólét és az éhínség forgatagát veti a halandókra. Fakó paripáján vágtatva, üszkös romokat maga után hagyva érkezik a negyedik lovas. Ő nem más, mint a halál, aki pusztulást hoz a világra.

Érdekességek 2:
A legenda szerint az angyalok egyszer régen hatalmas csatát vívtak egymás között. Az Úr megparancsolta Mihály arkangyalnak, hogy számoljon le Satanaellel (a bukott angyal), a lázadóval, és vegye el tőle a hercegi koronát, azonban Mihály elvesztette az első csatát. Elpanaszolta Istennek, hogy nem kapott elég hatalmat és erőt ahhoz, hogy egy ilyen ellenfelet le tudjon győzni, ám ezek után elnyerte a hadsereg hercegi rangját és hatalmas erőre tett szert. A második összecsapás Mihály győzelmével végződött és Satanael a Földre száműzetett. Ezt követően nevének „el” végződésétől megfosztották, ettől kezdve viseli a Sátán nevet. Gyakran nevezik Lucifernek is; nevének jelentése „Fényhozó”, a „Fény követe”- is utal származására.

Tudtad-e, hogy…

az Apokalipszis negyedik lovasa maga a halál?

a Nucelar Vision a Trinigy-vel karöltve készítette a játék Vulpine Engine-re keresztelt grafikai motorját?

a sátánizmus is egy bejegyzett és vezetőkkel rendelkező vallás?

kezdetben hét őrangyal létezett, de Satanael bukásával azonban csak hat maradt?

hogy a Psychotoxic eredetileg Psychotoxic: Gateway to Hell címen jelentették be?

hogy a játékot sok helyen annyira lehúzták, hogy teljesen lecsúszott a ranglistán? Az ezt kiváltó okok legsúlyosabbjai a hosszas késedelem és a rengeteg programozói hiba voltak.

Kódok
Játék közben nyomd le a ~ (tilde) gombot és az előugró konzolba pötyögd be az alábbi parancsokat:

lua allammo() Adott fegyver muníciója maximumon
lua heal() Angie energiaszintje maximumon
lua aioff() Intelligencia kikapcsolva
lua aion() Intelligencia bekapcsolva
lua PlayerInvisible() Láthatatlanság
lua PlayerVisible() Láthatóság
lua levelend() Következő szintre lép