A Rockstar – szokásához híven – ismét nagyot alkotott. Most nem bűnszindikátust kell létrehoznunk vagy ultraerőszakos TV-show-ban kell szerepelnünk, hanem vadnyugati fejvadászként kell megkeresnünk a whiskey-re valót! „It never was about money.”

Hamisítatlan western játékkal állt elő a Rockstar. Már megszokhattuk a csapattól az igényes munkákat és formabontó ötleteiket, szerencsére most sem kellett bennük csalódnunk! Aki látott vagy szeretett akár egy Sergio Leone-filmet is, és bejött neki Ennio Morricone mesteri zenéje, az biztosan meg lesz elégedve a játékkal. Mostanában a filmipar hanyagolja ezt a műfajt, ezért is ért engem hatalmas meglepetésként a Red Dead Revolver, ahol interaktív formában élhetek át egy valódi, klisés, vadnyugati sztorit. A főhős pontosan Clint Eastwood filmbeli jellemeivel bír. Keveset beszél, könyörtelen és vérprofi. Minden megtalálható a játékban, ami a westernt westernné tette: pisztolypárbaj, kocsmai verekedés, vágtató lóról vonatra szállás, bosszú, indiánok, a jenki lovasság, és még sorolhatnám a végtelenig. Ehelyett inkább álljunk neki, és éljük át a legjobb „vadnyugat élményt”, amit játék nyújthat manapság.

Első fejezet – Bulls eye
Átvéve az irányítást az ifjú Harlow kölyök felett, első dolgunk egy kis gyakorlás legyen. Induljunk el az ösvényen, majd a patak mentén fussunk jobbra. Itt ismerteti velünk a program a vadnyugatolás mikéntjét. Miután elég ólmot eresztettünk az üvegekbe és palacsintasütőkbe, figyelmesek leszünk arra, hogy családunkat megtámadták! Nyomás, vissza a házhoz segíteni a szüleinknek! Az odavezető úton pár ellenség máris az életünkre tör, kóstoltassuk meg velük töltényeinket! Ezután szaladjunk oda Red apjához, és segítsünk neki likvidálni a banditákat. Akármerre megy, kövessük, és lőjük, amire ő lő!

Második fejezet – Bounty Hunter
Itt sincs túl nehéz dolgunk, tulajdonképpen ez a második gyakorlópálya. Két elszánt lókötő próbálja meg utunkat állni, őket jobb likvidálni. Bújjunk a szekér mögé, ha akarunk, lövöldözés közbe meg ne erőltessük a karunk. Félretéve a versikélést, az első pár gazfickó után felajánl nekünk a program egy training lehetőséget, azt tanácsolom, fogadjuk el, és ha nem megy tökéletesen, csináljuk végig mégegyszer. Ismétlés a tudás anyja. Bújjunk a szekér mögé, és váltsunk az Owl Rifle-re, majd ennek segítségével lőjük ki a baloldali szikla mögé bújt ellenséget, és a többit, akik elő-elő tolják borostás arcukat, majd a maradék kettőt, akik a hatalmas sziklák tetejéről lőnek ránk! Most a Deadeye begyakorlására kapunk alkalmat. Sajátítsuk el minél hatékonyabban, mert nagyon nagy segítséget fog nyújtani nekünk a játék során. Ezt a feladatot letudva szembetaláljuk magunkat az első főellenséggel. Pontosabban főellenségekkel, ugyanis hárman vannak. Az első kettő folyamatosan támad majd ránk, őket intenzív mozgás, és oldalazás segítségével tudjuk viszonylag könnyen legyőzni. A deadeye-t is használhatjuk. Az utolsó gazember is előbújik, legyőzni nem nehéz, mivel egyedül van, és elég lassú is. Ólmot neki bőven!

Harmadik fejezet – Ugly Streetfight
Az első ellenség halált megvető bátorsággal ront majd nekünk, tegyünk róla, hogy hősi halált haljon. Ezután rögtön vetődjünk fedezék mögé, és lőjük ki a balra álldogáló fazont. Rögtön mozduljunk előre, keressünk újabb fedezéket. Nyomjuk le a következő két ellenséget, majd figyeljünk az erkélyekre. Az emeleten lesz legalább két fegyveres, akik rendkívül jól céloznak, továbbá a tetőkön is van pár lövész! Fedezékbe nem érdemes bújni, valamelyik úgyis eltalál, inkább hatékony oldalazással és vetődésekkel próbáljuk meg leszedni őket! Ezután három lótolvaj ront ránk, őket a Deadeye segítségével korrekt módon lehet eltenni láb alól, mivel közel lesznek egymáshoz. Ha megszabadultunk tőlük, akkor a Párbajt gyakorolhatjuk be. A játék egyik legeltaláltabb része, és természetesen szükség is lesz rá, ha végig akarjuk csinálni a sztorit. Miután felkészültünk, folytathatjuk. Most ismét párbaj következik, azonban ez már élesben megy majd. Tanácsom a következő: légy gyors és pontos! Jön a következő roham rögtön ezután. Különböző ajtók mögül fognak előbújni a cowboy-ok, így nekünk is fel kell vennünk az ő tempójukat, hogy le tudjuk gyűrni ezt a kihívást. Nem igazán nehéz, mondhatni ez még csak a bemelegítés. Ugly Chris a fejezet főgonosza, és még a sheriffet is túszul ejtette. Vigyázzunk, nehogy a törvény őrét találjuk el! Célozzunk Chris-re, mire elejti túszát, és ekkor kegyetlenül pumpáljuk tele ólommal. Pár kör alatt nehézségek nélkül magunk mögött tudhatjuk ezt a kihívást is.

Negyedik fejezet – The Traincar
A sebesült sheriffet Brimstone-ba kell vinnünk az orvoshoz. Sétáljunk előre a kalapos fickóhoz, majd vissza, sérült barátunkhoz. A pálya rögtön egy párbajjal kezdődik. A hely kevés, az ellenfél sem túl gyors, így könnyen átküldhetjük a másvilágra.

Ötödik fejezet – Railroaded
Fel kell jutnunk a vonat tetejére! Ezt egy ellenfél próbálja meg majd megakadályozni, de kevés hozzá. A következő kocsin egy bandita vár majd ránk, és egy következő egy láda mögül ugrik majd elő. Őket szélsebesen tegyük el sarkantyú alól, mert ha sokáig totojázunk ezen a helyen, akkor még több kellemetlen szagú lókötő pattan fel hozzánk. Éppen ezért azt tanácsolom, hogy ugorjunk is fel a következő szerelvényre, végezzünk a reánk leselkedő veszéllyel. A következő kocsin Fawler áll utunkba. A fő dolog, amire vigyázni kell az az, hogy ez a rosszéletű le tud minket lökni a vagonról, ha túl közel merészkedünk hozzá. Távolról, lehetőségeinkhez képes mérten mozogva lőjük szét a kalapját. Gyorsan el kell jutnunk a mozdonyhoz, mert az egyik rosszfiú kényszeríti a masinisztát, hogy zúzza szét az egész vonatot! Nem is olyan könnyű eljutni odáig, mivel rengeteg akadály kerül majd utunkba. Az ellenfelekre ne nagyon figyeljünk, hanem inkább időben ugorjunk, és hajoljunk le, mindezt az előrehaladásunk közben! Mikor a szeneskocsihoz érünk, likvidáljuk a következő bosszt is. Na, a most következő rész lesz nagyon izgalmas! A masiniszta meggyógyít minket, azonban jön a roham! A szokásos western „lovasroham a vonat ellen” történet következik, és még a többi szerelvényről is ugrálnak majd felénk! A feladat iszonyatosan egyszerű: likvidálni kell mindenkit, aki mozog, és meg kell védeni a vezetőt. Mindezt egy megadott időlimiten belül.

Amennyiben sikerül megakadályoznunk a vonat kisiklását, megékezünk Brimstone-ba. Itt szabadon császkálhatunk, beszélgethetünk a városi népséggel, bemehetünk a boltokba, és meg is vehetünk akármit, amire futja pénzünkből. Ajánlom figyelmetekbe a fegyverboltot, találhatunk itt néhány igazán szemrevaló revolvert, és egyéb nyalánkságot. Miután kifutkorásztuk magunkat, és bekaptunk egy steaket a városban, irány a sheriff irodája, hogy folytatódjon a történet.

Hatodik fejezet – Carnival Life
A rövidke kis bevezető mozi után, melyből megismerhetjük Jack Swiftet, a gáláns angol úriembert, egyből a nyakunkba szakad az áldás. Mindez rendkívül idegesítő cirkuszi törpék és erőemberek személyében, természetesen állig fel lesznek fegyverezve. Számomra a legidegesítőbb ellenfelek voltak az egész játék során. Gyorsan mozognak, és elég kicsik ahhoz, hogy csak nehézségek árán találjuk el őket. (Persze később, újbóli végigjátszás során már korántsem lesznek ennyire kemény ellenfelek, a megszerzett gyakorlatunknak köszönhetően.) Mikor egy leheletnyi szünet áll be az akcióba, lőjük ki Jack ketrecén a kart, így kiszabadul, és az angol segít nekünk. Pattanjunk a golyószóró mögé azonnal, és azzal szórjuk az áldást a cirkuszi törpékre. Amennyiben nem jön a főellenség, akkor nézzünk szét még a pályán, hátha elbújt az egyik kis mélynövésű gonoszság! Miután mindet hidegre tettük, jön a nagydarab, Pig Josh nevezetű bossz. Hiába tűnik egy lomha nagy monstrumnak, eszeveszett gyors, úgyhogy meg se próbálkozzunk hosszútávon a meneküléssel. Inkább másszunk fel Jack mellé, az egyik épület emeletére, és onnan lőjük Pig Josh-t. Ha messze megy, akkor a puskánkkal, ha pedig közel merészkedik, akkor a pisztolyunkkal küldjük neki üdvözletünket! Ha itt maradunk fent, és nem bocsátkozunk közelharcba, akkor rém egyszerű lesz megszabadulni a cirkuszi mutatványostól!

Hetedik fejezet – Freak Show
Ebben a részben Jack Swift irányítását vesszük majd át. A maradék cirkuszosokat kell elintéznünk. Először ránk támad Slade, a késdobáló. Nem igazán nagy kihívás, oldalazzunk folyamatosan, közben pedig lőjük megállás nélkül. Egy idő után még jó néhány cirkuszi alkalmazott (törpék, tűzfújók, stb…) is csatlakozik a mókához. Folytassuk azt, amit elkezdtünk, és legelőször Slade-et nyírjuk ki, különben hatalmas fejfájást okoz a csata későbbi részében. Mikor már nagynak érzed a tumultust, a Deadeye segítségével oszlasd szét kicsit a tömeget. Ideje a tüzes LaRouche-t célba venni, ha kevés az életünk, vegyünk fel gyógyitalokat, melyeket eldobtak a megölt ellenségek. Tehát francia barátunkat fejlövésekkel térítsük jobb belátásra. A főellenség-harc első részében nagyon gyorsnak kell lennünk. Atlas-t intézzük el, lőjük fejbe kétszer. Ezután Perry professzorra koncentráljuk a tűzerőnket. Katie-re figyeljünk, mert gyakran segít nekünk, és mondja, hogy hova figyeljünk! A zöld ködbe ne sétáljunk be, mert sebez, de keményen. A bejátszás után törpéket szabadít ránk a bossz, rájuk csak akkor vessünk ügyet, amikor már nagyon a nyakunkra másznak, máskülönben lőjük tovább Perry professzort. Ha közel merészkednek a manók, Deadeye-t nekik. Az elhullajtott életelixíreket markoljuk fel. A következő bejátszást követően belőtt sérójú revolveres banditák ugranak torkunknak, de ha továbbra is Perry-t lőjük, miközben folyamatosan mozgunk, akkor rájuk nem kell túlzott figyelmet fordítani! Ha kevés az életünk, lőjünk le párat, valamelyiknél biztos lesz gyógyital. Végezzük ki a cirkuszmestert, és szabadítsuk ki a lányt!

Ezután megint Brimstone-ba vezet az utunk, ahol mindegyik árusnak van valami új dolga, amit megvehetünk, tehát nézzük át tüzetesen a portékáikat. Menjünk be a kocsmába, és a csapostól kérjünk egy Strong Drinket, ezzel nyerünk még egy Deadeye slotot.

Nyolcadik fejezet – Rogue Valley
Ezúttal Bad Bessie-t, egy igazi bűnbanda vezérnőjét kell likvidálnunk egy szép kanyon mentén. Induljunk el jobbra, másszunk fel a sziklákra. A hídtól szintén jobbra van egy elég öblös kis szikla, amelyet kiválóan használhatunk fedezék gyanánt. A függőhíd túlsó felén egy pihenő, és két őrködő cowboy téblábol. Tervezzük meg a támadást, és szépen szórjuk meg őket a fémáldással. A túloldalról is lőhetnek még ránk, ezeket a gonosztevőket pár jól célzott puskalövéssel halottá változtathatjuk. Haladjunk tovább, és mikor elérünk egy kőhídhoz, a kanyon túloldaláról két badguy támad ránk. Tegyünk belátásunk szerint. Nyomás át a hídon, és öljük meg az indiánokat és lókötőket. Csak óvatosan, használjuk a fedezékeket rendszeresen. Haladván tovább, egy fát pillantunk meg, amely alatt-körül-mellett egy szép csomag kis ellenség várakozik. Támadhatunk szemből, fedezékeket használva, vagy lejjebb ereszkedve egy szinttel, a sziklaperemről. A fához közel érve megint egy hatalmas csapat gonosztevő fogad minket, őket folyamatosan mozogva, oldalazva, kellő odafigyeléssel el lehet intézni. Folytassuk utunk, majd ha a túloldalról elkezdenek lőni ránk, viszonozzuk a tüzet, és készülődjünk egy kis párbajra. Amint odaérünk a leszakadt hídhoz, rögtön pisztolypárbajba keveredünk, egyszerre KÉT ellenféllel! Ne ijedjünk meg, csak mert többen vannak, simán kivitelezhető, hogy bevigyünk pár halálos találatot, mielőtt ők lőnének ránk! Csak ügyesen, és gyorsan. Innen ne jobbra, a barlang felé induljunk, hanem balra, az ösvényen haladjunk tovább. Ez egy zsákutca, de közel érve a végéhez, előjön a vásárlóképernyő. Vegyük meg a Snakebite Kitet, erre az aranyásó visszavezet minket a barlangba. Haladjunk csak tovább óvatosan, mert váratlanul ellenfelekbe botolhatunk. A gyógyitalt hagyjuk békén, ha nem muszáj használnunk, mert a nemsokára következő főellenség-küzdelem során még lehet, hogy vissza kell érte jönnünk. Mikor elérünk a videobejátszáshoz, nem árt felkészülnünk a továbbiakra. Ahogy vége a cutscene-nek, egyből nyomjuk le Bessie három emberét. Ezután menjünk rá a nőre. Jobbra-előre van egy nagy szikla, bújjunk amögé. De ne fedezékbe, mert annak semmi értelme, egyszerűen csak álljunk mögé, Bessie útja pont arra vezet. Ha odacsap korbáccsal, lőjünk párat a fejére. Akkorát azért nem sebez az ostor, hogy ne érné meg pár fejlövés cserébe érte. A csatlósai egy idő után újrateremnek, de ha a szikla mögött vagyunk, akkor nem kell foglalkozunk velük. Közelről fejre, és Bessie-nek annyi.

Megint Brimstone-ba kerülünk a küldetés után, a kereskedőket zaklathatjuk újfent. Amennyiben felkészültünk, nyomás a sheriff irodájába, és vállaljuk el a következő küldetést.

Kilencedik fejezet – Ghost Town
Nem igazán nehéz pálya, egyszerűen csak daráljuk be a ránk támadó ellenfeleket, majd menjünk tovább, és a következő csorda lókötőt is szedjük le. Fedezékbe akkor bújjunk, ha kicsúszik lábunk alól a talaj, amúgy pedig az utcán maradhatunk és lövöldözhetünk. Dobnak el majd gyógyitalokat, ezeket igény szerint gyűjtsük be. Ezután HÁROM emberrel kell párbajt vívnunk. Nagyon gyorsnak, nagyon halálosnak és nagyon pontosnak kell lennünk. Ha mindez megvan, megölhetjük mind a hármat egyszerre. Aki nem hal meg, azzal a párbaj után kell leszámolnunk. Öljük meg a maradékot.

Tizedik fejezet – The Cemetary
Ez a rész egy nagy főellenség-harc egész végig. Mr. Black a golyószórójával és a koporsójával próbál meg minket eltenni láb alól, helyszínül stílusosan pont a temetőt választva. Folyamatos oldalazás a kulcsmozdulat. Először a csatlósait nyírjuk ki Black úrnak, majd kerüljünk távol a főellenségtől. Próbáljuk meg úgy alakítani a dolgokat, hogy Mr. Black és mi köztünk ott legyen a középső, elkerített kis sírkertszerűség, ugyanis ez jó sok lövedéket felfoghat előlünk. Lőjük folyamatosan a morbid főgonoszt, majd mikor előveszi a csodafegyverét és ránk zúdítja, vetődjünk el előle, egy irányba. Elég gyorsan meg lehet tőle szabadulni, ha jó gyorsan eregetjük bele a lőszert.

Levezetésképp megint Brimstone-ban találjuk magunkat, most beszéljünk a rikkanccsal, ezután beszéljünk vele még egyszer, és eladja nekünk a zsebórát, amely a Deadeye slotunkat növeli meg eggyel. Irány a sheriff irodája, ha nincs más dolgunk a városban. Ezután pedig menjünk át a bankba.

Tizenegyedik fejezet – Range War
Most a bankban látott Annie Stokes irányítását vehetjük át. Hazaérve észrevesszük, hogy a legelőnket banditák szállták meg. Gilbert és Dirk lóháton támad ránk, őket igen egyszerű leszedni, mert lassúak, és könnyen lelőhetőek. Ezután az égő pajtából kell kiszabadítanunk az állatokat. Mindössze annyit kell ehhez tennünk, hogy meglőjük a piros fogantyúkat az ajtókon az istállóban. Természetesen bent is lesznek támadók. Vigyázzunk velük, mert képesek fentről, a tartógerendákról támadni. Ne is legyünk a kinyitandó ajtókkal szemben, mert az állatok megtaposhatnak minket. A következő szakaszban jönnek a banditák, akiket legyőzhetünk bikaháton, vagy pedig jó öreg oldschool módszerrel. Akárhogy is döntöttünk, utána egy végeláthatatlan ostrom következik. A patak túlpartjáról áramlanak majd be a lókötők, az állatainkat akarják majd megtámadni. Igyekezzünk őket megvédeni, és keressük meg a rejtett gyógyitalokat. Vályúk és épületek mögött kutakodjunk a harc hevében. Állandóan mozogjunk, hogy minél nehezebben tudjanak eltalálni minket. Eléjük mehetünk, vagy az állatok karámjában is bevárhatjuk őket, egy a lényeg: mozogjunk!
Mikor vége ennek a hosszas harcnak, akkor jön csak a pálya java. A két főellenség, méghozzá egyszerre, és bölényháton ülve. Még mindig oldalazzunk, és vigyázzunk, mert ez a két rosszcsont hajtja Annie állatait felénk, akik elég rossz élményben részesíthetnek minket, mikor megtaposnak. Másik megoldás, ha a pajta melletti árnyékszék tetejére sikerül felmásznunk. Ekkor semmi más dolgunk nem lesz az égvilágon, minthogy fejlövésekkel operálva legyőzzük a bosszokat.

Tizenkettedik fejezet – Saloon Fight
Szinte minden western filmben levezényelnek egy igazán korrekt kis „kocsmai verekedés”-jelenetet. Az nem lényeg, hogy ki kivel van, csak törjön a whisky-s üveg, és hasadjanak a pókerasztalok. A Red Dead Revolverben sincs ez másképp. Mi csak beszélgetni akartunk, erre pár keményfiú azt hitte, hogy nem kérdezünk többet, ha agyonvernek. Két fegyverünk lesz a bunyó során: a saját öklünk és pár piásüveg. Az ott dolgozó lányoknak van életerőmérőjük, szóval meg kell védeni őket. Ezek a huligánok felkapják őket, majd eldobják. Ilyenkor siessünk segítségükre. Püföljünk el mindenkit, aki utunkat állja. Irány az emeletre, ha lent nincs már senki. Itt térjünk be a fürdőbe, és beszéljünk a lányokkal. Egy $1500-os fürdőért cserébe megnövelik a maximális életerőnket. Bejátszás következik, ha elintéztük a dolgunkat. Párbajt kell vívnunk megint. Ha nem mi vagyunk a gyorsabbak és pontosabbak, akkor majd az ellenfelünk lesz az. Ezután három fickót kell még elintéznünk, igazán nem jelentenek semmiféle kihívást. Viszont felvezetik a főellenséget, Sam-et. Őt csak kábult állapotában lehet sebezni a harc elején. De legelőször a színpadról lövöldöző két nőt tegyük el láb alól. Mikor Sam bátyó éppen felemeli a hordót, melyet hozzánk akar vágni, na akkor kell tüzelnünk rá. Ilyenkor kába lesz, és jó pár fejlövést helyezhetünk el kobakján. A csatlósait is szétlőhetjük, nehogy váratlan meglepetést okozzanak számunkra. Egy idő után a nagydarab bossz leugrik hozzánk a karzatról. Nem kell tőle félni, csak közelharci támadásokkal operál az öreg. Helyezkedjünk mindig úgy, hogy közénk és Sam közé kerüljön valami tereptárgy. Mikor ennek az öreg cowboy nekimegy, kábult lesz, és lőhetjük! Az asztalok amortizálódása után használjuk a színpadot ugyanerre a célra.

Tizenharmadik fejezet – The Traitor
Ebben a flashback küldetésben Diego tábornokot irányíthatjuk, abban az ütközetben, mikor a jenki csapatok át akartak kelni a Rio Grandén. Először is követnünk kell Francót és Josét, mert az amerikaiak előszeretettel támadják meg őket. Életben kell maradniuk, mert különben túlerővel találjuk szemben magunkat. Tehát kövessük az amígóinkat, és segítsük őket minden áron. Miután minden ellen hidegre került, jöhet a következő összecsapás. A lényeg annyi, hogy az ellenség ágyúit kell kilőnünk. Ezt úgy tehetjük meg, hogy elővesszük Diego fegyverét, célzunk, majd megnyomjuk a deadeye gombot, erre egy jelzőfáklyát fog kilőni a puska. Ahol ez célba ér, oda fog lőni a mi tüzérségünk. Így céloztassuk be az amerikai ágyúkat. Maradjunk a híd alatt, és csak akkor bújjunk elő, mikor célba készülünk venni egy ágyút, így nem találhatnak el minket a robbanó golyóbisok. Jönnek majd jenki katonák is, őket természetesen likvidáljuk, mert nagyon nehéz pillanatok forrásaivá válhatnak. Mikor jön a bejátszás, rájövünk, hogy nem bírunk az amerikaiakkal, ezért fel kell robbantanunk a hidat. Juan és Alonso vállalkozik a feladatra. Nekünk mindössze annyi a dolgunk, hogy megvédjük őket az ellenséges katonáktól, amíg felrakják a híd tartópilléreire a tölteteket. A következő átvezető animáció kulcsfontosságú lesz a történet szempontjából, úgyhogy figyelmünk ne lankadjon egy cseppet sem!

Tizennegyedik fejezet – Sunset Canyon
Ismét visszabújunk Red Harlow bőrébe. A közeli romos épületben van egy gazfickó és egy ló is. Pattanjunk lóhátra, és szedjük le még azt a pár ellenséget, aki a környéken ólálkodik, majd ha ezzel megvagyunk, lovagoljunk fel a lejtőn, amire elő is jön a postakocsi. Rémségesen egyszerű a dolgunk: csak lovagoljunk a postakocsi mögött, és tüzeljünk rá, mintha nem lenne holnap. Ne kíméljük, csak zúdítsuk rá az ólomáldást!

Tizenötödik fejezet – Bear Mountain
Ez alkalommal indián unokatestvérünket, Shadow Wolfot irányíthatjuk, aki Red megmentésére siet. Tulajdonképpen erre a pályára nincs túl sok tanácsom, mivel eléggé lineáris, és mi, a természet legjobb ismerői előnyben vagyunk. Itt nem minket fognak meglepni a semmiből előbukkanó cowboy-ok, hanem mi fogunk előbukkanni a bokrok, fák és kövek mögül, hogy meglepjük a gazembereket. Örök barátunk, a Megszentelt Íj most is velünk van a harcban, segítségével hangtalanul és precízen ölhetünk. Menjünk a fejlövésekre, ha pedig szorul a hurok, és csoportosan támadnak ránk, akkor Shadow Wolf Deadeye mozdulatát bevetve egy lángoló nyílvessző kilövésével egy egész csoport közelálló ellenfelet a túlvilág zöld gyepére átküldhetünk. A bejátszást követően jön is a főellenség. Grizzly alattomos egy alkat. Kést dob, savat szór, mindezt gyorsan. Azt tanácsolom, hogy rögtön a bejárattól jobbra ugorjunk fel a kőre, és falnak háttal kövessük Grizzly-t, ahogy ugrál az oszlopokon. Mikor megáll, és éppen dobná felénk a kést, lőjük meg a nyíllal. Néha beugrik a középső kőplatformra is, ez elég közel van hozzánk ahhoz, hogy egy lángoló nyílvesszővel befűtsünk neki. Akármikor, amikor tiszta célpontunk van, adjunk neki a lángoló nyílból, majd ha leesik, akkor értelemszerűen lőjük. Ne próbáljunk meg bemenni középre, mert semmi esélyünk nem lesz ellene!

Tizenhatodik fejezet – Jailbreak
Miután vége a bejátszásnak, forduljunk meg Reddel, és „szólítsuk” meg a csontvázat, ezzel elérhetővé válik a vásárlás képernyő. Pisztolyunk még nincsen, így késünkkel kell jobb belátásra bírni az őröket. Az első lehetőségnél forduljunk balra, majd jobbkanyar, aztán megint balra. Itt megszerezhetjük a kijárat kulcsát. A kijárat innen elindulva balra, majd jobbra van. Következő részben osonnunk kéne, de nem érdemes, inkább lepjük meg az őröket, és szeleteljünk. Legyünk azon, hogy minél előbb el tudjunk szedni fegyvereket a halottaktól. Így mindjárt könnyebb a dolgunk. Balra elindulva baloldalt van egy híd, ezen menjünk át. Keressük meg a cellákat, beszéljünk a lánnyal. El kell mennünk a kulcsért. A térkép jelzi, hol van, ezt nézzük meg, és indulás. A hídon valószínűleg egy csomó ellen fog áramlani, ezért dinamittal próbálkoztam, és sikerrel is jártam. Keressük meg a kulcsot, majd menjünk vissza a lányhoz, és engedjük ki. Vegyük ki a másik kulcsocskát a cellából, és beszéljünk a lánnyal megint. Ez előhozza a vásárlás képernyőt, ahol mindössze egy dollárért vehetünk egy csókot, ami megnöveli a maximális életerőnket és meg is gyógyít. Megint lesznek páran a bányában, de most ne foglalkozzunk velük, hanem fussunk a Lounge feliratú ajtóhoz (a híd után forduljunk jobbra), és menjünk be rajta! Egy háromellenfeles párbaj következik. Nem könnyű, de meg lehet csinálni. Személy szerint kettőt megöltem a párbaj során, az utolsót pedig ez után.

Tizenhetedik fejezet – The Mine
Mindössze két darab főellenségből áll ez a pálya, nehézségi szintje igen alacsony. Tony és Ted a két bossz. Tednek pisztolya van, Tony-nak pedig Molotov-koktéljai, és gyógyító képessége. Először öljük meg a revolverest, majd mikor a másik odamegy feléleszteni, adjunk neki egy szép Deadeye sorozatot. Ez ennyi volt.

Tizennyolcadik fejezet – Stagecoach
Most Buffalo Soldiert irányíthatjuk, aki lestoppolt egy szekeret, hogy Brimstone-ba eljusson figyelmeztetni a kormányzót. A bonyodalom mindössze annyi, hogy a szekeret banditák támadják meg út közben. Dehogy ne elégedetlenkedjünk, a szekér egy egész rakomány TNT-s hordót szállít. Az út során a szélrózsa minden irányából fognak jönni lovasok, erre készüljünk fel. Sok dolgunk nincs: védjük meg a szekeret. Persze ez ennyire nem lehet egyszerű, ezért a következő fázisban fel is ugranak mellénk, őket üssük le.

Tizenkilencedik fejezet – Hell Pass
A kiutat elállták az indiánok, a szekér megáll, nekünk, pedig a bujkáló indiánokat kell likvidálnunk.

Huszadik fejezet – Fort Diego
Na ez már egy jó nehéz pálya. Illetve mégsem lesz annyira kegyetlen, ha követitek a tanácsaimat. Shadow Wolf oldalán vágunk neki Diego tábornok erődjének ostromára. Amint a kezünkben az irányítás, azonnal induljunk el a pálya bal oldalára. Itt észrevehetjük, hogy az erkélyről lőnek ránk. Nosza, azonnal pattanjunk fel oda, majd a szoba padlóján tátongó lyukon ereszkedjünk alá. A szomszédos szobában három ellenség van fedezékbe húzódva. Lapuljunk a falhoz, és lessük ki a taktikájukat, hogy milyen sorrendben bukkannak elő. Ne sajnáljuk rá az időt, szépen lassan, egyenként végezzünk velük. Induljunk tovább, míg csak balra lehet majd fordulni. Itt lapuljunk a falhoz, és lepjük meg a járőröző katonát egy fejlövéssel. Menjünk csak előre, majd egy nagydarab monstre fazon eszelősen nekünk ront. Őt pár headshottal jobb belátásra bírhatjuk. Bujkálni fog még egy következő gazember is a közelben, őt is tegyük hidegre. Ezután ugorjunk le innen, erre egy egész csomó ellen fog előbújni. Mindet rendezzük le. Ha egy-két katona jön, akkor használjuk a fedezéket. Ha sok, Deadeye nekik. Ne keveredjünk meggondolatlan tűzharcokba, mert minden csepp energiánkra szükség lesz a pálya során.  Menjünk tovább, de nagyon óvatosan, és maradjunk fedezékben. Lőjük ki a TNT-s hordókat, hogy megtisztuljon az út előttünk. A többi gazfickó is el lesz bújva, várjuk ki, míg előjönnek, és akkor mutassuk meg nekik az ólom helyes felhasználási módjait.  Elérkezünk egy szobához, ahol balra egy ajtó és egy gyógyital van, szemben pedig egy lépcső. Először lassan osonjunk be, mire beront a kapun egy izompacák, de nem tud minket meghatni, igaz? Miután elintéztük, vegyük fel az életet adó löttyöt, és lassan induljunk a lépcső irányába. Ne menjünk fel teljesen, csak éppen addig, míg ki tudunk lőni a fegyverünkkel. Intézzük el a három fickót fent, de NE használjuk a golyószórót!!! Akkor megölnek minket, ez száz százalék. Helyette menjünk vissza a lépcső aljára, és szaladjunk ki az ajtón. Ott vagyunk, ahonnan elkezdtük a pályát. Igyekezzünk kinyírni mindegyik rosszfiút, mindezt próbáljuk meg úgy, hogy átrohanunk az erőd túlsó végébe, ott keresünk egy fedezéket, és komótosan végzünk mindenkivel. Elég sok gyógyitalt ejtenek majd el, ezekre nemsokára szükségünk is lesz! Jön a pálya főgonosza! Egy félkarú ember, aki… Inkább, nem lövöm le a poént, felismeritek majd, ki az. Mindenesetre a figura a játék egyik legkönnyebb bossza. A lényeg annyi, hogy mindig legyen legalább egy rom közted és közte. (Körülbelül, mint a Mr. Black harcánál.) Lődd irgalmatlanul, majd mikor fehér fényt látsz Daren ezredesnél, akkor gyorsan vetődj be valami mögé, mert egy miniágyúval fog tüzelni. Ezután megint bújj elő, és lődd, míg bírja!

Huszonegyedik fejezet – End Of The Line
Diego tábornok megpróbál meglógni a páncélozott vonatával. Minket sem abból a fából faragtak, akik ezt szó nélkül hagyják. Lóhátra pattanunk, és üldözőbe vesszük a vonatot! Vágtázzunk addig, amíg egy olyan szerelvényhez nem érünk, amelyen pár dobozon kívül nincs semmi. Erre ugorjunk fel, és azonnal vágjuk magunkat fedezékbe. Láthatjuk, hogy az utolsó előtti kocsi tele van katonákkal. Vágjunk be egy-két dinamitot, majd menjünk be elintézni, ha maradt még valaki.  Séta vissza, majd ugorjunk fel ennek a kocsinak a tetejére. Ekkor az utolsó vagon tetejéről egy golyószóró vesz minket tűz alá. Fussunk vele szemben, cikk-cakkban, és gyorsan ugorjunk le a golyószórós, és a valaha katonákkal megtöltött kocsi közé. Lőjük meg a kallantyút, így leválaszthatjuk a legutolsó szerelvényt. Pattanjunk vissza paripánk hátára. Vágtázzunk a vonat mentén, ne érdekeljen, ha kilőnek az ablakon. Menjünk, míg egy tehervagonhoz nem érünk. Lőjük meg a fogantyút, így kinyílik az ajtaja, ezen ugorjunk is be. A bent várakozó cowboy-t likvidáljuk, majd a piros kallantyút meglőve kapcsoljuk le a további szerelvényeket. A bejátszás után azon nyomban kerüljünk megint lóhátra, és a lovas katonákkal mit sem törődve vágtassunk oda a hajtányhoz. Ugorjunk át rá, és gyorsan használjuk a golyószórót. Ezzel a mozdonyt kell megsemmisítenünk, célozzunk is rá, a ránk lövő lovasok továbbra se zavarjanak minket! Egy bejátszás következik, ha sikerrel jártunk, és elég kárt okoztunk a gépben.

Huszonkettedik fejezet – Devils And Angels
Ez megint egy főellenség-fejezet. Személyesen Diego tábornokkal találjuk majd szembe magunkat. Azonnal vágjuk be magunkat egy szikla mögé, és várjunk, míg kidugja a bossz a fejét valamelyik ablakon. Ha kilövi a fáklyáját, utána egyből sorozzuk meg. El ne találjon, mert akkor egy ágyúgolyó is követi majd világító lövedékét. Körülbelül az 50%-át kell leszednünk az életének, ekkor jön a következő fázis.
Diego leugrik a vonatról, és ránk támad. Továbbra is ezzel a fáklyás-ágyús módszerrel próbálkozik majd, immáron közelharcban is. Az igazat megvallva, innen már piskóta az öreg tábornok. Az előző részben elvesztettem életem háromnegyedét, és úgy győztem le, hogy egy grammot nem sikerült leszedni az életcsíkomból. Amivel lenyomtam: folytonosan oldalaztam körülötte, és lőttem. Gyors mozgás, és pontos célzás. Ezekkel Diego sem lesz egy nagyon nehéz főellenség!

Utolsó látogatásunkra kerül sor Brimstone-ban. Vegyünk meg mindent, amire szükségünk van, és amit megengedhetünk magunknak. Ajánlom a Widowmaker pisztolyt, és a High Calibre Rifle-t.

Huszonharmadik fejezet – Battle Royale
Beneveztünk a Battle Royale párbajversenyre. Mr. Kelly is egy résztvevő, megosztotta velünk az információt, miszerint köze van Buffalo Soldier eltűnéséhez, és kijelentette, hogy ő a legjobb. Na, ez elég ok volt nekünk, hogy részt vegyünk a jamboree-n. Első párbajellenfelünk Gabriel Navarro. Nem hiszem, hogy túl sok gondot okozhat nekünk, hiszen volt már keményebb összecsapásunk is. Legyőzése után bejátszás következik, amelyben mutatják Annie Stokes és Jack Swift meccseit is.
Következő csatánk Kid Cougar ellen lesz, aki szemérmetlenül Billy, a Kölyök mása. Elég gyors, de közel sem annyira, mint mi magunk. Intézzük el.

Huszonnegyedik fejezet – Battle Finale
Némi szabályváltoztatást követően Jack és Annie kikerül a viadalból. (Az, hogy ki és mit változtat, legyen meglepetés.) Ennek köszönhetően rögtön szembe is kerülünk Mr. Kelly-vel. Nem véletlenül ő a bajnoka ennek a tornának már évek óta. Nagyon gyors ellenfél, így hát nekünk sem szabad egy pillanatra sem másra koncentrálnunk! Halálosak, pontosak, és gyorsak legyünk, különben végünk!
Miután elintéztük, történik egy újabb váratlan fordulat. Mr. Kelly felkel, majd az utcán ránk támad. A járókelők között tűzpárbaj lakul ki! Lőjük a főgonoszt, majd hagyjuk elfutni. A megkeresésének ideje alatt töltsünk újra, és ahogy szemünk elé kerül, eresszük bele az egész tárat. Ezt a procedúrát ismételjük addig, amíg nem végzünk vele.

Huszonötödik fejezet – The Siege
Bizony-bizony, elkerülhetetlen volt, hogy megostromoljuk a kormányzó házát. Jack és Annie is a segítségünkre sietnek, így könnyebb dolgunk lesz. Először is le kell szednünk a bejárati ajtó fölött lévő erkélyről orvlövészkedő Oswaldot (milyen „enyhe” utalás). Várjuk meg míg kijön a fedezékéből, és puff neki. Alternatívaként működik az is, ha felhajítunk kb. négy dinamitot, ettől is kipurcan.  A következő komolyabb ellenség Randy Cornet lesz. Ő a szökőkút túlsó felén lesz állandóan, akármerre is megyünk, ezért a legjobb választás, ha a villafelőli oldalán lecövekelünk. Ekkor ugyanis az intelligens főellenség pontosan Jack és Annie kereszttüzébe kerül. Pár pillanat alatt vége. Az eldobott gyógyital hasznos lehet. Kövessük Annie-t és Jacket, segítsünk nekik megölni a támadó katonákat. A lány megpróbálja majd kinyitni az oldalajtót, erre azonban még pár ellenség bukkan fel. Tegyük el őket pata alól, majd a nő tesz még egy próbát az ajtóval, de az zárva van. Rohanjunk fel a lépcsőn, lehetőleg Annie és Jack előtt! Már várnak itt fent ránk, két katona van a tetőn is, ügyeljünk rájuk, és próbáljunk meg minél jobban vigyázni társainkra, hogy elég életük maradjon a végére.  Az angol vállalkozik rá, hogy megberheli a bejárati ajtót és feltöri a zárat. Ehhez három percre van szüksége, ami alatt a mi védelmünkre szorul. Ez egy iszonyatosan nehéz része a játéknak. Ha jobban belegondolok, talán nehezebb az össze főellenség-csatánál. Annie az emeleten marad, hogy onnan fedezzen minket. Szerencsére nagyon hasznos a lányka, aki a látómezejébe kerül, annak lőttek. Szó szerint. Csakhogy ez nem ilyen egyszerű, sajnos. A Cornet fivérek támadnak majd ránk, kiskatonák társaságában. Azt képzeljétek el, hogy a főellenségekből egyszerre 3-4 is lehet a képernyőn! A tanácsom a következő: mindenek előtt a shotgunos bakákat kell leszedni, mert Jacknek (ezáltal nekünk is) igen nehéz perceket tudnak szerezni. Miután ezeket elintéztük, figyeljünk a főellenségekre. Mikor már kevés az életerőnk, a Deadeye slotjaink felhasználásával öljünk meg egyet, mire ő eldob egy gyógyitalt. Nem az a lényeg, hogy megöljük mindegyik ellenséget, hanem hogy kibírjuk azt a három percet, amíg az angol fel nem töri az ajtót! A Dupla Revolver a legjobb fegyver ide, a nagy tárkapacitás miatt!

Huszonhatodik fejezet – House Of Cards
Kövessük Jacket, és oldalazzunk folytonosan. Vigyázzunk magunkra, mert ezek a katonák sokkal több sebzés okoznak, mint eddig akármelyik ellenség, ráadásul nagyon kevés gyógyitalt hagynak maguk után. A lépcsőről leáramló ellenfeleket iktassuk ki, majd induljunk el a (konyha felé nézve) jobboldali fal mentén. Ha jön valaki, lassan de biztosan, fedezék mögül likvidáljuk. Keressük meg a konyha mögötti lépcsőt, de csak óvatosan, mert előbukkanhatnak nemvárt gonosztevők! A lépcsőn fel, be a hálóba. Poroszkáljunk ki óvatosan, amíg elő nem jön a bossz. Ekkor pattanjunk egy oszlop mögé, majd alkalmas pillanatban jöjjünk elő, és Deadeye-t a főellenségnek. Egy pár kör ilyentől meghal, életadó elixírt hagyva maga után. Alternatív megoldásként visszabújik a folyosó bal végében található szobába, ilyenkor fussunk oda, és vágjunk be pár dinamitot. Amennyiben nem ezt tette legyőzése előtt, szaladjunk az előbb az említett szobához, és lőjük ki fedezék mögül a három katonát. A falak mintha furák lennének, nem?
A titkos ajtón besurranva egyedül maradunk, mert Jack hátra maradt, hogy feltartson néhány őrt. A lépcső aljában egy pár katona van, az elsőt öljük meg csendben egy fejlövéssel, a maradék kettőt, pedig akár egy dinamittal is el lehet intézni. A könyvtárszobához érve észrevesszük, hogy már várnak ránk, és tele van katonával (szám szerint négy, ha jól emlékszem). Nem érdemes hősködni, fedezék mögül kényelmesen végezhetünk velük. A bejátszást követően újból megjelenik Annie is, hogy segítsen nekünk. A lány kirohant a folyosóra, de én bent maradtam, és a támadó ellenségeket megfelelő fogadtatásban részesítettem. Egy idő után a nő is visszavonul mellénk, és továbbra is az ellenségbevárásos taktikát alkalmazzuk. Amennyiben szükséges, vonuljunk vissza, a következő szobába, így rengeteg életerőt spórolhatunk meg. A második emeletre fel kell másznunk, és megölnünk a katonákat, majd a főellenséggel konfrontálódunk.
Az egykor népes Cornet família utolsó tagjával nézünk farkasszemet. Pisztolypárbaj ez a javából. Nagyon gyors az ellenség, és félelmetesen pontos. Két-három próbálkozás után azonban sikerült legyőznöm, de ehhez maximális koncentráció és hidegvér szükséges.

Utolsó fejezet – Fall From Grace
A támadó katonákat azonnal szedjük le, így Buffalo Soldier segíteni tud nekünk a vaskos vaskapu „kinyitásával”. Először lőjük ki a bakákat, aztán koncentráljunk a fő-fő ellenségre. Vigyázzunk, mert a Scorpion pisztoly van nála, amely ha eltalál, igen komoly életveszteséget képes okozni. Dobálhatunk rá dinamitot, lőhetjük fedezék mögül, ez még igazán nem nehéz.

Hanem miután elintéztük, jöhet a párbaj vele. A játék legnehezebb pisztolypárbajával találjuk szembe magunkat! Szerintem lehetetlenség megúszni anélkül, hogy el ne találjon, éppen ezért létfontosságú, hogy az utolsó fejezetet idáig minimális életveszteséggel teljesítsük. A trükk az ellenfél gyorsaságán kívül az, hogy a párbaj előtt nincs beharangozó, mint eddig minden csata előtt. Ahogy vége a bejátszásnak, szinte egy másodpercen belül lő az ellenfél! Arra nincs időnk, hogy a fejét vegyük célba Critical Hitekkel, ehelyett inkább a nyakát sorozzuk meg. Tudom, hogy nagyon nehéz, de itt feladni balgaság lenne!

Amennyiben ezt az akadályt is abszolváltuk, megnyílik előttünk a Bounty Hunter mód, és a Hard nehézségi szint is. Továbbá gazdagabbak leszünk a jóleső érzéssel, hogy végigjátszottunk minden idők legjobb western játékát!

Az alábbiakban leírom, hogy az adott fejezet Good vagy Excellent szintre való teljesítésekor milyen jutalomban részesülünk majd, így jóval kevesebb kockázatot kell vállalnunk az eddig ismeretlen ajándékért. A Bounty Hunter oszlopban található dolgokat, csak akkor szerezzük meg, ha ebben a játékmódban teljesítjük az adott fejezetre kitűzött célt! (Ami mellett (?) található, azt egyelőre még nekem sem sikerült megszereznem.)
Fejezet Good Excellent Bounty Hunter
Bulls Eye Old Pistol + Broken Creek Falling Star
Bounty Hunter Bloody Tom Big Oaf Whitney Curly Shaw
Ugly Streetfight Ugly Chris Widow’s Patch Twiggy Phepls
Railroaded Owl Rifle + Rico Pedrosa Bartlett Sheriff
Carnival life Deadeye-növelés Pig Josh Fidgit
Freak Show Életerő-növelés Breech Loader + Perry Professzor
Rougue Valley Cooper Bad Bessie Sissy Fess
Ghost Town Semmi Semmi Dig Fowler
The Cemetary Ghost Town Mr. Black Semmi
Range War The Ranch Holstein Hal Smitty
Bar Fight Dan Sam Natalie
The Traitor The Bridge Életerő-növelés Fallen Peak
Sunset Canyon Dupla Revolver Deadeye-növelés Sunset Canyon
Bear Mountain Shadow Wolf Standing Snake Grizzly
The Mine Smiley Fawler The Mine Csillagok vér helyett
Stagecoach Semmi Semmi HUD kikapcsolás
Hell Pass Buffalo Soldier Gabriel Navarro Semmi
Fort Diego Életerő-növelés Daren ezredes Bite The Bullet
End Of The Line Semmi Semmi No Distortion (?)
Devils And Angels The Ranch Diego tábornok Semmi
Battle Finale Deadeye-növelés Mr. Kelly Végtelen Deadeye
The Siege Mansion Grounds Jason Cornet Golden Gun
Fall From Grace Scorpion pisztoly Griffon kormányzó Sérthetetlenség

A játékba be van építve egy igen jól megszerkesztett dolog is, ami mellett a legtöbb játékos elmegy, vagy csak nagyvonalakban érint. Ez a napló! Nem is fordítanék neki túlzott figyelmet, csakhogy a Red Dead Revolverben ez a napló nekifutásból több mint 320 oldalas! Mindenre kiterjed, ami a játékban helyet kapott, szerintem megéri a fáradtságot, hogy összeszedjük a tárgyakat. Nézzük, milyen tárggyal nyithatunk meg fejezetet a naplónkban, és hol találhatjuk meg ezeket! (Még az árukat is mellékeltem, hogy beoszthassuk a pénzünket). Íme:
Tárgy neve Tárgy ára Fejezet, ahol előfordul
Whiskey Bottle $19 2; 5; 7; 8; 10; 22
Ruined Poncho $6 2
Shovel $13 3
Gutted Bible $7 4
Tape Measure $50 5; 7; 8
Belt Buckle $50 5; 7; 8
Bed Roll $50 5
Sun Umbrella $50 5
Pencil and Paper $50 5
Gun Holster $35 5
Book $40 5
Kerosene Lamp $35 7; 8; 10; 22
Drink Tray $50 7; 8; 10; 22
Lighter $50 7
Wedding Ring $50 7
Bootie Bag $50 7
False Teeth $500 7
Make Up Kit $30 7
Hammer & Anvil $40 8; 10; 22
Cord Of Wood $50 8; 10; 22
Kerosene Lamp $35 8
Mixing Spoon $50 8; 10; 22
Silver Crucifix $50 8; 10
Bouquet $50 8;10
Soup Ladle $50 8
Cloth $50 8
Abacus $50 8
Spurs $50 8
Spectacles $30 10; 22
Stained Boots $50 10
Sold Sign $30 10
Blanket $50 10
Burned-out Store $50 10
Ledger $50 14
Infantry Hat $50 14
Dirty Lasso $50 14
Mask $50 14
Scalps $50 14
Fillings $50 20
Dreamcatcher $50 20
Keys $50 20
White Flag $50 20
Careved Skull $50 22
Choke Leash $75 22
Military Boots $50 22
Sombrero $50 22
Rare Coin $50 22
Stew pot $50 22
Broom & Tray $50 22
Gold Watch $50 22

Az arzenál:
Most az általános fegyverekről olvashattok egy keveset. Azért nem írom le mindegyik típust, amely a játékban fellelhető, mert nem férnének bele egy ekkora dobozba, sőt, egy egész cikk is csak szűkösen lenne elég nekik. Pillantsunk a Red Dead Revolver vadnyugatának legnépszerűbb fegyvereire.
Twin Revolvers:
A nyugat legnépszerűbb fegyvere, az Egyesült Államok lovassága használta a déli tartományokba szervezett portyázásokkor.
Old Pistol:
Ez a .45-ös kaliberű pisztoly 1875-ben lett rendszeresítve az USA hadseregben. Egy profi fegyverforgató kezében másfél perc alatt tizennyolcszor is elsülhet. 243 méter/másodperc volt a lövés kezdősebessége.
Pacificador:
A mexikói hadsereg saját célokra átalakította a fent említett Old Pistolt, megnövelve a lövés kezdősebességét.
Scorpion Gun:
Húsz centi hosszú csöve hatalmas erőt és pontosságot kölcsönzött a fegyvernek. Meghosszabbított, .44-es kaliberű töltény kell bele, ez ritkaság, de cserébe nem mindennapi darabja lesz arzenálunknak a pisztoly.
Owl Rifle:
A vadnyugat legerősebb puskája, .56-os kaliberű töltényekkel. Ideális körülmények között 500 yardról is pontos találatot lehetett bevinni segítségével.
Bayonet Rifle:
.44-es kaliberű lőszert lő ki ez a puska, melyből egyszerre hetet tömhetünk a fegyverbe. A rászerelt bajonett közelharcban rendkívül hatékony.
Sawed Off Shotgun:
Lefűrészelt csöve nagyobb szórást és erőt biztosít a shotgunnak. A lövés kezdősebessége megközelítőleg 390 méter/másodperc lehetett. Ez volt a törvényen kívüliek egyik kedvenc fegyvere.

Tudtad -e…
…hogy a Red Dead Revolverben számos zene Ennio Morricone mester kottáiból származik?
…hogy ha Arizonában jársz, akkor State Highway 80-on eljuthatsz Tombstone városába?
…hogy ha Hard nehézségi szinten is végigviszed a játékot, megnyílik előtted a Red Wood Revolver mód?
…hogy Billy, a kölyök, életének 21 éve alatt 21 embert ölt meg pisztolypárbajok során?
…hogy Buffalo Bill onnan kapta nevét, hogy 18 hónap alatt 4300 bölényt vadászott le?
…hogy a Red Dead Revolver eredetileg egy Capcom játéknak indult, csak a japánok elvetették az ötletet? (A vázlataikat nézegetve: szerencsére!)

Tippek:
-A gógyitalok mindig el vannak rejtve. Keresd őket tereptárgyak mögött, és olyan helyeken, ahova normális esetben nem néznél be.
-A városi emberekkel beszélgetve találkozhatunk bolttulajdonossal is, aki kérésünkre kinyitja addig zárva tartott boltját!
-Mindenki próbálja ki a játék Multiplayer részét, mert igen jól sikerült. Xbox Live tulajok felpattanhatnak az internetre is egy kis versengés céljából.
-Az esetek többségében nem érdemes beleszaladni a nagy tűzpárbajokba, inkább fedezékből osszuk az áldást. Lassabb, de biztosabb módszer.
-A túl nagy tumultust nyugodtan kezeljük dinamittal.
-Az amortizálódott fegyvereinket ne felejtsük el megjavíttatni a küldetések előtt, különben kevesebb sérülést fognak okozni, és nem lőnek majd olyan pontosan!