Az első S.T.A.L.K.E.R. játék felemás fogadtatását főleg a hihetetlen
hosszúságú késés okozta, persze, ha nem nézzük a rengeteg beváltatlan
ígéretet.

Az új epizód viszont sínen van. A Shadow of Chernobyl előzményeit feldolgozó Clear Sky 2011-be repít minket, ahol számtalan frakció csap össze, hogy a zóna egyes területeit a megszerezzék, és uralják. A területszerzéses móka mellett további kalandok várnak ránk, nem csupán artifaktokat kell majd gyűjtenünk, de a zónát és környékét megváltoztató kisugárzások okára is fényt kell derítenünk. Eközben, a fejlesztők ígéretének megfelelően sokkal többet megtudunk az eredeti S.T.A.L.K.E.R. történetéről is, amely saját elmondásuk szerint “kicsit zagyvább lett, mint azt szerették volna.”
Az első rész borzalmas mennyiségű késéssel írta be magát a játéktörténelembe, az eredeti kiadó, a THQ a megjelenés környékén már nem is igazán ölt pénzt a marketingbe, csupán a majdnem évtizedes fejlesztés költségeit próbálta meg visszaszerezni valahogyan.
Az új epizódot már nem is ők jelentetik meg, a Deep Silver ugyan kisebb cég, de szemmel láthatóan nem vállaltak nagy kockázatot, a technológia már készen állt, és ugyan a GSC-s srácok bepaszírozták a DirectX 10 effekteket is, de a fejlesztési idő így sem tolódott ki, a játék elkészült, és a mai napon aranylemezre is került.
Ez azt jelenti, hogy az augusztus végi megjelenés garantált, minimális csúszás csak nálunk lehetséges, a játék hazai disztribútora, a CD Projekt lokalizált (aka. magyarított) verzióval jelentkezik, és a munkálatok miatt elképzelhető, hogy a Clear Sky csak valamikor szeptember közepén érkezik meg hazánkba.