A Star Trek világát vagy lehet szeretni vagy nem. Ám a sikerét mi sem bizonyítja jobban, hogy a többféle sorozat és mozifilm mellett már kedvenc platformunkra is ellátogatott jó néhányszor ez a kissé misztikus sci-fi világ. Az Elite Force első része azért nem hozott osztatlan sikert, hiába készült az egyik legsikeresebb sorozat, a Voyager alapján.

Évek múltán most ismét elővehetjük beporosodott Phaserünket, és felvehetjük a harcot az univerzumot fenyegető gonosz idegenek ellen. Az első meglepetés akkor ért, amikor az ST: Elite Force 2 ott kezdődött, ahol a Voyager sorozat végetért. Ez elsőre megrémített, ám később melegséggel töltötte el a szívemet, hogy kitágultak a határok. A számtalan új fegyver mellett a legnagyobb pozitívum a Tricorder ilyen fokú használata. Végre mi is vizsgálódhatunk, javíthatunk vele, mint ahogy azt a filmekben láttuk. Ám a csalódás akkor ért, amikor arra kellett rájönnöm, hogy a készítőket igencsak szorította már a határidő, és a játék utolsó negyede csak össze van dobva. Semmi gondolkodtató rész, csak szörnyek tömege, Tricorder használata mellőzve, és még sorolhatnám. De az első háromnegyed része az magával ragadó, néhol még interaktív is, vagyis belevonnak minket is a történésekbe.  

Hazard Team Holodeck Training

1 Secret/1 Golden Ship
1) Az aranyhajót az ugrás tréning közben láthatjuk meg. Ahhoz, hogy elérjük, menjünk a guggolásos ugrás tréningre. Mikor belépünk a terembe, egy tricordert találhatunk az előttünk lévő ládák mögött elrejtve. Vegyük fel, és menjünk a pálya végén lévő létrához. Félúton lefelé jobboldalt találunk egy konzolt. Használjuk a tricordert, hogy moduláljuk azt, majd menjünk vissza a guggolás tréninghez. Fel a lépcsőn, és menjünk be a most már kinyílt Jeffries csőbe. Menjünk végig rajta, és megtaláljuk az aranyhajót.

Mission 1: Endgame <Borg Sphere>

Borg Sphere Level 1a

Induljunk el egyenesen, és a Borgokkal még ne törődjünk, majd lőjük szét balra a falon az energiakapcsolót (Power Coupling). Balra be a terembe, majd le a lifttel. Egyenesen le, és az energiafalnál használjuk a tricordert a pajzsirányítón. Chell-lel bővül a csapat. A teremben lőjük szét a falon a plazmavezetéket (Plasma Conduit). Másszunk be alatta lyukon, keressük meg az energiakapcsolót, és lőjük szét. Menjünk vissza, és irány jobbra a szabaddá vált folyosó.

0 Secrets/1 Golden Ship:
1) Abban a teremben, ahol Chell csapdába esik, lőjük szét a plazmavezetéket (Plasma Conduit), és másszunk be az alagútba. Félúton van egy strukturális gyengeség a jobb oldali falban (tricorder használata). Ugorjunk a csövekre, hogy megszerezzük az aranyhajót.

Borg Sphere Level 1b

Mivel elromlik az I-Mod, használjuk a maradék fegyvereinket, és lőjük szét a falon a plazmavezetéket, majd másszunk be alatta a lyukon. Lőjük szét a Borg elosztó vezetéket (Distribution Node) és az energiavezetéket. Irány vissza, és balra tovább a folyosón, át az ajtón, majd az energiafalnál használjuk a tricordert, végül menjünk le a lifttel. Leérve gyorsan lőjük szét jobbra a plazmavezetéket, és másszunk be alatta a lyukon. Lőjük szét az energiavezetéket, majd vissza, és intézzük el a Chenget asszimiláló Borgot. Balra tovább a folyosón, ugorjunk át jobbra a csöveken, és használjuk a tricordert a sárga energiafalnál. Lőjük szét az energiavezetéket, majd menjünk vissza fel a lifttel, és egyenesen tovább, le a következő lifttel.

1 Secret/2 Golden Ships:
1) Miután leért a lift, a titkos hely az előttünk lévő folyosón van, egy strukturális gyengeség mögött a bal oldalon. Itt találunk egy aranyhajót és egy Distribution Node-ot.
2) Ugyanennek a folyosónak a végén ugorjunk fel a csövekre a kék erőtér fölött. Az aranyhajót a folyosó fölött lehet megtalálni.

Borg Sphere Level 1c

Menjünk le a lifttel, és kövessük a folyosót a szétcsúszó ajtó felé, amíg meg nem találjuk Telsiát, akit hirtelen egy energiamező zár el tőlünk, majd harcba keveredik néhány Borggal. Igyekeznünk kell, nehogy végezzenek vele (baloldalt látható Telsia életerőcsíkja) – fussunk tehát el balra, majd jobbra be a keskeny folyosóra. A zöld energiamezőnél lőjük ki a falon lévő Borg pajzsgenerátort, majd kicsit visszább a plain conductort, és másszunk be alatta a nyíláson. A végén lőjük szét a Power Coupling-ot, és menjünk vissza Telsiához. A rövid átvezető videó után az ajtó melletti Power Copuling-ot lőjük szét. Induljunk vissza, és az elágazásnál jobbra, majd fel a lifttel. Lőjük szét jobbra a falon a Borg pajzsgenerátort (distribution node) és a P.C.-t. Induljunk tovább, és az elágazásnál jobbra Borg pajzsgenerátort, P.C.-t és életerőtöltőt találunk, míg balra fegyverenergia-töltőt; lőjük szét, amit szét kell, töltsük fel magunkat, és induljunk tovább, míg el nem érjük a liftet.

0 Secrets/0 Golden Ships

Borg Sphere Level 2a

Használjuk a tricordert a sárga energiamezőnél a panelen, és jobbra lőjük szét a terminálokat a falon (Shut Down Node). Folytassuk utunkat tovább az immáron szabaddá vált folyosó felé. A nagy terembe érve gyorsan lőjük szét szemben a falon a Borg pajzsgenerátort, így túl nagy veszélyt nem jelentenek a megjelent Borgok. Jobbra töltsük fel az életerőnket, majd távozzunk a másik ajtón (balra fent, mikor beléptünk ebbe a terembe).

0 Secrets/0 Golden Ships

Borg Sphere Level 2b

Intézzük el a néhány Borgot, majd irány tovább és le a lifttel. Lőjük szét szemben a P.C.-t, és induljunk el a folyosón, mire megérkezünk az első generátorhoz. Chell tanácsára használjuk a panelen a tricordert, mire megjelenik egy hullámtábla, amivel egyezőt kell beállítanunk a tricorderrel. A +/– jellel tudjuk változtatni az értékeket 1-10-ig; Amplitude: 6, Frekvencia: 3, Offset: 3 (de ezek az értékek változóak is lehetnek). Miután felrobbant a generátor, induljunk vissza a lifthez, és tovább a szabaddá vált ajtón keresztül. Az elágazásnál jobbra (balra az egyelőre elzárt második generátor), és a folyosó végén lőjük szét a P.C.-t, majd menjünk vissza a 2. generátorhoz. Ugyanaz a teendő, mint az előző esetben, ismét használjuk a tricordert; Amplitude: 9, Frekvencia: 5, Offset: 4. Mikor ez is felrobbant, menjünk vissza a lifthez, és szembe tovább.

0 Secrets/0 Golden Ships

Borg Sphere Level 2c

Kövessük a folyosót, intézzük el a Borgokat, és az egyik lépcső mellett jobbra lőjük szét a Borg D.N.-t, és utána a falon a P.C.-t, majd irány vissza a harmadik generátorhoz (út közben eljöttünk mellette). A megoldás a szokásos: Amplitude: 9, Frekvencia: 8, Offset: 9.

0 Secrets/0 Golden Ships

Borg Boss Level

Ez a túlméretezett Borg első ránézésre elég ijesztőnek tűnik, de nem jelenthet gondot. Balra az oszlopnál két életerőtöltőt, míg jobbra két fegyvertöltőt találunk. Ezeket szükség szerint használjuk. Miután sikerült a Borg életerejének felét leszedni az I-Mod-dal, az taktikát vált, és elkezd teleportálni a fenti platformokon. Ha még több életerejét leszedtük, már egyfolytában teleportál. Ezért mikor eltűnik, rögtön forduljunk meg, és hátráljunk, mert mindig mögénk teleportál. A lényeg, hogy mindig legyünk mozgásban, míg nem végzünk vele.

0 Secrets/0 Golden Ships

Mission 2: Reassignment

Starfleet Academy Level 1
 
Szálljunk be a turboliftbe, és menjünk le vele, majd jobbra be az ajtón. A Tuvokkal való beszélgetés után menjünk a Headmaster irodájába, mely kint az udvaron a bal oldali nagy épületben található. Fel a turbolifttel, és beszéljünk a Headmasterrel. Ezután ismét le, és a medencénél beszéljünk Telsiával. A három válasznak nincs túl sok jelentősége, így válasszuk azt, amelyik nekünk szimpatikus.

0 Secrets/0 Golden Ships

Starfleet Academy Level 2

Leérve a lifttel intézzük el a Romulanokat, majd miután nem nyílik az ajtó, menjünk vissza, és a bal oldalon találunk egy szellőzőnyílást. Másszunk végig rajta, közben ügyeljünk a lángokra. A raktárban keressük meg a sarokban a tönkrement panelt, és hozzuk helyre a tricorderrel a megszakadt áramkört (az áramkördarabokra kattintva el tudjuk azokat forgatni). Ezután menjünk fel a lifttel, majd bejutva az ajtón vegyük fel a Klingon pengét, és intézzük el vele a megjelenő Romulanokat. Ha mindet elintéztük, akkor véget ér a szimuláció, hagyjuk el a holofedélzetet.

0 Secrets/0 Golden Ships

Information Gathering Mission

Menjünk a fegyverraktárba (Armory), amit megtalálunk folyosón, és a holofedélzeten teszteljük az új fegyvert (el kell intéznünk minden ellenfelet, hogy vége legyen a szimulációnak). Ezután keressük meg a turboliftet, és szálljunk be. Menjünk be az öltözőbe (Lockers), ahol ki tudjuk nyitni Jurot szekrényét (a kód 746). Vegyük fel az I-Mod fegyvert, majd beszéljünk Jurottal, aki a legnagyobb képernyő előtt áll. A szomszédos eligazító teremben megtaláljuk Chellt, vele is beszéljünk. Vissza a turboliftbe, és irány a híd.

Mission 3: Derelict <USS Dallas>

Dallas Level 1a

Mivel kilyukadt a hajó fala, minimális gravitáció van abban a teremben, ahová érkezünk. Ugorjunk be a sarokban lévő panelhez, és hozzuk rendbe a tricorderrel úgy, hogy a kék vezeték kerülje ki a középen lévő vörös gócpontot. Irány tovább a következő terembe, majd szemben tovább a másikba. Nyissuk ki a Jeffries csövet a manuális karral baloldalt (4-szer kell meghúzni). Kijutva a csőből balra a platform széléről a létrán másszunk fel, és ugorjunk szemben le a szintre. Nyissuk ki a Jeffries csövet, másszunk be, le a létrán, nyissuk ki a panelt, és használjuk rajta a tricordert. Ismét úgy kell összekötni a két kék pontot, hogy kikerüljük a vörös pontokat. Másszunk fel, nyissuk ki a Jeffries csövet, ugorjunk rá a lift tetejére, fel a létrán és be a csőbe. Kövessük a zöld fénnyel jelzett csöveket, le a létrán, és használjuk a tricordert a Shuttle Bay Door Manual Override-on. Egy kis újabb elektronikai művelet, majd távozzunk az ajtón.

3 Secrets/3 Golden Ships:
1) Az első titkos a kezdési teremben van, felfelé a rámpán egy strukturális gyengeség mögött.
2) Nyomjuk meg a ’Használ’ gombot, hogy kinyissuk a hajó hátulját.
3) Amikor kiértünk a Jeffries csőből, és leugrottunk a létra végéről, másszunk vissza a létrán, és be a csőbe, mert megjelent egy aranyhajó mögöttünk.

Dallas Level 1b

Induljunk el a folyosón, be az ajtón, majd lőjük szét a másik ajtót, miután valami megrongálta. Be jobbra az ajtón, másszunk le teljesen létrán, és be a csőbe. A végén pedig fel a létrán, és tovább a folyosón, át az étkezőn. Vigyázzunk, mert néhány idegen lény támad ránk. Nyissuk ki az üvegajtót, és használjuk a tricordert a középső panelen. Most úgy kell összekötni a vezetéket, hogy a két kék és két sárga pontot kössük össze a különálló ággal – természetesen elkerülve a vörös pontokat. Kövessük az iránytűn a nyilat, mászunk le a létrán, nyissuk ki a turboliftet, és hozzuk helyre a tricorderrel. Vissza fel, és szálljunk be jobbra a liftbe.

2 Secrets/3 Golden Ships:
1) A szervizteremben a bezárt mérnöki ajtó előtt másszunk fel a létrán, és be az ajtón.
2) Miután kijöttünk a következő Jeffries csőből, lőjük szét mögöttünk az ajtót.
3) Mielőtt hozzányúlnánk a mérnöki konzolhoz, vegyük fel az aranyhajót a fenti rámpánál az ugrómag körül.

Dallas Level 2

Elindulva a folyosón szegény Franklint baleset éri – egy percnyi gyászszünet után menjünk tovább. A kék energiamezőtől jobbra tovább az ajtón, és balra menjünk le a létrán. Egyenesen tovább, majd fel az étkezőbe, lőjük szét az ajtót, és nyissuk ki a többieknek az ajtót. Vissza a kék energiamezőhöz, és jobbra tőle másszunk be a lyukon, majd kapcsoljuk ki a két energiamezőt. Menjünk be a transzporter terembe, és használjuk a panelt. Ezután gyorsan rohanjunk vissza a hídra Chellhez.

1 Secret/3 Golden Ships:
1) A hídhoz vezető úton kutassuk át a bal oldali szerviztermet, és félúton másszunk le. Használjuk mindkét eltört Jeffries cső ajtaját. Egy furcsa hangot fognak adni, majd a központi ajtó nyitva lesz.
2) Miután megjelenünk az egyik készenléti szobában a hídnál, egy aranyhajó jelenik meg a másikban. Csak lőjük szét a másik szoba ajtaját.
3) Ahhoz, hogy megtaláljuk a harmadik aranyhajót a transzporter teremben, a következőt kell tennünk: álljunk a transzporter platformra, és három másodpercig álljunk mindhárom körön, először balra fent, jobbra fent, majd végül a jobbra lévőn.

Information Gathering Mission

Menjünk ki, és balra szálljunk be a turboliftbe. Megérkezve menjünk jobbra a folyosón tovább, majd balra be a Shuttle Bay feliratú ajtón. A hangárban beszéljünk Chell-lel, és miután meghibásodott a jobb oldali hajtómű, menjünk fel a hajóra hátul, és a bal oldali konzolnál használjuk a tricordert; Amplitude: 4, Frekvencia: 8, Offset: 5. Ezután hagyjuk el a hajót.

1 Secret/1 Golden Ship:
1) A hajó fedélzetén menjünk végig a folyosón és be a terembe. Vegyük fel a plazmamerítőt, ami a fal felé néz. Ezután keressük meg Chellt, és nézzük meg, mit csinál, de ne szóljunk hozzá. Menjünk a balra lévő hajóhoz (nem ahhoz, amelyikkel landoltunk) és nyissuk ki a fedelet ott, ahol Chell is csinálta. Cseréljük ki a leégett plazmamerítőt, így már ki tudjuk nyitni a hajó hátsó ajtaját, ahol megtaláljuk az aranyhajót.

Mission 4: Demise <Attrexian Station>

Attrexian Station Level 1a

Lőjük szét a teremben lévő négy tartályt, így nem fog több idegen lény jönni. Menjünk a sarokban lévő ládákhoz, és ha kicsit már leszakadt a platform, akkor ugorjunk fel – a lángokra ügyeljünk! Gyorsan nyissuk ki az ajtót a panellel, hogy végre biztonságban legyünk. Balra a sarokban még felesleges használnunk a terminált (töltsük fel az életerőnket és fegyvert), először menjünk tovább az ajtón. A fülkében használjuk a tricordert a terminálon – itt már kicsit bonyolultabb áramköri problémát kell megoldanunk a szokásos módon: vöröseket elkerülni, kékeket és sárgákat összekötni. Ezután vissza az előző terminálhoz, amivel elindíthatjuk a csillét, ami így szabad továbbjutást biztosít nekünk lyukat ütve a falba. Induljunk tehát arra tovább, és fel a létrán. Ezután találkozunk két túlélővel – a beszélgetés után kövessük és egyben védjük is meg Arakot (figyeljünk az életerőcsíkjára). Mikor kinyitotta az ajtót, egy lény betöri balra az ablakot, ezért ne menjünk a közelébe, mert kiszippant a nyomás (ne pazaroljuk a lőszert, mert a lényeket is kiszívja). Jobbra a fülkében a terminállal kapcsoljuk be a védőablakot, majd induljunk tovább. A nagy terembe érve védjük meg Arakot, amíg az ajtó kinyitásával van elfoglalva. Először most is a tartályokat lőjük szét, majd vegyük fel bentről az új fegyvert. A harc után töltsük fel magunkat, és induljunk vissza a másik túlélőhöz (most már nem baj, ha meghal Arak). Irány tovább az ajtón, és balra fel a lifttel.

3 Secrets/6 Golden Ships:
1) Az első titkos a hangárban van jobb oldalon egy szétlőhető ajtó mögött, az égő plazmaszellőztető alatt, amit nem tudunk kikapcsolni.
2) A fegyverszekrény hátuljában a falnál van egy strukturális gyengeség.
3) Ugorjunk le a csőbe az előbbi titkosnál, ami egy Super Mario-szerű részhez vezet, és íme itt a következő aranyhajó. Nem kell félnünk a leeséstől, annyiszor próbálhatjuk, amennyiszer akarjuk.

Attrexian Station Level 1b

Balra a sarokban töltsük fel magunkat, és induljunk tovább, míg nem találkozunk két újabb túlélővel. A beszélgetés után várjuk meg, míg egyikük megszereli a liftet, menjünk fel, és a konzolon középen használjuk a terminált a szemben lévő kabin kilövésére, amelyben egy nagyobb idegen lény van. Elég időnk van erre a feladatra, de ha nem sikerül, akkor a lény kitör a kabinból, megöli a két figurát, és lent vár ránk. Ha viszont sikerül, hálájuk jeléül némi plusz munícióhoz juthatunk. Menjünk vissza fel a lifttel, és tovább az ajtónál. Fel a létrán, töltsük fel magunkat, és irány tovább az ajtón át, míg meg nem érkezünk az irányítóterembe. A tiszttel való beszélgetés után meg kell őket védenünk az idegen lények támadásától. Álljunk közvetlenül eléjük, így szinte az egész termet belátjuk, és elintézhetjük a lényeket, míg megérkezik az erősítés.

0 Secrets/0 Golden Ships

Attrexian Station Level 2b

Balra induljunk el az ajtón át, és miután megtaláltuk a technikust, másszunk fel a létrán, és a leszakadt hídnál jobbra a csövön keresztül ugorjunk át, közben ügyeljünk a lángra. Be az ajtón, és használjuk tricordert a terminálon. Ismét hozzuk helyre az áramkört, majd menjünk vissza le, és beszéljünk a technikussal. Kövessük őt. Elérve a generátort védjük meg őt az idegen lényektől, míg mind a három sugarat be nem kapcsolja.

1 Secret/0 Golden Ships:
1) Miután Vor’chav odament a generátorhoz, szálljunk be a liftbe, és ismét menjünk fel vele, hogy valamiféle irányítóterembe jussunk. Vor’chav teljes biztonságban van, amíg távol vagyunk.

Information Gathering Mission

Menjünk a gyengélkedőbe, ahol egy idegen lényt vizsgálnak. A beszélgetés után a turbolifttel menjünk le a könyvtárba. A Telsiával való találkozás után menjünk oda mellé a terminálhoz, és gyűjtsük be az információkat. Ezután távozzunk a könyvtárból, és irány turbolifttel az eligazító terem.

1 Secret/1 Golden Ship:
1) Mikor kész vagyunk az információgyűjtéssel a könyvtárban, menjünk ki, és forduljunk jobbra. A folyosó végén menjünk be az ajtón – és megtudjuk, milyen lesz a mosoda a 24. században…

Mission 5: Discovery <Alien Planet>

Drull Ruins Level 1a

Induljunk el az életjelek irányába, míg meg nem érkezünk a kis táborba. A beszélgetés után irány a barlang.

1 Secret/1 Golden Ship:
1) Az aranyhajó a boltív tetején van – a pálya elején éppen előttünk.

Drull Ruins Level 1b

Mivel a visszautat elzárja egy kőomlás, így nincs más lehetőség, mint előre. A bezárt nagy kaputól balra egy tönkrement panel mellett láthatunk egy repedést a falon (a tricorder strukturális gyengeség nézetével még jobban látható), amibe lőjünk bele, majd kússzunk át a lyukon. Ugráljunk fel a fal romos sarkánál, és a kapu túloldalán keressük meg a legalacsonyabb helyet, ahol leugorhatunk. Kövessük az iránytűn a nyilat, míg be nem jutunk egy kis terembe. Ott használjuk a tricordert a terminálon, Amplitude: 8, Frekvencia: 4, Offset: 5. Ezután menjünk vissza a nagy kapuhoz, és várjuk meg, míg az leereszkedik. A többiekkel együtt induljunk el felfelé a rámpán, nyissuk ki az „ajtót”, majd harmadik szinten kapcsoljunk át a tricorder strukturális gyengeséget vizsgáló nézetére, így láthatjuk balra a padló gyenge részeit. Elvileg át kéne ugrálni a stabil részeken, de egyszerűbb, ha jobbra a fal melletti párkányon átmegyünk. Átérve aztán jobbra be, és nyissuk ki a többieknek az ajtót. Induljunk tovább, míg el nem érjük a következő ajtót. Védjük meg Chellt, amíg feltöri az ajtó kódját. Az energiahíd elég furcsán működik, ezért óvatosan menjünk keresztül rajta, kövessük a három megjelent lapot. Keressük meg a híd terminálját, és irány tovább le a rámpán. Nyissuk le a nagy kaput, ám azt hirtelen kitöri ezeknek a bogaraknak a királynője. Túl nagy gondot nem jelent, mivel mozogni nem nagyon tud, csak ki kell kerülni a köpéseit, és ügyelni a kisebb bogarakra. Ha végeztünk vele, menjünk le a mögötte lévő lifttel.

5 Secrets/5 Golden Ships:
1) A nagy udvaron a pálya elején lőjük szét a falat az oszloppal, és jobbra menjünk végig a boltíven.
2) Lőjünk szét minden lezuhanó padlódarabot, hogy egy robbanó láda jelenjen meg a túloldalon.
3) A ládától menjünk végig az első boltíven, és balra ugorjunk le a szegélyre a második és a harmadik között.
4) Az előző aranyhajótól kövessük a szegélyt a jobb oldali falon, amíg le nem kell guggolnunk. Az aranyhajó előttünk van a sötét sarokban.
5) A bogárkirálynővel szemközti falnál találunk egy ajtót, ami mögött megtaláljuk az utolsó aranyhajót.

Drull Ruins Level 2a

Miután megérkeztünk, hamarosan beindul a védelmi rendszer – lőjük szét a négy oszlopon forgó ágyúkat. Továbbmenve ismét csapdába esünk, mivel gázt engednek a terembe. Kapcsoljunk a tricorderen a gázkövető (Trace Gas) módra, hogy lássuk, melyik oszlopokból jön a gáz. Amelyikből jön, azon a Phaserrel húzzunk végig egy csíkot, hogy betapasszunk a nyílást (akkor jó, ha robban egyet az oszlop). Ha végeztünk, akkor irány tovább.

1 Secret/0 Golden Ships:
1) Miután szétlőttük az ágyúkat, menjünk tovább az ajtón, és lőjük szét a gombszerű szimbólumokat. Menjünk vissza a terembe, és tovább a most már nyitva lévő ajtón. Azokra a szimbólumokra ugorjunk, amiket a falon látunk. Az óra járásának megegyezően a következő sorrendben ugorjunk: 71639.

Drull Ruins Level 2b

Induljunk el a folyosón, és az átvezető videó után használjuk a tricorder Bioscan módját, így láthatjuk a lézernyalábokat. Jussunk keresztül rajtuk, és kapcsoljuk ki a biztonsági rendszert jobbra a panelen. Egyedül maradva induljunk tovább, és jobbra a kapszuláknál lőjük szét fent az ágyút, majd álljunk rá az utolsó kapszulára. Mikor az felemelkedik, ugorjunk fel az ajtóhoz, és arra tovább. Ismét ugorjunk rá a kapszulára, ugorjunk le balra a másik oldalon, és használjuk a panelt. Ugorjunk rá a felfelé menő egyik liftre, majd arról át a lefelé menőre, és onnan át a platformra. Menjünk át a csöveken, be az ajtón, és használjuk a biztonsági panelt. A kiszakadt korlátnál másszunk le, a folyosó alatti létrán pedig fel. Kapcsoljunk át a tricorder Bioscan módjára, hogy ismét láthassuk a nyalábokat. Az energiafalhoz érve lőjük szét a padlón a fedelet, és másszunk le, majd fel a másik létrán. Mikor a folyosót elgázosítják, használjuk a tricordert a panelen, majd pedig a Trace Gas módot, hogy láthassuk, honnan jön a gáz. A Phaserrel húzzunk egy csíkot ott, ahonnan a gáz jön (míg nem robban), így beforrasztjuk a nyílásokat. Ezután át kell jutnunk az energiahídon, amely elég hibásan működik (én semmi rendszert nem találtam a lapok megjelenésében és eltűnésében). Próbáljunk meg már akkor ugrani egyet az első megjelenő laphoz, amikor az még éppen nem jelent meg, és folyamatosan ugráljuk előre. Elég nagy szerencse kell hozzá, de sikerülhet. Használjuk a biztonsági panelt, majd induljunk vissza, és jobbra tovább az ajtónál.

8 Secrets/4 Golden Ships:
1) Találunk egy Idryllium energialőszert a daru mögött az első energiamező után.
2) Ugyanettől az energiamezőtől jobbra van egy strukturális gyengeség. A falon lévő törés mutatja, hol.
3) Miután használtuk a mozgó csöveket kétszer, ugorjunk le arra, ami a falhoz vezet. Guggoljunk le, és használjuk a falat.
4) Ugyanebben a teremben használjuk a konzolt, hogy bekapcsoljuk a lifteket. Ugorjunk rá az egyikre, ami felfelé megy, és újabb Idryllium energialőszerhez juthatunk.
5) Ugorjunk rá az előbbi konzolra, és guggoljunk le a platform alá, hogy két Idryllium energialőszert találjunk.
6) Mikor a lifttel elmentünk az energiamezős folyosó felett, ugorjunk le félúton a folyosó tetejére. Kövessük a végéig, hogy megtaláljuk a következő aranyhajót. Innen jobbra ugorjunk, hogy megtaláljuk a titkost is.
7) A második platformon az energiamezős folyosó alatt jobbra ugorjunk át a platformra.
8) Miután aktiváltuk a konzolt az energiahíd mögött, menjünk át jobbra, nézzünk fel, és lőjük szét a strukturális gyengeséget.

Drull Ruins Level 2a

Ismét együtt a csapat. Induljunk el arra, amerre a lény volt, fel a lépcsőn, és be az ajtón.

2 Secrets/1 Golden Ship:
1) Az első titkost könnyedén megtalálhatjuk.
2) Menjünk a kinyílt ajtón át, és balra lesz öt gomb, mindegyikbe lőjünk bele.

Drull Ruins Level 2c

A teremben beindul a biztonsági rendszer, ezért lőjük szét fent az ágyúkat. Ezután kövessük és védjük meg Chellt. Hogyha ez sikerült, akkor a következő teremben megtaláljuk az eltűnt személyeket. A beszélgetés után menjünk le a lifttel. Továbbmenve a folyosón ismét egy nagyobb lényt kell elintéznünk, csak arra ügyeljünk, nehogy lelökjön. Ha végeztünk vele, eresszük le a hidat, és arra tovább, mire megtaláljuk az utolsó eltűnt személyt.

4 Secrets/2 Golden Ships:
1) Miután bementünk abba a terembe, ahol Kleeya van, forduljunk balra, és menjünk a konzolhoz a sarokban.
2) Mikor lementünk a lifttel, jobbra találunk egy strukturális gyengeséget.
3) Közvetlenül a lifttel szemben, a másik falon van egy keskeny alagút. Váltsunk éjjellátó üzemmódba, hogy megtaláljuk.
4) Ha legyőztük a kisebb főellenséget, másszunk le a létrán, ahol a lény kitört az ajtón, és menjünk végig a szellőzőn.

Information Gathering Mission

Szálljunk be a turboliftbe, és balra az egyik ajtó előtt áll egy őr, ide menjünk be. A beszélgetés után vissza a turboliftbe, és menjünk a hídra. Ezután irány a fegyverellátó terem (Armory), ahol teszteljük a gránátvetőt.

1 Secret/1 Golden Ship:
1) A Kleeyától balra lévő kabin most nyitva van.

Mission 6: Destruction <Enterprise-E>

Enterprise Deck 8

A raktárban segítsünk Korbannek elintézni a támadókat, majd másszunk fel a létrán, és várjuk meg, amíg Korban kinyitja a szervizalagút ajtaját. A végén másszunk le a létrán, át a másikon, majd fel és tovább. A robbanás után essünk le a lyukon, majd segítsünk be a harcba, és másszunk át az alagúton (Tuvok). Ezután igyekeznünk kell a gyengélkedőbe, hogy megmentsük Jurotot. Végül ismét irány az alagút, és le a létrán.

0 Secrets/2 Golden Ships
1) A raktérben, ahol találkozunk Korbannel, van két szétlőhető láda. A falhoz közelebbiben megtaláljuk az aranyhajót.
2) Abban a teremben, ahol landoltunk, mielőtt segítenénk Tuvoknak, használjuk az egyik konzolt a terem végében, hogy megjelenjen egy aranyhajó.

Enterprise Deck 16

A raktárban intézzük el a támadókat, majd irány tovább. A gépházban elég gyorsan igencsak forró lesz a hangulat. Lőjük le a mindig transzportáló Idrylleket, összpontosítsunk főleg azokra, akik a bombákat akarják elhelyezni. Ügyeljünk arra, hogy minél kevesebb kárt okozzunk a gépházban. Ha nem jelenik meg több támadó (mentsünk), akkor gyorsan menjünk oda a központi terminálhoz, és használjuk a tricordert, hogy rendbe hozzuk az áramkört. Ezután még gyorsan ki kell lőnünk a magot, a Pat Jones-nál lévő létra melletti panelen üssük be a halványan látszódó számokat. Miután sikerült a kilövés, irány a turbolifttel a híd (töltsük előtte fel magunkat). Itt meg kell védenünk Picard kapitányt a megjelenő támadóktól.

0 Secrets/1 Golden Ship:
1) Miután megmentettük a maggot, másszunk fel a létrán, amitől nem messze áll Barclay, majd be a Jeffries csőbe.

Enterprise Deck 1 0 Secrets/1 Golden Ship:
1) A konferenciateremben van mögöttünk, ahonnan kezdünk.

Mission 6: Remove and Disable <Enterprise E-Hull>

Enterprise Hull

Nyissuk ki az ajtót, ami a hajó külsejére vezet. Intézzük el a szabotőröket az energiafal körül, majd kihasználva a súlytalanságot ugorjunk be az energiafal mögé a bombához, és tricorderrel hatástalanítsuk azt. Ezután követve az iránytűn (vörös pont), hogy hol van a másik két bomba, siessünk oda hozzájuk, és tegyünk ugyanúgy, mint az elsőnél. Nagy segítséget nyújt a mesterlövészpuska használata az Idryllek elintézésére. Ha mindet hatástalanítottuk, egy védelmi ágyúban találjuk magunkat. A kis hajók kilövésével ne is törődjünk, hanem csak a lövedékeikkel (ki lehet őket lőni), valamint a nagy hajó lövedékeivel. A nagy hajón láthatunk elöl és kétoldalt egy-egy vörös kört, csak oda lőjünk, mert így csak a pajzsa fog tönkremenni. Ha elpusztítjuk a hajót, akkor elrontottuk.

0 Secrets/0 Golden Ships

Mission 7: Search and Rescue <Attrexian Colony>

Attrexian Colony Level 1a

Menjünk be az ajtón, töltsük fel magunkat, majd át a hídon, és lőjük szét a kapu előtt lévő barikádot. Menjünk vissza az előző fülkébe, és használjuk a biztonsági terminált. A visszaútnál lerombolják a hidat, de könnyedén át tudunk ugrani a keletkezett lyukon. Bejutva az épületbe balra ugorjunk fel a ládára, és másszunk be a szellőzőbe. Kijutva a második hídhoz, intézzük el a lényeket, majd balra menjünk fel a biztonsági terminálhoz (kövessük az iránytűt). A termináltól balra tovább, és szintén balra egy beugróban egy rongált ajtót találunk, amit lőjünk szét – mögötte egy sérültet találunk. Menjünk ki balra, és a fenti sarokban a ládák mögött megtaláljuk a mérnököt. Irány vissza a biztonsági terminálhoz, és háromra nyomjuk meg. Várjuk be a többieket, és vigyük őket a sérült figurához, majd kövessük a nőt. Menjünk be az életerőtöltő melletti ajtón, mire egy hatalmas lény elintézi a nőt. Miután mi végeztünk vele, lőjünk bele a himbálódzó, félig leszakadt vasszerelvénybe (tricorder második nézeti mód), majd a betonon keletkezett lyukon essünk le.

8 Secrets/2 Golden Ships:
1) A pálya elején másszunk le a híd bal oldalán. Az egyik oszlopnál Idryllium energialőszer van.
2) Mikor keresztülkúszunk a szellőzőn, az egyik rácsot szét lehet lőni. Ismét Idryllium lőszer.
3) Miután kijöttünk ebből a szellőzőből, egy hídon leszünk, ami két udvarra vezet. A bal oldalinál két zárt ajtó is van. A lépcső közelében lévő fölött van két cső, amelyekre ugorjunk rá, majd a falra át, és le az alattunk lévő csövekre. Innen láthatunk egy ajtót.
4) A másik udvaron találunk egy strukturális gyengeséget félig rejtve néhány láda mögött. Ha leguggolunk, láthatunk egy robbanó hordót, amibe lőjünk bele.
5) Van egy hulladékgyűjtő konténer ugyanezen az udvaron.
6) Menjünk vissza az előző titkos terembe, és nézzünk keresztül a rácson. Láthatunk egy számot: 715151337. Ezt a számot használjuk ebben a teremben a másik ajtón.
7) A 3) pontnál írt hídnál eljuthatunk egy zárt ajtóhoz, ha jobbra megyünk le a lépcsőnél. Ezt az ajtót akkor tudjuk kinyitni, ha megtaláltuk az előző titkost.
8) Menjünk az irányítópulthoz, ahol az Attrexian mérnök segített kinyitni az ajtót. Ugorjunk le a platformra a híd bal oldalán, ami éppen előtte van. Menjünk át a híd másik oldalára a gerendán, és megtalálhatjuk a következő aranyhajót.

Attrexian Colony Level 1b

Induljunk el a folyosón, és közben intézzük el a lényeket. A csatornába érve jobbra menjünk – és használva az ajtót elromlik a zár. Ezért menjünk a másik irányba, és jobboldalt másszunk be a rácson lévő résen (a ventilátornál). Használjuk a tricordert a terminálon, mire egy kicsit nehezebb áramköri problémát kell megoldanunk. Ezután vissza az előbb elromlott ajtóhoz, menjünk be, és használjuk az ajtónyitó panelt. Most pedig vissza arra, amerről jöttünk, csak most már tovább tudunk menni a folyosón keresztül. Az ajtón túl találkozunk a többiekkel, ám hirtelen leszakad alattunk a platform, és el kell intéznünk a lényt. Használjuk a tricordert a létrairányító terminálon, majd másszunk fel. Irány tovább, most már tényleg együtt a csapat, és a rács mögött találunk néhány túlélőt. Gyerünk az ajtónál tovább, majd várjuk meg, amíg a következőt betöri egy lény (csak ha az ajtó közelébe megyünk). Lőjünk bele a tartályba, majd beszéljünk velük. Használjuk a tricordert a létrairányító terminálon, és másszunk fel a leereszkedő létrán, majd be az ajtón.

5 Secrets/2 Golden Ships:
1) Menjünk át a nem forgó ventilátoron, a rossz ajtóval szemben, mielőtt visszaállítjuk az energiát. Itt találunk lőszert a ládák mögött.
2) A bárajtóval szemben egy lény áttöri a falat. Itt találunk egy strukturális gyengeséget.
3) Röviddel ezután egy nagy cső alatt megyünk el. Egy aranyhajó található a rámpán mögötte.
4) Egy újabb aranyhajó található a ládák mögött abban a teremben, ahol a kolonisták csapdában vannak.
5) Van öt láda Klingon szimbólumokkal a vízben lebegve az egész pályán. Az első az 1) titkosnál van, egy pedig a 2) titkosnál a folyosó végén, a következő a vizes alagútban van szemben az irányítóteremmel, ahol felemelkedik a rács, a negyedik a vízben van lent a 3) titkosnál, és az utolsó abban a teremben, ahonnan először látjuk a fogva tartott kolonistákat. Mind az ötöt használjuk, hogy eltűnjenek, mire kinyílik az ajtó az egyik sötét sarokban – a 3) titkos.

Attrexian Colony Level 2a

A lények elintézése után menjünk be az ajtón, majd tovább keresztül az udvaron, és be a nagy ajtón.

2 Secrets/2 Golden Ships:
1) Ugorjunk rá a darumágnesre, majd át arra a platformra, ahol a daru van. Találunk egy aranyhajót a fal közelében.
2) Balra attól az ajtótól, ami a pálya végét jelenti, az óriás cső alapjánál találjuk a következőt.

Attrexian Colony Level 2b

A gyárba bejutva jobbra a beugróban vizsgáljuk meg a lift paneljét, így kiderül, hogy nincs áram alatt. Ezután keresztül a lángokon – persze mikor nem égnek –, fent használjuk a tricordert a rendszerterminálon, és kössük össze a két kék pontot. Menjünk be a kis fülkébe, essünk le a lyukon, és a sötét sarokban tovább, majd fel a létrán, s szálljunk be a liftbe. Amikor megáll a lift, a jobb sarokban a padlón lőjük ki a lemezt, és a létráról nyissuk ki lent az ajtót. Ugorjunk át a folyosóra, irány tovább. A három présnél kell átjutnunk (nem nehéz), és tovább az ajtónál, majd fel a lépcsőn, végül másszunk fel a létrán. Tovább az ajtón, majd az ablakos résznél (baloldalt) használjuk a tricorder Trace Gas módját, hogy lássuk, honnan jön a gáz, majd Phaserrel forrasszuk be a rést. Indulás tovább az ajtón át, mire ismét találunk egy túlélőt (nem sokáig), majd át a nagy ajtón.

4 Secrets/2 Golden Ships:
1) Miután kijöttünk az elromlott liftből, forduljunk kétszer balra, és használjuk az éjjellátó módot, hogy megtaláljuk a sötétben az ajtót.
2) Másszunk fel a hosszú létrán, ami egy magasabb szintre visz minket. Van egy cső a magasabb platform alatt.
3) Annak a teremnek, ahol a gázt kell elzárni, két kijárata van.
4) Ahol az Attrexian haldoklik, ugorjunk fel a konzolra a platformon, és be az ajtón előttünk.

Attrexian Colony Level 2c

Menjünk le a lifttel a hajóhoz, ami ekkor felszáll, és elhúzza a csíkot. Intézzük el a nagy lényt, és szálljunk be a másik liftbe. Felérve ki az ajtón, át az udvarra, és tovább be a másik ajtón (töltsük fel magunkat). A lények leküzdése után kövessük az iránytűt, míg el nem érjük a lezuhant hajót.

2 Secrets/2 Golden Ships:
1) Az első nagy udvaron találjuk, miután leértünk a lifttel, egy cső mögött.
2) Az ajtó a második udvar jobb végének közelében nyitva van.

Mission 8: Payback <Ancient Idryll Planet>

Drull Ruins 2 Level 1a

Induljunk el a víz mentén, át a fa gyökerei alatt. Miután az oszlop elzárja a boltív alatt az utat, balra fel a hegyre az ösvényen keresztül, és várjuk meg, míg egy lövedék elég nagy lyukat csinál a falon, hogy át tudjunk menni. Szedjük le mesterlövészpuskával fent a két Idryllt a hídon, és induljunk tovább. A zöld gázfelhőt jobbra az ösvényen át kerüljük ki. Az épülethez vezető hídnál ismét használjuk a mesterlövészpuskát, majd menjünk be.

1 Secret/2 Golden Ships:
1) A lezuhant őrtorony mögött láthatunk egy boltívet 3 növénnyel alatta és egy plífa hidat, ami eltakar egy rést. Menjünk keresztül rajta, és álljunk meg a másik alatt. Menjünk fel a dombra balra, és robbantsuk fel a ládát.
2) Másszunk fel a falra a híd előtt. Robbantsuk fel itt a ládát. .

Drull Ruins 2 Level 1b

Intézzük el az őröket, majd a túloldalt lévőket is, és jobbra induljunk tovább. Használjuk a tricordert a híd energiairányító paneljén (ismét a megfelelő hullámot kell beállítani), amin már két hullámegyezést kell elérnünk. Vissza a hídhoz, és használjuk a kapcsolót, majd keljünk át a hídon. Balra az ajtótól le a lépcsőn, majd át a hídon, fel a lépcsőn, és ismét át a következő hídon. Ekkor kirobbantják alólunk a hidat, és meg kell küzdenünk először egy, majd két sárkányszerű lénnyel (Leviathan). Ha végeztünk velük, fel a lépcsőn, amikor is hirtelen elfognak minket.

1 Secret/1 Golden Ship:
1) Használjuk a tricordert az Idryll hajó közelében lévő kapcsolón, hogy kinyissuk a hajó ajtaját. Bent megtaláljuk az aranyhajót.

Drull Ruins 2 Level 2a

Leérve a lifttel intézzük el a lényt, és ugorjunk át a hídon lévő lyukon, majd jobbra tovább. Az alagút felrobbanása után két újabb lény jön. A harc végeztével indulás tovább, majd a következő robbanásnál a faágon keresztül másszunk át, és az alsó szintről másszunk fel a létrán.

1 Secret/1 Golden Ship:
1) A leszakadt hídnál ugorjunk le az alatta lévő platformra, forduljunk meg, és fedezzük fel a folyosó azt a részét, így találunk egy aranyhajót a ládák mögött.

Drull Ruins 2 Level 2b

Induljunk el, és jobbra használjuk a tricordert a lift paneljén, majd menjünk fel vele. Jobbra tovább az ajtón, és itt le a lifttel. A nagy teremben találkozunk Krindóval és egy nagy lénnyel, ami láthatatlanná tud válni. Úgy láthatjuk, hogy merre jár, hogy figyeljük a lépésnyomokat a vízben. Ha elintéztük, akkor szálljunk be a liftbe.

1 Secret/2 Golden Ships:
1) Ahhoz, hogy kinyissuk az ajtót a nagy terem végében, váltsunk át éjjellátó nézetre, és látunk két vízszintes sor szimbólumot. Lőjünk bele a felső sor első és negyedik jelébe, majd az alsó sor középső jelébe.

Information Gathering Mission

Szálljunk be a turboliftbe, és menjünk a vendégszobába (amely előtt egy őr áll), majd a beszélgetés után menjünk Telsiához a társalgóba (Crew Lounge). Ezután menjünk a fegyverterembe Korbanhez, és teszteljük az új fegyvert. Ha végeztünk, irány vissza a turboliftbe, majd a hangárba.

0 Secrets/0 Golden Ships

Mission 9: Mercenaries <R7 Starbase>

Klingon Base Level 1a

Induljunk el balra az ajtónál, kövessük a folyosót, majd balra tovább, be a bárba. Beszéljünk a csapossal, majd küzdjünk meg a Klingonnal. Próbáljunk állandóan távol maradni tőle, és csak abban a pillanatban menjünk a közelébe, amikor csapunk a pengével. Ha legyőztük, megkapjuk a VIP szobához való kódot. Induljunk tehát tovább az ajtón át a hátsó terembe, és szedjünk ki minél több információt Omagból. Amikor elmenekül, kövessük őt. Persze hogy ne legyen egyszerű dolgunk, útközben Klingonok támadnak ránk (a leghasznosabb az I-Mod fegyver). A nagyobb teremben fel az oszlop melletti létrán, és tovább az ajtón.

4 Secrets/4 Golden Ships:
1) A pálya kezdeténél ki tudunk nyitni egy karbantartó alagutat jobbra a hajótól.
2) Valamint a nagy ajtót is ki tudjuk nyitni balra a hajótól.
3) A hosszú folyosón a hangáron kívül, az egyik gőzalagútban aranyhajó van.
4) Abban a teremben, ahol látjuk fent futni Omagot, elérhetjük a távoli ajtót, ha ráugrunk a csövekre.

Klingon Base Level 1b

Beérve a nagy terembe leszakad a függőfolyosó, amin menjünk le. Ezután ugorjunk át a ládákon keresztül a savas medencén. Ügyeljünk rá, hogy a ládák is mozognak alattunk. Ezután küzdjük tovább magunkat, míg el nem érjük a liftet.

0 Secrets/0 Golden Ships

Klingon Base Level 2

Az eddigi talán legnehezebb harc vár ránk. Állandóan lőjük a fülkét, és amikor megjelenik a zöld energiafal, fussunk körbe, nehogy elkapjon minket, mert az azonnali halált jelent. Amikor végre tönkretesszük a „robotot”, kiszáll a fülkéből, és kézitusa kezdődik. A legjobb taktika, ha állandóan mozgásban vagyunk, sűrűn mentünk, és mindig újratöltjük magunkat, amikor csak tudjuk.

0 Secrets/0 Golden Ships

Information Gathering Mission

Menjünk a turboliftbe, majd pedig a fogdába (Brig), ahol beszéljünk Omaggal (a utolsó válasznál az alsót válasszuk). Ezután irány a fegyverellátóba, és teszteljük a megszerzett fegyvert. Vissza a turboliftbe, majd pedig a gyelngélkedőbe, ahol beszéljünk Dr. Stevensonnal.

0 Secrets/1 Golden Ship:
1) A Hazard Team fedélzetén találjuk a folyosó végén.

Mission 10: Incognito <Secret Romulan Installation>

Romulan Installation Level 1

Miután kijutottunk a barlangból, a kapuban használjuk a tricordert a panelen. Az udvaron váltsunk a tricorderen Bioscan módra, így láthatjuk a fürkészlámpák fényét, amelyeket ki kell kerülnünk. Át az udvaron, és be az épületbe. Használjuk a tricordert a pult jobb sarkán lévő terminálon. Ki az épületből, és balra be a másikba, ahol a konzollal a hologramot tudjuk forgatni. Menjünk ki, és követve az iránytűt be a következő épületbe. Itt használjuk a tricordert a biztonsági panelen. Miután megvan a belépő kód, menjünk ki és balra lent az ajtónál üssük be ezt a kódot. A beszélgetés után ismét kövessük az iránytűt, fel a lépcsőn, és be az ajtón. A forgó hologramnál három generátort kell szétlőnünk, egyet jobbra, egyet balra, majd fent középen. Ki az épületből, és ismét kövessük az iránytűt, majd be az ajtón.

4 Secrets/5 Golden Ships:
1) A pálya elején forduljunk meg, és kutassuk át a barlangot. Találunk egy strukturális gyengeséget. Álljunk rá, hogy megszerezzük az aranyhajót.
2) A második checkpoint után menjünk le jobbra, és nyissuk fel a fedelet. Kússzunk be, ugorjunk fel a ládákra, majd onnan a plafon alatti platformra.
3) A landolási helytől balra lévő épületben találunk egy nem működő kapcsolót balra az életerőtöltőtől. Ha használjuk, kinyit egy rácsot a plafonon. Ugorjunk fel, hogy elérjük az aranyhajót.
4) Az épületben, ahol a recepció van, az amögött lévő rács nyitva van.
5) Az utolsó titkos a gépház mögött van, balra a pálya végét jelentő épülettől. Guggoló ugrással fel a ládára – pár próbálkozásba belekerül.

Romulan Installation Level 2a

Fent beszéljünk az informátorral, majd induljunk tovább, és jobbra használjuk a tricordert a beszakadt csövek mögötti biztonsági konzolon, majd pedig a fülkében a terminálon is. Másszunk fel a létrán át a szellőzőfolyosóba, majd kijutva onnan fel a lépcsőn. Szemben be a szobába, ahol használjuk a tricordert a konzolon, aminek köszönhetően megkapjuk a megfelelő kódot. Induljunk tovább, és jobbra az ajtónál üssük is be ezt a kódot. Itt ugorjunk rá a csőre, és azon keresztül menjünk át a sarokban lévő szellőzőhöz. A rács alatt menjünk balra egyenesen, és a terembe érve töltsük le a tricorderrel az adatokat a konzolról, majd menjünk ki. Végül szálljunk be az informátorral a liftbe.

3 Secrets/4 Golden Ships:
1) A kezdési ponttól nézzünk jobbra és fel. Ugorjunk a korlátra, és kússzunk be a szegély alá, majd át a csövön.
2) Abban a teremben, ahol kimásztunk az aknából, ugorjunk át az egyikre szemben az ajtóval.
3) Az felszerelési teremben van egy csapóajtó a lépcső alatt.
4) Ha végigosonunk a folyosó alatt, vizsgáljunk meg minden sarkot az aranyhajóért.
5) Az alagútban, ami a folyosó alatt vezet a pálya következő részéhez, találunk egy strukturális gyengeséget.

Romulan Installation Level 2b

Kövessük az informátort a börtönhöz, ahol hirtelen kiderül, hogy csak csapdába akart csalni minket. Nem túl nehéz elintézni, csak állandóan teleportál, ezért mi is legyünk mindig mozgásban.

1 Secret/1 Golden Ship:
1) A híd melletti platformon találjuk meg az aranyhajót.

Information Gathering Mission

Menjünk a gyengélkedőbe, hogy eltávolítsák belőlünk az implantokat. Ezután a turbolifttel menjünk a megfigyelő csarnokba (Observation Lounge). Majd végül a turboliftnél válasszuk ki, kihez akarunk menni. A végkifejletet tekintve nincs jelentősége.

1 Secret/1 Golden Ship:
1) Használjuk a fogda bal oldali cellájának hátsó falát.

Mission 11: End Game 2 <Master Control Facility>

Drull Ruins 3 Level 1a

Küzdjük keresztül magunkat a téren, míg át nem jutunk a kapun, ahol eltalálja egy mesterlövész Korbant, így egyedül kell folytatnunk az utat. Elégtételt véve szedjük le az orvlövészt, és induljunk tovább. Ügyeljünk a tornyokban és a sziklákon lévő orvlövészekre (amikor egy vöröses folt jelenik meg a képernyőn, akkor vagyunk becélozva, ilyenkor gyorsan menjünk fedezékbe). Át a köveken, és jobbra be az ajtón, ahol használjuk a tricordert. Ekkor a kinti nagy kaput kitöri egy hatalmas lény, akit a intézzünk el. A leggyorsabb módja, ha a tricorderrel segítséget kérünk egy kis légi támogatással, fotontorpedók formájában. A barlangban menjünk tovább a sötét résznél (nem nagyon lehet látni az utat, kövessük az iránytűt), majd tovább, míg ki nem jutunk (ha végképp nem látunk, vigyük fel egy kicsit a fényerőt). Eljutva az épülethez ismét egy hatalmas lénnyel kell megküzdenünk. Ügyeljünk a nagyobb lövedékeire, mert azokkal azonnal ki tud nyírni. Használjuk a lézer gutlingot, ez ellene a leghatásosabb.

5 Secrets/4 Golden Ships:
1) Romboljuk le a legelső őrtornyot, és meglátjuk, mi lesz.
2) A lávatóban lebegő kövön szemben a fő bejárattal.
3) A következő a lávatóban van ott, ahol a mesterlövész megsebesíti Korbant.
4) Ismét egy lávatóban a következő nagy ajtó előtt.
5) Mélyen a barlangban, nem sokkal a pálya vége előtt, csak a másik úton találunk egy szétlőhető sziklát. Mögötte lebeg egy aranyhajó a láván.

Drull Ruins 3 Level 2a

Töltsük fel magunkat, majd az ajtónál tovább, és ugráljunk keresztül a láván. Intézzük el a Romulanokat a romok között, majd tovább a folyosón átugorva a láván. Irány át a hídon, és le a lépcsőn, majd balra ugorjunk át az ajtóhoz. Végül szálljunk be a liftbe, és menjünk le.

4 Secrets/3 Golden Ships:
1) A nagy lávával teli teremben menjünk keresztül az alagúton és át a hídon. A következő teremben találunk egy strukturális gyengeséget.
2) Abban a teremben, ahol át kell ugranunk a láva fölött, mivel leszakadt a híd, ugorjunk át a szegélyre jobbra a bejárattól. Nézzünk a terem másik végébe. Láthatunk egy kapcsolót a platformon előttünk. Lőjünk bele, hogy bekapcsoljuk a liftet. Most már láthatjuk a 3) pontnál írt aranyhajót is. Hogy feljussunk ismét, forduljunk az energiaállomás felé, majd balra, hogy meglássuk a kapcsolót.
3) Nézzünk fel, másképp nem lehet leírni.
4) A pálya végén egy aranyhajó van a lift alapja mögött.

Drull Ruins 3 Boss Level 3a

Ismét töltsük fel magunkat, majd ki a falon lévő lyukon. Itt az idegen lények egész armadája vár ránk. A két nagyobb lény legyőzése után át a lyukon, ugorjunk át a terminálhoz, és használjuk ezen is, és a következőn is a tricordert. Irány tovább az ajtón, ahol ismét egy nagyobb lénnyel kell megküzdenünk a továbbjutáshoz. Körözzünk a sziklák körül, és közben lőjük. Ha elintéztük, a leszakadt szikladarabon átjutunk a láván.

3 Secrets/3 Golden Ships:
1) A barlangban, amikor két szikladarab esik a lávába, a közelben találunk egy szétlőhető szikladarabot. Tegyünk így, hogy megtaláljuk az aranyhajót.
2) Abban a teremben, ahol a két panelt kell modulálni, van egy aranyhajó balra a kijárattól a leszakadt gerendán.
3) Van egy strukturális gyengeség a pálya végével szemben.

Drull Ruins 3 Boss Level 3b

Jön a végső összecsapás Suldok parancsnokkal. A lávából kiugró lényekkel ne nagyon törődjünk, mert elég unintelligensen csak akkor támadnak, ha a közelükben vagyunk Négy energia- és életerőtöltő van a barlangban, de egyszerre mindig csak egy van nyitva. Váltsunk mesterlövészpuskára, és figyeljük, hogy Suldok fülkéjének melyik ablaka van nyitva. Azon keresztül lőjünk rá. Három-négy lövés elegendő neki. Mikor végeztünk, megjelenik az Archeopendra nevű lény, akit ott lőjünk a legnagyobb fegyverekkel, ahol csak érünk.

1 Secret/0 Golden Ships:
1) Találnunk egy romulan X Rad-ot az egyik ellátó terminál mögött.