Alig két hónap elegendő volt a sebek begyógyulásához, a törött csontok összeforrásához, amelyeket a Super Street Fighter II okozott. Most itt van a Capcom egykor rendkívül sikeres játéktermi gépének egy újabb konverziója. A játéktermek villódzó homályát azóta más, ‘látszólagos’ és ‘halálos’ küzdelmekre invitáló gépek uralják.

Első benyomásaim a következő képet vetítették elém. Gondterhelten áll az alkotó, majd az eredeti mintájára megformázza művét. Munkája végén megpihen és letekint teremtményére. Öntelt mosolya lefagy arcáról, aztán hátat fordít és elölről kezd mindent. Beleadja tudásának legjavát, könnyen használható, jól működő segédeszközöket keres, minden hozzávalóból többet rak bele, mint korábban. Végül elkészül és látja, amit csinált az jó. Olyan jó mint egy TURBO!
A hazai Human Soft nevét dicséri a SSFIIT szekvenciával rövidíthető Amiga CD játék, ami minden tekintetben felülmúlja a magasztos TURBO jelző nélküli társát. Végre hajszálnyira közelíti meg az arcade eredetit. Aki hiányolta az előző SSFII leírásból a képeket, annak azt a kifogást találtam ki, hogy nem volt szívünk olyan csúnya képeket berakni a Legkeresettebb Hazai Amigás Magazinba. De íme, a körülmények kedvező fordulatot vettek és most, a SSFIIT képeinek ragyogása mellé nyugodtan állíthattunk a SSFII képeiből (ne higgyétek, hogy csak kibogarászni nehéz ezt a rövidítést, leírni éppannyira. Egyébként titkos kódsorozat a tördelőnek, hogy hol rejtettem el a sonkás pizzáját szuperül, még a második utcai harc előtt. Megfejtéseket TURBO jeligére várunk a szerkesztőségbe!).
Tehát, mit is takar a TURBO! 
  
Teljes AGA kihasználtság
Ugyanazok a harcosok
Rengeteg CD-s zene
Béna intro
Oldalsó nézőpont
Az Options menüben csak a legszükségesebbeket változtathatjuk. 
1. Újrakezdési lehetőségek száma, miután lepofoztak.
2. Az ellenfél kialvatlansága: kimerülttől, álmoson és másnaposon keresztül az üde, friss, és szárazabb érzésig (igazán nem tapasztaltam különbséget).
3. A játék sebessége. Miért kéne elkapkodni? 
4. NTSC vs. PAL. Pali! Ön jól választott! A 200 soros képernyő teljes magasságba nyújtása jobban kihasználja televíziónk volumenét és kapacitását. Végre valami, ami ingyen nagyobb lehet az országban! 
5. Nyers fordításban: magas és alacsony részletezettség. Magyarul: alul vagy felül legyen a kitartást jelképező csík.
Innen gyakorlatilag minden folyamat megegyezik az SFII teleregény többi részével. A harcos kiválasztásakor meghallgathatjuk nevét a szűkszavú kommentátortól. Ezután pedig feltűnik a 16 helyszín valamelyike. Itt mindjárt kihullik kezünkből a háromszoros védelmet nyújtó joypadunk az ámulattól. Yes! A háttér színeit még egy mutáns százlábú sem tudná megszámolni egy testén! A harcosok CSAK! kétszer akkorák, mint ugyanazok az alakok a SSFII-ben. A mozdulatok mitsem változtak. A joypad valamennyi nyomogatható bütyke (bütyök: műszaki gyűjtőfogalom, jelentése: nem természeti képződményként létrejött működő, ill. működtető izé) más izmát rántja össze a harcosnak. Ilyenkor a közelében tartózkodókat akár komolyabb baleset is érheti. Az alapvető munkavédelmi előírásokat betartók hosszabb ideig is állva maradhatnak, mely szerint ‘a legjobb védekezés a támadás’. Az ütések eltérhetnek az ellenfél közelségétől. A karnyújtásnyira álló ellenfelet mindenki sajátos módon veszi kezelésbe, ami komoly sebzést okoz. A levegőből végzett ütések, rúgások nem kell pontosan érjék az ellenfelet, nem gond ha a feje fölé csapunk, akkor is elérjük célunkat. A lecsapott ellenfél, mielőtt falevél módján aláhullana, nyugodtan megüthető. Ilyenkor ismét feljebb röppen, majd aláhullik. Ismételten püfölgetve meglehetősen kiszolgáltatott helyzetbe hozhatjuk ellenfelünket. Ez utóbbiak semmi esetre sem pozitív jellemzői a játéknak. A speciális mozdulatokat megtalálod a 95/10-11. számban. Ezek módszeres használatával növelheted a rövidebbik csíkot, amivel elérheted a SUPER módot. Enélkül nem kapjuk meg a különleges akadályokat.
Bármelyik harcost is választod, megtalálhatod azt a helyzetet, amiben testfelépítése, illetve stílusa előnyt ad neki ellenfelével szemben. A spec. mozdulatok megtanulása nélkül sok esélyed nem lehet, mert ez olyan, mintha fegyveres ellen puszta kézzel harcolnál. Aki szeretne a toplista élére kerülni, törekedjen megszerezni a különlegesen jutalmazott cselekedeteket, mint pl. az első ütést. Ha megverődünk és a folytatás mellett döntünk, akkor választhatunk más harcost is. Nagyobb gyakorlattal ilyenkor az adott ellenféllel szemben erősebb, ügyesebb játékos választható.
A legtöbb harcos grafikája nagyon jól néz ki. Néhány mozdulat is igen látványos, aprólékosan kidolgozott, ám van néhány ami zavaróan esetlen. A szaltók többnyire csapnivalóak. Mintha a fázisok fele nem fért volna fel a lemezre. A több mint 40 soundtrack profi munka. Minden helyszínhez saját hangulatát idéző stílusú muzsika szól. A hangeffektek, ütések, üvöltések viszont hol szólnak, hol meg nem. Az ütések olykor pontatlanok. Néha még akkor is pofon csattant rajtam, amikor láthatóan nem értek hozzám, vagy nem pont akkor. Mindezeket összevéve a játszhatóságtól nem vágtam hanyatt magam. A kbyte-okban, bitekben és TURBO-kban nem mérhető jellemzőt kellene minden esetben maximálisan figyelembe venni. Ám ha mindez itt nem alakult úgy, ahogyan elvárnád, véleményem szerint nem a konvertálás kivitelezőinek hibája.
A game gond nélkül fut CD-ROM-mal vértezett AGA Amigákon is, bármilyen processzor mellett. Még WB-ből is indítható.
Lázi