Ismerős a Settlers? Esetleg játszottál a Knights & Merchants-szal és tetszett? Nos, akkor a Stronghold 2 biztosan be fog jönni, hiszen amellett, hogy benne van ugyanaz a gazdasági játék, mint az előbb említett programokban, az egészet még megspékelték egy remek kastélyépítős résszel, amelyben kiélhetjük földesúri hajlamainkat, vagy ha éppen rombolni vágyunk, akkor szétszedhetjük a velünk szembenálló nemesek otthonát.

A Stronghold 2 folytatja az első rész jól bevált hagyományait, ám 2005-nek megfelelően az egészet 3D-be ültették át. Ugyan ez a lépés szükségszerű volt, igazság szerint nem vált a játék előnyére: az első rész grafikailag nekem megfelelő volt, ellenben a gépigény olyan óriásira növekedett, hogy mind az egyjátékos kampány egyes pályáin, mind multiplayerben (2-3 játékos esetén) egy mai átlaggépen 1024×768-as felbontásban egy idő után játszhatatlanul szaggatni kezd. Ezért –legyen ez az első tipp – miután kigyönyörködtük magunkat a programban, az indításkor megjelenő beállítás-képernyőn jó alaposan szedjük le a grafikai részletességet, hogy a program élvezhető sebességgel fusson.

A játékban kétféle egyjátékos kampányt is találhatunk. Az elsőben főként gazdasági nehézségeket kell megoldanunk, és csak minimális mértékben fordul elő harc – személy szerint én kezdésnek ezt javaslom, mivel itt van lehetőségünk viszonylag nyugodt körülmények között megismerni az alapokat, ellentétben a háborús küldetéssorozattal, ahol bizony egyidejűleg kell figyelnünk a hátországban és a csatatereken zajló eseményekre. Ez utóbbi kampány egyébként lényegesen hosszabb, ráadásul egy pontot elérve kettéágazik, és attól függően kapjuk a további küldetéseket, hogy milyen döntést hozunk.

Gazdasági küldetések (Path of peace)

1. Feladat: Építsünk világítótornyot, termeljünk 30 almát.
Röpke bemelegítő küldetés, a végrehajtásához mindössze 3 favágót és 3 almáskertet kell telepítenünk. A világítótorony építése automatikus, ha van fa a raktárban, akkor a melósok maguktól felhasználják azt.

2. Feladat: 50 hírnévpont, 10 malac és 10 zöldség termelése.
A hírnevünk növeléséhez építsük meg a konyhát és hozzá 2-2 zöldségeskertet és malacfarmot, hogy minél hamarabb elkezdődjenek a lakomák. Emellett építsünk a váron kívül 2-3 vadászkunyhót, melyek parasztjaink számára húst adnak, így azok már változatosabb étrenddel bírnak – ez pedig tovább növeli hírnevünket.  Mivel több munkaerőre is szükségünk lesz, húzzunk fel két parasztházat is.
Ha az 50 pontot elértük, a konyhában kapcsoljuk ki a malac- és zöldségfelhasználást, hogy minél hamarabb megteljen a kamra a győzelemhez.

3. Feladat: építsük fel a lerombolt kastélyt 68 hónap alatt.
Ebben a küldetésben a legtöbb bajunk a tűzzel lesz. Ezért rögtön kezdéskor rakjuk tele várunkat kutakkal (olyan 5-6 darab kell egyenletesen elosztva a területen). Amint ez megvan, telepítsünk 3 kőbányát a sziklákra és melléjük legalább ennyi ökröt (Ox) a kövek szállításához. Végül építsünk egy szállító épületet (Carter post), amelynek segítségével folyamatos módban küldjük át a köveket az új területünkre a vár építéséhez. Ez automatikus, amint beérkezik a nyersanyag, a papok azonnal felhasználják. Ne feledkezzünk meg a házak építéséről sem, hogy legyen elég munkaerő és ügyeljünk arra, hogy a kaja se fogyjon ki (ha szükséges, építsünk almáskerteket és vadászházakat). Bár törődnünk csak az induló területünkkel kell, az újonnan megszerzett provinciát is jó alaposan fejlesszük fel – építsünk megfelelő mennyiségű élelem- és nyersanyagtermelő épületet (a farkasoktól távol), mert így a következő küldetés könnyebb lesz. Ezután már nincs más dolgunk, mint várni, hogy helyrehozzák a kastélyt.

4. Feladat: képezzünk ki 20 íjászt, irtsuk ki a farkasokat a térképről.
Mivel az előző pályán jól felfejlesztettük új területünket, viszonylag könnyű dolgunk van. A fentről beérkező sereggel intézzük el a területünkön lévő két farkasfalkát (a lordot is vessük be a veszteségek csökkentése érdekében), majd rakjuk csapatunkat a felső hídhoz, hogy kezeljék a rendszeresen beérkező ellenséget. Ezután gyorsan húzzunk fel egy piacot (market), vásároljunk követ, majd építsük meg a katonák kiképzéséhez szükséges épületeket (barakk, armory) illetve a fegyverkészítő műhelyeket (íjász és dárdakészítő, minimum 3-3 darab kell), melyekhez olyan 6-7 favágót is üzemeljünk be. Kezdjük meg a sereg kiképzését, mivel eddigre valószínűleg elfogyott az indulásként kapott csapat. Ezután fókuszáljunk a pénzszerzésre, mert a katonák kiképzéséhez az is kell rendesen. Ehhez használhatjuk a piacot (feleslegek eladása), illetve építsünk kincstárat az adózáshoz. 
Időközben, ha van felesleges nyersanyagunk, segítsünk be a teljesen lepusztult régi területünknek 1-2 alapvető építmény (vadászház, almakert) felhúzásával.
Amint elég nagy seregünk van, osszuk ketté, és egyik felével intézzük el a tőlünk balra lévő terület farkasait, de közben ne feledkezzünk meg várunk védelméről sem.

5. Feladatok: 24 hónapig lássuk el élelemmel Sir William alattvalóit.
Nem túl bonyolult küldetés, a lényeg az élelemtermelésen van. Ha még nem építettünk volna, akkor húzzunk fel egy (esetleg kettő) Carter Postot a lehető legközelebb William területéhez (gyakorlatilag valahová a kastélyunk közelébe), majd azonnal indítsunk útnak bármilyen kajából 50-es folyamatos szállítmányt neki. Ha folyamatosan tudunk például 50 almát küldeni, akkor pont kitart a kajatartalékuk az idő lejártáig, de ha nem akarunk rizikózni, akkor küldjünk két szekérrel élelmet. Hogy mindig legyen feleslegünk, célszerű saját falunkban az adagokat csökkenteni, cserébe vegyük le az adókat (pénzre most úgysincs szükség), vagy adjunk a népnek sört, nehogy lázadozni kezdjenek. Ugyan az eligazításnál javasolják a búzatermesztés mihamarabbi beindítását, az idő túl rövid, hogy ez igazán beinduljon, így legjobb, ha ezen a pályán még az alma+hús kombinációval dolgozunk, és ha szükséges, lerakunk még 1-2 vadászházat (nekem 6 vadászkunyhó és 5 almafarm már volt a küldetés kezdetén, ezek elegendőnek is bizonyultak).

6. Feladat: 24 hónap alatt szüntessük meg a patkányokat és a trágyakupacokat.
Lényegében a két új „egészségügyi” épületet kell használnunk a győzelemhez. Az újonnan megszerzett településre építsünk 2 házat, néhány élelemtermelő farmot (alma vagy vadászház javasolt) majd 2-2 trágyagyűjtőt és sólymot egyenletesen szétosztva. Ha van feleslegünk, élelmet küldhetünk az alsó területünkről is. Itt ugyanúgy kell a higiéniáról gondoskodnunk (ezt az eligazítás nem említi), ezért keressünk helyet legalább 3-3 épületnek. A kulcsszó az egyenletes szétosztás – akár azon az áron is, hogy lebontunk/áthelyezünk más, kevésbé fontos épületeket. Még egy megjegyzés: seregünket küldjük az új területre, a banditák ugyanis ezt fogják támadni.

7. Feladat: semmisítsük meg a banditák táborát.
A pálya egyetlen nehézségét az okozza, hogy a banditák táborát védőfalon álló íjászok védik, akiket direkt módon még saját íjászainkkal sem tudjuk megcélozni – oda kell küldeni a falak alá embereinket, és hagyni, hogy maguk vegyék célba őket. Ehhez viszont az kell, hogy az ellenséges íjászok tüzét elvonjuk, amit úgy tehetünk meg, hogy két hullámban rohamozunk: előre küldjük a parasztokat és a dárdásokat, s amíg az ellen azokat irtja, odarohanunk saját íjászainkkal, majd agresszív módban hagyva őket leszedetjük velük a védőket. Ennek végrehajtásához egy dolog kell: hatalmas létszámfölény a részünkről. Pénzünk valószínűleg van elég, a fegyvereket pedig beszerezhetjük a piacról. Ezután csak türelemre van szükség, amíg kiképzünk vagy 100 íjászt, meg ugyanennyi dárdást (parasztot) – ezzel a sereggel kényelmesen bevehetjük a rablótanyát. A győzelemhez meg kell semmisíteni a falak mögött lévő épületet, amit dárdásainkkal tehetünk meg.

8. Feladat: szerezzünk 300 dicsőségpontot 72 hónap alatt.
Ez egy húzós küldetés és szerintem igazából csak akkor lehet megnyerni, ha az előző pályákról van kellemes mennyiségű pénzünk – ugyanis az irányításunk alá került terület gazdaságilag egy nagy nulla, teljesen újra kell építenünk, viszont az idő kevés, arra hogy felfuttassuk, és jól beinduljon a termelés. Így a piacról kell beszereznünk mindent, hogy aztán jöjjenek a koronák… Első lépésként vegyük minimumra a játéksebességet, bontsuk le a városfalakat, katonai épületeket, a szétszórtan elhelyezkedő almáskerteket, és szabaduljunk meg legalább a lakosság felétől (házak lebontása). Építsünk fel egy félreeső helyen egy piacot, és ha valami nyersanyag kell az elkövetkezőkben, akkor innen vegyünk (kövek, fa) ne próbáljuk magunk megtermelni.
Ezután húzzunk fel a magtár körül 3-4 almáskertet, sajtkészítőt („boldogok a sajtkészítők” :-)), vadászházat, kissé odébb pedig egy pékséget, farmot és szélmalmot. Ezzel mind a 4 kajatípus a nép rendelkezésére áll, ami havonta 2-3 plusz koronát jelent. Ezután figyelmünk a dicsőségpontok fő forrására, a lakomára irányuljon. Húzzuk fel a királyi konyhát, majd 2-2 zöldségfarm, malacfarm, angolnás tó, szőlőskert és présház kerüljön mellé. Ezzel biztosítjuk, hogy a maximális mennyiségű pontot kapjuk a bulikért. A kastély közelébe asszonyunk lakosztályát (bed chamber) is pakoljuk le, a textilgyártásra azonban ne pazaroljunk helyet – ezt vegyük meg a piacról. Ezután szívünk hölgye is munkába kezd, és ennek eredményeként dicsőségpontot érő bálokat is tarthatunk. Legvégül a néphangulatot biztosító épületeket dobáljuk le (higiénia, templom & gyertyakészítő, utazó komédiások). Hadseregre nem kell költeni, viszont ha maradt még helyünk, építhetünk pár fatelepet meg egyéb nyersanyaggyártó helyet, hogy a felesleget eladva némi pénzt termeljünk. Ha ezzel megvagyunk, gyorsítsuk fel az időt és várjunk türelmesen – ügyeljünk, hogy minden rendben haladjon, különösen a bulik menjenek. Idővel, ha jó a néphangulat, felnyomhatjuk az adókat is kissé. Ha jól pakolásztuk le az épületeket, akkor nem lesz gond – ugyan kezdetben csak lassan csordogálnak a koronák, ám idővel egyre nagyobb lakomákat csapunk, és a végére elkészülnek a báli ruhák is – ezzel pedig meglesz a kellő pontszám.

9. Feladat: gyártsunk le 100 kardot hamarabb, mint Edwin.
A küldetés megnyeréséhez inkább csak türelemre, mint stratégiára van szükség. A banditáktól elfoglalt területre (Whitle) tudunk vasbányákat telepíteni (vagy 6 darabot), de Wintertrop megyébe (kastélyunktól balra) szintén építhetünk pluszban még 2 öntödét a meglévő mellé. Ne feledkezzünk meg a megfelelő mennyiségű igavonó telepítéséről sem. Mivel csak a fő területünk fegyverraktárában lévő kardok számítanak, mindenképpen gondoskodnunk kell szállításról: vagy a vasat kell áthoznunk, vagy – és szerintem ez a jobb megoldás, mivel fő területünk már elég zsúfolt lehet – építsük a kovácsműhelyeket az öntödékkel azonos megyébe, és csak a végterméket hozzuk a palotánkhoz. Fontos: ez esetben a kovácsműhelyek mellé fegyverraktárt is kell építeni, mert a sima raktárba a kovácsok nem viszik be a kardokat. A győzelemhez körülbelül 6 kovácsra lesz szükség, akik ha folyamatosan termelnek, akkor több fegyvert fognak gyártani, mint ellenfelünk. Szabad időnkben futtassuk fel a többi, eddig kihasználatlan megyénket is, hogy még erősebb legyen birodalmunk, és képezzünk ki egy nagy adag íjászt és dárdást, akiket küldjünk Whitle megye bal határához. A következő küldetésben ugyanis ott lesz rájuk szükségünk.

10. Feladat: mentsük meg Sir Grey-t.
Az előbb legyőzött Edwin kissé ideges, így öreg barátunk várát ostrom alá veszi. Feladatunk a támadó csapatok legyőzése. Előrelátóan elhelyezett seregünkből az íjászokat haladéktalanul küldjük Sir Gray várának falára, ahonnan vegyük tűz alá az ostromlókat – elsőként a katapultokat, mivel azok a legveszélyesebbek. Dárdásainkkal zavarjuk meg a rohamozókat – támadjunk rájuk, tekintet nélkül a veszteségekre. Ha a támadást visszavertük, képezzünk ki új seregeket, majd saját tempónkban intézzük el az ostromlók táborát. A kulcs a kezdeti gyors beavatkozásban rejlik, ha azt sikeresen intézzük, a küldetés második fele nem gond. Fontos: mivel a küldetésnek akkor van vége, amikor lerohanjunk az ellenséget, ne siessünk, hanem a 12. küldetéshez készítsük elő a terepet (lásd hátrébb), hogy a fejfájástól megkíméljük magunkat.

11. Feladat: 40 hónap alatt legyen 80 fős lakosságunk és érjünk el 100 dicsőség pontot.
Úgy látszik, rajtunk kívül senki sem ért a gazdálkodáshoz – megint egy teljesen tropára ment területet kell gatyába ráznunk. A küldetés második célkitűzése nekem már alapból megvolt, pedig az előző küldetés végén lévő pontjaimat az egytizedére csökkentették (1800 volt…). A 80 fős lakosság elérése viszont kemény dió – ehhez szinte azonnal meg kell állítanunk a morálcsökkenést, majd utána rengeteg munkahelyet kell létrehozni. A pálya kulcsa itt a gyorsaság és ismét a pénz – ez viszont kezdetben csak pár száz arany, de ne aggódjunk, a többi terület folyamatosan nyomja majd az adót. Kezdetben vegyünk némi élelmet és fát. Építsünk 2-2 trágyagyűjtőt és solymászt, ezeket rakjuk le a raktárnál és a szélmalomnál – ha nincs elég munkás, bontsunk le pár műhelyt (például a fegyverkészítőket – ezekre úgy sincs szükség. Az adót azonnal csökkentsük le a lehető legkisebbre (gyakorlatilag mi adunk pénzt a népnek, ez is morálnövelő), és vegyünk 2-3 hordó sört, majd nyomjuk az adagokat a kocsmában a maximumra. Ezekkel az ellenlépésekkel megállítjuk a morálcsökkenést és a népelvándorlást, majd a tendencia megfordul. Ezután folyamatosan építsünk házakat és munkahelyeket (favágók, vadászházak a leghasznosabbak, kell vagy 20-30 darab, pakoljunk mindenhová), ha szükséges, vegyünk élelmet és fát, hogy a növekedést folyamatosan tartani tudjuk. Fontos: ha a morál 100 körül van, de mégse jönnek parasztok, az azt jelenti, hogy vagy nincsenek szabad házak, vagy nincs szabad munkahely – sürgősen tegyünk ellene. A lényeg, hogy a lakosság növekedés folyamatos legyen, ellenkező esetben kifutunk az időből.

12. Feladat: Szerezzünk 500 dicsőségpontot és 70 adagot minden lakomához való ételből mindössze 60 hónap alatt.
Gyilkos egy küldetés, de szerencsénkre pénzünk, mint a pelyva, így nincs akadálya annak, hogy átszervezzük a gazdaságunkat – most ugyanis a lakomákhoz való ételekre kell totálisan ráállni, ha a rövid idő alatt győzni szeretnénk. A dicsőségpontok megszerzése lakomák nélkül is menni fog: csak folyamatosan biztosítsuk a nép számára a négyféle ételt (akár a piacról bevásárolva), plusz rögtön kezdéskor építsünk egy lovagitorna-pályát. Ha van textilünk, akkor – ha még nem lenne – úrnőnk lakosztályát is húzzuk fel, ami szintén plusz dicsőségpontokat hoz.
A gond a lakoma hozzávalóinak beszerzésénél van, különösen a kacsák és az angolnák esetén: mivel ezeket ugyanaz az épület tenyészti, a termelés tempója feleannyi, mint a többi hozzávaló esetén. A bor is problémás, mivel ahhoz meg adagonként 2 épület (szőlőskert+présház) szükséges. A szükséges mennyiséget minimum 5-5 zöldségeskert, disznófarm, borász és 10 angolnás tó tudja előállítani, de ekkor még komoly mázli is kell, hogy a szállítás miatti késleltetés miatt ne bukjuk el a küldetést – mivel ennyi épületet a központi megyénkben nem tudunk felhúzni, kénytelenek leszünk a többi falvat is igénybe venni. Lehetőleg egy területen csak egy fajta hozzávaló termelésére álljunk rá, és mindenhol legyen legalább két szállítóépület. Az épületek elhelyezésénél legyünk radikálisak és romboljunk bátran – a prioritás most a hozzávalókat termelő épületeké. A katonai létesítményektől és fegyvergyáraktól nyugodtan szabaduljunk meg, ez már az utolsó küldetés és nincs már ellenség. Hasonlóképpen eltakaríthatjuk a fatelepeket, kutakat és sólymokat valamint a felesleges házakat, sőt, a központi terület élelemtermelő épületeit is – pénzünk van, majd veszünk kaját a piacról. 

Háborús kampány (Path of war)

1. Feladat: érjük el a hajót.
Az átvezető filmek tovább tartanak, mint maga az akció – csak menjünk a lovagokkal a hajóhoz és vágjuk le az őrséget. Elrontani sem lehet…

2. Feladat: építsük újra a lerombolt hidat.
A feladat teljesítéséhez követ és fát kell kitermelnünk. Rakjuk le a raktárt a hídtól jobbra lévő kőbánya közelébe, telepítsünk 3-4 favágót, 2 kőfejtőt meg 2-3 ökröt és legalább +1 házat, majd termeljünk. A raktárba behordott nyersanyagokat a papok automatikusan felhasználják.

3. Feladat: termeljünk 15 textilt.
Mindenek előtt a magtár közelébe telepítsünk 3-4 vadászkunyhót, hogy a népnek legyen élelme, majd építsünk juhfarmot és szövödét (mondjuk 2-2 darabot) a raktár közelébe. Ha szükséges, építsünk fel egy plusz házat, hogy legyen munkaerő.

4. Feladat: verjük vissza a támadókat.
Építsünk legalább két lándzsakészítőt és egy piacot, ahol folyamatosan adjuk el a szövőnőink által készített textilt, az így nyert pénzből pedig képezzünk ki lándzsásokat. Amint egy nagyobb (15-20 fős) osztag készen áll, menjünk velük fel a kolostorhoz. Verjük le a medvéket, majd irány vissza a falunk. Az ellenség jobbról, a kőfejtő felől fog érkezni, de erőink bőven elegendőek lesznek a leküzdésükre – falat nem is érdemes építeni, csak nyersanyagpazarlás.

5. Feladat: mentsük meg Edwint.
A túszul ejtett nyámnyila lovag megmentéséhez a fő ütőerő az íjászokban rejlik. Amint a semleges csapatok megindulnak az ostromra, mi is vegyüljünk közéjük – előre küldjük a dárdásokat és a parasztokat, majd utánuk az íjászokat, akikkel szedjük le a cölöpfalat védőket. Ezután a létrásokat sürgősen küldjük a kőfalhoz, majd rohanjunk fel az emberekkel a falra. Ne várakozzunk, és lehetőleg egyből a tornyokban lévőket támadjuk le, majd helyükre állítsuk a mi íjászainkat, akikkel intézzük el a fal környékén lévő ellenségeket. A kastélyt, ahol Edwint őrzik, többek között erős alabárdosok védik, akik ellen a nyilak nem valami hatásosak. Először küldjük fel a legközelebbi toronyba az íjászainkat, majd a torony tövébe állítsuk az összes harcosunkat – ugyanis amint rálövünk a kastély körül lévőkre, azok egyből megindulnak az embereink felé. Itt már azon múlik minden, hogy mennyi embert vesztettünk előzőleg – ha nem túl sokat, akkor nyerünk, egyébként elbukunk. A küldetésnek akkor van vége, ha az összes védőt elintéztük.

6. Feladat: szerezzük meg a szent ereklyét, semmisítsük meg a banditák táborát és mentsük meg Sir Grey-t, továbbá intézzük el Bullt.
A feladatokat ebben a sorrendben hajtsuk végre. A lényeg, hogy gyorsan, sok katonát tudjunk kiképezni: ehhez érdemes 4-5 favágót és 5-5 (vagy még több) dárdagyártót és íjkészítőt megépíteni, majd folyamatosan termelni és katonákat kiképezni. Ügyeljünk arra, hogy az elején egyfolytában két irányból fognak támadni minket (balról a banditák, fentről a farkasok). A banditatábor lerombolásához elég sok katonára lesz szükség, mivel ott folyamatosan újratermelődik az ellenség. Ha velük végeztünk, egy rövid átvezető film után néhány új épületfajta (pl. sörfőzde és kiegészítői) is elérhetővé lesznek, ezeket is építsük meg. Ha eljutunk a szerzetesekhez, néhány emberük hozzánk is beáll – ők elég jó harcosok. Mire eddig eljutunk, valószínűleg elég kevés időnk maradt Sir Grey megmentésére. Vigyünk egy komolyabb sereget az ostromlók elkergetésére, de eközben ne álljunk le a sereg kiképzésével: ugyanis amint megoldjuk ezt a feladatot, két ostromló csapat fog kastélyunkra támadni (ismét fentről és balról). Az eligazításnál ugyan javasolják, hogy építsünk falakat, ám jobban járunk, ha mondjuk 20-20 íjászt és dárdást rakunk a veszélyeztetett irányba, ezek könnyűszerrel elintézik az ostromlókat. Ezután támadásba lendülhetünk, de vagy 30 íjászt vigyünk Sir Grey kastélyához, és küldjük őket a falakra, mert az ellenség még fog egyszer támadni, és ha az öreg meghal, akkor bukjuk a küldetést. Ettől eltekintve saját tempónkban törhetünk Bull kastélyára, itt már rajtunk múlik minden. Használjunk jó sok katapultot, a várat elég jól védik.

7. Feladat: öljük meg Olafot.
A viking erőd bevételéhez kulcsfontosságúak az íjászok és a katapultok – ha ezeket meg tudjuk őrizni, akkor a falak és a bent rejtőző ellenség elintézése nem gond, nélkülük viszont gyakorlatilag lehetetlen – ezért vigyázzunk rájuk. Rögtön induláskor vegyük a sebességet minimumra, és a katapultokat és az íjászokat azonnal vigyük hátra, míg a papokkal a bal, a dárdások egy részével pedig a jobb oldalon lévő ballisztákat azonnal támadjuk meg – ezek ugyanis hatalmas pusztításra képesek. A dárdások nagy részével szintén elkerülő manővereket végezzünk. Amint a ballisztáknak vége, katonáinkat gyűjtsük egy nagy csapatba, a katapultokat és az íjászokat is hozzuk előre (a dárdások mögé természetesen), és módszeresen szedjük le a kapun át libasorban kijövő ellenségeket – a falakban ne tegyünk kárt. Kis ügyességgel gyakorlatilag a katapultok és íjászok végeznek a két hullámban érkező ellenséggel és maximum 1-2 katonát kell dárdásainknak elintézni. Amint a csata elcsendesedett, mi támadunk. Az íjászokkal óvatoskodjunk előre, és szedjük le a rövidebb lőtávolságú dobófejszéseket. Amint a falak tiszták, a katapultokkal lőjük szét a ballisztákat – ha a falak állnak, a balliszták nem lőnek át rajtuk, míg a mi katapultjaink gond nélkül apríthatnak. Ezután már csak a gyalogság elintézése jön (íjászok vagy katapultok) majd az egészet ismételjük meg a második falnál is – az épületeket azonban kíméljük. Amint a katonák nagy része halott, Olaf elmenekül, mi meg győztünk.

8. Feladat: építsük újra a kolostort, semmisítsünk meg a térképen minden ellenfelet.
Sürgősen kezdjük meg Olaf volt falvának a felfejlesztését. Futtassuk fel a fatermelést, és amilyen hamar csak lehet, kezdjünk katonák, főként íjászok kiképzésébe (5-6 íjkészítő dolgozzon legalább), majd indítsuk be a kőtermelést is – ekkor a szerzetesek belekezdenek a kolostor újjáépítésébe. Hamarosan azonban lentről ellenség érkezik. Két céljuk van: egyrészt a kolostornál lévő hídhoz telepednek és leverik a fegyvertelen, sziklákat cipelő szerzeteseket, hogy ne haladjon a munka, másrészt ostromtábort építenek, ahonnan rengeteg katapulttal próbálják meg lerombolni falunkat. A legjobb, ha seregünket egészen lent állomásoztatjuk: ha van sok íjászunk, komoly veszteségeket tudunk okozni a támadóknak, így kevés kárt tudnak okozni. Amikor a kolostor olyan 80% százalék körüli készenléthez ér, Edwin egy hatalmas sereggel támad: itt is főként az íjászok tudnak segíteni nekünk. Persze építhetünk falakat is, de nekem jobban bejött a dinamikus, mozgékony seregekkel történő védekezés.

9. Feladat: öljük meg Olafot és Edwint, legyen 6 megyénk.
Végre ebben a küldetésben van értelme falakat építeni – az ellenfél ugyanis folyamatosan, ám ostromgépek nélkül támad. Alkalmanként 1-1 sereg létrákkal is jönni fog (ha egy alfeladatot megoldunk), de ezek minimális veszélyt jelentenek majd. Kezdetben húzzuk fel a szokásos gazdasági épületeket, majd az Olaf felöli oldalon építsünk egy falat jó néhány toronnyal és pakoljuk meg íjászokkal. Ezek gond nélkül leöldösik a rohamozó csapatokat, mi pedig saját tempónkban terjeszkedhetünk dél felé, illetve megoldhatjuk az alfeladatokat. Elsőként Olaf erődjével végezzünk – ehhez elég 6-8 katapult, meg egy nagyobb adag sereg védeni az ostromgépeket. Ezután szerezzünk meg 2-3 lenti területet, majd irány Edwin vára. Odafelé meg lesz a 6 terület, tehát nincs más dolgunk, mint az utolsó várat bevenni – de ez eddigre már nem lehet gond. Mielőtt azonban Edwint legyőznénk, képezzünk ki párszáz íjászt, nyílpuskást és dárdást, ugyanis a következő küldetésben nem nagyon tudunk majd katonákat felszerelni.  Fontos: a részfeladatok megoldásakor folyamatosan bővül a rendelkezésre álló épületek listája, erre figyeljünk.

10. Feladat: verjük vissza a támadókat.
A küldetés első fele nyugis, mindössze néhány lovag kóstolgatja a védelmünket. A feladat Edwin volt várának a felépítése és megvédelmezése. Hozassunk némi követ és fát a legközelebbi településről, gazdasággal most ne foglalkozzunk, se hely, se idő nincs rá.
Ezután két opciónk van:
– Építsünk egy takaros várfalat, jó sok toronnyal és pakoljuk tele katonákkal. Gyűjtsük össze az előző küldetésből maradt összes harcosunkat, a térkép többi részét nem kell védeni. Ha van pénzünk, fogadjunk fel zsoldosokat is, illetve építsünk 8-10 katapultot, amelyeket a várfalon kívül, a két szélen helyezzünk el – ezek nem lesznek útban az ellenfélnek, így nem támadják őket, viszont nagy segítségünkre lesznek.
– A másik megoldás hogy az események elébe megyünk, és letámadjuk a felvonuló ellenséget – ez utóbbi könnyebb és gyorsabb megoldás. Egy nagy adag (~100) íjászt és némi gyalogságot vigyünk Halsbury és Tingle Unston megyék határához. Az ellenség itt fog átkelni a mocsáron – mi álljunk fel a láp szélénél, 6-8 katapulttal lőjük be a kis földnyelveket. Néhány katapultot vigyünk St. Columb Minor és Tingle Unston határához, a hídtól kicsit délre – ugyanis a hídon át jön a második sereg (a harmadik sereg – a rózsaszín – majd hozzánk csatlakozik). Ezekkel a katapultokkal először a mocsáron átkelő népeket lőjük, majd ha bejön a következő sereg, akkor a hídon átkelőket célozzuk be. Az ellenségnek szinte semmi esélye, akik esetleg az íjászok és a katapultok össztüzét túlélik, azokkal végezzenek zsoldosaink. Jó esetben az ellenség még az ostromtáborokat sem tudja felhúzni.

A küldetés végén döntést kell hoznunk: a királyt szolgáljuk, vagy inkább Lord Barclay mellé állunk – a következő missziók ettől függenek.

A királyi küldetések
11.a. Feladat: verjük vissza a támadókat.
Várunkat folyamatosan ostrom alatt tartják a lázadók – ez gyakorlatilag annyit tesz, hogy lentről rendszeresen (kb. 3-4 hullámban) érkezik egy nagy adag íjász és alabárdos egy pár lovag kíséretében, valamint ostromlétrások számolatlanul. Ezúttal érdemes a falak védelmére berendezkedni. Mindjárt kezdéskor vegyük meg a szomszédos területet, telepítsünk pár favágót és lehetőleg két szállítót, és kezdjük meg a fát meg az olajat a várhoz szállítani. Itt a szokásos gazdasági épületeken kívül elsőként legalább 3 íjkészítőt, 1 dárdagyártót és az íjászok és lándzsások kiképzéséhez szükséges katonai épületeket húzzuk fel, hogy ezekkel megerősíthessük a falak védelmét. Amint van elég pénzünk és nyersanyagunk, kezdjük meg a kő- és vaskitermelést, illetve a kardok és páncélok gyártását is, de ne feledkezzünk el arról, hogy a prioritás az íjászoké. Ha van elegendő olajunk, rakjuk tele a várfal alatti részt (ott ahol a farönkök – rolling logs – vannak a falakon) ez ugyanis remek védelem – ha elindítjuk a rönköket, azok begyújtják az olajat és frankó lángtenger lesz a vége. A támadások visszaverésénél ügyeljünk a létrásokra – folyamatosan járőröztessünk elegendő katonát a falakon a létrák ledöntésére, ne engedjük, hogy az ellenség feljusson, íjászaink elsődleges célpontjai pedig az ellenséges íjászok legyenek. Érdemes a várfalnál minél több tornyot is felhúzni – nekem a lookout towerek eléggé bejöttek, de próbálkozhatunk 1-2 round towerrel is, amelyekre még ballisztákat is telepíthetünk – igaz, ezek a saját íjászaimban több kárt tettek, mint az ellenségben.  A lényeg, hogy pakoljunk a falakra annyi íjászt, amennyit csak tudunk.
Ostromgépekkel a játék során csak a legvégén jön a gép, ekkor egyszerre két sereg is támad, és a balról-alulról jövők hoznak egy rakat katapultot is – eddigre várunknak ezen az oldalán is erősítsük meg rendesen a védelmet tornyokkal és íjászokkal. Ez a küldetés legkritikusabb része, ugyanis ezek szinte biztosan rést ütnek a falainkon, s azokon keresztül az ellenséges lovagok beözönlenek, hogy végezzenek a várban székelő lordunkkal. Ezért ha lehetőség van rá, gyűjtsünk össze egy kisebb öngyilkos különítményt, akikkel kirontunk az ostromgépekre, illetve eddigre legyen elegendő lovagunk, lándzsásunk és egyéb közelharci katonánk, akikkel megállítjuk a beözönlő ellenséget. Érdemes egyébként zsoldosokat is felfogadni – valószínű, a végén lesz erre is pénzünk és nekik fegyvert sem kell külön készítenünk.

12.a. Feladat: Mentsük meg William-et.
Ne törődjünk a gazdasággal. Kezdő seregünk mellé vásároljunk felszerelést 5 lovagnak (ők jó ütőerőt képviselnek majd), építsünk egy lovardát, hogy legyen hátasuk, majd siessünk William megsegítésére. Bár a feladat azt sejteti, nem az ostromló sereg legyőzése a cél – csak be kell jutnunk barátunkhoz és visszahozni őt a kastélyunkba. Ezért elsődlegesen a Scarcliffe megyénél állomásozó ellenséget (különösen a ballisztát) intézzük el, majd az ostromlók által ütött réseken lógjunk be Williamhez és hozzuk vissza. Csak annyit harcoljunk, amennyit feltétlenül muszáj – inkább a gyorsaságra építsünk.

13.a. Feladat: Végezzünk a 3 ellenséges lorddal.
Ez a küldetés nem túlságosan bonyolult, mivel a gép gyakorlatilag nem támad, így saját tempónkban intézhetjük el az ellenséges nemeseket. Érdemes kezdetben az induló kastélyunktól felfelé lévő megyéket megszerezni, majd a tőlünk délre lévő várat lerombolni. Különösebb trükk ezen a pályán nincsen – esetleg arra készüljünk, hogy a következő küldetésben Hawk fog ránk támadni a hídon keresztül, így mielőtt végeznénk az utolsó lorddal, képezzünk ki egy erős sereget és rakjuk a várunktól balra lévő hídhoz.

14.a. Feladat: verjük vissza a támadókat, majd végezzünk Hawkkal.
Ez a küldetés gyerekjáték, ha előzőleg már jól felkészültünk – 50-60 lovag, 100 körüli íjász több, mint elegendő ahhoz, hogy mind a híd irányából támadókat, mind a lentről jövő második hullámot megsemmisítsük még azelőtt, hogy egyáltalán a várunkhoz érnének. Hawk erődjének lerombolása pedig már a szokásos módon történhet.

15.a. Feladat: intézzük el Lord Barclay-t.
A legfontosabb az, hogy ügyeljünk az ostromgépeinkre és embereinkre egyaránt, utánpótlás ebben a küldetésben nincsen. A pálya kezdetén a két segítő csapattal ne foglalkozzunk, a gép irányítja őket, beleszólásunk a tevékenységükbe nincsen. Az egyik ostromgépet (trebuchet) felállítva romboljuk le a várhoz vezető út mentén lévő tornyokat és farönköket, majd a gyengébb gyalogosokat előreküldve derítsük fel és semlegesítsük az úton lévő csapdákat. Ez a legidegesítőbb ezen a pályán, mivel még a vár belső részei is tele vannak csapdákkal. Ezért az ostromgépek mozgatása előtt mindig gyalogsággal bizonyosodjunk meg arról, hogy nincsenek csapdák a közelben. Egy tipp: ha azt látjuk, hogy magukra hagyott ballisztáink látszólag értelmetlenül a földre lövöldöznek, azon a helyen biztosan lesz csapda. A belső várfalat a második trebuchet segítségével lőjük szét. A kastélynak ezt a részét már valószínűleg megtépázta egyik szövetségesünk, így könnyebb a dolgunk. A végső roham előtt aktivizáljuk a királyi csapatokat – ehhez nem kell mást tennünk, mint elfoglalni a várkaput, mely az útjukban van. Ha ezt megtesszük, a lila seregek automatikusan rohamra indulnak. Engedjük őket előre, s miközben a védők tűz alá veszik őket, hátulról ostromgépeinkkel, íjászainkkal szedjük szét a tornyokat és pusztítsuk az ellent. Vigyázzunk, a raktárépület környéke jól meg van locsolva olajjal, az itt felcsapó lángok komoly pusztítást okoznak – ezért hagyjuk, hogy a király emberei aktiválják a csapdát és csak utána támadjuk meg a kastélyt. A cél Barclay megölése, erre összpontosítsunk.
 
Lord Barclay küldetései

11.b. Feladat: öljük meg Lady Serent.
Elég gázos küldetés – inkább a szerencsén, mintsem a stratégián múlik. Rendelkezésre álló erőink nagyon gyengék a jól megerődített, csapdákkal körbevett vár elfoglalásához, ráadásul ostromgépei (két trebuchet) csak a szövetségesünknek vannak, ezeket viszont azonnal lerohanja egy csapat lovag. Ezért első dolgunk az legyen, hogy a trebuchetek közül legalább az egyiket megvédjük. Katonáinkkal azonnal rohanjuk le a lovagokat (a gyenge lándzsásokat ne küldjük rájuk), és kis szerencsével sikerül őket legyűrni, miközben az egyik katapult megmarad. Ez automatikusan lőni kezdi a várat – gyorsítsuk fel az időt és várjunk türelmesen, amíg elintézi a hatótávolságán belül lévő ellenséges katonákat illetve falakat. Ezután mentsünk egyet, mert sok múlik a szerencsén. A fő cél Lady Seren megölése, aki a kastély tetején vár bennünket. Ha ez megvan, győzünk, függetlenül attól, hogy van-e még ellenség. Elsőként gyenge lándzsásainkkal rohanjunk be, és aktiváljuk általuk a csapdákat – hamar lekaszabolják őket, de legalább kikapcsolnak pár vermet. Ezután mindenkivel rohanjunk a kastélyhoz. Folyamatosan klikkelgessünk a kastély tetejére, ne engedjük, hogy katonáink az őrökkel bíbelődjenek – erőltessük a rohamot, a célpont Seren. Ha mázlink van, sikerül annyi katonával feljutnunk (érdemes lovagunkat is vinni, de ne ő menjen elől, nehogy véletlenül Seren végezzen vele), akik elbánnak a nővel, és ekkor lesz miénk a győzelem.

12.b. Feladat: foglaljuk el Upwey tartományt.
Kezdésként indítsuk be a gazdaságot, és kezdjünk komoly fakitermelésbe, hogy minél hamarabb íjászokat tudjunk kiképezni. Induló csapatunkkal – a lordot is beleértve – menjünk a jobbra lévő megyéhez, itt intézzük el a banditákat és a búvóhelyüket. Ezzel meg is szereztük második területünket. Ezután álljunk be védekezésre ennél a megyénél, amíg gazdaságunk be nem indul. Amint lehet, képezzünk ki íjászokat és küldjük a védekező csapatunkhoz, valamint nem árt 1-2 tűzballiszta sem. Az ellenfél csak jobbról jön, de egyre nagyobb erőkkel. Ezért amint lehet, vásároljunk némi kardot és páncélt, képezzünk ki pár lovagot s adjunk alájuk lovakat. Maradjunk védekezésben, és erősítsük csapatunkat. A legtöbb gondot az ellenséges balliszták fogják jelenteni, ezek nagyon messziről képesek komoly károkat okozni – s bizony, a céltartományban van belőlük rengeteg. Ha normalizálódott a helyzetünk, 8-10 lovaggal induljunk felfelé, hogy megszerezzük az ott lévő megyét, és beindítsuk a fegyvergyártásunkat az itt található vasbányák segítségével.  Ehhez azonban a térkép legtetején lévő rablótanyát is el kell intéznünk, ehhez kellenek a lovagok. Ha ez megvan, innentől kezdve már rajtunk múlik, mikor foglaljuk el Upwey-t. Mielőtt azonban ez megtennénk, képezzünk ki egy nagy rakás lovagot és gyártsunk pár ballisztát, hogy a következő küldetés könnyebb legyen.

13.b. Feladat: öljük meg William-et.
Itt csak a küldetés eleje izgalmas – két csapat jön be, az egyik minket támogat, a másik természetesen ellenünk van. Hagyjuk, amíg lerendezik a nézeteltéréseiket egymás közt, majd ami megmaradt az ellenséges erősítésből, azt intézzük el mi magunk. Amint ez megvan, mehetünk is a várostromra és William elintézésére. Mivel ellenfelünk teljesen passzív, az ostromgépekkel nyugodtan szétszedhetjük a várat különösebb veszteségek nélkül, ezután 8-10 lovaggal menjünk be William kastélyába és végezzünk vele.

14.b. Feladat: A többieket megelőzve végezzünk a királlyal.
Na, ez az a küldetés, amelyhez meglátásom szerint borzalmas nagy mázli kell. Egyszerűen nincs idő taktikázni, meg kell próbálni áttörni a védelmen, majd bejutni a királyhoz úgy, hogy hagyjuk a másik két csapatot magunk előtt haladni (mivel a belső vár áttöréséhez nekünk nincs elég katonánk), majd ha megtisztították a terepet, akkor felrohanni a királyhoz és elsőként végezni vele. A probléma ott van, hogyha egy picit lassabbak vagyunk, akkor valamelyik szövetségesünk végez a királlyal, ha meg hamarabb érünk a királyhoz, akkor a testőrein nem fogunk tudni átverekedni. Lehet próbálkozni, talán összejön a dolog!

Az ostromgépekről
A játékban többféle ostromeszközt találhatunk, melyek közös jellemzője, hogy mindegyiket az ostromtáborban (siege camp) építhetjük fel, amelyet viszont bármilyen területre, akár még az ellenségünk zónájába is letehetünk.
Létrások (laddermen) – ha sikerül eljuttatni őket a falakig, akkor automatikusan felállítják a létráikat, amelyeken keresztül bárki fel- illetve lejuthat a falakról. A falakhoz állított létrákat fenn járőröző közelharci egységek automatikusan ledöntik.
Katapult – bár hatótávolsága ennek a legkisebb, brutális rombolóerejének még a falak sem tudnak sokáig ellenállni. Gyalogság ellen is jól használható.
Trebuchet – hatalmas lőtávolság, de gyatra pontosság jellemzi, ezért csak épületek és várak ellen érdemes bevetni. Csak egyszer mozgatható, a célterületet elérve automatikusan felépül de át már nem helyezhető.
Tűzballiszta (Fire ballista) – igazi „páncélelhárító”, két-három találat bármelyik lovagot leveszi a lábáról. Hatótávolsága miatt még a várfalakon álldogáló íjászokat is gond nélkül leszedhetjük vele.
Faltörő kos (Battering ram) – a jó öreg faltörő, ha sikerül egy várfalhoz eljuttatni, akkor azt pillanatok alatt szétszedi. Nekem a katapultok jobban bejöttek.
Ostromtorony (Siege tower) – két méretben gyárthatjuk, szerepe a létrásokéval megegyező, de valamivel tartósabb és jobban védett, ráadásul, ha egyszer sikerült a falakhoz görgetni, akkor nem lehet csak úgy ellökni, mint a létrákat.
Tűzszekér (Burning cart) – csapatban lévő katonák ellen és csapdák felszedésére alkalmas.
Mantlet és Cat – nyilak és lövedékek ellen használható személyi és csoportos pajzsok. Amíg épek, a közelükben lévő embereknek teljes védelmet adnak a távolsági fegyverek ellen.

A katonákról
Felfegyverzett paraszt (Peasant) – harcban abszolút használhatatlan, lényegében csak annyiban különbözik a munkásoktól, hogy képes támadni. Mivel olcsó, a várak körüli csapdák felszedésére érdemes használni.
Íjász (Archer) – közelharcban sokat nem ér, de távolra igen hatékony a páncélzat nélküli katonák és az ostromgépek ellen. Ha tornyokba rakjuk, hatótávolsága drasztikusan megnövekszik, ráadásul, ha van a közelében tüzes kosár (brazier), akkor lángoló nyilakat lő, melyekkel az olajos árkokat is felgyújtja.
Nyílpuskás (Crossbowmen) – kisebb a lőtávolsága és a tüzelési sebessége, de pontosabb és lövedékei még a páncélos katonák ellen is hatékonyak.
Lándzsás (Spearmen) – csak kicsivel erősebb, mint a felfegyverzett paraszt, töltelékkatona. Előnye, hogy olcsó és csak lándzsát igényel.
Buzogányos (Macemen) – gyors és nagyokat sebez, de mivel páncélozatlan, a közönséges íjászok hamar végeznek vele. Várostromoknál gyorsasága előny a falak megtisztításánál. 
Alabárdos (Pikemen) – az első páncélos katona, aki ellen a sima nyilak sokat nem érnek. Főként védekezésre ajánlott, mivel elég lassú.
Kardforgató (Swordsmen) – Igazi páncélozott harcos, aki bár elég lassú, pusztító a közelharcban.
Lovag (Knights) – erősebb és gyalogosan lassabb, mint a kardforgató, ám a lovardából (stable) lovakat is rendelhetünk hozzá, így egyrészt rendkívül mozgékonnyá válik, másrészt amíg él a hátasa, addig nem sebződik. A lovak ellen a közönséges íjászok is hatékonyak, a lovagok ellen azonban semmit nem érnek.

A zsoldosok
A hagyományos csapatainknak a felfegyverzett paraszt kivételével minden esetben le kell gyártanunk a megfelelő fegyvert és páncélzatot, azonban ha építünk zsoldostábort (mercenary post), akkor van lehetőség katonák felbérelésére is, amihez csak pénz és (bizonyos egységek esetén) némi dicsőségpont szükséges.
Bandita (Outlaw): alapvetően közelharcban járatos, de alkalmanként képes egy-egy gerely elhajításával távolsági támadásra is.
Orgyilkos (Assassin): ezeknek a katonáknak nincs szükségük létrákra, hogy feljussanak az ellenséges várfalakon, ráadásul bizonyos távolságon túl az ellenfelek számára láthatatlanok. Ennek megfelelően például hasznosak az ellenséges várba való beszivárgásra.
Dobófejszés (Axe Thrower): bár hatótávolsága jóval kisebb az íjászoknál, erősebb, mint ők, és ha valaki a lőtávolukba ér, az nagyon hamar a mennyei csataterekre kerül.
Berserker: ezek a fejszés harcosok rendkívül erősek, és elég gyorsak is, így például kezdeti rush taktikához is jól használhatóak. Egyetlen gyengéjük, hogy mivel páncélozatlanok, az íjászok elég veszélyesek ellenük.
Lovas íjász (Horse archer): egyesítik a lovasok fürgeségét az íjászok távolsági támadásával, 
Könnyűlovasság (Light Cavalry): fürge és viszonylag erős egység, ideális például az ellenfél hátországának pusztítására.
Pikt harcos (Piktish boat warrior): az egyetlen katona a játékban, akit nem akadályoz a víz, mert a hátán hordozott csónakjával képes átkelni azon.
Tolvaj (Thief): az ellenségek számára csak egy szimpla parasztnak látszik, és ha sikerül eljutnia a kincstárig, akkor elkezdi áttranszferálni az ellenfél pénzét a gazdájához. Leleplezéséhez őröket kell a közelébe küldeni.

Pár szó a gazdaságról
Ahhoz, hogy hatékonyan háborúzhassunk, a legfontosabb, hogy stabil gazdasági háttérrel rendelkezzünk. Ha új területet építünk, elsőként mindig a fatelepeket és az élelemtermelő épületeket helyezzük el a magtár (granary) körül. Az alma, hús és sajt termeléséhez csak egyetlen épület szükséges, ám a kenyér 3 épület összmunkájával készül. Ez utóbbi esetében nemcsak a magtár, hanem a raktár (stockpile) közelsége is fontos: a búzamezőkről és a malomból a termékek először oda kerülnek, és a feldolgozó épület munkása csak onnan viszi el azt. Ez egyébként az ipari épületek esetében is igaz: nincs közvetlen kapcsolat az alapanyaggyártó és a feldolgozó épületek között, a nyersanyagok minden esetben először a raktárba kerülnek, erre érdemes nagyon figyelni. Hiába van ugyanis mondjuk a vasbánya és a kovács egymás mellett, ha a raktár tőlük távol van, akkor egy csomó idő elmegy azzal, míg a vas a raktárba, onnan pedig a kovácshoz kerül. A másik fontos dolog, hogy egy megyében többnyire nincs annyi hely, hogy az összes szükséges épületet felhúzhassuk, ezért más területeken is szükséges gazdasági épületeket építeni. Mivel azonban csak a központi területen lévő építőanyagok (kő, fa) használhatóak fel közvetlenül, illetve csak itt képezhetünk katonákat, az építőanyagokat és a fegyvereket mindig szállítassuk át ide.

Tudtad-e:
A játékban remek beépített enciklopédia van, amelyből sok hasznos dolgot megismerhetünk.
Ahhoz, hogy a bűnözőket elfogjuk, az őrök mellett bíróságra és büntetőeszközökre is szükség van.
A skirmish pályákat is a kampányok opciójára kattintva érhetjük el.
Az ostromgépek lövedékei nem tesznek különbséget barát vagy ellenség között.
A zsoldosok sok pénzbe kerülnek, de nem kell nekik felszerelést gyártanunk.
Az íjászok mozgás közben nem tudnak lőni és csak álló célpontokat tudnak eltalálni.
A patkányok és a trágya a legnagyobb morálrombolók egy faluban.