A kézikönyvön szerényen ennyi áll: “The Very Best Action Games From Electronic Arts”.
Az az igazság, hogy nem hazudnak. Ez a játék határozottan jó, talán nem a legjobb, de tagadhatatlanul a legjobbak közé való.
A nagy háborút a mágia és a technika között már évekkel ezelőtt megjósolták. A dimenzió egyik kapuján keresztül meg is érkezett az EngineMan, a félig ember, félig gép kreatúra.

Ronaan, az Inner Birodalom mágus hercege hivatott arra a feladatra, hogy elpusztítsa ezt a harcost és társait. Abaris segíti őt tanácsaival, s testőröket ad Ronaan mellé. Abaris varázspálcája is elveszett, s nem szabad, hogy az ellenség kezébe kerüljön…
Tulajdonképpen a sztori nem különleges, a szokásos “ments meg minket, mert Te vagy a kiválasztott” szisztéma. A kivitel már eltér a megszokottól és mind grafikában, mind akcióban remek, ráadásul jól játszható, egyszerűen kezelhető!
Akkor lássuk! Természetesen Ronaan irányítása lesz a feladatod. A mozgatásaegyértelmű, a fegyver használata sem bonyolult. Mindig kéznél van a jó öreg varázspálca, ami hatásos fegyver, főleg ha fogytán vannak a varázslatok.
Sőt, ha pontosan szembeállsz ellenfeleddel, akkor vissza is ütheted a támadó lövedékét vele!
A varázslatok tára nem végtelen és igen takarékoskodni kell velük, főleg a későbbi szinteken. 
Az alap spell (B) mindig rendelkezésedre áll, de meglehetősen gyengécske. A többit ellenségeid elhalálozásakor vagy elszórva a szinteken szedheted össze. A legkülönfélébb varázslatokat találod itt; lightning, angle, time bomb, hold,…
Természetesen a legerősebbekből igen kevés van és a főellenségekre, a gyengébbek általában hatástalanok. A bombával vigyázz, ne maradj a közelében, mert téged, és a testőrödet is megsérthet!
Ha már a testőröknél tartunk, az első pályán még nem, de a másodikon már választhatsz egy segítőtársat magad mellé.
FARRG, a barbár gyors és pontos. Kardjával, és összegyűjtött fegyvereivel hasznos társad lehet az elsőszinteken.
CHAZZ, sokkal lassabb, varázspálcája nem ejt olyan nagy sebeket, mint Farrg fegyvere. De, Chazz tud varázsolni és amikor Ronaan lebeg, akkor ő, a barbárral ellentétben, tudja követni. A kísérők fegyvertárát is neked kell összeszedned a pályákon! Ne várd, hogy ők maguk vegyék fel!
A kiindulási pontod mellett az a lüktető nyolcszög a táborhelyed. Ide bármikor visszatérhetsz, az energiád feltöltődik, meghallgathatod Abaris tanácsait és esetleg lecserélheted testőrödet. Vagy gyalogosan vagy a teleport spell használatával jöhetsz ide. A legjobb taktika, ha takarékoskodsz a varázslataiddal és kihasználva kísérőd védelmét, s varázspálcád támadóerejét indulsz harcba. Ne használd el a gyógyító varázslatokat sem, inkább menj vissza a táborhelyre regenerálódni, hogy jól felfegyverkezve mehess a szintvégi összecsapásra. Ezzel a stratégiával, kicsit tovább fog tartani a szint teljesítése, de legalább meg tudod csinálni!
Négy olyan spell van, ami nem támadó funkciójú és a gombokkal aktiválható. Az első a gyógyítás, ami maximálisra tölti Ronaan és kísérője energiáját. Ezt érdemes a komolyabb ellenfelekkel való csatákra tartogatni.
Előfordulhat, hogy a testőröd szorul regenerációra és bizony érdemes őt is gyógyítani, mert ha rákényszerül arra, hogy visszamenjen a táborhelyre, akkor elveszti a fegyverkészletét! 
A lebegés spellel néhány másodpercre a talaj fölé emelkedhetsz, s átmehetsz pl. a hasadékok felett. Így megközelíthetsz elérhetetlennek tűnő tárgyakat is (A 3. pályán jusson eszedbe!). A sérthetetlenség is nagy kincs, ne pazarold el! A teleport varázslat használatáról és hasznáról már írtam a táborhely megközelítésekor.
Az egyes pályák felfedezése rád vár, s csak a Te ügyességeden múlik, hogy a Las Vegas Casinóból, Teg Templomáig juss. Mindig figyelj Amaris és társaid tanácsaira, s a siker nem marad el!