Titokzatos, sötét erők munkálkodnak Springfieldben. Az általában vidám, gondtalan lakókat furcsa események billentik ki hétköznapi rutinjukból. Miniatűr kémkamerák és gyanús fekete furgonok jelennek meg mindenfelé, a lakók már a mellékhelyiséget sem tudják nyugodtan meglátogatni. Homert nehéz megijeszteni, a napi három fontos teendője – evés, alvás, tv-nézés – mellett nem is igazán marad ideje bármin eltöprengeni. A Simpson-család mégis belekeveredik az eseményekbe, hogy az eddigi legjobb Simpson-játék során amolyan GTA- módra a furcsa események végére járjanak.

Homer elindul a sörért…

Az új Simpson-játék nagyon hasonlít a GTA3-ra és a Vice City-re, akik az említett programokat ismerik, itt sem fognak eltévedni. A játék hét epizódra (pályára) van felosztva, melyek során öt karakter – Homer, Bart, Lisa, Marge, és Apu – segítségével kell a furcsa összeesküvést lelepleznünk. A menü magáért beszél, egyedül az egér használatát nem ajánlanám, a konzolos verzió pc-re portolása közben a fejlesztők figyelme valahogy elsiklott a dolog felett. Ezen kívül semmi panaszunk sem lehet a játékra, a grafika, az elképesztően jó hangok, zenék, és főleg a szövegek, beszólások megalapozzák a hangulatot.

A játékot elindítva máris az események közepébe csöppenünk, Homerral bepattanunk a családi kocsiba, és indul a móka. A GTA-hoz hasonlóan minden autót ellophatunk; ha például éppen egy küldetést teljesítünk, és a kocsi felrobban alattunk, máris bepattanhatunk bármelyik közeledő járgányba. Alapesetben a W-S-A-D billentyűkkel irányíthatjuk a karaktereinket, vagy a járműveinket. Az egér bal gombjával tudunk beszállni a járművekbe, a jobb gombot megnyomva a karakterünk csúnya rugdosódásba kezd. A SPACE lenyomásával ugrani tudunk, ha ugrás közben a SPACE-t még egyszer lenyomjuk, akkor a karakterünk egy speciális mozdulattal még távolabbra, magasabbra ugrik. Mindent tárgynak, lámpaoszlopnak, telefonfülkének, kólás ládának érdemes nekiütközni, mindenért pénzt kapunk. A pénzből járműveket és ruhákat vásárolhatunk. A játék nem annyira véres, mint a GTA, ha bárkit megrúgunk vagy elütünk egy idő után újra fel fog kelni. Ennek ellenére az úgy nevezett HIT&RUN mérő (melyet a jobb alsó sarokban találunk) minden illegális cselekedetünket számolja, és egy idő után a rendőrség a nyomunkba ered. Ha családi kocsival közlekedünk, akkor gyorsan szálljunk ki a kocsiból, majd vissza, így gyorsan le tudjuk rázni a zsarukat. Ha nem saját kocsival vagyunk, akkor meneküljünk, egész könnyen le lehet rázni a rendőröket. Ha mégis elkapnak, megússzuk egy kisebb büntetéssel, de ugyanott folytathatjuk a játékot – és akár az aktuális küldetést – ahol éppen elkaptak. Ha a járgányunk felrobban a sok ütközéstől, a karakterünk automatikusan kipattan, így megússzuk a detonációt. Talán egy kicsit könnyűnek tűnhet ezek után a játék, pedig erről szó sincs. Bár aránylag gyorsan végig lehet futni a játékon, de ha száz százalékosan akarjuk a pályákat teljesíteni, az sok időbe fog telni. Az alapküldetések sorban követik egymást, eléggé lineárisan.

A küldetések hatféle feladatból állnak össze: üldözés, menekülés, követés, verseny, „ütközés” és gyűjtögetés. Néhány küldetés ezek kombinációja is lehet. Alapvetően a zöld nyilakat kell követni, de érdemes megismerni a várost, sokszor egy-egy ugrató, „rövidebb út” segítségével tudjuk legkönnyebben legyőzni az ellenfeleinket. A legfontosabb, hogy a küldetéseket ép kocsival kezdjük el, tehát vagy szerezni kell egy új autót, vagy fel kell venni a városban szétszórt villáskulcsokat. Ha követnünk kell valakit, egy zöld mérő jelzi, hogy még elég közel vagyunk-e hozzá. Ha szét kell törnünk egy járművet, akkor egy piros jelző mutatja a törés mértékét. Minden pályán találunk egy bónuszküldetést, ezeket a pálya teljesítése során bármikor meg lehet csinálni. Érdemes teljesíteni őket, egy-egy járgány lesz a jutalmunk.

Első szint: A kanapétól a konspirációig

1. A kóla csíny (The Cola Caper)
El kell mennünk a Kwik-E-Martba jégkrémért és kóláért. Ez csak egy gyakorló küldetés, ha már átjutottunk rajta, hiába keressük, a küldetésválasztóban nem találjuk meg.
2. Egy nehéz nap kezdete (S-M-R-T)
Miután Marge-dzsal beszéltünk, Skinner igazgató előtt kell odaérnünk az iskolába, Lisának kell elvinnünk a tudományos bemutatójához szükséges cuccokat.
3. Homer, a piti tolvaj esete (Petty Theft Homer)
Össze kell gyűjteni Flanders „elveszett” tárgyait, mielőtt megérkezik a rendőrség.
4. Hivatali patkányság (Office Spaced)
Beszélni kell Lenny-vel, meg kell venni a „Plow King”-et Barney-tól, majd Smithers kocsiját kell leamortizálnunk, mielőtt odaérne az erőműhöz.
5. A semmit sem látó nagy testvér (Blind Big Brother)
Be kell mennünk az erőműbe, azaz a munkahelyünkre. Itt az összes biztosítékot meg kell semmisíteni.
6. Irén virágai (Flowers by Irene)
Miután hazamentünk, nézzünk körül a fekete furgon környékén, majd amikor meglódul, kövessük.
7. Bonestorm vihar (Bonestorm storm)
A zöldségesnél beszéljünk Marge-dzsal, majd kövessük a Bonestorm játékokat szállító teherautót, és ütközzünk neki, hogy leessenek a játékok. A leesett játékokat gyűjtsük össze.
8. Gyorsabb a dagadtnál (The Fat and Furious)
Menjünk az erőműhöz, beszéljünk Carllal. Ez után versenyeznünk kell Mr. Smithers-szel, hogy gyorsabban odaérjünk Mr. Burns kastélyához, mint ő.
9. Az öreg kalyiba (This Old Shanty) – Bónusz
Beszéljünk Cletus-szal, segítsünk neki összegyűjteni a locsoláshoz szükséges cső darabjait. Ha megvannak, el kell mennünk a paradicsom-ültetvényhez, ahol gyűjtsük össze a paradicsomokat. Amikor mind megvan, irány Cletus.

Második szint: A Bonestorm nyomában

1. Indul a hajsza (Detention Deficit Disorder)
Beszéljünk Milhouse-szal, majd érjünk Skinnernél gyorsabban a Try-N-Save-hez.
2. Egy nagy rakás vétség fegyvere (Mass Weapons of Delinquency)
Menjünk Herman harci antikvitások boltjához, ott beszéljünk Kearney-vel. Össze kell gyűjtenünk néhány illegális tűzijátékot. Ehhez el kell menni Moe-hoz, ott beszélni kell Ottóval, majd a kocsmában Moe-val. Keressük meg a városházánál Snake-et. A kapitányság előtt beszéljünk Ralph-fal, majd rázzuk le rendőröket.
3. A verseny folytatódik (Vox Nerduli)
Beszéljünk a képregényboltos fickóval, majd győzzük le az unszimpatikus csávót a versenyben.
4. A „Bart-Frink”-szövetség (Bart-N-Frink)
Menjünk a stadionhoz, ahol Frink professzorral kell beszélnünk. Kövessük a pizzás furgont, majd versenyben nyomjuk le Snake-et.
5. Többet ésszel, mint a sertéssel… (Better than Beef)
Menjünk a Krusty Burgerhez, és beszéljünk Cletus-szal. Segítsünk neki összeszedni a vérmókusokat majd meneküljünk el a dühös Apu elől.
6. Kétszer kettő gyakran majom (Monkey See Monkey D’oh)
Irány a stadion, keressük meg Frinket. Menjünk el Dr. Nickhez, akit a Screaming Monkey Research Center, azaz az Üvöltő majmok kutatóintézet mellett találunk meg. Kapjuk el az összes majmot, de előtte ehhez meg kell szereznünk Homer Plow Kingjét. Jó apa módjára 200-ért el is adja nekünk. Amikor megvan az összes majom, irány vissza Dr. Nickhez.
7. Mobiltalanítás (Cell-outs)
Beszéljünk Frink professzorral, majd zúzzuk le a mobilos kocsikat.
8. V, mint vér /Dial B for Blood/ – Bónusz
Menjünk a „Népszerűtlen háborúk veteránjai”-épülethez. Beszéljünk a nagyival, ezután össze kell szednünk némi vért. Ehhez a véradó központhoz, Moe-hoz, a Krusty Burgerhez kell elmennünk.

Harmadik szint: Mondd testvér, merre visz utad?

1. A bajnoknő (Nerd Race Queen)
Beszéljünk a képregényboltos fickóval, majd győzzük le az unszimpatikus fickót egy kellemes kis versenyben. Szinte biztosan nem megy majd elsőre, ki kell ismerni a rövidebb utakat, szerencsére minden küldetést akárhányszor újra lehet kezdeni. Ha megvan a képregény, vigyük vissza a fickót a boltjához.
2. Nyomtalanul… (Clueless)
Milhouse-szal kell beszélnünk, majd menjünk egy kört az épület körül. Újra beszéljünk Milhouse-szal, de sehol sem találjuk Bartot, mindenhol (Planet Hype, Springfield tábla) újra Milhouse-szal futunk össze.
3. A vérmókusok máglyája (Bonfire of the Manatees)
Irány a Krusty Burger, ahol Apuval kell beszélni. Segítsünk neki összegyűjteni a vérmókusokat. Mindenképpen a már megismert rövidebb utakat használjuk.
4. A kagyló hadművelet (Operation Hellfish)
Az akció teljesítéséhez szükségünk lesz egy iskolabuszra. Menjünk a Krusty Kamphez (nem messze a lezárt hídtól található), és beszéljünk Ottóval.  Ha megvettük a buszt, irány az obszervatórium, ott szedjük fel Bart szerencsehozó sapkáját, majd kezdődik a pusztítás. A három fekete luxuskocsit kell egymás után leamortizálni.
5. A beépített ügynök esete (Slithery Sleuthing)
Beszéljünk a Wiggum rendőrrel a Burns Casinónál. Ezután két helyen is megvásárolhatjuk a beépüléshez szükséges göncöt, vagy az Android’s Dungeon, vagy az obszervatórium legyen a célállomás. 250-et kell lepengetni a ruháért. Menjünk vissza a kaszinóhoz, és menjük a radaron jelzett kék körhöz. Üldözzük Snake-et, össze kell szednünk mindhárom tárgyat, amit az üldözés közben elveszít. Amint megvan mind, gyorsan forduljunk vissza, irány a kaszinó, és Wiggum végre segít nekünk Bartot megtalálni.
6. A cserehal (Fishy Deals)
Menjük a Chum ’N’ Stuff-hoz, és beszéljünk McCallister kapitánnyal. Válasszunk egy jó gyors járgányt, majd gyűjtsük össze a kapitány halait. Ezután menjünk vissza hozzá.
7. Az öreg kalóz és a tenger (The Old Pirate and the Sea)
Beszéljünk a kapitánnyal, majd zúzzuk le a fekete limuzint. Talán a Mr. Plow a legmegfelelőbb jármű a feladatra. Menjünk vissza, beszéljünk a kapitánnyal, majd szerezzünk egy gyors járgányt. Menjünk a kikötő baloldali végébe, jobbra egy nagy hajót találunk, GLOBEX-felirattal. A rámpáról pont oda tudunk ugratni, persze egy kis lendületet kell venni előtte. A jelzést követve könnyen megtaláljuk Bartot.
8. Igaz-gató (Princi-Pal) – Bónusz
Menjünk Wall ’E’ Weasel parkolójához, majd menünk balra. A radaron egy kék kör jelzi Skinnert, keressük meg. Segítsünk neki összegyűjteni a személyes tárgyait.

Negyedik szint: Egy este Marge-dzsal

1. Egy marék fánkért (For a Few Donuts More)
A házban beszéljünk Barttal. Amint beszállunk a kocsiba, elhalad elöttünk Wiggum rendőr. Kövessük a Lard Lad’s Donuts-hoz. Beszéljünk vele, hogy segítsen, kér egy kis szívességet: gyűjtsük össze a fánkjait. Ha megvan a tíz fánk, menjünk vissza a Lard Lad’-be és beszéljünk újra Wiggum-mal.
2. A rajtaütés (Redneck Roundup)
Menjünk Cletus kunyhójához, beszéljünk vele. Ezután kövessük, és szedjünk fel minden tárgyat, ami leesik a teherautójáról. Nem lesz könnyű, mindenképpen egy gyors kocsit válasszunk a küldetéshez.
3. A ketchup logika (Ketchup Logic)
A Kwik-E-Mart melletti benzinkútnál beszéljünk Cletus-szal. Menjünk be a Kwik-E-Martba, és vegyük meg Marge-nak a fegyencöltözéket (300 pénzünk bánja). Ha megvan, menjünk ki, és pattanjunk be Cletus teherautójába. Gyűjtsük össze a ketchup csomagokat, majd dobjuk ki Cletus-t a kunyhójánál. Egy fekete kocsi követ minket, rázzuk le szépen. Menjünk be Cletus viskójába, hogy befejezzük a küldetést.
4. A majdnem holtak visszatérése (Return of the Nearly-Dead)
Beszéljünk Hans Holemannal a temetőnél. Nagyi valami fontos infóval szolgálhat, de hamarabb oda kell érnünk hozzá Wiggum rendőrnél.
5. A farkasok elrabolták a tablettáim (Wolves Stole My Pills)
Beszéljünk az öreg csonttal. Szerezzünk egy járművet, majd irány az iskola. Beszéljünk Nelsonnal, majd menjünk vissza az iskola elé, és vegyük üldözőbe a fekete kocsit. Szedjük fel a gyógyszereket, amelyek kiesnek a kocsiból. Induljunk vissza az idősek otthonához, az iskolától egy fekete kocsi üldözőbe vesz, rázzuk le. Vigyük a gyógyszereket az öreghez, aki közben elaludt, vegyünk koffein tablettákat a Kwik-E-Martban, ezekkel fel tudjuk ébreszteni.
6. A kólák háborúja (The Cola Wars)
Menjünk haza, beszéljünk Barttal. Bart szobájában vegyük meg a rendőröltözéket, a tükörbe nézve megkezdődik a küldetés. Össze kell szedjük a kólás dobozokat, mindezt gyalogosan. (Alapesetben a bal shift a futás.) A kólákat követve egészen a Kwik-E-Martig eljutunk, a duffos teherautó tetejéről tudunk felugrani a tetőre. A benzinkútnál a hirdetőtábláról tudunk felugrani a tetőre, a Lard Lad’s Donutnál az épület mögött találjuk meg a tetőre vezető utat. Onnan ugorjunk le, és a parkolóban szedjük össze a maradékot.
7. Úr a zűrből (From Outer Space)
Beszéljünk Apuval a Kwik-E-Martban. Szerezzünk egy masszív, de mégis gyors járgányt, és indítsuk meg a támadásunk a Buzz kólás teherautók ellen. Mind a három teherautó leamortizálására két-két perc jut, nem lesz nagyon nehéz. Ha megvagyunk, irány haza, útközben Wiggum ránk tapad, rázzuk le.
8. Tengerparti szerelem… (Beached Love) – Bónusz
Beszéljünk a képregényboltos fickóval a temetőnél. Egy gyors kocsival irány az iskola, ahol gyűjtsük össze az ajándékokat. Amint megvannak, irány vissza a képregényboltos fazonhoz.

Ötödik szint: Apu törleszt

1. A terhelő koffein (Incriminating Coffeine)
Szálljunk be a járművünkbe. Kövessük a kólás teherautót, szedjük össze a lepotyogó cuccokat.
2. A bűvös nyolcas (… and Baby Makes 8)
Beszéljünk Louie-val a maffiózók rejtekhelyénél, amely Moe kocsmájától nem messze található. Ezután el kell jutni a kórházig úgy, hogy közben le kell ráznunk a maffiózók limuzinjait.
3. A nyolc az túl sok (Eight is Too Much)
Dr. Hibberttel kell beszéljünk a kórháznál. Homer jó férj módjára eladja nekünk kocsiját (500 pezeta) a kórház parkolójában. A parkolóból kihajtva üldözzük a piros Shelbyville teherautót, és szedjük össze az – ütközések miatt – lepotyogó pelenkákat. Amikor megvan az összes, menjünk vissza Hibbert dokihoz.
4. Ez a kismalac (This Little Piggy)
Irány a Krusty Burger, itt beszéljünk Krusty-val. Menjünk Moe-hoz, és 425 pénzért vásároljunk álcaöltözetet. Menjünk vissza a Krusty Burgerbe, nézzük meg magunkat az üvegben. Ekkor indul a küldetés. A fánkok mentén eljutunk a rendőrségig, onnan kövessük Wiggumot, így eljutunk a DMV-ig.
5. Sose melengess kígyót (Never Trust a Snake)
Beszéljünk Snake-kel a DMV-nél. Szerezzünk egy gyors járművet, és induljunk el a szemeteskocsi után, menjünk utána, és szedegessük fel a lepotyogó dolgokat. Miután megvan az utolsó, szedjük össze a városban a szemetet. Nem lesz egyszerű, de nem akarom elrontani a szórakozást azzal, hogy lépésről-lépésre leírom a megoldást. Annyit azért ajánlanék, hogy a megfelelő pillanatban nyergeljünk át egy kisebb kocsira. Menjünk vissza a DMV-hez, beszéljünk Snake-kel.
6. Gyors zseton (Kwik cash)
Miután beszéltünk Snake-kel, induljunk el az autópálya felé, rázzuk le Wiggumot, majd irány a Googoplex. Ajánlatos egy erősebb kocsit beszerezni, mert egy páncélozott kocsit kell lezúznunk. A legjobb, ha nem az ütközésekkel gyengítjük, hanem nekitoljuk különböző épületeknek. Irány vissza Snake-hez, Wiggumot rázzuk le menet közben.
7. A kíváncsi kurátor (Curious Curator)
Bartot a maffia rejtekhelyétől nem messze találjuk meg, beszéljünk vele. Oda kell érnünk a múzeumhoz, mielőtt a kurátor lelép. Mikor odaérünk, üldözzük a kurátort, és zúzzuk le a kocsiját. Ezután menjünk vissza a múzeumhoz.
8. Frinky a kis perverz (Kinky Frinky)  – Bónusz
Beszéljünk Frink professzorral a Java Server Café bejárata előtt. Frink kedvéért egy speckó járművet kell lezúznunk, miután megvan, menjünk vissza a kávézóhoz, és beszéljünk Frink-kel.

Hatodik szint: Kapcsoljunk lézersebességre

1.  Irány Lu (Going to the Lu’)
Beszéljünk Apuval az Android’s Dungeonnél. Beszéljünk Ottóval, majd a kocsijával irány a kaszinó. Szedjük fel az összes gyereket, majd menjünk a dokk végében a stúdióhoz.
2. Le a bohóccal! (Getting Down with the Clown)
Beszéljünk Barney-val a stúdiónál. Pattanjunk kocsiba, és kövessük a promóciós kamiont. Ez elvezet a hegyekbe, eljutunk Krusty limuzinjához. Amint hozzáérünk, megindul a verseny, minden rövidítést használjunk ki. Irány vissza a kikötőbe.
3. Az orvosi köpeny csíny (Lab Coat Caper)
Beszéljünk Krusty-val, pattanjunk gyors járműbe, és kövessük Frink professzort. Így eljutunk az obszervatóriumba.
4. Egy sör nekem, egy sör neked (Duff for Me, Duff for You)
Az obszervatóriumnál beszéljünk Frinkkel, majd egy gyors járgánnyal irány a Duff sörfőzde. Ott pont elindul egy teherautó, ütközzünk neki, és a lepotyogó dolgokat szedjük össze. A hat lézerfegyvert gyorsan kell összeszedni, és irány vissza a sörfőzdébe. Ott még egy lézerfegyvert kell megtalálni.
5. A totális marharépa (Full Metal Jackass)
Irány a Tuffy Shop (közel a kikötőhöz) ahol Skinnerrel kell beszélni. Szerezzünk egy erős, gyors autót, és zúzzuk le Skinner kocsiját.
6. Ölésre beállítva (Set to Kill)
Beszéljünk Krusty-val a KruStylus Studios-nál. Ezután Kearney-vel kell beszélnünk, aki 600 pezóért eladja a Globex  Super Villain Cart (Globex szupergonosz autója). Ha megvan a járgány, indul a küldetés. Nem lesz könnyű, az összes lézert el kell pusztítani, és ha nem vigyázunk, a rendőrök is a nyomunkba erednek. Amint megvan az összes lézer, irány vissza a sörfőzdéhez, de nagyon iparkodnunk kell, mindössze 50 másodpercünk lesz a feladatra.
7. Kang és Kodos viszavág (Kodos Strike Back)
Irány a Krusty Burger, ahol Homerral kell beszélnünk. A fekete kocsit megelőzve kell eljussunk a sörfőzdébe. Nagyon nehéz menet lesz, a legegyszerűbb az, ha nem követjük, hanem az első lehetőségnél balra kanyarodunk, és a hegyek felé indulunk el. Ezen az úton ha tövig nyomjuk a gázt és nem hibázunk, gyorsabban odaérünk a célhoz, mint az ellenfél. Amint odaérünk, irány a parkoló.
8. Disznófejés (Milking the Pigs) – Bónusz
Irány a benzinkút, ahol a frissen szabadult Snake kér tőlünk egy kis segítséget. Le kell zúznunk Wiggum kocsiját, ehhez egy közepesen gyors, masszív járművet válasszunk. Amint ezzel megvagyunk, gyűjtsük össze a kocsiból kiesett dolgokat, menjünk vissza Snake-hez, aki újabb feladatot ad. Egy tejes kocsit kell leamortizálni, ami nem okozhat túl nagy gondot. Ha megvagyunk, menjünk vissza Snake-hez a jutalomért.

Hetedik szint: Rémálom az örökzöld terrorban…

1.  A rideg motor esete (Rigor Motors)
Beszéljünk Lisával a Simpson-házban. A lehető leggyorsabb járművet használjuk, nagyon gyorsnak kell lennünk. Először Flanders-éknél kell begyűjtsük az elsősegély dobozt. Innen irány Cletus, a temetőn keresztül vágjunk át. Onnan – miután összeszedtük, amit kell – irány Moe háza. Amint megvan a láncfűrész, irány haza.
2. Vizsgálódás (Long Black Probes)
Az iskola játszóterénél beszéljünk a képregényboltos fickóval. A temetőbe kell mennünk, ott 500 petákért vásároljuk meg a Zombie Cart (Zombiautót). Amint megvan a kocsi, menjünk vissza játszótérhez, ahonnan egy fekete autót kell követnünk. Nehezen tudnánk követni egy sima autóval, de a Zombie Car nagy segítség a feladat megoldásához. A kocsi az erőmű felé tart, használjuk ki az összes rövidítést. Az erőműnél menjünk a parkolóba.
3. Miniatürizált védelem (Pocket Protector)
Az erőműnél beszéljünk Frinkkel. A járművébe pattanva kell összegyűjtenünk a nukleáris hulladékot. Óvatosan kell vezetnünk, mert már kisebb ütközésre is elhagyjuk az addig összeszedett tartályokat. Ha megvan mind, irány az iskola. Guruljunk a keresőfénybe.
4. Keresd Monty-t (There’s Something About Monty)
Az iskolánál beszéljünk Lisával. Szerezzünk egy gyors járgányt, és irány Mr. Burns, akit az erőműben, azon belül az irodájában találunk. A Kwik-E-Martnál hozzánk csapódik egy fekete autó, rázzuk le. A parkolóban pattanjunk ki a kocsiból, és kövessük a nyilakat, szépen ugráljunk fel az épület tetejéig, ahol megtaláljuk Mr. Burns irodáját.
5. A földönkívüli „élve”-boncolása I (Alien Auto”Topsy” Part I)
Beszéljünk Mr. Burns-szel. Nem lesz könnyű, a biztonsági intézkedéseket úgy tudjuk kijátszani, ha a kék vonal mentén ugrálunk. A Burns-től kapott térképpel induljunk el, hogy begyűjtsük a nukleáris hulladékot. Gyors járgányt válasszunk a feladathoz, először az iskolához kell mennünk. Guruljunk be a keresőfénybe.
6. A földönkívüli „élve” boncolása II (Alien Auto”Topsy” Part II)
A játszótéren beszéljünk Snake-kel. Menjünk az erőműhöz, a Kwik-E-Mart-nál szokás szerint a nyomunkba ered egy fekete autó, melyet le kell ráznunk. Mivel Snake kocsija nem túl strapabíró, minden utunkba eső villáskulcsot érdemes összeszedni. Az erőműben vegyük fel a hordót, és irány az iskola. Itt a már szokásosnak mondható eljárás következik.
7. A földönkívüli „élve” boncolása III (Alien Auto”Topsy” Part III)
Beszéljünk Nagyival a játszótéren. Nagyi feltuningolta a II. világháborús dzsipjét, ennek nagy hasznát vesszük az utolsó küldetés során. Irány az erőmű, ahol fel kell vennünk a hordót. Ez nem lesz egyszerű, fekete autók üldöznek majd, tényleg izzasztóra sikerült az utolsó feladat. Amikor megvan a hordó, irány az iskola. Ha sikerült a küldetés, megtekinthetjük a lezáró filmecskét.
8. Csikorgó kerekek (Flaming Tires) – Bónusz
A Kwik-E-Mart előtt találjuk meg Smithers-t, beszélnünk kell vele. Segítsünk neki összegyűjteni az elszórt tárgyakat, mindenképpen nagyon gyors kocsit válasszunk a feladathoz. Ha minden megvan, menjünk vissza Smithers-hez.

A történet végigjátszásához ezeket a küldetéseket kell teljesítenünk. Ahhoz azonban, hogy a szinteket 100%-osra teljesítsük, még elég sok feladatot meg kell oldanunk. Ezt megtehetjük a játék végigjátszása során is, de akkor is, amikor már végigvittük az összes pályát. A menüből a pályaválasztóval be tudjuk tölteni az összes szintet, és az egyes szintek utolsó küldetését betöltve elindulhatunk, hogy pótoljuk a kimaradt dolgokat. Minden illegális versenyt meg kell nyernünk, a humoros jeleneteket (gag-eket) meg kell találnunk, össze kell gyűjtenünk a kártyákat, és meg kell semmisítenünk az összes megfigyelő-kamerát. Ezen kívül minden pályán meg kell vásárolnunk mind a hat járművet, és a három különböző ruházatot.

Ajánlom mindenkinek a programot, feltétlenül érdemes végigjátszani egyszer-kétszer. Elképesztő mennyiségű ökörséget zsúfoltak be a fejlesztők, a hangulata verhetetlen, és a kidolgozását tekintve is átlagon felüli.

Versenyek

A 100%-os végigjátszáshoz meg kell nyernünk az összes illegális versenyt, azaz szintenként négyet. Itt egy lista, hogy hol találjuk meg a versenyeket indító embereket. Egyszerű megtalálni őket, a fejük felett két zászló jelzi, hogy speciális karakterek.

Első szint:
1. Milhouse: a „vidéki” rész környékén mászkál.
2. Nelson: a város „gazdag” részénél, a benzinkútnál található.
3. Ralph: a templom előtt ácsorog.
4. Louie: az iskola előtt keressük.

Második szint:
1. Milhouse: a belvárosban császkál.
2. Nelson: a Krusty Burger környékén érdemes megkeresni.
3. Ralph: a városházánál tanyázik.
4. Louie: a kocsimosó környékén keressük.

Harmadik szint:
1. Milhouse: a kikötő környékén mozog.
2. Nelson: a benzinkútnál található.
3. Ralph: a Duff sörfőzdével szemben pihenget.
4. Louie: a Ya Olde Off-Ramp kocsmánál nézzük.

Negyedik szint:
1. Milhouse: a Burns villánál kódorog.
2. Nelson: Chester aranyházával szemben álmélkodik.
3. Ralph: a temetőtől jobbra találjuk.
4. Louie: az iskola előtt ácsingózik.

Ötödik szint:
1. Milhouse: a kocsimosó környékén, Moe kocsmájánál andalog.
2. Nelson: a tűzoltókocsis rámpánál mocorog.
3. Ralph: a bíróság lépcsői koptatja.
4. Louie: a belvárosban, a Krusty Burger környékén találjuk.

Hatodik szint:
1. Milhouse: a Burns Casino mögött keressük.
2. Nelson: az azték szinházat vegyük célba.
3. Ralph: az obszervatóriumnál fürkészi az eget.
4. Louie: a Kamp Krusty-nál táborozik.

Hetedik szint:
1. A Kwik-E-Mart környékén találjuk meg az agyatlan zombi komát.
2. A templom romjainál kell megkeresnünk a nőstény zombit.
3. A suli előtt keressük meg a zombit.
4. Beszéljünk Loiue-val az erőműnél.

Kártyák

A teljes végigjátszáshoz össze kell gyűjtenünk minden pályán a hét különböző helyen elrejtett kártyákat is. Nézzük, hogy ezek a kártyák hol találhatók meg!

Első szint:
1. A Simpson ház háta mögött.
2. A Kwik-E-Mart tetején.
3. A Simpson háztól balra menjünk a fehér házig, és ott az udvarba.
4. A Burns háztól jobbra menjünk, majd a zsákutcában balra. A garázs mögött keresgéljünk.
5. Menjünk be az erőműbe, majd az alagutakon keresztül az ugratós emelvényig.
6. Az erőműben, nem messze Homer „irodájától”, ott, ahol a biztosítékokat tettük tönkre.
7. A lakókocsipark (város falusi negyede) egyik „házának” tetején.

Második szint:
1. A főtéren, a szobor tetején.
2. A Screaming Monkey Research Centerrel szembeni épület tetején.
3. Louie-t keressük meg, mellette egy tűzlétrán fel tudunk mászni a tetőre.
4. Moe kocsmája környékén találunk egy autómosót. Benn nézzünk körül.
5. A vonatok környékén (tetején) keresgéljünk.
6. Irány a belváros (downtown), ahol a nagy Krusty-léggömb környékén keresgéljünk.
7. A stadionnál ugorjunk a szökőkútba.

Harmadik szint:
1. Az Android Dungeon mögötti sikátorban.
2. A Bowl-O-Rama tetején.
3. A világítótoronyban.
4. A hajó fedélzetén.
5. A KruStylus Studios-ban, a Krusty-műsor helyszínének környékén.
6. A Springfield gát környékén.
7. A leamortizált hídon.

Negyedik szint:
1. A Kwik-E-Mart melletti épület tetején.
2. A Burns-villa második emeletén.
3. A hídnál, amely a vidéki negyed környékén van.
4. A gazdag negyedbe vezető híd melletti épület tetején.
5. A benzinkútnál ugrassunk a rámpáról a barna épület tetejére.
6. A Simpson ház hátsó udvarán.
7. A lakókocsipark (város vidékiesebb negyede) egyik „házának” tetején.

Ötödik szint:
1. Az építkezésnél ugrassunk a homokrámpán.
2. A maffia rejtekhelyen menjünk le a lépcsőn.
3. Moe kocsmájának tetején, a szemközti tűzlétráról tudunk oda ugrani.
4. A vonatok környékén (tetején) keresgéljünk.
5. Az autópálya belváros felé eső részén a rámpáról ugrassunk.
6. A Krusty Burger melletti épület tetején keresgéljünk.
 

Hatodik szint
1. A zöld hangszórós Itchy & Scratchy kamionon.
2. A Burns Casino melletti rámpán ugrassunk.
3. A Planet Hype-nál, a felirat környékén.
4. A kikötőben a nagy hajótól menjünk jobbra, és a mozgó platformon ugorjunk fel.
5. Hajtsunk keresztül a sörfőzdén, majd a ládákon ugráljunk fel.
6. A Ye Olde Off-Ramp Inntől hajtsunk lefelé, majd a telefonfülkét elhagyva figyeljünk balra.
7. A leamortizált híd környékén nézelődjünk.

Hetedik szint:
1. Flanders-ék hátsó kertjében.
2. A Simpson háztól nem messze található játszótéren.
3. Az iskolánál található játszótéren.
4. Ugorjunk a Lard Lad’s tetejére. /A Kwik-E-Martnál/
5. A temetőnél ugorjunk a tavacskába, majd onnan felfelé a lebegő koporsókon.
6. A vidéki negyedben ugorjunk fel a tehénpajta tetejére.
7. Burns irodájában.