Bevezetőszöveg: De rég is volt 1998… Abban az évben jelent meg a Thief széria legelső része, és azzal a lendülettel meg is teremtette a „Stealth action game”, vagyis a „lopakodós eksön” műfaját. Vannak friss játékosok, akik azt hiszik, hogy a Splinter Cell a settenkedés atyja, pedig valójában Sam Fisher tanulta az alapokat Garrett barátunktól! Nosztalgia-mód OFF, játsszuk végig együtt a zseniális játékot!

1: Checking Inn – Cashing Out

Mint a legtöbb „legelső küldetés”, ez is a Tutorial szerepét tölti be. Egy szép rakat lábnyom jelenik meg előttünk – ezeket kövessük az első pontig, ahol beletanulunk az árnyékban settenkedés rejtelmeibe. A feladat nem túl bonyolult: kövessük a nyomokat a sötétben maradva. Mikor elérünk a következő karikáig, egy itt járkáló őrt kell kicseleznünk. Vigyázzunk, nehogy meglásson minket – csak akkor mozogjunk, amikor háttal áll nekünk. Ezután lépteink zaja kerül „tesztelésre”. Nyomjuk le a CTRL billentyűt, hogy a fémpadlón osonjunk tovább. Ezen túljutva guggolva osonjunk be a fogadóba. Bezárul mögöttünk a „ki-bejárat”, majd az ajtót vegyük célba. A pincében settenkedve közeli kapcsolatba kerülünk majd a Water Arrow-val.  Mivel újratermelődnek a felvehető nyílvesszők, tankoljunk fel alaposan belőlük (maximum 25 fér el tegezünkben). Surranjunk tovább, másszunk a dobozokra, majd a lépcsőn fel és a hosszú folyosó végén lévő ajtón távozzunk. Zárva van. Meg kell tanulnunk feltörni a zárakat! Miután megtörtént, másszuk fel a létrán, hogy feljussunk a fogadóba. A fogadós háttal áll nekünk, vegyük elő a „fatestápolónkat”, majd osonjunk mögé és üssük le. Vegyük fel az ájult embert, majd a létrás szobába vonszoljuk vissza, és dobjuk le a lyukon. Ezután csekkoljuk a vendégkönyvet a pulton.  Kövessük a lábnyomokat fel a lépcsőn, és útközben csórjuk el az ezüstkelyhet. A nyomokat továbbkövetve még egy gyakorlathoz érkezünk: falhoz tapadás. Lord Julian lakosztálya előtt egy őr álldogál. Vegyük elő legjobb Noisemaker Arrow-nkat, és csaljuk el. Amíg a zaj forrását kutatja, osonjunk be a szobába. Természetesen vigyünk magunkkal minden mozdítható értékes dolgot, az orgazdánk szívesen megveszi majd. Miután itt kilopkodtuk magunkat, az éjjeliszekrényen pihenő feljegyzést olvassuk el. Sompolyogjunk ki innen a másik ajtón, tovább a folyosón, majd le a lépcsőkön. Nem győzöm hangsúlyozni: mindent lopj el, ami kicsit is csillog! Hallgassuk ki a beszélgetést, majd az árnyékokat használva, lopjuk el a bársonyerszényt is. Igyekezzünk a konyhába. Elkapnak minket, de nincs baj – egy Flash Bombot vágjunk földhöz, és nyugodtan menjünk el a szembevillantott őr mellett.

2: End Of The Bloodline

A kihallgatott beszélgetés igen érdekes információkat tartalmazott, plusz még az orgazdánk is megerősített mindent, így jutottunk el ehhez a küldetéshez, a Rutherford Kastélyhoz. Sok módja van a bejutásnak, a legegyszerűbb lesz a mi útvonalunk. Lőjünk egy Water Arrow-t az Oroszlánfejre, így eloltjuk a fáklyát. Ezután másszunk fel a létrán (nyugatra van, az iránytű az egyik legfontosabb kellék, a végigjátszás is ennek aktív használatával íródott), és a bástyákon settenkedjünk tovább. Gyerünk lejjebb és lejjebb, majd a polcról vegyük fel a Health Potiont, és olvassuk el a feljegyzést. A térkép szerinti jobbalsó (délkeleti) sarokban van egy csini kis láda, benne egy értékes tál. Menjünk lassan a horkolás irányába. Ne zajongjunk, különben felkel az őr. Itt is van egy láda, amely csak arra vár, hogy feltörjük a zárját. Az északkeleti ajtón menjünk ki, és a fegyvertárban bóklászó őrt üssük ki, majd rejtsük el. Vegyük fel a nyilakat, amelyek a szoba jobb oldalán vannak szétszórva, végül a bal oldalon lévő kijáraton hagyjuk el ezt a helyiséget. Most ne menjünk az Inner Quarters ködös folyosójára, hanem folytassuk utunk a festményekkel tűzdelt szoba irányába. Oltsuk el a gyertyát, majd a szolgálót üssük le. Távozzunk a szobából, majd haladjunk déli irányban tovább. A folyosón bóklászva tőlünk jobbra lesz a terem, ahol a Vault van. Itt egy őr járkál, üssük le. Még egy zsoldos áll őrt errefelé, szedjük le. Most ne menjünk le a Vaulthoz, majd később visszatérünk. Tehát folytassunk settenkedésünket déli irányban, oldalt lesz egy zárt ajtó, amely mögött egy kis étkező leledzik. Osonjunk az ablakon kifelé bámészkodó őr mögé, és vágjuk kupán.  Rengeteg potenciális zsákmány van a szobában, tehát lopkodjunk szorgalmasan, és olvassunk el minden feljegyzést. Menjünk vissza a folyosóra, és tovább, a jól megszokott déli irányba. A végén egy őr poroszkál, akit egy jól célzott ütéssel elaltathatunk. Megint a kastély elejében vagyunk, úgyhogy most már leüthetjük a szobor körül járkáló őrt. A hatalmas kőfigurától nyúljuk le az értékes jáde követ. Bemehetünk a nagyterembe, ahol az erkélyt és lépcsőket, no meg a hatalmas Oroszlánszobrot találjuk. Mindössze egy zsoldos kóborol erre, üssük ki, majd vegyünk magunkhoz minden mozdíthatót. Az északi oldalon egy szép festmény csillog, ez az a hiányzó Special Loot, amelyet az Expert szinten játszók figyelmen kívül szoktak hagyni. Másszuk meg a sok lépcsőt, majd menjünk be az ajtón.  Ne a ködös folyosó felé menjünk, hanem körbe, míg el nem érkezünk a nekünk háttal álló szolgálóhoz. Üssük le. Gyerünk a következő szobába, törjük fel a zárat, és csórjunk el mindent bent. A dobozkát toljuk el, és a mögötte rejlő lyukon másszunk át. Pontosan azon az erkélyen leszünk, ahol Mortimer festménye található. Nosza, tegyük a zsákba. Nyomás vissza a földszinti ködös folyosóhoz. Ez bevisz minket az Inner Quarters-be. Menjünk csak egyenesen, és a kertbe érünk. Az őrt ápoljuk le, rejtsük el. A kertből két ajtó nyílik. A déli falon lévő zárva van, de veszélytelenebb, mint a másik. Törjük fel. Várjuk meg, míg a lányok befejezik a csevegést, majd üssük le azt, aki az ablakhoz ment. Settenkedjünk az ebédlőbe, és csendben vágjuk kupán a másik fehérnépet is. Egy őr is van itt, de nem sokat lát. Mindenesetre csak óvatosan. Lopjunk minden mozdíthatót. Vissza a lila ruhás szolgaleány folyosójára. Most menjünk a konyha felé, és kólintsuk tarkón a szakácsot. Kleptomániánkat éljük ki nyugodtan a séf területén, majd a szobájában olvassuk el a naplóját! Új feladatot kapunk: ki kell derítenünk, hogy nyissuk ki a rácsot a Vaultnál. Sipirc vissza a kertbe, majd a lifttel egy emeletet emelkedjünk. Felérve induljunk jobbra, meglátjuk, hogy egy őr álldogál ott. Üssük le, rejtsük árnyékba. Az ajtón belül egy katona, fáklyával felszerelkezve kolbászol fel-alá, balra pedig beszélgetnek. Várjuk ki türelmesen a csevegés végét, majd lopakodjunk oda, és iktassuk ki a lányt (itt, a lépcső alatt guggolva találhatunk egy mélyedést, amelyben egy gyűrű rejtőzik). Figyeljük ki a járőrt a spirállépcsőn, kövessük és vágjuk fejbe. Menjünk fel Lady Elizabeth szobájába és fosszuk ki. Miután végeztünk, szaladjunk vissza a fáklyával poroszkáló őrfajzathoz, és helyezzünk el egy ütést a tarkóján. Lord Ember szobája előtt még egy őr áll, őt is altassuk el. Törjük fel a zárat, majd menjünk be. Itt üssük ki az uraságot, ami után kedvünkre garázdálkodhatunk. Amennyiben végeztünk a fosztogatással, olvassuk el a naplót. Menjünk oda az asztalához, és a nem égő fáklyát fordítsuk el! Ugorjunk ki az ablakon, majd a párkány szélén pihenő gyűrűt vegyük fel, vessük magunkat a mélybe, és a ködön keresztül irány vissza a Kastély külső része. A nyugati oldal felé haladva menjünk le a pincébe, ahol most már nyitva van a rács! Vegyük magunkhoz a dolgokat a Vaultból, majd osonjunk ki az épületből pontosan ugyanúgy, ahogy bejutottunk. A főkapun át távozzunk!

Első nap a városban: Garrett lakásán vagyunk. Egy szokásos tolvajotthon, próbazárakkal, gyakorlóbábuval, és egyéb nyalánkságokkal. Első dolgunk, hogy eljussunk Black Alley-be, az orgazdánkhoz. A szökőkútból vegyük ki a nyilakat, majd bandukoljunk tovább. Ez egyszerű, csak meg kell nézni a térképet. Mikor meglátjuk a vörös kéznyomokat, nyert ügyünk van. Vigyázzunk, mert a városi őrség körözési listájának élén vagyunk, tehát ne botoljunk egyik Watchman-be sem. Tehát a piros nyomokkal díszített sikátor legutolsó háza Heartless Perry-é, oda kell bemennünk. Lady Elizabeth emberei megszorongatták, így nem veszi meg tőlünk a Bloodline Opalt, és még a nevünket is elmondta a verés után. Nagyszerű. El kell jutnunk Stonemarketbe, kikerülve a Lady embereit. Vissza a lakásunkhoz, onnan már látni a három embert, aki vár ránk. Guggolva osonjunk a bal oldalukra, az ott lévő ládára másszunk fel, majd innen a tetőre. Ereszkedjünk mögéjük. Amennyiben nem akartok szöszmötölni, bevághattok közéjük egy Flash Bombot, és eliszkolhattok mellettük. Megérkezünk Stonemarket Plazába, rögtön jobbra, a sikátoron végigmenve kiérünk egy kis bokorszerűséghez. A jobb oldali falon egy ködös ajtó van, ezen menjünk át. Stonemarket Properben vagyunk most. Hallgassuk ki a két tolvajt, majd lopjuk el az egyiktől a térképet. Ezután a Hammerite épület jobb oldalán induljunk el, le a sikátorba, majd a második lesz Bertha boltja, ahova indultunk. Itt kapunk egy üzenetet, miszerint valaki akar velünk találkozni Terces Courtyardban. Vissza Stonemarket Plazába, és az északnyugati részén megtaláljuk a helyet, amelyet keresünk. Sétáljunk a szoborhoz. Választhatunk, melyik küldetést csináljuk meg először: a Pagan vagy a Hammerite helyet fosztjuk ki előbb?

3: St. Edgar’s Eve

A Hammer küldetést vállaltam el először, ehhez vissza kell menni Stonemarket Properbe, és a hatalmas főkapun besétálni. Egy őr grasszál, egy pedig a főbejáratnál álldogál, mindkettőnek ugyanazt a sorsot szánjuk: pár órás alvás. Tolvajlelkű egyének vagyunk, így a katedrális bal oldalán másszunk be az erkélyen keresztül. Menjünk fel az északi lépcsőkön. Itt két Hammer járőrözik, egy a nyugati, és egy a keleti „lelátón”. Mindkettőt üssük ki, és hallgassuk az alattunk folyó beszélgetést. Miután ezt megtettük, járjunk körbe a karzaton, és fosszuk ki alaposan. Ezután menjünk le a nagy csarnokba, amelyet az előbb még fölülről szemléltünk, iktassuk ki a hammeritát, olvasgassunk és raboljunk. Induljunk keletre, a kertbe. Itt is van őr, de nem mondom el, mit kell vele/velük csinálni… A lépcsőt másszuk meg, a tetején lévő ajtó Griedus szobájába vezet. Simán hátba támadhatjuk őket, majd fosztogassunk, és ne feledjük el az asztalon található apró kalapácsot. Távozzunk ahol bejöttünk, utána a keleti oldalon lévő barakkba menjünk be. Várjuk meg a beszélgetés végét, és az itt maradt őrt iktassuk ki. Induljunk a keleti lépcsők felé, és ott is üssük le a bóklászó Hammert. Fent lesz még egy őrködő emberke, tegyünk vele is hasonlóan. Fosztogassunk, majd vissza a lépcsőkhöz, és csekkoljuk a rácsot. Másszunk át a lyukon, és a hálóteremben találjuk magunkat. Üssünk ki mindkét Hammert, lopjunk, majd irány vissza a kertbe, onnan pedig a West Courtyardba. Itt hallhatunk egy beszélgetést Dreptről, ezután vágjuk kupán mindkét embert. (A papot nehezebb kiiktatni, vessünk be minden eszközt, nehogy észrevegyen minket.) Menjünk be a kapun, amelyet őrzött. A csevegés közben oltsuk el a fáklyát, hogy kényelmesebben mozoghassunk. Innen északra, nyugatra és délre van egy-egy őr/munkás, akik mind arra várnak, hogy reggel fájó fejjel ébredjenek! Olvassuk el a délen kiütött fazon melletti jegyzetet. Induljunk északi irányba tovább, akármelyik ajtón át. Fejünk fölött van az ellopandó ereklye. Még nem szerezhetjük meg sajnos, inkább menjünk fel a lépcsőkön, kólintsuk fejbe a kósza Hammert, majd a következő lépcsőkön le, és üssük ki a járőrt. Menjünk be a raktárba, és vigyünk minden ingóságot. Hagyjuk el a helyiséget, szaladjunk nyugatra, be a következő szobába. Fosszuk ki és kapcsoljuk le a villanyt, majd menjünk át Inspector Drept szobájába. Innen is kifele, és északi irányba botorkáljunk tovább. Az Undead sütögetés után üssük le a papot, majd indulás észak felé, és használjuk a Stamping Machine-t. Pár másodperc elteltével vegyük magunkhoz a produktumot, és irány vissza a Reliquary-be. Helyezzük be a kis kalapácsot és a frissen szerzett fogaskereket a helyére, és nézzük, ahogy leereszkedik a ketrec. Innen már csak annyi a feladatunk, hogy a bejáraton keresztül elhagyjuk a St. Edgar katedrálist. Mivel mindenkit leütöttünk, tiszta az út kifelé.

Második nap a városban: A következő küldetéshez vissza kell mennünk South Quarterbe, és meg kell keresnünk a kutat. Ez a zöldségessel szemben állva, balra lesz, egy törött rács mögött.

4: Into the Pagan Sanctuary

Elöljáróban csak annyit, hogy a zsákmány gyakran szikla mögött, vagy egyéb jól elrejtett helyen lesz pihentetve, tehát a sasszeműek előnyben vannak ennél a missziónál. Miután az emberek befejezték a bájcsevelyt, le kell szednünk mindhármat. Először a hátunk mögötti érmét kaparjuk össze, majd szépen sorjában intézzük el ezeket a gazfickókat. A kiindulási pontra állva induljunk balra, ahol a Pagan őr lenyomta az egyik gazembert. Nem kérdéses, hogy ki került ki győztesen a csatából, takarítsuk el a maradékot óvatosan. A Pagan sámánt is iktassuk ki, majd bent, a beszélgetős csajok közül az ott maradt leányt is vágjuk kupán. Természetesen – mint mindig – most is kutassunk át mindent, és lopjuk el, ami mozdítható! Az alagutak északkeleti végén átjuthatunk a Sewers-be. Gyorsan másszunk fel akármelyik szélére a csatornának, ahol járőrözni fog egy férfi, egy nő, és Leafer, akinél az áhított Pagan térkép van. A lényeg itt annyi, hogy ne menjünk le a vízbe, mert egy egész hatalmas vízibolha mászkál odalent, és nem tesz túl jót az egészségünknek. Óvatosan iktassuk ki a három személyt, és fosztogassunk, majd ha végeztünk, északon keressünk egy létrát. Felette sűrű köd, ez vezet fel a Pagan Sanctuary-be! Itt két őr botorkál, üssük le, majd rejtsük el őket. Másszunk fel a lyukas tetőre a fejünk fölött, és kleptománkodjunk egy kicsit a dobozoknál. Ennek befejeztével, déli irányba menjünk tovább. A sámánasszonyt csapjuk tarkón, keletre menjünk be óvatosan, mert hemzseg a Paganoktól, és az első emeletről lopjuk el az Ezüst Urnát. Vissza a fő folyosóra. Menjünk le a patakba, várjuk meg az árnyékban, míg a víziszörny elhalad, utána szabad utunk van. Keressük meg a leszakadt lépcsőket, és kapaszkodjunk fel rajtuk, fel a legtetejére, kövessük a párkányt, majd még egy szinttel másszunk feljebb, innen a csöveken haladva besétálhatunk a Factory fölé. Itt szerencsére csak az egyik Special Loot van, tehát vissza a patakba, és rohanás a nyugati oldalára (közben vigyázni a monszterre, nehogy észrevegyen)! Másszunk fel a létrán, így a Sanctuary északi felén találhatjuk magunkat. Olvassuk el a naplót, majd az ágy fölötti gerendákat átnézve megtalálhatjuk a második Special Lootot. Ugorjunk le csendben, és viseljük gondját a sámánasszonynak. Fosszuk ki a ládát, és olvassuk el a papírost. Keleti irányban távozzunk. Itt két járőrködő Pagan lesz majd, próbáljuk meg úgy leütni az elsőt, hogy ne figyeljen a második, utána már úgyis mindegy. Másszunk át a tábortüzes terembe, és az ott álldogáló embert üssük le. Innen menjünk tovább észak felé, majd az itt kolbászoló őrt is vágjuk kupán. Olvassuk el az ajtófélfára tűzött jegyzetet, ezután szerezzük meg ezt a kincset, amely egy szép bogár, méghozzá bronzból. Vissza a nyugati szobába, másszuk meg a lépcsőket, fent egy Pagan néni van, vigyázat! Nyugatra, a gerendáknál egy szép szobor pihen, zsákmányoljuk! Ugorjunk le a földszintre, és északra induljunk el a Taproot barlangba vezető lépcsőhöz, amelynek aljában egy őr járkál, aki csak arra vár, hogy tarkója találkozzon a mi furkósbotunkkal! A folyosó végén meglátjuk a hatalmas oltárt, amely körül egy szörny ólálkodik és egy sámán álldogál. Egyszerű: lőjünk egy Water Arrow-t a „VÍZ”-jelre, egy Moss Arrow-t a „MOHA” jelre, majd mikor elhalad az Ent, egy fejlövéssel intézzük el a nőt, és vonszoljuk az oltár „VÉR” részére. Kinyílik a zármechanizmus, és elvehetjük a Paw-t, amiért jöttünk. Készüljünk fel a pálya végére, amennyiben nincs meg minden szükséges Loot, menjünk vissza keresgélni, MIELŐTT még elvennénk a Paw-t. Amennyiben már nálunk van, nem mehetünk vissza a Tunnels-be! Irány vissza a legelső helyiség, ahol felbukkantunk a Sanctuary-ben, és Mission Accomplished!

Harmadik nap a városban: Kedvünk szerint váltsuk pénzre zsákmányainkat, töltsük újra készleteinket kedvenc orgazdánknál és tolvajkellékesünknél. Ezek után irány Terces Courtyard, amely Stonemarket Plazában van még mindig. Itt találkozunk Artemus-szal, akit követve bejuthatunk a Keeper Library-be.

Keeper Library: Itt akárhova mehetünk, kivéve a Tiltott Könyvtárat (Forbidden Library)! Mivel ez nem egy küldetés a szó szoros értelmében, ezért rátok bízom, merre mentek, de ne lopjatok tőlük túl feltűnően, és ne bántsátok a Keepereket! Keressünk a „Dark Age”-re utaló nyomokat a nyitott könyvekben, ezután beszéljük Artemus-szal, és Isolde-dal. A Hammerek hagytak nekünk egy levelet, ezt is tanulmányozzuk. Nyissuk ki Isolde Glyph-jét, és távozzunk, ha végeztünk a Keeper könyvtárral. Innen sipirc vissza South Quarterbe, és szaladjunk a Docks-hoz vezető kapuhoz. Még mindig zárva lesz a karantén miatt, de tőle balra egy Glyph-et használva átsurranhatunk.

The Docks: Hely hiányában ismételten nem írom le túl részletesen ezt a kerületet, de dióhéjban el tudom mondani, mi merre van. Először is a Főutcán nyugatra indulva egy őrrel találkozhatunk majd, üssük le vagy kerüljük ki, majd az utca végén a boltban töltsük fel készleteinket, és vegyük meg a „Climbing Gloves”-t potom kétezer aranyért. Innen induljunk déli irányba, mígnem két cseverésző őrbe nem botlunk. Hagyjuk, hogy befejezzék mondandójukat, aztán osonjunk át a fődokkba, ahol az Abysmal Gale dokkol.  Előtte viszont két őr és egy járókelő mászkál. Nekem tolvajmódon, egyenként körülbelül fél órába telt „levadászni őket”. Amennyiben szabad az út, nyomás a hajóra.

Abysmal Gale: Ez sem küldetés, csak annak látszik. Viccet félretéve, egyetlen dolgunk van itt, hogy a raktérben elolvassuk a nyilvántartást, és valamilyen nyomot találjunk a Compendium of Reproach-hoz.  Tele lesz a hajó bendője jóllakott, oldszkúl zombikkal, akik egy-két Flash Bomb-tól simán padlóra kerülnek. Itt sincs túl sok magyaráznivaló: le a hajó rakterébe, nyomozni. Miután teljesítettük feladatainkat és kaptunk egy újat, elhagyhatjuk a hajót!

5: The Sunken Citadel

Én azt mondom, menjünk le a föld alá. A kiindulási pont környékén van a lejárat, a főutcáról nyíló egyik kis beugróban. Miután a pályára megérkeztünk, induljunk el, és figyeljük a piros jeleket, amelyeket az itt eltűnt Keeper hagyott maga után. A nagy teremben, az elolthatatlan tűz körül két Krushok őrjáratozik. Mindkettőt csapjuk kupán és hajítsuk őket az árnyak közé. Amennyiben elintéztük őket, iszkoljunk nyugatra, majd délre a járaton keresztül. Itt egy patkányfajzat őrködik, akit a szokásos módszerrel vonjunk ki az egyenletből, majd olvassuk el a feljegyzést. Innen a keleti „ösvényen” távozzuk, mely az arénába vezet. Menjünk csak el a lépcsőkig, ahol két egérszabású beszélgetését hallgathatjuk ki. Várjuk meg, míg berohannak a terembe, hogy megdézsmálják a Krushokok tojásait. Amint alábbhagy a csatazaj, óvatosan belopakodhatunk. A harcban általában egy túlélő akad, így akárki is legyen az, könnyűszerrel elintézhetjük. Most már nyugodtan kirabolhatjuk ezt a helyiséget is. Középen le lehet menni, egy szertartásterembe, ahol Special Lootot is találhatunk, egy őr mellett. Menjünk vissza a „felszínre”, majd déli irányba poroszkáljunk tovább. A kékláng teremből nyugatra távozzunk, innen északra, majd északnyugatra, ahol egy patkány járőrözik. Leütése után délre, majd nyugatra. Ne felejtsetek el zsákmányolni szorgalmasan, így a földrajz óra folyamán sem! Itt megtalálhatjuk a „ködös folyosót”, amely átjárót képez a pálya második felére. A másik út pedig zsákmányhoz vezet. A Citadel Core-ban vagyunk most, induljunk keletre, a fürdőhelyiségbe. Megvárhatjuk, míg a két Krushok befejezi a beszélgetést, és egyenként, csendben leszedjük őket, vagy nemes egyszerűséggel közéjük dobunk egy Gas Bombot, míg cseverésznek. Innen távozzunk déli irányba, majd a könyvtárba, egyenesen tovább. Menjünk le a lépcsőn. Két Pagan és két Krushok harcolt a könyvtár elárasztott előterében. A túlélőket, vagy túlélőt szokásos módon vágjuk fejbe, majd dobjuk az árnyékba. Raboljunk, mint Brick Top a Blöffben, utána fel a lépcsőkön, természetesen a könyvtár irányába.  Két őr járkál bent a polcok között, úgyhogy nagy elővigyázatossággal szabaduljunk meg tőlük. A délnyugati sarokban egy ajtó, ezen át eljutunk az eltűnt Keeper maradványaihoz. Olvassuk el a naplóját, és vegyük magunkhoz az eltűnt Glyph key-t. Menjünk vissza a könyvtár előterébe, és másszuk meg a nyilvánvaló falat (keleten, hatalmas nagy ablakszerűséggel), a nemrég vásárolt kesztyűnk segedelmével. Két Krushok lesz itt, szóval maximális óvatossággal időzítsük akciónkat. Miután mindkettőt lenyomtuk, az északnyugati kijáraton továbbhaladva még egy őrbe ütközünk. Őt is altassuk el csöppet. Gyerünk északra a trónterembe. Egyszerűen az erkélyen menjünk körbe, lőjünk egy Moss Arrow-t a csillárra, ugorjunk rá, és vegyük el a koronát. Ezt észreveszik, de mi csak ereszkedjünk le, ha szükséges lőjünk még egy adag mohát a lábunk alá, és raboljuk ki a maradék két ládát! Ennyi volt, végre megyünk Moira özvegy házába! Térjünk vissza oda, ahol bejöttünk a pályára.

Negyedik nap a városban: Úgy juthatunk el az Overlook Mansion-be, hogy a bolttól, ahol a mászókesztyűt vettük délre fordulunk, és a két őrt elintézve elkötjük a kis csónakot a dokk baloldaláról!

6: The House of Widow Moira

Szóval a legtitkosabb nem titkos helyen kötünk ki, és a lift segítségével rögtön induljunk is felfelé. Egy őr poroszkál majd erre, őt vágjuk fejbe. A következő helyiségben épp ketten kártyáznak, majd az egyik elindul fel, a lépcsőkön, a másik pedig marad a helyén. Az ülő bácsit mondjuk egy Gas Arrow-val altassuk el, és fosszuk ki a környékét. Menjünk utána fel, majd ki a szabad térre. Itt három ember őrjáratozik, úgyhogy nagyon óvatosnak kell lennünk. A nagyobb kaland kedvéért a főbejáraton osonjunk be a villába. Mindhárom őrt vágjuk kupán, csupán időzítés és ritmusérzék kell a sikerhez. Akik nem óhajtanak szöszmötölni, felmászhatnak a mászókesztyű segítségével a főbejárat fölé. Szóval miután kiiktattuk az őröket, piszkáljuk meg a zárat, és voilá, bent is vagyunk. Bent várjuk meg, míg az egyik ember elandalog, és a másikat intézzük el. Menjünk délre, osonjunk el az üldögélő fickó háta mögött, majd nyugatra, az üvegajtón keresztül távozzunk. Óvatosan lopkodjuk körbe, de nagyon, nagyon vigyázzunk a macskára! Kellemetlen nyávogásokat ereszthet el, amennyiben belebotlunk. Menjünk vissza a hallba, onnan pedig északra. Itt sok zsákmányra tehetünk szert, majd fordulás nyugatra, a lépcsőkön botorkáljunk fel. Az itt állomásozó őrt csapjuk tarkón, majd lopkodjunk el mindent, és végül keletre indulva folytassuk utunk a folyosón. Déli irányban lesz egy szoba egy alvó nővel, és jelentős zsákmánnyal. Megint csak a déli ajtón kell távoznunk a nappaliba, ahonnan a változatosság kedvéért újfent déli irányban kell távoznunk. Nyugatra, a vendégszoba felé kell mennünk, ahol két ember épp az özvegy kirablásán tanakodik. Micsoda gazemberek. Mégis ki képes ilyesmit tenni? Ööö… Oké, szóval, ugráljunk egy kicsit, csalogassuk ki az egyiket, üssük le, utána a másikkal is tegyük ugyanezt. Zsákmányoljunk, amit lehet, majd vissza a földszintre, és a lilaködös folyosón menjünk át Overlook Properbe. A nyugati oldalon kezdünk, előttünk a kör alakú terem. Várjuk meg mindkét beszélgetés végét, majd induljunk le északi irányba, balra. Üssük le az őrt, majd vissza a nagy terembe. A szolgálólány is visszanéz majd, így őt is gyorsan leüthetjük. Gyerünk északra a galériába, a zsoldost természetesen nyomjuk le. Nincs sok zsákmány, de jegyezzük meg, hol van a hely, később járunk még erre. Menjünk is ki innen kelet felé, a konyha irányába. A szakácsot most is vágjuk kupán. Dél felé van az étkező, egy lánnyal, egy üldögélő őrrel és egy macskával benépesítve. Intézzünk el mindet maximális diszkrécióval, majd „szálljunk” dél felé. A zárt ajtót piszkáljuk meg, és raboljuk ki a dolgozószobát. Menjünk vissza a nagy lépcsőkhöz a kör alakú termen kívül, és másszunk a tetejére. Két őr strázsál itt, úgyhogy szépen, kimérten üssük le őket. A keleti részen szobák vannak, bennük három ember. Egy idő után kiront az egyik, ezt használjuk ki, majd a maradék kettő is különválik, így őket is kiiktathatjuk. Keressük meg a spirális lépcsőt, fent van Moira özvegyasszony, vigyünk neki egy üveg bort a konyhából, ezután a kör alakú terem karzatán északra futva menjünk a lakószobákba, és játsszuk le a fonográf üzenetét. Vissza a földszinti dolgozószobába, az íróasztal alsó részén nyomjuk meg a gombot, és tűnés innen a Galériába! Menjünk le a lifttel, majd be a titkos szobába. Vegyük el a Compendiumot, és a ládából a pénzeszsákot (az özvegy csődbe megy e nélkül, az Expert szint teljesítéséhez viszont elengedhetetlen, hogy ellopjuk)! Menjünk vissza a kis csónakunkhoz, hogy befejezzük a pályát.

Ötödik nap a városban: Irány a Forbidden Library, most már szabad út vezet oda. Új feladat: be kell törnünk az óratoronyba! Mindenek előtt adjuk el a zsákmányt, és vegyünk felszerelést. A Krushok Koronát ne adjuk el, mert akkor a játék későbbi részében nem kell majd visszalopnunk. Irány a Stonemarket Plaza északkeleti sarka, keressünk szép nagy csöveket, kéken világító Glyph-fel. Másszunk fel, majd a csövön lopakodjunk be.

7: Killing Time

Alapjában véve csak lefele kell haladnunk, menekülési tervre sincs szükség, mert ha teljesítjük a feladatunk, egyből végzünk. Nyomás ki a csőből, majd le a jobb hátsó sarokban álló létrán. A járat végén megérkezünk egy nagyobb terembe, ahol két óriási inga leng. Óvatosan, nehogy összezúzzon minket! Két Hammer járkál itt fent, mindkettőt rakjuk az árnyékba. Az északkeleti falon fent egy gyémánt fogaskerék van, másszunk fel érte, ugyanis ez egy Special Loot. Az északkeleti sarokban ugyancsak egy létra van, ereszkedjünk le rajta. A járőrt szedjük le, majd a folyosó déli végén található íróasztalt fosszuk ki, itt lesz a második Special Loot, és nézzük meg a tervrajzot. Keressük meg a keleti ajtót, és irány a hálóterem. Itt egy munkás van, üssük le. Rengeteg zsákmánytárgy van itt, ne szalasszunk el egyet sem. Vissza a nagy folyosóra, ahol az íróasztal volt, és az északkeleti ajtón menjünk be, majd a lépcsőkön le. Itt két őr lesz majd, könnyű préda mindkettő. Az északkeleti sarokban szoba zsákmánnyal, a központi helyiségben szellőzőjárat kinccsel (Expert szinten 55-60% kincs a szükséges mennyiség, mert a földszintről szinte lehetetlen visszajutni). Ezután vagy a lifttel, vagy a létra segítségével ereszkedjünk egy szinttel lejjebb. Innen le kell jutnunk a padlóra. Falmászó kesztyűvel vagy csöveken ereszkedve érjük el a „földszintet”, majd a lenti őrt üssük le. Három pap figyeli különböző magasságokból a terepet, bí kerful! Keressük meg az egyik sarokban a „lilaködös” átjárót, a Lower Clocktowerbe! Vigyázat, mert zajos fémpadlók vannak mindenütt! Jobbra kanyarodik a járat, majd az északkeleti részén lehetőség lesz északra fordulni. Tegyünk is így, majd le a létrán, üssük ki az őrt. Körben haladva az egyik sarkon egy Pap lesz, őt is üssük le és lopjuk el azt a tárgyat, amit szemlélt, ezzel megvan mindhárom Special Loot. Az északkeleti sarkon egy lift van, ereszkedjünk le. Két őr van egymás mellett, úgyhogy kényelmesen dobjunk közéjük egy Gas Bombot. Az asztalról nyúljunk le mindent, kellően sötétítsük el a helyet. Egy harmadik emberke is járkál délnyugatra. Kövessük a folyosót még egy liftig, és ereszkedjünk a pincébe. Itt, a felső karzaton két ember található. Üssük le és zsebeljük őket ki. Az értékeket vihetjük innen fentről, azonban a karokhoz és szelepekhez még ne nyúljunk. Lent van három őr. Először szedjük le a magányost, majd dobjunk gázt a maradék kettő közé. Amennyiben megvan a szükséges mennyiségű Loot, húzzuk meg mindkét kart és tekerjük el a szelepet (sorrend: Coal Dispenser, Steam Release Lever és Halting Mechanism)! Hangos, feltűnő bumm.

Hatodik nap a városban: Gyorsan rohanjunk vissza a Keeper Library-be! A városban káosz van az óratorony romba dőlése nyomán, de mi csak szaladjunk a szokásos Glyph-hez, amely a könyvtárba vezetett minket mindig. Azt nem mondom el, mi történt, de most még a Keeperek is ránk küldték az Enforcereknek nevezett bérgyilkosaikat. Könnyen kikerülhetjük őket. Személy szerint odacsaltam őket a Hammerekhez, akikkel Allied státuszban voltam, vagy egyenest az orgazdámhoz rohantam az Old Quarterbe, nem törődve az engem üldözőkkel. Megérkezve gyilkosság színhelye fogad minket, találjuk ki, mi is történt. Keressünk nyomokat. Ezután irány South Quarter, a saját lakásunk a cél (a dokkokon keresztül gyorsan hazaérhetünk, a Glyph-ek most nem működnek). A lakásunkban nyírjuk ki az Enforcert, majd a gyakorlóbábu környékén olvassuk el a feljegyzést. Irány Black Alley, ott nyílik egy titkos portál Old Quarterbe. Innen északkeletre, majd jön az átvezető mozi. Rettentő sebesen vissza a Keeper Library-be, Stonemarket Plazába. A Glyph nem működik, ezért másszunk fel a felette lévő ablakba. Szerezzünk térképet, és menjünk Orland irodájába.

8: Brethren… and Betrayers

Az északi toronynál kapjuk kézhez az irányítást. Ereszkedjünk le a szellőzőn, majd a két embert hagyjuk távozni. Menjünk be a Council Chamberbe, ahol egy Elder bóklászik, üssük ki gyorsan. Innen sipirc délre, és szedjük le a szobrot szemlélő Keepert. Innen menjünk fel az Elder Library-be, ahol még egy férfit kell lecsapnunk. A déli falon (ahol a használaton kívüli Glyph van) másszunk fel és gyűjtsünk be egy Special Lootot (a másodikat elvitték a Scribe Roomba)! A szoba északkeleti sarkából másszuk meg a délre vezető lépcsőket, fent egy fáklyás vár majd minket! Innen nyomás délre, az előbb említett Scribe Roomba, a pódiumon van a könyv. Nyugatra induljunk a folyosón, és üssük ki a két öreget, majd térjünk be az étkezdébe (ajtó a nyugati falon). Fosszuk ki a helyiséget, amelyet egy ember lent, egy pedig fent a „gangon” figyel. A karzat keleti oldalán nyílik egy ajtó a hálótermekbe, úgyhogy menjünk is oda. Mindössze ketten vannak bent, nem okozhatnak túl nagy fejfájást. Az északi oldalon lévő ajtó Artemus szobájába vezet. Fosszuk ki, de nehogy elfelejtsük a Keeper Ringet magunkkal hozni. Hagyjuk el a szobát, és menjünk fel a hálóterem második szintjére. Itt járjunk körbe addig, amíg egy érdekes mélyedést nem találunk a falon. Itt használjuk az előbb ellopott gyűrűt. Bejuthatunk Orland szobájába, ha felmegyünk a frissen megnyílt lépcsőkön. Nézzünk körül a First Keeper rezidenciáján, vigyünk minden mozdítható dolgot, és olvassuk el a naplóját is. Azt a piros Glyph-et el kell pusztítanunk, hogy kinyíljon a többi! Egyszerűen csak lőjünk rá egy Fire Arrow-t, hogy megolvassza. Most már visszamehetünk az Elder Library-be, és használhatjuk a Lower Library-be vezető Glyph-et! Ezt tegyük is meg minél előbb! Nem kell félni, nem lesznek itt lent ellenségek, tehát akár csoszoghatunk is, ha kedvünk úgy tartja. Induljunk kelet felé, a Hall of Statues-ba. Ne kérdezzetek semmit, de oltsatok el minden fáklyát itt és az északi szobában is. Menjünk északra, majd keletre, a könyvtárba. Fosztogassunk, és oltsuk el az összes fáklyát, gyertyát. Menjünk vissza a Lower Library bejáratához, majd nyugatra Caduca szobájába. Tisztítsuk meg a szobát a sok értékes szeméttől, majd olvassuk el a szobor szájába tűzött jegyzetet.  Elolvasása után vissza a Hall of Statues-ba. Most már érthetitek, miért oltottuk el a fáklyákat. Négy-öt ilyen mászkál itt, úgyhogy nagyon óvatosan! Menjünk a Library-be az előbb memorizált úton, itt használjuk a Glyph-et, hogy befejezzük a pályát.

Hetedik nap a városban: Az Enforcer-ek még mindig a nyomunkban vannak, vigyázat! Csekkoljuk a térképet, és ez alapján induljunk el Auldale-be! Inspector Drept lakására kell mennünk (emlékezzünk csak: a St. Edgar katedrális kirablásakor jártunk az ő irodájában is)! Egyszerű, csak a Pubig kell eljutnunk, és ott a kalapáccsal díszített ablakot kell megközelítenünk, vigyázva az őrökre és Paganokra. A látogatás után kapjuk a fülest, hogy a Shalebridge Cradle-t kell megnéznünk bővebb infóért. Irány Old Quarters, ahol a térképet használva könnyen megtalálhatjuk. Térkép ehhez a küldetéshez Fort Ironwood alatti katakombákban, az Architect sírjában található. Nem muszáj megszerezni, a Cradle e nélkül is feltérképezhető!

9: Robbing the Cradle

Készüljetek fel, mert ez a játéktörténet egyik legfélelmetesebb pályája. Simán elmenne akármelyik Silent Hill epizódjának. Már az alapszitu is durva. Egy hajdani árvaház, amely egy őrültek házává bővítettek, majd az egész leégett és elhagyatott lett. Félelmetesebb lesz, mint akármelyik horrorfilm, vágjunk a közepébe (mazochisták, és erős szívűek játsszák éjszaka, kizárólag a monitor fényénél)! Induljunk el jobbra, és a lefele vezető csapóajtót keressük meg. Nyissuk ki, és másszunk be. Menjünk északra, majd keletre, és menjünk fel a lépcsőkön. Ne figyeljetek a hangokra. Fent irány észak, és a következő lépcsőket is másszuk meg. Mondom, hogy ne figyeljetek a hangokra! Menjünk be a padlás ajtaján. Nézzük meg itt a festményt, amely a földön van nekitámasztva valaminek. A kislány szelleme (aki mellesleg kiköpött Gamal, a Keeperektől) a segítségünket kéri, hogy „kiszabadulhasson”. Sipirc le a második spirállépcsőn, és itt keressük meg a Health Potiont és az Oil Flasket. Menjük keleti irányba, raboljuk ki a Treasurer’s Office-t, majd vissza nyugatra a Lobby-ba, le a lépcsőn, ezután fel a nyugati lépcsőn a hálóterembe. Ennek kifosztása után futás vissza a Lobby-ba, nézzünk körül, majd az északi kijáraton távozzunk onnan is. A rácsos kapu zárva, de a létrák segítségével lejuthatunk a Storm Cellarba. Innen induljunk nyugatra, és a polcokon keressük meg a Lauryl vérét tartalmazó fiolát! Ebből a teremből dél felé kell botorkálnunk, hogy megtaláljuk a generátor termét. A biztosíték kiment, így dobjuk el. Keresnünk kell egy újat, hogy kinyíljon a rácsos kapu. Ez könnyű feladat. Emlékeztek a padlásra? Gyorsan futás oda, Lauryl szellemétől balra van pár tartalék biztosíték. Pakoljuk be a jót a generátorba. Voilá: ismét van áram! A vért tartalmazó fiolát vigyük a Lobby-ba, és az egyik szennyvízcsőbe dobjuk bele! Innen megint az északi ajtón át távozzunk, de most már kinyithatjuk a rácsos kaput is! Nyomás az Inner Cradle-be. Megnyugtatásképp: a pálya összes ellensége itt lesz bent… Kilenc darab zombi lesz itt, akiket szenteltvízzel, Flash Bombbal, vagy Fire Arrow-val tudunk likvidálni. Nem érdemes nem kilőni őket, mert nagyon sok fejfájást okozhatnak nekünk. A Hall of the Records pultjánál megnézhetjük, hogy melyik cellába melyik beteget dugták be, és hogy mi volt a „hobbijuk”; ezt jó megjegyezni, mert később még fontos lehet. Innentől úgy veszem majd, hogy kinyírtátok az élőhalottakat (hmm, bizarr). Tehát sorban kutassátok át a cellákat egytől kilencig, és vigyetek mindent, ami mozdítható. Derítsétek fel a terepet, később, mikor szükség lesz az ismeretére már ezt nem tehetitek meg. Nézzünk le a hullaházba, fel a Seclusion Chamberbe és fel az obszervatóriumba. A maximális zsákmányhoz szükség van ezekre. Miután kitakarítottuk az Inner Cradle-t, menjünk vissza az ötös cellába. A furcsa falat bontsuk meg, vegyük ki Lauryl hálóingjét, majd vigyük le a hullaházba, és a krematóriumban hamvasszuk el. Ezután megtudjuk, hogy mehetünk vissza a múltba, ahol még ép a Cradle, és megkereshetjük a lány naplóját, plusz találhatunk infót a vén banyáról! Tanácsolom a viaszálarcot a sokkterápiás teremből, amelyet vigyünk fel a Seclusion Chamberbe, és adjunk a fellógatott bábura. Itt mindenképp mentsünk, mert ha elkapnak, visszatérünk a jelenbe, és keresgélhetünk további tárgyak után, amelyek visszadobnak megint a múltba. Ebben a korban az egész Cradle zöldes árnyalatot kap, és a matt fekete személyzet is figyel állandóan. Nem szabad elkapniuk minket! Aranyos plusz, hogy fegyvertelenek vagyunk. Fel kell mennünk a Nursery Towerbe. Mikor ott vagyunk fent, a terem jobboldalán kell guggolnunk, úgy kell elosonnunk a végébe. Ott lesz Lauryl naplója. A pulpituson pedig infó a banyáról! Amint ez megvan, irány a krematórium, és égessük el a könyvecskét! A sokkterápiás terem felé menjünk, és nézzünk be a Lobotomy Theatre-be. Amikor nem figyel az őr, csenjük el a kerekes kocsiról a tisztítófolyadék zöld üvegcséjét! Irány az Outer Cradle, közben vigyázzunk, el ne kapjanak. Menjünk fel a padlásra, és tisztítsuk meg a Lauryl vére áztatta padlót. Kövessük a szellemet a lila ködig. Innen menjünk vissza, le a Storm Cellarba, és zárjuk be magunkat a ketrecbe. Közel van ahhoz a polchoz, ahol Lauryl vérét megtaláltuk. Megint a múltban vagyunk. Nyomás fel a Staff Towerbe, most nem blokkolja az utat a sok törmelék. A szoba északi végén lift van, használjuk a feljutásunk érdekében. A személyzet asztalát dobbantóként használva ugorjunk ki az ablakon a mélységbe!

Nyolcadik nap a városban: Tökéletesen egyszerű a feladat: kövessük Lauryl szellemét, és útközben intézzük el a pár utunkba kerülő élőholtat. El kell mennünk Auldale-be a mozik után. A Pumping House Gamall rejtekhelye. A Parkban el kell lopnunk Dyane amulettjét, melynek a Paganok nagyon nem fognak örülni. Vissza a Pumping House-hoz, eresszük le a vízszintet, és keressük meg a ködös bejáratot.

Gamall’s Lair: Ez megint nem küldetés, csak annak látszik. Menjünk a következő terembe, majd a következőbe, másszuk meg a lépcsőket és olvassuk el a könyvet. Kolbászoljunk át nyugatra, a következő szobába, majd még egy helyiséggel nyugatabbra. A hálószobában, az északkeleti oldalon lévő könyvcsoportot nézzük meg. A bal szélső mozgatható. Titkos hely nyílik meg előttünk, ott húzzuk meg a kallantyút, gyalogoljunk északra, majd ki az erkélyre, és jön a cutscene. Utána használjuk a falon lévő Glyph-et. Tovább már nem is írom, egyrészt a helyhiány, másrészt mert innen már könnyű. A furkósbotunkkal most már leüthetjük a kőszobrokat is. Ennek tudatában keressük meg a Chalice-t és a Paw-t, melyeket a Hammerite-októl és a Paganoktól loptunk még a játék elején. Az alagúton keresztül távozzunk, ha megvagyunk. Nyomás a múzeumhoz, a főbejárat éjszaka zárva, de az egyik oldalon van egy kis beugró, amely egy alagúthoz vezet.

10: Still Life With Blackjack
 
Csendélet furkósbottal. Az egyik legtalálóbb pályacím. A bejárat előtt három őr botorkál, az egyiknél fáklya is van. Az egyik ácsorgó embertől csenjük el a kulcsot, és mikor a fényhordozó kimegy a képből, surranjunk be a múzeumba. A gyertyát fújjuk el. Olvassuk el a feljegyzést az asztalkán. Rengeteg zsákmány van itt, legalább 10000 arany összértékben. Az előteret fosszuk ki alaposan, majd az őrt is üssük le. Menjünk keletre az ajtón át, raboljunk, ezután tovább, fel az északi lépcsőkön. Az emeletre felérve intézzük el az őrt. Osonjunk nyugatra a fonográf mellett, innen északnyugatra (közben egy darab kincset se hagyjunk magunk mögött), és a vitrin körül ólálkodó őrt vágjuk kupán. Ezután az üvegszekrényt zúzzuk le a furkósbottal, és pakoljuk ki. A kurátor monoklija itt van, ez az első Special Loot. Lopva gyalogoljunk nyugati irányba, szedjünk fel minden értéket, utána vissza a fonográfhoz, menjünk el mellette, keleti irányba, majd forduljunk északra. Az Early Ironwork Jewelry feliratú vitrint is zúzzuk szét, és raboljuk ki. Keleten cseverésznek, várjuk meg, míg különválnak. Az egyik felénk jön, nyomjuk kupán. Siessünk vissza a fonográfhoz, innen délnyugati irányban egy lépcsőt kell keresnünk. Menjünk fel a harmadik emeletre, és fosszuk ki jó alaposan (körülbelül 16%-nyi zsákmány van fent)! Vigyázat, mert hozzávetőleg hat őr vigyáz a kincsekre. Amennyiben ez megvan, indulás lefelé, ahol a Heartot őrzi a villanypásztor. Lőjünk az egyik póznára egy Water Arrow-t, és 5-6 másodpercre megszűnik az áram. Ennyi idő alatt kell ellopnunk a szívet (alternatív megoldás: a felső emelet északnyugati sarkában lévő kart kell meghúzni, és másfél percünk lesz a tolvajlásra). Irány az első emelet északnyugati része! Körülbelül öt őr vigyáz a szintre, és amennyiben eladtuk a Krushok Koronát, itt megtalálhatjuk újra. Indulás északi irányba, át a ködön a Tesero Hallba. Itt a zsákmányoláson kívül egy komoly feladat vár ránk: meg kell szereznünk az Eye-t. Az őröket folyamatosan iktatgassuk ki, és rejtsük árnyékba, majd a nagy rácshoz érve pihenjünk picit. A kart meghúzva kinyílik a Main Atrium kapuja. Csoszogjunk a terem közepére. Új feladatunk alapján másszunk fel a Kurátor irodájába. Egyszerű: szimplán fel, fel és fel. Elég sok őr van, de nincs helyünk leírni mindegyikkel a találkozást, ezért csak azt tanácsolom, hogy üssük őket le, ha egyedül vannak, és Gas Bombot nekik, ha többen csoportosultak. Fent, az irodában kleptománkodjunk, majd ki az erkélyre, használjuk a kapcsolót, és emelkedjék ki a szobor a földből! Gyerünk pár emelettel lejjebb, és a forgó szobor kezéből vegyük ki az Eye-t (már ismerősei vagyunk)… Vissza az alagúthoz, ahonnan bejutottunk, és vége a pályának!

Kilencedik nap a városban: Egy elég durva átvezető animáció után következik a finálé! Nagyon egyszerű az utolsó feladatunk a játék során. Na jó, ez talán kicsit túlzó, de a nagy zűrzavar miatt nem lesz olyan nehéz. A program által leírt sorrend tökéletes. A Heartot az Auldale-i Bradshaw Monumenthez, a Chalice-t a Fort Ironwoodi Cataclysm Memorial-hoz, a Paw-t a First Landing Markerhez a Docks-nál, a Crown-t az Óratorony lábánál lévő raktárhelyiséghez, végül az Eye-t a South Quarternél álló kúthoz. A végső animáció méltó módon zárja le a játék történetét, és még a hajnali nap sugarait is megláthatjuk. Dőljünk hátra, és élvezzük a mozit. Remek játék, bravó Ion Storm, kiköszörültétek a DX: Invisible War okozta csorbát! Mindenképp méltó a nagy elődökhöz!

Nyíl-vessző-futás

Blackjack
Az elsődleges és legalapvetőbb fegyver. Semmi extra, csak egy vaskos bot, amellyel ellenfeleket iktathatunk ki anélkül, hogy megölnénk őket. Ez a legtöbbet használt eszköz az egész játékban.

Dagger
Az előző két játékban még kard csüngött az oldalunkon, de az kilóg az árnyékból, úgyhogy lecseréltük. Hatékonyan támadni ugyanúgy lehet vele, mint a Blackjackkel, de ez halálos sérülést okoz.

Bow and Arrows
Gyakran esik meg, hogy nem a rövidtávon kell ügyeskednünk, hanem nagyobb hatótávolságon kell pontosnak lennünk. Erre tökéletes az íj, hatfajta nyílvesszővel megtámogatva.
-Broadhead Arrow
A totális „alapnyíl”. Kiváló eszköz zajkeltésre vagy gyilkolásra. (Egyetlen fejlövés az óvatlan ellenségnek, és meghal. Harc közben több lövéstől halnak csak meg.) Fából kihúzhatjuk, maximum harmincat cipelhetünk magunkkal.
-Fire Arrow
Piros tűzkristályból van, ölhetünk vagy fáklyákat és gyertyákat gyújthatunk segítségével. Tizenötöt tömhetünk tegezünkbe.
-Gas Arrow
Elég keveset találni a szabadban, de tökéletes ellenfeleink távolról történő elaltatására. Egyszerre ötöt vihetünk a küldetésekre.
-Moss Arrow
Mohás nyílvessző, a földre lőve halkíthatjuk lépteink zaját, ellenfeleink arcába lőve alaposan megzavarja őket. 20 darab lehet nálunk maximum.
-Noisemaker Arrow
Mint a neve is mutatja, zajkeltésre alkalmas nyílvessző, ellenségek csalogatására kitalálva. 5 darab fér tegezünkbe.
-Water Arrow
A legtöbbet használt nyílvessző, fáklyákat, gyertyákat, kandallókat és kemencéket lehet eloltani vele. Ha egy Moss Arrow-ból alakult mohaszőnyeget ezzel meglövünk, annak nő a területe. Egyszerre 25 lehet nálunk.

Batman-nek is voltak játékai

Flash Bomb
Ez a kis kütyü egy kegyetlenül fényes villanást produkál becsapódáskor. Aki belenéz, pár másodpercre megvakul (minket kivéve). Az előző játékokhoz képest itt nem lehet hátulról leütni az ellenfeleket ebben az állapotban. Cserébe viszont kiválóan alkalmas a zombik és élőholtak elpusztítására. Egyszerre 20 lehet nálunk belőle.
Explosive Mine
Elhelyezése után pár másodperccel élesedik ez az akna, amennyiben rálép valaki, annak fájdalmakat fog okozni – minket is beleértve. Öt darabot vihetünk a küldetésekre.
Health Potion
Ez az ital nyolc egységnyi sérülést regenerál. 10 üvegcsét cipelhetünk magunkkal.
Holy Water
Eldobva kis tócsát hoz létre, amely fél percig aktív. Csaljuk bele a zombikat, és végük.
Oil Flask
Ezt a sárga olajat tartalmazó fiolát eldobva egy csinos kis tócsa jön létre, amelyen mindenki elcsúszik rajtunk kívül. Magas helyek elé terítve vicces hatást kelthet (nekem egyszer egymás után három ellenség csúszott a vízbe). Egy Fire Arrow-t rálőve a tócsa átalakul egy tűzoszloppá, megégetve mindenkit körülötte. Öt fiola lehet nálunk.
Gas Bomb
A Gas Arrow-val ellentétben ennek nincs akkora hatótávolsága, viszont egyszerre több embert is el lehet vele altatni hosszú időre. Csalogassuk az ellenséget egy helyre (Noisemaker Arrow), majd vágjunk közéjük egy Gas Bombot. A hatás nem marad el.
Mechanical Eye
A második Thief játék kezdete óta hű társunk. A Fel-Le nyilakkal zoomolhatunk vele. Vaksötétben is nagy hasznát vehetjük.

Tolvajok mindig is voltak

A középkori tárgyalóteremben nem fogadták el nők, gyermekek és nem keresztény vallású emberek tanúskodását. A beismerő vallomás kicsikarásához gyakran alkalmaztak különféle kényszerítő eszközöket. Közkedvelt volt a foghúzás, az ujjak eltörése vagy megégetése. 1230-tól, az inkvizíció elterjedésével ezek a kínzások szinte mindennapossá váltak. Lopásért nem szabtak ki túl sok halálos ítéletet (kivéve a lótolvajokra). A tolvajokat inkább közszemle előtti megalázásra ítélték, vagy levágták egyik kezüket, esetlek valamelyik szemüket szedték ki büntetés gyanánt. Néhány esetben meztelenül, egy emelvényen vitték körbe őket a városon, miközben nemi szerveiket korbácsolták. Sosem volt jó dolga annak, akit elkaptak a Hetedik Parancsolat elleni vétkességben. Ellenben a City Watch, vagyis a városi őrség ellen intézett támadást szinte minden esetben halálbüntetéssel torolták meg.

Tudtad e…
…hogy Ghosting-olva, akár 200 óra is lehet a teljes végigjátszáshoz szükséges idő?
…hogy Garrett a jobb szemét az első rész végén vesztette el?
…hogy Garrett valaha a Keeperek rendjébe tartozott?
…hogy a játékot FPS- és TPS-nézőpontból is irányíthatod?
Tippek:
– Legyünk jóba a Pagan-ekkel és a Hammerekkel is, így kevesebb helyre kell figyelnünk a városi bóklászásaink során.
– A tolvaj nem gyilkos. Igyekezzünk minél kevesebb emberáldozattal befejezni a játékot, hogy igazi tolvajhangulatba kerüljünk.
– Mindent lopjunk el, ami csillog. Nem volt hely az összes zsákmány helyének leírására, de ettől kezünk ne legyen kevésbé enyves!
– Az árnyék a legjobb barátunk és segítőnk. Thief addikt vagy, ha az utcán is az árnyékos helyeket szemeled ki.