A Guru 93/6-os számában az ECTS riportban olvashattátok, hogy a Digital Integration cég már ’84-ben készített szimulátorokat. Úgy gondoltuk, röviddel a megjelenés elõtt, érdemes kicsit bõvebben írnunk róla.

 A Tornado egy harci repülõgépszimulátor, amiben azonos nevû repülõgéppel kell repülnünk. A játék tervezésében részt vett a Royal Air Force és a British Aerospace is. Repülhetünk az Interdictor Strike Variant (ISD) és az Air Defence Variant (ADV) gépekkel is. Hat ember dolgozott a programon két évig, így készülhetett el napjaink legrealisztikusabb repülõszimulátora, olyan részletesen, jól kidolgozott földi célponokkal amely egyedülállóvá teszi. Minimum konfiguráció a 286-os, de természetesen kihasználja a nagyobb teljesítményû gépeket is. A Tornado-t modemen is játszhatják ketten, de 54 elõre beállított küldetés is van, három háborús zónával. A játékos maximum hat Tornádóból álló köteléket vezethet. A küldetésekben természetesen lesznek éjszakai és nappali küldetések is. A menük között külön van még egy simulator és training opció, lényegében mind a kettõ a gyakorlatozást szolgálja. A küldetéstervezõ részben kiválaszthatjuk a háborús zónát, a célpontokat, a földi radarok “látótávolságát”, a földi domborulatoknak megfelelõen (alacsony repülés) idõzíthetünk, célpontok között  az automata pilóta sebességét, beállíthatjuk az idõjárást; majd mindezt letesztelhetjük és 3D-ben megnézhetjük.

IDS Tornádó fegyverzet:
-1000 lb “normál” bombák
-1000 lb késleltetett bombák
-1000 lb lézer-vezérelt bombák
-BL755 “cluster” bombák
-JP233 “dispensers”
-ALARM rakéták
-AIM9L “sidewinder” levegõ-levegõ rakéták
-27mm gépágyú

ADV tornádó fegyverzet:
-Active Sky Flash levegõ- levegõ rakéták
-AIM9L Sidewinder levegõ- levegõ rakéták
-27mm gépágyú

Külsõnézõpontok:
-Nyomkövetõs (Tracking)
-Mûholdas (Satellite)
-Nem fix célpontú (Remote)
-Távirányítható (Drone)
-Fegyver (Weapon)
-Látványos “moziszerû”
  (Spectator)

Részletesség:
Mivel a Tornádót fõleg földi célpontok támadására tervezték, így a cél a földi célpontok részletes megjelenítése lett. Mindegyik harci zóna 10.000 négyzetmérföld, 8000 épület van rajta, több mint 2000 földi jármû, 8 leszállópálya, 20 város, 80 falu, 150.000 fa plusz utak, folyók, tavak, vasútvonalak és vezetékek. A polygon rutin túltesz sok profi szimulátoron.

Mivel a Tornádót fõleg földi célpontok támadására tervezték, így a cél a földi célpontok részletes megjelenítése lett. Mindegyik harci zóna 10.000 négyzetmérföld, 8000 épület van rajta, több mint 2000 földi jármû, 8 leszállópálya, 20 város, 80 falu, 150.000 fa plusz utak, folyók, tavak, vasútvonalak és vezetékek. A polygon rutin túltesz sok profi szimulátoron.