Egy csomagban egy csomó Tycoon játék, a téma kedvelőinek nagy örömére. Szerintünk…

Car Tycoon
kiadó: Fishtank Interactive, fejlesztő: Vectorcom
Az autógyártás története ezer szállal kötődik az Egyesült Államokhoz. 1908. október 1-én a zseniális mérnök és üzletember, Henry Ford olyan járművet dobott piacra, amely alapvetően megszabta a motorizáció fejlődési vonalát. Ez volt a világhírű Ford T-modell, minden idők egyik legnépszerűbb autója. Az ötvenes években aztán jött a „nagy boom” (minden hat üzletből egy közvetlen vagy közvetett módon az autóiparhoz kapcsolódott), és olyan klasszikus művek gördültek le az USA autógyárainak futószalagjairól, mint a fecskefarkú Cadillac Eldorado, a Chevrolet Corvett és Impala, vagy a Buick Special.
A német illetőségű, eddig jóformán ismeretlen Vectorcom nevű fejlesztőcsapat nemsokára megjelenő új játékával, a Car Tycoonnal újrajátszhatjuk a mobilizáció egyesült államokbeli történelmét, 1950-től a közeli jövőig, 2006-ig. Egy fejlődő kis autógyár vezetőjeként fel kell virágoztatni vállalkozásunkat, és talpon kell maradnunk az egyre élesedő piaci helyzetben, negyven változatos küldetésen keresztül. Célunk egy stabil, jó nevű és elismert cég létrehozása, a piac feletti ellenőrzés megkaparintása és ellenfeleink földbe tiprása – ha lehet, szabályos módszerekkel, de ha úgy hozza a sors, egy kis szabotázstól vagy ipari kémkedéstől sem kell visszariadnunk (a lényeg, hogy ne bukjunk le). 
Az információszerzésnek a kémkedésen túl persze lesznek egyszerűbb és legálisabb módozatai is: a hatalmas térképen akár négy várost is találhatunk majd, ahol potenciális autóvásárlókat kell keresnünk, megfigyelnünk a történéseket, majd az igényeknek megfelelő autókat meg kell terveznünk, le kell gyártanunk, és megfelelő reklámhadjárat kíséretében piacra kell dobnunk őket. Ezután más dolgunk nincs is, mint hogy nyomon kövessük, hogyan sül el a kampány, hogyan fogadják azt a városlakók, és levonjuk a megfelelő következtetéseket. És természetesen, mint fő információforrás, ott lesz majd csinos titkárnőnk is…
A játék frissen fejlesztett motorja hatalmas, alaposan kidolgozott városokat ígér, több mint 300 különféle épülettel és átmenet nélküli, „szabad és korlátlan” zoomolási lehetőséggel. Az eddig megjelent screenshotok mindenesetre igen biztatóak, szép és gazdag grafikával, egyszerű és első ránézésre jól átlátható kezelőfelülettel. A fejlesztők saját bevallásuk szerint több mint 400 (!) korhű autómodellt gyúrtak a játékba, amelyek ott pöfékelnek, suhannak és száguldoznak az utcákon. A luxuscsodáktól és limuzinoktól a családi-, sport- és kisteherautókon át a pénztárcakímélő, gazdaságos kisautókig széles palettáról válogathatunk, hogy a legteljesebb mértékben ki tudjuk elégíteni a különféle társadalmi és anyagi helyzetű vásárlók igényeit. Dolgunkat 1,2 vagy 3 ellenfél nehezíti majd, akik lehetnek a mesterséges intelligencia (AI) által irányított játékosok, vagy „barátaink a hálón”. A gépigény ma már átlagosnak mondható, PII 300 64 Mb memóriával, (az ajánlott PII 350 és 128 Mb), 3D-s grafikus kártyával, és Win9x/Win2000 operációs rendszerrel. Ha hihetünk a hivatalos honlapon feltüntetett időpontnak, a Car Tycoon már ez év novemberében a boltok polcain várja majd az autók és a stratégai játékok szerelmeseit.
Monopoly Tycoon
kiadó: Infogrames, fejlesztő: Depp Red Games
A nagy gazdasági világválság idején munkanélkülivé vált egy Charles B. Darrow nevű pennsylvaniai úr. Unalmában összedobott egy gazdasági-stratégiai társasjátékot, melyet bemutatott a játékgyáros Parker fivéreknek. Ők 52 alapvető hibát találva benne elutasították azt, és csak akkor „enyhültek meg”, amikor a feltaláló saját maga 5000 példányt eladott belőle. A Monopoly 1935-ben indult hódító útjára, és mára a világ egyik leghíresebb és legsikeresebb játékává vált, amelynek önálló világbajnoksága van, ahol a fődíj az eredeti amerikai játék kezdőösszege, azaz pontosan 15 140 dollár. A játéktáblán Atlantic City utcanevei találhatók, és mi sem bizonyítja jobban a Monopoly kultuszát, mint az a tény, hogy 1972-ben a New Jersey-beli város vezetése meg akarta változtatni a játékban is megtalálható utcák nevét, ám a hatalmas tiltakozás hatására kénytelen volt elállni szándékától…
Tulajdonképpen csoda, hogy eddig még senkinek nem jutott eszébe, hogy a számítógépes és a táblás „mágnásmiska” műfajt ill. játékot összehozza. A Hasbro konszern, mely a Monopoly tulajdonosa, nem is oly rég megmártózott már a tycoon-sikerben: vidámpark-menedzser játékuk, a Rollercoaster Tycoon igen nagy sikert aratott, ezért felkérték az angol Deep Red Games nevű céget, akik a Hasbro hadi stratégiai táblajátékának, a Risk-nek „bitesítésében” jeleskedtek (Risk II), hogy készítsék el a Monopoly Tycoont.
A játék az 1930-as évektől napjainkig terjedő időszakot öleli fel. Célunk mi más is lehetne, mint a meggazdagodás, pontosabban, hogy városunk polgármesterévé váljunk és mi legyünk az elsők, akik 1 millió dollárt zsebelnek be, vagy 2000-re mi legyünk a leggazdagabbak. A képernyőn a Deep Red új motorjának köszönhetően valósidőben, részletgazdag 3D-s grafikával megelevenednek Monopoly City mindennapjai, éjszakái és nappalai. Láthatjuk felülnézetből városunkat, hogy eldöntsük, hol és mit építünk legközelebb, majd „leereszkedhetünk” a járókelők közé – akik reggel iskolába, munkába sietnek, vagy éppen este párjukkal igyekeznek az utolsó mozielőadásra –, hogy megkérdezzük őket: minek örülnének legjobban, mi a véleményük. Közben lehetőségünk lesz bepillantani ellenfeleink gondolataiba is! Stratégiai jelentőségű lesz, hogy eldöntsük: a megvásárolt telken lakóházat, kereskedelmi egységet vagy ipari létesítményt építünk. Az elektromos és vízszolgáltató üzemek felvásárlásával költségeinket csökkenthetjük, ellenfeleink részesedését és tulajdonait árveréseken vásárolhatjuk meg, éppúgy, mint az eredeti táblás játékban, melynek elemei mind megtalálhatóak lesznek a Monopoly Tycoonban: az ismerős utcanevek, a játékfigurák (a Kutya, a Cipő, a Cilinder, a Gyűszű, a Versenyautó és a Lovasszobor), sőt felbukkan maga Pénzeszsák úr, azaz Mr. Moneybag is!
A Monopoly Tycoont, a gyors és néha kockázatos döntések, a kíméletlen és váratlan húzások, no meg a jó szerencse játékát egyszerre akár hatan is játszhatják majd helyi hálózaton, vagy az Interneten, a Microsoft Gaming Zone szerverein. 
A játék, amelynek futtatásához a fejlesztők ígérete szerint erőmű sem kell (egy PI 233-on, 32 Mb RAM-mal már elkocog, bár a PII 266+64 MB az ajánlott) az idei karácsonyi játékdömping egyik nagy befutója lehet. 
Casino Tycoon
Építsünk saját kaszinót! Kezdésnek egy pár száz négyzetméternyi helységet kell berendeznünk. Dekoráció, mosdók, pénztár és persze a játékgépek, kártya- és rulettasztalok. Aztán felvesszük és betanítjuk a személyzetet, és máris indulhat a játék. Ha jól megy a bolt, kezdhetünk terjeszkedni. Sajnos a kaszinó játékait mi nem próbálhatjuk ki, és valószínűleg csak gép által irányított ellenfeleink lesznek, akiknek pusztán a gazdasági mutatóit ismerhetjük meg, az ígéretek szerint már idén novemberben.
Gadget Tycoon
Végre egy eredeti ötlet! Tessék jól figyelni: vécét kell építenünk! Beépített tévével, hangra induló öblítéssel. Hirdessük termékünket a Holdon! Küldjünk ellenfeleinkhez kémeket, szövetkezzünk a maffiával, hiszen „a pénznek nincs szaga!” A finnyás játékos vécé helyett rakétameghajtású görkorit vagy házirobotot is építhet.
Rajzfilmszerű grafika, küldetéses vagy szabadjáték, egy- és többjátékos üzemmód a helyi hálón vagy az Interneten. Már kapható!
Oil Tycoon
Legyen Ön is Jockey Ewing! Szerezzen kitermelési jogot, állítson fel kutakat, építsen embereinek kiszolgáló-létesítményeket, és mehet a kitermelés! Sok dolga lesz majd: a szállítás bonyolítása, az olajfinomítás megszervezése és a folyamatos kutatás. Ebben a játékban az ellenfelek elleni szabotázsakciók egészen tüzesek lehetnek…
Political Tycoon
A cím magáért beszél. A fegyverkezési versenytől forrongó 50-es évektől az „apokalipszis utáni” 2050-es évekig országunk vezetőjeként a politikában megengedett mindenféle eszközzel, zsarolással, kémkedéssel és korrupcióval tehetjük tönkre ellenfeleinket, miközben a nyersanyagok kitermelésével, gyárak építésével gazdaságilag erős államot kell teremtenünk. Nemsokára a boltokban!
Ultimate Skate Park Tycoon
A Skate Park egy olyan szórakoztató centrum, ahol minden a korcsolyázásról szól. Építsük meg a pályát, majd próbáljuk is ki művünket! Egy gombnyomás, és a stratégiai játékból sportszimulációvá alakul játékunk, máris gyakorolhatjuk a tripla leszúrt Rittbergert! Jól kidolgozott grafika, szabad kameramozgás, kellemes játékélmény – már a boltokban!
Zoo Tycoon
Újabb nagy ötlet: igazgatóként fel kell építenünk és sikeres üzletté kell fejlesztenünk egy kis állatkertet. Ám vigyázat: egyetlen rossz mozdulat, és a kiszabadult bengáli tigris máris látogatóinkból vacsorázik! 40 különféle állat, gyönyörű grafika, kampány- és szabadjáték jellemzi ezt a sikervárományos játékot.  
1990-ben egy fiatal amerikai programozó, az 1987-ben megjelent Pirates! nevű „kalózszimulátorával” már híressé vált Sid Meyer európai vakációját töltötte, és Will Wright SimCity-jével játszott. A gazdasági szimulációs játék beindította fantáziáját, és mivel gyerekkora óta rajongott a vonatokért, olyan játékot talált ki, ahol a játékos egy kis vasúttársaság vezetőjeként megpróbál iparmágnássá (angol kifejezéssel: tycoon) válni újabb és újabb vasútvonalak építésével, városok, nyersanyaglelőhelyek és feldolgozóüzemek összekötésével, miközben számítógép által irányított ellenfelek nehezítik a dolgát. A Railroad Tycoon néven megjelent játék sikerére jellemző, hogy az USA felsőfokú menedzserképző intézményeiben a játékot tanórák keretén belül oktatási céllal játszották…
1994-ben Chris Sawyer továbbgondolta a játékot, és megírta a Transport Tycoon-t; ettől kezdve a „tycoon game” mint műfaj önálló életet kezdett élni. Sorra jelentek meg a jobb-rosszabb klónok, és napjainkra a „mágnásképzés” stílszerűen szólva ipari méreteket öltött: ahogy összeállításunkból kitűnik, hihetetlen mennyiségű játék közül válogathatnak a műfaj kedvelői. Két, hamarosan a boltokba kerülő játék részletesebb leírásán kívül bemutatjuk „versenytársait” is, hogy a Kedves Olvasó kedvére választhasson a kínálatból.