Ha hirtelen egy idegen világ rettentő erejű harcosának bőrében találnád magad, mit kezdenél a rádrontó Cyborg óriásdroiddal? Vagy le tudnád –e a mesterlövészpuskáddal szedni egy másik – nem kevésbé fantasztikus – helyen a társaidat marcangoló bestiát? Kérdéseink talán a Wachowski testvérekhez is szólhatnának, de mi sokkal inkább a Midway válaszára lennénk kíváncsiak, mikor a legújabb, mellesleg Xbox exkluzív Unreal Championsip 2: The Liandri Conflictot vetettük górcsőnk alá…

Mindig is hívei voltunk a gigászi összecsapásoknak: LAN-partijaink, kedélyes baráti összejöveteleink alkalmával előszeretettel emlegetjük fel a rég- és közelmúlt hatalmas Unrealos eseményeit. Sohasem tartottuk magunkat „kvékereknek”, sokkal inkább a világ sötétebbik szegmenséhez tartoztunk. A PC-s billentyűzetet letéve azonban megszűnt a varázs, s egészen mostanáig nem is jelentkezett újra: az Xbox tábort boldogító Unreal Championship első epizódja nem domborított akkorát, mint azt a kiéhezett közönség várta. Néhány napja azonban új csillag tűnt fel az égen, melynek ragyogó fénye a patinás Ataritól a Midway ölébe avanzsált Unreal Championship 2: The Liandri Conflict-et hirdette. Új égitest születésénél voltunk jelen… és valóban: jó néhány kellemes óra után bizton állíthatjuk, a folytatás fényesen tündöklővé varázsolja az Unreal univerzum díszesen csillogó logóját immáron konzolokon is. Az Unreal Championship 2 (UC2) beszippant, és nem enged addig, amíg ki nem facsarta belőled a kötelező adrenalinadagot: gyors reflex, izzadó kezek, átjátszott éjszakák várnak rád, ha egyszer megkaparintod.

Evolúciós lépcsőfok?

Az UC2 ahogy lenni szokott, technológiai csodának indult: a 2004-es GDC-n (játékfejlesztők konferenciája) pillanthatta meg először a nagyérdemű, mikoris az Epic és a Microsoft munkatársai közös show keretein belül mutatták be a revolúcióként beharangozott konzolos FPS-t. Már akkor tudtuk, hogy nem holmi tömegjátékkal fogják kiszúrni a szemünket: a megannyi kép, infó valami egészen újat sejtettek. Az akkoriban AMC-ként (Acrobatic Melee Combat) emlegetett produktum új stílust teremtett, melynek azonban kellett még egy kicsit „érnie” ahhoz, hogy tökélyre sikeredjen. Ez az idő pedig elérkezett…
Az Unreal Championship 2: The Liandri Conflict az Unreal franchise folytatása, amely egy teljesen új evolúciós lépcsőfokként kezelve mutatja be a tradicionális FPS-ek egyik következő lehetséges formációját. A már nagyon várt folytatás teljesen új single és multiplayer játékmódjával, játékosan akrobatikus mutatványaival, külső és belső kamerakezelésével és a fokozott közelharci ütközeteivel domborítja ki legnagyobb előnyét: a lendületes játékmenetet, mely a gyors akciókból, a remekül kidolgozott mozgásokból, és a korábbi Unreal Tournament epizódok hangulatából fakad.

„In Medias Res”
Huszárvágással a közepébe: a látványos intró után rögtön a főmenüben találhatod magad. Felépítését tekintve a program három nagy egységre (Sztori mód, Rögtönzött harc, valamint Hálózati játék) bontható, ebből az első kettő igényel alaposabb boncolást. Mielőtt bármibe is belekezdenél, az Optionsban a PC-ről visszaköszönő beállítások konzolosított formájában kutakodj először: az Audio részlegben, ha kedved tartja, a könnyebb érthetőséget kedvéért beállíthatod a feliratozást, illetve a kommentárszereplőt is. Az első meglepetés itt érhet: az MK Announcer ugyanis a jó öreg Shao Kahn szinkronhangját rejti maga mögött… hogy lehet ez? Az Unreal mindig is vérgőzös és akrobatikus mutatványairól volt híres – nem csoda tehát, hogy a hozzá oly jól passzoló Mortal Kombatot (ami mellesleg a kiadóként bábáskodó Midway egyik fő vonalát szolgáltatja) belefonták a produktumba. Ez valójában annyit jelent, hogy a verekedős játékok egyik klasszikusából átvett karakterekkel, helyszínekkel és eseményekkel találkozhatsz majd az összecsapások során, amely igazán üdítő színfoltja lett az UC2-nek.
Visszatérve az Optionsra: a Controller menüpontban ötféle előre letárolt gombkiosztást variálhatsz, de saját beállításra nincs lehetőség – igaz szükségtelen, a választható módozatok közül biztosan mindenki megtalálja a számára és a küzdési stílusára legjobban megfelelőt (Pistooler, Sniper, Swap Combos, Swap Melee és az alapértelmezett). A Gameplay-ben kaptak helyet a játékmenetre vonatkozó beállítások: eldöntheted, hogy kézifegyverrel vágsz-e neki a küzdelmeknek (Start Melee) és hogy engedélyezed-e a vágó-szúrófegyverekről való automatikus visszaállást. Fontos még a fegyverek prioritási szintje is: megadhatod, hogy a következő gyilokvetőre való átálláskor (pl. muníció elfogyásakor) melyik legyen az automatikusan kezedbe kerülő gyilkolóeszköz; ha nem vagy biztos a döntésedben, válaszd a fehér gomb által javasoltat.
Az Advanced menüpont a botok/játékosok üzeneteinek megjelenítését, és a célkereszt-rásegítést kínálja fel amellett, hogy az egyes fegyvereknél használt kameranézetet is testre engedi szabni. Beállíthatod például, hogy a BioRifle esetében TPS-, a Stingert választva pedig FPS-nézetből látszódjon karaktered. Mivel az UC2 profil alapú, ezért a Profiles menüpontban kreálnod kell egyet, különben nem nagyon jutsz előre a játékban: A létrehozás a szokásos módon történik: a név, karakter és nehézségi szint megadása után már el is mentődik a merevlemezen. A módosításra a későbbiekben is lehetőséged van, mindezt az Y gombbal teheted meg. Ennyi előzetes után már túl vagy az előzményeken, indulhatsz is a bajnokságon!

Felkészülni…

Mint ahogy azt említettem, az UC2 három nagy szegmensre bontható, ebből kettőt boncolok részletesen: egyjátékos kalandozásra a sztori mód (Story Mode) valót, azonnali akcióhoz pedig az Instant Action menüpontot kell választanod. Midway-ék nagyon helyesen döntöttek, amikor gondoltak azon játékosokra is, akik esetlegesen nem online vagy hálóban, hanem egyedül szeretnének gyakorolni: nekik a botokat felvonultató Instant Action mellett a sztori kínálja fel a lehetőséget, ahol egy előre meghatározott történet alapján haladhatnak előre. A választott profil nyugtázása után több, eddig még nem látott játékmód kiválasztására is lehetőség adódik. Megjegyzendő, hogy nagyon okosan a profil megtekintésekor egyszerű statisztikát is kapsz jelenlegi állapotodról: a képernyőn ugyanis megjelenik a név mellett a nehézségi szint, a győzelmek/vereségek száma, az adott pálya legjobb ideje, és a te utolsó időd, hogy hányadik fejezetnél jársz, illetve egy átlagolt mutató, amely teljesítményed hivatott ábrázolni százalékos formában. No, de elég az adatokból, lássuk az újdonságokat!
Ascension Rites: a Nakhti Imperial Legion katonájának, Anubis-nak  a szerepébe bújva be kell jutnod az Ascension Rites-be, hogy eltávolítsd a teljhatalmú uralkodó intézőjét megtestesítő szervezetnek, a Liandri Corporationnak dróton rángatott, véreskezű helytartóját. A ranglétra hasonló a korábbi UT epizódokhoz: a Deathmatch, Capture the Flag és az új játékmódok (Nali Slaughter és Overdose) váltakozása öleli fel ezt a játékmódot. Értelemszerűen mindig teljesíteni kell az adott (mellesleg pofonegyszerű) feladatot a következő szintre ugráshoz. A nehézségi szint és az adott fejezet (pálya) kiválasztása után a harcba induló katonád felszerelésének összeállítását kell elkövetned: a kurzor által jelölt aktuális fegyverről bővebb infót kaphatsz, a fekete gomb nyomkodásával: ez egyébként az összes képernyőre igaz, ha valami nem világos, arra így biztosan találsz magyarázatot. Mindig két fő osztályból kell egy-egy gyilokvetőt választani: az alap vágó/szúrófegyver mellett – amely ugye karakterenként adott – az Explosive a valamilyen robbanási elven működő fegyverek csoportját képezi. Ebbe tartozik pl. a Rocket Launcher, vagy az átdolgozott Grenade Launcher is. A második csoportot az Energiacellák alapján működő gyilokvetők arzenálja tölti ki: a különböző nagy hatótávolságú puskák (pl. Sniper) vagy repesz, esetleg plazma alapú golyószórók közül a legmegfelelőbbet kiválasztva az A gomb megnyomásával már indíthatod is a meccset. A fegyverek szelekciójára azért van szükség, mert ez lesz a favorizált eszköz az ellenfél likvidálására; ezekből a felszerelésekből mindig lesz plusz muníció a pályákon.
Az első néhány szint tutorial jelleggel bír, ahol az irányítás gyakorolható be, véleményem szerint ennek ecsetelése nem szükséges, mindenki nagyon egyszerűen megtanulhatja az általa testre szabott beállításokat.
A nehézségi szint függvényében a már jól ismert játékmódok (DM, TDM, CTF) mellett a Nali Slaughter és az Overdose érdemel különösebb említést: előbbi egy, a Skaarj faj által preferált edzőtréninget rejt magában, aholis a békés Nalik idő előtti lemészárlása a cél. Az nyer, aki a legtöbb fraget szerzi, ám a versenyzők likvidálásuk után nem kerülnek azonnal vissza a küzdőtérre, respawn idővel kell számolniuk. Gyakran ebben rejlik a nyerő taktika kulcsa. Az Overdose eddig még sehol sem szerepelt az UT játékokban: egy radioaktív területen kell tevékenykedned, s a program által elhelyezett objektumokat (White Ball, Gold Ball) kell elszállítanod az adott helyszínre. A célba érés pontkombókat ér – akárcsak egymás likvidálása, úgyhogy egy okos tipp: nem kell feltétlenül mindig a labdával rohanni, elég egy-egy jól irányzott rakéta a tömegbe és máris pótoltad a hiányzó fragmennyiséget. A Survival itt is ugyanazt takarja, mint a PC-s Unrealban: kihívásos bajnokság, ahol mindig a nyertes jut tovább a következő kihívó ellen.
A folyamatos nyerésnek köszönhetően látványos videó-adaggal gazdagodhatunk, amelyek természetesen összekötő elemként szolgálnak az egyes küzdelmeket követően. Egyszeri megtekintésük után bármikor visszajátszhatóak, az elérhető listát a Sztori mód View Movies menüpontja taglalja. Természetesen nem maradnak nyeremény nélkül a történetet felgöngyölítő játékosok sem: bizonyos győzelmek után ugyanis újabb pályák, fegyverek és karakterek nyílnak meg, akiket ezen túl a játék bármely szegmensében használhatsz és kiválaszthatsz majd.
A Tournament menüpont hasonló okosságokat rejt, mint amit a fentebbiekben taglaltunk, csupán háttértörténet nélkül: leginkább az UT2k4 és a Quake 3 Arena egyjátékos módjához hasonlíthatóak, melyekben újabb és újabb ellenfelek, csapatok legyőzése a cél. A feladat az, hogy legjobb tudásod szerint teljesítsd a bajnokságot, és eközben a számtalan unlockolható extra az öledbe hulljon: rejtett karakterek, pályák, fegyverek és egyebek gyűjtőhelye ez, célszerű tehát minél több időt eltölteni a tökéletes kipörgetésével.
Tipp: több szinten is gyakorolj, mivel a legtöbb okosság csak „izzadás” érén érhető el. Hogy mit hogyan unlockolhatsz, arról részletes infót kaphatsz az inaktív menüpontok kiválasztásakor. Példa: A Mortal Kombatból ismert Raiden unlockolásához az összes egyjátékos kihívást (Challenge, erről lejjebb) teljesítened kell.
Challenges: ha már nem látsz fantáziát a fentebb említett játékmódokban, még mindig nem kell csüggedned, a Challenges menüpont ugyanis az Unreal Univerzumhoz fűződő, ám nehezebben teljesíthető kihívásokat tartalmaz, melyek az ott legördülő listában láthatóak. Ugyanúgy, mint máshol, itt is fel van tüntetve az elért legjobb időd, az ellenfeleid, sőt, még egy egész csinos kis olvasnivalót is pakoltak a készítők az egyes kihívásokhoz. Ezek összefoglalóját cikkünk részeként is elolvashatjátok. 

Fegyvert tölts!

Gyakorlott, avagy veterán játékosok ha nem Multiplayert játszanak, akkor az Instant Action menüpontban tevékenykednek. Itt nyílik lehetőség ugyanis a személyhez illő összecsapások elindítására – legyen az Deathmatch, vagy éppen Capture the Flag. Az ezt felkínáló ablak szinte határtalan konfigurációt garantál: ha esetleg másik profillal szeretnél tevékenykedni, vagy módosítani az adott beállításaidat, az Y gombbal még mindig megteheted. Ha nem, akkor az A gombbal nyomatékosíthatod a választásodat: a legördülő listában a megfelelő játékmódot kiválasztva beállíthatod a szabályokat, ehhez a Customize menüpontot YES-re kell állítanod.  Lehetőség adódik a Mutatorok (bizonyos előre letárolt szabályok, melyek a korábbi játékok teljesítésével bukkannak elő) konfigurálására, melyhez az adott menüpontra állva és az X gomb megnyomásával máris előtűnik a választható arzenál. Jellemzőjük, hogy azonnal befolyásolják az indított játékot, előnyük, hogy rendkívül felboríthatóak a szabályok. A különböző Mutatorok lehetővé teszik, hogy a direkte erre hajazó pályákon úgy mozogj, mint ahogy azt eddig egyetlen játékban sem tehetted. Lehetőség adódik pl. arra is, hogy csak szúró/vágófegyvereket (ezekről később; Char weapons Only), avagy azonnali halált hozó pisztolyokat/puskákat használhass (InstaGib) – rengeteg áll rendelkezésre belőlük, így rendre megújíthatod az egyes meneteket. A Mutatorokból visszatérve lehetőség adódik a Time Cap- (CTF-nél) és Fraglimitek beállítására, a Botok erősségének, számának meghatározására. A Bot Rostert 0-ról átállítva például egyedi csapatokat állíthatunk össze, úgy ahogy neked tetszik, á la UT2k. Miután a szabályok véglegesítése megtörtént, a helyszín kiválasztása következik: rengeteg, összesen negyven különböző térkép áll rendelkezésre, melyek között akadnak egészen gigászi (16 játékos számára készült) és kisebb (2-4-6 playeres) típusúak is. Ha szűkíteni szeretnéd a keresést, a D-Pad jobb és bal oldalra nyomásával válogathatsz a kategóriák között, úgymint: Small (kicsi 2-4 pl), Medium (közepes 4-6 pl), Large (nagy 6-8 pl), Mobile (nagy mobilitással rendelkező, taktikus pályák), Melee (kifejezetten vágó/szúrófegyveres közelharcra készültek), Classic (klasszikus, régebbről is felismerhető remek multiplayer pályák), Arena (DM, TDM számára kifejlesztett helyszínek), valamint Random, azaz a véletlenszerűen kiválasztott környezet között.
Az extra helyszínek extra kihívást sejtetnek: minél jobban kiismered magad a speciális lehetőségek között, annál jobban használod ki az adott pályák jellegzetességeit, melyek között kifejezetten a profik számára elrejtett dolgok is tanyáznak majd.
Ezek után nincs is más hátra, mint a botokat és saját karakteredet kiválasztva egymás torkának ugrani. A helyes döntéshez a választóképernyő is hozzájárul, a fehér gombbal információt kérhetsz az adott karakterről, mialatt az adrenalinkombóit, egészségi állapotát, képességeinek fejlettségi szintjét és a leginkább preferált vágó- és lőfegyvereit is megtekintheted.
Miután a töltési folyamatok befejeződtek, a statisztikákat (karakterek száma, szerzett frag-ek, elhalálozások, helyszínre vonatkozó információk, stb.) megtekintve, a helyszínt jól megszemlélve rátenyerelhetsz a tűzgombra, s elkezdődhet a haddelhadd. Ezt a képernyőt a Start gomb lenyomásával bármikor lehívhatod, hiszen ki ne akarná néha-néha megtekinteni az éppen aktuális ranglétrát. Ha azonban ez nem lenne szükséges, a képernyő felső sarkában is rendelkezésre állnak ezek az információk, amolyan sűrített formában.

Fragmesterek mekkája…

Az UC2 rendkívül nagy adagokban szolgáltatja az adrenalint; gyakran szül olyan helyzeteket, ahol a lerohanó taktika nem vezet győzelemre: sohase félj elbújni, vagy kihasználni a terep adta lehetőségeket! A rendkívül széles fegyverarzenálból (részletes ismertetésük irományunk részét képezi) mindig tudni kell kiválasztani a legmegfelelőbbet: közelharcra ne használj pl. rakétavetőt, hacsaknem az a célod, hogy több karakter egyidejű telibe durrantása multikillek (egyidejűleg több frag szerzése ) sokaságát zúdítsa a nyakadba. FPS nézetben kissé nehezebb a különböző akrobatikus mutatványok kivitelezése, de akár a golyózáporban is képes vagy lavírozni, ha elsajátítod a falról ugrás, a térugrás vagy a hárító pajzsok használatát. Lehetőséged van pl. puszta ököllel is hárítani egy támadást, mely idő alatt közelebb férkőzhetsz ellenfeledhez és a plazmákkal megfagyaszthatod, hogy kivégezhesd. Igen, kivégzés: nem véletlen az erős Mortal Kombat beütés – nem csak a helyszínekben, és karakterekben, hanem a közelharcokban lebonyolított szúró/vágóeszközökkel végzett hadakozás is erősen az említett bunyós játékra hajaz. Ha egy pillanatra mozgásképtelenné teszed ellenfeled, a Melee kiválasztásával (B gomb) máris kezdetét veheti a látványos, és karakterenként eltérő kivégzés, melynek kombinációit a képernyőről olvashatod le (a tutorial szintekben egyébként minden apró fortélyt megtanít a program a célzáson át a kivégzések, a menekülés és a speciális mozdulatok kivitelezéséig).
A bajnokságon használt tradicionális kézifegyvereket a legmodernebb technológiával vértezték fel, hogy még hatásosabbak legyenek használójának kezében. A közelharci fegyverekkel, akárcsak a többi gyilokvetővel, lehetőség adódik a Stun damage mozgásfázis kivitelezésére: ha elég sebzést viszel be ellenfelednek, megfagyaszthatod, amely után végzetes csapásokat mérhetsz rá, vagy a fentebb leírt módon akár ki is végezheted.
Hatásosak még az úgynevezett menekülő mozdulatok is: ennek egyik ékes példája TPS
nézetben a dupla ugrás után a jobb trigger lenyomása, mellyel nem csak sebezhetsz, de el is iszkolhatsz a különösen veszélyes helyzetekből. A képzeletnek semmi nem szab határt, maximum az előzetesen beállított szabályrendszer; használd ki a speciális képességeid, és az adrenalinkombókat. Erről ugyan még nem esett szó, de ha ismerős vagy UT-s berkekben, bizonyára tudod, milyen speciális képességeket rejtenek. Ha frag-et szerzel, vagy felszeded az erre kitalált adrenalin powerupokat (offenzív) az X gomb (az alsó menüt ismételt – defenzív – gombnyomásra érheted el), majd a megfelelő gomb lenyomásával aktiválhatod karaktered speciális adrenalin kombóit. Ez lehet pl. egy speciális védőburok, sebességnövekedés, magasugrás, öngyógyítás, harci szellem (könnyebben látod ellenfeleid) és még sok egyéb nyalánkság. Ezen képességek személyre szabottak, a kivitelezést mindig az energiacsíkod alatti kék „manajelző” mutatja, mely a powerupokkal, fragszerzéssel, kivégzéssel, vagy csak az idő múlásával folyamatosan visszatöltődik, tehát az elsajátított képességek újra elérhetővé válnak. Minden karakternek vannak speciális mozdulatai, melyek közül egy-kettő lassabb (erősebb), némelyik viszont gyors, ám kevesebb sebzéssel bír. A harc hevében mindig tudni kell dönteni, melyik módszert választod, ám figyelembe kell venned, hogy a folyamatos fegyvercserének hátulütője is van: a váltási idő alatt karaktered védtelen, és tüzelni sem tudsz, így különösképp érdemes beállítani a fegyverprioritási szintet, melyet cikkünk első bekezdéseiben tárgyaltunk. Ha esetleg úgy döntesz, hogy nem várod meg a meccs végét, a Start gombbal véget vethetsz a küzdelemnek, és ilyenkor a statisztikád sem íródik a már meglévők közé.

Más világ – az online szekció

Nem szóltam még a multiplayerről, pedig ez is szerves részét képezi a programnak. Ezt támasztja alá, hogy szinte bárhonnét elérhető, tehát az Xboxot pillanatok alatt a falból bekígyózó szélessávra „drótozhatod”. A multiplayerben minden érvényes, ami az egyjátékos és botok elleni küzdelemben, tehát ugyanúgy variálhatod az FPS/TPS üzemmódot, a lő- és vágófegyvereket, használhatod a Mutatorokat és adrenalinkombókat, valamit testre szabhatod a környezetet és a szabályrendszert is. Az egyetlen különbség, hogy a z ellenfelet itt barátaid, az interneten (Xbox Live!), vagy System Linken lógó többi UT játékos alakítja. Online üzemmódban maximum tizenhatan, offline helyi LAN-on pedig egyszerre akár nyolcan is csatározhatnak egymással.

A színfalak mögött…

Ha kicsit a program mögé pillantasz, rögtön nyilvánvalóvá válik, hogy a legfrissebb, jelenleg is licenszelhető Unreal Engine dolgozik a vas alatt. Elképesztő, hogy milyen folyamatos, részletgazdag és szép megjelenítéssel van dolgunk; az Epic munkatársai mindent megtettek, hogy kihozzák az Xboxból azt az ábrázolástechnikát, ami ahhoz kell, hogy megjelenítse azt, amit a dizájnerek megálmodtak. A fényeffektek gyönyörűek, a karaktermodellek részletesek, többfázisúak és nem utolsó sorban remek fizikai motorjuk van. Erről egyébként a konkurens FPS-ekben is dolgozó Havok 2-es fizikai motor gondoskodik, amely valós időben számolja az eséseket, alakváltozásokat és deformálódásokat is. Hanghatások terén szintén domborít a program: a Mortal Kombatos és a hagyományos Voice kommentátor hanglejtése tökéletes, ugyanúgy, mint a halálhörgések, sikolyok és zenei trackek összeolvadt fúziója. A dinamikus, hol harci, hol futurisztikus, általánosságban a helyszínhez passzoló melódiák akár külön zenei trackként is megállnák a helyüket. A Midway-Epic páros a DVD fennmaradó felületét pedig azokkal a remek átvezető videókkal töltötte ki, melyek a sztori mód alatt is elgördülnek a szemeink előtt. Minden szempontból dicséretes alkotással van dolgunk…
Az újonnan debütált AMC stílus, az Unreal Univerzum újonnan kitalált, kiegyensúlyozott, ám néhol mégis klasszikusnak mondható fegyverei, a rengeteg térkép, a remek egyjátékos bajnokság, kihívás és sztori mód, valamint az instant akció vérbő, ám szinte határtalan variációinak száma csillagos ötös osztályzatot kap. Nem véletlenül: az Xbox Live! Voice Communicatorát is támogató alkotás az idei év egyik nagy várományosa Xboxon, az aréna-szerű, a fragmesterek mekkájának nevezett FPS-ek között pedig előkelő helyet érdemel. Ha szereted a tartalmas kihívásokat, ámde felépítésében egyszerű szórakozásra vágysz, az Unreal Champonship 2: The Liandri Conflict a te játékod.

Fejléc szövegek:

Az Epic Games-et 1991-ben Tim Sweeney alapította a marylandi Rockwille városában, akihez később betársult James Schmalz, Mark Rein és Cliff Bleszinski is.

Az Epic által mindössze tíz hónap alatt elkészített Epic Pinball volt minden idők egyik legsikeresebb shareware játéka.

Az 1.000.000 USD összdíjazású „Make Something Unreal” győztese az a programozókból verbuválódott formáció volt, akik a Red Orchestra nevezetű ingyenes világháborús modifikációt tető alá hozták.

Tudtad-e/Érdekességek

…hogy az Unreal univerzumot kiagyaló Epic Games játékaival több ízben is elnyerte az év játéka címet?

…hogy a Mortal Kombat minden idők egyik legismertebb verekedős eposza?

…hogy a Mortal Kombat univerzumból született (mellesleg eléggé gyenge) B-movie után már a folytatás forgatási munkálatai is elkezdődtek?

…hogy az adrenalin véreloszlást szabályozó mellékvesevelő-hormon? Hatására vészreakció alakul ki: nő a szívfrekvencia, a vérnyomás, emelkedik a vércukorszint, a zsigeri szervekben szűkülnek, a vázizmokban tágulnak az erek, a szőr felborzolódik, a pupilla kitágul, a légzésszám növekszik.

…a Mortal Kombatból szabadult karakterek nem Epic-es, hanem Midway-es dizájnerek munkáit dicsérik?

Tippek:

Minden meccsed előtt nézz szét alaposan a pályákon, hogy megtaláld a rejtett helységeket, melyből nem is egy akad a nagyobb volumenű hadszíntereken. Egy-egy elfoglalt lőállás a camperek igazi búvóhelyévé válhat, célszerű ezeket minél előbb felderíteni.

Ha időd engedi, szenvedd magad végig a tutorial szinteken, ugyanis az el nem sajátított
irányítás kedvedet szegheti a későbbi csatározásoktól.

Infobox:

Kiadó: Midway
Fejlesztő: Epic Games
Hivatalos honlap: http://www.unrealchampionship2.com
Megjelenés: 2005 április 15.
Tesztplatform: XBox

Értékelés:
Játékötlet: 10/8
Megvalósítás: 10/9
Játékélmény: 10/9

Összhatás: 10/9

+ : Igazi UT2k-s hangulat, hosszú szavatosság, gyors, vérgőzös akció, kivégzések
– : Mesteri fokozaton kegyetlenül nehéz, néhány bevált játékmódot átmenthettek volna a korábbi verziókból

Platformok: XBox

Szöveg/kép Box-ok

Vágó/szúró fegyverek:

Nakhti staff
Osztály: Energy Blade
A Nakhti harcosok évszázadok óta használatos kézifegyvere; az újkori harcoknak megfelelően mikroimpulzus-generátorral van felszerelve, amely felerősíti a nano-regenerált ötvözetből készült pengékkel ellátott gyilkoló eszközt.

 
Nakhti Swords
Osztály: Energy Blade
A Nakhti arisztokrácia által legjobban favorizált kézifegyver; a kétkardos harctechnikákat preferáló katonák számára készített, szintén nano-regenerált pengével ellátott eszköz legtöbbjüknél az alapfelszerelés részét képezi.

Juggernaut Fists
Osztály: Bludgeon
Semmi extra teljesítmény, csupán a puszta fizikai erő megsokszorozását teszi lehetővé. A genetikailag erősített kezek kiváló kiegészítője, ereje közelharcban a különböző nehézsúlyú fegyverekéhez hasonlítható.

Cryo Staff
Osztály: Cryonic
A Cryo bot önmagában nem sebez sokat, viszont minden egyes ütéssel lecsökkenti a célpont hőmérsékletét, így néhány csapás után egy jégszoborral nézhetsz farkasszemet, melyet kedved szerint apríthatsz fel apró darabokra.

Skaarj Blades
Besorolás: Poison/Energy Blade
Tradicionális Skaarj csuklófegyver. A két speciális penge zöld plazmát bocsát ki, mely megmérgezi a célpontot. Csak közelharcban használható.

Legion Sword
Besorolás: Energy Blade
A masszív pengével ellátott vágófegyver csak az Imperial Legion felszerelését gyarapítja; a vibroshock motorokkal ellátott kard lesújtásakor mozgás- és cselekvésképtelenné teheti a célpontot, miközben az adrenalinkombóit is hatástalanítja.

Liandri Hammers
Besorolás: Bludgeon
Legfőképp a bányászrobotok karkiegészítőjeként használatos, mely speciálisan a nehezen fejthető kőzet kitermelésére készült. Természetesen fegyverként is használható, koponyák összezúzására kifejezetten alkalmas.

Dark Staff
Besorolás: Nanoblack Staff
A Necris Nanoblack-kel bevont fekete bot elég nagy sebzésre képes, semmiképp sem egészséges, ha megsebeznek vele.

Motlen Kama
Besorolás: Focused Plasma Blade
A fókuszált plazma energiát használó, leginkább kézisarlóra hasonlító eszközt a Liandri Corporation évtizedek óta a rendkívül nyúlós poly-armor lemezek vagdosására használta, de a Liandriban dolgozó mérnökök a fókusztávolság csökkentésével stabilizálták a feldolgozandó fémfelületet, így elég masszívvá tették a kiegészítőt arra, hogy igazi fegyverként is funkcionálhassanak.

Robbanó töltetes kézifegyverek

Rocket Launcher
Besorolás: Heavy Concussion
Mindenki kedvenc rakétavetője ha más külalakkal, de itt is szerepel. Az egyszerre akár három töltetet is élesítő Launcher mindegyik rakétája két robbanótöltetet is tartalmaz, melyek akár meg is oszthatóak, ha az alternatív tüzelési metódus után nyomva tartjuk az Alternate Fire-hez használandó bal triggert. Az ekkor szétváló rakéták némi hőkövető (Drunken Fire Mode) tulajdonsággal bírnak.

Grenade Launcher
Besorolás: Heavy Concussion
A magából robbanó gránátokat okádó Launcher a camperek igazi kedvence; elsődleges funkcióját használva automatikusan késleltetett gránátokat, másodlagos működését tekintve pedig a karakter által időzített (jobb trigger) aknarobbanásokat idézhetünk elő vele. Az utóbbi módon kilőtt aknák a levegőben is felrobbanthatóak, habár így kevesebb sebzést produkálnak.

Ripjack
Besorolás: Slicing
A Ripjack amolyan leszármazottja az előző Unreal Tournamentben felbukkant körfűrész-fegyvereknek. Elsődleges funkcióját tekintve szélsebesen forgó pengéi képesek akár az ellenfél fejét is lenyisszantani, amennyiben a nyak tájékán érnek célt. Az alternatív metódusban kilőtt forgó penge magától növeli a kinetikus energiáját, melynek következtében képes a detonációra is az ellenfélbe csapódáskor. A levegőben szálló, forgó penge aknához is hasonlítható, mivel becsapódáskor azonnal robban.

Flak Cannon
Besorolás: Explosive Concussion
A korábbi UT-kben is megtalálható Flak Cannont elsőízben az emberiség használta még a Green World lázadás elfojtására. Míg elsődleges lövedéke a falról elpattanó forró acéllövedékeket rejt, másodlagos képességeként robbanótölteteket lőhetünk a célpontra.

BioRifle
Besorolás: Bio-Explosive Concussion
A BioRifle egy Tanydiummal töltött biofegyver, amely a standard kristályokat biotoxikus anyaggá, bizonyos hatótávolságig célkövető tulajdonságokkal rendelkező, közepes sebzéssel ellátott tűzerővé alakít. Alternatív funkciója ennek további gerjesztése, mely biotoxikus felhővé alakul, ha felülethez ér – sebezve minden, a felhő körül levő ellenfelet.

Energiacellát tartalmazó fegyverek

Sniper Rifle
Besorolás: Energy Ballistic
Az Axon kutatások eredménye ez a nagy távolságban is halálos távcsöves puska, amely speciális felépítésének köszönhetően egy lövésben három kisebb energianyalábot fuzionál, így rendkívül nagy sebzést vihetünk be vele. Alternatív tüzelési módban elérhetővé válik a távcső használata is, amellyel a fejlövés 100%-ban halál. 

Shock Rifle
Besorolás: High-Voltage Energy
A nagy energiakoncentrációt a tökéletes gyilkolással vegyítő nagy favorit egyik legnagyobb újítása a pontosabb célzást elősegítő célzó rendszer, illetve a Shock Core-ok  (kilőhető plazmák) megfagyasztásának a lehetősége, mellyel elejét vehetjük a nagyobb Shock Combo támadásoknak.

Stinger
Besorolás: Energy Ballistic
A Stinger a Liandri bányászeszközeinek hadát népesíti, amely Tarydium kristályok egész hadát zúdítja a célpontra. A folyamatos tűzerő túlmelegedést okoz a fegyverzetben, amely a fokozott hő hatására még nagyobb sebzést produkál. Alternatív tüzelési üzemmódban gerjesztett kristályplazmát lövell ki magából, amely a becélzott ellenfelet nagyobb erővel, hosszabb ideig, de lassabban sebzi.

Faj-specifikus fegyverek

Nakhti Scorpions
Besorolás: Laser-Charged Plasma
Gyorstüzelésű kézifegyver, mely lézerplazmákkal szórja meg a becélzott ellenfelet. A TCA diszperziós dizájnjára formázott pisztolyból egyidejűleg kettőt is tarthatunk magunknál, melynek alternatív tüzelési funkciójaként sokkoló energiát küldhetünk az ellenre, hogy
megbénítsuk.

Skaarj Razik
Besorolás: Poison/Energy Projectile
A párban is alkalmazható Skaarj pengék a lézer-gerjesztette mérgezési funkciójuk miatt csak bizonyos távolságig hatásosak. Alternatív tűzerejét az ellenfelet lassító képessége alkotja.

Dual Enforcers
Besorolás: Ballistic Projectile
Ezek a félautomata pisztolyok évtizedek óta a bajnokságok alapfegyvereiként funkcionálnak. A lövedékek azonnal elhagyják a pisztolycsöveket, de az újratöltésük időbe telik, amivel számolni kell a lerohanó taktika alkalmazásakor.

Liandri Rivet Gun
Besorolás: Ballistic Projectile
Gyors újratöltéssel rendelkező, vörös muníciót kilövellő gyorstüzelésű géppisztoly. Alternatív tűzereje rendkívül érdekes: hatalmas tüskéivel ellenfeleinket a falnak szegezhetjük, ahol aztán különböző kínzási technikáknak vethetjük őket alá.

Sztori mód: kihívások

Out of Time: ez egyfajta Nail Slaughter mód, csak némi szabálymódosítással. Meglepően nagy hátránnyal kezdesz és a legfőbb feladatod, hogy az idő lejárta előtt átvedd a vezetést, akár a feladat teljesítésével, akár a fraglimit elérésével.

Clan War: speciális összecsapás, ahol ellenfeleid nem Liandri bajnoki résztvevők, hanem rendkívüli erőfölényre szert tevő Skaarj harcosok.

Tortoise vs. Hare: ez nem más, mint a női részleg egyik csoportjával való CTF hancúrkodás. Legyél gyors és fürge, s máris tied a győzelem – ellenben rettenetesen megizzadsz a Flag pontokért.

Thunder Crash: néhány évvel ezelőtt még a legsikeresebb csapatnak számítottak a bajnokságban. Az idő azonban őket is felemésztette: Malcolm öregebb, Lauren és Brock pedig élettelenebb, mint valaha. Öld meg őket egyszer adrenalinkombók felhasználása nélkül és tied a győzelem.

Unreal Kombat: az Epic és a Midway fúziójának egyik gyöngyszemét itt csodálhatod meg élőben. A Liandri bajnokavatójához vezető út rögös: ebben a misszióban a Mortal Kombatból ismerős „villámok istene”, Lord Raiden és Malcolm szövetsége állja utad.

Footrace: mindig azt hajtogatod, hogy legyőzöd őket? Most megkapod az esélyt rá. Tedd meg, szerezd meg az ellenfél zászlaját legalább egyszer és tied a trón. De vigyázz: a csigatempó itt nem nyerő, a ravaszság és a kengyelfutás keveréke a nyerő adalékanyag.

Catfight: mióta az Ascension Rites kezdetét vette, a Liandri bukmékerek kedvenc fogadása ez a móka. Ez a fizetség ellenében vizslatható csata biztosan nézettségi rekordokat döntöget, melyre jó oka is van: három gyönyörű amazonnal kell felvenned a kesztyűt és „térdre” kell kényszerítened őket.

Sharpshooter: ez egyfajta Last Standing; tudod, hogy sokan nem szeretnek, de közülük is külön kategóriát képeznek a legújabb Liandri droidteremtmények. Öld meg mind és joggal örülhetsz győzelmednek.

Day of the Vampire: te és Brock újra meg újra egy csapatot alkottok. Bár ellenfeleitek nagyobbak és erősebbek, ez csak megkönnyíti a kötelező véradást, melyet elrendeltek az idősebb istenek.

Maelstrom: az idősebb istenek elismerték, hogy nem jó az, ha robotok lépnek a halandók helyére, így két avatárt küldtek a földre, hogy korrigálják a problémát. Bár neked sincs ellenvetésed, mégis ők képezik ellenfeleid kemény magját.

Graduation: ez az utolsó pillanat, hogy régi barátoddal nézhetsz farkasszemet az aréna küzdőterén. Anubis uralkodó lehet, de az idő előtti rendbetételéről neked kell most gondoskodnod.

Grudge Match: az Ascension Rites harcmezején már sok halandó lélek hagyta ott a porhüvelyét, ám mindig akadnak, akiknek valami nem tetszik. Ennek a fiatal punksrácnak némi leckére lenne szüksége, hogy tisztelje őseit – hát add meg neki.

Skaarj vs. Nakhti: Nem sok minden van, ami elmondható erről a tespedt bolygóról, hacsaknem az, hogy az Ascension Rites-t puhány Nakhti városlakók birtokolják. Itt az ideje, hogy példát mutass fajodnak és bebizonyítsd, hogy nincsenek jobb harcosok, mint a Skaarj-ok.

Taking Flight: itt az idő, hogy megleckéztesd ezeket az őrülteket, legfőképp a hátborzongató Lilith nevezetű (laza erkölcsű) nőszemélyt, aki minden mozdulatodban téged utánoz!

Day of the Dead: az összecsapásban szereplő nőszemélyek valaha a te csapatodhoz tartoztak, ám most úgy néznek ki, mint a vámpírok. Szedd le őket gyorsan, mielőtt te magad is azzá válsz!

Malfunction: az aréna biztonsági rendszere az első pont megszerzése után felmondja a szolgálatot és a szabályok apró darabjaira széthullva kuszálódnak össze. Ezekkel mit sem törődve, folytatván a profik útját tovább kell küzdened, hiszen a „műsor folytatódik”!

Unreal Kombat 2: nemhiába kerested a létező világok legnagyobb harcosait – ez vezetett végül el téged a Liandri bajnoksághoz, melyen összemérheted tudásod minden idők legjobb bajnokaival.