Elérkezett hát az idő…és megérkezett a mindenki által nagyon várt Nintendo sztár-produktum, a Wii Sports Resort. S hogy mit kínál ez a végletekig szerethető játék? Részletes leírásomból minden kiderül!

Annyi mindent hallottam kezdetben erről a játékról, előzetest, videókat, és időt nem kímélve kutakodtam utána, hogy megtudjam, és felfogjam: valójában mire is számíthatok majd. Kis idő múlva megérkezett a doboz, benne a hozzá kapott Wii MotionPlus, valamint a jelenlegi bemutató főszereplője. Félve helyeztem a lemezt kis masinámba, és ez a csupa érdeklődéssel telített félelem csak akkor szűnt meg, mikor az első két perc játék után összehúztam a szemem, és mosollyal azt mondtam magamban: még!

A kissé hosszúra sikeredett bevezetés után vágjunk hát bele a Wii Sports Resort taglalásába, a lehető legélvezetesebb módon. Nos, rögtön a dobozt megpillanatva mindenki számára világossá válik: nem csak a játékot találja meg benne, és ezt bizony jól is gondolja. A Wii Sports Resort mellé ugyanis kiegészítésként megkapjuk a tovább fejlesztett Wii kontrollert is, avagy szakavatottabb neve szerint a Wii Motion Plus-t. A kontroller egyébként annyiban különbözik elődjétől, hogy kapott egy kis toldatot a végére, amely ezután már úgy fog működni,mint ha a sima kontroller végét tekintenénk meg, csupán az a szerepe, hogy még pontosabbá, precízebbé teszi a mozgásérzékelést, a mozdulatokat.
Jó tanács, figyelem! Mielőtt ész nélkül nekiállnánk feszegetni, nyomogatni, és bele erőszakolni különböző helyekre a kontrollerünket, először tegyük be a Wii Sports Resort lemezt, és miután kiválasztottuk, maga a játék első dolga lesz, hogy bemutatja nekünk hogyan csatlakoztassuk a Motion Plus-t a meglévő kontrollerünkhöz. Miután ezzel meglennénk, és minden működik, bele is vethetjük magunkat az élvezetekbe!

Akinek nem volt még alkalma egy rendkívül magasan közlekedő repülőgépből fejest ugrani a semmibe, az a Wii Sports Resort első játékkal töltött perceiben megízleli ezt az érzést, hiszen a legelső dolgunk az lesz, hogy szelve a felhőket megérkezzünk a sportoknak helyet adó szigetre – a levegőből.
Természetesen a levegőben sem csak úgy oktalanul lebegünk, mint egy darab falevél, hanem a kontroller segítségével jobbra, balra, előre, és hátra szlalomozhatunk, és akár össze is kapcsolódhatunk más ejtőernyősökkel, élő emberi láncot alkotva. Némi kis szárnyalás után sajnos megérkezünk a föld közelébe, így figurákat bemutatva társainkkal együtt ejtőt bontunk, és kezdődhet a valódi szórakozás, a sportjátékok.

Ahogyan a Wii Sports Resort nevében is szerepel, a fő szerepet a hihetetlenül élvezetesre és lágyra sikerült sportágak adják, melyből egyből tizenkettőt különböztethetünk meg, mint: kardozás, szörfözés, frizbi, nyilazás, kosárlabda, asztali tenisz, golf, bowling, légi sportok, kenu, valamint jet-ski. A nevek mögött egytől-egyig olyan címek bújnak meg, amelyekre ha ránézünk, nem is gondolnánk elsőre, hogy órákat fogunk elszórakozni velük, egy csepp unalom nélkül. A név még nem minden, vizsgáljuk meg azt is mikroszkóp alatt alaposabban, hogy mi rejlik egy-egy ilyen elfoglaltság alatt pontosan.

Mivel a kardozás tűnt a legszórakoztatóbbnak, és mivel ő volt a legelső is a felsorolásban, menten belevetettem magam az élvezetekbe. Jó húzás a Nintendo-tól, hogy a legtöbb játéknál beállíthatjuk azt is, hogy jobb vagy bal kézzel kívánjuk irányítani a kontrollert – ez azért is különösen praktikus, mert én balkezes vagyok, és egy jobb kézre kialakított kontrollerrel kevesebb sikereket érnék el, mint így. Az első piros pont a cégnek!

A Swordplay (szabad fordításban kardozás) esetében egyetlen árva szavam sem lehet: itt bizonyosodhatunk meg róla, hogy a Wii Motion Plus tökéletesen működik, és tizedmásodpercre pontosan követi minden mozgásunkat, hiba lehetőség nélkül! Kezdetben egyetlen-egy játékmódot találunk kardozás kategórián belül, ám természetesen ha jó eredményeket érünk el, további kettő nyílik meg számunkra. Az alapjáratban is megtalálható Duel mód egy 1 vs. 1 elleni karddal való párbajt mutat be, amelyet egy egyfajta tutorial előz meg: itt tudhatjuk meg a fogásokat, mozgásokat. A célunk, hogy az ellenfelet lelökjük a játéktérről a vízbe, és így meg is nyertük a csatát. Három körből kettőt kell teljesítenünk úgy, hogy szárazok maradunk, s így miénk a háború is. A mozgások igen egyszerűek: B gombbal védekezhetünk (ekkor ha az ellenfél támad, 1-2 másordpercre elkábul, ezt kihasználva támadhatunk erőteljesen) , és a kontroller jobbról-balra, balról-jobbra, fentről-lefelé, valamint lentről-felfelé és átlósan való mozgatása pedig a támadási irányt választja meg. Ha jól teljesítettünk, akkor megnyílik előttünk a második játékmód, amelyet Speed Slice-nak hívnak, és a lényege, hogy a mesterünk által dobált tárgyakat a megfelelő irányban kell elvágnunk, még a riválisunk előtt. Ha végül sikerrel járunk, megnyílik előttünk a harmadik eddig zárolt móka is, amely a Showdown címet kapta, és feladatunk, hogy különböző helyszíneken (híd, tengerpart, erdő, stb.) végigverjünk minden elénk kerülő ellenfelet legjobb barátunkkal, a kardunkkal. Elsőre csalóka lehet a játék könnyedsége, ugyanis kicsit tovább jutva egyre nehezedik.

Kezdetben még csak 1 életes emberkékkel kerülünk szembe, és ellenük még elég a Star Wars-ban megismert mozdulataink is, ám a következő pályákon már erősebb ellenfelekkel is meg kell mérkőzünk, és ez egyre csak nehezebb ügy lesz majd. Az irányítás és a mozgásérzékelés valóban tökéletes lett, minden kaszáló, szántó, csapó, vágó, daráló mozdulatomat érzékelte a gép, és már véghez is vitte az elmémben megbúvó kombókat. Aki nem tud boldogulni a nehezebb pályákon, annak álljon itt jótanácsként: érdemes sokat védekezni, mert miután a több életpontos csókák elkábultak egy kis időre, halálos csapásokat vihetünk be nekik. Biztosan állíthatom, hogy a legtöbbek kedvence a kardozás lesz, nem is vitás.

Ne feledkezzünk meg a soron következő kategóriáról, a szörfözésről sem, amely nem is annyira szörfözés, mint inkább ugratás, és mutatványozás egy deszkán. A feladatunk csupán annyi, hogy elkapva a minket húzó motorcsónak által keltett hullámokat felrántsuk a kontrollereket, és pontokat szerezzünk a levegőben megtett mozdulatokért. Nem véletlenül tettem a kontroller szót többes számba, ugyanis itt nem csak a Motion Plus-ra, hanem a Nunchuk-ra is szükségünk lesz: a kettőt egymás felé tartva irányíthatjuk a karaktert, majd ezeket felrántva a hullám elérésekor felugorhatunk a levegőbe. A kivitelezés itt is tökéletes, és a kezelést még egy kisbaba is könnyedén betanulhatja cumi nélkül is. A Wakeborad-on belül “csak” ez a fajta játékmód található, ám a táj, a víz, és maga az érzés mindenért kárpótol.

S hogy mi a helyzet a többi Wii házon belüli sportággal? A következő, második részben megtudhatjátok, hamarabb, mint gondolnátok!