A Microsoftos, Aaron Greenberg az Edge-nek nyilatkozva ecsetelte az egyik kulcsfontosságú stratégiát, amely több orrhossznyi előnyt is biztosított eddig az Xbox 360 számára a PlayStation 3-mal szemben.

Aaron Greenberg részint a Blu-ray olvasó hiányában nevezte meg a redmondi konzol sikerét, ugyanis a technológia mellőzése százdolláros differenciát eredményezett a PlayStation 3 és az Xbox 360 kiskereskedelmi árai között utóbbi javára, amelyre a vásárlók a megszokott módon reagáltak, ergo az olcsóbb gépet részesítették sokszor előnyben. Aaron Greenberg hozzátette, hogy ők már korábban is a digitális disztribúcióban láttak nagy fantáziát, amely sok esetben kisegíti a már-már elavultnak bizonyuló, DVD alapú technológiát.

Vannak például 1080p-ben streamelhető filmjeik, lemez és letöltés nélkül, nem érzik fájó pontnak a kék lézeres olvasó hiányát. Az Xbox 360-nak egyébként maradt a megszokott, nagyjából nyolcmilliós piaci előnye, amely javarészt a korábbi megjelenéséből származik. Globális viszonylatban a PlayStation 3 durván 34, az Xbox 360 pedig 40 millió példányban került értékesítésre. Aaron ugyan nem említi, de azért valljuk be nyíltan, hogy az Xbox 360 könnyed feltörhetősége sem mellékes szempont a vásárlók számára.